Slovenija

Prepovedane usmrtitve zdravih zapuščenih živali v zavetiščih

Ljubljana, 06. 05. 2021 15.30 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
Kaya Kamenarič, STA
Komentarji
233

Vlada je v sredo na seji določila besedila predloga zakona o zaščiti živali, ki celoviteje ureja področje odgovornega lastništva domačih živali. Kot je na novinarski konferenci pojasnil minister za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Jože Podgoršek, zakon predvideva prepoved usmrtitve zdravih zapuščenih živali v zavetiščih in usmrtitve živali zaradi pridobivanja kož ali krzna.

Več videovsebin
  • Iz 24UR: Sprememba zakona o zaščiti živali
    02:39
    Iz 24UR: Sprememba zakona o zaščiti živali
  • Iz SVETA: Novela zakona o zaščiti živali
    01:22
    Iz SVETA: Novela zakona o zaščiti živali
  • Iz SVETA: Spremembe pri eksotičnih živalih
    02:30
    Iz SVETA: Spremembe pri eksotičnih živalih

 

Na seji so sprejeli več predlogov sprememb Zakona o zaščiti živali, ki bodo razveselile ljubitelje živali. "Gre za pomemben napredek pri zaščiti domačih hišnih živali," je prepričan Podgoršek. Med drugim zakon prepoveduje usmrtitve zdravih zapuščenih živali v zavetiščih po 30 dneh."Ta prepoved je zelo pomembna," je dejal Podgoršek. 

Prepovedana je tudi usmrtitev živali zaradi pridobivanja kož ali krzna. Ker prepoved gojenja živali za pridobivanje kož ali krzna v Sloveniji velja od leta 2013, minister večjih sprememb na tem področju ne pričakuje.

"V zakonu predlagamo natančnejše določanje sledljivosti izvora psa zaradi preprečevanja in omejevanja preprodaje psov in ilegalne trgovine s psi," je dejal Podgoršek. Z novim zakonom bo tako obvezno označevanje pasjih mladičev do osmega tedna starosti, pri prodaji pa bo obvezna navedba čipa tudi v oglasih za prodajo. Za mačke bo označevanje prostovoljno, kadar želi lastnik dokazovati lastništvo nad mačko. 

Kot je dodal Podgoršek predlog uvaja tudi zahtevo o osnovnih znanjih glede potreb in oskrbe živali, ki pa ne bo obvezna za vse lastnike. "To bo prvi ukrep ob ugotovljenih kršitvah," je dodal Podgoršek. Za takšnega lastnika bo tako v nadaljevanju obvezno osnovno znanje glede oskrbe živali, saj med imetniki domačih hišnih živali ugotavljajo kršitve glede dnevne oskrbe živali, prostora, temperature, je navedel.

"Prepoved privezovanja psov, z določenimi izjemami, kot na primer pri veterinarju"

Prepovedali so tudi privezovanje psov, razen ko se ga na primer pelje na sprehod in na obisk k veterinarju. Izjema je tudi privzovanje psov na kmetijah, kjer opravljajo nalogo varovanja premoženja. "Pes je v tem primeru lahko na povodcu, če bo ta na vodoravnem vodilu, dolgem vsaj pet metrov, in bo omogočal psu gibanje vsaj štiri metre na vsako stran," je še pojansil Podgoršek in dodal, da s tem psu omogočajo zadostno gibanje.  

Zavetišče za živali
Zavetišče za živali FOTO: Shutterstock

Predlog dopolnjuje določbe, ki urejajo področje nevarnih psov in uporabe pastirskih psov za varovanje čred na paši. Če ob napadih zveri pride do manjših napadov na človeka, se pes ne bo štel za nevarnega. Pri ugotovitvi, da je pes nevaren, pa po novem pritožba na odločbo ne bo več zadržala njenega izvajanja.

"Uvajamo prepovedane in uvajamo dovoljene živali. Prepovedane bodo lahko samo v živalskem vrtu," je dejal. Poleg tega omejujejo posedovanje "eksotičnih vrst" živali zaradi zaščite življenja, zdravja in dobrobiti živali, zaradi varovanja zdravja in življenja ljudi ter ohranjanja narave.

