Slovenija

Poskus štiridnevnega delovnika uspešen: zaposleni so v manj časa naredili več

Ljubljana, 28. 06. 2023 14.17 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Poskusna uvedba štiridnevnega delovnega tedna v visokotehnološkem podjetju Visionect iz Ljubljane se je izkazala za zelo uspešno. Zadovoljstvo zaposlenih se je pričakovano povečalo, a povečala se je tudi produktivnost. Štiridnevni delovnik na dolgi rok državi, podjetjem in posameznikom prinaša velike koristi, so povedali na okrogli mizi.

V podjetju Visionect, ki razvija naprave na temelju tehnologije elektronskega papirja in rešitve za upravljanje delovnega okolja, so se aprila letos v oddelku inženirjev odločili za poskusno uvedbo štiridnevnega delovnega tedna, potem ko so začeli opažati trend krajšega delovnega tedna v tujini oz. študije s tega področja.

"V ekipi, ki je bila del eksperimenta, smo se dogovorili, da en dan v tednu ne smejo delati, in to je to," je povedal soustanovitelj Visionecta in tehnični direktor Luka Birsa. Gre za ekstremen primer fleksibilnosti razporejanja delovnega časa, je dejal in dodal, da imajo zaposleni enkrat proste petke, drugič ponedeljek ali sredo – pomembno je, da je delo opravljeno.

Štiridnevni delovni teden se je izkazal za zelo uspešnega, delavci so bili namreč veliko bolj produktivni.
Štiridnevni delovni teden se je izkazal za zelo uspešnega, delavci so bili namreč veliko bolj produktivni. FOTO: Shutterstock

Kot je opozoril, ure niso merilo, po katerem bi lahko presojali, ali smo uspešni. "Če si delal 12 ur, je mogoče prej nekaj narobe s tabo, veliko bolj pomembno je, kaj si naredil, kako si naredil in kakšno je tvoje življenje v tem času," je dejal. Ob tem pa je priznal tudi, da so se eksperimenta lotili s kančkom dvoma: "Kot podjetje moramo seveda služiti denar." A v tem trenutku ni videti nobenega negativnega odklona, je dejal in dodal, da je izkušnja skrajno pozitivna.

Zaposleni so v manj časa naredili več, celo več, kot so prej naredili v petih dneh, opaža Birsa. Kljub skrajšanemu delovniku se je produktivnost povečala za 30 odstotkov, zadovoljstvo zaposlenih celo za 50 odstotkov. Zmanjšal se je absentizem, zaposleni so dobili prostor za osebno rast in razvoj, podjetje pa si je s petim dnem zagotovilo rezervo za primer, da bi šlo kaj narobe. "Zagotovo je to dobro za zaposlene, a to je tudi dobro za nas," je dejal.

'Na dolgi rok prinaša delavcem, podjetjem, državi velike koristi'

Ambasadorka štiridnevnega delovnika Jasmina Alić vidi v štiridnevnem delovniku veliko konkurenčno prednost. "Na dolgi rok prinaša vsem vpletenim delavcem, podjetjem in državi velike koristi," je povedala. Spomnila je na staranje prebivalstva, zaradi česar kmalu ne bomo imeli več delovno aktivnega prebivalstva, ki bi polnilo pokojninsko blagajno, in menila, da zdrav delavec na dolgi rok prinese več kot bolan delavec.

Tudi sama je menila, da je končni cilj podjetja, ki se odloči za štiridnevni delovnik, dobiček. To je treba zaposlenim sporočiti, da si bodo znali temu primerno prilagoditi svoje delo, je dejala. Opazila pa je, da niso vsi dobro sprejeli nove organizacije – nekateri so ugotovili, da nimajo zasebnega življenja, ker so po cele dneve v službi, nekateri so se odločili ob petkih še vedno delati, je povedala.

Borut Jeglič iz podjetja Thriverse, kjer imajo štiridnevni delovnik že leto in pol, je povedal, da so se tako odločili na podlagi spoznanja, da je ena izmed njihovih vrednot svoboda. "Želimo imeti tudi osebno svobodo," je dejal in pojasnil, da ne beležijo opravljenih ur. "Pomembno je, da dosežemo cilje, kdaj, pa je v resnici čisto vseeno," je povedal.

Morajo pa vsi zaposleni razumeti, kaj je njihova vloga v podjetjih, je nadaljeval Jeglič. In njihova vloga ni, da od 8. do 16. ure sedijo pred računalnikom, je dejal. Pri tem je kot zelo pomembno izpostavil vprašanje zaupanja, s čimer se je strinjal Birsa: "Dobil sem možnost, da delam malo drugače, podjetje mi zaupa, da bom naredil, kar je treba narediti, če moramo nekaj narediti skupaj, se bom pa tudi jaz prilagodil."

