Slovenija

Prihajajo elektronske vinjete: veljale bodo leto dni od datuma nakupa. In kdaj bi jih uvedli?

Ljubljana, 21. 05. 2020 16.31 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Tanja Volmut
Komentarji
273

Klasičnih vinjet, obveznih za vožnjo po naših avtocestah, ne bomo več imeli. Po 13 letih torej pozimi ne bomo več lepili in odstranjevali vinjetnih nalepk. Na ministrstvu za infrastrukturo so določili, da bomo decembra leta 2021 uvedli, tako kot recimo Avstrija in nekatere druge evropske države, elektronske vinjete. Novost je tudi ta, da bodo veljale od dneva nakupa – recimo če boste letno kupili junija, bo vinjeta veljala do junija prihodnje leto, ne le do konca januarja kot zdaj. Pa bodo e-vinjete res tudi cenejše?

Bo tovrstnemu nadzoru nad vinjetami kmalu 'odklenkalo'?
Bo tovrstnemu nadzoru nad vinjetami kmalu 'odklenkalo'? FOTO: POP TV

Infrastrukturni minister Jernej Vrtovec je jasen: "E-vinjeta da, tudi v Sloveniji, in sicer s 1. decembrom 2021." In kot še dodaja, bo s tem konec "tiste ponovoletne prakse drgnjenja s stekla".

E-vinjeto bi lahko kupili – tako kot do zdaj – recimo na bencinskih črpalkah ali po spletu, aplikaciji. Kako bi delovala? Brez kakšnih naprav, ampak prek registrskih tablic, ki bi jih prepoznal sistem kamer, ki na avtocestah že stojijo. Tisti avtomobil, ki je plačal e-vinjeto, bo imel potem prosto pot, kršitelje pa bi prepoznali.

Ta trenutek po besedah ministra Vrtovca iščejo rešitev z informacijsko pooblaščenko – zaradi obdelave podatkov. "Verjamem, da bomo rešitev našli," je optimističen. Z Darsom še pripravljajo pravno podlago, sledi razpis ... In kako bi to delovalo? Sistem kamer na avtocestah, ki so že postavljene, bi prepoznal tablico avtomobila. Prav je, da smo digitalizirana družba, pravi minister, da gremo v korak s časom. "Digitalizacija je pomembna in tudi celoten sistem je potem cenejši. Zaradi tega tudi predvidevamo, da bi se lahko pogovarjali o cenejših vinjetah," pravi.

Z informacijsko pooblaščenko zdaj še iščejo rešitve o obdelavi podatkov. Tudi voznikom se zdi ideja dobra, ne nazadnje smo v dobi digitalizacije, pravijo.

Kaj pa cena, pri nas najbolj prodajana letna vinjeta stane 110 evrov za osebna vozila. Pa se bo bolj izplačalo? Bodo e-vinjete cenejše? Vrtovec pravi, da bo prihranek pri stroških tiska in distribucije in bi zato lahko "resno odprli diskusijo o cenejših vinjetah za leto 2022".  

Na AMZS e- vinjete podpirajo, a opozarjajo, da bo treba zagotoviti anonimnost. "Da ne bo kakšnega sledenja, tudi nadzor v smislu kršiteljev naj bi bil avtomatiziran," pravijo. Hkrati pa še predlagajo, da bi bile za osebna vozila – tako kot za motoriste – na voljo tudi polletne vinjete. Minister Vrtovec odgovarja, da so različni pomisleki dobrodošli. "Zakon bo šel v parlamentarno proceduro in takrat bomo razmišljali o tem," dodaja.

Bo pa ta sistem pravičnejši, še pojasnjuje infrastrukturni minister, "kajti tisti, ki bi kupil e-vinjeto meseca junija, bi mu ta veljala do naslednjega meseca junija, in ne le do 31. januarja naslednje leto".

In kakšne vinjete so po državah, ki imajo ta sistem plačevanja avtocest? Običajno, torej nalepko imamo v Sloveniji, tudi v Švici in na Češkem. Obe vrsti, tako nalepko kot elektronsko vinjeto poznajo v Avstriji in Moldaviji. Le elektronsko vinjeto pa lahko kupijo vozniki na Madžarskem, Slovaškem, v Bolgariji in Romuniji.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (273)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

