Slovenija

Podpisi za vrtce že vloženi

Ljubljana, 20. 10. 2006 08.21 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

SMS je v DZ vložila podpise v podporo novele zakona o vrtcih, s katero bi vsem otrokom zagotovili brezplačne vrtce.

Stranka SMS je uspela zbrati vse podpise pred rokom, 27. novembrom
Stranka SMS je uspela zbrati vse podpise pred rokom, 27. novembrom FOTO: POP TV

Zunajparlamentarna Stranka mladih Slovenije (SMS) je v državni zbor vložila 5713 zbranih podpisov v podporo novele zakona o vrtcih, s katero bi vsem otrokom zagotovili brezplačne vrtce. V SMS pričakujejo, da bo zakonska novela uvrščena na naslednjo sejo državnega zbora ter da bo med poslankami in poslanci deležna široke podpore.

Število potrebnih podpisov so v stranki mladih zbrali v četrtek, ko so jih z ministrstva za notranje zadeve obvestili, da so na upravnih enotah presegli 5000 zahtevanih podpisov, je pojasnil glavni tajnik stranke Jože Vozelj. Podpise bodo v državnem zboru v ponedeljek še preštevali, nato pa posredovali v parlamentarno proceduro.

Največ podpisov so zbrali v Velenju, Kranju, Ljubljani, Piranu, Domžalah, Radovljici, Zagorju in Mariboru, so poudarili v stranki SMS.

Vozelj pričakuje, da bo zakon uvrščen na novembrsko sejo, sami pa ga bodo medtem poskušali predstaviti poslancem in tudi širši javnosti. Predsednik SMS Darko Krajnc pričakuje, da bo državni zbor zakon potrdil.

Osnovni razlog, da so v SMS začeli s pobudo za zbiranje podpisov, je doseči enakopraven dostop do predšolske vzgoje, je pojasnil koordinator akcije Brezplačni vrtci za vse Beno Fekonja. Glede na nezadovoljstvo ljudi so namreč ugotovili, da je sedanji sistem vključevanja v predšolsko vzgojo nepravičen in prinaša velika bremena. Fekonja je tudi prepričan, da se bo na račun brezplačne predšolske vzgoje v Sloveniji povečala rodnost.

SMS se je sicer akcije Brezplačni vrtci za vse lotila ob začetku novega šolskega leta. S spremembo zakona o vrtcih želijo celostno rešiti problematiko predšolske vzgoje in varstva otrok. Nedopustno se jim namreč zdi, da se med najmlajšimi otroki izvaja diferenciacija zaradi visokih cen vrtcev in zaradi plačljivosti nasploh. S svojim predlogom želijo omogočiti večjo socialno varnost družine, večjo vključenost v predšolsko vzgojo in izenačiti ustavno pravico, ki bi jo naj uživali vsi otroci in mladostniki različnih starostnih skupin.

Pobudniki zakonske novele predvidevajo, da bi z njenim sprejetjem v letu 2008 prišlo do sedemodstotnega povečanja vključenosti otrok v javne programe predšolske vzgoje, v letu 2009 pa bi se vključenost povečala še za dodatnih sedem odstotkov.

Zakonska besedila sicer državnemu zboru lahko predlagajo vlada, poslanec, državni svet ali najmanj 5000 volivcev.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

SORODNI ČLANKI

  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (14)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