KOMENTARJI (271)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Uroš
29. 06. 2023 14.32
+1
Takšen delovnik imajo na upravnih enotah in podobnih uradih že vrsto let, pa ni videti, da bi žareli od veselja, ko morajo za stranko kaj narediti. tako da ja. .. to je super prva dva meseca, kasneje pa vodi v nekonkurenčnost.
BrainDance
29. 06. 2023 13.29
-1
Nekje to gre, drugje pa ne. Če firma ni hudo obremenjena to ni problem, tudi produktivnost se lahko zviša...da pa to uvedeš v firmi kjer je proizvodnja na 120% pa neb blo učinka :D
inside1
29. 06. 2023 12.34
+2
dajte raj testrirat nekem normalnem delovnem mestu za trakom, kjer se dosti na roke opravi, ne pa v nekih posebnih visoko tehnoloških....
janimir
29. 06. 2023 12.30
+4
V večini javnega sektorja (poudarjam ne povsod, so tudi izjeme) se lahko uvede 20 urni teden. Nihče ne bo čutil razlike.
DarkPhoenix
29. 06. 2023 13.26
-1
Uroš
29. 06. 2023 14.39
-1
kritika1
29. 06. 2023 11.21
+5
Veste, če bi v pisarnah uvedli štiri dnevni delovnik bi naredili zagotovo več, v to sem prepričan ampak mar se zavedate, da keramičar tega ne more, niti pleskar, avtomehanik, kirurg. Ja, zanimivo, kako bi izgledala operacija srca, ki bi jo opravili v pol krajšem času? Se sploh zavedate kakšne neumnosti pišete. Ste se morda vorašali kako to, da v petih dneh niso naredili več? Strinjam se, da je to lahko dober motivacijski faktor ampak zagotavljam vam, da je to tako kot plača, ko vam jo povečajo za 15 ali več% je to dobra motivacija mapka po enem letu ali še prej učinka ni več! In morda še to vprašanje, kaj pa pokojninska blagajna? Se sploh zavedate, da na račun napredka najbolj trpi pokojninska blagajna in tega se nihče resno ne loti. Vsi vemo, da se danes z bistveno manjšim številom zaposlenih ustari veliko več, prispevki v pokojninsko blagajno pa se niti slučajno temu primerno ne povečujejo. Tu ne mislim od zaposlenih, ti plačujejo dovolj, lastniki bi morali plačevati za tiste, ki so jih nadomestili stroji, računalniki .., kajti vsem je jasno, da se tisto kar se ustvari več z manj vloženega ne prelije v žepe zaposlenih ampak lastnikov. Vse pa se vrti okoli tega, da bo treba delati dlje in dlje? Poglejte si NLB, ki je število zaposlenih zmanjšala praktično za pol in sedaj usvrari bsitveno več? In kaj ima od tega pokojninska blagajna?
Kislarepa20
29. 06. 2023 10.59
+3
ce bomo v gradbenistvu delali 4 dni v tednu a se bojo ceste in zgradbe tudi 4 mesce predcasno zgradile?
Nobody75
29. 06. 2023 12.10
+2
Malo bo treba tempo pojačat. Ko gledam delavce na avtocesti kako na vsakih 30 sekund z metlo malo počoha po avtocesti je vse jasno
Žiga Horvat
29. 06. 2023 10.20
+0
Hvala bogu. pomembno je, da je delo opravljeno. Verjamem, da bo kar hitro to prešlo na vse ostale firme, seveda, tudi državne. Gremo ljudje!
kritika1
29. 06. 2023 11.23
+2
Potem vi verjamete, da vam bo sedaj keramičar ploščice položil bistveno prej? Mar res mislite da je to mogoče povsod, da so panoge? In sedaj še eno vprašanje, boste potem pristali na to, da so boste upokojili pri 70 letih ali celo pozneje? Res me zanima!
Špricr
29. 06. 2023 13.05
+2
a eni res ne razumete da je govora o sluzbah ki jim je to sploh na voljo, logicno da fizikalci nebojo mogl narest isto v krajsem casu tisti ki pa delajo za racunalnikom za nekimi projetki pri katerih je treba malo bolj vklopit mozgane pa bo ta zadeva laufala
Štanjkol
29. 06. 2023 14.24
Seveda, tudi trgovine, gostilne, črpalke bodo odprte samo 4 dni v tednu
