Slovenija

Rupel: Bal sem se cenzure

Ljubljana, 03. 12. 2009 14.11 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Dimitrij Rupel je javnosti predstavil svojo novo knjigo, v kateri podrobno opisuje pritiske na vlado v času predsedovanja Slovenije EU. "Če bi jo dal v cenzuro na MZZ, bi nekatere dele izbrisali," pravi.

Predsedujem srečanju pridružitvenega sveta EU – Hrvaška. Na nasprotni strani je hrvaški minister Goran Jandroković. Na hodniku sem mu rekel, naj za božjo voljo dovolijo Jorasu dostop do njegove hiše po "evropski poti“. Izogibal se je ... Odlomek iz knjige
Nekdanji minister za zunanje zadeve Dimitrij Rupel je danes javnosti predstavil svojo novo knjigo z naslovom Slovensko predsedovanje v ognju lastnih sil, v kateri opisuje dogajanje v času predsedovanja Slovenije EU. Kot je pojasnil, je knjigo napisal z osebnega vidika, napisana pa je v obliki dnevnika.

"S to knjigo želim bralcem prikazati, kako težko je bilo delovati v času predsedovanja. Ves čas se je namreč nad nami izvrševal pritisk s strani tistih, ki so poskušali z raznimi obtožbami na vsak način onemogočiti delo vlade,“ je pojasnil Rupel. Predstavitve se je udeležil tudi prvak SDS Janez Janša, ki pa knjige ni želel komentirati, saj je še ni prebral.

'Ministrstvo bi mojo knjigo cenzuriralo'

Po Ruplovih besedah je knjiga precej kritična do delovanja zunanjega ministrstva in prav zato tam tudi ni bila izdana. "Če bi jo dal v cenzuro zunanjemu ministrstvu, bi morda nekateri elementi mojega pisanja bili žrtvovani," je še dejal.

V knjigi, ki obsega 282 strani, je velik del namenjen reševanju vprašanja samostojnosti Kosova, pri čemer je Slovenija po njegovem mnenju v času predsedovanja svetu EU odigrala bistveno vlogo. Rupel tukaj podrobno opisuje tudi dogajanje v zvezi z washingtonsko depešo, ki je po njegovih besedah brez oznake zaupnosti prispela na presenetljivo veliko različnih naslovov in v javnosti po nepotrebnem dvignila veliko prahu. 

Predsednik Türk z dolgim seznamom napak

Glede Türka slišim in verjamem, da mu ni bila namenjena vloga predsednika republike. Kučan je hotel Gasparija. Po parlamentarnih volitvah, na katerih bi moral zmagati Pahor, bi Türku v zahvalo, ker se je udeležil predsedniških volitev, prepustili zunanje ministrstvo. Odlomek iz knjige
Nekdanji zunanji minister v svojem delu opisuje tudi sestanke med evropskimi voditelji, posebej zanimivi pa naj bi bili kratki stiki s predsednikoma republike. Janez Drnovšek je bil po njegovem mnenju naš najboljši predsednik in sodelovanje z njim je bilo plodno. "Seznam stvari, ki so povezane z delovanjem sedanjega predsednika Danila Türka in s katerimi se ne strinjam, pa je izjemno dolg,“ pravi. "Naredil je veliko napako v zvezi z našimi veleposlaniki, saj v tistem kritičnem času, ko bi slovenski predstavniki po svetu morali pojasnjevati naša stališča glede reševanja problematike s Hrvaško, teh ljudi na ključnih mestih nismo imeli,“ je še dodal.

Prav tako ni preveč navdušen nad Türkovim odlikovanjem Ertla in meni, da je to napaka. "Stvar je videti kot element vračanja nekega načina poslovanja iz daljne preteklosti, ko so bile stvari drugačne," pojasnjuje.

Z arbitražnem sporazumom ob odprto morje

Ob koncu predstavitve je nekdanji minister komentiral tudi dogajanje v EU, saj je po njegovem mnenju skrajni čas, da se ta razširi. Vendar pa ob tem meni, da ni nobene možnosti za "evropsko super državo". "Slovenija je bila pred sporom s Hrvaško zelo priljubljena. Bili smo država, ki rešuje probleme drugih, nenadoma pa smo zaradi odnosov s Hrvaško postali problem," je povedal in dodal, da arbitražni sporazum po njegovem mnenju izključuje možnost, da bi Slovenija imela teritorialni stik z odprtim morjem.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

