Slovenija

Rupel: Nota je bila potrebna

Mengeš, 07. 02. 2007 14.39 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Mi smo storili tisto, kar je bilo edino logično, pravi minister Rupel glede slovenske note Hrvaški.

Slovenija je Hrvaški noto poslala ravno zaradi zemljevida, pravi minister Rupel
Slovenija je Hrvaški noto poslala ravno zaradi zemljevida, pravi minister Rupel FOTO: Dare Čekeliš

Zunanji minister Dimitrij Rupel je izrazil zadovoljstvo v zvezi z objavo zemljevida v nekaterih slovenskih medijih, ki kaže, da je hrvaška vlada podelila koncesijo hrvaški naftni družbi INA za raziskave naftnih in plinskih nahajališč v severnem Jadranu tudi na območju, kjer meja še ni določena. Kot je povedal novinarjem na gradu Jable, je bil ta zemljevid "kamen spotike", zaradi njega pa je Slovenija tudi poslala noto Hrvaški.

Nekateri niso razumeli, zakaj je Slovenija poslala omenjeno noto, in "so celo domnevali, da je Slovenija tista, ki zaostruje odnose, kar seveda ni res," je poudaril Rupel. "Mi smo storili tisto, kar je bilo nujno in edino logično glede na poteze na hrvaški strani," pravi minister.

Hrvaška vlada je podaljšala družbi INA koncesijo za iskanje nafte
Hrvaška vlada je podaljšala družbi INA koncesijo za iskanje nafte FOTO: POP TV

Rupel je sicer izrazil upanje, da "bomo znali preseči situacijo, ki je nastala", a hkrati bojazen, "da imamo preveč nasprotnikov razumevanja". Izrazil je tudi prepričanje, da je slovenska vlada v celoti pripravljena na razumevanje, kar je že večkrat ne le izjavila, temveč tudi dokazala. Menil je še, da je tudi predsednik hrvaške vlade Ivo Sanader pripravljen na razumevanje. "Problem je v tem, da je nekaj ljudi na hrvaški strani, pa morda tudi na slovenski, ki bi radi pokvarili pogoje za sporazumevanje."

Zunanji minister je še spomnil, da sta se slovenska in hrvaška stran v preteklih mesecih že nekajkrat srečali in že "trasirali pot do nekega pozitivnega rezultata". "To, da smo se spet zapletli in se sprli okrog določenih vprašanj", je po mnenju Rupla delo tistih, ki nasprotujejo temu, "da bi se enkrat ta zgodba končala".

Hrvaška vlada je januarja s spremenjenim odlokom podaljšala družbi INA koncesijo za iskanje nafte in plina na severnem Jadranu, ki zajema 9819 kvadratnih kilometrov površine. Območje pa posebej omejuje obalna črta med točkama A in B, ki je za Slovenijo sporna. V novem odloku namreč točke A ne določa več njena običajna zemljepisna oznaka, ampak je "sečišče državne meje Republike Slovenije in obalne črte".

Na vprašanje, ali bo Hrvaška tudi tokrat spremenila koncesije, pa je Rupel odgovoril, da Slovenija poskuša "s prepričevanjem in predlaganjem argumentov". Rupel ne verjame, da bo prišlo do zaostrovanja in da bo slej ali prej prišlo do sestanka na ustrezni ravni.

Rupel je sicer še dejal, da "če bo prišlo do arbitraže ali kakšne druge oblike reševanja problema, bo naš protest na mizi, sicer Slovenija ne bi imela nobene oporne točke, nobenega argumenta, na katerega bi se lahko izgovarjala". "Storili smo tisto, kar je potrebno, da se dokaže, kako je Slovenija kontinuirano nasprotovala enostranskim potezam hrvaške strani. Sedaj pa je treba počakati, da bi videli, ali se je mogoče dogovoriti. Res pa je, da prihajajo časi predvolilnih napetosti," je še dodal Rupel, a hkrati izrazil upanje, da "bo vendarle kakšna možnost".

Odločitev hrvaške vlade ne vsebuje zemljevidov

Kot poudarjajo na hrvaškem zunanjem ministrstvu, odločitev hrvaške vlade z dne 5. januarja 2007 (o koncesiji INA) ne vsebuje nobenih zemljevidov. S to odločitvijo vlade je bilo zgolj podaljšano dovoljenje za raziskovanje nahajališč nafte in plina na območju, ki je bilo že definirano v odločitvah hrvaške vlade v letih 2001 in 2002, poudarjajo v Zagrebu in dodajajo, da Slovenija na odločitev hrvaške vlade leta 2002 ni protestirala.

