Slovenija

'Virus ošpic bo vselej našel necepljene otroke'

Ljubljana, 24. 04. 2019 08.05 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 8 min
Avtor
24 UR ZVEČER/ A.K.
Komentarji
232

Ljubljansko urgenco sta obiskala bolnika z ošpicami in bolezni izpostavila več sto čakajočih. Potencialno ogroženim bodo poslali pisna navodila, kako ravnati. Na NIJZ poudarjajo, da je cepljenje izjemno pomembno in da se tisti, ki so bili proti ošpicam cepljeni dvakrat, nimajo česa bati. Če so se okužili in niso zaščiteni, bodo zboleli v 10 do 14 dneh, v tem času pa lahko bolezen preprečijo s cepljenjem.

Več videovsebin
  • Iz 24UR: 'Ne hodite k zdravniku'
    02:48
    Iz 24UR: 'Ne hodite k zdravniku'
  • Iz 24UR: Visoka precepljenost
    02:09
    Iz 24UR: Visoka precepljenost
  • Iz SVETA: Okužen moški naj bi v čakalnici prišel v stik s 300 bolniki
    04:18
    Iz SVETA: Okužen moški naj bi v čakalnici prišel v stik s 300 bolniki
  • Iz 24UR ZVEČER: Je Slovenija pred epidemijo ošpic?
    05:31
    Iz 24UR ZVEČER: Je Slovenija pred epidemijo ošpic?
  • Iz 24UR: Dva primera ošpic
    02:28
    Iz 24UR: Dva primera ošpic

Kot smo poročali, so konec tedna zdravniki Zdravstvenega doma Ljubljana, ki ima od decembra dežurne ambulante ob dela prostih dneh na urgenci UKC Ljubljana, obravnavali dve osebi, ki sta zboleli za ošpicami. V tem času je bilo v čakalnici tudi več sto pacientov in njihovih svojcev.

Do zdaj NIJZ poklicalo 40 zaskrbljenih državljanov

Na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje (NIJZ) so do zdaj prejeli okoli 40 klicev. Kot opažajo, jih je večina poklicala zaradi objav v medijih in ne zaradi pisnih obvestil. Predvsem jih zanima, ali so v nevarnosti, da so se okužili, je pojasnila Marta Grgič Vitek. Po njeni oceni nezaščitenih v Sloveniji sicer ni veliko, težava pa je lahko pri osebah, rojenih med letoma 1965 in 1980, ki so morda dobile samo en odmerek. Na NIJZ opažajo, da se ljudje pogosto ne spomnijo oziroma nimajo zabeleženo, ali so dobili dva odmerka cepiva. Tem zato priporočajo, da se vseeno cepijo.

V državah z visokimi in s srednjimi dohodki kljub dokazanim prednostim cepljenja narašča število necepljenih otrok.
V državah z visokimi in s srednjimi dohodki kljub dokazanim prednostim cepljenja narašča število necepljenih otrok. FOTO: Shutterstock

Glede na relativno visoko stopnjo precepljenosti v Sloveniji, ki znaša 93,1 odstotka, po ocenah NIJZ za večino ljudi ni nobenega tveganja za okužbo. V nobeni regiji precepljenost proti ošpicam ni pod 90 odstotki, najnižja pa je v ljubljanski in mariborski regiji. "Če bi imeli res visoko precepljenost, bi se lahko zanašali na kolektivno zaščito in take aktivnosti bi bile bolj formalnost," je poudarila Grgič Vitkova. Svetovna zdravstvena organizacija priporoča prag 95-odstotne precepljenosti.

Ošpicam izpostavljeni vsi, ogroženi tisti, ki niso dvakrat cepljeni

Bolnika z ošpicami, ki sta čez vikend obiskala ljubljansko urgenco, sta prišla iz tujine, eden od njiju je v čakalnici oba dneva preživel več ur. Okužbi z ošpicami so bili izpostavljeni prav vsi v čakalnici, seveda ne bodo vsi zboleli, pojasnjuje dr. Maja Sočan z NIJZ. 

