Slovenija

Sajovic: Vesel sem, da smo v vojni imeli junake, ki so se znali upreti

Slovenska Bistrica, 04. 01. 2025 13.58 | Posodobljeno pred dvema dnevoma

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Ob spominskem obeležju pri Treh žebljih na Osankarici je potekala slovesnost ob 82. obletnici padca Pohorskega bataljona. Osrednji govornik je bil obrambni minister Borut Sajovic, ki je spomnil na trpljenje v času druge svetovne vojne in ob tem izrazil veselje, da smo takrat imeli junake, ki so se temu znali upreti.

Kot je dodal obrambni minister Borut Sajovic, je zato naša naloga, da na slovenski zemlji nadaljujemo njihovo dediščino. "Borci Pohorskega bataljona niso imeli pravih možnosti proti premočni nemški vojski. Bitka je bila kratka. V dveh urah in pol je tu nastopila tišina. Ni zmanjkalo odločnosti in poguma, zmanjkalo pa je streliva," je poudaril.

Po njegovi besedah se nam je leta 1945 zdelo, da je s fašizmom konec. Poudaril je, da sta bila za vse trpljenje kriva fašizem in nacizem. Vzrok za vse, kar se je dogajalo pred vojno in po njej in kar danes obžalujemo, vzrok za delitev naroda ni v Slovencih, pač pa v tujcih, je dejal.

Ob tem je poudaril, da fašizem očitno ni nikoli premagan. Še danes ga je kar nekaj v Rusiji, Ukrajini, na Bližnjem vzhodu in še kje. "Ni dolgo nazaj, ko se je fašistično pozdravljalo," je dejal in se zato zahvalil poslancem, ki so nedavno s sprejemom zakona temu naredili konec.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Tudi to, da predsednico državnega zbora ter poslanke slikajo v nacističnih uniformah, po njegovem ni dostojno, a več o tem ni želel govoriti, saj ne dvomi, da bo na provokacije znala odločno odgovoriti predsednica DZ sama kot govornica na slovesnosti naslednji teden v Dražgošah.

Ob tem je Sajovic še spomnil, da bomo letos obeležili 80-letnico osvoboditve, od vseh nas pa je po njegovem odvisno, ali jo bomo praznovali s podpihovanjem stalne delitve in prepiri ali pa bomo končno znali stopiti skupaj in se s ponosom spominjati junaških dni narodove zgodovine.

Minister se je v govoru dotaknil aktualnega stanja v državi. Slovenski vojski gre po njegovem ta trenutek z izjemnimi vlaganji dobro, saj se modernizira, v zadnjih dveh letih pa se po dolgem času tudi kadrovsko krepi.

"Potrebujemo vojsko in zaveznike. Drugo svetovno vojno smo končali na strani velike mednarodne koalicije. Skrbi me, ko slišim razmišljanja nekaterih, ali je prav, da smo še člani zavezništva. Z vso odgovornostjo trdim, da je varnost Slovencev v zavezništvu največja, ta trenutek pa tudi optimalna, kar se tiče sredstev, ki jih imamo na razpolago," je dejal.

Kot je dodal, imamo Slovenci zanimiv miselni vzorec, da kadar je vse dobro, molčimo, če je kaj narobe, to radi širimo, če pa se ne sliši ničesar, pograbimo kakšno zlagano novico, jo poslabšamo in ji še kaj dodamo.

Vendar je po njegovem prepričanju ta trenutek Slovenija po številnih mednarodnih podatkih, analizah in statistikah spodobna država, v kateri se dobro, varno in za veliko večino ljudi zadovoljno živi. "Imamo eno večjih gospodarskih rasti, eno najnižjih evropskih inflacij, povečale so se plače in pokojnine. Skupaj se moramo truditi za še več, za enotno, povezano in spoštljivo državo," je na Osankarici že dodal Sajovic.

