Slovenija

Šakal se vse bolj približuje tudi ljudem: 'Zvoniti bi morali alarmi'

Ljubljana, 20. 08. 2019 19.10 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Špela Bezjak
Komentarji
258

Poleg volka in medveda zadnja leta vse več težav povzroča še ena zver – to je šakal. Po petih letih prizadevanj Lovske zveze je zdaj ta po novem le še zavarovana in ne več ogrožena vrsta. Populacija šakala se je namreč tako povečala, da so na kmetijah morili že 180-krat samo letos, lovci ponekod po državi pa se bojijo, da bodo povsem iztrebili malo divjad, s katero se prehranjujejo. 

Šakal se vse bolj približuje tudi ljudem. Več tropov je, denimo, že stalno naseljenih na Ljubljanskem barju. "Zvoniti bi morali alarmi," so ob vsej tej sagi z zvermi jasni lovci. "Šakal je samo še tretji dokaz, da država z zvermi ne bi smela upravljati," so prepričani. 

Šakal je neavtohtona, a zelo prilagodljiva živalska vrsta, ki je samo letos na slovenskih kmetijah morila že 180-krat. Najpogosteje na Primorskem, na Krasu, kjer jih živi največ. 

"Precej invazivna vrsta, zelo hitro se razmnožuje, širi in začne povzročati škodo. Prisoten je na 249 območjih, kjer je bil zaznan v okviru monitoringa, skratka poselil je že polovico Slovenije," pojasnjuje Lado Bradač, predsednik Lovske zveze Slovenije. 

Prav zaradi večanja populacije, ki se približuje tisočici, in škode, ki jo povzroča, je država po petih letih prepričevanja vendarle prisluhnila lovcem in šakala s seznama ogroženih vrst tudi izbrisala. "Posledice pa so danes takšne, kot so. Prišli smo iz tistih številk, ki smo jih imeli v preteklosti, pri medvedu iz tistih 425 na tisoč, pri šakalu vidimo, kakšen je porast, tudi pri volku se je populacija podvojila," dodaja Bradač. 

Šakal
Šakal FOTO: POP TV

Šakal pa se vse bolj približuje tudi človeku. "To je predvsem v zadnjih 5, 6 letih mogoče. Pred tem obdobjem se šakal na našem področju ni pojavljal v takšnem številu kot v zadnjem času," pravi Andrej Lukanovič iz Lovske zveze Brezovica. 

Na Barju povzroča največ težav prav v gozdu, kjer je malo divjad že dodobra zdesetkal. "Prehranjuje se z zajci, prehranjuje se s fazani, tekne mu tudi srnin mladič," dodaja Lukanovič. Kaj pa šakal, pušča za seboj sledove? "Šakal načeloma po mojih izkušnjah ne. Je previden, tako kot je previdna lisica, giblje se več ali manj po svojih stičinah."

Zato bo po prvih ocenah lovske zveze trajalo vsaj tri leta, preden bo populacija ponovno uravnotežena. Ali povedano drugače: da se saga z volkovi, medvedi in šakali več ne bi ponovila, lovci državo pozivajo, da upravljanje z zvermi ponovno prepusti tistim, ki o zvereh nekaj vedo.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (258)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

hangingtree
22. 08. 2019 08.10
-1
Moj komentar se nanasa na lisico ampak ok... v sosednji vasi so imeli novorojencka ki pod vecer hvala bogu ni spal v vozicku v bivalnem prostoru ampak na kavcu. V hiso je prisla lisica in razvukala stvari iz vozicka, kaj bi bilo ce bi tam lezal dojencek ne vem. Tud mi imamo konstanto lisice za hiso. Zdaj naj bodo pa se sakali ja super res...
BUONcaffee
21. 08. 2019 18.16
+0
Še šakal se je pojavil, sedaj pa smo že gotofi.
Apostol1
21. 08. 2019 15.46
+9
Oseba "jamesblake" mi je napisala da je v rimskih časih živel na našem ozemlju šakal in se strinjam, moram pa dodati , da je v antičnih časih na ozemlju Italije in Grčije živel tudi lev , torej po tvojem gospod "jamesblake" bi morali naseliti tudi leve v Italijo in Grčijo in posledično bi morda sedaj v času globalnega segrevanja zašli tudi v Slovenijo. Bravo in sedaj si zamisli kakšnih 10 levinj ,ki po plažah iščejo hrano , ni kaj nekateri imate res pomanjkanje zdrave kmečke pameti in to sicer ne boli vsaj tule ne pri komentarjih , vsekakor je to slika Slovenske splošne nerazgledanosti in nepremišljenosti.
flojdi
21. 08. 2019 15.42
-3
.KJE JE DOMA ŠAKAL ? IN KDO GA JE PRIVLEKEL K NAM ? / Volkovi so pa tu doma. / nedavno mi je , ponovno uspelo prebrat krasno knjigo : Kala . ( pa kdo RUŠI ?? , če ne edinole ljudje. (sploh ta brihtni narcisi ; ki se celo oklicujejo za najpametnejšo…. nekiže
JohannDoe
21. 08. 2019 16.06
-1
Levaki verjetno. Diverzanti. Tako kot volkove... križajo različne vrste med seboj ter jih ponoči menda na skrivaj v temi izpuščajo kmetom na dvorišča, Podobnik bi vedel več na to temo.
