Slovenija

Poročilo: Hrvaška k arbitražnemu sporazumu že v začetku pristopila neiskreno

Ljubljana, 13. 09. 2019 17.32 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
L.Š. / STA
Komentarji
138

Komisija DZ za nadzor obveščevalnih in varnostnih služb je obravnavala predlog poročila o arbitraži. Kot je pred sejo dejal predsednik komisije Matej Tonin, sicer zaupno poročilo razkriva, kaj je šlo narobe na slovenski strani in kako je Hrvaška že v začetku k arbitražnemu sporazumu pristopila neiskreno. Sejo so po uri razprave prekinili.

Tonin je v izjavi za medije pred začetkom seje komisije pojasnil, da so čez poletje trdo delali in pripravili obsežno poročilo na 155 straneh. Kot je poudaril, so šli v podrobnosti, niso se spuščali v vrednostne sodbe, so pa zapisali dejstva. Poročilo bo zaupne narave, na 17 straneh pa so pripravili tudi javni del.

Pri pripravi poročila so uporabili magnetograme oz. dobesedne zapise pričanj in dokumentacijo, ki so jo komisiji posredovale druge državne institucije.

Kot je pred sejo dejal predsednik komisije Matej Tonin, sicer zaupno poročilo razkriva, kaj je šlo narobe na slovenski strani in kako je Hrvaška že v začetku k arbitražnemu sporazumu pristopila neiskreno.
Kot je pred sejo dejal predsednik komisije Matej Tonin, sicer zaupno poročilo razkriva, kaj je šlo narobe na slovenski strani in kako je Hrvaška že v začetku k arbitražnemu sporazumu pristopila neiskreno. FOTO: POP TV

Poročilo po njegovi oceni dobro opiše, kaj je šlo narobe na slovenski strani, kako agresivno je k stvari pristopala Hrvaška in "kako je že praktično od samega začetka neiskreno pristopila k arbitražnemu sporazumu" o meji med državama. Nato se je ves čas tudi agresivno trudila, da bi arbitražni sporazum kompromitirala.

Tu sta po besedah Tonina hrvaška varnostno-obveščevalna služba (SOA) in njen direktor Dragan Lozančić opravila "zanimiv posel in dosegla tisto, kar si je hrvaška politika že v samem začetku zastavila".

Kot je še povedal Tonin, komisija ni sodišče, verjame pa, da bo njeno poročilo "ostalim pristojnim institucijam v državi pomagalo pri določenih postopkih". Na vprašanje, ali meni, da bo zaupni del poročila morda terjal kakšno politično odgovornost od koga v Sloveniji, je odgovoril, da bi jo on terjal. "Kaj se bo zgodilo, pa ne vem," je dodal.

Poročila danes še niso potrdili, saj so po približno uri razprave o njem sejo prekinili in jo bodo nadaljevali oktobra, so pojasnili v NSi.

Podpredsednik komisije Žan Mahnič, sicer poslanec SDS, je pojasnil, da poročila v obliki, kot je bilo pripravljeno, ne podpira. Imajo pa člani komisije zdaj 14 časa, da posredujejo pripombe nanj.

Komisija je sicer v okviru obravnave projekta arbitraže pred poletjem opravila številna zaslišanja z akterji afere, ko sta se v prisluhe očitno hrvaških obveščevalcev ujela agentka Simona Drenik in arbiter Jernej Sekolec, čeprav se sploh ne bi smela pogovarjati.

