Slovenija

FOTO: Dan v znamenju božičnih bogoslužij

Ljubljana, 25. 12. 2009 08.22 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Kristjani so s polnočnicami začeli praznovanje božiča, v cerkvah pa se bodo ves dan vrstila bogoslužja. Alojz Uran bo svojo zadnjo božično mašo kot ljubljanski nadškof vodil v ljubljanski stolni cerkvi.

jaslice
jaslice FOTO: Kanal A

V Sloveniji je večina kristjanov s polnočnicami začela s praznovanjem božiča, po cerkvah so bogoslužja pripravili že na predvečer praznika.

Ljubljanski nadškof Alojz Uran je zbranim v ljubljanski stolnici dejal, da vsak na svoj način doživlja nemoč pred velikimi problemi sveta in pred lastnimi težavami, rešitve pa pogosto iščemo v virtualnem svetu, na privlačnih prodajnih policah, v hrupu. Kot meni, v različnih oblikah bega pred resničnostjo iščemo drobce sreče, vendar potrebujemo več. Po njegovem prepričanju je božično oznanilo tisto, ki nam prinaša celovit odgovor na naša pričakovanja.

Ob tem je omenil ljudi, ki trpijo zaradi neozdravljive bolezni, otroke, ki so izgubili starše v prometni nesreči, starše, ki so jim otroci zašli v svet omame mamil in alkohola. Kot pravi Uran, nas prevzema strah pred prihodnostjo, ko vsak dan sprejemamo toliko žalostnih sporočil o nesrečah, človeškem zlu in nasilju.

Novoimenovani ljubljanski nadškof Anton Stres pa je pri polnočnici v celjski stolnici dejal, da praznik Jezusovega rojstva, božič, govori o tem, kako pomembno in dragoceno je vsako človeško življenje. Po njegovem je božič tudi praznik božje solidarnosti z nami in vabilo, naj zaupamo v soljudi in njihovo dobroto. Kot poudarja, nas božični prazniki "vabijo k solidarnosti z našimi brati in sestrami, da bi zmogli tudi mi, posebno s tistimi, ki nas tako ali drugače potrebujejo, deliti to, kar smo in kar premoremo". Iz solidarnosti po Stresovih besedah sledi zaupanje. Kot pravi, je božja solidarnost z nami navzoča v vsakem človeškem srcu, tudi če jo včasih prekrivata brezbrižnost in trdosrčnost. Tako tudi nam ne more biti vseeno, kako je z našimi brati in sestrami, zato smemo v najrazličnejših težavah in preizkušnjah zaupati tudi v soljudi, poudarja Stres.

Številne slovesnosti bodo potekale tudi čez dan. Božično mašo v celjski stolnici je vodil Stres, v  mariborski stolnici je maševal tamkajšnji nadškof Franc Kramberger, dosedanji murskosoboški škof in novoimenovani mariborski nadškof pomočnik Marjan Turnšek je vodil mašo v Murski Soboti, v Kopru je vernike nagovoril koprski škof Metod Pirih v Kopru, v Novem mestu pa tamkajšnji škof Andrej Glavan.

Nadškof in metropolit Alojz Uran daruje polnočnico
Nadškof in metropolit Alojz Uran daruje polnočnico FOTO: POP TV

Erniša pri božičnem bogoslužju poudaril pomen kulture miru za prihodnost človeštva

Tudi v evangeličanskih evangeličanskih cerkvah so opravljali božična bogoslužja. V Moravskih Toplicah je evangeličanski škof Geza Erniša dejal, da je mir tista kategorija in tisto blago, po katerem ljudje najbolj hrepenimo in si ga najbolj želimo. A želje in hrepenenja velikokrat ostanejo neizpolnjene in neuresničene. Opozoril je, da se nasilje vse bolj širi, nujno za človeštvo pa je, da se vzpostavi kultura ljubezni, miru in nenasilja.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

