Slovenija

Primer Nekrep: Zdravnika ob licenco?

Ljubljana, 20. 03. 2009 18.30 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Po neuradnih informacijah naj bi razsodišče zdravniške zbornice predlagalo odvzem licenc dvema zdravnikoma, vpletenima v primer Nekrep.

Bor Nekrep
Bor Nekrep FOTO: POP TV

Po poročanju oddaje SVET bo razsodišče zdravniške zbornice o usodi zdravnikov Zlatke Kanič in Roberta Pogorevca odločalo že v torek.

Neuradno so izvedeli, da naj bi bila predlagana kazen začasni odvzem licence, a to mora potrditi še senat. Odločali naj bi tudi o tem, koliko časa zdravnika ne bosta smela opravljati zdravniškega dela. Možnosti so od enega meseca do sedmih let. Če jima razsodišče res vzame licenco, jo bosta morala znova pridobiti z izpolnjevanjem vseh pogojev, med katerimi je tudi ponovno opravljanje licenčnega izpita.

Spomnimo ...

Starši 12-letnega Bora Nekrepa, ki je marca lani v Univerzitetnem kliničnem centru Maribor umrl zaradi previsoke ravni amoniaka v krvi, so kazensko ovadili zdravnico na mariborski pediatrični kliniki, ki ji očitajo umor iz malomarnosti. Poleg tega je pravni zastopnik družine Nekrep vložil tudi kazenski ovadbi zaradi suma storitve kaznivega dejanja malomarnega zdravljenja proti dvema zdravnikoma na isti kliniki.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (50)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

