Slovenija

Pod kirurški nož ne namerava več, odločila se je za evtanazijo

Ljubljana, 26. 12. 2019 19.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
Špela Bezjak
Komentarji
119

Alenka Čurin Janžekovič je odkrito spregovorila o svoji odločitvi za evtanazijo. Pod kirurški nož zaradi hude bolezni sklepov ne namerava več, umreti namerava v Švici. 

Čurin Janžekovičeva si želi, da bi trpeči tudi pri nas nekoč imeli možnost izbire.
Čurin Janžekovičeva si želi, da bi trpeči tudi pri nas nekoč imeli možnost izbire. FOTO: Dreamstime

Profesorica razrednega pouka, dolgoletna ravnateljica in učiteljica glasbe pri svojih 62 letih, kljub hudi in neozdravljivi bolezni sklepov, pleše vsaj trikrat tedensko. Vse to je Alenka Čurin Janžekovič, glasnica evtanazije pri nas.

Umreti namerava v Švici, edini evropski državi, ki pomoč pri samomoru omogoča tudi drugim državljanom sveta. Ker za njeno bolezen ni zdravila - lajšajo jo lahko le analgetiki in kirurški nož, pod katerega pa več ne namerava - se bo na zadnjo pot v življenju odpravila takrat, ko bo "tempirana bomba znova eksplodirala".

Alenka Čurin Janžekovič
Alenka Čurin Janžekovič FOTO: POP TV

Ob njenih najljubših zvokih - zvokih klavirja - z možem Marjanom najraje zaplešeta angleški valček, foxtrot ali sambo. "Jaz zdaj pravim, da to več ni ples, da je to hoja po glasbi," pravi Janžekovičeva.

A čeprav se že od rojstva bori z neozdravljivo boleznijo, se ne sprehaja samo po glasbi. Je tudi strastna ljubiteljica knjig, istočasno bere vsaj dve: eno bolj in drugo manj zahtevno. A med vsemi prebranimi, ki jih ne šteje več, ji je najglobje v srce segla Modrost starega učitelja. "Toliko življenja, čeravno se zgodba odvija zadnji dan njegovega življenja, ampak je v njej toliko življenja, da ne moreš reči, da je to knjiga o smrti, ampak knjiga o življenju."

In takšna je tudi njena zgodba, še vedno polna življenja, čeprav so nekatere strani zadnjega poglavlja že napisane. O smrti je začela razmišljati že pred leti, a da bo svoj zadnji dan res izbrala sama, se je odločila pred dvema letoma, ko je v njen nenadoma eksplodiralo. "Bakterijska okužba stegnenice na levi nogi me je položila v trenutku. Takrat sem si mislila 'zakaj jaz nimam tega urejenega, jaz bi takrat šla'," pripoveduje.

Leto dni je potrebovala, da si je uredila vso potrebno dokumentacijo. Datuma, kdaj se bo odpravila na zadnjo pot v življenju, še ni izbrala. Vse je odvisno od njene bolezni, odločena je namreč, da na zdravljenje ali operacijo ne gre več. "Ne hodim več na nobene preventivne ukrepe, to pa iz preprostega razloga - zdi se mi nezdružljivo, da imam v predalu to urejeno, pa trošim davkoplačevalski denar," je jasna.

Pomislekov nima, žalosti jo le, da ji Slovenija ne omogoča dostojne smrti. Umreti namerava v Švici, v ustanovi Dignitas, kamor je doslej prišlo umret skoraj 3000 ljudi iz vsega sveta. Doslej sta tam umrli tudi dve osebi iz Slovenije.

"Predstavljam si, da ne bo nič strašnega. Poslovim se od svojih dragih, spijem tisto, kar moram spiti, upam samo to, da bo ta strup deloval. Pri meni so namreč težave z raznoraznimi zdravili. Ampak dobro, mislim, da me bodo že spravili s sveta," se celo pošali.