Ošpice se prenašajo po zraku s kužnimi kapljicami izločkov nosu in žrela okužene osebe, na primer s kihanjem in kašljanjem. Bolnik z ošpicami je kužen že približno štiri dni pred pojavom izpuščaja in še štiri dni po pojavu. Znaki bolezni se lahko začnejo kazati od petega do 21. dneva po izpostavljenosti virusu. Virus ošpic je zelo nalezljiv in ostane v zraku še dve uri po tistem, ko je bila oseba v prostoru.

Kot pojasnjuje, so takoj začeli ukrepe po algoritmu: "Skušali smo stopiti v stik z osebami, ki so bile na urgenci. Potreben je določen čas, da dobimo toliko kontaktov. Osebe, ki so rojene po letu 1960, bodo dobile pisno opozorilo z navodili, kako ukrepati, če niso bile cepljene. Navodila bodo preprosta. Naj preverijo svoj cepilni status, če so bili dvakrat cepljeni, posebnih ukrepov ni. Če niso bili, se bodo oglasili v ambulantah, da bodo cepljeni dvakrat."

Kot pojasnjuje, so bili okužbi izpostavljeni vsi, ki so bili v tistem času v čakalnici: "Izpostavljeni so bili vsi, a ne bodo vsi zboleli. Tisti, ki niso bili dvakrat cepljeni, lahko zbolijo in je treba zdaj nekaj narediti."

Na kaj naj bodo pozorni izpostavljeni?

Kot pojasnjuje Sočanova, se kužnost začne štiri dni pred pojavom izpuščaja in traja štiri dni po izginotju izpuščaja. Tisti, ki so bili v soboto in nedeljo na urgenci, v tem trenutku še niso kužni, in če bodo zboleli, bodo v približno deset do štirinajst dneh po izpostavljenosti, v tem času pa imajo možnost, da bolezen preprečijo s cepljenjem.

Če zdaj ne bodo cepljeni in so se okužili, bodo znaki sledeči: slabo počutje, vnetje oči, izcedek iz nosu, bolečine v žrelu in izpuščaj po vsem telesu, vročina. Majhni otroci naj ne bi bili ogroženi, ker po vsej verjetnosti niso bili v čakalnici: "Pričakujemo, da je večina majhnih otrok cepljena, necepljeni so le malčki, ki še niso dopolnili enega leta. Na urgenco vendarle prihajajo bolj odrasli kot otroci, tako da računamo, da je večina že prebolela oziroma cepljena."

Svetovni teden cepljenja: 'Cepljenje je izjemno pomembno'

Danes se začenja letošnji svetovni in evropski teden cepljenja, ki ga obeležujemo do konca meseca. Kot izpostavlja dr. Sočanova: "Cepljenje je izjemno pomembno. Tisti, ki so bili cepljeni, se nimajo česa bati. Evropski teden cepljenja je namenjen temu, da se spomnimo na to, kako bi bilo, če cepljenj ne bi bilo. Koliko tragičnih usod bi bilo, ko bi zbolevali starejši, otroci in bi zato umirali. Ko bolezni ni toliko, kot jih je bilo, namreč pozabimo na to in smo preveč sproščeni ter mislimo, da je cepljenje škodljivo, kar je povsem napačno."

Na UKC so opozorili, da že vse od decembrske napovedi ukinitve sobotnega dežurstva ZD Ljubljana na Metelkovi ulici in selitve teh ambulant v UKC Ljubljana opozarjajo na velik priliv pacientov v prostore urgentnega bloka.
Na UKC so opozorili, da že vse od decembrske napovedi ukinitve sobotnega dežurstva ZD Ljubljana na Metelkovi ulici in selitve teh ambulant v UKC Ljubljana opozarjajo na velik priliv pacientov v prostore urgentnega bloka. FOTO: Shutterstock

Teden cepljenja želi s sloganom Cepim se, zaščitim vse izpostaviti, da lahko vsak prispeva k zaščiti pred nalezljivimi boleznimi. Z dovolj velikim deležem cepljenih v skupnosti lahko namreč preprečimo prenos in širjenje nalezljive bolezni. Pred nalezljivimi boleznimi cepiva ščitijo ne le posameznika, temveč tudi družbo. Dovolj velik delež cepljenih ščiti tudi tiste, ki so najbolj ranljivi, vključno z dojenčki. Vsaka oseba ima zato pravico do lastne zaščite in deljenja družbene odgovornosti za zaščito tistih, ki sami ne morejo biti cepljeni, so zapisali na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje (NIJZ).

