Slovenija

SD za referendum o šolstvu

Ljubljana, 22. 10. 2007 13.17 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Poslanski skupini Socialnih demokratov je zakon o financiranju in organizaciji vzgoje in izobraževanja zelo pomemben.

Socialni demokrati štejejo sprejemanje šolske zakonodaje, predvsem zakon o financiranju in organizaciji vzgoje ter izobraževanja (ZOFVI), za zelo pomembno odločitev.

Po besedah Majde Potrata ima SD največ pripomb v zvezi z vprašanjem 100-odstotnega financiranja zasebnih šol iz državne blagajne.
Po besedah Majde Potrata ima SD največ pripomb v zvezi z vprašanjem 100-odstotnega financiranja zasebnih šol iz državne blagajne. FOTO: POP TV

Poslanka SD Majda Potrata je poudarila, da imajo pri SD največ pripomb v zvezi z vprašanjem 100-odstotnega financiranja zasebnih šol iz državne blagajne. V poslanski skupini so napovedali, da bodo sami oziroma v dogovoru z ostalimi opozicijskimi strankami poskušali najti poti za razpis referenduma.

Ko se zasebno šolstvo financira iz javnih sredstev, se po besedah Potrate zmanjšuje delež sredstev, namenjenih javnemu šolstvu. "To je neizpodbitno dejstvo, ki se potrjuje tudi v drugih šolskih sistemih," je dejala. "Stališča pravičnosti in dostopnosti šolstva sta ključnega pomena, saj mora država zlasti za osnovno šolstvo, pa tudi za sekundarno in terciarno izobraževanje, zagotoviti dovolj sredstev, da imajo vsi, ne glede na to iz katerega socialnega okolja prihajajo, možnost vstopati v kakovosten šolski sistem."

Potrč je opomnil, da bi bila v primeru uvedbe popolnega financiranja zasebnih šol vprašljiva ločenost cerkve od države. Po njegovem bi tovrstno financiranje zaradi velikega interesa cerkve pri ustanavljanju zasebnih šol pomenilo "stoodstotno financiranje cerkvenih šol, ki bi imele poleg splošnih šolskih vsebin, ki so tudi v javnih šolah, še verski pouk".

Vodja poslanske skupine Miran Potrč je dejal, da pri SD ne skrivajo, da se zavedajo možnih posledic sprejema zakona na področju 100-odstotnega financiranja zasebnih šol. Kakovost javnih šol se bo zaradi manjših sredstev znižala, prav tako se bo začelo razlikovanje med tistimi, ki lahko in tistimi, ki ne morejo v zasebnih šolo, je razložil. Možen datum za razpis referenduma bi lahko bil v začetku decembra, še bolj verjeten datum pa je januar naslednje leto. V primeru, da bo prišlo do vložitve suspenzivnega veta na zakon s strani državnega sveta, ga bodo pri SD podprli, je še dejal.

Pobuda SD o referendumu o novi šolski zakonodaji ni nič novega, pravijo v poslanski skupini Zares, saj pogovori med opozicijskimi strankami o tem potekajo že nekaj tednov. Vodja PS Zares Matej Lahovnik je še dejal, da se njim zdi pobuda za stoodstotno financiranje zasebnega šolstva sporna, ker bi privedla do zmanjšanja sredstev za šolstvo in izobraževanje v deležu bruto domačega proizvoda, je pojasnil.

Sicer so pri SD predlagatelje šolskih zakonov o smotrnosti predlaganih sprememb na področju zasebnega šolstva že večkrat opozarjali. Potrata je spomnila, da so v sklopu Partnerstva za razvoj pozvali, da je koncept obeh šolskih zakonov za SD nesprejemljiv. Z javno predstavitvijo mnenj so skušali strokovni in zainteresirani javnosti omogočiti predstavitev pogledov, pripravili pa so tudi številna dopolnila k zakonoma, ki so bila večinoma zavrnjena. Glede na to, da bosta zakona v tretji obravnavi zaprta v vseh bistvenih členih, se SD upravičeno poraja vprašanje, kako naprej, je ob koncu poudarila Potrata.

Grims: SD neti kulturni boj

SD "zlorablja osnovno šolstvo za netenje kulturnega boja", je dejal Grims.
SD "zlorablja osnovno šolstvo za netenje kulturnega boja", je dejal Grims. FOTO: POP TV

Poslanec SDS Branko Grims je na novinarski konferenci glede napovedi SD o referendumu o novi šolski zakonodaji dejal, da SD "zlorablja osnovno šolstvo za netenje kulturnega boja". Pri tem se je vprašal, zakaj SD ni predlagala referenduma takrat, ko je nekdanji minister za šolstvo Slavko Gaber pred leti že uzakonil stoodstotno financiranje programov zasebnih šol iz javnih sredstev.

