Slovenija

Predlog: 13. pokojnina oziroma 625 evrov letnega dodatka za vse

Ljubljana, 31. 08. 2022 14.45 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

V Sindikatu upokojencev Slovenije predlagajo, da se letni dodatek za upokojence postopoma preoblikuje v trinajsto pokojnino. V sindikatu so prepričani, da je letni dodatek postal kategorija, ki je izgubila svoj pomen oziroma namen, zato menijo, da je zdaj pravi čas za spremembo. Predlagajo 625 evrov letnega dodatka za vse upokojence v letu 2023. Ministrstvo za delo uvedbe ne podpira, saj bi šlo za 'regresiven in nepravičen ukrep'.

Kot je pojasnila predsednica sindikata Francka Četković, v sindikatu predvidevajo, da bo vlada v naslednjih tednih pripravila rebalans proračuna za to in prihodnje leto. "Pri tem ne sme spregledati stiske, v kateri so se zaradi mačehovskega odnosa do pokojninskega sistema v preteklosti znašli upokojenci," je poudarila.

Ob tem je spomnila na sistemski zakon, ki določa, da se višina letnega dodatka upokojencem določa z vsakoletnim zakonom o izvrševanju proračuna in se izplača v dveh različnih zneskih. Za tekoče leto pa je bilo določeno pet razredov, najvišji znesek letnega dodatka je znašal 450 evrov, najnižji pa je bil 140 evrov.

Upokojenca
Upokojenca FOTO: Shutterstock

Tudi v preteklih letih so vlade po njenih besedah določale letni dodatek v več razredih tako, da je ta postal nekakšen socialni dodatek, kot da gre pri izplačilih pokojnin za socialno denarno pomoč, je opozorila predsednica sindikata, ki deluje v okviru Zveze svobodnih sindikatov Slovenije.

V nadaljevanju je izpostavila nezadovoljstvo upokojencev s takšno ureditvijo izplačil letnega dodatka. "Moti jih višina, ki je veliko nižja od zneska regresa za letni dopust zaposlenih, ki je v tem letu znašal 1074 evrov. Mnogi so tudi prizadeti, ker dobijo zaradi enega evra nižji znesek letnega dodatka," je opozorila Četkovićeva.

Zato v sindikatu za višino predlagajo 80 odstotkov povprečne pokojnine v mesecu pred izplačilom letnega dodatka. "S tem bomo upokojenke in upokojenci izenačeni z zaposlenimi in ne več diskriminirani, kot smo bili v preteklih letih. Za julij je znašala povprečna pokojnina 781 evrov, letni dodatek bi znašal 625 evrov za vse prejemnike," je poudarila.

Omenila je, da je v državah, kjer imajo 13. ali 14. pokojnino, ta praviloma enaka višini pokojnine, ki jo prejema posameznik. V naš pokojninski sistem je po njenih navedbah vgrajena tudi določena stopnja solidarnosti in glede na veliko število prejemnikov s pokojninami do 600 evrov - julija je bilo teh skoraj 25 odstotkov ali 124.639 - v sindikatu menijo, da je primerno, da se določi dodatek v predlagani višini za vse v enakem znesku. Za to bi po oceni sindikata potrebovali okoli 380 milijonov evrov.

V sindikatu pričakujejo izredno uskladitev pokojnin v višini 3,5 odstotka še letos, kar je predlagala Zveza društev upokojencev Slovenije, saj so bile pokojnine v začetku leta po besedah Četkovićeve še vedno za en odstotek nižje, kot bi morale biti, ker je vlada lani ob redni uskladitvi pokojnine povečala samo za 2,5 odstotka, dejansko pa bi jih morala po podatkih in zakonu povišati za 3,5 odstotka. To sindikalisti zdaj pričakujejo od pokojninskega zavoda, ki bo o tem razpravljal na seji prihodnji mesec.

Ministrstvo za delo uvedbe ne podpira

Kot so sporočili z  ministrstva, uvedbe ne podpirajo, saj bi šlo za "regresiven in nepravičen ukrep". Podpirajo pa večjo stopnjo progresivnosti pri dodeljevanju letnega dodatka upokojencem, saj menijo, da bi tisti z nižjimi pokojninami morali prejeti višji dodatek.

