Slovenija

Interpelacija zoper Žbogarja?

Ljubljana, 30. 09. 2009 07.31 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

OZP je podprl pobudo za sklenitev arbitražnega sporazuma o načinu rešitve vprašanje meje s Hrvaško. Večina je glasovala za, Žerjav pa je glasovanje obstruiral.

Samuel Žbogar
Samuel Žbogar FOTO: Dare Čekeliš

Parlamentarni odbor za zunanjo politiko (OZP) je podprl pobudo za sklenitev arbitražnega sporazuma o načinu rešitve vprašanja meje s Hrvaško, ki ga je v torek predlagala vlada.

"V kolikor bo sporazum sprejet v isti obliki, kot ga je ta odbor potrdil, potem imamo tudi vsa pooblastila, da ga podpišemo," je dejal zunanji minister Samuel Žbogar po seji, ki je potekala za zaprtimi vrati.

Po Žbogarjevih besedah sicer ni verjetno, da bi do podpisa lahko prišlo že v petek v Bruslju na pogajanjih o meji, ki bodo potekala vzporedno z medvladno konferenco, na kateri naj bi Hrvaška v pogajanjih z EU odprla oz. zaprla nova pogajalska poglavja. "Vendarle se bomo prvič usedli in šli skozi vse člene," je dejal, a hkrati izrazil upanje, da bo v petek tudi prišlo do uskladitve tega sporazuma.

Žbogar še upa, da bo do podpisa nato prišlo čim prej, hkrati pa je tudi prepričan, da veliko pogajanj s hrvaško stranjo ne bo več.

Razprava na OZP se je sicer po njegovih besedah vrtela predvsem glede vprašanja časovnice, "torej, ali je dovolj, da arbitražni sporazum stopi v veljavo, preden Hrvaška vstopi v EU, ali je potrebno, da že pride odločba arbitražnega sodišča pred vstopom Hrvaške v EU". "Mi sploh ne vemo, kdaj bo Hrvaška zaključila pogajanja, v petek bomo z njimi nadaljevali, ne vemo pa, kdaj jih bodo zaključili. Dajmo arbitražnemu tribunalu čas, ki ga potrebuje," je vnovič, podobno kot že v torek po seji vlade, poudaril Žbogar.

Kot je pojasnil, so s primerjanjem ostalih arbitraž dali sodnikom dovolj časa, "da se prebijejo skozi gradivo, ki ga bomo posredovali, in ki omogoča dovolj časa, da mi kvalitetno pripravimo to gradivo in da ga zagovarjamo pred sodiščem". "Tako da dajmo arbitraži tisti čas, da bo resnično pravilno in pravično odločila, tako kot si želimo. Zato je pač ta časovnica notri, ki lahko tudi sovpade kasneje z vstopom Hrvaške v EU; to v tem času niti še ni potrebno odločiti," je še dejal zunanji minister.

Žbogar sicer ni želel konkretneje povedati, koliko časa naj bi ta časovnica predvidevala. "Gradivo je zaupno in zaenkrat naj tako ostane," je poudaril. Na novinarsko vprašanje, ali drži navedba, da naj bi šlo za časovno omejitev treh let, kot to navajajo nekateri opozicijski poslanci, pa je Žbogar odgovoril le: "Mogoče."

Zavrnil je tudi očitke opozicije, da vlada ni upoštevala nobenih njihovih pripomb in Slovenijo po nepotrebnem izpostavila časovnemu pritisku, kot je dejal predsednik SDS Janez Janša.

Žbogar je na te pomisleke odgovoril, da je opozicija predlagala tako kratko časovnico, "da si tudi po pogovorih z mednarodnimi pravniki v tujini, s katerimi sodelujemo, težko zamišljamo, da bi lahko kvalitetno pripravili gradiva". "Pod to pač ni mogoče iti, če se hočeš pripraviti kvalitetno in če hočeš imeti kvalitetno odločbo," je poudaril zunanji minister.

Žerjav glasovanje obstruiral

Radovan Žerjav
Radovan Žerjav FOTO: Jani Dolinšek

Na koncu je OZP omenjeno pobudo za sklenitev arbitražnega sporazuma s Hrvaško potrdil. Kot je po koncu seje povedala predsednica odbora Janja Klasinc (SD), je za to pobudo glasovalo enajst poslancev, pet jih je bilo proti, poslanec SLS – predsednik te stranke Radovan Žerjav – je glasovanje obstruiral, en član odbora pa se je vzdržal.

