Slovenija

Se na testu bolje obnesejo zimske ali letne pnevmatike?

Ljubljana, 27. 10. 2012 18.47 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Če bo sneg, pa čeprav še ni 15. november, morajo imeti vozila nameščeno zimsko opremo, kamor spadajo tudi zimske pnevmatike. Se pa v času menjave vedno krešejo mnenja o tem, kako se zimske pnevmatike odzivajo na suhih ali mokrih tleh. Kdo ima prav?


 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (129)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ServerAUTOMATIC
28. 10. 2012 22.16
Koliko prevoženih km je življenska doba zimske pnevmatike?
kosez
28. 10. 2012 21.40
+2
Koliko si vas zna ketne namontirat?
mužik
29. 10. 2012 15.20
mislim da bi jih moral znati vsak šofer !! žensko -moško
Ata_Smrk
29. 10. 2012 23.17
mužik
30. 10. 2012 16.28
mužik
28. 10. 2012 18.14
+1
zakon je zakon pa se vi tam doli j**** kolko vam paše
jansa-arms
28. 10. 2012 18.19
+2
mužik
29. 10. 2012 15.16
-1
ti si pa res pastir saj ne razumeš mojega sporočila !!
jansa-arms
28. 10. 2012 17.41
+4
najboljše pnevmatike so durex,izdelujejo jih v vseh oblikah,velikostih in za vse vremenske pogoje!
jansa-arms
28. 10. 2012 17.44
+1
mužik
29. 10. 2012 15.16
Tonček Balonček
28. 10. 2012 16.46
+6
PA akkšno neumno dilemo imate v naslovu? NA kakšnem etstu? Pozimi s emenda bolje obnesejo zimske, poleti pa letne gume? ALi naj počnemo raje obratno kot zdaj ali kaj? Zresnite se!
maligospod
28. 10. 2012 16.43
-5
Ob spremenjenih voznih razmerah je temeljni pogoj za varno udeležbo v prometu ustrezna zimska oprema motornega, pa tudi priklopnega vozila, za kar moramo pravočasno poskrbeti. Zakon o varnosti cestnega prometa (Ur. list RS št. 133/06) določa v 114. členu, da morajo biti motorna vozila pozimi in v zimskih razmerah opremljena s predpisano zimsko opremo in določa, da morajo imeti vozila na cestah v Republiki Sloveniji med 15. novembrom in 15. marcem naslednjega leta (pozimi) in tedaj, ko se ob sneženju sneg oprijema vozišča ali je vozišče zasneženo, zaledenelo (ledna deska) ali poledenelo (poledica), predpisano zimsko opremo. Zimska oprema je predpisana v pravilniku o napravah in opremi vozil v cestnem prometu (Ur.list RS št. 17/00 in 45/04). V skladu z 8. in 9. členom pravilnika o napravah in opremi vozil v cestnem prometu štejejo za zimsko opremo motornih vozil: Pri dvoslednih motornih vozilih, katerih največja dovoljena masa ne presega 3.500 kg, in priklopnih vozilih, ki jih vlečejo: zimske pnevmatike na vseh kolesih ali poletne pnevmatike in v priboru ustrezno velike snežne verige za pogonska kolesa ali verigam enakovredni pripomočki. Vozila s štirikolesnim pogonom morajo imeti v primeru stalnega pogona snežne verige vsaj za zadnjo os in v primeru priklopljivega pogona vsaj za stalno vklopljeno os. Pogoji za uporabo snežnih verig so izpolnjeni takrat, ko je na vozišču toliko snega, da pnevmatika med vožnjo ne pride v stik s površino vozišča (za pnevmatiko ostaja snežena sled). Pri dvoslednih motornih vozilih, katerih največja dovoljena masa presega 3.500 kg, in priklopnih vozilih, ki jih vlečejo: zimske pnevmatike najmanj na pogonskih kolesih ali poletne pnevmatike in v priboru ustrezno velike snežne verige za pogonska kolesa ali verigam enakovredni pripomočki. Vozila s štirikolesnim pogonom morajo imeti v primeru stalnega pogona snežne verige vsaj za zadnjo os in v primeru priklopljivega pogona vsaj za stalno vklopljeno os. Poleg tega morajo imeti ta vozila v opremi še lopato. Kanali dezena pnevmatik, ki štejejo v zimsko opremo, morajo biti globoki najmanj 3 mm. Zimske pnevmatike so tiste pnevmatike, ki imajo na boku proizvajalčevo oznako "M+S". Ne glede na prej navedene pogoje štejejo za zimsko opremo vozil, ki so v prometu v priobalnem področju Slovenije, poletne pnevmatike. Priobalno področje je območje, ki ga omejuje obala Jadranskega morja, meja z R. Italijo, meja z R. Hrvaško ter naslednje ceste (ki so vključene v to področje): - G 1-7 mejni prehod Krvavi potok - Kozina, - R2-409 Kozina - Klanec, - G 1-10 Klanec - Kastelec in - R3-623 Kastelec - Podgorje - meja z R. Hrvaško. Zimske pnevmatike so lahko za največ dva razreda nižjega hitrostna razreda, kot ga zahteva konstrukcijsko določena najvišja hitrost vozila. Policisti pri nadzoru cestnega prometa preverjajo tudi opremljenost vozil s predpisano zimsko opremo. Zakon o varnosti cestnega prometa (ZVCP-1) Zakon o varnosti cestnega prometa (Ur. list RS št 133/06), ki v 114. členu določa, da morajo biti motorna vozila od 15. novembra do 15. marca naslednjega leta in v zimskih razmerah, ki so opredeljene v 88. točki prvega odstavka 23. člena, opremljena s predpisano zimsko opremo. Motorna in priklopna vozila, registrirana v tujini, morajo imeti v skladu z 59. členom novega zakona o varnosti cestnega prometa v zimskih razmerah zimsko opremo, predpisano za motorna in priklopna vozila, registrirana v Republiki Sloveniji. Voznik, katerega vozilo pozimi ali v zimskih nima ali nima ustrezne zimske opreme, se kaznuje v skladu s 114. členom novega zakona o varnosti cestnega prometa z globo 125,19 evra, če pa je zaradi tega oviran ali onemogočen promet, pa z globo 417,29 evra. Pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik se kaznuje za tak prekršek z globo najmanj 1.251,88 (odgovorna oseba najmanj 125,19 ) evra, če je zaradi tega oviran ali onemogočen promet, pa z globo najmanj 4.172,93 (odgovorna oseba najmanj 417,29) evra. Po 115. členu novega zakona o
EricCartman
28. 10. 2012 18.49
+1
ZVCP-ja že lep čas ni več, sedaj je ZPrCP in v 29 členu piše da je globa 40 eur
Anonym0use
28. 10. 2012 15.19
+0
obvezna oprema je six pack pa liter šnopca v gepeku
142
28. 10. 2012 15.01
+3
Pri 60 000 km na leto, niti pomislim ne na menjavo gum, pa še te menjam predno imajo le 3mm oz. 5 mm profila. Raje slab pleh pa dobre gume.
Tonček Balonček
28. 10. 2012 13.34
+5
Tudi vulkaniuzerski lobi imamo očitno! Ti si bodo izmislili še jesenske in spomladanske gume! Ljudje božji, pa saj imamo štiri letne čase, ne samo zime in poletja!
jansa-arms
28. 10. 2012 13.37
+4
še dlje bodo šli,saj je naivnežev čedalje več.
Transformerji
28. 10. 2012 13.13
+9
Ta prispevek je namenjen tistim, ki se veliko vozijo. Kaj pa tisti, ki na leto prevozijo 400-600 km? Tisti se ne obremenjujejo z pnevmatikami. Avto uporabljajo samo takrat, ko je cesta brezhibna. Se pa sprašujem: zakaj morajo taki plačevati enak znesek za cestnino????
Tonček Balonček
28. 10. 2012 13.29
+4
Tisti, ki na leto prevoti 500 km, naj najame taksi, imajo zimske gume, lahko si zadet itd.
Transformerji
28. 10. 2012 13.38
+4
Tonček Balonček, je pa možno, da nimaš denarja za vinjeto, pa za zimske gume, skrbiš, da je avto vozen, da ga lahko registriraš, da greš iz kraja, kjer ni trgovine, po hrano v večji kraj, potem se pa resnično sprašuješ, zakaj pri registraciji plačaš enako cestnino kot tisti, ki se veliko vozijo!
jansa-arms
28. 10. 2012 13.12
+2
a so kdo predstavlja koliko kuzmič pokasira od gumarjev zato da se dvakrat letno pojavi na tv za dve minuti?
Tonček Balonček
28. 10. 2012 13.29
+3
ni_mi_vse_eno
28. 10. 2012 13.12
+0
Najboljše so zimske za poleti in letne za zimo. Res priporočam. :)
jansa-arms
28. 10. 2012 12.59
+3
neverjetno kakšno moč imajo reklame nad večino populacije!
ni_mi_vse_eno
28. 10. 2012 13.14
+3
En primer, kako finančna elita manipulira javno mnenje je jasno, če pogledaš dve najvišji nagradi, ki jo je dobil Obama v Cannes Lions Award, potem, ko je zmagal na volitvah. Če naj bi bila demokracija sistem, kjer naj bi se informiran posameznik odločal na podlagi razumske odločitve, potem ne razumem zakaj je njegova volilna kampanija dobila komercjalno nagrado, kjer se neinformiran posameznik odloči na podlagi čutnostne odločitve.
jansa-arms
28. 10. 2012 13.22
+2
če ostanemo pri gumah,danes imajo proizvajalci take proizvidne kapacitete da bi se same zadušile z gumami če ne bi našli dovolj naivnih kupcev!to je problem divjega nekontroliranega kapitalizma!danes se za reklame potroši 5 x več denarja kot pa za izdelavoo tega reklamiranega izdelka!in ker vsi pač ne nasedajo temu,morajo vlade držav uvajati zakonekatere gredo na roke teh korporacij.