S cepljenjem bi lahko preprečili smrti 1,5 milijona otrok

Zaradi bolezni, ki bi jih lahko preprečili s cepljenjem, vsako leto še vedno umre 1,5 milijona otrok, približno 20 milijonov otrok pa še vedno ni cepljenih. V preteklih desetletjih je bil sicer dosežen velik napredek pri reševanju otroških življenj: od leta 1988 je število primerov otroške paralize upadlo za več kot 99 odstotkov, na globalni ravni pa se je v zadnjih dveh desetletjih smrtnost zaradi ošpic zmanjšala za 80 odstotkov.

V prvih treh mesecih leta 2019 je bilo po vsem svetu prijavljenih več kot 110.000 primerov ošpic, kar je skoraj 300 odstotkov več kot v enakem obdobju lani.Približno 110 000 oseb, večinoma otrok, je zaradi ošpic umrlo v letu 2017, kar je 22 odstotkov več kot leto prej.

V državah z visokimi in s srednjimi dohodki kljub dokazanim prednostim cepljenja narašča število necepljenih otrok. Svetovna zdravstvena organizacija (WHO) je dvom o cepljenju razglasila kot eno največjih groženj javnemu zdravju. Evropski in svetovni teden cepljenja se zato osredotoča tudi na vlogo posameznikov, ki s cepljenjem in deljenjem dejstev o cepivih prispevajo k varovanju življenj. Ob tem so na NIJZ poudarili, da pri iskanju informacij in širjenju dejstev o cepljenju vedno sledimo z dokazi podprtim informacijam.

"Letos se evropski teden cepljenja osredotoča na vlogo posameznikov, ki s cepljenjem prispevajo k varovanju življenj. Pravzaprav obstaja veliko načinov, da lahko vsak izmed nas postane junak in s cepljenjem zaščiti vse. V našem vsakdanjem življenju, na delovnih mestih, v naših družinah in na družbenih omrežjih lahko k temu prispeva vsak, tudi tisti, čigar delo ni neposredno povezano z zdravstvenim sektorjem," je v poslanici poudarila predstavnica in vodja urada WHO v Sloveniji Aiga Rurane.

UNICEF: Alarmanten porast ošpic po svetu

UNICEF je ob začetku svetovnega tedna cepljenja opozarja na alarmanten porast ošpic po vsem svetu. Poudarja, da približno 169 milijonov otrok med letoma 2010 in 2017 ni prejelo prvega odmerka cepiva proti ošpicam, kar je več kot 21 milijonov otrok letno.  Naraščajoče število necepljenih otrok je olajšalo pot do izbruhov ošpic, ki so v zadnjem času prizadeli več držav po vsem svetu.

"Temelji globalnega izbruha ošpic, ki smo mu priča danes, so bili ustvarjeni že pred leti,"je povedala Henrietta Fore, izvršna direktorica Unicefa. "Virus ošpic bo vselej našel necepljene otroke. Če želimo resnično preprečiti širjenje te nevarne, vendar preprečljive bolezni, moramo cepiti vsakega otroka, tako v razvitih državah kot tudi v državah v razvoju."

Za zaščito otrok pred ošpicami sta potrebna dva odmerka cepiva. Zaradi pomanjkanja dostopa do cepljenja, slabih zdravstvenih sistemov, pa tudi neupravičenega strahu in dvomov v cepiva je bila leta 2017 globalna precepljenost s prvim odmerkom cepiva proti ošpicam 85 odstotna, kljub rasti prebivalstva pa se v zadnjem desetletju ni bistveno spremenila. Globalna precepljenost z drugim odmerkom cepiva je veliko nižja, in sicer 67 odstotkov. Svetovna zdravstvena organizacija priporoča prag 95-odstotne precepljenosti, da bi dosegli tako imenovano kolektivno zaščito.

Po najnovejših podatkih je v državah z visokimi dohodki precepljenost s prvim odmerkom cepiva proti ošpicam 94-odstotna, z drugim odmerkom pa 91-odstotna. Čeprav so Združene države Amerike na vrhu seznama držav z visokim dohodkom, pa v njih med letoma 2010 in 2017 največ otrok ni bilo cepljenih s  prvim odmerkom cepiva, in sicer več kot 2,5 milijona. Sledita Francija z več kot 600.000 in Velika Britanija z več kot 500.000 necepljenih dojenčkov v istem obdobju.