marija120
25. 03. 2009 16.35
kaj pa si ji prinesla noben zdravnik se ne obira da mu gdo prinese darilo
gummy_bear
24. 03. 2009 11.17
Jaz lahko iz prve roke povem, da je omenjeni zdravnik zares zdravnik s srcem. Sama imam za seboj težko izkušnjo (sem jo opisala v eni drugi temi, zato je zdaj tukaj ne bom ponavljala) in prav ta zdravnik je pokazal do naju z možem toliko sočutja in nama dal toliko podpore, kot da bi se že od nekdaj poznali. Nikogar ne zagovarjam in ne postavljam se na nobeno stran, ker vem o primeru premalo, da bi se lahko opredeljevala. Z gotovostjo pa vam lahko povem, da je ravno ta zdravnik, ki ga tako obsojate, zares predan svojemu delu, pacientom, staršem... nikoli vzvišen, vedno dostopen za pogovor, tolažbo, toplo besedo... Po vseh teh mesecih, ki sva jih z možem ob svojem sinku preživela na otroški intenzivni ni bil več samo pediater najinega otroka, ampak si upam celo reči, da je postal najin prijatelj... In samo še to bom dodala: Ne sodite človeka, ki ga ne poznate...
nefretete
23. 03. 2009 13.02
rokke 23.03.2009, 11:50 Sedaj me pa zanima kje so tisti "korenjaški komentatorji in zdravniki" Roko na srce in ker se ne maram sprenevedati, sem od začetka sodelovala pri komentiranju tragičnega dogodka. Nisem se nagibala na nobeno stran, pa tudi zdravnikov nisem takoj obtožila, temveč sem, verjetno zato, ker nekako zaupam človeku in ljudem, pozivala k strpnosti. Tudi nekaj opravičil sem našla za preutrujene in Zdravnike z velikim Z. Glede na to, da si me/nas pozval, naj se javimo - tu sem. Resnica se je pokazala, na žalost se stvari ne da popraviti, Bor je pokopan, starši pa še po enem letu ne najdejo miru. Tisto, kar bi MORALI zdravniki nuditi družini je obžalovanje, topla beseda, rama, da bi pokazali svojo človečnost in ne vzvišenost. Morda je suspendirana dobra zdravnica (ne poznam) samo takšna ne sodi v bolniško sobo k bolniku, ker ne premore sočutja, ampak v alboratorij. Znanstvenikom ni treba biti prijazen, samo, da so pametni in načitani. (očitno so potem v družbi, ki jim ustreza - sami s sabo). lp
Ro-Zy-YoZi
23. 03. 2009 11.55
nefretete22.03.2009, 09:350 strinjam se v celoti s teboj, tudi sam ne igram v življenju na prvo žogo...ampak neokusni so biili komentarji "hipokratovih" sodelavcev, ki so jih pisali pod zgodbo Bora Nekrepa, ki je prišla v javnost.... ....Pri nas bo tudi dohtarski ceh deloval še vedno nespremenjeno in po starih tirih vse dokler ne bo našim dohtarjem jasno, da niso bogovi v človeški preobleki temveč "samo" zdravniki ki kljub dolgoletnemu šolanju in stažiranje pač ne morejo vedeti vsega in to je normalno. Normalni pa je tudi postopek second opinion v tej stroki, ki ni redkost. Le da naši dohtarji to dojemajo kot svoj poraz kar je pa hudo zmotno.....Tudi serviser avtomobila lahko pokliče v fabriko k proizvajalcu, če je diagnoza za odpravo napak komplicirana in nevsakdanja...verjamem, da ima zdravstvo te postopke radelane tako kot treba samo uporabiti jih je treba....
Ro-Zy-YoZi
23. 03. 2009 11.50
Prav je tako! Sedaj me pa zanima kje so tisti "korenjaški komentatorji in zdravniki", ki ste pretekle novice o Boru Nekrepu, ko je zanje izvedela tudi javnost kategorično zavračali in niste dopustili niti kančka dvoma gledde verodostojnosti opravljenega dela zdravniških kolegov. Sedaj ko bi bilo potrebno izkluvati oboje očes vrani iz vaših vrst vas ni poleg, da bi se vsaj posuli s pepelom......Zluftat bo treba tut tale dohtarski lobij, ki je po mojem ravno tako nevaren za našo družbo kot ostala skorumpirana področja v državi....
strogoff
22. 03. 2009 19.09
Razsodišče ZZS ne more predlagati odvzema zdravniških licenc ; to lahko stori le Tožilec ZZS !!! ... Razsodišče pa takšen predlog potem potrdi - to je sprejme, ali pa zavrže ! _ _ _
nefretete
22. 03. 2009 09.35