MatyMasay
14. 02. 2021 16.23
ABC nazaj in konec Lopovščine..
njoko
26. 05. 2020 19.05
+4
Ker obstoječi sistem za tovornjake obračunava po prevoženih kilometrih. Za evinjeto naj bi se uporabil isti sistem bi bilo še najbolj pravično, da se obračunava evinjeta tudi po prevoženih kilometrih! Za tujce ker jih je večina v tranzitu pa tako kot je sedaj, evinjeta obračunana pavšalno. Vrtovec zbudi se, če ti je do pravičnosti!!!!
slucajni
20. 08. 2020 19.05
+0
Točno tako. Najpravičnejši je bil ABC sistem, ko si res plačeval po prevoženih kilometrih. To zdaj pa je goljufanje in ropanje. Če bo sedanjemu sistemu za kamione samo dodali ABC, bi bilo pravično. Zbudite se na darsu in nehajte ropati
štumbamfirer
26. 05. 2020 13.35
+8
na vsak način hočejo da je vinjeta za en avto ,na hrvaškem kupiš ENC in kolikor porabiš toliko plačaš,se ti avto pokvari greš z drugi, on vzameš svoj ENC in problem rešen.Vinjeta je nič drugega kot egoistično sranje
janezov uč
25. 05. 2020 11.31
+13
jaz sem tole razumel, da je razlika le v limanju vinjete. fizična in elektronska bosta recimo imeli enako ceno, le da moraš fizično limat, elektronsko pa se zavede preko tablice. tule vidim plus le za nadzor, cena za uporabnika pa se ne spremeni.
slucajni
20. 08. 2020 19.08
-1
Saj tako tudi je. Ne bo več daljnogledov v rokah ampak kontrola preko tablice, kot asfinag v avstriji. Cena bo pa ostala ista. Dars se ne bo odpovedal zaslužku
Skdesni
25. 05. 2020 09.42
+13
Edino pravično, plačaj koliko se voziš po avtocesti ABC cestninjenje je bil edini pošten vse ostalo je lopovščina.
snaab
25. 05. 2020 09.14
+1
komaj čakam da mi bodo zaračunali kazen ker sem prehitro prevozil relacijo med dvema postajama
KoToTamoPjeva
26. 05. 2020 09.09
+0
tudi to bi lahko uvedli, se bo vsaj začelo normalno vozit, pa še varnostno razdaljo bi lahko merilo
štumbamfirer
26. 05. 2020 13.32
+1
Morbius
24. 05. 2020 11.46
+12
Ne verjamem, da bo ceneje. Niti ne verjamem, da bo res decembra 2021.
morleone
23. 05. 2020 15.21
-13
Čim pre elektronsko cestninjenje! Prebivalci mest financiramo z visoko preplačano vinjeto finaciramo vinjete periferije, ki dnevno naredi vsak po 50-100km po avtocestah za prevoze od doma do službe. Enakopravnost za vse. Tisti, ki uporabljajo avtoceste, naj jih primerno plačajo.
morleone
23. 05. 2020 19.27
-2
Več minusov kot plusov: torej je parazitiranje v naši domovini družbeno sprejemljivo? Da ne govorim o tem ,da dragi ljudje iz romantičnih ruralnih krajev onesnažujejo ozračje precej bolj kot meščani.
?enka
24. 05. 2020 08.39
+34
Elektronska vinjeta in elektronsko cestninjenje sta dva različna pojma, vinjeta je predplačilo za neomejeno uporabo avtocest, cestninjenje pa za plačilo za sprotno uporabo 😉
KoToTamoPjeva
26. 05. 2020 09.10
+0
in zakaj pol ti po mestu rabiš vinjeto? vozi se po ulicah
proofreader
23. 05. 2020 11.25
+19
Ali naši birokrati res potrebujejo 588 dni za to spremembo?
gggg1
24. 05. 2020 14.32
+6
Ne, ampak, če želiš uvesti elektronsko vinjeto že decembra, moraš do septembra urediti vso zakonodajo, odkupiti in instalirati vse potrebne kamere ter namestiti programsko opremo. Predvsem pa mora pred začetkom nabave (do julija) te opreme zadevo potrditi informacijska pooblaščenka, ki ima vedno pripombe nad kamerami...
Katja Damij
23. 05. 2020 09.43
+0
Odlično glede timinga! Glede zaebnosti pa hje treba res paziti. Lahko bi tudi obdržali nalepke in jih preluknjali ob datumu (podobno kot desetdnevne).
gggg1
24. 05. 2020 14.33
+2
To bi pomenilo, da bi morali ob kontroli vsak avto ustaviti, da bi lahko preverili datum.
Katja Damij
23. 05. 2020 09.42
-3
Odlično glede timinga! Glede zaebnosti pa hje treba res paziti. Lahko bi tudi obdržali nalepke in jih preluknjali ob datumu (podobno kot desetdnevne).
Leni50
22. 05. 2020 21.29
+1
Na Madžarskem jih že dolgo imajo.
ochi
22. 05. 2020 10.59
-5
a bojo reciklirali stari abc in ga za bajne denarce prodali kot neko noviteto?
Amon Raa 1
22. 05. 2020 11.24
-5
Ja pa cestninske postaje za abc je treba postavit
Albertini
22. 05. 2020 10.55
+1
Tisto pravo .prosim pouci me kaj mislis s tem o podjetnikih ki se iz dolgocasja vozijo po avtocestah..res nevem kaj stem mislis..mogoce se bom celo steboj strinjal samo razlozi..
