Slovenija

Poskrbite za hišne ljubljenčke

Ljubljana, 18. 07. 2009 08.32 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

V veljavo je stopil pravilnik o zaščiti hišnih živali, ki določa minimalne pogoje za njihovo zaščito. Če izginotja živali ne prijavite v roku treh dni, gre za namerno zapustitev živali.

Pravilnik med drugim določa, da mora skrbnik hišnih živali storiti vse potrebno, da zagotovi dobro počutje živali, ki so v njegovi oskrbi, in preprečevati vzroke, ki lahko povzročijo bolečine, poškodbe, bolezni ali motnje živali.

Skrbnik hišnih živali mora storiti vse potrebno, da zagotovi dobro počutje živali, ki so v njegovi oskrbi.
Skrbnik hišnih živali mora storiti vse potrebno, da zagotovi dobro počutje živali, ki so v njegovi oskrbi. FOTO: Reuters

Posedovanje hišnih živali je dovoljeno le, če skrbnik poskrbi za ustrezne pogoje, ki zagotavljajo dobro počutje živali. Kdor najde žival, mora najpozneje v 24 urah najdbo prijaviti najbližjemu zavetišču za živali ali pristojni veterinarski organizaciji.

Izgubo hišnih živali, ki morajo biti po predpisih označene, mora lastnik v roku treh dni prijaviti pristojni veterinarski organizaciji oziroma zavetišču za izgubljene živali. V nasprotnem primeru se šteje, da gre za namerno zapustitev živali.