Žerjav je sejo odbora, ki je potekala dobre tri ure in pol, zapustil tik pred glasovanjem. Kot je povedal, se je za to odločil, da naj "tisti, ki se gredo buldožer (...) in ne poslušajo ničesar, pač prevzamejo odgovornost za te zgodovinske dogodke". Je pa izpostavil, da se mu zdi nesprejemljivo "skrivanje za zaprtimi vrati, (...) po drugi strani pa se dela grozljiva propaganda, kako vlada dela najboljše za to državo in se zavaja javnost".

Pri tem je Žerjav napovedal, da bodo v SLS v prihodnjih dneh zaradi dogodkov, povezanih s Hrvaško, zelo verjetno pripravili interpelacijo proti zunanjemu ministru Žbogarju. Slednji pa je to komentiral le z besedami: "Sem se že bal, da bom imel preveč časa, zdaj ko bomo to rešili".

Janša kritičen

Janša na tiskovki SDS
Janša na tiskovki SDS FOTO: Dare Čekeliš

Vlada v pobudi za sklenitev arbitražnega sporazuma o načinu določanja meje s Hrvaško, ki jo je sprejela v torek, ni upoštevala pripomb opozicije, je ob robu seje dejal predsednik SDS Janez Janša. Dodal je, da je v predlogu sporna tudi formulacija glede stika Slovenije z odprtim morjem.

"Žal vlada ni upoštevala ne naših vsebinskih pripomb ne naših pripomb, ki se nanašajo na čas, v katerem bi bilo dobro dobiti razsodbo; ta čas je zdaj raztegnjen na tri leta, kar seveda pomeni, da se, če bo to sprejeto – jaz še vedno upam, da ne bo –, Slovenija sama namesto druge strani izpostavlja časovnemu pritisku, kar je popolnoma nepotrebno in to bistveno poslabšuje naš pogajalski položaj," je še poudaril predsednik največje opozicijske stranke.

"Pogajanja Hrvaške z EU so sproščena in Hrvaška ima zdaj možnosti, da se naprej pogaja in izpolni vse tehnične kriterije pri poglavjih, ki so se sprostila. Vprašanje, ki se mu reče nerešeno vprašanje meje med Slovenijo in Hrvaško, pa se bo lahko izpostavilo kot glavna ovira, če ne bodo stvari izpeljane tako, da bomo rešitev dobili pravočasno in če ta ne bo pravična," je še menil Janša.

Poleg tega je Janša nakazal, da je sporna tudi formulacija glede stika slovenskega morja z odprtim morjem. "Ni formulacije stika slovenskih teritorialnih voda z mednarodnimi vodami, ampak je samo splošna formulacija o stiku Slovenije z mednarodnimi vodami, kar je nekaj popolnoma drugega," je poudaril.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (47)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