JohannDoe
21. 08. 2019 16.11
-1
Šakali so se sami postopno razšilili iz Balkana na sever. K temu so najbrž prispevale tudi človeške dejavnosti v regiji.
Transformerji
21. 08. 2019 14.42
-2
Ko preberem o vse večjem številu vsiljenih migrantov, mi zvonec v glavi tako zvoni, da na desno uho skoraj nič ne slišim. Bi moral k zdravniku ..... potem me pa čaka dolgotrajna pot do rešitve. Zato ne bom šel.
DAEMONIUM
21. 08. 2019 14.22
-1
Poleg poloma v zdravstvu so novokomponirani levaki, predvsem simpatizerji in zagovorniki LDS neposredno in direktno krivi tudi za to stanje z zvermi. Kar koli se lotijo, ampak res karkoli od 2.tira in karavanskega predora naprej, spremenijo v dr3k!
JohannDoe
21. 08. 2019 14.34
+0
Še dobro, da imamo desnico, ki je na drek proizvodnjo total imuna.
lumpimonster
21. 08. 2019 14.16
+0
Vita vita 72
21. 08. 2019 13.48
-10
Prvo medved,nato volk,sedaj sakal...kmalu bo treba nekaj ukreniti proti zajcem,polzem,vranam...mogoce bo kaksnega kmeta se cebela napadla in bo tudi cebele treba zrihtat... Opisujeji kot,da zivijo v dzungli tako zelo naj bi bili bogi!!!!
gullit
21. 08. 2019 14.28
+3
Ne mešaj jabolk in hrušk. Za zveri mora država poskrbeti tako kot povsod samo pri nas ne. Naj jih ogradijo pa skrbijo za njih ali pa odstrel. Druge ni država naj se odloči.
JohannDoe
21. 08. 2019 14.35
-4
Kmetov ne smeš ogradit. Se takoj oglasijo nevladniki.
korintos23
21. 08. 2019 13.45
+2
V Jugi je jager dobil vrnjen strošek za ustreljeno ujedo zato pa je bilo kot mora biti. Patron je bil zastonj, zato so pa jim v dokaz morali nogico odrezati.
RibicTine
21. 08. 2019 13.41
+9
Tako je, ko o divjadi odločajo levaki in ne stroka!!!
korintos23
21. 08. 2019 13.44
-2
DeBill
21. 08. 2019 14.21
+1
ne, mislil je bedake z dvemi levimi, ki se po večini skrivajo v levaških strankah, jih pa ne manjka niti v desnjaških. najbolj levaška od vseh (SDS) jih ima največ. sami karierni komzlni.
Capo dei Capi - novi profil
21. 08. 2019 13.02
-10
Ne vem, kako ti komentatorji, kateri se bojijo vsega, na tem svetu sploh živijo... Mogoče zaviti v celofan in stiropor?!.... Če rečete, "za otroke", še ne pomeni, da imate prav in da lahko v imenu tega izsiljujete pravila/zakone.... Glede šakala--- večji problem imamo z šakalom, kot pa z medvedom/volkov... samo kaj ko kožuh od šakala ni vreden nič. Od medveda/volka pa....$$$... :)
Ponosen LOVEC
21. 08. 2019 15.55
+1
S šakalom je zelo malo problemov. Z neznanjem raznih Capcev pa veliko...
brddd
21. 08. 2019 12.22
-7
Lovci že komaj čakajo na zeleno luč .
poneumljanje
21. 08. 2019 12.38
+8
Kar javi se lovcem, ti jih bodo z veseljem domov prinesli, da boš golaž kuhal !
Jimi1
21. 08. 2019 13.03
-1
Sakal ni srna ,jelen,veper,zajec.... Interesa da bi sakala lovili med lovci ni,podobno kot za lisico,srake,vrane in podobne škodljivce. Ko jih večkrat pozivam, da srake in vrane malo zredcijo jo slišim ,naj zračno puško uporabim....
BrezZavor
21. 08. 2019 14.12
-1
Ja, ful. Mamo doma enega. Je rekel da naj se s temi zvermi kar drugi ukvarjajo.
BrezZavor
21. 08. 2019 14.15
+3
Največ interesa za meso divjadi je med ne-lovci. Uu, a lahko kakega jelena zrihtaš...mmm... To je kar naprej. Fok misli da jagri majo to za veselico in malodane da so mesarji. Saj je lepa kaka kapitalna trofeja, ampak odstrelit je pa treba marsikaj drugega. In meso se kupi, ne pa hopla to je moje zdaj.
Ponosen LOVEC
21. 08. 2019 15.59
+3
Ja če bi lovci imeli zveri za rihtat kot smo jih pred 30 leti, nebi blo problemov, kot jih ni blo takrat. Zdaj se pa marsikomu neumno zdi igrat dežurne gasilce za požar, ki so ga drugi zanetili.
Apostol1
21. 08. 2019 11.43
+25
Šakal je invazivna tujerodna vrsta zveri in je ravno tako škodljiva kot pri rastlinah ambrozija . vsekakor pa šakal ni Slovenska avtohtona zver in lov nanjo bi moral biti brez omejitev odprt celo leto do popolnega iztrebljenja , ker v Slovenijo ta zver ne spada in je samo za škodo, ker pa napada v tropu pa prav lahko postane žrtev tudi majhen otrok ,če bi slučajno zašel v kakšen gozd ,kot se je zgodilo pred kratkim z 9 letno deklico.
