Slovenija

Posledice privatizacije zdravstva

Ljubljana, 06. 07. 2007 20.08 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

V sindikatu zobozdravnikov se bojijo za svoja delovna mesta. Pravijo, da bi lahko brez službe ostalo 100 zaposlenih.

V sindikatu zobozdravnikov se bojijo za svoja delovna mesta. Pravijo, da bi lahko brez službe ostalo 100 zaposlenih.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (61)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

samostojnez
21. 07. 2007 02.18
Glede Sickota: Amerika je čisti poden od države v socialnem in še marsikaterem smislu. Krivi so si pa američani čisto sami, ker so dobesedno zaplankani v neki miselnosti in ne razmišljajo s svojo glavo čisto nič. Bush pošlje vojake v neumno vojno, za katero je vzrok hudičevo dobro poznan celotnemu ostalemu svetu, ljudje pa ga še kar volijo ?!?! Kako je natančno v Kanadi se bom še majčkeno pozanimal (imam paciente, ki živijo del leta v Slo, del pa v Kanadi), ampak glede zobozdravstva okvirno vem, da hodijo tam večinoma v samoplačniške ambulante in gredo tja, kjer je ceneje, torej enkrat k enemu, drugič k drugemu (tako sem slišal od teh, natančno zaenkrat ne vem). To se mi zdi zelo slabo, ker mislim, da moraš imeti enega zdravnika h kateremu hodiš, ker on te pozna, pozna tvoje bolezni, zgodovino le te in konec koncev on tudi odgovarja. Pri opisanem načinu pa se ta odgovornost zamegli. Ja Francija in Anglija, super je to, še bolje je v Skandinaviji, Švedska in Norveška. Ogromno dajo na preventivo in to je tudi v glavah ljudi. Ampak tam se tudi ne zgodijo primeri, kot se v zadnjih tednih dogajajo v moji ordinaciji (in v vseh drugih zobozdravstvenih ordinacijah v Slo), da trumoma (po 5 na dan) prihajajo pacienti: "Grem na dopust in prosim, da mi pogledate tale zob, ki me sicer boli že 1 MESEC, ampak zdaj grem na dopust in me je strah, da me bo tam začelo zelo boleti." Halo, pacienti, ki so naročeni pa morajo čakati zaradi takšnih neodgovornežev. Če mu izstaviš račun (ker to ni nujna storitev) pa si lahko takoj na 24ur. Poleg tega bi bilo zanimivo pogledati, koliko dajo te države za zobozdravstvo na prebivalca. Slo daje kot sem že omenil cca. 50 EUR na leto. Bili bi presenečeni. Ste zasledili tudi kakšno plačo ima zdravnik v Londonu in kaj si lahko z njo privošči?!?! Kot sem omenil, zobozdravnik v ZD Lj si s svojo plačo nikoli ne more privoščiti stanovanja, kaj šele hiše v Lj (mimogrede, ko si zasebnik koncesionar, plača iz same koncesije ni bistveno višja, kot v ZD, vsa oprema pa stane popolnoma enako kot v Londonu - o plači v ZD Lj sem tudi že pisal). Ob tem še enkrat poudarjam, da je opremljenost v koncesijskih ambulantah v povprečju bistveno višja (s tem tudi kvaliteta dela) kot v ambulantah slovenskih ZDjev. Slo je na prehodu iz totalno socialističnega sistema (vse je bilo zastonj, nihče ni nič plačal, samo država je jemala kredite, ki jih še danes odplačujemo) v moderen zahodnoevropski sistem. Tam ZDjev v takšni obliki kot pri nas, ko je obešenih zraven enormno število zaposlenih, ne poznajo, ampak je v uveljavi sistem zasebnih praks s koncesijami, ki iz danih pogojev potegne največ za paciente. To je še vedno javno zdravstvo, samo da ni toliko posrednikov. Privatizacija zdravstva bi bila, kot sem že pisal, če se koncesije ne podelijo zdravniku ampak npr. gradbeni firmi, ki zaposli zdravnika. To pa je res katastrofa. Torej rešitev na kratek rok je gotovo razpustitev ZDjev v takšni obliki kot so sedaj in podelitev koncesij. S tem bo takoj več sredstev za opremo in roko na srce tudi za plače (zdravnika in sestre), dolgoročno pa je gotovo potrebno začeti več vlagati v samo zdravstvo, sploh v preventivo in se zavedati svojega lastnega angažiranja in skrbi za lastno zdravje. Seveda to velja za primarni nivo, za bolnišnice ne bom govoril, ker nimam toliko znanja o celotnem sistemu. Še tole, uredništvo še zdaj ni popravilo naslova (točneje podnaslova) članka, pa sem jih posebej opozoril še z mailom. Ergo, važno je samo to, da je populistično napisano in da se novica prodaja, drugo očitno ni pomembno.