caspera1
01. 10. 2009 07.46
Pajtlerblanka Se strinjam glede Oražmove, glede parlamenta pa ne vidim razlike. Štala je bila vedno, spreminja se samo to, kdo je gospodar, kdo dekla, hlapec, kdo pa samo sodelujoči ostali. S tem, da, če je kdo meni sprejemljiv politik nima nobene veze s tem, čigav je.
Vid-1968
01. 10. 2009 06.50
BRAVO RADOVAN ŽERJAV! Tako se dela! Škoda le, da je takšnih premalo. Žal.
MIHCT
01. 10. 2009 06.17
pa ta vlada nima pojma. edino Žerjav se bori za mejo. je sploh še kdo drug naredil kaj za to da se ohrani napr. slovensko morje. sramota kakšno vlado imamo
maneno48
01. 10. 2009 06.04
PICRI 19:02 saj zdaj pa rdeči vnuki ponujajo kar kdo hoče . . .
prosper
01. 10. 2009 00.38
vele, saj teh ljudi ob meji itak neoben ne vpraša. a prekmurci so sloveniji pomembni samo ko se gre za mejo
vele@email.si
01. 10. 2009 00.25
Janša naj raje pojasni zakaj je dobro imeti spor s Hrvaško. Zaradi tega, ker potem lahko s prstom kažeš na sosede in ljudem preusmeriš pozornost z vseh tistih stvari, ki so zanje zares pomembne - standard, delo, poštenost, razvoj, varnost, .... S Sanaderjem sta dozirala število incidentov glede na stopnjo popularnosti, ki sta jo dosegala doma. Vsakič ko jima je popularnost doma zaradi mahinacij padla, sta organizirala nov incident. Kot bi postavila tablo z napisom: TJA GLEJ, TUKAJ KRADEMO! Za koga je dejansko pomembna meja s Hrvaško? Za peščico ljudi, ki živijo na spornih ozemljih. Njih vprašajte, kje želijo živeti. En sam mini plebiscit bi rešil vse težave. Ste bili kdaj v prekmurju v tistih vaseh, kjer ne vedo kateri državi pripadajo? Jaz nikoli. In morda veste, kaj bi si ti ljudje želeli? Mar veste kateri jezik govorijo njihovi otroci in v kakšno šolo bi radi hodili? Kje je infrastruktura kot šole, vrtci, trgovina, pošta, ... bliže? Kaj sploh vemo tisti, ki živimo v Ljubljani o vsem tem? Nič. Samo tisto, kar poneumljeni množici servirajo podkupljeni in poneumljeni mediji, ki tako ali tako napišejo vse kar jim plačajo.
Buena Vita
30. 09. 2009 23.51
kadulja-minaeva če bi poslanci opozicije več uporabljali obstrukcijo,potem bi koalicija pametneje ravnala,zdaj je parlament štala ki jo vodi skorumpirana oražmova,katero domžalčani tožijo za goljufije na občini, potem pa še nekaj bevskačev kot je tist igralec s kranja,samo neke čudne vrtirepke,katere se spoznajo na politiko kot slon na porcelan
Buena Vita
30. 09. 2009 23.46
s pet strani na dve
Foen
30. 09. 2009 22.57
kaj se ta pleško forsira zdej, kr neki. nej si raj pošteno službo najde.
zefa20
30. 09. 2009 22.48
ma vsi so znoreli z nekakšnimi referendumi, bedaki eni, potem pa še ga naj plačajo če ga že zahtevajo, ne pa da bi vsi zahtevali referendume, plačamo pa jih potem mi davkoplačevalci
caspera1
30. 09. 2009 22.42
Se strinjam s kaduljo. Ma da je na svojem delovnem mestu in opravi svojo dolžnost. Glasuje za, proti ali pa se vzdrži.
kadulja
30. 09. 2009 22.32
Zapuščanje sej DZ-ja ali njegovih teles je kot bi delavec samovoljno zapustil delovno mesto. Dragi Žerjavček če bil bil v kakšni firmi bi dobil knjižico in naslov borze dela tako pa te še okaral nihče ne bo čeprav bi vas bilo vse mal strožje prijet. Seje DZ-ja pri polprazni dvorani povedo kako ste resni in kako delate za narodov blagor-grob!!!
Prophet
30. 09. 2009 22.15
pajterlanka in vinadap Kje ste gobcači malo pokadili ?Še ni konec še bolj boste..
Buena Vita
30. 09. 2009 20.59
ne da ga samo hočejo podariti, skoraj ,skoraj so ga že podarili če čehi,poljaki,irci,nemci dajo soglasje lizbonski listini,smo mi ob tisoče,tisoče kvaddratnih metro naše zemlje,hrvati se ne držijo nikoli ničesar,samo jemljejo
primc81
30. 09. 2009 20.55
Stvar je enostavna. Ste za to, da se odrečemo dostopa do odprtega morja ali ste proti temu? Torej ste za Pahorjev sporazum ali ste proti? Ni mi jasno kaj samo pišete koliko bo kdo zaslužil, koliko stane referendum, kdo je levi, kdo desni... Gre se za slo. ozemlje, ki ga hočejo podariti...
Buena Vita
30. 09. 2009 20.52
hvala bogu da so irci pametnejši od nas
primc81
30. 09. 2009 20.51
ravno v tem je problem Slovencev. Ne zavedajo se, da je domovina pred določenimi stvarmi....domovina ni Pahor, parlament,... ampak Slovenija...
Buena Vita
30. 09. 2009 20.51
NEFRETETE NE,SLS IMA TO V STATUTU ZAPISANO 18 LET,TAKO DA NE GOVORIT KE U TRI DNI IN ŽERJAV SE NE MOTI,PAHOR NAS TRAMPI,,IN VODI ŽEJNE ČEZ VODO, mene ne,tiste ki so mu nasedli
Buena Vita
30. 09. 2009 20.48
IZDAJALCEV IMAMO ŠE VEDNO,ŠE VEDNO GLEDAJO SAMO NASE MED NJIMI ŠE KVAZI LUJI
Buena Vita
30. 09. 2009 20.47
LUJXV TI PODARJAJ ALI PRODAJAJ SVOJO ZEMLJO LJUDJE NISO ZNALI NE PISAT, NE BRAT,ZA HRANO ŠE VEDELI NISO DA OBSTOJA,ČE SO KAJ V GOZDU NAŠLI,ALI NA DREVESU,ZA SVOJO ZEMLJO SO PA VSEENO DAJALI ŽIVLJENJA ZATO NE PRODAJAJ NAŠE DOMOVINE,ČE NIMAŠ ZA JEST POJDI DELAT,DELA IN JELA JE DOVOLJ