"Na področju pokojninskega sistema v Sloveniji so v zadnjem času največje težave s (pre)nizkimi pokojninami in pri zagotavljanju dostojnih pokojnin," so v sporočilu za javnost zapisali na ministrstvu. Kot so dodali, si v času epidemije covida-19 in tudi ob pojavu aktualne energetske krize vseskozi prizadevajo, da pri ukrepih, naslovljenih na prebivalstvo, tako tudi ob zadnjih ukrepih za odpravo posledic draginje, zajamejo najranljivejši del družbe, med njimi tudi upokojence, so zapisali na ministrstvu.

Stavba ministrstva za delo, družino in socialne zadeve
Stavba ministrstva za delo, družino in socialne zadeve FOTO: POP TV

Dodali so, da je treba to vprašanje nasloviti tudi z vidika finančne vzdržnosti pokojninske blagajne ter političnega konsenza. Ob vseh nadaljnjih posegih na področje pokojninskega sistema si na ministrstvu želijo iskanja širokega družbenega konsenza in si bodo v največji možni meri prizadevali za izogibanje rešitvam zgolj za posamezne parametre sistema, so navedli.

"Zavezujemo pa se tudi k pravični prerazporeditvi bremen ter pravičnim pokojninskim prejemkom. Vsaka pokojnina mora namreč zagotavljati dostojno starost ne glede na vplačane prispevke," so še dodali v odzivu.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (100)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