Prvo Bore
14. 07. 2007 16.33
Poglejte si film SICKO 2007. Ali res želite, da se to tudi nam zgodi ? Bračunova politika gre v to smer.
samostojnez
11. 07. 2007 20.08
Files: Ljudje smo si različni, zato se pač ne strinjamo v vsem. Ampak zobozdravnik je in mislim da vedno bo nosilec posla, ker stomatologija ni samo protetika, kjer sodeluje zobotehnik (poleg specialistične ortodontije, pa še tam je zobotehnik soudeležen vedno redkeje), je tudi kirurgija, parototologija, zdravljenje zob, plombiranje. Protetika pride šele na koncu, ko so druge faze prej opravljene in izčrpane. Danes tudi stroka stremi k temu, da se čim več zob ohrani in ne prevladuje več miselnost "čim več zob ven, ker so to potencialni členi v mostičku". Zelo pohvalno, da si ambiciozen, določenih stvari pa se vseeno moraš zavedati. Kljub temu, da delaš za slovensko finančno elito (pač moje pojmovanje) moraš vedeti, da je kupna moč teh ljudi vseeno bistveno nižja, kot kupna moč podobnih ljudi v zahodnih državah. CAD-CAM mašina pa stane pri nas ravno toliko kot v Nemčiji. Ampak v Nemčiji nima vsak laboratorij teh naprav. Imajo jih samo največji in predvsem tisti s tradicijo, imenom in kvaliteto. Torej je tudi tam težko slediti tehniki, pri nas še toliko težje. Odnos zobotehnik-zobozdravnik pa je odvisen od obeh.
files.busybee@gmail.com
10. 07. 2007 21.19
Samostojnez, v bistvu se pri diskusiji v kratki pisni obliki hitro nakoplje zgreseno razumevanje drug drugega. Samo na kratko, periferije ne zanicujem in sem sam globoko na kmetih, strinjam se tudi, da zobotehnicna sola nikakor ne ponudi prave osnove za delo, sam ne uporabljam verjetno niti 10 tega, kar so nas ucili, izraz zobar sem prevzel iz tiste otroske pesmi, ki jo pojejo Cuki in nikakor nisem mislil koga zalit, absolutno se strinjam tudi s tem, da je potrebno razpustiti ZDje, konkretno glede tehnik v ZDjih mislim da oba veva, da se tam ogromno materiala nakrade in fusa vse vprek, celo tako brez vesti, da hodijo taki tehniki okrog privatnih zobarjev in jim ponujajo storitve, torej vse razpustiti, pa naj konkurenca in znanje naredita red, kar se tice univerzalnega tehnika, menim, da je potrebno vsaj 9 let trdega dela, da osvojis klasicno snemno-fiksno, ulite baze- keramiko. Za vsako od teh po tri leta. Ce tak tehnik ne bi obstajal, potem mi ne bi doktorji dajali totalk za najelitnejse paciente, wizilk za parlamentarce in keramike za celo njihovo familijo. Torej obstajam. Ali se se vedno ucim? Seveda, z veseljem. Kjer pa se ne strinjam je to, da je zobar nosilec posla. Poizkusi gledati iz mojega stalisca, lepo zivim, toda ne morem mnogo privarcevati. Ce bi zobarji imeli bolj spostovanja vreden odnos do tehnikov in tudi primerno razmerje pri placilu, bi jaz lahko privarceval vec in investiral v novejse tehnologije, cirkonij, titan, CADCAM. Pa ne morem. In ker jaz ne morem, tudi zobarji s katerimi delam ne morejo potem tega trzit. In namesto, da oba napredujeva in razvijava ponudbo, stagnirava in skozi leta prehajava v ozadnje. Skoda. Poizkusi gledati skozi moje oci.