Nosilci stroškov za oskrbo zapuščenih živali bodo lastniki oz. država

Novela določa še nosilce stroškov za oskrbo zapuščenih živali, to so lastniki. Če ti niso znani, ohranjajo rešitev, da zanje 30 dni skrbijo lokalne skupnosti, nato pa nosilec stroška postane država, je povzel Podgoršek.

Ob tem se uvaja tudi možnost izreka višjih kazni za prekrške, kot so minimalno predpisane. "Ne dvigujemo kazenskih določb, omogočamo le, da bo inšpektor lahko predpisal višjo kazen od minimalne predpisane. S tem omogočamo višja kaznovanja, da bomo kršitelje odvračali od kršitev," je pojasnil minister.

Vlada je v sredo na seji določila tudi besedila predlogov zakonov o davku od dohodkov pravnih oseb, o dohodnini in o davku na dodano vrednost. Med drugim zakon predideva, da ne bo več obvezna izročitev računa, kmetje ne bodo več davčni zavezanci, prihaja pa tudi več olajšav. Kot je pojasnil minister za finance Andrej Šircelj, prihaja zvišanje splošne olajšave, sprememba zakona pa predvideva tudi 45-odstotno oljašavo pri zaposlovanju oseb z deficitarnimi poklici.

Koronavirus pasica nova
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (233)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