Letošnje prireditve se je v sončni in zimski kulisi udeležilo nekaj sto ljudi ter predstavniki države, med njimi ministra Aleksander Jevšek in Tanja Fajon ter nekateri koalicijski in opozicijski poslanci DZ.

Predstavniki javnega in političnega življenja so položili vence pred spominsko obeležje padlim borcem Pohorskega bataljona, ob obrambnem ministru tudi župani in drugi predstavniki vseh šestih občin, ki gostijo slovesnost, Mestne občine Maribor ter občin Ruše, Zreče, Oplotnica, Slovenske Konjice in Slovenska Bistrica.

Pohorski bataljon je bil ustanovljen 11. septembra 1942 v Dobrovljah na Pohorju. V začetku je štel 90 borcev, poveljeval pa mu je Rudolf Mede. Bataljon je izvedel številne akcije, 21. decembra 1942 pa se je premaknil proti Osankarici, kjer si je uredil zimski tabor.

Prve dni leta 1943 so nemške sile odkrile partizanski tabor, 8. januarja pa ga je obkolilo okoli 2000 nemških vojakov. V boju je življenje izgubilo 69 borcev bataljona.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (729)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Smuuki
06. 01. 2025 11.37
+1
Cela Evropa ima danes praznik. Mi ne. Cela Evropa je z vojno končala 1945 mi se gremo še danes partizane nemce, ta bele, ta rdeče. Ma nehajmo s to zlagano partizanščino, nehajmo proslavljati poraze. Tako opevano partizanstvo nima niti ene zmage. Vsi naši prazniki bazirajo na izdajstvu, na porazih. Je bilo 80 let premalo da to dojamemo vsi? Potem smo res zabit narod
peresni
06. 01. 2025 11.58
+0
Besnilo, norost in steklina....hvala smukinjo, da kažeš pravi obraz SDS
SLObunkeljn
06. 01. 2025 12.05
+0
Cela Evropa ve kdo je bil zmagovalec, ki je premagal nacistične okupatorje in kdo je bil kvizling, le pri nas eni tega ne veste ... ali pa nočete vedeti.
zdravkob
06. 01. 2025 12.16
-3
Še komunisti so razglasili amnestijo in ne preganjajo nobenih kvizlingov, vi ste pa večji sodniki od njih samih.
Smuuki
06. 01. 2025 12.27
+0
Bodì prvi ki mi boš odprl oči. Povej nam ti za en praznik kjer praznujemo zmago kot vsi ostali naridi okrog nas. Ti tega res nisi opazil? Se nisi nikoli vprašal zakaj?
Smuuki
06. 01. 2025 12.30
+0
Po tvoje bili na pravi strani in zmagali. Zakaj pa smo poražencu odstopili Trst, Gorico? Kje v zgodovini najdeš zmagovalca da po dobljeni vojni izgubi ozemlje? 😀😀😀😀
patogen
06. 01. 2025 12.37
-1
Buhtelj, cela Evropa ve, da je bil Komunizem zmagovalec in tega nihče ne taji. Zdravkiću, Antikomunistov ni ostalo živih nič, zato ni bilo kaj loviti. Vsaj kar se slovenskih tiče...
peresni
06. 01. 2025 13.17
+1
patogen
06. 01. 2025 13.21
+0
Ptičurina, ravno komunisti ste se vedno izkazovali po slepem fanatizmu in neomajnem zaupanju v partijo. Levičar vedno druge obtožuje tega, kar v resnici počne sam.
zdravkob
06. 01. 2025 14.22
Ja, patos, ravno z žaljivkami boste razložili zgodovino. Unikatna znanstvena metoda.
kita 1111
06. 01. 2025 11.27
+0
80 let je že odkar se je končala vojna mi se pa še zmeraj gremo partizane in domobrance ,četniki in albatrosi kateri so bili na strani Nemcev nam zavzemajo državo in mi smi čisto tiho
