Slovenija

Teršek: Ustavno sodišče se je izognilo vsebinskim vprašanjem

Ljubljana, 27. 12. 2011 11.25 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 6 min

Odločba ustavnega sodišča glede referenduma o družinskem zakoniku "ni besedilo, ki bi ga utemeljeno pričakovali od tega sodišča," meni ustavni pravnik Andraž Teršek. Prepričan je, da so ponovno odprta vrata za zlorabo instituta referenduma.

Aleš Primc, vodja Civilne iniciative za družino in pravice otrok
Aleš Primc, vodja Civilne iniciative za družino in pravice otrok FOTO: Blaž Garbajs
Odločitev Ustavnega sodišča je potrditev tega, kar smo ves čas vedeli: družinski referendum je skladen z Ustavo RS. 3. januarja nadaljujemo zbiranje podpisov. Aleš Primc, vodja Civilne iniciative za družino in pravice otrok

O družinskem zakoniku bomo vendarle odločali na referendumu. Ustavno sodišče je namreč s petimi glasovi proti štirim zavrnilo argument državnega zbora, da bi s tem nastale protiustavne posledice. Oprli so se na zakon o referendumu, pomisleki poslancev, da bi referendumska kampanja lahko spodbudila razpihovanje nestrpnosti na podlagi spolne usmerjenosti, pa niso bili predmet presoje.

To pomeni, da se bo zbiranje podpisov za referendum lahko nadaljevalo. Civilna iniciativa za družino in pravice otrok je sicer v samo enem dnevu zbrala več kot 25.000 podpisov, za razpis referenduma pa jih potrebujejo 40.000.

Zagovornike referenduma moti definicija družine, nasprotujejo pa tudi možnosti, da bi istospolni pari lahko posvojili otroke. To sicer ne drži popolnoma. V zakoniku je namreč obveljala določba, po kateri istospolni par skupaj ne more posvojiti otroka, lahko pa eden od njiju posvoji otroka drugega.

Svetlik ni presenečen, je pa razočaran

Družinski zakonik uvaja boljšo zaščito otrok.
Družinski zakonik uvaja boljšo zaščito otrok. FOTO: Reuters
Družbene posledice izrečene sodbe ustavnega sodišča, s katero dopušča referendum o družinskem zakoniku, bodo, da Slovenija ne bo le v razvojni blokadi s strani sindikatov, temveč tudi v kulturni blokadi s strani cerkve. minister za delo Ivan Svetlik

Odločitev ustavnega sodišča nas ni presenetila, nas je pa razočarala, je to komentiral minister za delo, družino in socialne zadeve Ivan Svetlik. Dodal je, da je odločitev treba spoštovati, da pa se bodo še naprej borili za uveljavitev zakonika.

Ustavno sodišče bi moralo po njegovem mnenju bolj upoštevati peti, 14. in 15. člen ustave, ki določajo, da država na svojem ozemlju varuje človekove pravice in temeljne svoboščine, da so te zagotovljene vsakemu, ne glede na osebne okoliščine, ter da jih ni mogoče omejevati. "Ustavno sodišče s tem dovoljuje referendumski preizkus zakona, ki uveljavlja pravice, ki bi morale biti zagotovljene po ustavi," pravi Svetlik. S tem je po njegovem mnenju postavilo politične pravice nad človekove pravice, kar je nerazumljivo.

Konzervativnost na veliko trka na naša vrata in ustavno sodišče je z današnjo odločitvijo žal odprlo vrata valu nestrpnosti do drugačnih. To pa je kaj grenka popotnica naši družbi v novo leto 2012. Katarina Kresal, nekdanja notranja ministrica

Kresal: Ustavno sodišče odprlo vrata valu nestrpnosti do drugačnih

Nekdanja notranja ministrica Katarina Kresal, ki se je zavzemala za izenačitev isto- in raznospolnih družin, je komentirala, da bi morala biti odločitev ustavnega sodišča vsebinska.

Kot je zapisala na svoji spletni strani, je ustavno sodišče enemu delu naše družbe vzelo pravico do enakopravnosti in človekovih pravic. "Če bo zakonik na referendumu padel, državni zbor še eno leto ne bo mogel sprejeti podobnega zakona,“ pravi in dodaja, da tehnični razlog, kot je ta, da protiustavne posledice z zavrnitvijo Družinskega zakonika ne bodo nastale, saj se ta tako ali tako začne uporabljati šele po enem letu od pričetka veljave, ne sme biti glavni razlog za sprejeto odločitev omenjenega sodišča.