IS58
12. 10. 2022 08.03
+1
To ni 13 plača. To je regres, ki ga morajo dobiti upokojenci kot delavci. Delavec dobi enkraz višji regres kot bi ga dobili upokojenci? Zakaj? Upokojenci so svoje oddelali in tudi oni potrebujejo letni oddih ali si privarčunejo za kurjavo. Če se bo to imenovala 13 plača, potem upokojenci pozabite na izredne uskladitve glede na inflacijo in ostale dodatke. Sindikat upokojencev je totalno nesposoben in ne vedo kaj se pogajajo ter kaj bo ta regres potegnil za sabo. Nič dobrega dokler se bo ta dodatek imenoval 13 plača.
ćurkl
03. 09. 2022 10.30
-1
Kdaj bo pa moja kategorija dobila od Države kaj zastonj?
Beaa
03. 09. 2022 08.54
+5
Italija,Avstrija,Nemčija ima 13 julija in 14 decembra, vsi upokojenci. Že leta in leta
gokingsgo
02. 09. 2022 21.19
+0
Razmisljanje, naj bo penzija dostojna, ne glede na vplacila v blagajno v casu dela, je absurd. Zakaj ne razmisljamo kot Avstrijci, ki imajo minimalno penzijo za polno delovno dobo 1200 €? Sicer pa, v Ameriki dobijo bruto placo, potem pa vsak sam odloci koliko bo dal za zavarovanje in v pokojninsko blagajno...pri nas pa bog ne daj da bi pridno delal, naredil kariero in imel dostojno penzijo. Ker potem bos dobival minimalen regres 140€, ne bo draginjskega dodatka, ne bo covid dodatks....itd. Ne splaca se delat, ne splaca se dat vsak mesec celo placo v pok.blagajno....najbolje socialna, pa vse ostalo kar gre zraven. Bravo
Betuul
01. 09. 2022 17.18
+5
To sploh ni predlog ! Ampak dejanska resnica; ki se mora udejanjiti do 31.12. 2022 in 625€ 13pokojnine že izplačati do 31.12.2022letos! To so si upokojenci; ki imamo več let oddelanih v jugi zaslužil!
Betuul
01. 09. 2022 17.40
+4
To nimaš kaj odločat! To je pravica do upokojencev!
Betuul
31. 08. 2022 21.57
+4
Ja in to vsem 1000€, ki smo v svojem delovnem obdobju plačevali sindikalno članarino!
Houdre
31. 08. 2022 21.53
+0
A palček tut to dobi?
ROMELS
31. 08. 2022 21.03
+6
Vsakemu naj povečajo pokojnino za 50 evrov na mesec pa ne bo treba nobene 13. pokojnine.
Beaa
03. 09. 2022 08.56
Eni so delali leto,dve un več da so si skromni 0okjnino zvišali. Potem 53m več procentov.
User300173
31. 08. 2022 20.46
+10
Plačo in penzion ne moreš primerjati. Plačo dobiš na delo ki ga opravljaš in delodajalcu sorazmerno prinašas profit. V penzion nikomur ne prinašas profita, ampak koristis plačane prispevke in zato so pokojnine raicne. Enkrat v pokoju bi morali dobiti vsi isto, saj je inflacija ista za vse. Več si prispeval ko si delal? Prav, ampak zato si dobil večjo penzion. Vsak naj bo plačan po svojem prispevku. Pa je res tako? Obračun pokojnin določajo tisti z večjimi dohodki in si avtomatično določajo večje znesko ko so že v pokoju, čeprav nič ne doprinesejo. Stvar je zelo preprosta, le hoteti razumeti moraš.
mackon08
31. 08. 2022 20.31
+14
Sindikat upokojencev je skup nesposobnežev, namesto da zahtevajo višje pokojnine izumljajo neke dodatke pacari eni.
User300173
31. 08. 2022 20.36
+5
slayer2
31. 08. 2022 20.31
+8
Privoščim,ampak naj najprej uredijo sistem plač,ki je porazen!!!
Walter Pravicek
31. 08. 2022 20.19
+5
13.pokojnina?Veselje je imelo kratek dah-Žal.
soncarica84
31. 08. 2022 19.56
+11
Kaj pa 13 placa?
mackon08
31. 08. 2022 20.34
+7
soncarica84 za trinajsto plačo se obrni na delodajalca, kaj imajo upokojenci s tvojo plačo nič.
JanezAn
31. 08. 2022 19.52
-4
Kar nekaj, še za zaposlene ni, da bi dobili 13. plačo, upokojenci bi pa kar 13. pokojnino, ko bi to dosegli bi zahtevali ponovno letni dodatek za rekreacijo, pa trikrat letno redno in izredno usklajevanje pokojnin pa še in še. Država naj se pa zapufa do vratu, da bo ustregla njihovim apetitom.
Walter Pravicek
31. 08. 2022 20.20
+14
Čaka te naša starost in pokojnina.Ne veseli se je,pokojnine namreč!
piranha
01. 09. 2022 12.04
+2
verjetno ne poznaš dobro zadeve, zato tak komentar. država je v preteklosti že nekajkrat izpraznila celoten pokojninski sklad za financiranje drugih zadev, vrnila pa je bore malo ali nič. drugače ti pa želim, da kmalu prideš v ta sistem. boš mogoče lažje komentiral, Janez.
JanezAn
01. 09. 2022 17.48
+1