Prvo Bore
10. 07. 2007 14.48
Ni problema, Samo javi se .
samostojnez
10. 07. 2007 10.51
Hvala za kompliment, enako tudi zate. Verjetno misliš dr. Štularja, specialista maksilofacialne kirurgije, osebno ga res ne poznam. Vem, da mi ne ponujaš pacientov, bova pa res malo poklepetala tudi na mailu, samo jaz ostanem vseeno anonimen, vsaj zaenkrat, izkušnje te naučijo določenih stvari. Samo ne vem, če se je pametno z mano pečat, ker imam baje sesute čakre :))) Je bilo včeraj veliko smeha na to temo. Vidim, da imaš res neprijetne izkušnje z zobozdravniki in puljenjem. To glede bolečega puljenja pa sem slišal že mnogokrat. Danes je zadeva bistveno drugačna. Še vedno se kdaj zgodi, da puljenje boli, ker temu botrujejo okoliščine (gnojno vnetje in je potrebno zob vseeno ekstrahirati), ampak v principu pa so zadeve bistveno drugačne. Me pa res moti to, da naštevam razloge, mnogo razlogov, vse na dolgo argumentiram, ne dobim pa enega konkretnega in obrazloženega kontraargumenta ali vsaj to, kje razmišljam narobe, ker če razmišljam prav, je potrebno ZDje razpustiti. Kako to storiti pa je druga zgodba. Sevda je tudi v koncesijah ogromno zank, kot je naprimer ta, da je nosilec protetične koncesije gradbena firma. Če se koncesije podeljujejo lastnikom kapitala, ki nato zaposlijo zobozdravnike pa je zadeva bistveno bistveno slabša kot v ZDju, zato MORA biti nosilec koncesije vedno in izključno samo zdravnik/zobozdravnik. Se slišimo.
Prvo Bore
10. 07. 2007 09.57
samostojnez zelo lepo se je brat s teboj. NIKOLI nisem rekel, da lažeš, ampak si tako lepo napisal, da ne moraš verjeti. To, kar Ti ponujam ni za vsaka ušesa, zato sem Ti ponudil moj email. Afne ne smeš napisati, ker Ti avtomatsko zbriše, pa je tam, ki je poševnica črka ET. Bil sem pa zadovoljen z G.Štularjem-vidim, da ga ne poznaš,bil je predstojnik STOMATOLOŠKE KLINIKE in on je bil edini, ki mi je neboleče izrzval zob. Prosim ne se smejat, ampak gola resnica. Vsi prej ali kasneje KLAVCI. Po stroki sem komercialist, pa imam zaradi tega kar veliko poznanstev. Trenutno delam na koncesijah za zobozdravnike in ortodonte. Pravilno si napisal, da bi naslov ZOBOZDRAVSTVO PRI NAS bil udaren članek pri nas. Ne ponujam Ti strank, ker vem, da jih imaš zadosti, ampak pomoč, ki je kvalitetna in cenejša od naših cen. Trenutno mene obdelujejo, pa Ti zaradi tega nudim in tudi files-u. Lepo se imej ta !