Na dnevnem redu današnje seje je bil sicer tudi predlog poročila glede izvedene naloge Obveščevalno varnostne službe na Poveljstvu sil Slovenske vojske 3. aprila. Šlo je za zaslišanja pripadnikov Slovenske vojske, na podlagi katerih je načelnica generalštaba Alenka Ermenc predlagala razrešitev nekdanjega poveljnika poveljstva sil Mihe Škerbinca.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (138)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ina5785
14. 09. 2019 18.03
+3
Mlečnozob se je prikotalil v politiko, v njej in cerkvi je že od pamtiveka in pri vsakem političnem cirkusu je NAJbolj modroval. Šele sedaj se je pa zbudil glede arbitraže. Ker politično tone, plasira neko temo, da ljudje še slišijo zanj. Naj gre študirat teologijo, za druga NI, ker tako samo flanca!!!!
ivan.z Doba
14. 09. 2019 16.16
+5
Arbitraža je mimo. Neumnost vpletenih je brezmejna.
Karantanija
14. 09. 2019 15.25
+5
Po toči zvoniti je prepozno!
Karantanija
14. 09. 2019 15.24
+5
Ja, kdaj smo pa od njih lahko že pričakovali iskrenost? Nikoli je ni, tudi v medsebojnih pocukranih srečanjih politikov ne.
Nimasmisla
14. 09. 2019 13.07
+3
a to ste šele sedaj ugotovili beda od naše politike
Klotilda H
14. 09. 2019 12.31
+7
ARBITRAŽNO SODIŠČE JE ŽE NEKAJ DESETLETIJ INŠTITUCIJA V OKVIRU OZN: do sedaj so še vse države spoštovale odločitve tega sodišča, razen kitajske in hrvaške.
Uporabnik113189
14. 09. 2019 11.01
+10
Poročilo bo dokazalo samo to kar že vemo, to da so bili slovenski politiki neumni, nestrokovni, nesposobni, pa še izdajalski. Lepo je komentiral Borutov podpis v Bruslju France Bučar. "Slovesko državo ste zapravili".. Vse te analize, poročila, komisije so brskanje po pepelu.
vomo
14. 09. 2019 10.40
+6
Ko se pojavi fašizem in težnja drugega naroda po drugem in vse tisto kar ni njegovo, se pojavi domoljubje, nekaterim lažno drugim pa iskreno.
Uporabnik8879
14. 09. 2019 10.07
+4
Ja to pa je sedaj pomembno kaj je bilo in kako. Saj vsi vemo, kako je bilo, pod okriljem EUja smo podpisali arbitražni sporazum, kar je bil tudi pogoj za vstop hrvaške. Če pa nas je EU pustila na cedilu in se sedaj izmotava, da ni imela nič pri tem, je pa drug problem. Dejstvo je da imamo prvič v zgodovini z mednarodnim dokumentom določeno mejo in to ne more nihče več spremeiti, razen v delu, kjer arbitraža omogoča še popravke, pa je čisto vseeno ali sosedje to sprejmejo ali ne. Kar se pa Dimičeve tiče je bil pa to za nas samo plus in politični manever, da niso uporabili drugega scenarija, ki so ga imeli pripravljenega, v tistem primeru pa sodišče nebi moglo več nadaljevati. Ne vem pa kaj se ima sedaj komisija vtikati v to, ker dejstvo je znano...MEJA JE DOLOČENA.
kaplja?
14. 09. 2019 10.12
+8
Če se komisija DZ ja , ki jo vodi desnica, v kaj ne bi vtikali, bi bil konec sveta. Če že sami niso sposobni česa skupaj spraviti , d a bi funkcioniralo, znajo pa vse "razšraufat" na atome, če treba. Sam da nekaj delajo.
Uporabnik8879
14. 09. 2019 10.26
-3
Ja namen opozicije je konstruktivno opozarjanje na morebitne napake v vodenju vlade, pri nas je pa namen rušenja vlade, \"ker jaz ne morem vladati\". Izredne seje, preiskovalke in podobno so le zloraba demokratišnih mehanizmov za dosego svojih strankarskih interesov. Še Štefanec se vtika in naklada v javnosti o tistem, kar bi moral po funkciji do zaključka primerov biti tiho, samo pač tako je. Včeraj javno govoril o sramoti za SLO, pa je ravno on s takimi postopki po mojem mneju največja sramota. Ja saj zato s pa šli v rusijo, da kako korist iz tega potegnejo in ne zato, da bo Štefanec o tem presojal. Presoja naj takrat ko bodo dejstva dokazovala da mora KPK (ne Štefanec) v to zagristi, ne pa da daje neke subjektivne ocene gostilniška natolcevanja.
kaplja?
14. 09. 2019 09.22
+6