V državah z nizkimi in srednjimi dohodki so razmere kritične. V letu 2017 je na primer Nigerija imela največje število otrok, mlajših od enega leta, in sicer skoraj 4 milijone, ki niso prejeli prvega odmerka. Sledijo Indija (2,9 milijona), Pakistan in Indonezija (1,2 milijona) ter Etiopija (1,1 milijona).

Še bolj zaskrbljujoča je globalna precepljenost z drugim odmerkom cepiva proti ošpicam. Med 20 državami z največjim številom necepljenih otrok v letu 2017, jih kar 9 ni uvedlo drugega odmerka. Dvajset držav v Podsaharski Afriki ni uvedlo nujno potrebnega drugega odmerka v nacionalni program cepljenja, kar pomeni, da je več kot 17 milijonov dojenčkov letno izpostavljenih večjemu tveganju, da zbolijo za ošpicami v otroštvu.

Dogodek konec tedna opozoril tudi na problematiko ukinitve sobotnega dežurstva na Metelkovi

Kot se je izkazalo v  primeru ljubljanske urgence konec tedna, je bilo v tem času v čakalnici tudi več sto čakajočih na obravnavo v UKC Ljubljana in njihovih svojcev. Na UKC so opozorili, da že vse od decembrske napovedi ukinitve sobotnega dežurstva ZD Ljubljana na Metelkovi ulici in selitve teh ambulant v UKC Ljubljana opozarjajo na velik priliv pacientov v prostore urgentnega bloka.

"Večkrat smo tako osebno vodstvo ZD Ljubljana kot javno izrazili skrb, ki jo prinaša tovrstno mešanje bolnikov z infektivnimi boleznimi, in tistih, ki zdravniško pomoč iščejo zaradi drugih težav. Ob začetku gradnje novega urgentnega kirurškega bloka smo znova opozorili na še večjo zgostitev različnih pacientov v čakalnici," trdijo na UKC.