natasa.oblak@gmail.com
23. 10. 2006 10.01
Modri ogenj | 20.10.2006 | 14:47 Nataša. oblak, men se zdiš ti ena taka resnično boga osebnost. Tako razcepljena... dragi Modri ogenj, tole je lahko povod v tožbo zaradi razžalitve. Ampak ker smo v demokraciji, bom tudi jaz demokratična... in ti dovolila, da me žališ. Vendar premisli dobro, kaj prinese vrtec, ki je brezplačen. Ja, lahko bi se našlo kaj prostora, če pa imaš župana, ki nažene učiteljice 1 in 2 razredov OŠ, ki prosijo za dodatno zaposlitev za jutranje varstvo naših otrok, če plačuješ 6 do 8 tisoč tolarjev več za manj kvalitetno varstvo v vrtcu pri nas v ŠL kot v Ljubljani.... prav, da skrbijo za naše malčke, ampak naj poskrbijo predvsem za njihovo varnost in to, da bodo stvari, ki jih kopujemo njim, neobdavčene. To bi bila zmaga in tu bi bil povod za večjo rodnost. Ne pa brezplačen vrtec. Če pa je čevelj za otroka dražji kot moj, da o oblačilih ne govorim, no, potem pa krepko premisliš, ali bi imel še kakega otroka, saj to STANE. Pa lep dan, in drugič prosim brez žalitev. Tudi jaz ne žalim, ker za to ni potrebe. Nataša
vborut@siol.net
20. 10. 2006 17.05
s tem brezplacnim vrtcem ne bo nc SKODA sam tko pac je .glede na to da nas je vsak dan manj bi pa prou prsle tiste mame s 6 otroki (natasa oblak )ce drzava noce da izumremo nej placa sej imajo tudi nekatere druge drzave to reseno (francija )ce imas velik otrok tolk dobis da ti ni treba delat sej delas pa drugace doma z malcki.za oboje bols malcke in drzavo .ni dolg nazaj prebral da gostilnicarji utajijo cez 100(sto )miljard tolarjev davkov to nej drzava pobere pa bo se za kej drugega ne sam za otroke
jaka37
20. 10. 2006 16.48
Še enkrat. Celotna zadeva je populistična in nima realne osnove. Da pa nekateri verjamejo v take pravljice pa smo tako ali tako navajeni, saj te isti tudi verjamejo, da je Janković pošten in da bo odličen župan. Pa pustimo nekaterim prazne sanje.
ribic@mail386.com
20. 10. 2006 16.38
Zakon 1 Ti si pač zafrustriran komunist, kateremu ne pomaga nič drugega kot 2m3 zemlje nad sabo. Zakaj pa nebi država investirala v podmladek. Edino izboljšanja natalitete je rešitev obstoja finančnega sistema. In tudi z vidika enakosti je pošteno, da imajo vsi otroci možnost vpisa v vrtec, to pa naj zagotovi država. Bravo SMS sam tako naprej, pa bomo mogoče kdej na boljšem.
hefaist
20. 10. 2006 15.01
jaka37 spet nicesar ne razume.
Modri ogenj
20. 10. 2006 14.47
No, ja ljudstvo: Nataša. oblak, men se zdiš ti ena taka resnično boga osebnost. Tako razcepljena... GLEDE KAPACITET: Če se je lahko najdlo kapacitete za 300% povečanje števila študentov v zadnjih 15 letih (iz 30.000 na 90.000), pa se bo tudi za 30% povečanje malčkov. Še posebej, če vzamemo v obzir, da je bilo par let nazaj iz vrtcev vzeta cela generacija in so marsikje sedaj pol prazni (v Kranju govorijo o 30% nezasedenosti)... Tako da v 90% občin problema ni. V ostalih 10% pa je tudi brez tega potebno zidati nove vrtce. Jaka37: Noben ni rekel da bo to zastonj. SMS je povedal da bo to stalo v letu 25,1 Mrd SIT. Tebi, ki tega ne boš rabil se mogoče sliši veliko, ampak vedi, da smo v sloveniji v letu 2005 porabili 2940 Mrd davkov in prispevkov. Stokrat več torej. in večina jih gre za podobne socilane transferje kot so brezplačni vrtci (npr. brezplačna šola, fakultete, javno zdravstvo, starostni dodatki). Pa ni slišat da bi bil problem. Zakaj je torej tak problem ravno pri teh malčkih? Jodle: Ne mešat davčnega nadzora in predšolske vzgoje (oz. bilo kakšnega socialnih transferjev). Verjamem da zgleda grdo, da v vrtec pripeljejo podpiranca z mercedesom. Ampka to je samo vrh ledene gore. privatnike bi morali "priviti" še zaradi marsiktere druge stvari in samo vrtcev. Samo ugani, v kateri stranki jih sedi največ? SDS, in pool ti je vse jasno.
natasa.oblak@gmail.com
20. 10. 2006 13.54