igor.gojcic 21.03.2009, 15:08 Sprenevadnja v informacijski dobi, po tolikšni dobi medicine, res niso na mestu, resnica pride prej ali slej na dan. Po navadi tudi jaz ne treščim na prvo roko po zdravnikih, toda strinjati se moram s tvojo teorijoin to v celoti. Starši so v dobri veri, da sami ne morejo pomagati iskali pomoč pri ljudeh, ki so se odločili za poklic reševanja življenja. Najmanj, kar lahko storijo je to, da če sami ne vedo (ker pač nihče ne ve vsega), da poiščejo znanje kje drugje in to čimprej. Če si ti našel podatke na internetu, sklepam, da imajo zdravniki še več podatkov, kje najti podobne primere) Seveda omenjenima zdravnikoma še najbolj očitamo površno branje izvidov (le kaj jih je zmotilo, da se jima oko ni ustavili na višini vsebnosti amonijaka v krvi) in nekorekten odnos do staršev. Ni še nihče pomislil na program, kjer bi vnesel podatke izvidov in določene parametre ob možnih diagnozah? Verjamem, da obstajajo tudi knjige, vendar bi se to, ko se mudi, slabo obneslo. Vsekakor bi v času, ki so ga porabili za tuhtanje, lahko še kaj naredili, če ne bi imeli svoj vehementni nastop vsevednosti in občutek večvrednosti. Zakaj tako, pa je že drugo vprašanje.
Prvo Borec
22. 03. 2009 09.26
Dobro, da ne vemo, KOLIKO ljudi umre zaradi malomarnosti zdravstvenega osebja !!
Prvo Borec
22. 03. 2009 09.15
Od togote bi nekaj napisal, ampak bi me znrisal, potem veste, kaj si mislim o zdravniški zbornici in ne o vseh zdravnikih !! Bil sem gost U-deš K-repneš C-rkneš in Vam povem, da so nekatere sestre, kot angeli, nekatere pa SS Elsa, samo teh je zelo malo. Pri zdravnikih je pa isto !!!!!!!!!!!
Ramzess
21. 03. 2009 15.08
THILLIE="HUDE NAPAKE ZDRAVNIKOV ODPIRAJO GROBOVE IN ČE JE TO PRERANI GROB OTROKA, JE ŠE HUJŠE. TO JE VELIKA TRAGEDIJA ZA STARŠE, BRATE, SESTRE, KI SE JIM V HIPU SPREMENI ŽIVLJENJE NA SLABŠE, PRENEKATERIM GA CELO UNIČI. ZATO NI DOVOLJ SAMO ODVZEM LICENCE, AMPAK TUDI KAZENSKA ODGOVORNOST." Se strinjam, ne more in ne sme ostati samo pri odvzemu licence, ostalo pa ..., za storjeno je treba kazensko odgovarjati, kot vsi drugi pri svojih malomarnih nepremišljenih dejanjih, ne gre delati izjem, nižje od uboja, je pri tako očitnih malomarnostih, in nedelu, ne ukrepanju, skoraj nemogoče iti. Nekaj se mora nekje končati, in nekaj se mora nekje začeti, pa čeprav pri teh zdravnikih, primer je zadosten. Izrezki iz članka Bor ne bi smel umreti, za v razmislek: "Zdravniška zbornica Slovenije je eno leto po dogodkih, ki so se končali s smrtjo tako ljubljenega 12-letnega Bora Nekrepa, presodila, da so zdravniki v mariborski bolnišnici "zmotno presodili". To zveni tako kot napaka, ki so jo končno priznali. A ni tako. Zmotna presoja pomeni nekaj, kar je dopustno, mogoče in verjetno pri boleznih, ki so redke. Ali pri nepredvidenih zapletih. Zmotne presoje tudi ni mogoče kazensko preganjati, ker ni opredeljena kot kaznivo dejanje. Ali povedano drugače: zdravniki so našli mišjo luknjo in se skrili vanjo pred odgovornostjo." Nedopustno je manipulirati z izrazi, da se skrije očitno, še dobro da sodišče tega ne dopušča. "Koliko možnosti je v resnici imel Bor? Zdravniki iz ZDA in Kanade so v raziskavi 25 let spremljali 299 bolnikov z enako motnjo presnove, kot jo je imel Bor. V tem obdobju so imeli bolniki skupaj 1181 zapletov s povečano ravnjo amoniaka v krvi. Ta je dostikrat presegala celo 1000 mikromolov v litru krvi (Bor je imel 453 mikromolov amoniaka v litru krvi). In vendar je kar 99 odstotkov bolnikov v Borovi starosti preživelo zaplet! Vse to lahko preberemo v članku, objavljenem v The New England Journal of Medicine, reviji, ki jo poznajo vsi zdravniki. Ker je bolnišnica v Mariboru "univerziteni klinični center", najbrž upravičeno domnevamo, da članek poznajo tudi tam." Kar je je res, je res, če zmorejo drugi , zakaj ne zmorejo naši. Izgovori na redkost bolezni, izgovori na obolevanje določene starostne skupine, v našem primeru na dojenčke, izgovori na kompleksnost bolezni, itd., enostavno nimajo teže in so brezpomenski. Zdi da so, kot so razdaljev svetu na nekaterih področjih kratke (svet je majhen), so na drugih področjih, denimo v medicini, velike, zelo velike (svet je velik, prevelik). Sprenevadnja