"Po dogodkih konec tedna znova pozivamo vodstvo Zdravstvenega doma Ljubljana, da za čas gradbenih del čim prej vrnejo dežurne ambulante na staro lokacijo, to je v prostore ZD Ljubljana na Metelkovi ulici. Prav tako pred morebitno vrnitvijo v prostore UKC Ljubljana pričakujemo, da se dežurne ambulante uredi v prostorih, ki omogočajo izolacijo, saj v urgentnem bloku trenutno ni pogojev za izolacijo visoko kužnih bolnikov. Dogodki konec prejšnjega tedna so namreč potrdili, da obstaja ob trenutni organizaciji tveganje za hiter prenos nalezljivih bolezni," še opozarjajo.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (232)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Amnasty
25. 04. 2019 08.12
-11
Hmmm a sem samo jaz ali je tole malce fake propaganda, ker cepljenje upada?
SenecaLucius
25. 04. 2019 12.26
+3
Kot pravijo: ni potrebno cepiti vseh otrok, cepite samo tiste, ki jih imate radi....
palcek smuk 1
25. 04. 2019 12.56
+0
Nikoli ne bi pricakovala od drugih, da zivijo s posledicami cepljenja, zato da je moj otrok zasciten. To je egoizem
topo
25. 04. 2019 08.02
-2
a niso tam vsi cepleni
Krta?a 21
24. 04. 2019 21.18
-7
Bom čist kratek. Eni verujejo v takega in drugačnega stvarnika. Nekateri pa v farmacijo.... Če mislite da je farmacija kadarkoli in kjerkoli rešila kakršenkoli problem, se fajn motite. Ampak verjetno vam je to še malo preuranjeno razlagat. Za farmacijo stoji naftni lobi. Vsa najpomembnejša zdravila se da najti v naravi oz se da zdravila izdelati iz naravnih sestavin. To kar se prodaja kot sintetična zdravila, cepiva, antibiotike, kemoterapije itd je pa navaden n.....g. in ja, cepiva nikdar niso delovala, ne delujejo in nikdar ne bojo delovala. In naj naprej stopi farmacevtski lobi in ljudem nedvoumno z dokazi dokaže da nimam prav. Do zdaj še ni bilo take raziskave. In je tudi ne bo. Zakaj? Ker točno vejo da ne zdrži vode. Pa je čisto enostavno izvedljivo. Samo prikrivajo.....
SenecaLucius
25. 04. 2019 07.53
+12
Podaljšanje življenjske dobe za 10 let v zadnjih 30 letih je pa izključno zaradi rožic na tvojem vrtu?
sport5
25. 04. 2019 09.08
+15
Krtača - ne bom se spuščal v podrobnosti.Dam ti samo primer -penicilin.Poglej si na internetu,zakaj vse se je umiralo pred iznajdbo penicilina.Pa upam,da nimaš spet neke svoje"resnice"
bojer
24. 04. 2019 20.36
+15
Cepljenje proti nalezljivim boleznim je normalni pojav vsake družbe, ki ne želi epidemij, pandemij in podobno. Dovolj je že, da so ogroženi tisti, ki iz zdravstvenih razlogov ne smejo biti cepljeni.
Devilz Pff
24. 04. 2019 19.18
-7
ko je Edi izstrelil da je cepljenje privilegij me je vse minilo saj vendar ni mogoče da bi bil privilegij plasiran med običajne ljudi. Privilegij je za privilegirance. Komu lažete.
NotMe
24. 04. 2019 19.32
+12
Vprašaj ljudi na Madagaskarju, ali je to privilegij ali ne. In ne jemlji vsega, kar ti mamica prinese, za gotovo.
proofreader
24. 04. 2019 19.05
+6
Norma, si prebrala?
PABLO86ESCOBAR
24. 04. 2019 18.18
-3
Sem laik z vsem kar je povezano z cepljenjem. Pa me zanima če so otroci oz odrasli cepljeni proti ošpica, zakaj se potem bojijo toliko ošpič. A ni logično potem če si zaščiten proti nečemu da ti potem ala ošpice ne morejo škodovati. Potem takem cepivo ne deluje, če se bojijo izbruha ošpic in je potem to Farmacevtska propaganda.
NotMe
24. 04. 2019 19.34
+16
Ali si vzel % pri matematiki? No, zaščiteni smo, obstaja pa 3-5% možnost, da se nalezemo. In ne, ne želimo tvegat niti tega. In kot drugo - ne skrbi nas le za nas, ampak mene osebno recimo skrbi za dva dojenčka znancev in prijateljev ter za nekaj malčkov, ki imajo itak hude zdravstvene težave in morebitne ošpice ne bi zanje pomenile nič dobrega.
El Koronito