rovte
07. 05. 2021 14.30
+0
Skrajni čas, še bi morali prepovedati, da prostoživeče mačke spustijo po kastraciji/sterilizaciji nazaj v naravo v ponovno trpljenje in stradanje!!
valkirie
10. 05. 2021 15.29
ze tko mamo prevec misi kdo bo pa to resil? sj ce se jih futra jim ni hudega nekateri jim postavijo tudi hiske
August
07. 05. 2021 08.08
+2
Pozdravljam takšno razmišljanje a se bojim, da bo marsikatera nezaželena domača žival končala v rekah ali bo pokončana na drugi kruti način. Kaj pa klavne živali ? V čem so manjvredne od hišnih ljubljenčkov? Kdaj bomo sprejeli vsaj minimalno zakononsko zaščito, ki bodo onemogočali mučne prevoze (posebej pozimi) in preprečevala , da bo krava vso življenje privezana z verigo na jasli , da konji ali ovce in krave umirajo od lakote in utapljanja v lastnih iztrebkih itd? Potrebno je predvsem uvesti strogo in dosledno kaznovanje!!!
tantadruj1
07. 05. 2021 09.35
+2
ja itak dej.. ne vem zakaj je to tako težko sprejet. mogoče ker je človek najslabše kar se je svetu zgodilo od kar stoji.
Icomt2h
06. 05. 2021 21.52
+3
txoxnxy
06. 05. 2021 21.35
+5
Nikjer ni nič omenjenega da pes ni modni dodatek kot si večina teh lastnikov predstavlja in koliko mora imet najmanj naravnega okolja za prosto gibanje.
tantadruj1
07. 05. 2021 09.36
+3
vpisati morajo da je pes družinski član in temu primerno je treba zanj skrbeti, to lahko začnejo v šolah učiti pod obvezno znanje.
valkirie
10. 05. 2021 15.31
a zdj hoces povedat spet uno 100 let za ognjem da noben ne sme met psa v bloku al kaj si mislil pod dodatek? ce ma ps plascek al pa spangico ga nic ne boli ce ni debel od razvajenosti prav tako ne
zdrava.pamet
06. 05. 2021 21.22
+4
končno je po toliko letih levičarskih vlad z črno dušo, Janša napravil red....levičarji so tudi uveljavili, da bi otroke iz rejništva po treh letih vračali staršem, pa ni ene raziskave, kjer bi raziskali, če se starši popravijo...upam, da se bo tudi tukaj napravil red!
JohannDoe
06. 05. 2021 21.25
-3
Čemu ti bodo raziskave, če imaš interesne skupine.
Wolfera
06. 05. 2021 21.47
-1
Kaj so pa naredili? Psi so se vedno na verigah. Evtanazija mack in psov pa v zavetiscih ze sedaj ni bila nobena stalna praksa, vsa zavetisca so se trudila oddati zivali v precejsnji meri. Ce si poslusal sejo bi lahko vedel koliko tocno. Vlada se samo trka po prsih, bistvenih izboljsav pa ni. Spremenilo se ne bo nic bistvenega.
Krompir098
07. 05. 2021 10.55
+1
Bravo zdrava pamet janša je rešu pse zdej lahka greš pa volit za njega
Uporabnik1947897
06. 05. 2021 21.06
+6
Jaz bi obdavčil lastništvo psa,ker vsaj 80% lastnikov ni sposobnih za vzgojo,oz.,jo najprej potrebujejo sami...Izgovarjajo se na ljubezen do živali,hkrati pa pse zlorabljajo kot strelovod za svoje frustracije,jih ponižajo na raven modnega dodatka,ali celo skušajo počlovečiti...Spomnim se ženske na cesti,ki je psa kolerično maltretirala s prometnimi pravili...Čisto nasilje...Groza...Ubogi psi...Upam,da se kdaj uprejo....
VAREN
06. 05. 2021 21.08
-1
Če bi tvoja pamet imela še splošno razgledanost, bi mogoče ugotovil, da vsi šolani psi za slepe pridobijo tudi znanje vodenja na semaforiziranem križišišču.
Uporabnik1947897
06. 05. 2021 21.11
+6
To mi je jasno,ampak vsi ljudje niso slepi...
VAREN
06. 05. 2021 21.15
-1
JohannDoe
06. 05. 2021 21.26
+2
Vsi ljudje niso slepi. So tudi neumni vmes.
Tretji kamen
06. 05. 2021 21.29
JohannDoe
06. 05. 2021 21.57
valkirie
10. 05. 2021 15.34
kaj pa je zate pes? samo zunaj v uti vazn da ma travnik?
Don Jr.
06. 05. 2021 21.01
+1
Osebno bi prej evtaniziral zagrizene levičarje kot bilokatero žival.
CelindaAndre
06. 05. 2021 21.31
+1
Mater ideja ni slaba, vsekakor manj kot so slabega levi povzročili narodu.
JohannDoe
06. 05. 2021 20.57
+2
