Slovenija

Predvolilno soočenje: Šarec in Brglez JEK 2 podpirata, Prebilič ne

Ljubljana, 19. 05. 2024 07.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 6 min

Po sobotnem soočenju kandidatov za evropske poslance z desnosredinskega političnega pola so se nocoj v 24UR Fokus soočili Marjan Šarec – Gibanje Svoboda, aktualni evropski poslanec Milan Brglez – SD in Vladimir Prebilič, ki kandidira na listi zunajparlamentarne zelene stranke Vesna.

Prebilič je leta 2022 vstopil v državno v politiko, ko je kandidiral za predsednika države. Takrat je po povolilnih analizah največ glasov vzel Brglezu. Zdaj pa po javnomnenjskih anketah ravno z Brglezom lovi osmi in deveti stolček v Evropskem parlamentu. Se je za stranko Vesna odločil povsem pragmatično? Resno se je pogovarjal tudi z DeSUSom, ki pa z Vesno vsebinsko nima prav veliko skupnega. "Pogovori so vedno dobrodošli, vendar nas z Vesno povezuje zeleni prehod, ki je nujen in ljudi povezuje," je o razlogih, da je nosilec na listi Vesne, pojasnil Prebilič. 

Brglez računa, da bo izvoljen s preferenčnimi glasovi. "Drugače ne bi šel na zadnje mesto, ki je bolj vidno," je povedal Brglez, ki je na listi SD-ja na evropskih volitvah na zadnjem mestu. Kandidiral je tudi za predsednika države, pred mesecem še za predsednika stranke.

Šarec je leta 2019 zavrnil ponudbo Evropskega parlamenta, da bi nastopil na plenarnem zasedanju v Strasbourgu in predstavil svojo vizijo prihodnosti Evropske unije. Takrat so nekateri v tej potezi videli nerazumevanje evropske politike, celo norčevanje iz Evrope. Ga tokrat res vleče v Bruselj ali kandidira na željo, morda celo ukaz, premierja Roberta Goloba? "O, kakšno norčevanje neki. Takrat je bil predsednik Tajani in moral sem pokazati gesto in pred njim nisem nastopil," je povedal Šarec in priznal, da se na listo ni rinil sam, temveč da so ga povabili. "Lahko bi se odločil drugače in bi se namesto mene tukaj mučil nekdo drug."

Premier Golob je na festivalu Svobode predstavil tudi kandidata za evropskega komisarja in to, preden so se o njem dogovorili na koalicijski ravni. Kaj si Prebilič misli o tej potezi in kaj o kandidatu Tomažu Veselu? "Z njim nikoli nisem delal, bi si pa z njim želel izmenjati nekaj besed. Mislim, da je bila poteza prehitra, da se tudi kot poslanci poenotimo okoli kandidata."

Vesel ima sicer podporo stranke SD, mnogi iz te stranke, na čelu s takratno predsednico stranke Tanjo Fajon, so bili milo rečeno presenečeni, ko je premier samovoljno oznanil kandidaturo Vesela. Aprila so v SD menili, da bo Vesel težko skupni koalicijski kandidat, a sedaj so si premislili. Zakaj? "Zgodilo se je nekaj neverjetnega, bil je prvi kandidat, ki se je SD-ju predstavil. Ugotovili smo, da je sodelovanje možno." Brgleza je Vesel prepričal tudi s tem, da je kompetenten in pozna, kako poteka evropska politika, "morda celo bolj od tistega, ki ga je predlagal". 

Vojna v Gazi 

Vlada je začela postopek za priznanje Palestine. Kako si Prebilič razlaga, da je vlada najprej rekla, da bo priznanje podala skupaj s Španijo in Irsko konec tega meseca, potem pa to preložila na čas po evropskih volitvah. "To obžalujem, mislim, da bi bil učinek drugačen, če bi to počeli z drugimi evropskimi partnerji. Tudi Izraelu moramo poslati jasen signal, da je z njihovim ravnanjem v Gazi nekaj hudo narobe." Prebilič na strani vlade pogreša več odločnosti. 

Šarec trdi, da se je Slovenija tokrat izkazala. "Vsi narodi si zaslužijo živeti v lastni državi. Vedno smo podpirali politiko dveh držav."

Zunanja ministrica Fajonova je po obisku Izraela dejala, da slovensko priznanje Palestine ni več vprašanje. Je pa očitno vprašanje časa. Zakaj stranka SD torej odločneje ne zahteva, da se to zgodi takoj? Iz SD-ja je slišati, da se s priznanjem zavlačuje po nepotrebnem. "Stranka to zahteva, vendar smo v koaliciji, ki je takšna, kot je," je pojasnil Brglez, ki meni, da se prvič odpira možnost skupaj z drugimi državami. "Priznanje je minimalno, kar bi morali narediti," je dodal. 