24. 04. 2019 20.16
-4
Kaj pa za tiste, ki dejansko obolijo za posledicami cepljenja? Te kej skrbi tud za njih?
El Koronito
24. 04. 2019 20.18
-7
Se pravi, da je potrebno našopat 99,999% prebivalstva s cepivi, da bo en promil necepljenih varen?
Krta?a 21
24. 04. 2019 21.04
+0
In potem se človek tu vpraša kdo je zdaj egoist.
brusilec
25. 04. 2019 09.41
+0
Niet ... če bi se sedajle nehali cepit vsi otroci, bi najverjetneje v roku parih let umrlo 30% necepljenih otrok. Trenutno se ne cepi nekaj procentov otrok, nekateri zaradi zdravstvenih težav, nekateri zaradi neumnih staršev .. in možnost da necepljen otrok dobi to bolezen je večja. Ja, obstaja pa tudi majhna možnost da dobi to bolezen cepljena oseba, odrasla oseba lahko ima hude posledice. včasih niso cepili 2x ampak enkrat.
setisfekšn
24. 04. 2019 18.09
+12
Ne vem mi smo ospice v osnovni preboleli skoraj vsi! V obdobju 70ih!
SenecaLucius
25. 04. 2019 07.57
+7
Točno, skoraj vsi! V Srbiji je lani tako 19 oseb bilo zunaj tvojih statističnih "skoraj vsi". Vprašaj svojce pokojnih za mnenje o cepljenju...
0OO7
24. 04. 2019 18.08
-3
Če je okuženi v skupni čakalnici moral čakati celih 5 ur, potem je tudi prav, da epidemija izbruhne. Pa nikomur ne želim muk te bolezni, posredno samo hočem povdariti pomen čakalnih dob, ki so pri nas že zdavnaj prebile vse meje razuma.
brusilec
25. 04. 2019 09.42
+1
jp.. po tvoji logiki .. ti privoščim da jih fašeš tudi ti ..
SLO-SURVIVAL
24. 04. 2019 17.36
+0
aha virus bo našel necepljene otroke, no torej v redu, torej cepljeni ste lahko brez skrbi saj ste cepljeni in je vseeno če kdo ni cepljen, saj ste zaščiteni, če se pa bojite, potem je cepivo za nič in je vseeno ali se cepite ali se ne cepite! A bomo zdaj o precepljenosti?
brusilec
25. 04. 2019 09.43
+2
Survival... nekateri otroci ne smejo biti cepljeni,.. ne morejo ,.. ti lahko zaradi debilxov umrejo .. jim privoščiš smrt ali kaj?
palcek smuk 1
25. 04. 2019 12.59
In vsi vi ste u luftu samo zaradi tega? A ste zaradi napak v zdravstvu tudi, pa zaradi stanja na otroski srcni kirurgiji,???
jozejoze1
24. 04. 2019 16.00
+7
Osebno se strinjam z obveznim cepljenjem. To, da imajo ljudje pomisleke, pa je na žalost kriva farmacija in zdravniško osebje. Svoje otroke sem dal cepiti samo na tista cepljenja, ki so bila nujna, na ostala ne. Po vsakem cepljenju sem se bal, da bo z otroci vse v redu......Ker tako kot jaz razmišlja velika večina ljudi, pa en cel kup "pomij" ki ostane, pač porinejo nekomu v žilo. Ko sem pri zadnjem obveznem cepljenju vprašal Pediatra, kakšna učinkovina je v cepivu, mi je ta odgovoril, da jih je vse-skupaj pet v enem. In sicer eden je pod obvezno cepljenje, ostale pomije so dodatno zraven....samo da prodamo. Ko sem zaprosil samo za tistega ki je pač obvezen, je dejal da to ni možno. In še dodatno mi je dal list, kjer sem moral podpisat, da za vse te "pomije", ki jih bodo stresli mojemu otroku v žilo, odgovarjam jaz OSEBNO.......za kozlat. Ne čudim se, da se ljudje tako množično odpovedujejo cepljenju. Če je nekdo tako siguren v svoje "pomije" , naj ne terja od mene, da jaz prevzamem odgovornost. Lepo bi že bilo, da za morebitne stranske učinke cepiv nekdo prevzame odgovornost nadaljnjega zdravljenja, ne pa da se od tu naprej jaz osebno jeb..m sam. Poleg tega, naj sortirajo svoje "pomije" , da bomo ljudje lahko izbirali proti komu se bomo cepili.
najboljšisosed
24. 04. 2019 16.27
-2
El Koronito
24. 04. 2019 16.48
+2
Imel si srečo, da je vse potekalo ok ... Kaj pa tisti, ki je niso imeli? Čudi me, da ste vsi tiho ...
jozejoze1
24. 04. 2019 17.06
+8
