Slovenija

Prekinitev metadonskih zdravljenj ne prinaša nič dobrega

Ljubljana, 06. 08. 2012 18.31 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Andrej Petrič in Mateja Peterka, odvisnika, ki se zdravita v zdravstvenem domu na Metelkovi, sta čez noč ostala brez zdravstvene oskrbe. A kazenska prekinitev zdravljenja ne prinaša nič dobrega, saj gre pri odvisnosti za bolezen, ki jo je treba zdraviti, opozarjajo strokovnjaki.

Andrej Petrič in Mateja Peterka, odvisnika, ki se zdravita v zdravstvenem domu na Metelkovi, sta čez noč ostala brez zdravstvene oskrbe. A kazenska prekinitev zdravljenja ne prinaša nič dobrega, saj gre pri odvisnosti za bolezen, ki jo je treba zdraviti, opozarjajo strokovnjaki.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (116)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

oseba85
26. 08. 2012 19.23
-1
Ne bluzi Šlosar
User561148
09. 08. 2012 11.23
-7
pa še to heroin distrubuira CIA,FBI.NSNC.DEA intaka mafija,nafta ja prva,medicicna je druga,orožje je tretje in droga je na četrtem mestu,od koder izvira denar za cel svet, in vsi ki ste proti drogi,nehite delat da bo dovolj denarja da se ameriki ne bo splačalo se ukvarjati pečanja z drogo,ker ne bo denarja za to,nehjate delat ,nehajte se vozit z avtomobili ker unčujeto zemljo kjer bo živela moja hči--za zatke stvari vas *_-sam delam, moja puca dela pristovioljno plačujem vse prispevke in zato bom vsakega ki bo še pisal o tem da sem nazaposlen in da preprodajam svoje zdravilo ga čaka pogovor z našim odvetnikom,,dejte odpret oči in spreglejte kaj sva ,poglejte kaj delajo in kaj bodo počeli nekomu iz vaša družine
User561148
09. 08. 2012 10.44
-5
SPOŠTOVANI SLOVENCI Se moram oglasiti tudi jaz in naj vam povem, da se trudim čimbolj vrniti v stare tire življenja, z obveznostmi in jih sprejemati in tudi živeti tako, da bi bil v skladu z vami. Vendar vidim, da vas velika večina ne vidi, da je odvisnost bolezen, ki si jo povzročimo sami. Tudi sami ste vnesli v svoje telo snovi, ki jih ne bi smeli, pa ste sedaj odvisni od njih, pa tega seveda ne veste. Ne zavedate se pa, da se brez tega ne da živeti. Se strinjam, da metadonsko vzdrževanje ni rehabilitacija, vendar samo vzdrževanje in držanje na isti točki. Tukaj pa pride v vlogo denar, da osrbujejo nas, dobivajo mastne pare, ki si jih delijo bog ve kako. Metadon nam ni le potuha, zaradi njega jaz normalno funkcioniram in lahko hodim v službo. Komentarji v stilu, da Mateja dela probleme na Petkovšku težko vzdržijo, saj punca cele dneve pospravlja po cesti za nami in vse to dela prostovoljno. Ljudje, želel bi, da ne dajete vseh v isti koš in tudi tistega slabega koša ne bilo, če bi v metadonski ambulanti imeli tak odpiralni čas, da bi si ljudje lahko iskali zaposlitev. Tako pa še tisti, ki imajo željo po tem, da kaj naredijo iz sebe ne morejo...sledi zapitev do groba...a to je slovenska solidarnost. Preberite si vsaj pacientove pravice in potem govorite, ne pa kot trop ovac za nekom, ki je rekel nekaj. Se pa takoj opravičjem vsem, ki ne sodite v to skupino ljudi in veste kaj se v resnici dogaja. Drugače pa hvala za podporo in temu gremo do konca, ker se ne gre več za naju, ampak za vse, ki hodimo na Metelkovo.... In ljudje, nikoli ne veste, mogoče pa boste imeli v družini tak primer. Bi radi da se tako obnašajo do vašega otroka ali sorodnika?!
