Slovenija

Rekordne številke napadov volkov: tretjina več napadov kot pred tremi leti

Mojstrana, 28. 09. 2022 20.01 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min
Avtor
Staša Lozar
Komentarji
113

Volkovi so v sredo ponoči napadli še eno čredo drobnice, tokrat na območju Mojstrane. Pristojni še popisujejo število zaklanih ovac, do srede je bilo sicer na zgornjem Gorenjskem že 27 škodnih zahtevkov zaradi napada volkov, skupaj je bilo napadenih 64 živali. Gre za rekordne številke, opozarjajo na območnem Zavodu za gozdove. Letos so našteli skoraj tretjino več napadov kot pred tremi leti, ko je bilo takih napadov največ doslej. Kmetje so na nogah, ker volkovi zdaj že tedensko napadajo, odstrel pa ni mogoč zaradi odločbe sodišča, ki na pobudo nevladnih naravovarstvenih organizacij zadržuje izvajanje odstrela. V populacijo volka se tako lahko posega samo še z izrednimi odločbami, postopek pa je po mnenju rejcev predolg in brez pravega učinka.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

KOMENTARJI (113)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

terran
29. 09. 2022 18.00
+2
trije tropi volkov, nekaj celo mešani z psi, 3 - 5 medvedov v zgornjesavski dolini....tisoči turistov, ki vtaknejo in pretaknejo vsak gozd, hrib in grapo..... recept za nesrečo... bomo potem videli ...... jagri puške v roke in pospravite te zveri... tu zveri niso bile stalno naseljene stoletje in več...pospravit in basta
Victoria13
29. 09. 2022 12.23
+0
Človek bi uravnaval število živali....edino živo bitje, ki presega število na tej zemlji je človek!
Victoria13
29. 09. 2022 12.13
-1
Država kmetom vedno plača škodo, ki jo povzročijo divje živali na njihovi zemlji, res pa je, da lovci uživajo v ubijanju divjih živali in med njimi je tudi veliko kmetov...in sezona lova je zdaj na vrhuncu! A je medvedov in ostale divjadi že zmanjkalo?
Kollerik
29. 09. 2022 13.15
+4
Ne, vedno več jih je. Zaradi takšnih, kot si ti.
Samo Raj
29. 09. 2022 16.29
-1
Bi vprašal tukaj pišoče "naravovarstvenike", koliko, po vaše, pa bi moralo biti volkov v Slovenskih gozdovih, da bi jih bilo "ravno prav"? Če se redijo na kmečki živini, menim, da jim zmanjkuje hrane iz narave, kar bi naj bil pogoj za uravnavanje populacije v smislu lisica- zajec, a ne?
jast123
29. 09. 2022 10.59
-1
volk ne napada ljudi, čisti naravo bolnih, ranjenih, onemoglih živali....je koristen....pa kaj bi še narod več hotel......kmetje pa naj zavarujejo drobnico s psi ovčarji.....amen
Kollerik
29. 09. 2022 13.17
+3
Si imel kaj biologije v šoli? Volk je koristen samo v naravnih habitatih, kjer ni ljudi. Če pa imaš ti pokrajino z živinorejci itd., tedaj jim volk dela škodo. Takoj odrediti odstrel volkov in medvedov, najmanj polovico.
jast123
29. 09. 2022 13.39
-4
kje pa ni ljudi....ti bi imel slovenijo brez volkov.....aja pr nas lovci skrbijo za divjad, pr nas ne potrebujemo volkov.....z odstrelom vodilnega volka se povzroči kaos med njimi.....vsi ne znajo uloviti plen, potem pa se na ovce spravijo
Kollerik
29. 09. 2022 18.12
+1
Jaz bi imel Slovenijo z najmanj pol manj volkov in medvedov. Zadeve je treba zbalansirat, ne pa da koljejo kar počez.
janimir
29. 09. 2022 10.43
+3
Polovit in spustiti v Ljubljani da jih nevladniki in "okoljevarstveniki" vidijo od blizu. Pa še 100-200 medvedov od tistih 1 200.
Adolph
29. 09. 2022 10.35
+1
U starih,dobrih casih so imeli pastirji,pse,ovcarje,sarplanince,pirenejce in tako naprej,ti so znali scititi svoje crede,zdaj pa pricakujete da bog pomagaj . . . . . . . . . .
SDS Kopriva
29. 09. 2022 10.15
+4
Najlažje in najceneje je pobiti volkove, proizvode pa po zasoljenih cenah prodajati mestni gospodi z visokimi dobički.
SDS Kopriva
29. 09. 2022 10.12
+5
V Sloveniji imamo v funkciji čuvaja pašnikov vsaj 50 kraških ovčarjev in pri njih ne beležimo prav nobenega napada zveri.
grumf
29. 09. 2022 10.30
+2
Najbrž se tud na njih gleda kot na strošek. In pol pšrec odpade.
kor22
29. 09. 2022 10.08
-2
Jaz bi zakon vzel v svoje roke da sem kmet pa mi unicujejo zivino
SDS Kopriva
29. 09. 2022 10.09
+4
Zato pa nisi kmet, ker kmet ljubi naravo in živa bitja
Perovskia
29. 09. 2022 10.12
+5
Kor22. To tudi delamo. Ker kravatar v Lj ne bo nam govoru kako naj na podezelju. Ko je bil pa en medvedek na golovcu, je bilo poklicanih 260 obotozenih policistev ce se slucajno prikaže da so ga nafilal z svincem. Tako to je
janimir
