Slovenija

SDS za referendum o dodatku k pokojninam, ministrstvo: To ne bi bilo smotrno

Ljubljana, 06. 02. 2025 15.31 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

SDS bo predvidoma konec prihodnjega tedna začela zbirati podpise za zakonodajni referendum o zakonu o dodatku k pokojninam za izjemne dosežke na področju umetnosti, je napovedal poslanec SDS Andrej Hoivik. Kot je dodal, je poslanska skupina SDS za vložitev pobude v tednu dni zbrala približno 8700 podpisov. Te morajo sedaj preveriti strokovne službe državnega zbora. Na kulturnem ministrstvu odgovarjajo: To ne bi bilo smotrno, saj so stroški zanj okoli pet milijonov evrov. "Po naših ocenah bi stroški referenduma ustvarili za 70 let dodatkov k pokojninam."

Več videovsebin
  • Iz 24UR: Koliko bi znašali dodatki?
    03:30
    Iz 24UR: Koliko bi znašali dodatki?
  • Iz 24UR: Predlog za referendum
    03:24
    Iz 24UR: Predlog za referendum

Pobudo za razpis zakonodajnega referenduma lahko sicer vloži vsak volivec, skupina volivcev ali politična stranka, podprta mora biti s podpisi najmanj 2500 volivcev. Predsednica DZ nato določi 35-dnevni rok za zbiranje podpisov za podporo zahtevi, to pa lahko predlagatelj vloži, če zbere najmanj 40.000 podpisov volivcev. Če je zahteva popolna in podprta z zadostnim številom podpisov, mora DZ v sedmih dneh razpisati referendum.

SDS bo 40.000 podpisov pod pobudo za zakonodajni referendum zbirala na svojih stojnicah pred upravnimi enotami po celi Sloveniji, podpis podpore pa bo mogoče prispevati tudi prek portala euprava, ki ga vodi ministrstvo za digitalno preobrazbo, je še pojasnil poslanec Andrej Hoivik, ki je tudi prepričan, da gre pri dodatku k pokojninam za izjemne umetniške dosežke za dodatke za elito, za peščico, med tem ko po njegovih besedah "99,99 odstotka upokojencev ne bo prejelo nič oziroma zelo, zelo malo".

Andrej Hoivik
Andrej Hoivik FOTO: Bobo

Zmotilo ga je tudi, da je vlada zakon o dodatkih k pokojninam za izjemne dosežke na področju umetnosti sprejela v času, ko je hkrati povišala obvezen prispevek za RTV Slovenija in obvezno zdravstveno zavarovanje ter 1. julija uvaja nov davek na dolgotrajno oskrbo in grozi z novim nepremičninskim davkom.

Hoivik je prepričan, da bo SDS zbrala potrebnih 40.000 podpisov ter nato aktivno sodelovala v predreferendumski kampanji in da bo udeležba na referendumu, ki bi lahko bil maja, množična.

Ministrstvo za kulturo: Zakonodajni referendum ni smotrn

Na pobudo SDS se je odzvalo ministrstvo za kulturo. Državni sekretar na ministrstvu Marko Rusjan je ocenil, da zakonodajni referendum ne bi bil smotrn, saj so stroški zanj okoli pet milijonov evrov. Pri dodatku k pokojnini za izjemne dosežke na področju umetnosti pa gre po njegovih besedah dejansko "za nekaj dodatkov k pokojninam za vrhunske umetnike". "Po naših ocenah bi stroški referenduma ustvarili za 70 let dodatkov k pokojninam," je dodal. Stranko SDS je tudi pozval, naj pobudo za zakonodajni referendum umakne.

Rusjan je še ocenil, da je svojevrsten cinizem, da se je stranka prav ob slovenskem kulturnem prazniku odločila s pobudo za zakonodajni referendum "napasti najbolj vrhunske umetnike v državi". Spomnil je tudi, da nedavno sprejet zakon ne uvaja nič novega, ampak natančneje določa kriterije in merila, kdo je upravičen do omenjenega dodatka, in nadomešča zakon iz leta 1974.

V primeru, če bo zakonodajni referendum uspel, pomeni, da bo še zmeraj ostal v veljavi zakon iz leta 1974, ki omogoča podeljevanje izjemnih pokojnin umetnikom, ki jih je v preteklosti podeljevala tudi prejšnja vlada na predlog takratnega ministra za kulturo Vaska Simonitija, je še povedal Rusjan. Dodal je, da je računsko sodišče že leta 2009 zahtevalo celovito in sistemsko ureditev.