v informacijski dobi, po tolikšni dobi medicine, res niso na mestu, resnica pride prej ali slej na dan. "Predpostavka Če starši Bora ne bi peljali k zdravniku in potem v bolnišnico, torej če bi zaradi bolezni umrl doma, bi patolog zaradi smrti iz neznanega razloga naredil obdukcijo in seveda ugotovil, da ima otrok v krvi zelo veliko amoniaka in da je to povzročilo smrt. Starše bi ovadali zaradi suma povzročitve smrti iz malomarnosti. Brez težav, brez strokovnjakov iz tujine, ne bi čakali kakšno leto, ampak takoj. Pa starši niso zdravniki, nimajo izvidov, ki bi jasno pokazali, kaj je narobe. Ker pa gre za zdravnike, je z odgovornostjo očitno precej drugače." Ni kaj reči, zgodba bi lahko bila povsem drugačna, če bi otrok umrl doma. Starše bi obtožili smrti iz malomarnosti, sum pa gradili, ni dvoma, na podlagi, da sta otroka zastrupila z nečim kar vsebuje amoniak. Pri vsem tem sploh nebi izgubljali časa, kaj šele pomislili na druge vzroke, in da starša morda le nista kriva otrokove smrti. Kriva obtožba, ki bi se končala ... kdo ve kako. Preden bi predstavniki oblasti dojeli napako, in krivo obstožbo, bi bile posledice že narejene. Usoda igra čudne in nepredvidljive igre.
Mario_SLO
21. 03. 2009 11.53
Začasni odvzem licenc, bi bila dokaj pravična kazen, če nebi le ta trajal samo en mesec.V tem primeru, glede na vse okolišćine bi morala biti minimalna kazen odvzem licence vsaj za šest mesecev.
populus
21. 03. 2009 11.48
vsakič ko se zgodi tragedija iz malomarnost bi bil nujen odvzem licence! drugo je če se zgodijo nepredvidljive stvari samo malomarnost je pa nedopustna! če si zdravnik še ne pomeni da si bog!in resno bi se blo treba poglobit že na fakulteti o tej tematiki ! hja zbornico bi blo pa treba tudi razpustit !a jo imajo samo zato da ščitisvoje dohtarje?ne ga srat! vsakič ko je zdravnik do vas neprijazen bi blo treba narest kraval okol tega in tudi spremenit zakonodajo okoli zdravniške odgovornosti ! ne rečem da nista reševala ljudi v preteklosti ,sam to ni opravičilo za dejanje malomarnosti in brezbrižnosti .češ sej bo! trajen odvzem licence in ne zaradi tega da bi bil to opopmin za ostale zdravnike temveč zaradi neizpolnjevanje dela in nečastnega odnosa do družine !
weber1
21. 03. 2009 10.09
balki123- ti si zgrešila temo.....
balki123
21. 03. 2009 09.40
jaz vam pa povem,da sem bila v ljubljani 2krat zelo zadovoljna.Doktor Brecelj in dr.Kranjčeva na pediatriji sta čudovita.Res sta zdravnika s srcem,nežna do otrok,prijazna,imata čas za vsakega posebej,na vse odgovorita.Ni problema.Že pred pregledom otroka se počutiš 50% bolje,zaupaš jima.
Brigita Bole
21. 03. 2009 09.02
in prav je tako . jaz verjamem da so strokovno usposobljeni , toda osnovne kulture (pacient=številka) jih ne naučijo na faksu , občutek za ljudi imaš ali pač ne . in zgleda da zdravniki pozabijo tekom študija na človečnost , sploh v tako težkih trenutkih kot je smrt otroka . arogantnost je doma ne samo v mb.kliničnem centru , temveč jo premorejo tudi v lj. na vrazovem trgu in verjetno tudi na vseh drugih klinikah , bolnišnicah . zdravnik naj bi bil najprej človek , ne ?
weber1
21. 03. 2009 08.39
Po moje ni opravičila , ni stvari , ki bi lahko tema staršema vrnila otroka...Ma mi se sploh ne zavedamo , kakšen udarec je bil za ta starša . To , da jima za stalno vzamejo licenco za opravljanje tega poklica , to ni nič...To je najbolj mila kazen za njiju..Vsi , ki ju zagovarjate , ali nimate otrok , ali pa se še sploh ne zavedate , kaj je to starš......Z odvzemom licence , zanju v tem primeru sploh ni velika kazen. Lahko bi se jima zgodilo še kaj hujšega...............
civitasstain@gmail.com
21. 03. 2009 08.08
dreads- Škoda, da ti nisi v sorodstvu z Nekrep. Pol bi bil tvoj komentar pa sigurno malo drugačen.....
prlek 1
21. 03. 2009 07.22
ne samo licenco,vzapor z kaničko
xXspoongiex3
21. 03. 2009 07.15
Pa naj jima odvzamejo za vedno! ker nekoga dobesedno pustit da umre....to je ravntak umor!!
trzican
21. 03. 2009 06.44
kaj še čakajo