Katarina Kresal
Katarina Kresal FOTO: Miro Majcen

Sprašuje se, zakaj ni bilo izrečene niti besede o "mukotrpnem" novem sprejemanju teh zakonov, o tem, da človekove pravice nimajo kaj iskati na referendumih in da je treba zapirati vrata sovražnemu govoru. "Nič o tem, ali je realno sploh mogoče, da bomo v naslednjih desetletjih zbrali spet toliko poguma in načelnosti, da bi znova poskusili urediti to pomembno vprašanje. Predvsem to so dejavniki, ki jih pri odločanju o tako pomembnih vprašanjih osnovnega človeškega sobivanja ne moremo spregledati,“ meni Kresalova.

Poslanec SLS Jakob Presečnik je dejal, da so v SLS takšno odločitev Ustavnega sodišča RS pričakovali. "V SLS smo že ničkolikokrat ponovili naše argumente proti tem spornim delom v družinskem zakoniku, a v nekdanji vladni koaliciji, kljub opozorilom, da gre za nesprejemljive posege v družbeno ureditev, ni bilo posluha. Tako pričakujemo, da bodo državljanke in državljani takšno rešitev, ki nam je bila praktično vsiljena, na referendumu zavrnili," pravi poslanec.

V organizaciji za človekove pravice Amnesty International pa so zaskrbljeni, ker se je "uveljavitev družinskega zakonika znova oddaljila, istospolno usmerjeni pari in njihovi otroci pa bodo v Sloveniji še naprej izpostavljeni kršitvam njihovih mednarodno priznanih človekovih pravic".

Nadškof Stres pozdravlja odločitev

Primc upa, da bo referendum izveden marca sočasno z nadomestnimi županskimi volitvami.
Primc upa, da bo referendum izveden marca sočasno z nadomestnimi županskimi volitvami. FOTO: Blaž Garbajs

"Z velikim veseljem bomo nadaljevali zbiranje podpisov za razpis referenduma, ki je bilo zaradi vložene zahteve za ustavno presojo prekinjeno," pa je povedal vodja Civilne iniciative za družino in pravice otrok Aleš Primc, ki je pred novinarje stopil vidno dobre volje. Napovedal je, da bodo zbiranje podpisov nadaljevali 3. januarja, za referendum pa upajo, da bo potekal sočasno z nadomestnimi županskimi volitvami, ki bodo marca. "Zgodila se je pravica," je še dodal.

Odločitev ustavnega sodišča je pozdravil tudi ljubljanski nadškof Anton Stres. Po njegovem mnenju to pomeni, da njihovo prizadevanje ni bilo v nasprotju z našo ustavo in s temeljnimi človekovimi pravicami, prav tako pa tudi ne v nasprotju s temeljnim načelom nediskriminacije.

V SDS so zadovoljni z odločitvijo, da referendum bo. Čeprav je v zakoniku mogoče najti mnoge posamezne dobre rešitve, ga v obliki, kot je sedaj, ne moremo podpreti, so dodali. Zadovoljni so tudi v NSi, kjer so napovedali, da bodo nadaljevali zbiranje podpisov.

Ustavni pravnik Andraž Teršek meni, da odločba ustavnega sodišča "ni besedilo, ki bi ga utemeljeno pričakovali od tega sodišča." Pravi, da je odločba "strokovno nadvse neprepričljiva, konceptualno površna in doktrinarno neizdelana. Je procesni manever, s katerim se je ustavno sodišče izognilo opredelitvam do najpomembnejših vsebinskih vprašanj, ki jih prinaša družinski zakonik." Zdaj so ponovno odprta vrata, da politika še enkrat zlorabi institut referenduma, je prepričan Teršek.

Varuhinja človekovih pravic zaskrbljena nad zamudami, ki bodo posledica referenduma

Kot so sporočili iz kabineta Varuha človekovih pravic RS, slednji spoštuje odločbo Ustavnega sodišča RS glede dopustnosti referenduma o družinskem zakoniku in je posebej ne komentira. "Težavnost odločitve vsekakor dokazuje tudi minimalna večina sodnikov, ki je odločitev sprejela," so zapisali v uradu varuhinje Zdenke Čebašek Travnik.  

Zakonska ureditev referendumskega odločanja žal ne omogoča odločanja o posameznih pomembnih vprašanjih, temveč le o celotnem zakonu, zato bo z zamudo urejena tudi vrsta vprašanj na področju urejanja družinskih razmerij, na katera je varuh opozarjal v svojih letnih poročilih in jih je potrdil tudi Državni zbor RS.