samostojnez
10. 07. 2007 09.28
Bi pa bil to zanimiva tema za TRENJA. Saj res, Prvo Borec, očitno tudi ti podpiraš čim manj delati in čim več zaslužiti. Seveda bo tvoj odgovor: "Pa ne z davkoplačevalskim denarjem". Ja s čigavim palepo te prosim. Primer: če stane kavč v Rutarju 1000 EUR, ko ga ne prodajo, ga dajo v DIPO-ta in stane tam 500 EUR, ja kdo koga potem nateguje in s čigavim denarjem. Če si v življenju postaviš limite in znotraj njih živiš po svojih možnostih, je življenje manj stresno, mogoče na trenutke celo lepo (ponavadi je teh trenutkov veliko). Ljudje, ne živeti kot fijakarski konji (oprostite rahli žalitvi), ker konj gleda samo naravnost. Ko prileti mimo kakšna muha (beri ti posti), se obrne levo za trenutek in tam seveda vidi, kaj se dogaja ampak si misli, saj ne more biti res in gre lepo dalje naravnost po cesti. Razlika je pač ta, da konj ne misli. p.s.: Danes sem popoldan, da ne bo kdo rekel, da sem že ob 9.30 zaprl ambulanto.
samostojnez
10. 07. 2007 09.25
Prvo Borec: Ne pravim, da vsi razmišljajo kot jaz in verjetno se mi marsikateri kolega nasmiha, ker tudi s temi posti očitno piham proti vetru. Na nek način te svoj kolege (očitno med te spadajo vsi v tvojem kraju, kar težko verjamem), ampak imajo na nek način prav, zakaj bi delali zastonj? Pa pustimo to, mislim, da so predebatirali vse možno. Ti pa povem, da nimam razloga zakaj bi lagal, povej mi enega. Sem toliko časa v tem poklicu, ki ga imam rad in sem vložil preveč časa, šolanja, truda (zadeve sem poskušal spremeniti v ZDju, preko ministrstva, zobornice, ZZZS, nikjer ni šlo, zdaj sem sam in zadovoljen, mimogrede, zadovoljna je tudi moja asistentka in zobotehnik -oba). Iimam dosti preveč večinoma zadovoljnih pacientov (kljub dolgi čakalni dobo) (vsi zadovoljni nikoli niso), da bi šel početi kaj drugega. Vseeno hvala za povabilo. Se strinjam tudi s filsom, vseeno delam v javnem sektorju in tukaj se ni dobro javno izpostaviti (nimam več teh jajčk), ker vem kakšne si lahko posledice sploh ob kakšni menjavi vlade, ko bo g. Pahor spet pihal v rog ZDjev. Še tole o celotni zadevi: celotno situacijo ki jo razlagam je težko rešiti, zelo lahko pa dokazati. Naj plačajo študenta za 1 mesec, mu omogočijo dostop do vseh plač v ZD Lj za 6 mesecev nazaj (se jih ne da več prilagoditi) in jih objavijo skupaj z izobrazbo in delovnim mestom. Seveda bi direktor naslednji teden letel zato tega ne bo storil, uraden razlog - varstvo osebnih podatkov (kako prikladno, ampak lahko bi bilo brez imen). Temu bi se seveda najbolj upirali v upravi, ter vsi tisti zdravniki in sestre tik pred penzijo, ki jim umetno dvigajo plače. Vsi ostali pa so takoj za to, pa osebni podatki gor ali dol. Še tole, zakaj si g. Keber (glasen zagovornik ZDjev in njihove kvalitete) hodi zobe popravljati k znanemu zasebniku (brez koncesije) v Ljubljani. H komu ne bom povedal, ker ni etično. Naj ga nekdo to vpraša. Files: Prosim te, nehaj že s tem, da ti zobozdravnik kaj odžira. Mislim, da ti v življenju ne gre slabo, da pa mora zobozdravnik zaslužiti bistveno več kot zobotehnik pa ne sme biti nič spornega. Sem že vse razložil, zobozdravnik je vodja tima in on nosi odgovornost, ki se plača, ne pa delo z rokami. Zobotehnik ima tudi samo srednjo šolo , zobozdravnik pa fakulteto. (se opravičujem za ta stavek, ki je na nek način prazna fraza ampak, če v nekem biznisu direktno sodelujeta dva, vemo kdo in s kakšno izobrazbo bo več zaslužil). Poleg tega pa kolikor mi je znano, bo za tehnike vedno večji problem, ker srednja zobotehnična šola sproducira več zobotehnikov, kot fakulteta zobozdravnikov. Že zdaj vas je preveč in je za mlade problem, so brez služb, predvsem pa zato, ker jih šola, ki je izrazito tehnična, ne nauči delati. Teorijo mogoče že, delati pa sigurno ne. Smo imeli včeraj popoldan ob pivu z nekaterimi mojimi kolegi in zobotehniki dolgo debato o tej temi. Še to: ne govori zaničevalno o priferiji! Tam je stanje glede kvalitete popolnoma identično, samo vsi zaslužijo bistveno manj kot v Lj. Povsod so dobri in slabi.