DeBill
21. 08. 2019 12.07
+18
ja, šakal ne popušča kot volk, je tropna žival in otroci so v nevarnosti. ker je tujerodna vrsta, bi moralo iti čiščenje do iztrebljenja.
brddd
21. 08. 2019 12.20
-11
Od kod si se ti vzel .Po tvojem bi treba vse pobit kaj hodi in raste v gozdovih .
JohannDoe
21. 08. 2019 12.29
-3
Si predstavljate, da taka deklica zatava v gozd in jo sreča lisica? In to ne navadna lisica, ki pridnim kmetom krade kokoške po kokošnjakih, stekla lisica? Treba je čim prej odvzeti iz narave vse lisice po gozdovih in ob cestah, da ne bo kaka deklica zatavala pa to.... saj poznate tisti vic, ko pozabimo na starše, njihovo vzgojo in razum in to, da sveta nikoli nismo mogli in ne moremo narediti sterilnega za vse možne in hipotetične primere...
poneumljanje
21. 08. 2019 12.45
-2
Brddd: Od kje si se pa ti vzel, gob in kostanjev se ne pobija !!
Apostol1
21. 08. 2019 12.50
+11
JohannDoe ...... Steklina je zahvaljujoč vabam s cepivo ,ki jih vržejo iz letala , iztrebljena , morda se pojavi na mejnem področju s Hrvaško , kakšen osamljeni primerek ,kaj več pa ne in zaradi stekline deklica ni bila prav nič ogrožena . Povsem nekaj drugega je pa šakal , ki spada med mrhovinarje in ,če bi srečal tak trop otroka v gozdu in , da bi začutil , da je sam in nemočen , vedi , da bi se lahko zgodila tragedija in kot sem zgoraj napisal , preberi še enkrat ali pa 10x če ne znaš takoj razumeti, no in šakal bi se moral loviti do iztrebljenja, ker enostavno ne spada v Slovenski prostor. KAPIŠ
JohannDoe
21. 08. 2019 13.08
-9
Jimi1
21. 08. 2019 13.09
+9
Proti stekleni se uspešno bori z pomladanskim cepljenjem z metanjem vab...sakal je uspešnejši tekmec lisice,ki se loteva tudi mladičev večjih živali.ker nima naravnega sovražnika je invazivna vrsta,ki uničuje avtohtone....
?ebula
21. 08. 2019 13.20
+2
Tudi begunci so tujerodna vrsta. Kaj z njimi?
poneumljanje
21. 08. 2019 13.23
+4
Domov si jih pelji, morda ti še koristijo !
Jimi1
21. 08. 2019 13.28
+4
Vzeti jim zaščito pa pooblastiti domačine da ukrepajo po lastni presoji... Če jih že prijavljajo policiji,bi tudi kakšno bolj radikalno rešitev našli. V to ne dvomiti...
Jak Tobim
21. 08. 2019 13.56
-2
Šakal, Apostol1 je na našem ozemlju živel denimo v času rimskega imperija. sedaj baje je tukaj, ker smo iztrebili volka. vrsti sta evolucijsko imeli enega prednika, šakal je šel južneje, danes pa mu hitro ogrevanje okolja, posek gozda in ovčereja zelo ugaja. Edina strokovna raziskava v bližini Slovenije je bila narejena na območju balkana, kjer se je pokazalo, da šakali skupaj pobijejo več milijonov glodalcev letno (drugače pa v glavnem ostanke klavniške industrije - dol se tega lotevajo absolutno tako, kot pri nas v sloveniji, v prvo grapo v naravi vržeš) in, da ne zmanjšajo prav nobene populacije divje živečih živali. Ni nevaren - deklica, ki gre kamorkoli (tudi v gozd) je nekaj stotisočkrat bolj ogrožena s strani sočloveka. verjetno sem povedal premalo - nekaj milijonkrat večja nevarnost za deklico pri devetih letih je sočlovek (predatorski pedofil, npr.). šakal tudi ni ambrozija, verjetno je abotnost tovrstne primerjave nepotrebno razlagati. je pa znanstveno dokazano, da šakal ni samo v škodo, kot je v religiozni ihti spisano pod tem nadimkom, temveč ima v ekosistemu lahko tudi koristno vlogo. koliko, kdaj in sploh kje,..pa je ob tako hitro rastoči populaciji ljudi težko pametno povedati.
Jak Tobim
21. 08. 2019 14.01
+3
ne, tega verjetno pametnemu ni treba razumeti. tropa otrok (kot pišeš) šakal nikoli ni in ne bo napadel. lahko bi se zgodila tragedija - devet letna deklica je (sem že napisal) sama v gozdu najbolj ogrožena s strani adrenalincev na štirikolesnikih, gobarjev in ostalih posebnežev med ljudmi, ki jih je toliko, da je statistično število tovrstnih posebnežev nekaj stokrat večje od vseh šakalov na planetu in že zaradi njih devetletne punčke ne hodijo same po gozdu. In zato tudi ni dnevna novica - šakal pokončal deklico, ki se je sama sprehajala po gozdu, kamor se je mlada družina preselila iz mesta pred dvema letoma, ko si je v njem postavila nagrajeno avantgardno hišo s črno streho. KAPIŠ.