Izpostavil je še, da omenjeni dodatki temeljijo na vrhunskih dosežkih umetnikov, sredstva zanje pa so zagotovljena v proračunu, "tako da ti dodatki ne bodo v nobenem primeru vplivali na višino pokojnin" slovenskih upokojencev. "Na nizko višino so vplivale politike prejšnjih vlad, med njimi tudi SDS," je še dodal.

Na vložite podpisov za začetek postopka za zakonodajni referendum o dodatku k pokojninam za izjemne umetniške dosežke se je po delovnem posvetu o prihodnosti slovenskega šolstva na novinarsko vprašanje na kratko odzval tudi finančni minister Klemen Boštjančič. Kot je povedal, sam osebno meni, da gre za vprašanje, ki "nima kaj delati na referendumu". Verjame tudi, da gre pri omenjenem referendumu za iskanje pozornosti in nabiranje poceni političnih točk.

Odzvali so se tudi v Društvu Asociacija, kjer jih čudi, da se politične stranke ukvarjajo z vzpostavljanjem normativnega okvira za dodeljevanje dodatkov k pokojninam, ne pa z vse bolj perečo problematiko upokojevanja kulturnih delavcev. V javni razpravi je namreč obširnejša sprememba zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo, zato pričakujejo, da bo vlada prisluhnila pozivom, da se samozaposlenim v kulturi glede na leta delovanja plačujejo tudi višji prispevki.

Levica: SDS naj umakne referendumsko pobudo in se opraviči vsem upokojencem

Da je sklic referenduma najnovejši primer popolne hinavščine SDS, ki ima volilce za bedake brez spomina, pa so sporočili iz Levice. "Dodatke k pokojnini za izredne umetnike se deli že vse od leta 1974. Pravzaprav je Vasko Simoniti iz vrst SDS tisti minister, ki jih je razdelil največ v zadnjih 20 letih, pravzaprav jih je v tem obdobju samo on podeljeval. Zdaj pa lažejo, kot da se uvaja nekaj novega," so zapisali.

Medtem ko SDS že leta vleče na plan en sam primer provokativnega dela ene umetnice, ki sploh nima veze s tem dodatkom, sta med prejemniki dodatka recimo Niko Grafenauer ali Boris A Novak, ki ju pozna vsak otrok po Pedenjpedu ali Vidkovi srajčici. - Levica

Tudi če bo zakonodajni referendum uspešen in nov zakon ne bo stopil v veljavo, to samo pomeni, da ostaja v veljavi stari zakon, ki omogoča arbitrarno podeljevanje pokojnin brez jasnih meril, pojasnjujejo.

"O kakšnih številkah tu govorimo? Sto, tisoč, deset tisoč umetnikov? Ne, mi smo podelili 4 dodatke, Vasko Simoniti in prejšnja Janševa vlada jih je podelila 7. Povedano drugače, minilo bo 60-70 let teh dodatkov, preden izenačimo strošek organizacije referenduma, in to je zelo optimistična ocena," še dodajajo.