Na pravosodnem ministrstvu obžalujejo, da je prišlo do situacije, "v kateri se bo na zakonodajnem referendumu odločalo o enakem uživanju in izvrševanju človekovih pravic in temeljnih svoboščin ter o pravnem položaju objektivno zapostavljene družbene skupine, ki je v naši družbi žrtev ne le pravno sankcionirane diskriminacije, temveč tudi sovražnega govora in celo fizičnega nasilja“. Prepričani so, da je v ustavni demokraciji na organih oblasti dolžnost – moralna, pravna in mednarodnopravna –, da objektivno zapostavljene družbene skupine zaščiti in manjšin ne prepusti diktatu večine. "Prav zato je vlada podprla zahtevo državnega zbora, ki jo je ustavno sodišče zavrnilo,“ so še zaključili.

Pravice istospolnih parov zavrle sprejemanje zakonika

V zakoniku je obveljala določba, po kateri istospolni par skupaj ne more posvojiti otroka, lahko pa eden od njiju posvoji otroka drugega.
V zakoniku je obveljala določba, po kateri istospolni par skupaj ne more posvojiti otroka, lahko pa eden od njiju posvoji otroka drugega. FOTO: Reuters

Družinski zakonik, ki ga je ministrstvo za delo v javno obravnavo poslalo že pred več kot dvema letoma, sistemsko ureja področje družinskega prava in državi daje večjo možnost posega v družinske odnose. Med drugim prepoveduje telesno kaznovanje otrok in uvaja institut zagovornika otrok. Pristojnosti odločanja o ukrepih za varstvo koristi otroka se s centrov za socialno delo prenašajo na sodišče, uvajata se družinska mediacija in svetovanje.

Prvotni predlog zakonika je pravno popolnoma izenačeval skupnosti istospolno usmerjenih partnerjev s heterospolnimi družinskimi skupnostmi. S to določbo je želel predlagatelj istospolnim parom omogočiti posvojitev otrok, kar pa je v javnosti vzbudilo ostre polemike, praktično zavrlo sprejemanje zakonika v državnem zboru in zameglilo druge rešitve v dokumentu. Zato je nazadnje obveljal kompromisni predlog, ki, kot že omenjeno, daje istospolnim parom le zelo omejene pravice do posvojitve.

Poslanci so nato 16. junija letos družinski zakonik le potrdili, že dan pozneje pa je Civilna iniciativa za družino in pravice otrok s podporo strank SDS, SLS, SNS in NSi začela zbirati podpise za pobudo za razpis referenduma. Slab teden pozneje so v državni zbor prinesli več kot 32.000, čeprav bi jih potrebovali le 2500. 1. septembra pa se je nato začelo zbiranje podpisov za referendum, ki ga je zahteva za ustavno presojo že naslednji dan ustavila.

Odločitev ustavnega sodišča o referendumu o družinskem zakoniku
Odklonilno ločeno mnenje sodnika Ernesta Petriča
Odklonilno ločeno mnenje sodnice Jasne Pogačar
Pritrdilno ločeno mnenje sodnice Dunje Jadek Pensa
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (754)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