29. 09. 2022 10.39
+2
SDS Kopriva
29. 09. 2022 10.07
+8
Namesto da imate nemške pse si nabavite slovensko avtohtono pasmo Kraševca, dva na pašnik pa volka ne bo niti blizu. Najlažje je postrelili vse živali pa je zadeva rešena.
JohannDoe
29. 09. 2022 10.00
+0
Država bi v naravovarstveni politiki morala upoštevat tudi lokalno prebivalstvo, tem mu priti nasproti, mu nekaj dejansko ponuditi v zameno in ga navdušiti za sodelovanje. Na način, da vsak osel trmasto vidi samo svojo, kot da je sam, ni nobene rešitve. Pri nas ni prave naravovarstvene politike, samo vsak prelaga odgovornost na drugega in čaka, da se bo samo rešilo.
Blue Dream
29. 09. 2022 09.55
+3
Sobivanje. Vse se da če se hoče
jutri_pa_res
29. 09. 2022 09.54
+3
Tisti, ki čeljustite o ograjah na pašnikih, malo se pozanimajte, kakšna mora biti ograja, ki bi zadržala volka ali celo medveda, in koliko stane po tekočem metru. Potem pa to izračunajte za kakšen 10 hektarski hribovki pašnik.
grumf
29. 09. 2022 09.57
+6
Sosed jo ima. Za medveda. Edino napetost je višja, drugače pa navaden električni pastir.
JohannDoe
29. 09. 2022 10.06
+0
@jutri Vse se da, če se hoče. Niso samo ograje na razpolago. Država mora priti kmetom nasproti, jim pomagati in jim tudi nekaj dati v zameno, kmetje pa se morajo prijaznit s tem, da so časi, ko so živali preprosto spustili na divje in "se je sama rihtala", nepovratno mimo.
JohannDoe
29. 09. 2022 09.54
+5
@spam V teh severnih krajih ljudje, ki v resnici nočejo živeti tam, ponavadi spokajo kam južneje. Pri nas pa je od najbolj zabačene divjine do centra Ljubljane razdalja taka, da bi vsak hodil na nedeljski izlet odvreč kako smet, potem pa se vrnil na toplo in za TV.
JohannDoe
29. 09. 2022 09.42
-1
Res je, kar sem napisal glede vetrnic. Spomnite se na to vsakič, ko omenite vetrnice. V tujini pri načrtovanju in postavljanju vetrnic in pri izbiri kraja upoštevajo tudi mnenje "ptičarjev". Pri nas pa bi postavili vetrnico zraven vasi in najraje niti prebivalcev, ki bi jim stružilo na ušesa, ne bi upoštevali. Ni dovolj to, da nekdo dobi idejo, ima denar za postavit in si obeta še več denarja v nečem. Treba je tudi uskladiti z drugimi.
JohannDoe
29. 09. 2022 09.44
-1
Kako vetrnice efektivno klatijo ujede si lahko vsak kadarkoli ogleda na jutube.
alpino
29. 09. 2022 09.27
+6
Mar ne kapirate, pol Metelkove z lažnim profilom je tu gori, vsaj veste od kod krdelo volkov izvira.
JohannDoe
29. 09. 2022 09.33
-1
Ne verjamem, da ima metelkova čas za komentiranje ob vsej travci in substancah v predalih. Za profesionalce, kot nek štab, pa tudi nima viška denarja. Verjetno si falil tlele.
JohannDoe
29. 09. 2022 09.24
+0
Kmet in kmetijstvo je privilegirana in strogo regulirana panoga znotraj naše ekonomije, kar je gled na naše danosti prav. Treba je samo vzpostaviti nek pravi dialog med načrtovalci, izvajalci in tistimi, ki upravljajo državo.
JohannDoe
29. 09. 2022 09.26
+0
Da volk prosperira je lahko edino pozitivna stvar. Mora pa oblast to skomunicirat z lokalnim prebivalstvom in jim dati kaj tudi v zameno. Možnosti so med drugim tudi naravovarstveni projekti, ki ustvarjajo prihodke in pritegnejo lokalno prebivalstvo. Tako je povsod po svetu, kjer stvari štimajo. Lokalno prebivalstvo mora imeti nekaj od tega. Če pa ni dialoga, država se obnaša kot da so lokalci brez glasu za katere ni treba da se briga, vsak v zgodbi pa vleče v svojo stran in parcialne interese kot trmast osel, potem pa težko stvar štima.
User751167
29. 09. 2022 09.24
-2
Kauč majstri ...
Kollerik
29. 09. 2022 18.13
Točno...nucaš kak nasvet? Brezplačno.... :)
mhri47
29. 09. 2022 09.16
+1
Kar naj pride na moje ovce, se bo sigurno zadavil z njo
JohannDoe
29. 09. 2022 09.35
+1
Do bajrama bo že. Potem pa postanejo ovce bistveno mehkejše.
Poš
29. 09. 2022 09.11
-2
Počas pa bodo že kakega otroka ki čaka na avtobus pohrustal... Pol se bodo pa stvari premaknile.
Blue Dream
29. 09. 2022 09.16
+3
tudi na švedskem je los napadel sprehajalko(sosednji članek). in los je precej nevarna žival za človeka. veliko bolj kot volk naprimer. pa misliš da bodo švedi sedaj razredičili populacijo losov? človek božji v naravi živimo ne v mehurčku z vato
JohannDoe
29. 09. 2022 09.28
+0
Volk je nevaren za človeka toliko kot lisica ali ris. Los pa bistveno bolj.
Blue Dream
29. 09. 2022 09.38
+3
v teh severneih krajih Skandinavija, Aljaska , Kanada ljudje kar lepo sobivajo skupaj z losi