Slovenija

S kakšno vzgojo lahko otroku uničimo življenje? Preveč ljubečo ali s sprotnim discipliniranjem?

Ljubljana, 18. 05. 2013 19.57 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

"Če otrok ne sprejema tvojih navodil, ga pač moraš udariti po riti. Brez telesne kazni ni avtoritete." Tako je predaval ugledni psihoterapevt dr. Zoran Milivojevič. In znova se je razplamtela debata o telesnem kaznovanju otrok.

 


 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (194)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Danica Krajnc
20. 05. 2013 19.13
+3
Pravilno vzgajanje otrok je prava znanost in razizskovanje, saj do konca ne veš, kakšen bo ta otrok, ko bo odrasel. Vsak otrok je svet zase in rabi čisto svojo vzgojo. Mene so moji otroci vprašali kako naj vzgajo DANES svoje otroke ? Težko jim dam odgovor, glede na to, kateri ljudje so najuspešnejši v današnji družbi. Pa seveda, kaj šteje, da si uspešen. Prosim za pomoč, za vzgojo današnjih otrok. Včasih sem jih znala, danes pa nisem več sigurna, če imam prav. Hvala za pomoč !
Danica Krajnc
20. 05. 2013 19.28
-1
potem pa vse tiho je bilo,..........kar seješ , to žanješ, ......ne pozabite,.........svoje delo sem uspešno opravila, sedaj so na vrsti mlajše generacije, kar smilijo se mi oni in njihovi otroci,.......
wolfterier
20. 05. 2013 19.00
+5
Pretiravanje pokvari vse,tudi otroke.Pravo razmerje ljubezni in avtoritete je še najboljši recept.
privilegij
20. 05. 2013 15.10
+24
Toliko imamo strokovnjakov, da ne vedo več kdo pije in kdo plača. To je samo farbanje ljudi in tekmovanje med njimi kdo bo bolj znan. Strinjam se z dr. Milivojevićem. Otrok, ki je tečen ali pa žleht lahko dobi kakšno čez rit, to mu prav gotovo ne bo škodilo. Škodilo pa mu bo, ko ne bomo odreagirali, ker bo mislil, da lahko počne kar hoče. Realno življenje, za to gospo ali gospodično, ki je včeraj "otrpnila" je zastrašujoče, če ne loči nasilja nad otrokom in malo tršo vzgojo, v katero je vključena tudi kakšna čez rit, z roko seveda. Nekateri govorite o alkoholu in drogah, če ni trde vzgoje, da potem začnejo jemati prepovedane substance. Dokazano je več zlorab alkohola in drog, tistih otrok, kjer je nasilje v družini, pa družina z enim staršem, pa družina, ki ima vsega polno rit, samo časa za otroka nima, to so otroci, ki pričnejo zlorabljati droge. Seveda se najdejo tudi otroci, ki so imeli čisto OK vzgojo, nič jim ni manjkalo, vendar so bili radovedni in začelo se je. Ni dobra ne permisivna ne agresivna vzgoja. Mora biti ravno pravšnja, na nas pa je, da ugotovimo kdaj je to. To pa je že umetnost. Narobe je tudi to, da v šolah učitelji nimajo nobene avtoritete več, ker imajo naši otroci preveč pravic.
anyssa
20. 05. 2013 18.04
+0
privilegij
20. 05. 2013 15.09
+2
Spoštovani urednik spletnih strani, ali si mogoče nepismen. Ne vem katera moja beseda je neprimerna, vse so slovenske, niso žaljive in mi ni jasno zakaj mi ne objaviš komentarja.
babsy988
20. 05. 2013 14.51
+6
Če izkorišča, trmari in ne želi poslušati jih bo dobil po riti. Ampak vzgojno, ne brutalno!!! Če pa se bo dalo zmenit, pa ni problem, bova pa rešila na lepši način. Meni se zdi večjo mučenje otroka, da ga postaviš v kot al pa kaj drugega. Po moje je odvisno od situacije, a si "zasluži" al ne. V šoli bi pa MORALI imeti učitelji več avtoritete in več pravic. Ne fizično, ampak vseeno bi morale kazni za neposlušne biti! Ne pa, da se otrok smeji in nič ne uboga, ker ve da mu učitelj nič ne sme!!!