iChi
29. 12. 2011 09.43
+1
wizeman
29. 12. 2011 09.31
+7
"Z velikim veseljem bomo nadaljevali zbiranje podpisov za razpis referenduma, ki je bilo zaradi vložene zahteve za ustavno presojo prekinjeno". Grozljivo. Te besede imajo popolnoma enak zven, kot če bi rekel: "Z velikim veseljem bom še naprej deloval na zatiranju otrok homoseksualnih parov, ki so že tako prikrajšani za osnovne človeške pravice. Če ni to sprevrženo. Pa kaj nima lastnih otrok? Naj se nad njimi izživlja in pusti druge otroke pri miru.
wizeman
29. 12. 2011 09.25
+5
Pa kaj imamo mi to za enih pajacev na ustavnem sodišču? Človek bi od ustavnega sodnika pričakoval vsaj običajno mero modrosti, najraje pa kar nadpovprečno. Po zadnjih razsodba sodeč, je njihova mera modrosti in razsodnosti precej borna, strokovnost pa najmanj vprašljiva.....
DSS
28. 12. 2011 13.41
+12
Spet par Miljonov evrov v smeti. Teli pa so mojstri za zapravljanje denarja. Smo običajna družina z očetom mamo in otrokoma in imam vse pravice, ki jih prinaša taka oblika družine. To pa mi ne daje pravice, da omejujem pravice drugim ali drugačnim do družine, kakršnakoli že ta je. Zato bom podprl družinski zakonik.
etul
28. 12. 2011 14.43
-4
nikiz123
28. 12. 2011 15.01
+4
Hudic_babji
28. 12. 2011 10.59
+18
Prej sm zasledila, da je nekdo napisal, da če tako goreče zagovarjamo zakonik, da naj damo svoje otroke posvojit. Samo se mi tega prispevka ne da iskat. V glavnem, prvo kot prvo...nisem goreča zagovornica zakonika, včasih se mi zdi da mentaliteta ljudi tukaj žal ni dovolj napredna, da bi se to dobro sprejelo...a vendar, če MALO BOLJE pomislim vidim, da otrok v takšni družini ŽE ŽIVI. In dokler teh družin ne podpremo zakonsko bodo zmerom diskriminirani. Sploh pa zdaj ob tej umazani kampanji. Kot drugo, kaj vendar govoriš človek....svoje otroke imamo radi in seveda jih nikamor ne bomo dajali. Če bi se nama kaj zgodilo bi raje videla, da gre otrok h običajni družini, ker je vrjetno navajen tako sestavljene družine. Sama pa ne vidim problema, če nek otrok v lezbični ali gejevski družini odrašča že od rojstva, da ga POSVOJI PARTNER BIOLOŠKE MATERE ALI OČETA. To bi jim dalo le nekakšno verodostojnost in občutek, da niso nič manj in nič več kot drugi. Govorjenje o posvajanju vseh otrok se mi zdi širjenje lažnih informacij, da bi le ljudje bli proti. Tukaj sploh ne gre za otroke...gre za ideologijo, ki je pri nas še vedno nazadnjaška. Zakaj bi bili eni srečni, če so lahko manj vredni in jih uporabimo zato, da se sami bolje počutimo? Lep dan želim tako podpornikom kot zagovornikom zakonika
Hudic_babji
28. 12. 2011 11.09
+4
Oprostite. nasprotnikom in podpornikom zakonika.
Spetsnaz
28. 12. 2011 11.16
+14
Moj pogled je taksen ! Verjetno tudi istospolni par, kakor tudi "normalen " par ne izvaja seksualnih aktivnosti pred otrokom ?! Torej ..ce je samo seks tisti, ki nas loci..potem ni razloga za razlocevanje. Spremembe se pa ze celo zgodovino dogajajo. res nebi zelel biti med tistimi, ki sprememb ne razumejo in sprejemajo. 24ur, brisete me ceprav nisem sovrazno nastrojen. Drzi, pa da sem vcasih sarkasticen in zajedljiv.
marjanka9
28. 12. 2011 10.49
+3
Kaj to pomeni, ko se ustavno sodišče izogne??? vsebinskim vprašanjem? Ni ga več!
domremy
28. 12. 2011 10.20
+13
klasika osnov psihologije, da so največji sovražniki homoseksualcev bili tudi sami zavrti homoseksualci. Potemtakem se pri akterjih Shoda za zdravo družino zna izcimiti kaj podobnega...bo še zanimivo!
MOSSAD003
28. 12. 2011 10.20
-5
ejga,red mora bit...pa to
prašek
28. 12. 2011 11.06
+7
M_teorija
28. 12. 2011 13.49
+3
Tole upanje in cincanje okol mandatarja mu je dalo malo moči. Zaenkrat!?
M_teorija
28. 12. 2011 09.37
+8