Čudi me tudi to, zakaj se na zavodu za zdravstveno varstvo, kjer opravljajo cepljenja proti gripi, ne cepi nihče od osebja????? (preverjeno...tam dela moja sestra). Osebno proti gripi nisem bil cepljen še nikoli, čeprav nam v firmi te "pomije" ponujajo zastonj. V svojem življenju sem prebolel eno gripo, moji sodelavci jo prebolevajo skoraj vsako leto, čeprav so cepljeni. Pri dobrih 20.letih delavne dobe še nisem bil enega dneva na bolniški, antibiotika do današnjega dne še nisem užival......Ko sem to povedal pediatru, ko me je zaničevalno gledal, ker nisem svojega otroka cepil proti gripi, je zaprl svoj go-bec. .......Sicer nisem neki teoretik zarot, a vse pač res ni za v naše žile..........IN ŠE ENKRAT PONAVLJAM.....SORTIRAJTE SVOJE "POMIJE", TAKO DA BOMO LAHKO IZBIRALI PROTI KOMU SE BOMO CEPILI....DRUGAČE SE RAHLO JEB...TE.
Morana7
24. 04. 2019 17.32
+5
Niet Che, če se sprašujete kje so vsi s posledicami cepljenja in zakaj so tiho: "Cepiva so pravzaprav zelo varna, večina neželenih učinkov po cepljenju je blagih in prehodnih (bolečina ali oteklina na mestu cepljenja ali blago povišana telesna temperatura). Resni neželeni učinki se pojavijo le redko (od eden na tisoč do eden na milijon cepljenih)." vir NIJZ Osebno poznam le en primer, da je otrok imel po cepljenju hude alergije, poznam pa ogromno ljudi z otroci in niso imeli omembe vrednih težav. Skratka iz napisanega 1 primer na 100.000 ali na 1.000.000 cepljenih ne more sproducirati mas otrok z posledicami cepljenja. Bi vam pa še toplo priporočala, da si preberete še kaj o pojmu javno zdravje....kot kar nekaj komentatorjev tule namreč ne vidite dlje od lastne riti. Govorim za obvezna cepljenja, kar jih lahko sami izberete se pa sami odločite. Za gripo se jaz tudi npr. ne cepim.
El Koronito
24. 04. 2019 20.17
+0
ha ha ha ... bravo. Ti bi lahko delal kot PR v farmaciji.
Krta?a 21
24. 04. 2019 21.25
-5
Morana. Tule se podatki strašno skrivajo. Prvič - prvi simptomi (alergije, otekline, vročina) se pokažejo po enem do nekaj dnevih. Drugič - posledice in to resne, pa se pri otrocih lahko pokažejo šele čez en mesec, dva. Govorim o avtizmu in podobnih motnjah. In tega farmacija ne beleži več kot posledice cepljenja. Ampak bi morali. Gre za prikrivanje podatkov. Poglej si malo film vaxxed in podobne zadeve.
brusilec
25. 04. 2019 09.46
+0
ej joze .. da se nisi jedel antibiotika v življenju, pa niti bolan bil .. maš pač dober imunski sistem.. imaš pa tudi ljudi ki se ne cepijo, pa so bolani non stop. imam kolega dela v produkciji, bolan skoz,.. njegova dela z starejšimi.. nikoli bolana.. pač takšno telo, imunski sistem. drugače tudi sam zelozelo poredko jem tablete, antibiotike sploh .. ampak pri otrocih nam pa je že dostikrat pomagal. da bi pa riskiral življenje otrok zaradi nekih pametnjakovičev in svojih ne cepil .. hvala lepa
WestCoast
24. 04. 2019 15.14
+9
Našel bo tudi cepljene!!! Klinc pa sodobna medicina
flojdi
24. 04. 2019 14.50
+5
Še vedno ne razumem zakaj se Cepljeni bojijo neCepljenih
El Koronito
24. 04. 2019 14.54
+4
V bistvu jih skrbi za necepljene ... tiste ki se ne morejo al pa ne smejo cepiti. Se pravi, da je potrebno našopat 99,999% prebivalstva s cepivi, da bo en promil necepljenih varen.
El Koronito
24. 04. 2019 14.54
+8
Itak pa zbolijo cepljeni, ker je učinkovitost cepljenja cca 95%.
METKA102
24. 04. 2019 14.57
+20
Ti to dobro veš, da se cepljeni ne bojijo necepljenih. Morda pa boš kdaj imel otroka, ki se zaradi nekaterih imunskih pomanjkljivosti ne bo smel cepiti. Boš takrat povedal, kako se boš ti bal.
El Koronito
24. 04. 2019 15.02
-3
Metka se pravi, da ti je vseeno tudi, če 100.000 otrok trpi za posledicami cepljenja, samo da so tvoji otroci varni?
palcek smuk 1
24. 04. 2019 16.13
-2
RamzesII
24. 04. 2019 16.24
+1