zdravkob
06. 01. 2025 10.36
+2
Zgodovina pravi, da je bila revolucija in državljanska vojna. Domkobranci so bili poraženi, vendar zmage revolucionarjem še danes veliko Slovencev ne priznava. Politično še danes ni jasno, kaj so domobranci mislili, da bodo dosegli? Še danes s strani tkim. desnih ne vemo kaj bi radi. Jugoslovanski komunizem z revolucijo je propadel. Desnica še vedno zanika zgodovino vse od prve svetovne vojne. Tako so lahek plen vsakemu propadlemu komunistu. Kosti so pa še vedno po jamah in grapah, niti desnica jih ne pokoplje.
patogen
06. 01. 2025 11.24
-1
#zmage revolucionarjem še danes veliko Slovencev ne priznava.# - Če pod zmago vključiš Hercegovce in Dalmatince, potem imaš prav in bi jim morali priznati zmago. #Politično še danes ni jasno, kaj so domobranci mislili, da bodo dosegli?# Imaš zrcalno sliko v Grčiji, kjer so bili pa s pomočjo Angležev Komunisti poraženi. Takšen je bil tudi njihov načrt. Od leta 1943 naprej je bilo vsakomur jasno, da bo Nemčija poražena. Šlo se je za prevzem oblasti po vojni, vsak pač z danimi zavezniki.
zdravkob
06. 01. 2025 11.44
+2
Kaj si pa zdaj napisal. Od leta '43 je bilo jasno, da bodo Nemci poraženi, vendar so jih domobranci imeli za zaveznike. Kaj so torej mislili domobranci? Še danes mi ni jasno. Kakšne veze imajo Hercegovci in Dalmatinci?! Priznati jim je treba zmago, ker vse drugo ni zgodovina.
patogen
06. 01. 2025 12.35
-1
Hercegovci in Dalmatinci so kot praviš "osvobodili", saj so zasledovali umikajoče se Nemce. Čele ko so oni prišli, je slovenska NOB vstopila v Ljubljano po kapitulaciji nemčije. Finci so paktirali z nemci do konca leta 1944. Glavna tarča slovenske komunistične NOB in antikomunističnih enot so bili eni in drugi. Nemci niso bili tarča. Šlo se je za prevzem oblasti po vojni. Da zamenjaš pač stran je primer Italija ali pa Argentina, prijatelj nemčije, ki pa je 27.03.1945 napovedala vojno nemčiji.
patogen
06. 01. 2025 09.21
+2
Laž ki se valja, češ Francoze poglejte pa kako so obračunavali. Pa neke gromozanske številke, ki naj bi opravičile povojne poboje. Resnica je sledeča. Okoli 10.000 je ocena, umrlih v obračunih po umiku Nemcev. Veliko večino so usmrtili Francoski komunistični partizani, ki so "osvobajali" ozemlje za umikajočimi se Nemci. De Gaulle jih je potem prisilil da se ustavijo, ker jim je zagrozil z državljansko vojno. Sodiščem je naložil obravnave posameznih primerov. Tako je bilo potem obsojenih in usmrčenih približno 750 Francozov, za pomoč pri judovskih transportih. Da bi nekdo obravnaval medvojno policijo v Parizu naprimer, kot kolaborante, kot je bilo naprimer pri nas, ni nikomur padlo na pamet. To je vsa resnica o francoskih domnevnih obračunavanjih po vojni, ki gre pri nas v stotine tisočev. Čista bhedarija.
zmerni pesimist
06. 01. 2025 09.18
-1
Pa še res je piko
Pikopiko
06. 01. 2025 08.25
-1
Ko bomo Slovenci dali komuniste ob bok fašistom in nacistom bomo splavali na vrh Evrope. Dokler častimo morilce komuniste in njih potomce, kateri so nam ukradli večina premoženja pa žal ostajamo na dnu.