M_teorija
21. 08. 2019 14.18
+1
Za invazivne rastlinske vrste od enoletne suholetnice ,japonskega dresnika, pajesena in. ambrozije velja, da je po zakonu lastnik dolžan, da jih odstrani. Po gej logiki bi moralo veljati tud za šakala ?
DeBill
21. 08. 2019 14.23
-1
kakšna levaška smet je tale JD, nima pojma o ničemur ampak smeti pa, kod da je dohtar znanosti. tale bo naredil kariero ali pri SD ali pri SDS.
DeBill
21. 08. 2019 14.27
+3
james, bilo bi lepo, če bi bilo kot pišeš, pa ni. sej pravljice za lahko noč so lepa zadeva, sam nikar jim verjet. in ker sem navajen pravljičarstva od naših politikov, si pristal s svojim v istem košu. Torej, šakal BO napadel v večjem tropu, tudi odraslo osebo, brez skrbi. Kot dingo ali pa drugi divji psi, kar šakal na nek način je. In niso ravno majhni kot lisice, ampak so kot srednji psi. Lahko bi ti še veliko napisal, ampak daj se raje sam izobrazi.
JohannDoe
21. 08. 2019 15.14
-2
Apostol1
21. 08. 2019 15.17
+1
JohannDoe
21. 08. 2019 15.19
-2
Ah DeBilly... že enkrat si se me osebno lotil, pa sklepam da spet leti name. Tele stvari, ki jih trosim, se da zelo enostavno preveriti pri ljudeh in inštitucijah, ki se s tem ukvarjajo.
JohannDoe
21. 08. 2019 15.21
-2
One preostale, ki se jih ne da preveriti ali pa so že na sto metrov skregane s pametjo, pa natrosim namenoma točno take
JohannDoe
21. 08. 2019 15.22
-2
zato, da se taki intelektualci kot ti vsaj enkrat na leto uzrejo v špeglu. Ampak brez pomena, če ne prepoznaš odseva in se z njim prerekaš.
JohannDoe
21. 08. 2019 15.22
-2
Evo, ravno sem ugotovil, da je ogledalo prepovedana beseda. Vse pohvale ekipi.
Jimi1
21. 08. 2019 11.17
-19
Prihajamo v vojno stanje proti zverem... Lovcem nujno podati pravico do avtomatskega orožja, ker snajperji več ne zadostujejo. Gmajna je postala veliko bojišče na katerega bo lastnikom dostop kmalu prepovedan.... Lovske novice bodo postale vojni poročevalec slišal se bo rog in puskarjenje v teh nedeljskih hobi bitkah....
zemoo
21. 08. 2019 11.23
+5
DeBill
21. 08. 2019 12.08
+6
v nobeno vojno stanje ampak lova zadnjih 5 let skoraj ni bilo. žvalad se je namnožila kot nora. sej če lovce odstejemo, damo samo puše v roke kmetom da sami zrihtajo, bo hitro vse pod kontrolo.
Jimi1
21. 08. 2019 12.45
+4
Ravno zato sem bil malo provokativen.... Kmet se sraki ne sme riti sprasiti,pa čeprav mu ves pridelek v sadovnjaku npr.uniči.... Lovcem pa je lov in nabiranje trofej razvedrilo... Žival sakala razglasitvi za tujerodno invazivno vrsto z popolnoma odprtim lovom nanj,do iztrebljenja v naših krajih... Pa brez skrbi....če bi samo njega lovili bo preživel tak ukrep...
HorstWiesel
21. 08. 2019 12.53
-1
flexi22
21. 08. 2019 14.06
+2
v Ljubljani (par let nazaj ) je iz živalskega vrta pobegnil Ris ??? Ampak niso aktivirali lovcev ampak kar specjalce policije ker je bilo v LJ . Bilo kira zvir ,ki bi se pojavila v bližini LJ bi padla brez ugotovitve ali je nevarna ali ne.
JohannDoe
21. 08. 2019 11.07
+11
@dacho Prilično domišljavo je misliti, da se to tiče samo tebe ali tistih, ki na ta račun vlečejo ali si obetajo cvenke in druge koristi. Tiče se me toliko kot tebe. Kot davkoplačevalec nimam nobenih problemov s tem, celo samoumevno mi je, da se vas kmete podpira in vam umetno pomaga, da preživite s poslom, ki se v tej državi po vaših besedah tržno ne izplača. Država mora imeti svoje kmetijstvo. In ravno tako si vsi želimo, da se krajina ne zaraste. Vendar pa od vas glede na vaš status v naši ekonomiji pričakujem vsaj malo ponižnosti... to, recimo, da si boste izbirali predstavnike, ki se bodo udeleževali sestankov z vlado in stroko, kjer se išče rešitve za vaše probleme. In, da boste sodelovali na terenu tudi sami. V tem primeru je prav, da vas država stimulira in podpira, ker ste del njene strategije. Vse ostalo bi morali odrezati od pogovorov in državne pipice pa naj se samo prilagodi in preživi v naših poslovnih in tržnih razmerah, ki smo jih dobili, ko smo se odločili za prosti trg in tržno gospodarstvo.