@mungus "Glede zakonodaje o živalih nas pa še hrvati šišajo in tudi boljše zakone imajo in to že kar nekaj časa....tu smo pa med tazadnjimi!!!" ------ Pa nismo samo tu. Imamo se za nekaj dobre in to in naše zakone. Imamo pa zdravstveni sistem, ki se praktično ni spremenil že od leta '60 in s katerim smo vsi nezadovoljni vsako leto znova. Imamo šolstvo iz časov Marije Terezije. Obvezno tiskanje računov na blagajnah smo se šele sedaj spomnili ukinit. Nismo ravno narod, ki bi imel rad spremembe in šel v korak s časom. Vedno capljamo zadaj in sledimo druge.
jaka
06. 05. 2021 20.55
-6
Kako prepovedano? Kako pa naj sedaj pridemo do pelc montla? Leder in krzno sta osnovni dobrini za človeka, tako, kot voda in ogenj. Ta svet gre v maloro.
JohannDoe
06. 05. 2021 21.01
-2
Prepovedano ubijanje živali z izključnim ali glavnim namenom pridobivanja.... ne razumete stavkov?
jaka
06. 05. 2021 21.06
-2
JA. Nutrije, činčile, lisice, sedaj bodo umirale "naravne" smrti? Ko je krzno zrelo, je treba razkožiti, da se pridobi kvalitetno, zrelo krzno.
jaka
06. 05. 2021 21.09
-3
Saj se ne prideluje le za krzno. Ostanek se pač porabi za kostno moko, kot hrana na perutninskih farmah in to lepo kolobari popolnoma vse se porabi.
zdrava.pamet
06. 05. 2021 21.20
+2
saj sem vedela da imaš črno dušo, sicer pa tudi za tebe obstaja karma...
JohannDoe
06. 05. 2021 21.21
@jaka Nutrije, činčile in lisice se pri nas ne gojijo za krzno, ker je to že sedaj prepovedano. Tako da tudi naravne smrti ne bodo umirale. Če pa pomisliš na lov, pa imej v mislih še, da tudi tam pridobivanje krzna ni osnovni namen streljanja, ampak je namen izpolnitev kvot, ki jih za tekoče leto predpiše država v skladu s svojimi plani. Tako je, ti pa se strinjaj ali ne.
VAREN
06. 05. 2021 20.53
+1
Na Trstenjakovi je že zavetišče. Če bo še pasje, ne bo problem nič večji.
JohannDoe
06. 05. 2021 20.50
+2
Prepoved privezovanja razen "na kmetijah, kjer opravljajo nalogo čuvanja" je bedarija, ki izniči sam namen prepovedi privezovanja. Prepoved privezovanja ni zato, da psov ne bi vozili okoli na povodcih ali pri veterinarju. Osnova ideje prepovedi je ravno zaradi psov na kmetijah. Ampak dobro, glede na usodo, ki jo je v državnem svetu doživel predlog opozociji, ki nima te izjeme, ter njihove utemeljitve, je to navkljub vsemu korak naprej. Korak po korak, očitno. Ni idealno, ampak boljše kot nič.
JohannDoe
06. 05. 2021 20.45
+0
@KGBR Malo narobe si predstavljaš to. Psov v principu ni treba učiti tega, da so čuvaji. Psi so teritorialne živali in čuvajo svoj teritorij pred tujci in vsiljivci. Eni bolj, drugi pač manj. Zato so se zgodovinsko tudi znašli v tej vlogi. Kar se tiče pa šolanja za službene pse, pa je to spet druga in drugačna stvar kot si jo ti predstavljaš. In spet tu načeloma problemov ne povzročajo šolani psi, ki imajo tudi opravljen pasji kinološki izpit, ampak navadni nešolani ali pa na pol in "po domače" šolani. Največkrat pa nešolani.
JohannDoe
06. 05. 2021 21.04
+0
Bo ravno tako kot sem napisal. Jaz zagovarjam to, da bi vsi bodoči in sedanji lastniki morali opravit neko obvezno izobraževanje o psih in njihovem vedenju, da bi vsaj približno vedeli za kaj se gre. Zagovarjam pa tudi to, da bi bilo to tudi del obvezne izobrazbe za vse ostale. Da bi tudi ti vedeli vsaj približno za kaj se gre.
Tretji kamen
06. 05. 2021 21.27
-1
Johann: eh no comment..upam da si zadovoljen sam s sabo..
noft
06. 05. 2021 20.36
-2
A pohabljanje (kastracija) je še pa vedno dovoljeno?
JohannDoe
06. 05. 2021 21.15
+2
valkirie
10. 05. 2021 15.40
ce bi vedel da veliko psov prezivi samo zaradi tega ne bi pisal neumnosti ampak skoda besed
Wolfera
06. 05. 2021 20.18
+4
Kateri poslanci so bili proti zakonu na glasovanju?!
Wolfera
06. 05. 2021 20.39
+3
sem nasla: proti so bili. MERJASEC, LISEC, PODKRAJSEK, PREVC SIMONOVIC, ZNIDARSIC,DOBLEKAR BRINOVSEK. POSLANCI SO ZAVRNILI POMEMBNE SPREMEMBE ZAKONA O ZAŠČITI ŽIVALI. (PRIVEZOVANJE NA VERIGE, OZNACEVANJE MACK IPD)