Pikopiko
06. 01. 2025 08.08
+0
Vaške straže in Domobranci niso nastali zaradi želje sodelovanja z okupatorjem, nastali so zaradi obrambe pred umori in plenjenjem partizanov. To je dejstvo. Tulite še nekaj časa, sam resnica je neizprosna.
vicente
06. 01. 2025 08.45
+1
res je resnica je neizprosna, bili so na strani okupatorjev" to je neizprosna resnica in tako nam bog pomagaj
patogen
06. 01. 2025 09.14
+1
Vinčente, kdo je bil na strani okupatorja, ki je potem v letih 1945-1991 okupiral Slovenijo?
Pikopiko
06. 01. 2025 08.06
-2
Ja, kradli in ubijali so po okoliških vaseh kot se govori. Ni bilo nikakršnje borbe zoper okupatorja. Lahko tulite kar hočete, sam resnica je neizprosna.
Balki Bartokomus
05. 01. 2025 21.59
+3
Slava partizanom in rdeci zvezdi..pa to
Balki Bartokomus
05. 01. 2025 21.57
+0
Osvobodili so nas partizani in rdeča armada....za samostojnost se pa lahko zahvalimo g. Kučanu...pa to
patogen
06. 01. 2025 09.14
+0
Komunizem pa oblast Beograda osvoboditev pa to?
Balki Bartokomus
05. 01. 2025 21.56
+2
Vzpostaviti moramo dialog z delavskim razredom, v katerem nas ne vidijo kot tujerodne elemente ali sovražnike, temveč kot tovariše v boju proti skupnemu sovražniku – kapitalu. Moramo jim dokazati večvrednost komunizma, ne z besedami, ampak z dejanji....pa to
patogen
05. 01. 2025 19.57
-3
Nekateri se trdno oklepajo zgodbe, da je uvedba Komunizma in okupacija komunističnih Hercegovcev ter oblasti Beograda pomenila narodno osvoboditev slovenskega naroda.... Zakaj smo se pa šli potem leto 1991? brez veze torej, saj smo že bili narodno osvobojeni.
Balki Bartokomus
05. 01. 2025 21.54
+1
Osvobojeni ja...ne pa samostojni....to smo 91 postal...pa.to
patogen
06. 01. 2025 09.15
-1
Kako Osvobojeni, če je imelo vsako večje slovensko mesto garnizone okupatrorske vojske do leta 1991?
Dvigalo
05. 01. 2025 19.49
+4
Kdo je bil okupator se ve! Kdo je sodeloval z njimi se ve! Kdo se je boril proti njim in zmagal se tudi ve! Živeli Slovenci in Slovenke! Ljubite se!
patogen
05. 01. 2025 19.54
-6
Po 1945 ni bilo okupatorja praviš? Daj malo sedi in razmisli, zakaj smo se šli leto 1991...
Dvigalo
05. 01. 2025 20.11
+3
Nobene letnice nisem napisal. Te peče vest? Nadihaj se in pojdi spat v svobodni Sloveniji. Jutri je delovni dan!
patogen
05. 01. 2025 20.17
-5
Sodelovanje z komunističnimi Hercegovci, njihova okupacija Slovenije ter podpiranje le te ni kolaboracija prarviš? Lahko to kako utemeljiš?
Polkavalčekrokenrol
05. 01. 2025 19.44
+1
spodaj je nekdo napisal da bi morali mrtve domobrance ekshumirat in še enkrat ustrelit,ta jih pa res črti
patogen
05. 01. 2025 19.46
-1
Polkavalčekrokenrol
05. 01. 2025 20.10
+3
to je pohvalno,toda ali je bilo zato ker so bili antikomunisti od okupatorja vzet orožje in z njim pobijat slovenski narod,ne samo komuniste,slovenski narod ,vsakega ki ni bil za hitlerja tako kot zdaj vsakega etiketirate za levičarja kdor ni za plešastega puklna in njegove grimseke,da te ni sram
patogen
05. 01. 2025 20.21
-5