jazinti
20. 05. 2013 14.13
-4
na otroka vse vpliva !!!! taksni kakrsni ste starsi taki bo otrok !!! imam dva sončka in enega starejsega sem enkrat zelo udarila brez kontrole nad sabo imela sem poporodno depresijo in nisem vedela, ko sem videla kaj sem naredila sem se usedla in zacela jokati !!! tako mi je bilo zal da nikoli vec nisem udarila svojega otroka in takrat je dva meseca spal z menoj tako mi je bilo zal. moji otroci ne jokajo ko gremo v trgovino in samo enkrat se jim pove. preden gres v trgovino se poigras z njimi in napises spisek kaj moramo kupiti in otroka spodbudiš da steboj išce te stvari. tako kot se starsi obnasajo doma taki so potem otroci. sem ločena ampak z bivsim mozem dava vse na otroka in se ze vnaprej dogovorva kaj pa kako !!!! svoje nezadovoljstvo stresat na otroka nimam komentarja .....ne mucite otroka tudi ce se dere krici vas vleče dejte probat na kaksen nacin umiriti hudička v njem na miren nacin sej se da :.....vse se da ce se hoče , sej zato pa jih imamo da nam polepšajo zivljenje in da imamo smisel sploh se ziveti in se boriti za nekaj .....
purjakolt
20. 05. 2013 13.38
+14
Sej tudi gosti v oddaji na POP tv-ju niso imeli nič pametnega za povedat, ko jih je Erjavec vprašal za konkretni primer: Kaj bi naredili, če vaš triletni otrok drži lonec z vročo vodo? Una pametnjakovička reče samo: Otrpnila bi. Zelo brihtno. Kaj pa potem? Tudi na pedagoških fakultetah, ki poučujejo učitelje, ne znajo konkretno povedati, kaj storiti v KONKRETNI situaciji. Samo flavzanje o otrokovih pravicah, dokler te ta otrok pri 15-ih ne pretepe in vrže iz hiše ali učilnice.
Sasho Bongiovi
20. 05. 2013 12.19
+0
saj ne morem verjet kaj nekateri govorite.da moraš otroka udarit da ne bo kadil ali da ne bo nečesa več delal.mene niso nikoli udarili,pa ne kadim, pa ne popivam, pa se ne drogiram, imam službo itd.če otroka tepeš, mislim da bo prej zašel v slabo družbo in se bo sam znašal potem nad svojimi otroki in še prej s svojimi vrstniki in vso to nasilje doma se prenese na otroka. z mirnim pogovorom se pa da marsikatero stvar razjasnit in otroku dat vedei da kar je naredil je narobe in če se tako otroke vzgaja, bodo tudi sami tako vzgajali naprej in sami tudi ne bodo nasilni.
jazinti
20. 05. 2013 14.25
+0
raje vidim , da pred mano prižge cigaret ....sej mu ne morem preprecit tako bom vsaj vedela in mu bom povedala , da je to skodljivo....sicer sem pa jaz doma trpela nasilje z nožem, rokami, ......itd strasljive stvari, ki so se dogajale moji mami in sam na to se spomnim in jaz nisem nasilna in imam zelo dobro sluzbo solo sem zakljucila vse tako kot treba pa sem bila vsepovsod od kriznega centra, ki sem sama zbezala tja da sem lahko v miru koncala OŠ, do stanovanjske skupine, da sem koncala srednjo potem sem se pa osamosvojila in zacela delati !!!!!