Ta referendum je navadno podcenjevanje zdrave pameti državljanov in volilcev, predvsem pa upokojencev, še pravijo v Levici, in SDS pozivajo, naj referendumsko pobudo umakne in se namesto tega opraviči vsem upokojencem.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (569)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Smuuki
09. 02. 2025 14.43
+3
Bomo delili izredne pokojnine tudi gasilcem, medicinskim sestram, policistom, vojakom, kmetom, lovcem, reševslcem? Vsi so se že znašli v nevarnih situacijah in primerno ukrepali
Smuuki
09. 02. 2025 10.01
+3
Ko se bodo delile izredne pokojnine bomo istočasno popravili tudi diskriminatorne razlike med ženskami in moškimi v času izračuna pokojninske osnove. Če ne bo tega bo referendum. Za vse ali nikogar
iziizi
07. 02. 2025 19.27
+1
zakaj nočete spremeniti zakona o invalidskih penzijah DA INVALIDI SMO POD PRAGOM REVŠČINE Z 350 EUR PENZIJE ,KAJ SMO INVALIDI NEVIDNI Z DESNE IN LEVE ALI INVALIDI NISMO SVOBODNI
MARATONEC1
07. 02. 2025 19.15
-1
Kdo je jj pomilostil, da je sedaj na svobodi???!!!!!!!!??????? A ga je pomilostilo KRIVOSODJE ?!? Ban da pokvarjena, pa sedaj modruje kaj je prav in kaj ni!!!!!!! KRIVOjANŠISTI in zaporniki bi nam radi krojili usodo SLOVENSKEGA NARODA!!!!!!⛔️⛔️🇸🇮🇸🇮🇸🇮🇸🇮🇸🇮🇸🇮⛔️⛔️
MARATONEC1
07. 02. 2025 13.47
-3
Kaj pomeni ta referen dum za upokojence ?!, A to pomeni, da bo jj upravičen do penzije, čeprav nima sekunde delovne dobe ! Kam smo prišli s tem KRIVOjANŠTVOM oz. kam to odhajamo ?!? ⛔️⛔️🇸🇮🇸🇮🇸🇮🇸🇮🇸🇮⛑️⛑️⛑️⛔️⛔️⛔️ ODGOVORI
Smuuki
07. 02. 2025 14.13
+6
Če samo ti ne razumeš zakaj se gre ni tako hudo. Boš videl sproti in boš dojel. Večini je jasno za kaj se gre. 😀😀🙂🙂🙂
Smuuki
07. 02. 2025 11.10
+9
Če pa ta vlada res hoče kaj spremeniti na tem področju naj jim plačuje prispevke za pokojninski sklad dokler izpolnjujejo pogoje kulturnika. Te pogoje pa je treba tudi jasno definirati. Poseganje v že plačan sklad brez prispevka je retrogradno. Za nazaj se po osnovah prava ne posega. Vsak ukrep velja od dneva veljavnosti zakona naprej ne zà nazaj. Se jim vidi da so lastniki diplom brez znanja. Podelili so si diplome med seboj znanje si bodo pa pridobili sproti. Prosto po levakih
Smuuki
07. 02. 2025 11.05
+8
Prav bi bilo da se ta praksa zakonsko prepove ne pa da se tekmuje kdo bo podelil več zaslužnih pokojnin. Zakaj kulturniki ne sodelujejo tudi pri plačevanju v pokojninski sklad? Kdo jim brani, kdo jim to preprečuje? Druga dilema kdo sploh je kulturnik? Ena mula ki na odru doji psa je že kulturnik? Ona je za umobolnico ne pa v vrsti za izredno pokojnino brez zamere. Status kulturnika si podeljujejo med seboj tako kot diplome. Kdaj bo zavladal red? Kolikor je vloženega v ta sklad toliko ti pripada. Nič vloženega ne pripada nič. Kaj je tu težko razumet?
iskriv
07. 02. 2025 10.49
-5
SDS demantira samo sebe , ker mislijo , da smo vsi hitro pozabljivi , kot oni , ki imajo selektivni spomin . To nagrajevanje je pričel kulturni minister v Janševi vladi Vasko Simoniti , ki je nagradil 7 kulturnikov brez zakonske podlage , kar želijo sedaj urediti v tej vladi , pa opozicijski SDS in NSi ne dovolita , da se z zakonom uredi izbor , in višina nagrad , ker jim je ljubša anarhija . Glede pokojnin pa morajo v SDS in NSi molčati , saj so z zakonom ukradli upokojencem 25 % pokojnine , ki se je ne da nadomestiti in potem pametujejo in želijo vso krivdo prevaliti na druge .
heizenberg
07. 02. 2025 10.25
+2
Stranke, ki ne delujejo državotvorno, ampak razdiralno, bi bilo treba z zakonom prepovedati, odgovorno osebo pa zapreti.
Smuuki
07. 02. 2025 11.00
+9
Svoboda, levica, sd zagotovo niso državotvorne. Uničujejo jo na veliko. Si še za da gredo tvoji liderji v zapor? Ali ti svet spet drugače vidiš?
Smuuki
07. 02. 2025 08.26
+13