Tonček Balonček
28. 10. 2012 13.30
+1
JAnša je pa prejel nagrado za inovatorja leta na področju svetovne diplomacije! Ampak tam ni rohnel čez križe in izbrisane seveda!
cutre
28. 10. 2012 12.28
-1
Mene pa ful zanima če letne gume zdele v snegu delajo tut na starih vindovsih ?
Tonček Balonček
28. 10. 2012 13.31
-3
DOS 1,1 je zakon, nikoli mi ni crknil ali se zaštekal! Takrat še ni bilo hroščev, virusov itd. PA zimske gume so imeli le komunsti!
Grega77
28. 10. 2012 11.31
+3
Res ne vem kako lahko da nekdo izjavo za tv da so letne v tem času vredu , če pa že je sneg pa naj gredo s taxijem ali trolo, če je to lepo urejeno po zakonu!
Tonček Balonček
28. 10. 2012 13.32
-2
In kaj je bilo danes narobe s poletnimi gumami?
ServerAUTOMATIC
28. 10. 2012 10.26
Katere zimske gume priporočate?
jansa-arms
28. 10. 2012 13.01
+3
gosenice,ampak večini paničarjev tudi te ne bodo pomagale!
boy36
28. 10. 2012 10.25
-3
Gumarski dela svoje. in to je vsa poanta.Smo se ravno tao vozili pred 30 leti z gumami ,hitrosti so bil podobne ,pa se nihč ni obremenjaval z tem.Vsak je naredil po svoji presoji,če je zimske potrebovali si jih je namontiral ,če ne si jih ni.Kdor se le malo spozna in je vsaj malo pregledal sestavo gume bo ugotovil da je v eni komponeta A v drugi pa komponenta B,,ki pa sta v sestavi zelo malo naravnost.Tako da denar ,denar pa še enkrat denar.
Hajni
28. 10. 2012 10.41
+12
Se ne strinjam. Avtomobilov in gužve na cesti je bilo smešno malo v primerjavi z danes. Naredili smo 10x manj km na leto. Vozili smo se veliko počasneje kot danes, vsaj mi. Še na Yugecu sem imel celo leto celoletne gume pa je šlo lepo tudi pozimi, medtem ko lahko zdaj to veliko kravo z letnimi gumami samo parkiram. Kar pa je bistveno, je to, da se takrat nobeden ni pretirano sekiral za varnost, samo da si zlezel v službo in nazaj.
ServerAUTOMATIC
28. 10. 2012 10.49
+1
ServerAUTOMATIC
28. 10. 2012 11.12
-3
padalc12
28. 10. 2012 11.15
+10
čavlek, nekoč smo tud s sulicami hrano lovili po gozdu... :)
Red_October
28. 10. 2012 12.13
+2
Čavlek, poglej če jih imajo v mesnici...
Hajni
28. 10. 2012 10.19
+10
Tale Lukič pa pojma nima. Po njegovem je edina razlika med letno in zimsko gumo profil. Da pa je zimska ulita v razmerju sestavin, ki ji omogočajo mehkost in prožnost pri nizkih temperaturah, pa očitno še slišal ni.
ServerAUTOMATIC
28. 10. 2012 09.54
-5
Sava eskimo je odlična guma.
+8
ja ,po snegu je res najboljša,po mokrem pa pod ovink !
bivak040
28. 10. 2012 10.23
+8
guojle
28. 10. 2012 10.34
+3
SAVA ni guma, po snegu še gre, ampak v ljubljani se peljem 4x na leto po snegu, po mokrem je pa wiiiiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaaaaaa zgleda tko ko na varni vožni k ti dajo mala kolesca gor in te nos vsepovprek
hansola
28. 10. 2012 10.35
+5
Glede na to, da za isti denar dobiš samo kaki Kormoran, ki je katastrofa, Michelin in Conti pa sta 2krat dražja, je Sava vseeno najboljši nakup.
guojle
28. 10. 2012 10.42
+6
michelin (195/65/15) stane cca 15€ več od SAVE se pravi 60€ več daš več za 4leta dodatnega avtomobilskega in nezgodnega zavarovanja, a se splača? DA splača se
padalc12
28. 10. 2012 11.18
+2
Na gumah se res ne splača šparat, daš 10-15€ več po gumi pa se lahko precej bolj varno pelješ. Že samo majhen trk, pride do menjave odbijača in je bistveno dražja od te razlike.
ni_mi_vse_eno
28. 10. 2012 13.41
Na testih je najboljši rezultat v določeni kategoriji dosegla goodyear ultra grip 8
142
28. 10. 2012 15.04
Se strinjam, ker jih vozim zadnjih pet let. Takrat še 6 in 7. Splošno pa so nove gume vse dobre tudi Sava. Profil in kvaliteta pa naj bosta tudi sorazmerna luknjam v glavi.
Principat
28. 10. 2012 08.52
+7
pa dajte , se opravičujem g. Lukič je v svoj ekspoze vnesel 7 opcij ob uporabi letnih pnevmatikah ja , tako se operira v slovenskem prostoru in zjutraj ko vstaneš , prvo in prvo po njegovem eno uro počakat , da izveš kakšne so razmere na cestišču