SORODNI ČLANKI

  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (21)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Tonček Balonček
03. 12. 2009 20.17
galiot očitno s eje umiril in bosta z Janšo v miru čakala na penzijo, zgrozi me le ta tempo, pa menda zdaj Rupel ne misli vsak mesec izdati kakšne knjige?! Škodaje, da ne predava več na FSPN, študentje so prikrajšani za njegovo ogromno nakopičeno znanje, gre za pravi arzenal izkušenj, praktikuma in seveda tudi teorije! Verjetno sta ga Golubić in Lukšić popolnoma onemogočila! Škoda, da ni mogel ustanoviti tiste Fakultete z Jambrekom in Jerovškom, to bi bila spet nova kovačnica poštenih kadrov! NI še vse izgubljeno!
galiot
03. 12. 2009 18.50
Najbrž opisuje svoje skoke iz stranke v stranko....
komarec
03. 12. 2009 18.03
Za take slalom voznike med strankami bi morala obstajati taka cenzura, da bi jih cenzurirala preden so stopili v politiko.
Tonček Balonček
03. 12. 2009 18.00
Pa kakšno službo ima, če vsak mesec izda še eno knjigo s po 300 stranmi, honorarno vodi pa še ameriško veleposlaništvo v sosednji stavbi! Nekateris o pa res izjemno sposobni!
Tonček Balonček
03. 12. 2009 17.58
"je knjiga precej kritična do delovanja zunanjega ministrstva in prav zato tam tudi ni bila izdana." Ta Rupel je res že smešen, pa od kdaj MZZ izdaja knjige svojih zaposlenih, saj niso založba! To "knjigo" je izdala založba Nova obzorja, ki med drugim izdaja tudi tednik Demokracija. To pač pove vse! Vs eskupaj me res spominja na čase izpred20 in več leti. Tkata smo v te namene imeli založbi Komunist in Borec! Očitno se res vračamo v tiste čase, na nekoliko "specifičen" način seveda!
Jožajoža
03. 12. 2009 17.52
obdobje rupljevega šolanja v ameriki i za vohuna za balkan ni opisal. to temo je cenzuriral kar sam.
MERDE-AVE-MERDE
03. 12. 2009 17.52
Vedno ko slisim/vidim njega se spomnim na VILINSKO IZJAVO - sramota!!
petdan
03. 12. 2009 17.46
Gospod Rupel je v starih časih, ko je še pisal za Novo revijo, imel dober imidž. Ko je pa pričel sodelovati v oblastnih strukturah, je pa popolnoma izgubil svojo prvotno orientacijo. Dalj časa je bil zraven, slabše je bilo z njim. res je škoda, da je s svojimi dejanji sam sebe pripeljal tako daleč, da ga danes nihče več ne jemlje resno.
Penzic
03. 12. 2009 17.24
groza, saj ne morem verjet kaj vse mu dovolijo na mzz, al se ga res tako bojijo, kdo je sploh ta Rupl? Kritizira evropsko predsednikovanje, katerega glavni igralec sta bila on in Janša, zatorej Janša sploh ne rabi brat te knjige, če je, kot pravi Rupl, to dnevnik.....razen če si ni spet vsega zmislil...
Tonček Balonček
03. 12. 2009 17.11
Zatarra, veliko arhivsko vrednost bo imela ta knjiga! Pri Novi reviji in Slovenski matici, tema dvema razvajančkoma prejšnje vlade, po skladiščih leži več kot pol naklade knjig, izdanih v zadnjih petih letih! Vsakemu bebcu jejasno, da bis e morala Slovenija odpovedadi predsedovanju! Prišparali bi 100 mio EUR. Tisti, kis mo jih gostili in pojili, niso za Sloveniji ničesar. Ti EU birokrati so pač veeseli, če se vsake pol leta države zamenjajo in v desetih letoih si ogledajo deset držav, njihovo kulinariko, ženske, naravne znamenitosti, uživajo pač v medkulturnem dialogu na račun gostiteljic, vmes pa še malo poklepetajo o podnebnih spremembah, Karabahu, Osetiji, plinu itd. Če kdo misli, da se na tehs estankih odloča pše o čem drugem, kot o tem, kaj bo za kosilo in večerjo, se zelo moti! Najbolj em pa pogreje ta užaljenost ob odlikovanjih! Pa zakaj so odlikovali de Michelisa, tistega perverznega Benečana, ki je stalno trdil, da smo bili sebični in da nam ni bilo mar, kaj bo s preostalo Jugoslavijo? Odlikoval ga je seveda Murgelski palček, morda prav zaradi tega! Zlati častni znak svobode najvišje državno odlikovanje, je 6 politikov vrnilo. Leta 1992 so za zasluge ob osamosvojitvi odlikovanje - zlati častni znak svobode - dobili Igor Bavčar, dr. France Bučar, Janez Janša, Jelko Kacin, Lojze Peterle in dr. Dimitrij Rupel., leto kasneje pa so jih vrnili, /v Bata vrečkah/,ker ga je dobil tudi Ljubo Bavcon! Pučnik je že vnaprej povedal, da ga ne mara!