Wolfera
06. 05. 2021 20.41
+1
Jadranka Juras: »Meni je zelo žal, društva smo dala vse od sebe, a žal ni pomagalo. Tudi vaših 12.000 glasov za prepoved verig ni pomagalo. V tej ustanovi enostavno ni posluha za živali. No, saj ga tudi za ljudi ni. Tako so in bodo iz zakona odpadli prepoved verig, obvezno čipiranje mačk in prepoved evtanazije zdravih živali v zavetiščih. Dragi volivci in volivke, ne pozabite tega pri naslednjem oddajanju volilnega lističa,« je zapisala na facebooku.
TistoPravo
06. 05. 2021 20.17
+2
Vestne lastnike bi bilo potrebno nagradit. Prvo to, medtem izobraževat. Nenapovedani veterinarski obiski. Vestnim lastnikim dat najmanj davčno olajšavo
Zasedena
06. 05. 2021 20.15
+3
ce imate psa pa imate dvorisce pes naj se prosto sprehaja po dvoriscu ne da je zaprt v boksu. boks je namenjen temu da mu tja odnesemo hrano ce pride kdo na obisk da psa tacas zapremo not . je pa tako za vse tiste ki mislite da lahko prosto po preserno pridete kar tako nekomu na dvorisce pa ce ravno je pes zunaj ne se cudit ce koga vgrizne pes cuva svoj teritorij in pa svoje ljudi. potem pa nekateri govorijo ces lastniki so krivi ni res. bi vi tudi kar tako gledali da bi nekdo stikal po hisi verjetno ne .
Tretji kamen
06. 05. 2021 20.27
+0
Coco: nihče nima pravice vzgajat nedolžno žival v "psa čuvaja" in s tem povzročat splošno nevarnost za ljudi okoli sebe! To lahko počne samo vojska in policija. Kjer imajo primerna urjenja. So še druge metode za zaščito premoženja..če ga že imaš toliko. Po tvojem razmišljanju bi moglo bit dovoljeno tudi orožje..
Zasedena
06. 05. 2021 20.34
-1
ah daj no . vsak pes vecje pasme je sam po sebi cuvaj tega ne ves? vsak pes tut ce ni izsolan bo brano svojo dvorisce in svoje ljudi. nimas psa ne? mi Ga mamo aljaski malamut ni vzgojen za cuvaja pa je kljub temu tak.
Tretji kamen
06. 05. 2021 20.47
+2
Haha vidim da je zate socializacija psa in pasja šola tuja. Verjetno si ga imel predolgo v boksu zaprtega, za to pa je tak..
VAREN
06. 05. 2021 21.00
+2
KGBR orožje je že dovoljeno. Psi pa so že po naravi divje živali, če ti tega ni še nihče povedal. Pa zraven ne mešaj tistih genetsko spremenjenih cuckov, ki sploh niso psi.
Tretji kamen
06. 05. 2021 21.11
Udomačene pasme niso divje živali..pa pištole si tud ne moreš glih v mercatorju kupit..rabiš dovoljenje..tako bi moglo bit tudi za nevarno vzgojene pse.
JohannDoe
06. 05. 2021 21.12
Orožje je že lahko dovoljeno, vendar ni za namene varovanja posesti. Psi pa tudi še, hvalabogu, so še vedno psi. In dokler ljudje to vejo, ni posebnih težav z njimi.
bojer
06. 05. 2021 20.10
+2
Zaščita domačih živali absolutno! Verjetno bodo s spremembo nastale finančne posledice za katere se naj Podgoršek odloči kje bo dobil denar. Zdi se mi pa "brezzveze", da imamo živali za zakol in kožo kot stranski produkt uničujemo. Zakaj? Čevlji, pasovi, torbe,... bi bili pravšnji.
solo55
06. 05. 2021 20.08
+2
Zanimivo pa, da nihče ne pametuje ko so psi v kletkah na 2x2 m ali pa 3x3!! Če so šli že na ukinitev verige bi morali tudi ukiniti vse kletke!! Kaj pa ko so psi v stanovanjih a.... to je pa za zagovornike psov najbolj idealna rešitev aaa. Dejte no nehat. Če že delate zakon potem naj bo zajeta vsa problematika!!
TistoPravo
06. 05. 2021 20.37
+4
Točno. Kletke so hujše od verig. Kletke so samice in kot dosmrtni zapor. Veriga je polodprt zapor in če je dovolj dolga, je lahko delna imitacija sprehoda. Lulanje in kakanje v kletkah v obliki pesjakov in brez sprehodov rednih vsaj zjutraj in zvečer vsak dan je skrajno sanitarno zdravstveno sporno!
mungus
06. 05. 2021 20.08
+3
Glede zakonodaje o živalih nas pa še hrvati šišajo in tudi boljše zakone imajo in to že kar nekaj časa....tu smo pa med tazadnjimi!!!
zelo star kavkaški ov?ar
06. 05. 2021 19.57
+2