"Severni del raziskovalnega območja v zadnji odločitvi je določen opisno in sledi meji epikontinentalnega pasu in teritorialnega morja Republike Hrvaške do točke A, ki je označena kot 'sečišče z državno mejo Republike Slovenije in obalne linije' in na noben način ne prejudicira končne rešitve vprašanja razmejitve na morju med Hrvaško in Slovenijo," so zapisali v omenjenem sporočilu za javnost.

Zagreb: Območje južno od Dragonje je Hrvaško

Hrvaško zunanje ministrstvo je danes v izjavi za javnost zanikalo ponedeljkove izjave predsednika Slovenske narodne zveze pri SLS Marjana Podobnika v oddaji Otvoreno na Hrvaški televiziji (HTV), da naj bi Hrvaška "ponarejala kataster". Kot poudarjajo v Zagrebu, so pristojni hrvaški organi kataster za območje južno od Dragonje oz. kanala sv. Odorika vodili že v času bivše države in to počno še danes, ker je to območje "na državnem območju Republike Hrvaške".

Sporno ozemlje južno od reke Dragonje je veliko 113 hektarjev, široko približno 200 metrov in dolgo šest kilometrov. Sega od mostu pod naseljema Kaštel oz. Dragonja do morja. Na tem pasu so tudi zaselki Mlini-Škrilje, Bužini in Škodelin. Po slovenskih stališčih je to slovensko državno območje, ker spada pod sečoveljsko katastrsko občino, zemljiško knjigo za to območje pa je vedno vodila Slovenija. Glede na belo knjigo o meji med Slovenijo in Hrvaško, ki jo je lani objavilo slovensko zunanje ministrstvo, je Hrvaška s postopki nastavitve lastne zemljiške knjige začela šele leta 1992.

Kot poudarjajo na hrvaškem zunanjem ministrstvu, hrvaška geodetska uprava nad območjem vodi zemljiško knjigo že od leta 1963. Za sporno območje južno od kanala sv Odorika (oz. novega toka reke Dragonje) zemljiško knjigo vodi izpostava Buje katastrskega urada v Pazinu, ki ureja tudi vse spremembe na tem območju, še poudarjajo na hrvaškem zunanjem ministrstvu. Pri tem še izpostavljajo, da so izjave Podobnika "primer, kako nepoznavanje ali pa namerno izkrivljanje dejstev pripelje do napačnih zaključkov, napačnih prepričanj in neutemeljenih pričakovanj, ki se nato prenesejo v javnost".