Ko bom prišel, bo že čisto v razsulu, se vse bolj slabša, ker se je zavlačevalo s pokojninskimi reformami in je sedaj kup upokojencev, ki so šli mnogo prezgodaj v penzijo in prejemajo mnogo previsoko, glede na tiste, ki se upokojujejo sedaj (upoštevaje odmerni odstotek, število najboljših let, upokojitvena starost,...). Bolj ko se bo sedaj neracionalno zapravljalo za take želje, bolj se bo ta sistem razsul, zaradi tega bom tudi jaz moral delati tam nekje do 67 leta ali še dlje. Tudi jaz bi želel, da kmalu pridem v ta sistem, pri letih, kot ste šli večina, vendar vse kaže, da bo še dolgo, preden pridem. Zato tudi delam na 3. stebru, da se ne bom zanašal zgolj na penzijo, ki bo vsekekor mnogo nižja, kot jo večina prejema sedaj.
twitty
31. 08. 2022 19.50
+5
Pokojnina naj bo pokojnina in če je trinajsta naj bo sorazmerna višini pokojnine. Če pa je socialni dodatek in ds dobijo več tisti z majhnimi penzijami naj bo socialni dodatek in to ni več pokojnina.
User300173
31. 08. 2022 19.34
+14
Ko se upokojis, dobiš pokojnino sorazmerno vplačilom v pokojninsko blagajno, kasneje ne plačaš ničesar. Ob ouskladitvi pokojnin z inflacijo, bi morali dobiti vsi enak znesek, saj je inflacija ista za vse. Tako pravi zdrava kmečka logika. Vsem enako 13. Pokojnino namesto letnega dodatka? Bi šlo, ampak upoštevati, da uskladitev zaradi inflacije tudi dobijo vsi v istem znesku. Dva različna pristopa za isto tematiko? Ko greš v penzion na prispeval ničesar v pokojninsko blagajno in tudi nisi upravičen do višjih bonitet. Visjo penzion itak dobiš ob upokojitvi. Torej, zakaj inflacija ni za vse enaka? To vedo sestavljali iz višjega dohodninskega razreda oni odločajo.
Rožice že odcvetajo
31. 08. 2022 19.24
+2
Strinjam se glede 13 pokojnine, vendar ne tako, tisti, ki ima večjo pokojnino, dobi več, ker je več vplačeval in ne obratno, kot pri regresu, da tisti, ki so v življenju lenarili, dobijo kot nagrado višji regres. To se sicer dogaja na vseh področjih, pridni smo kaznovani, ker smo hodili v šole, se učili, veliko delali, si ustvarjali dobrine za življenje.....
User300173
31. 08. 2022 19.42
+5
Ko greš v pokoj dobiš pokojnino v odnosu na plačila v blagajno. V pokoju ne prispevas ničesar za povečavo mase v blagajni. Uskladitev pokojnin je zaradi inflacije in ne zaslug ali vplačil. Inflacija je za vse ista, torej v istem znesku.za višje prispevke dobiš ob upokojitvi, kasneje eni dobijo več, drugi manj, inflacija pa ista za vse. Več vplačal si izkoristil ob upokojitvi.
hobotnica1
31. 08. 2022 19.43
+6
Nekateri tega nočejo razumeti. Se pa strinjam z vami.
gostb6fa2
31. 08. 2022 19.17
+8
Vsaka pokojnina mora namreč zagotavljati dostojno starost ne glede na vplačane prispevke," so še dodali v odzivu. Torej vsem isto penzijo. In koliko bi potem znašala penzija.
hobotnica1
31. 08. 2022 19.45
+9
Potem naj še prispevke od plač vsi enako plačujejo, potem pa iste penzije. Se bonim, da bi se vse sesulo.
Uporabnik1812060
31. 08. 2022 18.54
-6
Lepo vas prosim Četkovićeva, nehajte že enkrat. A vam je sploh jasno, koliko upokojencev živi zelo dobro, hodi po izletih, potovanjih, toplicah, skratka, privošči si več kot marsikateri zaposleni, poleg tega pa ima večina, ampak res večina njih lastno nepremičnino. Če ima bajto ali preveliko stanovanje, je to velik denar, naj ga proda, pa bo imel za ogrevanje, pa še kaj več. Moja upokojenska znanka leta po svetu, vedno vsaj za dva meseca, ima bajto 250 kvadratov in taka naj dobi še 13 penzijo? Delala je samo 30 let, ker jih je 10 odsedela na zavodu, pa ima še vedno odlično penzijo.
piranha
31. 08. 2022 19.02
+7
ti pa res nisi vreden komentarja. verjetno si si v tem življenju veliko napravil in pri tem plačal vse davke državi. pa brez zamere. p.s. verjetno si prepričan, da nikoli ne boš imel statusa upokojenca..
hobotnica1
31. 08. 2022 19.47
+1
Uporabnik 18.....vam očitno ni uspelo nič ustvarit, očitno se ukvarjate z drugimi s svoj nevoščljivostjo.
mackon08
31. 08. 2022 21.00
+2
Uporabnik1812060 to kar si napisal je vse za lase privlečeno govoriš na pamet ker nimaš blage veze.
Prokleta Zima
31. 08. 2022 18.52
+5
Najboljša fora je ta, da imaš toliko penzije kot si vplačal. Zaposleni v JS niso nič vplačali, še plačo so imeli šenkano, zdaj imajo pa višje penzije kot tisti, ki so vsak mesec sproti polagali gotovino v pokojninsko blagajno. Dajte me demantirat, prosim.
giovanni2
31. 08. 2022 19.03
+9
Plačali so od tistih (pre)visokih plač, katere niso zaslužili, večina od njih.
hobotnica1
31. 08. 2022 19.48
+1
Sem takoj za, bo moja penzija zletela v nebo,
mackon08
31. 08. 2022 21.01
+3
Prokleta Zima razloži kako zaposleni v JS niso nič plačali haloooo?