Prvo Bore
09. 07. 2007 23.40
files.busybee saj okoli tega se gre, da boš manj delal in zraven zaslužil.
files.busybee@gmail.com
09. 07. 2007 23.27
Hahaha, sorry, imam toliko dela, da bremzam vse tiste, s katerimi sodelujem. Glede tega niso preveč zadovoljni, drugače pa so. Sicer pa raje ostanem anonimen, kolikor se to pač da, Samostojnez me je skoraj razkrinkal :):):)
Prvo Bore
09. 07. 2007 23.07
Če sta za biznis files.busybee in samostojnez imata tukaj moj email prvoborac/email.si
Prvo Bore
09. 07. 2007 22.58
files.busybee gola resnica, potem sem pa ga poslal tja, kjer je že enkrat bil. V Domžalah je sam mafija.
Prvo Bore
09. 07. 2007 22.51
samostojnez napisal sem Ti email, če bi lahko poslovno sodelovala, pa so mi zbrisal post. ko pa čitam tvoje poste, si pa mislim naslednje : ali sanjam ali pa eden laže. lahko pa Ti povem, da živim v mestu, kjer so vsi zobozdravniki koncesionarji.
files.busybee@gmail.com
09. 07. 2007 22.41
PrvoBorec: Ne vem, če boš še ulovil ta post, je že v arhivu ... Napisal si:"...kjer pa pridem takoj na vrsto(dva tedna) in plačam 385.000,00 SIT." Verjetno je to cena za dve protezi s kovinskim skeletom, tako bi ena stala 800 EUR. Ta cena je absolutno pretirana, še posebej ob dejstvu, da je tehnikova cena v Ljubljani SAMO okoli 250 EUR. Mislim, da komentar okrog tega, kako zobarji nategujejo paciente in tehnike in se šlepajo na tehnikovo delo ni potreben, razen mogoče ta informacija, da prenekateri zobar iz Ljubljane pošilja izdelovat kovinsko ogrodje na periferijo kjer se izdela mnogo ceneje, bi ti pa svetoval, da se sam odpraviš na izlet na periferijo, tudi tam nekateri delajo odlične stvari, malo se pozanimaj naokoli, za obe protezi skupaj te bo brez težav prišlo cca 400 EUR manj, mogoče kje še ceneje. Veliko sreče!