SORODNI ČLANKI

KOMENTARJI (11)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

victoriosus
08. 02. 2007 22.23
Ma dejte no! Sj se strinjam z vami, ok. Ampak Rupel samo podaja naprej mnenje vlade in hkrati mnenje, ki se za evropsko civilizirano državo spodobi! Pa čeprav Hrvatov nočem v EU! Jaz sem za, da jih zablokiramo, ampak pač ni evropsko. In če pristanemo na arbitražo, NE MOREMO postaviti tega kot predpogoj za vstop v EU, torej.... se bo vleklo v nedogled! Če to vpr. pustimo v zraku, imamo potencialno možnost da jih držimo za jajca :) Lp!
Samo.Jst
08. 02. 2007 14.35
..dejmo spodit tega Rupla! V zunanji politiki je naredil že korenine in to je ZELO ZELO ZELO slabo!! Zakaj ga noben ne prisili v ZAGOVARJANJE LASTNE DOMOVINE!! ...aja, vseh po spisku boli k... so vsi prezaposleni iskati luksuzno domovanje za cigane... s predragim predsednikom na čelu... k...pa še taka država! Zakaj v VSAKI situaciji moramo biti SLOVENCI j.. stranka?!
ugrica
08. 02. 2007 12.33
Zelo zmotna politika slovenskih politikov,ki zagovarjajo brezpogojno podporo v UE.Slovenska politična miselnost je stvarno cicibanska proti hrvaški pravokativni politiki na pram Slovenije.Ne morem razumeti,da se slovenska politika nič ne uči iz zgodovine.Za slovensko politiko kod vidim zgodovina nima nobene teže.Pa ni čuda,da smo v svoji zgodovini v zadnjih 100 letih zgubili 2/3 svojega nacionalnega ozemlja.Mešič govori o pedi hrvaške zemlje,slovenski politiki pa v kv. kilometrih slovenske zemlje,ki jo hočejo z svojimi bebastimi pogledi na zgodovino podariti Hrvatom.Vsaka čast rvatom in smrt Slovencem,če so tako zarukani,da to dopuščajo.
ugrica
08. 02. 2007 12.07
Ker Hrvaška podpira arbitražo ne vidim razloga,da bi slovenska stran to uporekala.V primero arbitraže bi slovenska stran morala poseči in zagovarjati svojo državno ozemlje v Istri iz leta 1918 ko se je združevala z kraljevino Jugoslavijo.Najmanj kar je,da se v primeru arbitraže Slovenija sklicuje na državno mejo ob reki Mirni. Od tega mesta mora slovenija na arbitraži braniti svojo državno mejo.Zato je skrajni čas,daSlovenija pripravi sposobno strokovno pogajalsko skupino,da se potrdi v parlamntu in se naloži nadalne postopke.
bnam 2707
08. 02. 2007 11.11
Res je po diplomatski poti ne bo šlo v nobenem primeru. Arbitraža je nujna,vendar pred tem zelo precizna zgodovinska podlaga,kot sem jo omenil v postu. Sicer pa se z obema strinjam! Rupel naj odstopi!
faganel@siol.net
08. 02. 2007 11.06
No, dokazano je, da z diplomacijo ne bo šlo (vsaj proti Hrvaški ne). Jaz pravim, do konca z diplomacijo, potem pa JEBAT, dokler jim ne pride.... da tako ne gre! Rupla bi pa že pred leti izšutiral v vesolje... kaj počne slon v trgovini z porcelanom!? Zunanja politika je ratala dinamična in potrebuješ dinamične, razgledane ljudi z ogromno psiho fizično kondicijo in inovativnimi idejami!
didlos
08. 02. 2007 10.55
Mene pa zanima zakaj naši ne pristanejo na arbitražo? Poplačati je treba varčevalce, zapreti mejo in jih jebat tolko časa, dokler ne bodo izpolnjevali zadnjega pogoja za vstop v EU--vam to ni jasno? Do takrat je potrebno ojačati šengen in NE z osebnimi dokumenti--kaj ga serjete--? Samo pike si pičke nabirajo s pomočjo naše politike! Treba je zadevi ustreči, da se utiša, potem pa se naj s svojo vojno korupcijo drkajo po YUGU !
bnam 2707
08. 02. 2007 10.22
Rekel je, poet,da bo...... Zadeva se mora razčistiti.Organiziranje sipozija priznanih svetovnih in domačih zgodovinarjev zgodovinarjev tudi hrvaških v CD bi bila lahko podlaga za arbitražo.Razpravljalo bi se o narodih,ki so tu živeli zadnjih 500 let,visi dogodki,kulturne razmere,administracija nad tem območjem ,kataster,geografska spremenba tega območja ,osimski sporazum itd.... Rupel pravi,da medsebojne odnose motijo samo nekateri? Kateri nekateri? So morda nekateri hrvaški politiki? Ti nekateri so vrh hrvaške aktualne politike in ne nekateri,ki nimajo nobene mednarodne teže. Če tako stvar izjavi kmet z njive nima nobenih posledic in teže,če pa tako stvar izjavi predsednik republike,zunanji minister ali celo predsednik vlade HR,potem to ima še kako veliko težo! Če bi denimo reka Mura spremenila iz kakršnih koli razlogov svoj tok globoko v slovensko ozemle ali pa hrvaško,bi to morda pomenilo spremenbo meje?Verjetno po tezah HR,ampak samo v primeru.če bi reka Mura spremenila tok v njihovo škodo v obratnem primeru pa ne. Taka je hrvaška politika.Če je reka Ragonja spremenila svoj tok,bi meja vseeno morala ustati ,kjer je bila pred tem,dasiravno piše,da je meja med RS in HR reka Dragonja. gre torej za namerno sprenevedanjeb Hr o tem dejstvu! Meje med državama je treba urediti še pred vstopom Hr v EU in to jim je treba jasno in glasno tudi povedati! Prej Slovenija nebi smela dati soglasja za vstop HR v EU.To pravico ima in naj jo tudi po potrebi uporabi.
soul@hitri.com
07. 02. 2007 23.28
številka ..... tok da bi lohk ze eno simfonijo odspilal
Joško82
07. 02. 2007 21.20
To je bila nota številka.... a mogoče ve kdo?
Kristjan020@yahoo.com
07. 02. 2007 16.03
Ljubi bog, Rupel še kar mesari po zunanji politiki!