rally29
20. 05. 2013 11.20
+10
ja sej potem pa so najstniki takšni ko jim starši vse pustijo potem začnejo pit pa kadit potem še trava in nevem kaj še jaz če sem kaj ušpičil sem jih doma fasal z šibo po nogah in si zapomnil da tega ne smem več današnje mame dajejo preveliko potuho otrokam hehe
titoist
20. 05. 2013 10.52
+16
kakšne pravice imajo zelo dobro vedo in vsega tega se že predobro zavedajo, saj ti četrtošolec reče če me boš udaril bom pa socialni v šoli povedal da me pretepaš, , mislim da je zelo potrebna tudi trda vzgoja v mejah normale, da se bo otrok zavedal kje so meje in kdo je tisti ki ga je potrebno spoštovat in ubogat
babsy988
20. 05. 2013 14.55
+3
Točno tako. Če mali otrok ne bo imel mej, oziroma ne bo vedel kje so, se bo to še bolj poznalo, ko bo zrasel, ko bodo problemi večji
lukaspukase
20. 05. 2013 15.52
+1
Ni čudno,da je danes tako mladina razvajena,če lahko vse delajo in starši jih cartajo.
bucnoli
20. 05. 2013 10.48
+45
Mislim da boste nekateri morali ločiti dva pojma...nasilje in vzgoja. Tudi jaz sem dobil včasih katero po riti, ampak zakaj? Zato ker sem bil žleht in sem si zaslužil. Sem vsaj za naslednjič vedel da se tega, kar sem pač počel ne dela. To vaše varovanje otrok in njihove pravice, vas bo drago stalo čez nekaj let ko ti razvajenčki zrastejo.
IdiVPizdo
20. 05. 2013 10.35
+21
"nevem otrpnila bi"???????????? KAJ TI TO RES? Ful pametuje kak je potrebno vzgajat otroka in potem ko jo vpraša o situaciji pri kateri gre za življneje ali smrt njenega otroka pa bi ona otrpnila pa to si lahko hin... To je živa katastrofa... ne zagovarjam rutinskega pretepanja otrok ampak če se otroci zavedajo da jih ne bomo udarili po riti kakorkoli... ne glede na vse potemtakem bodo starši grešni kozli in bodo preživljali muke 20-24 let dokler otrok nebo odšel iz hiše. Tukaj pride do velike problema ne samo zaradi staršev ki preživljajo muke ampak tudi ta otrok bo enkrat imel svojo družibno in ker smo ga mi ujčkali in nikoli udarili je vprašanaje z kakšnim principom socializiranja se bo posluževal, namreč ni vedno zagotovljeno da otroci ki so bili tepeni bojo tepli svoje otroke in obratno, lahko da bo ravno on se izživljal nad svojimi otroci ker načeloma če se vprašate nikoli ni resnično vedel kaj je prav in kaj ni prav. Tako da to verbalno sranje od gospodične se mi zdi ena vlka neumnost, razen v primerih kot so otroci ki so maltretirani in se starši izživljajo na njih, da pa skušajo z zakonom vplivati na vzgojo staršev kot sem jaz ki bi v primeru če bi moj otork naredil nekaj narobe nevem kot naprimer pljuval v restavraciji hrano po mizi ali pa udaril učitelja ali kakroli druga, ga udaril po riti pa je totaln absurd!
batom@pinkponk.com
20. 05. 2013 10.20
+22
kontroliran fizični stik v opozorilo, češ, prestopil si svojo mejo, je prisoten povsod v naravi, kar opazujte živalske "mame" in "otroke", čist na easy in deluje
enakatrina
20. 05. 2013 10.17
+33
včasih se spomnim, smo jih fasali v šoli in če smo potem doma kej jamrali še doma ....jasne so nam bile meje, spoštovanje, avtoriteta...danes gledamo filmčke, kako otroci v šoli zmerjajo profesorico, se obnašajo kot huligani...včasih opazujem osnovnošolce, ko pridejo na igrala - moj bog kakšna nevzgojena banda je to! smetijo, pljuvajo, se derejo, uničujejo....in zadnjič jim ena mamica po dolgotrajnem gledanju reče - fantje, igrala so za manjše otroke, poberite pločevinke se lahko kdo ureže... In ji zabrusi en pa... nazaj - dej tastara da te nam prklopu!! In to sliši en očka tam, visok ene 2m - je pristopu k "frajerju" ga mal po zdravju vprašal in kako lepo in hitro so pobrali smeti in se lepo v tišini pospravili iz igral.... ne vem, če mene vprašate, bi vsem dala eno vzgojno....