Kot prvo nekaj ne gre skupaj. Ko se je odločalo o preimenovanju ulic se je odločalo o vsebini. Celo več na podlagi rekla kazala so se odločili, da je pri nas totalitarizem. O totalitarizmu se pri nas le govori, nikjer pa ni bilo nobenega akta, dokumenta, sprejetja sklepa, amandmajev, aneksev NIČ. IN na tej NIč podlagi se trdi, da smo imeli totalitarizem. Pri drugi zadevi, ki pa ima zakonsko in ustavno določene člene, da večina ne sme odločati o pravicah manjšin, pa se sprenevedajo, da je zakon o družinah in ne o manjšinah, da zakon še ni v veljavi... Kot drugo ne prva odločba, še manj pa druga prispeva k zmanjšanju nestrpnosti. V tem konkretnem primeru, kjer ljudje ne ločijo postopkov od vsebinskih vprašanj, predvsem pa tudi tisti, ki vejo za kaj gre se sprenevedajo in to odločitev že proslavljajo in razlagajo za zmago, ki bo nestrpnosti dala krila. Kot tretje poleg tega, da gre za strokovno zahtevna vprašanja strokovnjakov kot so psihologi, sociologi, genetiki, biologi..., pa bo odločala voluntaristična raja. Podoben absurd kot so bili referendumi o fiskalnih zadevah. Kot četrto a so res takšni kot je hcaine8 prepričani, da se njihovemu otroku ne more zgoditi, da bi imel istospolna nagnjenja. Lahko samo srčno upamo, da ne, ker v nasprotnem bi otroci takšnih preveč trpeli. Kaj je lahko hujšega kot to, da ti lastni starši trdijo, da je s teboj nekaj narobe, da te je treba zdraviti. Kot peto je najbolj absurno s strani nasprotnikov izenačevanje istospolnosti to ko govorijo, da so lahko otroci istosplonih stigmatizirani, zasmehovani....Pa ravno zaradi takšnih homofobov se to tudi dogaja!
Spetsnaz
28. 12. 2011 12.55
+3
Kdor koli je drugacen od vecine v okolju, kjer zivi, je nevaren tistim, ki tam vladajo.
Spetsnaz
28. 12. 2011 12.55
+3
Max_Headroom
28. 12. 2011 02.45
-3
Cenejši bi bil referendum proti Kresalovi in Zalarju.
hrast66
28. 12. 2011 02.29
+14
Koliko bo ta nepotreben referendum stal? Za ta denar bi zgradili par otroških vrtcev. Kakšno sprenavedanje za dobrobit otrok? Stroški referenduma bi morali biti prej ocenjeni. Stroške referenduma bi morale plačati stranke, ki so zakon predlagale, oziroma stranke ki so referendum predlagale, če ta ne uspe. Otroci ne bi bili zato prikrajšani.
Jamallllll
28. 12. 2011 02.07
+14
pa sej tafolk od ustavnega sodišča si sam spodjeda verodostojnost in pol naj še enkrat poslušam nekaj kao kako je treba spoštovat pravno državo itd... kar dejte jo js je še dolgo ne bom
Tonček Balonček
28. 12. 2011 00.47
+11
Kar se tiče verdnot družine, mi je za zgled Janez aAnša. Poročil se je, ko ssta bila njegova otroka stara že četrt stoletja, ampak ne z njuno mamo.
abc7
27. 12. 2011 23.58
+11
Frater
27. 12. 2011 23.51
+26
Pa s čim se ti borijo za družino? Do sedaj mi še niso pokazali, da počnejo kaj v prid družine, G.Primc samo tožari kako je hvaležen za očeta in mamo, vse ostale oblike življenja v skupnosti pa tretira kot nedružinsko. To je bolj podobno kot, da bi tekal naokrog kričeč hvaležen, da sem bel (3.rajh variacija). Drugače pa pravilno!, kdo ima pravico posegati v družino! Kdo, na tem svetu ima pravico reči; "ti nikoli nisi imel družine, ker si odraščal pri dveh ženskah",!
hcaine8
27. 12. 2011 23.49
-19
Pa sem vendarle prišel do besede. Za začetek nekaj opažanj: 1. Je neverjetno veliko komentarjev. 2. Do 22. ure so komentirali skoraj izključno podporniki zakonika, šele po 22. uri naletimo na prava DRUGAČNA mnenja. No v resnici, so bila ta mnenja pred 22. uro zapostavljena zaradi svoje DRUGAČNOSTI. Zanimivo, mar ne? 3. Precej komentatorjev nasprotovanje družinskemu zakoniku povezuje s Cerkvijo. Res je sicer, da bo po zaslugi cerkve nasprotovanje še večje, ampak si upam trditi da nas je večina nasprotnikov čistih ateistov. Zdaj pa preidimo k temi. 1. VSAK otrok potrebuje mamo in očeta. Če enega ni, je to problem, če je eden v dvojni kvantiteti je problem še hujši. Vprašajte katerega koli psihologa želite! Oče in mama predstavljata neko ravnovesje, če eden iz bilokaterega razloga izgine, se ravnovesje vzgoje pomakne proti drugemu, če pa je nadomeščen s še enim drugim staršem, pa ta nadomesti vologo prvega in ravnovesje je POVSEM uničeno. 