XardasXM
29. 06. 2023 09.38
+3
V tem je poanta... Ko delaš več dni, delaš na 60%, ko pa imaš več časa da nafilaš baterije, pa delaš na 90% ali več... če bi telefon dal polnt za pol ure bi tudi manj energije imel in bi se prej iztrošil, kot če bi ga eno uro... sam pr nas gre to ljudem težko v glavo, ker primankuje logike...
Uroš
29. 06. 2023 14.42
+1
NotMe
29. 06. 2023 09.34
+1
Vse je povedal tisti direktorček, "pomembno je, da dosežemo cilje, kdaj, pa je čisto vseeno". Niti komentirat mi smeh ni dal. Na ta način funkcionirajo ali podjetja namenjena pranju denarja, ali prisesana na proračun s zelooo močno vezo ali pa podjetja ustanovljena zgolj za črpanje denarja iz naslova subvencije. To je to, nihče v tržnem gospodarstvu na tak način ne preživi. Sicer pa...vizikonekt, pa da te konec od smeha, no.
Wortex2
29. 06. 2023 09.20
+1
Kako? Jaz moram delati 2 službi tudi nedelje, da se preživim. Bomo delali 4 ure z 1x večjo plačo?
User2169913
29. 06. 2023 09.39
+0
enapi
29. 06. 2023 09.13
+1
Seveda. Zdaj so bili en dan več z družino. Komaj so čakali, da se vrnejo nazaj v službo 😂
Koroški Slovenec
29. 06. 2023 09.08
+7
Metanje peska v oči samim sebi. Da imamo v SLO nizko produktivnost čivkajo že vrabci. V praksi, če si komu rekel, da lahko gre domov, ko konča delo ga je še vsak opravil veliko prej in predčasno odšel domov, kar pomeni, da se pač delo raztegne čez celih 7,5h, brez kavic in cigaretnih pavz. Ko se bo delivni čas skrajšal bo na začetku vse super nato pa se bo ponovila vaja o prevelikem obsegu dela, preobremenjenosti, mobingu....., povečati bo treba ekipo in bla bla bla.... Podpiranje nedela se nikoli ni obneslo, denar je treba zaslužiti, kljub temu, da človek teži k ugodju in ne trpljenju. Umetnost je da z veseljem delaš, kar moraš delati ne pa kar bi rad delal.
Buča hokaido
29. 06. 2023 08.09
+5
Kaj pa zdravstvo, predvsem bolnišnice, pa DSOji, kjer že tako primanjkuje kadra?
Patiana
29. 06. 2023 08.03
+5
"nekateri so ugotovili, da nimajo zasebnega življenja, ker so po cele dneve v službi" Torej je kleč v tem, da delajo enako število ur, vendar jih morajo opraviti v le štirih dneh. Se pravi, vsak dan 10 ur. Bi vi delali tako?
Buča hokaido
29. 06. 2023 08.07
+5
yugo13
29. 06. 2023 09.25
+3
Bolfenk2
28. 06. 2023 21.54
+10
Preprosto ne verjamem da je možno v 4 dneh narediti več kot v 5 dneh. To je možno le pod pogojem, da so delavci do sedaj delali le 60%.
Petur
28. 06. 2023 21.49
-3
na poskusu že..sicer pa ni logike,pa še sindikati ki bodo vseeno hitro pričeli...par sto let je preverjeno,in ni kaj spreminjati.
pinocio
28. 06. 2023 21.37
+1
pol pa škrajšat na 3 dni bo še večja učinkovitost
TOP MOJSTER
28. 06. 2023 21.19
-1
Kaj to pct potrdilo je še veljavno? Policaji še kaj preverjajo??? Kako je zdaj s temi qr kodami???
mmickica
28. 06. 2023 21.18
+8
Spet nekaj, kar bo v najvecji meri izkoristil javni sektor. V gospodarstvu se to redko kje izide. Ucitelji na primer ze sedaj delajo manj kot to.
First Last
28. 06. 2023 21.16
+1
Obstajati bi morala izbira, 4 dnevni delovnik tistim na minimalcih, kaj več 5 ali več dnevni delovni teden pa višja plača. Če vse skupaj zračunamo, koliko ur se posveti delu, mamo zase časa le dobre 3 ure dnevno, nekateri pa še to ne, zato bi morala obstajati izbira. Še večini je na koncu življenja bilo žal, da so toliko delali, folk se ne zaveda rešetk in stanja v katerem smo dokler ne pride v skrajnost.