KOMENTARJI (63)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Buena Vita
28. 12. 2009 16.27
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUH,,,RANE
Buena Vita
28. 12. 2009 16.27
VUAU MORAJO VRAČATI POKRADENO BOLI,BOLI,BOLI,BOLI,BOLI,BOLI ,,BOLI,...BOLI.---,BOLI----HUDO BOLI,MAR NE
Buena Vita
28. 12. 2009 16.25
KOLIKOR JE VSAKEMU TEPCU ZNANO SO NAJVEČ POKRADLI KOMUNISTI,IN KDOR LAŽE,TA KRADE IN TA HOČE VEDNO VEČ KRAST
Tonček Balonček
27. 12. 2009 18.13
Jezus je bil začetnik komunizma, starši /mama seveda, kdo je bil oče, se ne ve!) pa predhodniki hipijev, nategnila sta pol sveta, potem pa izginila v nebo, kot mister Džirlo! Potem se še prikažejo, le da mine nekaj časa! Celo čestitajoi ti, da si imel takšno srečo,ki je doletela le tebe...
Ranunculus
26. 12. 2009 21.16
mega.fido25.12.2009, 18:16-5 Ranunculus Pa kaj je z vami. Kaj zdaj vam niti ne smem več voščiti. Ali je to provociranje, ali sprenevedanje? Sicer pa kratko pojasnilo - jaz verjamem, da je Jezus dejansko obstajal, ne verjamem pa v vsa v Bibliji opisana dejanja, ki mu jih pripisujejo. Dejansko kar recej berem Sveto pismo, ker je notri precej modrosti in mi dejansko pomaga v vsakdanjem življenju, hkrati mi je pa zanimivo, kako nekateri, ki se imajo za vdane vernike redno kršijo nauk, ki ga je skušal Jezus ljudem prenesti z namenom lažjega sobivanja v družbi in si potem preko spovedi kupujejo odpustke... Jezusov nauk ni bil "Greši in se spovej!", kajne?
janinka Krst je zame posiljevanje nedolžnega otroka. Moji otroci, so imeli vedno možnost obiska nedeljskih maš. Nkekajkrat so tam tudi bili. Po 18 letu pa jim je dovoljeno vse in se lahko odločijo za tisto, kar si želijo. Mojemu sem obljubil, da ga bom sam držal pri krstu, če se bo želel krstiti. Ne glede na njegova leta in težo, ki jo bo imel. Zaradi mene pa lahko postane tudi islamist ali budist. Ne glede kaj želi postati ga bom imel rad, tako kot imam rad vse ljudi ne glede na raso ali veroizpoved. Ko boste nekateri to razumeli o nas ateistih bo večni mir na svetu. Je pa res, da se tudi med aateisti najdejo neki skrajneži. :)
User424381
26. 12. 2009 20.21
stara sm štrinajst pa če se ti je pod nivojem pogovarjat z mano se lohk mal zamislš ker moji komentarji niso nič manj kvalitetni kot tvoji. Čist zadost sm zrela da se pogovarjaš z mano. Če se pa zaradi moje starosti nočeš si pa ti malo nezrel!
User423524
26. 12. 2009 16.23
mega.fido25.12.2009, 18:16-5 Ranunculus ~Pa kaj je z vami. Kaj zdaj vam niti ne smem več voščiti~ Se ti ne zdi, da ti ne voščiš, ampak privoščiš?!
User471982
26. 12. 2009 16.23
acniraktak sory k zivim? kok si pa star? 12? s takimi otroci se ne mislim pogovarjat..mi je pod nivojam to
kleopatra-1
26. 12. 2009 13.45
visio26.12.2009, 11:18 komunizem ni religija, komunizem je način življenja. Za začetek preberi Marxov Kapital - natančno in z razmišljanjem, ne samo na hitro kot beremo te novice in komentarje. kar se praznikov tiče, se pa strinjam s tabo - prazniki so zato, da se je in pije in odpočije um, dušo in telo. Kako jih kdo praznuje in kaj ob njih razmišlja, je pa stvar posameznika. lepe praznike še naprej!
User424381
26. 12. 2009 13.16
aja! Pa nš župnik se vsekakor ne vozi v mercedezu!
User424381
26. 12. 2009 13.16
@jezek.zazazu Ja samo župniki tut nimajo plače pa morjo nekak preživet. Pa nekateri, npr. naš morajo še razne domove za ostarele vzdržveat itd. Ni to tok preprosto. Jst tut reeeeeeeeedko kdaj kej dam ker preprosto nimam dovolj denarja. Vsak se sam odloči če bo prispeval ali ne. Pa se kregaj na ljudi ki se odločajo da bojo dal. Župniki niso čist nč krivi. Aja pa sori k živim! :P
User471982
26. 12. 2009 12.58
acniraktak grozno mi je vedet da obstajajo ljudje kot ti.... seveda je vsak dal prostovoljno denar... ampak glede na to koliko denarja in lastnine ma cerkev in ne placujejo nobenih davkov in glede na to da je trenutno kriza v sloveniji in da vecina ljudi ma komej za prezivet, in pa dejjstvo da v cerkev hodijo samo neizobrazeni in revni ljudje (izobrazeni nebi nikoli v take pravljice verjeli), je hudo narobe da tkole fehtajo za denar. ubog reven in naiven folk fehtajo za evro ali dva, kar je za ljudi veliko denarja, medtem ko se zupniki vozijo v mrcedezih...... in bolaaaaaaaaaaaano je to da folk tega ne dojame....