User936430
08. 08. 2012 14.34
+12
Žal se ne moram zadržati ter povedati svoje mnenje. Kot pacient ZD Metelkova, bolj natančno Centra Za Zdravljenje Odvisnosti Od Prepovedanih Drog, moram poudariti da se z kaznijo zgoraj omenjenima človekoma strinjam, ker občasno oba srečam pri vhodu v ZD. Še BOLJ moram poudariti, da se ne strinjam z mnenjem večine tukaj! Zaradi zgoraj omenjenih oseb smo na slabem glasu vsi tisti ljudje ki se na vso moč trudimo postati "normalni" ljudje, ( caa. 20% pacientov). Obstajamo ljudje ki smo enkrat v življenju zaradi različnih razlogov naredili napako, in sedaj plačujemo svojo kazen. Jaz osebno jo plačujem z vsem spoštovanjem ter voljo to tega da to napako popravim. Tudi sam sem se nekega dne znašel na cesti, in spoznal da potebujem pomoč. Obrnil sem se na ZD Metelkova. Od dneva ko sem postal pacient se nisem droge (heroina) več dotaknil. Sem zaposlena, urejena, spoštljiva oseba in sem NORMALEN človek. Plačujem zdravstveno zavarovanje (obvezno in dodatno), plačujem davke itd. Lahko rečem da sem v manjšini, vendar samo osebno poznam veliko podobnih ljudi, in mislim da ni pošteno, da vsi mi "pridni" ljudje trpimo zaradi incidentov "manj pridnih". sploh pa ni pošteno z strani, Vas "noralnih ljudi", da nas vse mečeti v isti koš. Zaradi te mentalitete se večina bivših odvisnikov nikoli ne vrne v prejšne stanje. Meni osebno je obisk centra spremenil življenje in mi pomagal uiti peklu! Zaradi centra in njegove podpore sem danes normalna oseba!!! Dejstvo je da vsakodnevno hodim po svoj dnevni odmerek, vendar je to edina stvar ki me veže z starim življenjem. Dejstvo je da sem živi primer da lahko ZDRAVLJENJE DELUJE, če si le tega želiš. Dejstvo je da večina ljudi tega ne podpira, Zakaj? Ker ne razume? Zaradi par ljudi, ki nimajo interesa spremeniti svojega življenja? Ker jemljem ZDRAVILO? (metadon je koneckoncev zdravilo, ki se ga lahko zlorabi ali pa ne). Ker so me nekateri komentarji resno užalili in pišem v efektu bo mogoče malce težko razbrati kaj želim povedati... Če že vse skupaj mečemo v en koš, potem lahko rečem da smo zaradi Silva Pluta vsi morilci ipd... Me kdo razume... Če ima kdo toliko poguma da mi reče, da nisem normalen ker hodim po METADON, me lahko kontaktira in lahko preveriva kdo ima bolj normalno življenje! Živim bolj urejeno življenje od večine tu. Zaslužim več kot pa večina tu. Vozim boljši avto kot pa večina tu. Sem bolj spoštljiv kot pa večina tu!!! Vidim in čutim več kot pa večina tu!!! PA VENDAR SE ŠE VEDNO NAJDE NEKDO K S PRSTOM KAŽE NAME "poglej ga narkomana"........ zakaj? Zaradi v prispevku omenjenih ljudi, (ki sta vse prej kot pa nedolžni ovčici--ju vidim skoraj vsak dan), in zaradi vas "normalnih" ljudi ker zaradi strahu in nevednosti obsojate vse.... NI POŠTENO!!!! P.S. Metadona jima ne bi smeli vzeti (lahko je življensko nevarno), vendar sta verjetno dobila možnost prejemanja zdravila v drugem centru. kar sta očitno odklonila. pogodba ki jo podpiše vsak pacient Centra je jasna! Ker pa to ni njun prvi incident, se z kaznijo strinajm!!! LP ter brez zamere...