Zeleni prehod

V predvolilni kampanji se pri pomembni temi za človeštvo – pri zelenem prehodu – že pojavljajo populizmi. Na evropski in nacionalni ravni. 

"Zeleni prehod je nujen, vsi se zavedamo podnebnih sprememb. Lani sem bil več mesecev na terenu po ujmi. Vendar zeleni prehod mora biti vzdržen," je pojasnil Šarec in dodal, da ne podpirajo ekstremizma, tistih, ki so preveč aktivistični in tistih, ki zanikajo podnebne spremembe. 

"Zeleni prehod je gospodarska in poslovna priložnost in je možnost za vse," je povedal Prebilič in dodal, da evropski zeleni dogovor predvideva tudi veliko novih delovnih mest. "Desni del se pogovarja o manj Evrope, kar ni rešitev, rešitev je več Evrope," trdi Prebilič, ki meni, da bo zeleni prehod postal žrtev vojne v Ukrajini, kamor po njegovih besedah roma denar, ki je bil priborjen za reševanje drugih vprašanj. 

JEK 2 

V jeseni nas čaka posvetovalni referendum o gradnji drugega bloka krške nuklearke. Šarec in Brglez projekt podpirata. "Slovenija je jedrska država, sam sem v preteklosti že povedal, da jedrsko energijo potrebujemo," je povedal Šarec, ki meni, da drugi blok potrebujemo, saj da bo najdražje takrat, ko energetsko ne bomo samooskrbni. 

Brglez referendum vidi kot eno od poti, ki jo je politika sprejela, sam pa da doslej ni glasoval proti jedrski energiji. "Če se bodo ljudje odločili, da je to prava pot, je to prav. Tudi sami zagovarjamo, da moramo v tem prehodnem obdobju najverjetneje z jedrsko energijo priti do tega, da se bomo lahko razogljičili."

Prebilič na drugi strani je proti projektu. "Mislim, da ljudem nismo dali vseh informacij, da bi se lahko odločili. Koliko bo to stalo, kdo bo plačal in koliko energije bomo dobili." Trdi, da teh informacij ni, zato se mu zdi podcenjujoče, da bodo ljudje o tem glasovali. "Smo jedrska država in bomo še naslednjih 40 let, ker smo tako politično odločitev že sprejeli z JEK 1." Po njegovem mnenju je treba energetsko vprašanje reševati danes, kar da je mogoče samo z obnovljivimi viri. 

Politična prihodnost

SD-ju po napovedih kaže, da bo osvojil en evropski stolček. Če to ne bo Brglez, sam trdi, da bo vseeno vztrajal v domači politiki. "Vsako takšno igro razumem kot šah, pač izgubiš, se naučiš in greš naprej. Imam še energijo, da kaj naredim," o svoji prihodnosti pravi Brglez. 

Tudi Prebilič v primeru neuspeha ostaja v lokalni politiki, čeprav upa, da bo volivce prepričal na evropskih volitvah. 

Če se bo z liste Svobode v evropski parlament uvrstil le en kandidat, bo to hud udarec za stranko. LMŠ je imela na primer dva poslanca. Ali je Šarcu žal, da Grošelj, ki velja za aktivnega evropskega poslanca, ni ostal pri Svobodi? "Grošlja ne bom komentiral, ker ga ni tukaj in ne bi bilo korektno. Je pa dejstvo, da se sam odloči in je vsak svoje sreče kovač. Želim mu vse dobro in da bo kampanja argumentirana."

Preverjanje izjav

 Vsa soočenja kandidatov za evropske poslance pazljivo poslušamo in preverjamo resničnost njihovih izjav. To kot vsakič doslej počne novinarska ekipa rubrike Dejstva, skupaj s strokovnjakoma za evropske politike in mednarodne odnose doc. dr. Juretom Požganom in magistrico razvojnih študij Laro Bandi. Ne spreglejte torej, kdo od nocojšnjih kandidatov bo v svojih izjavah točen in resničen. Čigave besede bodo imele težo? To je pomembno, da se boste 9. junija lažje odločili, kdo bo vaš glas v Evropskem parlamentu, kdo bo branil slovenske interese.

Soočenje Fokus

SPREMLJAJ DOGAJANJE V ŽIVO

19.32

Novo soočenje pred evropskimi volitvami na POP TV tudi v ponedeljek, 3. junija.

19.31

Brglez o pomembnosti EU

"Slovenije si brez Evrope ne moremo zamisliti. V svetu smo zavarovani z evropskimi pravili."