Bwahahahahahahaha
26. 12. 2009 12.32
Jaz pa imam vedno večji občutek, da so ateisti samo tisti, ki so proti krščanski veri... Vsaj tak občutek smo dobili iz teh komentarjev. Zanimivo se mi zdi, kako obsojate kristjane, da ne pustijo otrokom izbire, katere vere bodo, medtem ko pa svojim otrokom ne date te možnosti, da bi izvedeli, za kaj se pravzaprav gre pri verah. Celo odrečejo se lastnim otrokom zaradi tega. Kdo ima zdaj prav? Jaz rečem, vsak po svoje. Jaz nimam nič proti ateistom, ali komurkoli, ker bi bilo v nasprotju z mojo vero. Ampak naj se ne vtikavajo v vzgojo naših otrok. Že ko se zakonca cerkveno poročita, obljubita da bosta sprejela potomce in jih vzgajala v skladu s svojo vero. Tako da, želim vsem lepe praznike. Aja strinjam se, da bi lahko tudi danes, pa jutri in sploh vse nedelje in sobote popoldne bile vse trgovine zaprte.
@kleopatra1 Odprosti izrazu, vendar do sedaj najbolj neumna izjava v teh komentarjih je prav tvoja. Ateisti niso komunisti in nikoli ne bodo bili. Ateisti so vsi ljudje, ki ne verujejo v razne religije. In komunizem je neke vrste religija. Glede praznovanja božiča. Nam je ta praznik tako ali tako vsiljen. Nima ničesar z državo in državnimi zadevami, ker naj bi vera pri nas bila ločena od države. Žalostno pa je bolj to, da je bolj pomemben en skomercializiran verski praznik, kot pa pomemben državni praznik kot je priključitev kake regije k matični domovini ali pa današnji praznik, ki je državni. Namreč včeraj so bile vse trgovine zaprte, danes pa skoraj vse delajo po nedeljskem urniku.. Če pa pogledamo moje mnenje o praznikih. Praznujem vse praznike kjer se je in pije in veseli. Za to sem hvaležen tako državi, kakor tudi verskim istitucijam. zato se zavzemam, da postanejo državni prazniki z dela prostim dnem tudi budistični in muslimanski. Če že verniki toliko dajete na strpnost, bi se morali z menoj strinjati. Nekje poleti pa bi morali narediti en praznik za ateiste, ki bi vedno padel na delovni dan. :)
kleopatra-1
26. 12. 2009 02.11
acniraktak, ne sekiraj se, vsi preveč hitimo - kar je ob Božiču tudi tema za razmislek - saj družina nima več časa biti skupaj. Kdo je kriv? Mi sami ali sistem, ki nas v to žene? Mislim, da mi sami - kajti ljudje smo ustvarjalci sistemov, ne obratno. Toliko za razmislek, pa vsem poleg ljubezni želim tudi veliko miru in zdravja!
User424381
26. 12. 2009 01.55
oprosti! očitno nisem dobro prebrala komentarja! =)
kleopatra-1
26. 12. 2009 01.49
acniraktak26.12.2009, 01:400 @jezek.zazazu Čisto nič! Ljude so dajali prostovolno in kdor je hotu je dal kdor pa ne pa ne! @kleopatra- 1 Cerkev je skupnost, občestvo, ki si pomaga, se spodbuja in si stoji ob strani, Bog pa je v srcu. Bog je tudi v sv. Evharistiji, ki prihaja po duhovniku. To dobiš samo v Cerkvi. Pa zakramenti... Pa tko naprej ane! =) Se strinjam s tabo, Cerkev je tudi skupnost - če še enkrat dobro prebereš moj komentar, boš razumel, da smo (vsaj zame) kot ljudje vsi enaki, ne glede na vero, takih skupnosti kot sta Cerkev in pravi komunizem, je še kar nekaj, mislim, da nama ni potrebno našteti vseh, kajti bistvo je še vedno v ljubezni do bližnjega
User424381
26. 12. 2009 01.40
@jezek.zazazu Čisto nič! Ljude so dajali prostovolno in kdor je hotu je dal kdor pa ne pa ne! @kleopatra- 1 Cerkev je skupnost, občestvo, ki si pomaga, se spodbuja in si stoji ob strani, Bog pa je v srcu. Bog je tudi v sv. Evharistiji, ki prihaja po duhovniku. To dobiš samo v Cerkvi. Pa zakramenti... Pa tko naprej ane! =)
kleopatra-1
26. 12. 2009 01.36
ody.gal25.12.2009, 23:21-1 Mene pa zanima kakšna vera ali sekta je ateizem.Kolikor je meni znano so ateisti komunisti. Ja, res je, to so tisti, ki imajo Boga zagotovo v srcu - beseda komunist namreč izhaja iz besede komuna, ki pomeni skupnost, v kateri pomagajo drug drugemu. Žal je ta beseda zlorabljena in ker večina ljudi zaradi različnih političnih manipulacij nekaj posameznikov, je postala celo žaljivka. Po krivici. In kot vem, Sveto pismo narekuje vernikom, da spoštujejo vse ljudi, tudi ateiste - komuniste. Glede na to, da je padlo nekaj ostrih besede med pripadniki enih in drugih, svetujem vsem, ki hodite v cerkev in tistim, ki ne, da resnično izprašate svoje srce, kaj pomeni ljubezen do bližnjega.