User699239
08. 08. 2012 13.29
+2
ma dej lepo vas prosm, ta drugi se neki grejo tam zdaj pa bogi - sej v domu za brezdomce imajo tudi "obvezo" da ne pijejo in da st tuširajo, kako kratenje pravic!
aquauris
08. 08. 2012 12.30
+3
A temu se zdaj reče zdravstvena oskrba?
djdj
08. 08. 2012 00.42
-1
Kdor noče sam nehat v kletko 3,6,12 mesecev . Abstinenčna bo že popustila. Ta metadon je potuha!
User561148
10. 08. 2012 12.12
-3
je potuha za tiste ki ti izkoriščajio,nejkateeri pa delamo in se trudimo nekaj narediti in se ozdraviti bolezni,abstinebca pa je smrtno nevarna in enkrat bi jo moral poizkusit in bi zamenjal ploščo in svoje nišljebje ki je podono ljudem ki so kurili ljudi ker so trdili da zemlja ni okrogla
User935196
07. 08. 2012 18.38
+5
Z metadonom se NE ZDRAVI! Metadon je samo sintetična različica heroina. Plačujemo pa to državljani....na plečih tistih, ki so res bolni. Delo osvobaja! Nagnat te narkomančke ceste pometat, kanale pucat. Le tako se bodo ozdraveli. Ne pa da imajo 24 ur na dan čas, da se smilijo sami sebi!
User561148
10. 08. 2012 12.13
-4
prijatu jaz delam in se trudim ,plačujem pa vse davke tako kot ti
User931260
07. 08. 2012 18.00
+6
Smilijo se mi invalidi, reveži, ki niso lenuhi a so zaradi spleta okoliščin to postali... a narkomani pa niti malo... nič dobrega ne prinesejo družbi
User561148
10. 08. 2012 12.18
-5
oni so to postali ker jim je tak način življenja všeč to je pa le peščica in odvisnost je bolezen ne pa odločitev posameznika
User598089
07. 08. 2012 17.57
+3
Z vsem spostovanjem....do tistih, ki so sami prekinili metadonsko terapijo. Vam pa povem le tole: z tapravim karakterjem se da tudi to prezivet in normalno dalje zivet. Ze 2x me je braisal!!! A ste pdkupljeni od Lek-a???? Ta metadonska terapija je samo ujckaanje in zagotavlja zastonj odmerek-vsakodnevni!!! Davkoplacevalci pa vse tole placujemo
User931260
07. 08. 2012 17.50
+2
ne razumem zakaj je metadon brezplačen.... spada med droge in tega zavarovalnici pač ni treba kriti.... zaradi takšnih so v minusu, poleg dejstva da so vodilni vse pokradli
User561148
10. 08. 2012 12.18
-2
zaradi metadonskiega programa generalno gledano jgre valiko manj denarja za zdravljenje,kot pa plačevat policijo sodstvo in škodo ki jo narkomani naredijo zadradi njihovih potreb
User251591
07. 08. 2012 16.04
+4
Pošteni administratorji ni kaj!... Jaz pišem resnico oni brišejo. Kot sem napisal - bil sem tam in vse videl. Tadva sta napadla enga reveža, ki se je samo branil. Sploh babnca je bila vsa agresivna - sikala je in brcala tipa, dokler je ni odrinil, potem pa je v napad prešel njen fant.