19.28

Prebilič proti gradnji JEK 2

"Ljudje nimajo dovolj informacij, koliko bo stalo in kdo bo to plačal."

19.26

Šarec: Jedrsko energijo in drugi blok potrebujemo

"Če bomo odvisni od drugega, nas bo drago stalo, smo preveč odvisni od preostalega sveta."

19.19

Kandidati o zelenem prehodu

Šarec: Zeleni prehod je nujen in mora biti izveden tako, da je vzdržen. Ne podpiram ekstremizma, prvi korak je pri vsakem posamezniku. Brglez: Planet gori, naslednje generacije bodo v nemogoči situaciji. Prebilič: Zeleni prehod je gospodarska priložnost, a kot kaže bo zeleni prehod postal žrtev vojne v Ukrajini.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (318)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

UsliŠana
21. 05. 2024 09.39
+1
Pa je res majhen narod, eno in isti pri žlicah in vilicah, polne sklede niso prerazporejene, so prevelike...
kr nekdo
21. 05. 2024 08.10
+0
bi podprl, če bi imeli slovenci korist od tega. Kaj bo? dali bomo miljarde. energijo prodali za več let naprej sami pa bomo kupovali na trgu po dražji ceni. in kako korist bomo imeli. Bi pa podprl, da se zgradi in prejemamo energijo po obratovalnih stroških in elektrerna posluje z pozitivno 0€. To pomeni, da kar vložiš prejemš nazaj. Že tako prodajo vso energijo iz nek1, ki smo ravno tako financirali davkoplačevalci. In ja teš eneko. A mamo kaj nižje cene energije. Ne povrne se nam nič. Samo ala golob in njemu podobni bodo imeli miljonske nagrade.
marker1
21. 05. 2024 10.04
Prodajo elektrike iz NEK v tujino je omogočila stranka LDS. Vsa elektrika proizvedena v naših elektrarnah bi se morala prodati domačim odjemalcem po proizvodni ceni plus davku. Potem bi se nam državljanom dvignil standard, naša podjetja pa bi bila konkurenčna na tujih trgih. Tako pa izvažamo svojo domačo elektriko, s katero služi samo izbrani distributer in plačujemo drago uvoženo elektriko, na kateri spet zasluži distributer, ki jo uvaža. Elektrarne smo zgradili državljani zato, da bomo sami imeli svojo poceni elektriko. Po moje je kaznivo, da se s to našo elektriko baranta po tujih trgih in si distributerji polnijo svoje žepe ter delijo nagrade za uspešnost iz naših žepov. Ta zadeva mora dobiti sodni epilog.
Razumnež
20. 05. 2024 14.00
Katerokoli investicijo, ki jo plačamo državljani bo VSAKA politična opcija, ki je pri KORITU zagovarjala. Torej kdor PODPIŠE in posledično dobi kuverto, bo jasno podprl VSE. Kdor pa trenutno ni pri koritu bo proti.... vse dokler ne pride do nejga.
4556
20. 05. 2024 13.50
-2
Šarcu še vedno naj bolj leži vloga vaškega KLOVNA.
lakala28
26. 05. 2024 15.47
Se strinjam. A je še vedno bolje kot vloga kriminalca ali pa bolnika. Ali pa oboje hkrati.
tinin bankomat
20. 05. 2024 13.37
+0
Kdaj bo Tomićka na TV?
frenk707
20. 05. 2024 12.35
+2
Slovenci: ... pojdite na evropske volitve v čim večjem številu, izberite svojega kandidata in ne dovolite janševcem, da izberejo namesto vas,.... janševca.
kr nekdo
20. 05. 2024 13.39
+1
veš kaj ne gre se za janša. To kar je je sam en zmazek. Da bom lenuhe pa lgbt podpiral. halo za enkrat dejmo naredit da ohranimo moški in ženski spol.
lakala28
26. 05. 2024 15.49
In janšisti so garancija za ohraniti moški in ženski spol? Mogoče tako kot oni orbanov kljukec, ki je v Bruslju plezal po žlebu? A to da je to? Ne, hvala, za janšiste pa nismo. In na volitve bomo ŠLI.
frenk707
20. 05. 2024 12.31
+2
Je bilo pa to soočenje prav blagodejno za ušesa in prebavila, ker ni bilo nobenega desnega skrajneža med njimi....
tinin bankomat
20. 05. 2024 13.36