zaupno poročilo razkriva, kaj je šlo narobe na slovenski strani in kako je Hrvaška že v začetku k arbitražnemu sporazumu pristopila neiskreno. -------------------------------------------------------------------------------- in pomeni in poročilo razkriva še , da bi Janševa vlada to Hrvaško neiskrenost lahko kaznovala , namesto, da je Hrvaško v EU spustila z brezkoristnim memorandumom , ki sta ga predsednika takratnih vlada podpisala, temveč bi Janša blokado Hrvaškega vstopa moral nadaljevati , da bi tako tako pogojeval rešitev arbitraže in ostali spornih zadev okoli NLB in miljardnega dolga Hrvaške do Slovenije. Pa ni. Ker Jnaša kadar je v vladi nikoli ne sprejema modrih , sploh pa ne zahtevnih odločitev, temveč jih prelaga na druge vlade, da bi iz opozicije zahteval, da te storijo ravno to, česar se je sam izmaknil. Predvsem je to nedržavniški stav , če se že gre politika. Kot je stav RKC ja, Vatikanske podružnice v Sloveniji, ki botrsko podpira Janšo in SDS ,in s tem še bistveno zavaja svoje vernike, in jim otežuje, da bi se lahko sami odločevali , koga podpirati politično, prav tako skrajno škodljiv Sloveniji. (Je treba reči, Bobu Bob)
brabusednet
14. 09. 2019 09.41
-4
Ne bluzi neumnosti,kdo je narod nalagal,da je glasoval ZA arbitražo,levičar Pahor in tudi ti si verjetno bil ZA.Kdo je mesece bluzil,kaj pomeni stik z mednarodnimi vodami.Kaj smo pa sedaj dobili samo služnostno pot.Koliko vem jaz je desnica bila skozi PROTI arbitraži.Spet lažete in krivite druge,čisti levičarski blef.
kaplja?
14. 09. 2019 09.49
+2
To kar bi ti rad vedel, je nič vedeti. Samo sikaš naokoli in nič vsebinskega ne poveš.. in taki volite Jnašo, zato pa takle mamo!
brabusednet
14. 09. 2019 10.14
-2
Levičarji pač lažete in podtvarjate zgodovino in resnico že od leta 1945 pa vse do danes.Kdo je imel fantastičen dan v Bruslju Janša ali Pahor si pač norc,kateremu ni pomoči.
Uporabnik8879
14. 09. 2019 10.16
+0
@kapljač....če bi ne bilo arbitraže bi bili še danes in naslednjih 30 let brez določene meje, ker se s sosedi noben dogovor ne uresniči, če ni tako, kot se oni zamislijo, se ni Drnovšek Račan, se ni nič od Blejskega , kjer je Janča samo dodal da so se incidenti še bolj razplamteli (kaj so že obtožili Ropa, ko je povedal kaj je bilo na Bledu dogovorjeno). Podpis sporazum je bil podkrepljen z voljo ljudstva (referendum) in res ne vem, kaj imamo danes za pametovati okoli tega. Kar se pa prisluhov tiče, bi jim pa obema udeležencema jaz dal samo priznanje, ker če tega nebi bilo, tudi sklepa sodišča danes nebi imeli.
kaplja?
14. 09. 2019 10.24
+3
brabusednet \"aha si že pri letu 1945 he, he.. še mal pa boš na Marsu\"! Od vsakega nekaj po malem troblezljati , samo tistega ne ,kar je na mizi . Pa ti sploh veš o čem teče ta tema? In kaj pomeni v temi sodelovati vsebinsko?
kaplja?
14. 09. 2019 10.30
+2
tomyslo , glede arbitraže se strinjam. In se strinjam za doprinosom predsednika Pahorja. Ne strinjam pa se zadeve, ker če je v času vlade JJja bilo zaznati, da Hrvati arbitraže niso vzeli resno, bi Janaša obvezno moral, namesto da je podpisoval nekoristen memorandum in dokončno spustil Hrvaško v EU, to zablokirat. Že da se početje Hrvaške razjasni , kaj jim ni prav. In če jim ni prav.. bomo pa počakali z vstopom v EU-
Uporabnik8879
14. 09. 2019 10.32
+1
Pusti zgodovino @brabus, če jo ne poznaš, nekateri smo ap že v tej zgodovini pobstajali in vemo pravo. Zagotovo nads niso domobranci osvobodili ampak partizani, pa če hočeš ali nočeš to priznati. Pa tudi osamosvojili nas niso samo Janša in Bavčar in Krkovič, ampak prav mi vsi, ki smo pri tem sodelovali, temelje za to so pa postavili naši poslanci, ki so protestno zapustili kongres ZKJ.
Uporabnik8879
14. 09. 2019 10.42
+3