Branko Grims je prepričan, da je v Sloveniji del zasebnih šol v neenakopravnem položaju. "Del zasebnih šol, tudi dve največji katoliški, je že stoodstotno financiranih iz javnih sredstev," je poudaril. Tiste zasebne šole, katerih programi so le 85-odstotno pokriti iz javnih sredstev, so v neenakopravnem položaju, je še dejal. Po njegovem mnenju je to celo neustavno.

Poslanec SDS je povedal, da nova šolska zakonodaja prinaša tri ključne spremembe. Šolski zakoni odpravljajo vse šolnine, dajejo staršem svobodo izbire vzgoje in šole v skladu s prepričanjem ter dajejo staršem tudi bistveno večjo vlogo v šolskem izobraževalnem procesu, je še pojasnil.

Nadzor nad verniki

Grims je tudi kritičen do podpredsednika SD in profesorja Fakultete za družbene vede (FDV) Igorja Lukšiča. Po njegovem mnenju so Lukšičeva navodila študentom "nadzor nad verniki". Poslanec SDS je prepričan, da SD uporablja iste "metode, kot jih je uporabljala pred 50-imi leti". Podpredsednik SD Igor Lukšič zlorablja visoko šolstvo, poslanca SD Majda Potrata in Miran Potrč pa osnovno šolstvo za netenje kulturnega boja, je še poudaril.

Poslanec največje parlamentarne stranke se tudi ne strinja z mnenji, da nova šolska zakonodaja uvaja zasebno šolstvo v škodo javnega. "To preprosto ni res," je zatrdil in dodal, da bodo zasebne šole obogatitev za šolski sistem.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (27)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