-2
Boljše kot Donat. Te je hitreje in močneje pritisnilo.
mmickica
20. 05. 2024 12.14
+1
Komedijanti in pogrebniki Slovenskega naroda!
Castrum
20. 05. 2024 11.39
+1
Nikakor se ne morem spomniti, kaj je povedal Šarec da mu je rekel njegov profesor v osnovni šoli.. Se kdo spomni?
mr.poper
20. 05. 2024 12.29
+3
Prvo se spomni kaj so ti rekli , če si jih sploh imel !
zelen
20. 05. 2024 11.08
-2
resni co pa nobenga drugega več
Pa to
20. 05. 2024 10.36
-11
Joveva in Stojanova sta prinesli v Slovenijo veliko svežino.
Nidani
20. 05. 2024 10.43
+0
Čisto vsi tvoji komentarji pa niso neumni... 😊
Belabreza
20. 05. 2024 10.53
-2
Malo nas razsvetli kdo je STOJANOVA? Komentiraš nekaj, o čemer nimaš pojma ali pa si plonkič narobe prepisal. Žan bo hud, danes boš brez polike in pingota.
2mt8
20. 05. 2024 11.02
+2
Jožica55
20. 05. 2024 10.35
-2
Dober obrambni minister !!!!
Nidani
20. 05. 2024 10.31
-1
Je pa razlika proti tistim desnim skrajnežem...
lokson
20. 05. 2024 11.39
+1
A res?? Skrajnež, po čigavih merilih. Za to obstaja kar nekaj primernejših pridevnikov. Temu, kar ti praviš skrajnež, smo včasih rekli PATRIOT, DOMOLJUB in predvsem državljan, kateremu ni vseeno za svoje potomstvo in vse kar ga obdaja.
NoviceResnice
20. 05. 2024 10.19
+5
Prebilič menja barve ...
apage
20. 05. 2024 10.23
+5
Med predsedniško kandidaturo mi je bil všeč in še nekaj časa po tem tudi. Tole, kar pa sedaj propagira in dejstvo, da se kot polno zaposleni župan štuli v čist vse, mi gre pa na jetra. Vmes sem mislil še malo, da bi ga volil, sedaj sto procentno ne. Škoda, se mi zdi da bo zapravil politično podporo
mr.poper
20. 05. 2024 09.58
+1
Najboljši obrambni minister do sedaj škoda bi ga bilo za Bruselj !
PerjatiJoker
20. 05. 2024 10.07
+0
Pa to
20. 05. 2024 09.45
-11
Joveva je garancija ,da se bo v Sloveniji dobro živelo.
Pa to
20. 05. 2024 09.45
+0
PerjatiJoker
20. 05. 2024 10.07
+7
E.Nigma
20. 05. 2024 09.44
+5
Volite desno to je naše geslo, da nebo spet koga zaneslo.
lakala28
26. 05. 2024 15.52
Lepo se to rima. Žal moraš biti za tako geslo navadno teslo.
wsharky
20. 05. 2024 09.43
+8
vam povem, če bi sodelovala v tej oddaji naša Zala Tomašič bi pometla z vsemi
nopino
20. 05. 2024 10.25
+0
In to z to pravo sirkovo metlo. Kaj drugega tako in tako ne obvlada. Geni so tu, drugega ne moreš pričakovati!
son?ek11
20. 05. 2024 09.37
-1
Nekateri mešate hruške in jabolka!! Ljudem so pač bolj blizu levi programi, ki so bolj socialistično usmerjeni, bolj prilagojeni delavskem razredu in istočasno so verni!! To se ni nikoli izključevalo, dokler ni na oblast prišel janez, ki je to umetno začel izključevati. Nekateri so pa nasedli!!
PerjatiJoker
20. 05. 2024 10.08
-3
apage
20. 05. 2024 10.14
+0
Čaka, kaj si ravno izrekel? Sonček, strinjam se s tabo v tem delu, da so socialistični za lenuhe. Se pravi, ne upravičeni moralno do socialnih transferjev in ki se jim delat ne da ali pa so zdrogiranci brez službe. Drugače pa za delavski razred pa ne delajo popolnoma nič, ne se smešit no. Sploh ne bom začel naštevat kako so v resnici škodljivi za pridne delavce.
Castrum
20. 05. 2024 10.39
+0
@son?ek11, ....žal si tudi ti eden izmet tistih, ki ne loči med socialnim programom in socialističnim programom. Ko boste razumeli razliko, bo debata lahko bolj konkretna.
Castrum
20. 05. 2024 10.40
-2
misterbin
20. 05. 2024 09.32
+7
Mizar ena žička zacvikana bi v Bruselj .Tam nimajo lesenih stolov da bi mizar popravljal .Tudi ta bledi Brgles bi spet rad v Bruselj se še ni najedel denarja ki ga dobiva za brezdelje