"V bistvu jih skrbi za necepljene ... tiste ki se ne morejo al pa ne smejo cepiti." Res, potem pa bereš o primeru otroka, ki so ga odvlekli iz šole in prisilno cepili. Otroka, za katerega so vedeli, da ne sme biti cepljen, zaradi specifične alergije, vseeno do ga, brez vednosti staršev. Otrok, deklica, je umrla zaradi tega, reakcije, alergične reakcije. Starši so sicer borili, tožili, a proti takemu sistemu ne moreš nič. Morali so sprijazniti z izgubo. Ni vse tako kot se zdi. Teorija je eno, praksa pa drugo.
najboljšisosed
24. 04. 2019 16.28
-1
SLO-SURVIVAL
24. 04. 2019 17.37
-1
haha večna dilema, ponavadi začnejo o položnicah in nekaj o precepljenosti in take nelogične!
Nimiuseen
24. 04. 2019 14.04
+3
Članek spada med oglasna sporočila?
SenecaLucius
24. 04. 2019 14.20
+7
El Koronito
24. 04. 2019 15.14
+2
tim38
24. 04. 2019 13.48
+19
Tisti, ki farmacijo vidijo kot zaroto proti človečnosti predlagam, naj se zdravijo, ko zbolijo z usedlino iz kave, fižolčki, tarok kartami in Maručinimi kamni. Imajo na voljo tudi vedeževalko Karin in nepogrešljivo 090.
El Koronito
24. 04. 2019 14.56
-10
Tisti pa, čigar otroci bodo trpeli za stranskimi učinki pa naj ne hodijo jokat pol, kok jim je žal.
RamzesII
24. 04. 2019 16.26
-2
Ni vse tako črno belo. Če je farmacija tako in zakaj potem tako astronomsko drago računa določena zdravila. Kaj ima od tega.
james brown
24. 04. 2019 16.33
+11
Veš koliko stane razvoj enega zdravila? Okoli milijardo evrov in traja približno 10 let od ideje, pa preko in vitro in kliničnih testiranj, da se končno pojavi na trgu. Ob tem enem zdravilu pa farmacevtsko podjetje razvija še 9 drugih, ki pa se bodo ustavila na različnih stopnjah razvoja. Za teh 9 zdravil bodo tudi šle milijarde evrov. Tisto eno zdravilo, ki pride na trg, mora kompenzirati zase in za ceno ostalih 9 zdravil, da ima firma lahko pozitivno finančno bilanco. Strinjam se, da bi nekatera zdravila lahko bila cenejša, a realnost je žal taka, da razvoj zdravila veliko stane, hkrati pa želi podjetje imeti tudi dobiček. Tako kot vsako podjetje.
El Koronito
24. 04. 2019 16.45
-10
Se mi je zdelo da si s farmacevtskih logov ...
james brown
24. 04. 2019 17.09
+11
Nisem. Strinjam se, da so nekatera zdravila predraga, na žalost na škodo bolnikov, a treba je vzeti to v poštev kot del tega. In dejstvo je tudi, da čez čas zdravilo preide v javno domeno, takrat pa ga lahko začne izdelovati in tržiti vsak
SenecaLucius
24. 04. 2019 13.46
+26
Anticepilci, priporočam vam tudi, da kdaj vprašate tudi vse tiste invalide zaradi klopnega encefalitisa, da vam povedo, kako radi bi zavrteli čas nazaj in se cepili in da jih prav nič ne briga, kaj vse je v cepivu.....
flojdi
24. 04. 2019 15.22
-10
. zakaj pa je meni uspelo prestat klopni meningitis, rdečke, norice, celo oslovski kašelj ( navkljub CEPLJENJU ZANJ NEKOČ ), pa še kej
palcek smuk 1
25. 04. 2019 13.01
+1
Ti priporocam da govoris s kom, ki se mu je zaradi cepljenja proti klopnemu enc. zivljenje obrnilo na glavo, pa ne v dobrem smislu
yaxscdvf
24. 04. 2019 13.30
+11
Fino bi bilo afičanom predlagat, da se ne cepijo proti malariji,......, ker je cepljenje tok hudo škodljivo.
flojdi
24. 04. 2019 14.52
-5
. a pa cepivo že obstaja ? al še vedno deluje kinin; ki ni vsem dostopen...če se ne motim
Zdravka Joker
24. 04. 2019 13.30
+5
Našel bo pravilno cepljene odrasle. Hrvaški od ošpic povsem pikasti zdravniki in medicinske sestre niso mit, ampak kruta resnica.
Zdravka Joker
24. 04. 2019 13.26
+10
Tudi cepljeni dobijo ošpice...
najboljšisosed
24. 04. 2019 16.29
+7
El Koronito
24. 04. 2019 13.22
+7
Me pa zelo zanima podatek, koliko zdravnikov cepi svoje otroke ...
SenecaLucius
24. 04. 2019 13.47
+12
Cepijo jih samo tisti, ki imajo svoje otroke res radi! 😇