DarthRevan
23. 10. 2007 14.25
Pahorček, Janša je v opoziciji z interpelacijami in referendumi dejansko blokiral delovanje DZ, ki se zaradi vsega tega sranja ni mogel konkretno ukvarjati s tekočimi zadevami. Poleg tega je zdajšnja opozicija v 3 letih spravila skozi 2 referenduma, interpelacije nobene ker so ministri prej "odstopili", Janševa pa sploh ne vem več koliko, potem pa še interpelacije... Zanimivo je gledat nazaj, brihten tič je tale JJ - najprej blokira delovanje oblasti z metanjem polen, potem ko je sam na oblasti pa benti, da "ta prejšnji" niso nič naredili. In ker je folk na tista polena že pozabil, mu verjame.
jure-turk@hotmail.com
23. 10. 2007 13.35
Ljudje pa kje vi zivite!Ocitno vam zdejsne solstvo odgovarja! pred par meseci ste pa dijake posiljal na studenstek demonstracije in jim celo delili opravicila! Zakon je zelo dober , sploh za male ljudi.
pahor?ek
23. 10. 2007 13.31
Brabika in to manjka našemu šolskemu sistemu, da bo izenačil pogoje med javnim in zasebnim!
Uporabnik113189
23. 10. 2007 11.12
Nova šolska zakonodaja je ena sama velika prevara..Skozi stranska vrata želijo uvajati RKC šole kao privatne na račun davkoplačevalcev. To je vse..Ostale blagodati tega zakona pa so korenček, da bi osli ki nič ne razumejo hitreje zlezli v past..Ta vlada je že od vsega začetka ena sama prevarantska, lažniva in korumpirana mafija. Privatne šole 100 procentno financirane s strani države.. TO JE NEZASLIŠANO. Potem pa prosim če tudi privatne firme financirate ali kaj..Sploh ne vem več ali živim v Butalah ali kje?
barbika51@gmail.com
23. 10. 2007 10.36
ova šolska zakonodaja prinaša tri ključne spremembe. 1.Šolski zakoni odpravljajo vse šolnine 2. dajejo staršem svobodo izbire vzgoje in šole v skladu s prepričanjem 3. dajejo staršem tudi bistveno večjo vlogo v šolskem izobraževalnem procesu,
pahor?ek
23. 10. 2007 09.19
GenT....imaš prav, ampak številke same po sebi ne povedo ni, kot si že na enem drugem mestu ugotovil. Koliko let je bil JJ v opozicji in koliko je SD v opozicji? Mislim, da to pove vse!
DarthRevan
22. 10. 2007 21.58
Pahorček, da ne bi govoril o kakem razsipavanju z referendumi. A se morda še spomniš koliko referendumov je Janša sforsrial ko je bil še v opoziciji?
pahor?ek
22. 10. 2007 21.54
Ko gre za pomembne stvari vladi očitate razsipnost, ko pa opozicija zahteva referendum za stvari, ki so popolnoma skregane z zdravo pametjo, pa pravite, dajmo referendum. S tem dokazujete dvoje; prvič, da so vaši vatli različni, drugič pa, da podpirate razsipnost Pahorjeve SD.
Borut Kozan
22. 10. 2007 19.40
PROTI podarjanju šolstva CERKVI. Zakaj se g. Zver čuti dolžen uničiti javno šolstvo na račun cerkvenga? Čimprej referendum. Naj ljudje odločajo!
pahor?ek
22. 10. 2007 19.39
Gen.T, mislil sem med obema modeloma. Ne zgolj javnim.
K_K
22. 10. 2007 18.19
Mr Mojo Risin | 22.10.2007 | 15:30 piše: Bedarije! Zasebne šole naj se vsaj v večinskem delu financirajo same. mojo, Ignorancia factus nocet. dejstvo je, da so bodo le šolski programi (snov, predmeti) enotni in financirani. za financiranje šolskih programov privatnim šolam je potrebnih le cca. 400.000 € ali 100 mio SIT na leto! plunk v morje proti vsemu kar danes zapravijo javne šole !!!
K_K
22. 10. 2007 17.59
Mr Mojo Risin | 22.10.2007 | 15:30 piše: Bedarije! Zasebne šole naj se vsaj v večinskem delu financirajo same. mojo, Ignorancia factus nocet. dejstvo je, da so bodo le šolski programi (snov, predmeti) enotni in financirani. za financiranje šolskih programov privatnim šolam je potrebnih le cca. 400.000 € ali 100 mio SIT na leto! plunk v morje proti vsemu kar danes zapravijo javne šole !!!
sdrago@siol.net
22. 10. 2007 17.23
Slovensko javno šolstvo poneumlja mladino od prvega razreda naprej. Namesto v življenju koristnih stvari prevladuje znanstvena fantastika in teme ki ubijajo pristne vrednote in zakonitosti. Propagira se nasilje in v praksi pomaga z varnostniki in žičnimi ograjami. Za to so zaslužne vse dosedanje oblasti in tudi v prihodnje kaže le še slabše.
DarthRevan
22. 10. 2007 17.18
Pahorček, zato je pa treba spodbujati razvoj kvalitetnega javnega šolstva.
pahor?ek
22. 10. 2007 17.11
matej.rojc, če te prav razumem, nasprotuješ zasebnemu šolstvu. Tudi sam sem mnenja, da zasebne šole niso del javnega prostora. Vendar pa me bega vprašanje, kako pa je z enakmi možnostmi šolanja za vse otroke? V Sloveniji enakih možnosti glede na dosedanjo zakonodajo ni.
Matej Rojc
22. 10. 2007 16.43
In tako kot klerikalni totalitarni režim uničuje gospodarstvo, ker misli, da bo edino z revolucijo pregnal vse "komunistične" duhove, tako želi narediti revolucijo v šolstvu. Pri tem pa uničujejo vse pred in za sabo. Kreteni. Te tako najboljše da vržejo kar atomsko bombo na slovenijo. V imenu preganjanja "komunističnih duhov" pa odstavljajo in postavljajo popolnoma nesposobne in kompetentne ljudi, ki ustvarjajo nov klerikalni totalitarni režim. Komunistični duhovi pa so jim samo izgovor, da to počnejo. Mislim, da jim Slovenci takega početja ne bomo dovolili. Delajo tako, kot Bush išče jedrsko orožje v Iraku :)) Vse pobija pred sabo v imenu orožja, našel pa ga seveda ne bo ...
Matej Rojc
22. 10. 2007 16.38
Ja nekateri so res obsedeni s komunističnimi duhovi (npr. tomi.passion), in komaj se je vse normaliziralo in ljudje delajo ter se je znebilo vpliva nekega totalitarnega sistema že leta 1991, ti pride tomi.passion ipd. ki bi pa udarili po drugi klerikalni totalitarni strani. Ne moreš verjet.
Matej Rojc
22. 10. 2007 16.35
Ja jožajoža se strinjam. Vendar je potrebno biti pazljiv in upam da bo zmagala modrost Slovencev in da bodo znali ob raznih JJ manipulacijah, kaznovati to JJ oblast.
Matej Rojc
22. 10. 2007 16.33
Končno en referendum, ki je resnično potreben. Treba pa je paziti, da ne bo RKC zrekrutiral napumpane vernike. Se spomnite, kako jih je poslal na volišča zato, da bi se ukinil nedeljski delovni čas, potem pa je JJ omogočil še bolj krut delavnik kot je bil prej :) Saj osebno se ne pritožujem, ker je v nedeljo dosti lažje kupovati kot pa med tednom, ko smo ful zaposleni, vendar pa to kaže na karakter RKC, JJ in Bajuka.
Jožajoža
22. 10. 2007 16.27
ob včerajšnem porazu PETERLETA se je v slovenijo povrnila sproščenost in upanje, da bo ta "okupacija"trajala samo štiri leta.moj dedek je rekel, da se počuti kot leta 44, ko se je že vedelo, da bodo fašisti, nacisti in njihovi najtesnejši pomagači domobranci premagani.