samostojnez
09. 07. 2007 17.29
Glede teh 50 EUR je na zelo enostaven način to logično, samo če bi ti hodil vseh 25 let redno k zobozdravniku, bi imel še večin zob v svojih ustih (kar se verjetno ne da meriti v denarju). Tvoj denar so pač porabili drugi. Saj z avtomobilom se tudi ne zaletiš vsak dan. Ampak ko se boš prvič po 10 letih in boš pijan, ne boš dobil od zavarovalnice nič. Kako je sistem naravnan v Namčiji? Če ne obiščeš zobozdravnika na pol leta, si avtomatsko samoplačnik v celoti, ne glede na to, da še vedno plačuješ socialno zavarovanje. Svinčene cevi: Tvoj stavek je čista fraza brez argumenta (sem že rekel, da ne govorim na pamet),. Konkretno v moji ordinaciji so bile! Pa pojdi v 100 nakjučnih zobnih ambulant v ZDjih in v 100 naključnih pri koncesionarjih in opazuj razlike. Do mojih zaključkov boš prišel po obisku 5 ali 10 ambulant. Sam sem bil v mnogih in tako je dejstvo. Koliko delajo koncesionarji? Sam sem danes od 7h zjutraj pa do prvega posta (ura je zapisana 16.15, poslano iz službe) delal. Malice je bilo 10 minut (priznane je pol ure)!!!! Pacientov je bilo 29!!! Pa nisem delal samoplačnikov. Domov sem prišel pred 20 minutami. Verjamem, da si prebral vse moje poste. Večkrat sem jasno zapisal zakaj so čakalne vrste. Kaj ima pri tem zobozdravnik v ordinaciji ki je danes v njej delal 9 ur??? In kakšno umetno podaljševanje čakalne vrste neki. Ne rečem, da v zdravniških vrstah ni goljufov (predvsem so ti med vodilnimi v javnih zavodih, predvsem ZDjih ki so izurjeni dvoličneži), povsod so, samo ne posploševat, ker s tem žališ tudi svojega zobozdravnika, ki pa si ga hvalil. Zakaj je cena stanovanja taka kot je, kupca ne zanima preveč, ker mora denar našteti če hoče stanovanje kupiti. Upam, da bo tvoj projekt uspel.
Prvo Bore
09. 07. 2007 16.37
Če ste vi rekli, da državljan vsako leto da 50 € za zobno, potem sam nisem bil 25 let pri zobarju, potem sem zaslužen, da mi popravite zobe ali naredite protezo v vrednosti 1250 €. Pa sploh ne gre za to, ampak sam ste povedali in tudi sam sem se pozanimal, da so normativi preveš ohlapni, kar je dobro za državo(najbolj) in za zobozdravnika, ki si umetno podaljšuje vrste preko sociale. Imate takšne normative, kot da bi rejkel kovinarju, da naj napravi most iz kovic. Zato, pa koncesionarji že ob poldesetih opravljajo svoje delo. Prosim Vas okoli zdravstvenih domov in njihovi kvaliteti gradnje in o svinčenih ceveh. Vi, pa ne Vi samo 4 take bolnike na dan , kot sem sam, potem imate v enem tednu vse uštimano v vaši ordinaciji.. Zakaj pa so kvadratni metri tako dragi v Ljubljani in drugod. Ja zaradi bogatunov, ki na lahek način zaslužijo. Pa ne zamert, ampak resnica ja taka. Pa nisem sam in delam na projektu, ki bo dober za državljane.
samostojnez
09. 07. 2007 16.15
Še nekaj bi omenil, v svojem prvem postu sem napisal tudi sporočilo za novinarja (poslal sem jim tudi email), reakcije, oziroma korekcije naslova članka do zdaj še ni. Dostikrat se zgodi, da tudi mediji poročajo zelo populistično in predvsem površno ter jemljejo razne izjave in dejstva izven konteksta. Posledica pa je, da ljudje, ki o določeni tematiki ne poznajo vseh dejstev (katerikoli tematiki) pač hitro zagrabijo, ker kot sem že omenil, lahko je kazati na drugega, težje pa je kakšen vzrok poiskati tudi pri sebi.