Srčno upam, da jim tole ne bo uspelo. Kajti že sedaj se srečujemo z prenapolnjenostjo vrtcev (V Škofja Loki je bilo kar 70 otrok, ki niso bili sprejeti v vrtec), in potem bi tisti, ki hodimo v službo, lahko kar pustili službo, saj nimamo vsi babic in dedkov v penzionu, da bi nam čuvali naš naraščaj. Totalno mimo tole... glede tega, da jemljejo tistim, ki veliko zaslužijo. Dragi moji, tole... če imaš veliko plačo, je tudi davk, ki ga odvedejo, velik. In zgubiš vse olajšave, otrok ne dobiva dodatka... In? Kdo je tu na slabšem. In sedaj še... socialni problemi (ne mislim vseh, ampak žal jih je pa res veliko). Zgledujmo se po njih. Narediš 6 otrok, si socialni problem, se okličeš za negovalko po možnosti, in mirno prejemaš dinarčke. Otroci se itak merkajo med seboj ali še prek sosedov, in za nič dela velik denarja... Kdo je tu zdaj nor? Jaz, ki hodim v službo, in imam enega otroka, ali tista, ki jih ima 6, čiča doma in uživa v denarju, ki sem ga jaz neporedno dala, ko so mi trgali vse žive p***** od plače.... NO?
ivo55
20. 10. 2006 12.41
G.Jaka se popolnoma strinjam z vami. Vendaaa...r je problem v tem, da v obstoječem sistemu eni plačujemo ( -jo ) dvakrat . Prvič skozi prispevke in davke iz in na osnovi plače, potem pa še direktno za otroka, ker so pač v Sloveniji tisti, ki delajop pač "bogati" . Vendar je to le navidezno, ker ima oblast povsem neurejene kriterije glede premoženjskega stanja vpletenih ( bolj preprosto država jemlje le tistim, ki delajo in za delo dobijo PLAČO ).
jaka37
20. 10. 2006 10.00
jodle, prav imaš. Sej ideja, da bi bilo zastonj, se lepo sliši. Je pa popolnoma nerelana. Kar danes ni nič zastonj. NE pri nas, ne v svetu. Tako ali drugaše nekdo plača. In glej ironijo, ki jo je SMS prikrila podpornikom te ideje. V vsakem primeru bi ljudje morali plačati vtrec, vendar ne neposredno, temveč preko davkov. Saj je treba vrtce zgraditi, vzdrževati, otroke nahraniti in nenazadnje, treba je plačati ljudi, ki bodo delali v vrtcih. Vse skupaj je le floskula pred volitvami. In finančni sistem tega ne bi zdražl, ne glede nato, kako poskušajo nekateri računati. Na papirju se vdno vse izide in papir lahko vse prenese. Se pa strinjam, da bi država pomagala bolj ogroženim in številčnim družinam.
ivo55
20. 10. 2006 09.51
Vsaj micken premik v podpori razumnemu. Še vedno pa naj srednji sloj plačuje visoko progresivno dohodnino in ostaja brez otroških dodatkov, štipendij, subvencij prevoza v šolo... ali pa se gre kvazi familijo. Se oblast že kaj sprašuje o socialni pravičnosti in odgovornosti za pobran denar - namesto da razpreda neslanosti o socialni vzdržnosti porabe... Potrebno je nadzirati tudi porabo sredstev za transfere - milo rečeno sedaj gre večina tega denarja k tistim, ki so se prilagodili - na eni strani prikrivajo dohodek, po drugi pa neupravičeno pobirajo mastne denarje.
Zakon1
20. 10. 2006 09.46
Tale ''ribic'' je pa totalno izkoriščevalsko egoistično protičloveško nerazumska osebnost. Marš s takimi, ki povzročajo nestrpnost. Desničarsko pa sploh.
ribic@mail386.com
20. 10. 2006 09.37
Pa zakja nekateri se vedno trajbate socialistično-komunistično mišljenja da kdor ima naj da kdor pa nima pa pač ne. V tej k***** državi si kot uspešen kaznovan z dražjim vrtcem, dohodnino,... Nihče pa se ne prilagodi tistim ki sedaj plačujejo polno ceno za vrtce in imajo zagotovo zahtevnejše službe in s tem daljši delovni čas, da bi lahko bili otroci v varstvu dlje od tistih ki pač tega ne potrebujejo. Po logiki komunističnih idiotov je najbolje biti socialen problem!
hefaist
20. 10. 2006 09.08
Zakaj bi bilo to nerealno? Šolstvo je tudi kolikor toliko brezplačno (če odštejemo knjige in nekatere administrativne stroške). Glede na nizko nataliteto in gmotno stanje mladih družin se mi zdi to edina logična poteza. Celotno breme varovanja in vzgajanja otrok naj prevzame družba kot celota.
jodle@volja.net
20. 10. 2006 08.57
Zelo NEREALNO je pričakovati, da bi res imeli brezplačni vrtec za vse otroke. No ja, če bi po kakšni neumnosti to res uspelo bi bilo to .... Realnejša slika bi bila. če bi se borili za znižanje cen oziroma, če bi vsem tistim staršem, ki so samozaposleni in si izplačujejo/nakazujejo najnižje OD pravično odmerili plačilo za vrtec. S tem bi lahko tiste družine, ki so resnično socialno ogrožene plačevale manj vendar še vedno NE NIČ.