IdiVPizdo
20. 05. 2013 10.37
+12
nikinika
20. 05. 2013 09.31
+37
Jst imam pa občutek, da se je pri teh temah začel extra mešat pretepanje in nasilje otrok in to, da otroka dejansko včasih, v afektu, ko ti pride vrh glave, če mu npr.10x rečeš, naj ne vtika prstov v vtičnico (po možnosti še drži v rokah kaj takega, da bi ga zrukalo) frcneš po prstih. Vsi smo to doživeli, pa preživeli. Je pa tako, da danes je kup staršev (tudi moje generacije 30 letnikov) že samih razvajenih in kakšni naj bodo potem otroci. Poleg tega opažam, da ima kup parov otroke, po možnosti ne samo 1, pa se jim niti malo ne da ukvarjat z njimi. Nas so še lahko nekako zamotili in nam dali igrače, pa smo se zaigrali. Danes pa otroci niti vejo ne kaj bi počeli, vse pa je posledica tega, da starši misljo, da bodo otroci kar sami odrasli in se vzgojili. Imam kolegico, ki je učiteljica in je rekla, da ji je prav čudno, ko otrokom reče, da naj si zamislijo kakšno igrico oz. naj povejo kaj bi počeli - pa so dejansko brez idej. Mi smo vse odmore prekakali gumitvist, pa se skrivali, pa se šli ena žabica je umrla in ne vem kaj še vse....kaj pa danes znajo? Nič, razen visenja pred računalnikom in gledanja risank- s tem si pač starši kupijo mir. In naj se ljudje ne čudijo, če so mulci brez vzgoje, brez nekih meja, da se v trgovini in doma mečejo po tleh, so vsi ihtavi in starše pretepajo, jih pri 10 letih zmerjajo s kravami in še kakšno hujšo besedo. No in potem je itak logično, da starši vse povprek krivijo druge - in vedn so krivi drugi - učitelji, babice, dedki....samo starši nikoli. A ni to čudno? mar niso/nismo ravno starši tisti, ki imamo nalogo, da vzgojimo otroke? Pa tudi če to pomeni, da ga 2x v letu frcneš po rokah, če te že 20-ič ne uboga na besedo??? No ja, itak bom pa jst tista, ki pretepa otroke...čudna država in čudni ljudje smo ratalo ja. Vse je isto - postavljanje meja in pretepanje otrok ter dnevno nasilje nad njimi.
Differo Vexo
20. 05. 2013 09.02
-13
ne deluje, dragi moji, s silo se nikoli ni nic resilo. uberite bol zvite poti.
Differo Vexo
20. 05. 2013 09.05
-8
ja potrebno bo malo mozgane uporabit, samo lazje je udariti..
Rok Setnikar 1
20. 05. 2013 09.10
+30
Lep primer bi ti povedal. Zadnjič smo bili z vrtcom na izletu. Poleg je bila mama z dvema otrokoma, ki je bila pač lepa. Nališpana, nohti u nulo, visoke petke itn... Nakar se enemu od otrok zaljubi, da bo trmal in se vrže na tla, dere, mama je bila vse samo človek ne. Mama miri otroka " joj piki pa ne to delat, bodi priden, mami te ma rada, glej vsi te gledajo itn... Trajalo je 1 uro in še malo če ne več, in potem šok za vse starše! Vprašanje mame vsem v skupini: " Kaj naj naredim?" Ja ne vem kaj boš naredila mamica. To je primer, ko se starši ne ukvarjajo z otroki in dopuščajo permisivno tako rečeno " ljubečo " vzgojo. Če ne postavljaš mej in ne daješ otroku smernic, ki jih potrebuje se to dogaja. In se v prihodnje tudi bo. Pač veliko nas je in vsak ima svoje prepričanje.