TistoPravo
22. 05. 2020 11.16
-5
To da je nekomu prepoceni se vozit po avtocestni pisti, je povsem enako kot prepoceni priti do krediti. In povprečno zasužnjenega državljana verjetno ne vidiš znotrej tega. Te pa ravno podjetnik, ali država prisili...da se sploh moraš vozit na delo xy daleč od stalnega prebivališča in celo brezplačno...kaj brezplačno, z svojimi sredstvi...to se pa dogaja zgolj iz kratkočasja tistih, ki si na vse mogoče načine izmišljujejo kako na drug račun trobento špilat!
Komendator
22. 05. 2020 10.50
+19
Najbolj pošteno bi bilo, da se omogočijo letne vinjete za tiste, ki se veliko vozijo in cestninjenje po dejansko prevoženih km, za tiste, ki avtocest skoraj ne uporabljajo kot npr veliko upokojencev!
ochi
22. 05. 2020 11.01
+39
najbolj pošteno bi bilo, da je cestnina za avtoceste za državljane že všteta v povračilo cest, ki ga plačaš pri registraciji. tako ne bi mogli pompozni evropejci vpiti, da smo nekorektni.
devote
22. 05. 2020 11.06
+3
devote
22. 05. 2020 11.06
+1
Rožice cvetijo
22. 05. 2020 10.43
+27
Zanimivo, da je bivši,vzhodni blok, že moderniziran, SLO, ki je pa,kao, najbolj razvita od bivših komunističnih, pa NAJ BI to uvedla Januarja 2022.
Uporabnik1937654
22. 05. 2020 10.47
+12
Socialni demokrati skozi na oblasti, nikoli nič krivi. In potem je Janši samo do oblasti.
Komendator
22. 05. 2020 10.47
+6
Res je, tudi v Belorusiji sem to videl že pred nekaj leti....
lotkolba
22. 05. 2020 11.07
+0
Belorusija pred nekaj leti se ni bila na google street...ne vem pa, ce je zdaj ze. Verjetno si gledal nekaj drugega
LOLOBOLOGOLO
22. 05. 2020 16.39
+3
Rusija in skor cel vzhodni blok je mel google street ze pred nami. Ha belorusijo nisem ziher, ampak slovenija je bila ena izmed zadnjih
PartyTime
22. 05. 2020 10.43
+6
Ljudje se zal ne zavedamo, da imamo vso moc in kontrolo za vse kar se dogaj. Komu bodo prodajal vinjete, ce ne gremo na AC? Komu bodo prodajal bencin, ce ne gremo 2 tedna tankat? Bodo vse odpustil, ce ne gremo 1 teden delat? itd...
Streznitev
22. 05. 2020 13.14
+7
Ti imaš itak le en kolešček in še ta se vrti le v levo.
Albertini
22. 05. 2020 10.36
+3
Tisto" pravo " povej svoj primer z avtocesto . A sploh imas avto se vozis po avtocesti.. tukaj je govora o AC in ne neko vsesplosno filozofiranje ..
TistoPravo
22. 05. 2020 10.40
-2
Lej ti kar filizoforaj z svojim avtocestnim kratkočasenjem....je pa to precej bolj resna tema. Sistemi, da se podjetniki dobesedno iz kratkočasja vozijo po avtocestni pisti, zdravstvene zavarovalnice oa prirejajo piknike na račun nekoga ki zaradi načrtnega zavračanja pravočasne storitve umira na obroke.,dovolj je!
Albertini
22. 05. 2020 10.29
-3
Pri zdravniku ze dolgo nism bil in mi na misel ne pride da bi forsiral naj tisti ki so bolni in ki so meli ze nevem koliko operacij placujejo vec ..a ste tu tudi za placevanje po št. obiskov pri zdravniku..
Chopper
22. 05. 2020 10.31
+3
TistoPravo
22. 05. 2020 10.37
+2
Seveda...najmanj participacija namesto dodatnega zavarovanja...to pobiranje sredstev na zalogo je zares sistemska bolezen...trenutno najbolj smrtonosno neozdravljiva. A se ti zdi prou, da na zavarovalnicah piknike prirejajo na račun tega ko nekdo ne pride do praktično nujne storitve...ker pri nas se več ne pogovarjamo o tem, da imamo večino namišljenih bolnikov. Ker pol bi to pomenilo v avto svetu, da je treba mehanikarja menat!
grumf
22. 05. 2020 11.23
+1
Albertini; primerjate vinjete in zavarovanje. To ni in ne more biti isto!
User1629901
22. 05. 2020 10.26
+2
Vlada se v času prihajajoče krize ubada z jajci, namesto, da bi sprejemali ukrepe za čim manj socialnih tragedij, ki so nam na proti. Kot leta 2008 bo "elita" dobila naš denar ali z boni, ali z denarno pomočjo, ali z finimi posli, kot so uvajanje nepotrebnih novosti v tem trenutku,... In zopet bodo mali podjetniki, delavci, s.p.ji, prekarci, nastradali za njihovo bogatenje. Sem že doživel, videl. Dejte si kaj novega izmisliti.
Rožice cvetijo
22. 05. 2020 10.47
+2
Saj morda opcija plačevanja 1/ po km ali 2/ letna vinjeta tudi ni slaba ideja. Tisti, ki se redkokdaj poslužujejo avtoceste, bi se odločili za 1. varianto.