samostojnez
09. 07. 2007 16.15
Prvo Borec: Normativi so iz 80 let, stroka in tehnika pa je v 30 letih šla svetlobna leta naprej. Delo je danes hitrejše, kvalitetnejše ampak roko na srce tudi dražje. O tem sem že pisal. Nisem čisto razumel, kaj si mislil s temi 50 EUR v enem letu. Omenil si še eno temo, gradnjo ZDjev s samoprispevki. To je bilo res, stavbe ZDjev so se res gradile deloma s samoprispevki, deloma z občinskim denarjem, deloma pa z republiškim (takrat še v bivši državi). Zdaj pa poglejmo zadevo malo širše. Te stavbe so danes v večini dotrajane. Predvsem to velja za zunanje zdravstvene postaje in ambulante, centralne stavbe zdravstvenih domov so ponavadi obnovljene (da se vidi, kako je vse ok). V njih so npr. še vedno svinčene odtočne cevi, da o vodovodnem omrežju ne govorim (ko je ravno legionela popularna). Spet ne vsi, velika večina pa. Zakaj je tako? Ker so ZDji upravljali s stavbami in zelo malo ali celo nič vlagali v njih po tem, ko so se sezidale. Ni bilo kvalitetnega vzdrževanja. Poleg tega pa so stavbe ZDjev v lasti občin in ZD kot firma občini ne plačuje nobene najemnine, da je lahko v njihovih prostorih. Koncesionar pa plačuje najemnino, sicer se govori, da so te najemnine nizke (odvisno kaj je za koga malo), ampak tudi če je samo 5 EUR je to za 5 EUR več, kot za najemnino plačuje ZD (ZD kot firma), pa čeprav sta tako ZD kot koncesionar del javnega zdravstva. Poleg tega pa večina koncesionarjev preden začnejo s samostojnim delom vloži tudi lastna sredstva v prostor, da se ta vsaj malo obnovi. Torej vloži sredstva v prostor, ki ni njegov. Cene v Slo in plače pa je seveda zgodba zase, ne samo v zdravstvu. Ampak če praviš, naj cene prilagodimo svojim ljudem, potem naj cene prilagodijo tudi pekarne, mesnice, bencinski servisi, da ne omenjam nepremičnin (sploh v Lj, ki se lahko primerjajo z elitnimi četrtmi v največjih evropskih prestolnicah) itd. Vem, da sem majčkeno ciničen, ker je tema pač občutljiva, ampak samo tako lahko dam primerjavo, ki mogoče malo šokira, upam pa da da malo tudi misliti. Cene zobozdravstvenih storitev so v Sloveniji približno 2-3x nižje kot v sosednji Avstriji (veliko Avstrijcev si hodi zobe popravljati v Slovenija ali na Madžarsko, kjer je še ceneje). Prav tako se cene zobozdravstvenih storitev razlikujejo pri nas, na primer v Ljubljani so bistveno višje kot v Murski Soboti (da se razumemo, za enak in enako kvaliteten izdelek). Pri tem naj še poudarim, da govoriva o samoplačniških cenah in doplačilih za nadstandarden material. Zavarovalnice plačujejo vsem zobozdravnikom v javnem sektorju enako. Še tole, ne tako dolgo nazaj (2-3 leta) so ZDji dobivali celo več kot koncesionarji za iste storitve. Seveda so vse to stvari, ki niso enostavno rešljive, zaradi socialnih, finančnih in še kakšnih razlogov, med drugim tudi tradicije v organiziranosti zdravstva in navad ljudi.
Prvo Bore
09. 07. 2007 00.50
Hvala za zako obširen odgovor. Kot vedno pravim, da je država kriva in pri teh primerih je , ker ima zelo nežen normativ in stem laže nam državljanov. Bračun meče samo srčne operacije, koliko jih je zmanjšal, ampak pa tudi ne pove, da mu je med čakanjem polovica pacientov umrla. Če ne bi kradli iz skupnega žaklja, bi tudi zdravniki imeli večje plače, ker pa si vsi zatiskajo oči pred tem ,potem je tako, kakor je. Ja 50 € v enem letu in 25 let nič je 1250 €, ali ne. Samo zaradi tega, ker tega splošnega primera zdravstva, ne upošteva nihče, ker to bi bil zlom našega zdravstva, če bi preveč nudili svojim državljanom. Ko so omenjali koncesije, so rekli, da ne bo nobenih sprememb, ampak , če koncesionar že ob 9 zjutraj dela v prostorih, ki so bili napravljeni s samoprispevkom, potem je tukaj tudi nekaj čudnega. Pa nič ne rečem, da morajo dohtarji zaslužit, ampak naj saj prilagodijo cene svojim ljudem, ampak ne ES. Pa lep dan dan še naprej.