Differo Vexo
20. 05. 2013 09.22
-26
pa kaj hočeš povedat, pa bolje da je tako reagirala kot postavila te tvoje meje, tvoj otrok je zadnji clovek katerega bi moral udariti, to pocnejo omejeni starsi, ce se ti ne da vzgajati otroka in dejansko mozgane uporabiti, razmisljati, pol ga dej v posvojitev, ne ga pa tepsti, a si ti iz polja, ves kaksne travme bodo otroku ostale, o moj bog, pa men siba,palica,kabel,pest, samar nic niso pomagali, samo negativna energija se je ustvarjala, dokler ni prislo do tega ,da se se zacel braniti in se stepel z ocetom nestetokrat, dejte mal razmislat narod.
Differo Vexo
20. 05. 2013 09.24
-13
razumljivo je da otrok potegne zivc, samo ni prisel na ta svet z navodili, treba ga je nauciti vsega, in z nasiljem ga ne bomo nic naucili, bomo le zacasno ustavili dogodek, ker nimamo vec vajeti nad situacijo, otroka pa sokiramo in prestrasimo.. mislm kva se grete svoje otroke tepete, cudite se pa ce ga nekdko drug udari , kaj je tle huje
IdiVPizdo
20. 05. 2013 10.13
+12
ja pa kdo zdaj govori o nekem rutinskem pretepanju. Jaz ne razumem kaj delate vsi neke scene prepovedano pretepanje otrok, veste v kaj bo to vodlo... v to da se bojo mali otroci že tega začeli zavedati ker jih bodo poučili o tem in potem bodo začeli maltretirat svoje starše saj oni jih nebodo smeli udariti ker bodo tamali se pritožili in starši bodo kaznovani! Klofuta po riti samo da otroku za vedeti da so nekatere stvari ki se jih ne sme delati. jaz vem da moj otrok nebo nikoli v življenju se tako histerično drl in me zajebaval na suho kot je opisal rokokongo ker me bo spoštoval. Bo zaradi tega tepen ne nebo niti približno ker ga bom imel rad bolj kot svoje življenje in mu bom nudo vse kaj mu bom lahko in še več ampak bo vzogjen tako da bo spoštoval svoje starše in ostale ljudi ki se bodo pojavljali v njegovem življenju.. Definitivno pa ne zagovarjam in sem močno proti mučenju otork oziroma rutinskemu pretepanju te starše bi pa sam postavo pred sebe pa da vidijo kako je ko oseba vrne udarec
titoist
20. 05. 2013 10.51
+5
vsega tega se že predobro zavedajo, saj ti četrtošolec reče če me boš udaril bom pa socialni v šoli povedal da me pretepaš, , mislim da je zelo potrebna tudi trda vzgoja v mejah normale, da se bo otrok zavedal kje so meje in kdo je tisti ki ga je potrebno spoštovat in ubogat
igecc
20. 05. 2013 13.00
+16
Neka babica stoji v vrsti pred blagajno velike samopostrežbe.Za njo v vrsti stoji mlajša ženska z nemirnim sinom, kakih 9 ali 10 let starim. Sin je kar naprej prerival nakupovalni voziček, ki je že nekajkrat zadel starejšo gospo v noge. Gospa reče otroku,naj jo neha udarjati. Otrok ne posluša in nadaljuje s svojim početjem.Gospa,že malo jezna, pravi otrokovi mami: "Ali ne morete reči svojemu sinu,naj neha prerivat voziček?" A mlada gospa odgovori: "Ne. Moja metoda vzgoje mu dovoljuje svobodo,naj počne karkoli želi, vse dokler sam ne dojame, da to kar počne drugim, ni v redu. Ta metoda je veliko uspešnejša." V vrsti za gospo z otrokom stoji fant kakih 19-20 let, ki je razgovor pozorno poslušal, v roki pa je držal kozarec marmelade iz rdečega ribeza. Ko je dama zaključila razlago svoje metode vzgoje,on odpre pokrov kozarca in mirno strese marmelado mladi dami na glavo. Vsa besna se obrne proti fantu,on pa hladnokrvno odgovori: "Veste gospa, jaz sem vzgojen v svobodi na isti način kot vaš sin. No,pa poglejte rezultat." Starejša gospa veselo reče blagajničarki : "Prosim vas, marmelado računajte meni."