Večina orožja Antikomunistov je bila iz naslova bivše Jugoslovanske kraljeve vojske. Če smatraš za obrambo pred ropanjem Komunistov "pobijanje slovenskega naroda", potem slediš Kardeljevi depeši iz leta 1942, da vsak ki ni podpornik Komunizma ne spada v slovenski narod. Revolucija in državljanska vojna med Komunisti in Antikomunisti je vzela 82.000 življenj, ker je sprožila spiralo nasilja. Če bi vsi doma sedeli in se ne bi šli revolucije, bio preživelo 82.000 Slovencev. Kot je bilo naprimer na Danskem, Norveškem, Belgiji, nizozemskem, Češkem...
Polkavalčekrokenrol
05. 01. 2025 20.32
+4
Zato ker so se branili pred roparji so potem domobrance angleži vrnili na mesto zločina,a sloh veš da so tvoji predniki spustili hlače pa čez drn in strn na koroško da bi jih angleži zaščitili pred podivjano komunistično hordo,a veš kje so vetrinje,tam so tvoji predniki klečali in prosili za milost,angleži so napisali da jih je bilo težko gledat,nagravžno težko
patogen
05. 01. 2025 20.38
-5
KoloGusleRokenrol, po sporazumu na jalti, se vse tujerodne vrne v matične domovine. Tako so storili z vsemi. Danci, Norvežani, Francozi, Rusi itd.. Le slovenski Bhorci za Svobodo so usmrtili vse vrnjene. Drugi so jim sodili in če dokazan kakšen zločin, so jih prosecuirali. Tako so norvežani od 50.000 pripadnikov norveške eS eS obsodili in usmrtili 27. Francozi pa 750 za pomoč pri judovskih transportih. In samo za to.
Polkavalčekrokenrol
05. 01. 2025 20.52
+2
potem pri nas ni bilo sile obsodili in ustrelili so rupnika in par njegovih pajdašev
MARATONEC1
05. 01. 2025 21.54
+3
Francozi so pobili 200.000 izdajalcev svojega naroda!!!!!!!! Za opomin izdajacem so javno obesili znanega Francoskega proizvajalca vozil !!!!!!!
patogen
06. 01. 2025 09.11
-1
Maratončina, okoli 10.000 je ocena, ostalo so vaše pravljice. Pa veš kdo jih je pobil? Francoski komunistični partizani, ki so "osvobajali" ozemlje za unmikajočimi se Nemci. De Gaulle jih je prisilil da se ustavijo. In naložil sodiščem obravnave posameznih primerov.
jutri_pa_res
05. 01. 2025 19.26
+3
Največja tragedija Slovencev je, da je komunistična partija NOB zlorabila za komunistično revolucijo, po nalogu Stalina. Tito pa je Churcilla prepričal v vojaško pomoč z obljubo povojnih poštenih demokratičnih volitev...Ampak ajde, je kar je...
patogen
05. 01. 2025 19.48
-2
NOB je začela Komunistična Partija Slovenije. Cilj je bil priključitev Slovenije Sovjetski Zvezi in izvedba komunistične revolucije. Ker tega zaradi mednarodnih okoliščin Churchill in Roosevelt ni bilo mogoče, je nastala mala Sovjetska zveza na Balkanu.
jutri_pa_res
05. 01. 2025 20.18
+0
Tudi OF je bila prvotno Protiimperialistčna fronta. Uperjena proti imperialističnim velesilam Angliji, Franciji idr...V koalicij s takratnimi partnerji Stalinom in Hitlerjem...
patogen
05. 01. 2025 20.30
-4
Koncept "Ljudske Fronte" je uvedla Kominterna sredi 30tih let, za zahodne parlamentarne demokracije in je dovoljevala parlamentarno povezovanje s levimi strankami. pri nas se je Ljudska Fronta imenovala protiimperialistična, tvorile so jo pa leve stranke. vsako povezovanje z desnimi strankami, je bilo po Kominternini direktivi prepovedano.