bondxyz
03. 12. 2009 17.04
Mi gre na bruhanje, res... S tem hočejo opravičit to, da so vse zaj... in nič pametnega naredili. Zdaj jih je strah, ker se stvari počasi odkriva in upam, da se bo čim prej, da ne naredijo še večje škode.
NENORMALEN
03. 12. 2009 16.59
ja a je janša v afriki a pri nas a kar vsak dan nazaj pride pa tja gre al kako, banda
Tonček Balonček
03. 12. 2009 16.50
Veliko je prestal ta čkovek za vse čase, celo na pladnjui je nosil glavo /Čebelar le v torbi, da ni ničesar videl/, trenutno honorarni odpravnik poslov State Departmenta v Ljubljani (kajti ZDA v Ljubljani nimajo ambasadorja že od junija lani, baje pride konec januarja/, deluje kar na lokaciji MZZ, v času krize je to ceneje! Velika čast je delati za državo, katere predsednik je prejel Nobelovo nagrado za mir, ne pa njegov vrhovni šef Pahor, ki poje kot ge. sekretar OZN Ban Ki Moon! Dr. Rupel že dolgo ni zamenjal stranke, nekaj ne štima!
Zatarra
03. 12. 2009 16.49
Mislim, da za to, o čemer piše v svoji zadnji knjigi dr. Rupel, niti ne bi bilo treba pisati knjige. Ker so stvari evidentne že brez tega. Bo pa knjiga v vsakem primeru imela znatno arhivsko vrednost, kar v tovrstnih primerih največ šteje.
Jethro
03. 12. 2009 16.44
"Seznam stvari, ki so povezane z delovanjem sedanjega predsednika Danila Türka in s katerimi se ne strinjam, pa je izjemno dolg,“ pravi. "Naredil je veliko napako v zvezi z našimi veleposlaniki, saj v tistem kritičnem času, ko bi slovenski predstavniki po svetu morali pojasnjevati naša stališča glede reševanja problematike s Hrvaško, teh ljudi na ključnih mestih nismo imeli,“ je še dodal. A vi g.Rupel pa v svojih 15 letih ministrovanja niste uspeli nobenemu predstaviti naša stališča? Pa saj ste bil minister za zunanje zadeve...ali ste pa ženo vozili naokoli po nakupih?
ninja.subversion
03. 12. 2009 16.25
je Dr. Rupež pisal tudi o svojih aktivnostih znotrak prostozidarskih krogov?
Vodin
03. 12. 2009 16.23
Nič čudnega da smo izpadli bedaki pred EU, če se nihče ni potrudil, da bi obrazložil da Rvacka okupira slovensko ozemlje. Tako pa je izpadlo, da mi hočemo nekaj Rvackega!? Samo zgodovineske zemljevide bi jim pred nos postavili pa bi jim bilo vse takoj jasno. Slovenskim politikom se hebe za Slovenijo, glavno da se pustijo trepljati od evropskih politikov in da se objemajo kot primati ob srečanjih. Rupel je velik demagog in ni prav nič boljši od izdajalca Pahorja! Lahko b ilobiral za slovenske interese pa ni. Celo proti slovenski manjšini v Avstriji se je postavil.
bnam 2707
03. 12. 2009 15.24
Upam,da v tej svoji knjigi ni pozabil napisati svojih neumnosti,kot so Viljuniška izjava,ptitisk na slovensko politiko,da pahne slovenijo v Irak,nate..govanje slovencev okoli hrvaške pa še mnoge druge njegove cvetke,ki smo jih spremljali vsa njegova leta "bogatega delovanja".Prav gotovo bo njegova knjiga obvezno branje na filozoski fakulteti in psihatrčnih klinikah,kjer bodo na "veliko" preučevali Ruplovo polkitično modrost in bistroumnost.
VolilecSI
03. 12. 2009 15.17
si prepričan, da ne od česa drugega?
slo_veter
03. 12. 2009 15.17
rupel, se je bal da bi njegov umotvor kdo prebral .. ahh Dimitrij, ne skrbi takih neumnosti nihce ne bere.