tbmb
20. 05. 2013 13.39
-1
Ti si očitno revež bil tepen za vsako besedo in stvar ki si jo rekel ali naredil-hudo! Treba je ločit ko je zasluženo in ko postane to vsakdanjost nekaterim...
igecc
20. 05. 2013 16.53
+2
Nekateri preveč menjate vzgojo in pretepanje.
Rok Setnikar 1
20. 05. 2013 08.58
+15
"Otroci so si kot ljudje seveda različni" Absolutno drži! Strinjam se z enimi in drugimi saj imam tudi sam 4,5 letno hčerko, ki ima pač svoje mišljenje in to je tudi prav. Otrok mora v tem obdobju uveljavljati svoje mnenje a vse do svoje meje. Doma s pridom uporabljamo kazenski stol in moram povedati da deluje odlično. Res pa je da jo tudi kdaj dobi po riti. Zavedati pa se moramo in to vsi skupaj, da nam otroke v sicer manjši meri izoblikuje tudi družba in tu lahko naredimo zelo veliko. Vidimo lahko tudi kaj se dogaja v šolah s permisivno vzgojo. Država, družba, šola in lstarši izoblikujemo patern obnašanja otroka in tu imamo starši veliko vlogo. Starši smo prvi in edini, ki moramo poskrbeti za otroka glede vzgoje in izobraževanja. Ne pa babice in dedki. Tudi babicam in dedkom je potrebno postaviti meje glede vzgoje naših otrok. L.P. vsem
pejtrajspat
20. 05. 2013 08.27
+18
Otroci so si kot ljudje seveda različni. Nekateri potrebujejo tudi bolj trde vzgojne ukrepe drugi pač ne. Pravila tukaj seveda ni in ne more biti. Vsi ki pravijo drugače so dogmatiki.... Imam hči in sina. vsak potrebuje drugačen vzgojni ukrep, bistvo pa je doslednost in pravičnost...
pejtrajspat
20. 05. 2013 08.32
+4
preberte si knjigo : Varuh otrokovih dolžnosti...
FRTACIN
20. 05. 2013 08.10
+5
pri otrocih moraš bit dosleden in pravičen. to je vse. lahko z eno po riti, lahko brez... odvisno od tebe, kako mu boš pokazal, da je ravnal narobe in kakšne so posledice... oz. kazen... ni treba da je posledica nečesa vedno kazen... pač odvisno od tega kakšen človek si.. v čem si močen.. eni so v tem da dajo kakšno po riti, drugi se derejo tretji prepovejo stvari...
irena9999
20. 05. 2013 08.03
+7
Sem mati dveh otrok. Nikoli jih nisem tepla. A sta si poplnoma različna. Oba vzgojena na isti način,saj drugega ne znam. Bistvo vsega je,da ga naučiš kaj je prav in kaj narobe. Nisem zagovornik tepeža niti psihičnega nasilja,a pomembno je da zna živeti,ko je dovolj star. Popravnega izpita NI in kaj si naredil vidiš šele ,ko odrastejo. Če jih crkljaš in zavijaš v vato kasneje ali nikoli ne odrastejo,če pa jim postaviš meje so pa normalni odrasli,kateri razmišljajo s svojo glavo. IN TO JE TO in to je edino pomembno. Za zlorabe pa bi morali poskrbeti sosedje,sorodniki in v končni fazi država. LE ZAKAJ NI ŠOLE OZ KNJIGE KAKO VZGAJATI OTROKA???????????