2. Pri omenjenih ljudeh gre za neko spolno deviacijo. Sicer je mnogim to dejstvo moralno sporno, a je resnično. tovrstne deviacije so sorodne z ostalimi spolnimi deviacijami, kot so pedofilija, zoofilija, ipd. Če imaš eno deviacijo je toliko večja verjetnost, da boš imel še drugo. Neverjetno veliko pedofilov je tudi homoseksualcev in to velja tudi obratno, le da se jih veliko iz lastne varnosti ne razkrije, ampak s posvojenim otrokom dobijo za svoje perverzije edinstveno priložnost. 3. Otroci z dvema "enakima" staršema so in bodo izpostavljenim velikim pritiskom s strani vrstnikov. Ne rečem, da za to nismo krivi vsi ostali, ampak dejstvo je, da bom svojega otroka vzgajal v straight smer. Razlog pa je povsem preprost. Proti naravi sicer človek ne more nič, ampak po naravni poti prihaja do izjemno velikega števila biseksualcev, katerim bi bilo praktično vseeno za smer. Če take otroke vzgajaš s pozitivnim odnosom do istospolnih, oz. kot prihaja po zaslugi lobijev v modo danes, celo s poveličevanjem in sočustvovanjem do njih je veliko večja verjetnost za odločitev v njihovo smer. Če jih pa učiš, da je to narobe, grdo, ipd. pa o drugi kot straight smeri sploh ne bodo razmišljali. Poudarjam pa, da pri naravnih istospolno in raznospolno usmerjenih vzgoja nima nobenega vpliva. Problem je le, ker takih je le nekih 40% prebivalstva, usmerjenost ostalih 60% pa je vzgojljiva. 4. Velik problem so lobiji. Istospolni so se v boj za svoje izredne pravice podali z močno finančno podporo. Ogromno davkoplačevalskega denarja kot tudi sredstev iz tujine gre letno za promocijo te skupine ljudi. Za primer, Sloveniji je bil pri tem namenjen drobiž, nekaj manj kot 2.000.000 €. Zakaj drobiž? Zato ker je to za farmacevtske korporacije drobiž. Pred leti je že prišlo v javnost, da so razvili tako zdravilo proti istospolni usmerjenosti kot tudi cepivo za preventivno preprečevanje le-te. Le kako, da to ni prišlo na lekarniške police? Razlog je zelo podoben tistemu, zakaj se še ne vozimo z avtomobili z nekim drugim učinkovitejšim gorivom - visoke denarne odškodnine oz. bolje rečeno podkupnine s strani lobijev. 5. Sprašujete se zakaj sme ljudstvo odločati o tem zakoniku in češ, da to ni demokratična država. NEWSFLASH: Odločanje ljudstva o vsem pomeni demokratično državo! So manjšina, to je res, a sprememba njihovega statusa vpliva na nas. Družbeno kulturne spremembe se obetajo. Zamislite si, da se bodo geji po ulicah objemali ipd. Meni osebno gre na bruhanje. Ne dvomim, da gre tudi njem v nos, ko vidijo koga od nas na ulici z nasprotnim spolom, ampak dejstvo je, da je lažje rešiti manjšo težavo, kot večjo. Njih je manj, nas je več, oni se bodo morali prilagoditi. Če pa hočejopravice manjšine, lahko dobijo rezervat, kjer lahko počno kar hočejo. Tudi posvajajo otroke ipd., ampak zgolj v rezervatu. Pa dvomim, da se bodo odločili za kaj takega
hcaine8
27. 12. 2011 23.50
-14
Nadaljevanje: 6. Kaj so že dosegli? To je jasno videti prav na tem portalu, kdor jim kakorkoli nasprotuje, je takoj izbrisan. Če pa kdo nasprotuje komu drugemu, lahko celo Janši, Pahorju, Peterletu, Kučanu, ali bodisi kateremu komentar ostane. Pri velikemu delu ljudstva dosegajo tudi pozitivno diskriminacijo in imajo, ker si hoče vsak dokazati, da je strpen, pri marsičemu prednost. Že zdaj imajo na ta račun kup ugodnosti. Zorganizirajmo straight ljudje svojo parado nagcev, ki spolno občujejo sredi Ljubljane, garantirano se polovica znajde v zaporu zaradi motenja javnega reda in miru, ter pa širjenja nestrpnosti, pa četudi ne bi noben odprl ust! To so že dosegli NE PUSTIMO JIM, DA TO DOSEGAJO NAPREJ! Družinski zakonik jim to omogoča. Pomemno pa je, da se jim ne dodeljuje tudi navidez nepomembnih pravic, saj je vse to vzpodbuda in jim daje korajžo za nadaljno propagando. S popuščanjem bomo tudi dosegli, da jih bo večina sprejela za dejstvo in takrat je konec. Dobili bodo vse možne pravice in brez dvoma oni ne bodo tako mili do nas, kot smo mi do njih. Za konec se še opravičujem vsem asimiliranim istospolnim parom, ki to svoje počno za 4 stenami in tega ne vsiljujejo drugim, tako okolici kot tudi morebitnim otrokom. Problem je le, da ti predstavljajo manjšino med vsemi tovrstnimi. Če povzamem vse skupaj, pomembno je biti PROTI družinskemu zakoniku!