DachoSLO
21. 08. 2019 11.24
+15
@johan, Če je bilo moje pisanje domišljavo OK, ampak kaj je šele potem tvoje razmišljanje! Jaz sem mestni človek, preživljam se s delom v velikem podjetju, živim v hiši, a nimam niti najmanjšega vrta, ker mi življenje pomeni ekstremna rekreacija, tako, da sem samo navaden, a pošten slovenski davkoplačevalec. Vse kar potrebujem za življenje kupim v tako opevanem tržno gospodarskem sistemu, tudi prehrano in pač izberem po svoih zmožnostih in znanju. In ker mi zdrava "kmečka" pamet, na koncu koncev, vsi naši predniki so nekoč bili kmeti, in tudi velika, velika večina tujcev s katerimi sem tako zaradi službe kot tudi zaradi športnih aktivnosti, v kontaktu, da je slovenska hrana kakovostnejša kot tuja, uvožene, že zaradi dolgih tržnih poti, pač kupujem domače, pa čeprav je to malce dražje! S tem pač podpiram slovensko delo in tako upam, da tudi tisti ali nekdo razmišlja podobno in bo zato kupil slovenski proizvod, ki ga izdelujemo v našem podjetju. Ne poznam, in to res resno mislim, da je kakšen slovenski proizvod cenejši kot tuj, uvožen, še posebno iz zelo daljnih azijskih držav, pa vseeno v prvi vrsti, sploh če je, kupim vse kar je Slovensko. Če se ne bomo podpirali, bomo slej ko prej, ali izginili ali delali za pest riža, če bomo želeli biti res tržno konkurenčni!
JohannDoe
21. 08. 2019 11.34
+0
Solidarnost in podpiranje med nami je okej. Ampak ne za vsako ceno, vedno in samo zato, ker je "naše" ali "naš".
DachoSLO
21. 08. 2019 11.45
+3
Če te prav razumem, ti delaš ceneje ali vsaj za takšno ceno, kot nekdo v daljni Aziji, Afriki, pa če hočeš bližnji BiH, Srbiji, …. No to so že pravljice, v katere niti moja babica, kaj šele vnuki ne verjamejo! Je pa tako, kakovost se plača in jaz jo prav rad in nič težko ne plačam, kdor pa želi imeti ali jesti "drek" pa naj izvoli, mu dam prednost!
JohannDoe
21. 08. 2019 11.49
+1
Pa tudi glej... moje razmišljanje... je tako kot sem ga zgoraj napisal. Vedno sem trdil, da se problematike zveri ne da rešiti brez tistih, ki so z njimi v neposrednem stiku, to pa so kmetje. In to je bilo takrat, ko so vsi napadali kmete, češ da vdirajo v gozdove in ne vem kaj. Trenutna situacija pa je že davno eskalirala prek vseh meja dobrega okusa in pameti. Nekdo je napumpal kmete s pravljicami in teorijami zarote, da vse skupaj že spominja na politično psihozo. Prvo je treba vse, tudi kmete, postaviti na realna tla in na mesto, ki jim pripada. Se pravi za skupno mizo. Vlada... ali pa naslednje... pa ne bo mogla mimo svoje naloge, da preštudira in določi kako kmetijstvo si želimo in lahko privoščimo, kje in v kakem obsegu.
DachoSLO
21. 08. 2019 11.51
+4
Sem bil v znani, italijanski, tako opevani tovarni za izdelavo paradižnikovih omak in so mi enostavno rekli, da je v njihovih omakah manj kot 10% pravega italijanskega hidroponičnega paradižnika, da o kvaliteti ala Lušt, ki raste v zemlji, ne govorimo, ostala brozga, če imaš domišljijo misliš, da je paradižnikova, pride pa v ogromnih sodih iz Kitajske! Pa dober tek! Jaz bom jedel raje domače!
JohannDoe
21. 08. 2019 11.59
+0
@Dacho.... glede podpiranja "naših" ne govorim o denarju ne kupovanju, ampak širše. Kar se cen tiče pa... kar ljudje kupujejo in so pripravljeni plačati, tisto se izplača. Tako pač to deluje. Jazv trgovini tudi velikokrat grem na kvaliteto, včasih tudi na solidarnost. Časov, ki so bili včasih, ko je na trgu kraljeval domači kmet (ali pa delavec, če smo že pri tem), kakršen pač je bil, pa ne bo več. Prav gotovo pa ne z naslanjanjem na "desne" opcije, ki so tradicionalno povezane s podeželjem. Desne opcije temeljijo ravno na teh za kmete problematičnih idejah prostega in svobodnega trga ter nevmešavanja države. Če pa te stranke zagovarjajo kaj drugega, pa njihova politika ni desna.
Boris61
21. 08. 2019 12.04
+6
Johann, tu pa je malo mimo pihnjeno. Kmet bi naj bil malo pohleven?? Pohlevni moramo biti mi mestjanarji, da je kdo pripravljen pridelovati domačo hrano za nas in delati 250 ur mesečno za dohodek,ki potrebuje subvencije. Pohlevno se prikloni v supermarketu ob policah s hrano.