User561148
10. 08. 2012 12.26
-3
verjetno to vse mirno požrl,dej povej kdaj boš šel v banko pa da te pokradem pa da vidimo če boš še vedno branil revčkaja ja vse res,bila je grozna so revčka ki ji je ukradel 7000 eu,in ti bi
gog
07. 08. 2012 15.41
+1
hehehe,kakšna tragedija!!!po moje je ni napadu tip prezveze,sigurnu ga je scat pelala!!!ženska itak ful poštenu deluje,tok da mu je ziher kak keš dolžna za drogo,al ji je pa tip dal dnar za drogo-metadon!!!ona pa mu je kako sranje(cukr,prašek,itd.)al pa navaden džus prnesla!!!kr stem metadonom je sama potuha,ubistvu zastojn droga če nima dnarja zanjo jo itak v ambulanti dobi!!!prej sm prebiral komentarje pa je nekdo napisal da morjo itak urin dat,da jih testirajo pred užitjem!!!to drži,ampak urin se danes prodaja,al pa kupuje kot kepice sladoleda!!!
User561148
10. 08. 2012 12.29
-3
malo se pozanimaj kaj je res in kaj ne,da ne boš govoril neumnosti,jemljejo nam vodo in pri tem prav nesramno gledajo v hrbet ali rit,da nebi guljufali
pkj
07. 08. 2012 14.17
+5
metadon je droga, ki jo drogerašem kupujemo davkoplačevalci. to bi morali nemudoma ukiniti. narkomane bi morali odložiti na otok, kjer je najbližja celina najmanj 500 km daleč. kmalu bi bili vsi čisti. drugače pa. zakaj bi prenehali z drogiranjem, če pa imamo tudi metadon zastonj. računajte jim ga. vzemite jim socialko za metadon. kdo jim je kriv, da so se začeli zbadat? jaz jih nisem nagovarjal. tudi sam nisem imel lahkega otroštva, pa nisem narkoman. če že imajo to za izgovore.
visoki
07. 08. 2012 17.54
+0
User561148
10. 08. 2012 12.31
-2
kar daj namesto vseega alkota ki ga ga v letu spiješ
User289753
07. 08. 2012 13.43
+8
Z metadonom se pa res zdravijo ja pa jade. Z metadonom si je samo država kupila mir pred vlamljanjem in krajo.... hahaha
User456108
07. 08. 2012 13.34
+5
zdravljenje odvisnosti od drog bi moralo potekati celostno s prevzgojo. Metadon je samo potuha oz. zamenjava ene droge za drugo, kjer ima spet nekdo svoj piskrček pristavljen. Gre pa itak iz žepa davkoplačevalcev. Odvisniki so res bolniki. Moti me pa to, da so iz kadilcev naredili drugorazredne državljane (so tudi odvisniki) , narkomanom pa dajejo potuho z zastonj drogo.
User561148
10. 08. 2012 12.33
-2
metadon ni droga-od njega nisi poplnoma nič zadet,ampak ti zapolni receptorje v glavi nima pa ZADETEGA UČINKA za odvisnike
User855645
07. 08. 2012 12.19
+2
Takšno življenje nima smisla, pol ga preprodajajo droge, da bi imeli za svoje doze in je trg ves čas založen, pol ga nekateri preživijo na zdravljenju. V glavnem, ves čas gre predvsem za ene ali druge droge, ki jih zagotavlja država, ves čas se sučejo v istih krogih. Glavni, če ne edini problem narkomanije so derivati, namesto naravnih zelišč uporabljajo preparate, ki jih sami ne morejo in ne znajo izdelati, posledično služi država. Lahko bi si sadili travo, ki pod lučjo raste čez celo leto in molzli roza mak, če ne morejo brez opijatov, potem bi postale droge zgolj rekreacija in bi se lahko odvisnki normalno socializirali z ostalimi, dilerjev pa sploh ne bi bilo.
User561148
10. 08. 2012 12.35
-3
da ste tako zaostali *pa človek temu nemore verjet -govorite o stvareh o katerih nimate pojma
User33565
07. 08. 2012 08.43
-6
Tole je čez mejo. Z dobrim odvetnikom bi dobila tako odškodnino, da bi imela vsaj kako leto za heroin.