billie_jean
28. 12. 2011 00.42
+17
Čakaj, čakaj, čakaj malo. Povej mi ti nekaj: a si za katerokoli izmed svojih trditev uporabil kakšne dejanske vire, kakšne resne vire, ki jih lahko tudi predložiš? Pa upam, da ne bom na kakšni wikipediji pristal! 1. Sem vprašal psihologinjo in newsflash - povsem vseeno je, ali gre za dva moška, ali za dve ženski. Za vzgojo otroka je pomemben odnos do otroka ter vzorci, ki jih otroku posreduješ. In pod vzorce nikakor ne mislim spolno usmerjenost. 2. Kje točno si tole prebral, da je večja verjetnost, da bo homoseksualec tudi zoofil, pedofil itd.? Od kje prosim podatki, da je veliko homoseksualcev tudi pedofilov? Tvoje neresnost je podkrepljena z izbiro izraza "neverjetno veliko" - s tem izrazom dejansko ne poveš ničesar objektivnega (kaj pa je neverjetno veliko?). Neverjetno veliko močno vpije po poveličevanju podatka, ki ni objektivno preverljiv. 3. Nekoč so tudi t.i. pankrti bili izpostavljeni močnim pritiskom iz okolja. Nekoč so tudi otroci raznobarvnih staršev bili deležni močnega pritiska vrstnikov. In kaj potem? Je to morebiti razlog zate, da se v družbi ne uvede določenih sprememb? In od kje lepo prosim podatek, da je "naravno isto- oziroma raznospolnih" 40%? Resno me zanima. 4. Lobiji iz strani koga pa prosim? Od kje tebi podatki o cifrah iz strani lobijev? In če že, kako to, da ne govoriš o nasprotnih lobijih? Boš trdil, da imajo homoseksualci več lobijev in več moči kot kakšna RKC ter Vatikan? 5. Ja ja, odločanje ljudstva o vsem je znak demokratične družbe. Tako kot so bili demokratični nacisti. Povej mi, a bi prav tako zagovarjal demokratičnost družbe, če bi nekdo želel izvesti referendum o prisilni verski vzgoji vseh otrok? Samo kot primer...
pkorosec
28. 12. 2011 01.14
+2
hcaine. 1. potrebuje oceta in mater ... jaz pravim da ni nujno da ju ima, je pa velika prednost ce ju ima. Zato sem tudi sam bil proti oplojevanju samskih žensk, ker s tem predispozirajo otroka, da bo ta brez očetovske figure. 3. pritiski iz okolja so lahko tudi izziv, da otrok odraste kot samostojen \"jaz\", ki zna rečti ostalim tudi f*ck off. Tako je dandanes marsikomu, ki v šoli nima fensi šmenski smartfona. Ali pa da otrok izhaja iz revne družine. Je hudo, ampak to ga lahko naredi močnejšega. 4. To je teorija zarote kot s židi. Seveda da je dosti toplovodcev na visokih položajih, ampak ta teorija je vseeno malo pretirana. 5. Demokracijo vsak razume po svoje. Nekdo jo razume kot glasovalni stroj, nekdo drug pa kot argumentirano debato s replikami in na koncu sklepom. 6. Če se nasprotniki tega zakona pogodbeno zavežete, da v primeru, da biološki otrok homoseksualca, ki po nesreči postane sirota, da ga boste posvojili in skrbeli zanj, potem sem tudi jaz PROTI temu zakonu. Samo to da ostane your way, po drugi strani pa otrok v sirotisnici, pa tudi ni ravno dosezek neke civilizacije.
QueerAsYou
28. 12. 2011 06.10
-2
Mali.brat
28. 12. 2011 07.38
-10
billie_jean
28. 12. 2011 07.43
+3
Queer: Tukaj se ti ni treba spraševati. A ni očitno?
guna
27. 12. 2011 22.57
-8
Ohohohoho dedek mraz nam je prinesel referendum o družinskem zakonu, ker smo bili pridni. Tud dedek mraz je priden.
KopulacijskiO
27. 12. 2011 22.21
+24