To podeljevanje pokojnin brez plačevanja v sklad je organiziran kriminal ali kraja pri belem dnevu. Kaj to pomeni v praksi. Ljudem ki so pošteno plačevali v sklad se obesi nove prejemnike in se isti denar deli z več prejemniki. Torej se z vsakim takim posegom radodarnosti pokojnine znižajo tistim ki so plačevali v sklad. Lopovi delijo tuj denar tujim prejemnikom
Groucho Marx
07. 02. 2025 08.10
+10
Janšizem je za poštene delovne državljane balzam.
iziizi
07. 02. 2025 08.05
+3
ZAKAJ LEVICA NE POPRAVI ZAKONA O INVALIDSKIH PENZIJAH ZATO KER NISMO PREVILIGIRAN IN DOBIMO MILOŠČINO 350 EUR ,TU SE NAJ LEVICA IZKAŽE ZA MALEGA ČLOVEKA NE PA SAMO ZA PRIVILIGIRANE
heizenberg
07. 02. 2025 10.17
+1
Zakaj ne popravi Janševega ZUJF? In zakaj ga ni popravil Janš v svojem zadnjem mandatu - časa je imel dovolj, volje pa očitno ne. Kaže, da prav nobena vlada ne dela za ljudi, ampak prvenstveno za svoje žepe. No, zadnja je izenačila vsaj odmerni odstotek pokojnine za moške in ženske. Pokojninska osnova pa je itak med najnižjimi v EU.
frenk7
06. 02. 2025 21.59
-12
Vlada Roberta Goloba je pravi balzam po dveh letih janšizma, ko je pacientova vlada vladala z odloki, kršila zakonodajo, ustavo, človekove pravice, pretepala ljudi, ki so brali ustavo, nas zapirala v stanovanja, ki je koruptivno nabavljala zaščitno opremo, danes opozicijska nsi pa je to vse skupaj podpirala in odobravala.
Jožajoža
06. 02. 2025 21.59
-10
Slovenci resnično plešemo..to boli janšiste.spet smo deželica na sončni strani Alp.janßuzem je največje ZLOOOO,ki je doletelo Slovence
Smuuki
07. 02. 2025 15.00
+4
Šeeeeee ga boš gledal. Janšizem te bo še pripravil delat. Ko se bo pipica zaprla ne boš cele dneve visel na portalih in smetil s svojimi nebulozami. Ùživaj še to leto medtem pa malo poglej kje se da živeti tudi od dela. Za vsak slučaj. 😀😀😀🙂🙂🙂
frenk7
06. 02. 2025 21.58
-12
Laž in korupcija sta nesmrtni duši janšizma in starih komunistov, ki so rak rana naše države, sedaj pri maši sedijo v prvi vrsti in v svoji zamaknjenosti že belo gledajo, tako da se ne ve ali jim prihaja ali odhajajo…. Ko pa pridejo iz cerkve pa nobena stvar ni varna pred njimi, še krono matere božje bi ukradli, če bi jo lahko…...
frenk7
06. 02. 2025 21.55
-12
Samo da pri nas ne vlada več janšizem, to je sds in njena podpornica nsi, …. vse drugo bomo z veseljem sprejeli in preživeli…. V S(s)vobodi se imamo prav lepo.
nikolinormalen
06. 02. 2025 21.54
-8
Vzeli 25%, zdaj se pa za drobtine "borijo". Svečkarji jih imajo pa za odrešenike. 😂😂😂
Smuuki
07. 02. 2025 11.29
+8
Enkrat so že vzeli 25%. Nihče še ni tega popravil. Drugič moškim ki naj bi bili enakopravni smo za enak plačan prispevek v pokojninski sklad dobili 6% nižjo pokojnino kot ženske. Diskriminacija po spolu in z ustavo prepovedano dejanje. Ta zakon je protiustaven in ga ni še nihče popravil. Tretjič v ta sklad so že obesili pokojnine za neke dosežke kvazi kulturnikom. Četrtič zgaga vilfan je v ta sklad obesil sebe in kvazi športnike. A tega še ni dovolj? Še levica bi že petič delila tuj denar kvazi levim kulturnikom. Ne dovolj je. Referendum bo. Če želijo prihranit denar za izvedbo referenduma naj umaknejo ta zakon. Če tega ne storijo referendum bo. Pa da vidimo državotvorno držo aste
frenk7
06. 02. 2025 21.54
-12
velika večina Slovencev je srečna, ker se je znebila pacienta na oblasti,... in to je nekaj, kar se ne da izmeriti z denarjem, to je neprecenljivo.
frenk7
06. 02. 2025 21.53
-8
Vlada J.J. je na seji 4.12. 2012 znižala pokojnine za 25%, s 78,5 na 57,25 % ,.... in ni izplačala 1% izredne uskladitve v času covida. Toliko o tem, kako mu gre za uboge upokojence, zdaj so samo prikladne žrtve njegovega hujskaštva.
heizenberg
07. 02. 2025 10.18
-2
Od mene imate v dobrem vsaj eno pivo ... :)
Jožajoža
06. 02. 2025 21.48
-9
Dob in Haag bo njihov zadnji dom.
Smuuki
07. 02. 2025 15.01
-1
Se bojim da imaš prav. Prav tja boš šel lahko obiskat svoje liderje. Dobro prognoziraš. Tokrat se s teboj strinjam. 😀😀😀😀😀