JohannDoe
21. 08. 2019 12.06
+0
Ne vidim nobenega problema v tem, da kdorkoli kupuje domače, kvečjemu nasprotno. Še vedno pa ne vem kaj bi to lahko imelo veze s to temo s šakali in statusom slovenskega kmeta ter zadnjim medijskim spinomv. Razen to, da če bi vsi slovenci kupovali domačo hrano, bi se slovensko kmetijstvo izplačalo. To je tako kot tisto... če bi vsi slovenci kupovali Peko čevlje, fabrika in slovenska obutvena industrija ne bi propadli.... Nima smisla se igrati s čeji in kako bi bilo, če je resničnost drugačna.
DachoSLO
21. 08. 2019 12.08
+2
Ne vem, če poznaš dobro politiko! Ravno desnica zagovarja popolno tržno gospodarstvo! Levica podpira regulirane, solidarne sisteme! In to velja tudi za kmetijstvo, kot gospodarsko panogo! Drugače je morda, ampak samo morda, glede podeželja kot takega, torej kmetij, kmetov, kmečkih družin, ker tudi pri tem podpirajo kmečko gospodo, torej velike, velike kmetije in ne tako kot je pri nas, ko je večina kmetij majhnih. Nisem kmet in ne poznam, še manj pa sem politik, ker ne maram blefiranja in laganja! Zato pa sem v športu, ekstremnem športu, kjer je samo in le gola realnost kaj in koliko zmoreš!
JohannDoe
21. 08. 2019 12.11
+3
Boris... sprehodi se malo po supermarketu pa se priklanjaj slovenski hrani... nato se sprehodi do blagajne in se prikloni slovenski hrani, ki jo imaš v košarici. Namesto, da tukaj filozofiraš o priklanjanju, pojdi v trgovino ali pa še raje direkt do kmeta, pa kupi in plačaj slovensko hrano po ceni, da se bo kmetu izplačalo s tem ukvarjat. Pohlevnost je tvoj izraz. Popolnoma iztrgan iz konteksta.
DeBill
21. 08. 2019 12.13
-1
johan d je eno bogo sfrustrirano bitje, ki misli da je levičar, a je zgolj bušček. on bi kmetije več ali manj ukinil, ker da itak brez subvencij ne bi preživele. Bi, bi, johan, ampak ne bi grama hrane prodale pri nas, mi, oziroma ti, jaz si precej sam pridelam, kar kupim pa VEDNO od kmeta, trgovina me ne vidi, pa bi jedli neke smeti od hrane, katera ne nudi praktično nič. Malo si preberi, kak je v bistvu hrana. Da nismo diesel mašina, ki ji kvaliteta goriva pomeni nekaj tresenja več, ne pa bistveno krajša življenska doba. Kar ješ, tako si zdrav. Ampak, ko bo tvoja levaška (levičar nisi, ker si nerazgledan in nisi realist, levičar sem jaz) vse to dojela, boš azumel vlogo kmeta v zdravju slovencev. Dej pa šibej za knjigo se učit, da ne boš tak butelj.
JohannDoe
21. 08. 2019 12.16
+0
DachoSLO
21. 08. 2019 12.26
+5
OK, potem te žal nisem dobro razumel! Ker imam nekaj v Prekmurju, ti lahko povem, da večino, ampak res večino naše dobre hrane pokupijo Avstrijci, k nam pa prihaja "drek" iz Madžarske ter Hrvaške in vse je EU, torej naše. Pa pustimo hrano, vsak zase ve, kaj je najbolje za njega! Glede divjadi pa še vedno trdim, tako kot je moja ali tvoja ali kogar koli drugega v Sloveniji zaščitena lastnina, tako mora biti tudi kmetova. Ne more divjad kot državna lastnina delati škodo ne meni, ne tebi in tudi ne komur koli drugemu, pa četudi je "samo" kmet! Verjamem, da tudi ti ne bi dopustil, da ti nekdo drug dela škodo, pa naj bo to samo sosedov kuža ali mucek, ki opravlja malo ali veliko potrebo na tvoji lastnini!
JohannDoe
21. 08. 2019 12.40
+0
DeBillko... me veseli, da si me tako prebral, zlasti kar se razgledanosti tiče. Še posebej mi je všeč ta tvoja distanca do moje levakarije, kajti nisem nek Izidor, da bi ovčice pasel, še manj, da bi se z njimi pasel.
Ponosen LOVEC
21. 08. 2019 13.21
+2
štrekeljc
21. 08. 2019 14.27
DachoSLO, Lušz vidi zemljo samo, če ti na poti iz trgovine do doma pade na tla. Drugače pa je plod hidroponske pridelave.
DeBill
21. 08. 2019 14.30
-1
dej to dopovej raznim JD-jem. oni še ne vedo da čebula iz zemlje raste. in pol, ko jim rečeš da so butci se še pametne delajo. najtežje je butcu dopovedat da je butec.
DachoSLO
21. 08. 2019 14.46
+1
Ni res! Sem pri njih tudi večkrat mesečno, ko preverjam kakovost in sklepam pogodbe!
Boris61
21. 08. 2019 10.39
-6
Je ovca avtohtona vrsta? Samo vprašam...
DachoSLO
21. 08. 2019 10.50
+7
Vprašaj starga fotra, ti bo čisto ejnfung odgovoril!