@kapljač, ja pač kot je bilo je pač bilo vedno se je pri vsaki sodbi treba postaviti v tisti čas in pogoje, ki so takrat to narekovali. Bolj je narobe to, da v SDS še sedaj ne odobravajo tistega, kar je dokončno, oni bi se še kar dogovarjali pa zgodovinska dejstva dokazujejo, da se pri sosedih tudi dogovorjeno in podpisano potem ne uresniči. Saj imamo še vstop v šengen na razpolago, enkrat bodo morali tudi to dejstvo, da je meja določena sprejeti.
kaplja?
14. 09. 2019 13.35
+1
Mungos2
14. 09. 2019 09.22
+12
Zanima me samo, zakaj Drenikova in Sokolec ne bosta kazensko odgovarjala !!!!!!!!!!!!!!!
Uporabnik8879
14. 09. 2019 11.11
+1
Ne @Mungoss ne bosta, ker sta samo preprečila, da se aktivira drugi veliko hujši pripravljeni scenarij sosedov, ki bi pa v resnici preprečil nadaljnje delovanje arbitražnega sodišča. V bistvu sta jih speljala na drugi tir in z majhnim "kiksom" preprečila njihovo namero.
Hasan
14. 09. 2019 08.21
+2
To poročilo bo rešilo vse probleme.Od Piranskega zaliva do Savudrijske vale.Vse ribe se bodo evidentirale,raki,hobotnice,sipe,želve,...uvedlo se bo dvojni podvodni nadzor meje,...
neobremenjen_
14. 09. 2019 08.17
+9
Gospodič umirite se. Meja je tam, kjer jo je določil arbitražni sporazum.
korintos23
14. 09. 2019 08.21
+11
kaplja?
14. 09. 2019 09.27
+6
Če v nadaljevanju onemogočimo Hrvaško kjer koli jo lahko , in smo tako "posileni", kot so do sedaj bili Hrvati, in še petkrat bolj, .. ne bi dal roke v ogenj, da bi meja ostala kjer je!
DEEP
14. 09. 2019 08.08
-8
Oprostite, z postavljanjem panel ograj in žilet žico na breg reki in potokov ki meja gre po sresinski čtri istih, ste Hrvaški podarili ohohoho ozemlja!!Ka pa Trdinov vrh okupiran V prjšem stoletjo?Lipa je lipa in susedje bi koš lipe ampak nebu išlo!!?
Nimasmisla
14. 09. 2019 08.07
+20
in za to ste rabili celo poletje delali in kasirali kar se je vedelo že od samega začetka da hrvaška sporazum podpisuje z figo v žepu
mijavci
14. 09. 2019 07.58
+1
Iskrenost gor ali dol, evropa je pokazala z podelitvijo komisarskih resorjev kam katera država spada, oziroma katera država je za njih bolj pomembna. Slovenski domet je Rusija pa še to druga liga politikov, Putin za naše politike ne vstane iz postelje.
korintos23
14. 09. 2019 08.22
+8
A misliš na onega za demokracijo katerega so hrvati dobili? Res v posmeh, naj se učijo.
provni
14. 09. 2019 07.56
+11
Hrvaška je dobila eno od slovenskih dežel na račun 110 tisoč Slovencev, ki so ostali na italijanski strani meje.
korintos23
14. 09. 2019 08.22
+2
Krainerland
14. 09. 2019 07.47
+12
Pahor naj plača ta sporazum, ali.pa tisti ki ste ga hoteli!
cirenij
14. 09. 2019 07.57
+19
Vse je šlo na lepe okicein koketiranje. Tudi sprejem sosedov v EU, kar se bo pokazalo pri eventuelni nadaljnji širitvi. Še pri sorodnih se zatakne, če ni vse črno na belem. Kaj šele pri naših sosedih.
Klotilda H
14. 09. 2019 07.45
+21
ARBITRAŽNO SODIŠČE JE ŽE NEKAJ DESETLETIJ INŠTITUCIJA V OKVIRU OZN: do sedaj so še vse države spoštovale odločitve tega sodišča, razen kitajske in hrvaške.
komarec
13. 09. 2019 21.56
+9
Ko sta Janša in njegov prijatelj Sanader vladala, so bli v piranskem zalivu vsak dan incidenti.
srebrnibreg
13. 09. 2019 21.59
+11
Saj o tem sta se dogovarjala na Bledu namesto, da bi reševala vprašanje meje. Oba pokvarjena nesposobneža.
?rnogled
14. 09. 2019 08.11
-1
A zdaj pa jih ni,al kako.Kolker vem je samo en slovenski ribič prejel že za več kot 100 000(stotisoč)€ položnic iz lepe njihove,da o vseh niti ne govorim.Bolniki,ki za vse krivite JJ,ste potrebni ene poštene terapije.
kaplja?
14. 09. 2019 09.46
+2
Incidenti na meji so bili v času , ko Jnaša ni bil na oblasti. Ko je janŠA prišel v svojo prvo vlado, Hrvaški ni bilo potrebe do incidentov, zakaj bi s e še vmešavali v našo državo, saj so hoteli Jnašo na oblasti, in to so dosegli, ravno z incidenti pred volitvami, ker ta, Jnaša, se za domovino nikoli ni prav zavzemal. Še v času osamosvojitve , s e je samo šlepal na Kučana in ostale, da bi po osamosvojitvi sam sebi pripisal vs e zasluge, predvsem te, ki gredo drugim.