Polkavalčekrokenrol
05. 01. 2025 19.19
+2
Poljska podzemna armada je 98% kolaborantov pospravila pred koncem vojne in je zdaj blažen mir,nihče ne joče in stoče,niti je komu v čast da so sorodnike pospravili
patogen
05. 01. 2025 19.51
-4
Poljska je imela 2 podzemni armadi. Armijo Krajowo in Armijo Ludowo. Ta Armija Ljudska je pospravila kar ti govoriš po vojni. Preživeli so samo pripadniki Armije Krajowe v tuhini, ki se niso vrnili na Poljsko. Večina je ostala v Angliji. kakše pravljice nam ti trosiš tule KoloGusleRokenrol?
Polkavalčekrokenrol
05. 01. 2025 20.02
+3
pa ti veš kaj je podzemna armada in zakaj bi imeli v angliji poljsko podzemno armado,tam se jim ni bilo treba skrivat,zamenjaj dilerja ti švoh robo prodaja
patogen
05. 01. 2025 20.14
-5
KoloGusleRokenrol, poljska Armija krajowa je bila pod oblastjo Poljske vlade v Londonu. Enako je bilo pod to oblastjo 195.000 Poljakov, ki se je borilo v Angleški vojski. Armija Ludowa je bila tako kot slovenska NOB pod komando Moskve. Pa tale slovenski šolski sistem je načrtno poneumljal svoje učence 85 let...
Polkavalčekrokenrol
05. 01. 2025 20.21
+4
si slišal za varšavsko vstajo in se ti sanja zakaj rusi niso pomagali pa so bili 20 km proč,pojma nimaš,niti pojma o pojmu
patogen
05. 01. 2025 20.33
-5
Rusi niso pomagali, ker so vstajo Armije Krajowe vodili iz Londona. Še celo streljali so na angleška letala, ki so odmetavala pomoč. Moskovska izbira je bila Armija Ludowa. Ta je potem počistila Polsjko in likvidirala skoraj vse pripadnike Armije Krajowe, ki so preživeli. To ti meni neke teste tukaj KoloGusleRokenrol? Jaz sem zate 10x dr. po zgodovinskem znanju. kakrše pišeš tule..
Polkavalčekrokenrol
05. 01. 2025 20.57
+4
čudno,tam se pa nobena armada ni borila proti komunizmu,obe proti hitlerju,zakaj le,to boš že vedel ker si res strokovnjak,zakaj so poljaki složno udarili po nemcih,a to se ti ne zdi čudno
patogen
06. 01. 2025 09.13
-1
Ker na Poljskem Komunistov pred in med vojno ni bilo. Bili so v ekzilu v Moskvi. Leta 1944 so udarili po nemcih Armija Krajowa, da bi prehitela Stalina in komunizacijo Poljske. Armija Ludowa je bila v zavetju rdeče armade.
jutri_pa_res
05. 01. 2025 18.44
-5
Zgodovina s partizanstvom vred v resnici ni črno-bela, kot so nas učili v šoli, ampak je zelo pisana...
patogen
05. 01. 2025 19.52
-5
je veliko bolj črna, kot so učili v šolah...
gmajna
05. 01. 2025 17.27
+2
Pato zaven dan bi ze poslal v Jesenovac, mogoče bi kuhal slabo milo iz ostankov
patogen
05. 01. 2025 19.53
-3
Ne bluzi neumnosti, 85 let si jih bluzil Gošar...
gmajna
05. 01. 2025 17.25
+0
Velk pondelk, praznik blefa
gmajna
05. 01. 2025 17.25
+5
Ma nakladaj kar želiš , PARTIZANI SO ZMAGAL, vesel sem da so konzerviral ....., sprava je iluzija, dokler ne bodo spoznali da so posiljali SLOVENCE nacistom v taborišča, BOBU BOB
patogen
05. 01. 2025 20.00
-5
Gmajna, statistično jih je tistih poslanih delavskim socialistom 80% preživelo in se vrnilo. Tisti poslani v Rog Teharje in podobne lokacije, jih 100% ni preživelo. Čutiš razliko?