AlternativeFacts
21. 08. 2019 10.52
+3
Bajke da so ovce udomačeni mufloni...Muflon pa je avtohton tudi v Evropi, torej DA...ovca je avtohtona vrsta.....
mali.mato
21. 08. 2019 11.03
+7
JohannDoe
21. 08. 2019 11.23
-1
Odvisno kaka ovca. Če je orientalska, potem ni.
Apostol1
21. 08. 2019 11.36
+8
Boris61...... Ne vem ali ti živiš za luno ali še kje dlje. Bovška ovca , Jezersko Solčavska ovca , Belokranjska in Istrska pramenka in to so najbolj znane avtohtone ovčje pasme v Sloveniji . Sam osebno sem vedel za prvi dve ostali dve sem pa našel na internetu in ti ,če bi imel kaj avtohtone kmečke pameti bi se lahko enako prepričal preden si napisal oslarijo.
DeBill
21. 08. 2019 12.15
-1
ja, ovce so avtohtona vrsta, ostrigli so vas ob prvi, drugi in tretji privatizaciji in še vas bodo
JohannDoe
21. 08. 2019 10.08
+13
Po televiziji je gospod predstavnik kmetov rekel, da je treba 600 ovc za eno minimalno plačo. Kmetov s 600 ovcami ne vem, če jih na prste ene roke preštejemo. Iz tega je jasno kako marginalna ta panoga je. Po tem medijskem spinu pa se zdi kot, da celo slovensko kmetijstvo stoji na ovcah in pade z njimi. Kot je nekdo zapisal nekje, kjer eden glasno tuli in robanti, jih sto tiho in pridno dela.
DachoSLO
21. 08. 2019 10.20
+3
Za zadnje povedje pa vsaka čast, le ne razumem, zakaj se ga ne držiš in robantiš za zadevo, ki se te popolnoma nič ne tiče. No le toliko, da če si pošten državljan Slovenije, boš kot davkoplačevalec plačal vso škodo, ki jo tvoja divjad povzroča kmetom na njihovi posesti in na njihovi lastnini! Zmenjeno?
AlternativeFacts
21. 08. 2019 10.23
-2
DachoSlo@ Od kod pa misliš da država dobi denar, da plačuje odškodnine kmetom? Iz lufta ali od rasničnih davkoplačevalcev, ki morajo za razliko od katasterskih gospodov, plačevati 1001 davek?
Boris61
21. 08. 2019 10.30
+1
Dacho, saj plačujemo davke in iz njih kmetom odškodnine. Bistvo je drugje, koliko rejci naredijo za zaščito drobnice in koliko dobijo za rejstvo. Drobnica je na koncu vedno na istem... zaklana.
roten
21. 08. 2019 10.45
+8
za trop cca 300 ovac je v 2-3 letih potegnil čez 400.000 eur evropskih subvencij če ne verjamete je vse na stricu googlu pa 6 novih traktorjev na dvorišču
DachoSLO
21. 08. 2019 10.53
+2
A si slučajno zapisal evropskih subvencij? In da ne bo pomote ali problemov, tudi ti si jih lahko pridobiš in imaš lahko 7 traktorjev na dvorišču, le kupi si kmetijo ali pa jo s pridnim delom pri podeduj! Enostavno!
AlternativeFacts
21. 08. 2019 11.06
+1
Ker evropske subvencije pa pridejo od božička, ko se ga le ta preveč naseka? Tisto o članicah, ki so NETO plačnice je samo tako da se nekaj piše v letna poročila.....
DachoSLO
21. 08. 2019 11.09
+2
Čisto enostavno mi odgovori: Zakaj bi moral kmet, rejec ograditi vso svojo posest, vsako svoj pašnik, njivo in njivico, s skoraj dva metra visoko električno ograjo, zato, da bi zaščitil, tudi z ustavo zagotovljeno nedotakljivost svoje lastne posesti, imovine, lastnine, tako kot ti, pred divjadjo, katere lastnik, tudi po ustavi, je država, torej državljani Republike Slovenije, torej tudi davkoplačevalci, ki pa je država, torej državljani Republike Slovenije, tudi davkoplačevalci, ne znamo urejati! A je cilj Slovenije, imeti tisoče kilometrov ograj? In ne se potem jeziti, kot se že sedaj, ko kje piše "Privatna posest", če boste na sprehodu s otroci, vnučki, svojo drago, prišli do električne ograje in ne boste mogli iti naprej, nabirati lepe travniške rožice ali celo koristni regrad, …. Ni problem v divjadi, problem je v ljudeh, ki bi radi imeli vse, slabo na sosedovem, dobro pri sebi in da se vtikajo v zadeve, ki se jih sploh ne tičejo! A bo potrebno tudi okoli čebelnjakov narediti dvometersko električno ogrado? Ker veliko MTB kolesarim, tudi po precejšnji divjini, vidim koliko škode naredi divjad, zlasti divje svinje, pa tudi jelenjad, po travnikih in poljih, pa o tem nobeden nič ne benti! Razumem, naj bo divjad na sosedovem, naj tam dela škodo, samo, da jo lahko jaz in moji gledamo iz kavča in uživamo ob tem, ne ob pogledu na lepote divjadi ampak ob škodi, ki jo ta dela!