Po pravilniku tudi ni dovoljeno puščati hišnih živali samih v vozilih, razen če se zagotovi letnemu času primerno zračenje. Če zunanja temperatura presega 20 stopinj Celzija, je treba poiskati za parkirano vozilo primerno senco, da temperatura ne povzroči vročinskega udara pri živali.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (33)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Abacus
19. 07. 2009 00.01
kaj pa ježki ...ne puzabt na ježke...
alterego
18. 07. 2009 18.38
-1
eni pozabjo tud na svoje otroke, ne sam na hišne lublenčke
tmt
18. 07. 2009 16.56
missyca Poglej na netu pri katerikoli zavarovalnici. Zavarovanje za izgubo, pogin, krajo in sofinanciranje zdravljenja....
Irena Mlakar
18. 07. 2009 16.43
tmt glede zavarovanj živali poznam samo tisto glede vpletenosti tretje osebe(pri jahanju konja npr) da bi pa karkoli plačala zavarovalnica če se ti konj kakorkoli poškoduje na pašniku ali ježi(narobe stopi, pade, se ob kaj obdrajsa...), ali pa če se psu kaj zgodi na sprehodu(ipd) pa ne.
tmt
18. 07. 2009 16.15
missyca Obstajajo zavarovanja, vsaj mi smo jih včasih imeli doma za velike živali. Saj ljudje tudi plačujemo celo življenje in nam nobeden ne da zastonj zdravstvenih storitev, kot to pričakuje stafford, ki se sicer ponaša z vrednostjo svojega psa, oskrbo bi imela pa plačano iz naših žepov.
tmt
18. 07. 2009 16.04
stafford Naj povzamem, to o neumnosti kar naj kdo drug presodi, ti trdiš, da so pasje in druge razstave v korist živali, jaz pa da so v interesu ljudi, njihove sebičnosti in z ljubeznijo do živali in njihovo koristjo nimajo nobene veze. Prav nasprotno, gre za izkoriščanje. Žival lahko spoštuješ in občuduješ ter ji pomagaš, če to pomoč sploh rabi tudi v naravi, brez, da bi se jo moral dotikat in vlečt v stanovanje.
Irena Mlakar
18. 07. 2009 16.01
stafford se strinjam s tabo! veliko ljudi ki imamo živali(psa, konja, zajca) jih imamo za družbo, z veseljem delamo z njimi jih sprehajamo hranmo krtačmo... sprejemamo jih kot družinske člane problem pa nastane ko pride do kakšne poškodbe in je treba psa peljat k veterinarju. samo da ti ga vet pregleda daš 30 evu, kaj šele da kej ukrepa(kak šiv ob raztrganini, anastezija, antibiotiki, ceplenje, itd itd itd.) ravno danes se je naša kobila nekam ravsnla in me je kr mal strah kolko velik račun nam bo dal veterinar za šivanje:( pa nimamo nobene od živali za kakršno koli razmnoževanje
tmt
18. 07. 2009 15.55
stafford Zaradi takih, kot sem jaz se sigurno živalim ne bi slabo godilo, če bi le znala brat, kaj sem napisal. Psi vrhunskih legel so res dragi, so pa tudi bolni in gensko uničeni, kar noben strokovnjak ne zanika. Torej, če imaš rada živali, potem imaš lahko rada tudi psa mešanca, ki bo zdrav in najbrž v vsem svojem življenju ne bo rabil kakega zdravljenja. (seveda če imaš prostor zanj, pa ne mislim pesjaka ali stanovanje v bloku).Tudi kakšne posebne šole ne bo rabil, da bo prijazen do tebe in otrok, še manj pa razstav in lepotnih tekmovanj, na katerih v imenu psa ti poveš, kako fajn se počuti in uživa. In s tem se ti ne strinjaš, potem se pravi, da ne gre za ljubezen do živali, temveč za sebičnost in bolni človeški um, ki uničuje živali, ne pa da jih ima rad.
Bolivar
18. 07. 2009 15.48
To je čista resnica ,največ zapuščenih živali je v poletnih mesecih ,sam sem že velikokrat naletel na pse in mačke na avtocesti med Ljubljano in Kranjem ,pobral sem že 4 mačke in tri pse ter jih zapeljal do zavetišča , za dva psa ,ki sta pa pobegnila z dogodka kraja ,kjer sem ju videl iz avta sem pa javil zavtišču za živali njuno lokacijo ,a le enega so našli ,kajti traja precej časa ,da jih pridejo iskati in med tem se lahko zgodi že marsikaj ,zato ljudje ,če vidite nemočne živali ob avtocesti ,pa naj bodo mačke ali psi, jih če se le da odpeljite na prvo veterinarsko ambulanto ali kar v zavetišče!!!
stafford
18. 07. 2009 15.37
-1