Ustava RS, 36. Člen: Stanovanje je nedotakljivo. Oblast se mora torej ustaviti pred vrati stanovanja, kaj šele spalnice! Od kod oblasti ali cerkvi, da o raznih šentflorjanskih dušebrižnikih niti ne govorim, pravica, da ONI odločajo o tem, s kom JAZ spim ali s kom vzgajam SVOJE otroke.
mlutherking
27. 12. 2011 22.24
-6
srebrnibreg
27. 12. 2011 22.29
-3
kopulacijski- kako pa s partnerjem imata svojega otroka? Povej, ker me je sama radovednost.
KopulacijskiO
27. 12. 2011 22.38
+4
KopulacijskiO
27. 12. 2011 22.39
+11
ne skrbi, nisem homoseksualec, tri otroke imam. Z žensko. Ne bi bil vesel, če bi bil kateri homoseksualec, ampak vseeno bolj, kot če bi bi taki zaplankannec, kot ti!
KopulacijskiO
27. 12. 2011 22.48
-1
a je to TVOJ problem? Semi zdi, da imaš svojih zadosti!
srebrnibreg
27. 12. 2011 22.51
-4
Moj problem ni nič večji kot TVOJ. Torej sva glede tega na istem.
baigor
27. 12. 2011 22.11
+3
Na spletni strani Opus Dei, ki se je vtihotapil v vse pore našega življenja je napisano:Opus Dei, je posvečevanje vsakodnevnega dela ter družinskih in družbenih dolžnosti. In to zgleda, da so tudi vi US člani, da so sprejeli tako odločitev
mlutherking
27. 12. 2011 22.17
-6
Alojz Železnik 1
28. 12. 2011 06.01
-6
Bolje Opus Dei kot nadaljevanke komunizma.
Slikar123
27. 12. 2011 21.52
+14
to je še en dokaz da je demokracija tiranija večine! zakaj mora nas 99% odločati o življenjih 1% npr. geyev? to ni pošteno in ni napredno! cerkev in stres tudi dokazujejo svojo temačno, konzervativno, neživljenjsko, ozkosrčno dogmatičnost. zakaj cerkev spet zatira šibkejše?!?!
srebrnibreg
27. 12. 2011 21.54
-3
Ne vidim, da bi jih kdo zatiral. Problem je zaradi tretje osebe, katera je še otrok.
Slikar123
27. 12. 2011 22.00
+10
zatirani so geyi, ker imajo zdaj "ilegalne" družine. po zakoniku bi bile legalizirane. glede tretjih oseb: nobenih dokazov ni, da bi to kakorkoli slabo vplivalo na razvoj otroka. predvsem pa: zakaj mora neka večina odločati o manjšini? to je enostavno krčenje svoboščin, nič drugega. in cerkev očitno to rada počne. dol s cerkvijo!
billie_jean
27. 12. 2011 22.04
+2
srebrnibreg
27. 12. 2011 22.07
-4
billi- tudi s tem se strinjam, vendar to mora partner vedeti in se pismeno strinjati. Za to pa po mojem ni treba zakona in referenduma. Ne sme pa nasprotni spol izrabiti, ker je to potem isto kot posilstvo.
billie_jean
27. 12. 2011 22.09
+6
Mislim, da se motiš, ker so umetne oploditve izven zakonske skupnosti prepovedane. Itak pa, da se bi moral strinjati, ampak zaenkrat je to v naši zahojeni državici prepovedano.
Uporabnik752521
27. 12. 2011 22.09
-1
Haha. Izposodiš si ga. Haha. Za par let pa ga vrneš. Tako kot jaz vrnem knjigo v knjižnico. Hahaha.
Uporabnik752521
27. 12. 2011 22.12
-7
Slikar123 Zakaj pa bi ugodili enemu procentu prebivalstvom? 99% je vseeno več kot 1%.
billie_jean
27. 12. 2011 22.13
+2
Ugoditi 1% prebivalcev ne pomeni kratenja kakršnikolih pravic 99%-om!
baigor
27. 12. 2011 22.14
+6
danes je bilo že ničkolikokrat napisano, kako pride do tega da bi gay posvojil otroka. če si pismen si preberi
billie_jean
27. 12. 2011 22.15
+6
Srebrnibreg: Jah boh pomahaj, o otrocih pač vedno odloča nekdo drug. Tudi starši, ki otroka spočnejo po naravni poti, odločajo o tretji osebi. Pa so to tudi lahko povsem neprimerni ljudje.
srebrnibreg
27. 12. 2011 22.16
-3
Če misliš mene sem ti tudi jaz ničkolikokrat napisal zakaj temu nasprotujem. Če imate vse to za normalno imejte lastne otroke.
srebrnibreg
27. 12. 2011 22.20
-2
billie- sploh nimam nič proti istospolnim vendar si pač ne morem predstavljati, da nekdo takorekoč vrže nebogljenega otroka v eno nenaravno okolje.
Uporabnik752521
27. 12. 2011 22.20
-1
Seveda, da je kratenje pravic tistim 99%-om. Otroki, ki jih želite posvojiti so med temi 99%.
billie_jean
27. 12. 2011 22.29
+5
Najboljši: Neumnost, 99% so tisti ljudje, ki ne pridejo v poštev za posvajanje. Otrok pa tako ali tako ne more posvojiti, se pravi, da ne more soditi v tistih 99%!