roten
21. 08. 2019 11.14
+0
ja če imaš veze in poznanstva drugače pozabi da pridobiš status kmeta pa kar pozabi tako da prosim tišina ker sem šel od poncija do pilata jasno
roten
21. 08. 2019 11.16
+4
ograda ima svoj namen od pamti veka drugo čez 1 leto te bom poslušal kako srnjad požre ves fižol solato in ostale pridelke kako so mrjasci razoralinjivo krompirja vidim da si balkonski kmetovalec zato dej nehi nabijat u tri krasne
AlternativeFacts
21. 08. 2019 11.20
+2
Dacho@ Zakaj pa mora vsak podjetnik zavarovati posel? Kaj kmet je nekaj posebnega, ni podjetnik, in njemu zato ni potrebno nič zavarovati? Država časti davkoplačevalski denar a ne....
JohannDoe
21. 08. 2019 11.27
+0
@dacho Razlog za vaše probleme je sila enostaven. Država nima narejene strategije upravljanja s prostorom. Še več, to vsaka občina ureja po svoje. Morali bi postaviti jasno ločnico med tem, kaj je urbano, kjer je predviden urbani način življenja, kaj je ruralno, kjer je predvideno kmetijstvo in kaj je divjina, kjer ni predvideno ne eno ne drugo. Vsake spremembe namembnosti pa otežiti do te mere, da razni šerifovski, strogo lokalni in parcialni interesi ne bi mogli priti do izraza.
DachoSLO
21. 08. 2019 11.37
+2
Stari, preberi si moje ostale komentarje, pa ti bo takoj popolnoma jasno moje razmišljanje! Jasno je da država ne ustvarja denarja, ampak ga samo troši! Državni denar ustvarjamo pošteni davkoplačevalci! Kako je s katasterskim davkom kmečke gospode ne vem točno, na hiše, hleve in ostalo zidano posest vem da plačujejo tako kot tudi jaz ali vsi posestniki. Na kmetijsko zemljišče vem da ne, plačajo pa DDV na pridelek, na ostala zemljišča pa ne vem!
DeBill
21. 08. 2019 12.17
-2
daho, ne prepiraj se z umsko zaostalimi osebki, nima smisla. logika je pri njih nekaj za na kruh namazat, tako so prepričani.
DachoSLO
21. 08. 2019 12.36
+0
@roten: hehehe, vesel sem, ko vidim pametnjakoviče tvojega tipa, kako mlatijo prazno slamo! Jaz nisem niti balkonski kmetovalec, tako da ti ne nabija v tri lepe, če ne veš! Že sedaj sem rekel, koliko škode naredijo divje svinje in jelenjad, preberi moje druge poste. A največji tvoj biser je, da merjasci razorajo njivo krompirja, ta je pa res dobra, s to izjavo si povedal vse in pokazal vso znanje kmetovanja in/ali znanja o divjih svinjah! Ojoj, kaj vse pica povrže!
JohannDoe
21. 08. 2019 10.00
+3
Tako ti je to, ko "šakal prišlek" in volk tekmujeta za isto hrano. En na ražnju, drugi na travniku. Kmet pa se gre pa vmes "tradicijo" po domače.
DachoSLO
21. 08. 2019 10.22
+3
Tipično slovensko, naj se dela škoda drugemu, samo da je meni fajn!!! Grdo!
JohannDoe
21. 08. 2019 11.29
+0
Meni ni fajn. Jagenjčka sem jedel... mogoče dvakrat v življenju.
AlternativeFacts
21. 08. 2019 09.50
-2
Se mi zdi, da naši kmetje ne ločijo volka od šakala, ampak ni panike, najprej pobijemo avtohtone volkove, potem pa bodo spoznali pritepene šakale. Podobnost z migranti je zgolj slučajna....... Članek iz 2017: "Zlati šakal - na meji med lisico in volkom".....
AlternativeFacts
21. 08. 2019 09.55
-6
...in potem se še najde politik ki napiše: »Zagotovo države Slovenije nismo delali zato, da bi bile v njej zveri bolj zaščitene kot slovenski kmetje.«, pa spoznamo kaj pomeni tradicija in kako v tej tradiciji avtohtoni volk nima prostora v Sloveniji za razliko od šakala, ki je prišlek na ta prostore.....
DachoSLO
21. 08. 2019 10.24
-2
Beden zapis, še bolj bedna pamet! Samo da je tebi na kavču lepo, drugemu pa privoščiš škodo, pa čeprav pošteno, s svojimi rokami in žulji, soustvarja Slovenijo. Čestitam, pravi biser si!
AlternativeFacts
21. 08. 2019 10.30
-3
Ah ti in tvoji žulji.....in hvala za čestitke, predvidevam da iz kavča...
Boris61
21. 08. 2019 09.50
-3
Šakal je invazivna neavtohtona vrsta! Saj tudi človek je invazivna vrsta, ki je naša področja naselila po veliki ledeni dobi, Slovani pa so prišli še nekoliko kasneje. Mi lahko kdo razloži avtohtonost?
DachoSLO
21. 08. 2019 10.25
+2
Preberi si jo na spletu, ni je težko najti. Nekdo se pač naslaja ob težavah in škodi drugih! Tipično slovensko! Bravo!