User33565
07. 08. 2012 09.21
-1
Sploh pa niso zdravniki, še manj pa medicinske sestre usposobljeni za izrekanje kakršnihkoli kazni.
stiing
07. 08. 2012 09.41
+14
a po tvoje nasilje spada v zdravstvene ustanove??? in niso zdravniki in sestre za kazni res je, baje imajo pacienti terapevtski dogovor s katerim so seznjanjeni in vejo kakšni so ukrepi kar je najbolj pravilno, če ne se nasilje lahko samo razmnožuje.
User33565
08. 08. 2012 12.47
-3
Ne gre za terapevtski 'dogovor', ampak za prisilni podpis na dokument s katerim se pacient "prostovoljno" odreka nekaterim ustavnim pravicam, kar je pogoj za prejemanje metadona. Za nasilje je pristojna pa policija. V nekaterih primerih tudi zdravniki psihiatri. V NOBENEM primeru pa ne zdravniki v mestni ambulanti, ki delijo metadon. Seveda lahko skrajno nasilnega človeka odpeljejo tudi prisilno na Polje. Ne bi mu pa smeli ukiniti terapije. Tu gre za popolno samovoljo nekaterih zdravnikov, ki bi za kaj takega morali izgubiti licenco. Take stvari lahko gredo brez posledic skozi le pri nas in v Rusiji.
stiing
08. 08. 2012 21.26
+5
ja pa čez grejo take stvari tudi na nizozemskem, nemčiji, španiji itd a ne? sem se pozanimal za ta terapevtski dogovor in ti lahko rečem samo eno: POPOLNOMA UPRAVIČENO DELAJO V CENTRU V LJUBLJANI in če ne more pacient tisto malo spoštovanja in dolžnost izpoljnjevat, naj gre drugam, da o nasilju ki se baje dogaja med pacienti ne zgubljam besed in noben mu ne odreka mtd. terapjie temveč sam z nespoštovanjem sopacientov, ustanove in nekim agresivno protestantskim vedenjem prispeva k temu da se ga izkjljuči iz programa in tako je prav, povsod so pravila in minimum da se jih spoštuje, me zanima če ti prideš v trgovino pa kar vse vzameš brez da plačaš ali pa v banko pa težiš ... pa še kako te bodo ven vrgli, in v temu primeru nekdo mora izvesti postopek da se težkega pacienta odtrani iz programa in tega ne bo delala policija kr verjemi, ampak tisti ki so zaposleni tam, ker je z njimi podpisal dogovor lahko pa tudi z asistenco policije, če ne gre drugače.
User450197
07. 08. 2012 07.50
+10
Na travci bi ostala majmuna.
User790561
07. 08. 2012 07.48
+17
Poznam dekle, ki je odvisnica in metadon jemje samo kadar nima za drogo, sicer pa na Petkovškovem nabrežju pred Stigmo dnevno dela izgrede. Metadon je samo potuha, predvsem pa dodatni zaslužek za odvisnike.
User441239
07. 08. 2012 08.06
+4
Na kakšen način ,pa je dodaten vir zaslužka?? Metadonci morajo svojo dozo popiti pred sestro!! Kako naj ga potem prodajo....metadon?? Metadon,ki se znajde na ulici,ne pride od odvisnikov!! Me je moderator zbrisal,ko sem napisal,da je to vprašanje za policijo! Naj razišče iz kakšnih in katerih virov pride na cesto!! Še nismo pozabili kovčka,ki ga je nekdo nosil s sabo in iz njega delil vse živo!!
stiing
07. 08. 2012 08.10
+5
res je rdecimak, oz. še samo ena opcija je in ta, da tisti mtd, ki ga imajo za vikend prodajo no to pa so premale količine kolikor ga je zares na ulici in koliko ga odvisni ljudje kupujejo.
sonas
07. 08. 2012 11.51
+3
no pred zaužitjem metadona, pa tudi morajo oddati urin, da dokažejo, da ne uživajo drugih drog! a vesta kako dobro plačajo odvisniki za čisti urin???? celo zmrznjenega prodajajo!!!