tmt18.07.2009, 13:43 Zaradi takih ljudi ko si ti se vse te svinjarije dogajajo z živalmi. Ne pozabi da žival ljubijo brezpogojno, kar je za ljudi nemogoče.Primat. Vsi tudi ne zapiramo svojih živali, naj povem da gre mojemu psu lepše kot marsikateremu slovencu. Ponavadi so psi vrhunskih legel zelo dragi tako da tistim lastnikom ravno ne manka€ in večina lepo skrbi za svoje pse, saj jim prinašajo določeno vrednoto, problem nastane pri vsakdanjemu človeku kateri nima bajnih prihodkov vendar si želi iz bilo kakšnih razlogov družbo (verjetno starejši ljudje ravno nena načrtujejo nevem kakšno mogočno razmnoževanje psov), za otroke so živali odlične za spoznanje odgovornosti.... So pa tudi pasme katere so odlične za stanovanja (hišni psi). Obstajajo tudi terapevtski psi, rešvalni psi, policijski psi.... a misliš da ti ljudje ne plačujejo veterinarja, cepljenje...? Torej če si moj pes poškoduje tačko,je to genska napaka? ali pa če dobi kožno bolezen? ali pa če ga zastrupi takšen sosed kot si ti? So to vse genske napake? Neumen si bolj kot žival.
12345s
18. 07. 2009 15.36
tmt
18. 07. 2009 13.43
stafford Drugače pa sam na hišne ljubljenčke gledam tako: Doma imam enega zajca starega 5 let na željo sina in ta je prvi in bo tudi zadnji, hranim tudi nekaj mačkov, ki so se začeli pri meni množit, odkar se je pritepla k nam neka muca. Naravna selekcija nekako poskrbi, da jih vedno ostane od 3-5. Drugače pa imam v bližini hiše polno živali, od srn, zajcev, ptic, lisic, kun, ... in čisto lepo uživam, ko jih opazujem in naredim tudi kako fotografijo. Zato se mi bolno in sprevrženo zdi, kakršnokoli zapiranje živali po stanovanjih, prisilno razmnoževanje s točno določenim namenom, ki slabo vpliva na genetiko in zdravje, pa naj gre za psa , mačko ali kaj drugega.
AdminSisay
18. 07. 2009 13.25
Admin že pol ure ni zbrisal nobenga posta, a ga mormo prijavit ?
tmt
18. 07. 2009 13.21
stafford Naj še enkrat napišem, hišnega ljubljenčka imaš izključno zaradi sebe in svojega počutja, zato tudi sama plačuj. S takim razmišljanjem, kot ga imaš ti, bi potem morala tudi biti olajšava na vse drugo, na vzdrževanje premičnin in nepremičnin, bolj so luksuzna večje olajšave bi morale biti ali kako? Mogoče bi bilo pa pametneje razmislit o kakem dodatnem davku za lastnike ljubljenčkov, verjamem, da bi se že našel kak razlog za to, če ne drugega, nepotrebno obremenjevanje okolja. :)) Zakaj imajo pa ti ljubljenčki danes toliko bolezni sem pa že tudi napisal.
poetess
18. 07. 2009 13.03
KONČNO...dolgo je trajalo in upam, da bodo pristojni organi res ukrepali....
stafford
18. 07. 2009 12.29
tmt18.07.2009, 11:531 Veliko ljudi kateri imajo hišne ljubljčenke in ti nenadno zbolijo ali se poškodujejo (prometna nesreča, rak, razne kožne bolezni, notranji zajedalci, poškodbe sklepov, vnetja...), da ne omenim redna cepljenja in sterilizacija oz. kastracija, razne operacije.... Tisti kateri imajo opravka z obiski pri veterinajih vedo, da so ti zelo dragi in večina ljudi si tega v teh časih ne more privoščiti, in posledice čutijo živali, kater postanejo velikokrat zavržene, bolane, potecialno nevarne in se ne kontrolirano množijo. Zato je pomembno da bi omogočili davčne olajšave na veterinarske dejavnosti.
tmt
18. 07. 2009 11.53
Vse lepo in prav, pa vseeno ni. Sam sem si ogledal nekaj epizod o živalski policiji, dokler se mi ni vse zagnusilo. Namreč medtem, ko ti ljudje iščejo dlako v jajcu pri živalih, zraven kaže ljudi, ki te živali obkrožajo in ponavadi gre za ljudi, ki nimajo niti osnovnih življenjskih pogojev. Vendar se za te nobeden ne zmeni, razen tega, da jih pošiljajo k sodnikom. stafford A ti bi pa še davčno olajšavo za psa, ki ga imaš zaradi lastnega užitka in pripomoreš edino le k že tako izraziti prerazmnožitvi teh živali in pa predvsem genski iskrivljenosti pasemskih vrst, ki se zaradi človeka morajo prepogosto množit v sorodstvu. Ravno tu bi se dalo govoriti tudi o mučenju, ker vse te bolezni in deformacije, ki jih imajo pasemske živali zaradi človeka, so zagotovo še najbolj etično sporne in v največjem obsegu. Žival pa seveda pri tem nima izbire.
3-2
18. 07. 2009 11.42
Poskrbite za hišne ljubljenčke na pop tv tudi za novinarske
IbrMudel
18. 07. 2009 11.01
Ne vem kdo tu koga "namerno zapusti", ko zbezlja maček od doma na svoje 14 dnevne pohode...
Alisej
18. 07. 2009 10.51
se strinjam s tem dolgo so rabili