Čeprav ve, da v Sloveniji evtanazija najbrž ne bo uzakonjena še nekaj časa, o njej govori zelo naglas. Želi si, da bi trpeči tudi pri nas nekoč imeli možnost izbire.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (119)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Uporabnik1792403
27. 12. 2019 19.39
-5
Vse skupaj je le reklama za biznis. 15.000eur+.....? Zakaj ni realnih recimo max.100 eur....pa da vidimo.
KAPIBARA
27. 12. 2019 17.20
+4
"Čudovit" dokumentarec o Nemški zdravnici, ko izve za neozdravljivo bolezen,katera obremeni njo in svojce in se odloči/pripravi za evtanazijo v Švici..
anakondabox
27. 12. 2019 17.19
+11
Zajokaš lahko država (vlada) Slovenije kakšna je tvoja pomoč na smrt trpečim, ki sami ne morejo prekiniti (več) trpljenja. Čestitke spoštovani gospe Janžekovič, ki je zbrala pogum in voljo, da dokonča svojo 'pot'. Vse razvite EU države od Nizozemske do Belgije evtanazijo omogočajo, našim strokovnjakom pa se to ne ljubi, so preutrujeni ali nimajo dovolj srca, (kapitala) da bi to zmogli. Začno pisati članke o etiki, o nezmožnosti sistema...Sto in en razlog, samo da se ne bi preveč naprezali, čeprav bi dobre izkušnje in prakso lahko 'počrpali' od držav, ki so evtanazijo že uzakonile. Status quo! Spoštovana ga. Janžekovič želim vam uspešno pot 'onkraj', kjer bo vaša duša (energija, anima) zagotovo našla več pravice in resnice kot jo je na Zemlji. #Človek
GospodT
27. 12. 2019 15.11
-16
A sem spregledal, za katero bolezen gre? Nekaj v zvezi z bakterijsko okužbo? Kaj pa alternativa? V takem stanju bi pa poizkusil mogoče MMS, pa redne hiperbarične terapije. Hiperbarika lahko vpliva na genetiko, določene stvari se dajo popravit...
Transformerji
27. 12. 2019 14.18
+12
Neverjetno, to je pametna novica! Kar naprej razmišljam o švicarskem Dignitasu, imam njihove brošure in cene in to je tisti problem - kako s takimi pokojninami prihraniti 15.000 evrov, pa pot do tam verjetno ni všteta, .... Nismo postali Švica, ravno obratno je, gradimo elitne domove za elitne upokojence, pokojnine se dvigajo po procentih, naš Erjavec pa skrbi samo za elito upokojencev. Ta država nima prav nobenega posluha za stare, ki se ne bojijo smrti, temveč načina umiranja. Še evtanazije nismo sposobni sprejeti. Tako kot lovimo kurje tatove, smo se spravili na tistega doktorja, ki ni naredil nič narobe.
Transformerji
27. 12. 2019 14.20
+9
Pa pomislim, da bi s to pokojnino umrl v enem od sedanjih domov za ostarele - kaj je lepšega, kot evtanazija ! Kot sem napisal - vsi umremo, pomembno je samo to, na kakšen način!
?ebula
27. 12. 2019 13.56
+18
Močna ženska!
Opazujemvas
27. 12. 2019 09.48
+23
Spoštovane prijateljice in prijatelji, tu ne gre za promocijo, iskanje pozornosti ali opozarjanje na ta problem. Gre enostavno za človeško odločitev, po mojem mnenju človekovo odločitev ali bo trpel in prenašal bolečine v zadnjem stadiju svoje bolezni, ki je neozdravljiva.Konec je na koncu enak, rezultat je vsem znan v vsakem primeru. Čeprav se v meni še vedno porajajo dvomi, saj skušam razumeti takega človeka, vendar upam samo, da ne bom kdaj v takšni situaciji, kot je ta gospa.Zdrav človek ne more razumeti agonije in trplenja teh bolanih ljudi, vendar sem zato, če bom kdaj v tem brezizhodnem položaju, da imam možnost odločiti se, kako bom umrl ali v agoniji in razčlovečen ali mirno zaspal po svoji odločitvi, samo to hočem.Res pa je, da samo v primeru, da sem izčrpal vse možnosti zdravljenja, da je na koncu rezultat smrt.
Centurion
27. 12. 2019 09.53
-15
Povsem se strinjam s tabo ampak še vedno ne razumem zakaj nekdo ki je pri moči, nekdo ki hoče umreti zakaj si sam ne odvzame življenja??
Opazujemvas
27. 12. 2019 10.07
+13
Treadstone@ Najtežje je človeku, ki nima samomorilskih nagnjenj položiti roko na sebe ali pa to ne zna. Trumpeta@ne strinjam se s tvojim mnenjem, da se je gospa javno izpostavila. Gospa je glas tistih tisoč ljudi pri nas, ki v agoniji umirajo, razčlovečeni in brez možnosti , da bi lahko odločili o tem, kako oditi iz tega sveta na kolikor se da človeški način. Saj pravim, še sam se borim s tem ali je to prav ali ne, vendar, kot sem napisal, Bog ne daj, da bi bil v taki situaciji, če bi pa bil, bi rad imel možnost, da se odločim sam.
dexxter
27. 12. 2019 10.26
+3
ker to narediš samo enkrat in če ne narediš prav si lahko odvzameš pravico do ponovne izbirer in še bolj obremeniš bljžne.
Uporabnik458403
27. 12. 2019 10.50
-5
Opazujemvas.........ja so primeri, kot recimo ta gospa, da je evtanazija upravicena....... Pa vsi dobro vemo, da se v nasi drzavi lahko vse zlorabi.... Tudi policija lahko marsikoga prisili v priznanje krivde, da je storil kaznivo dejanje, ceprav ga ni........ Jaz pri evtanazijah vidim preveliko moznost zlorab....... Ce napisem izkusnjo iz mojega otrostva. Sovascani so imeli doma na smrt bolnega starcka (hlapec na kmetiji) na invalidskem vozicku.... Potrebna je bila vsakodnevna nega...... Ko je umrl je ta povedala lastnica kmetije, da ji je odleglo in da je na nek nacin srecna...... Jaz kot otrok tega nisem razumel, kako je lahko nekdo vesel, ce kdo umre.......... V tem primeru bi lahko evtanazijo zlahka izrabili in on sploh nebi vedel kaj podpisuje in za kaj se gre......
Opazujemvas
27. 12. 2019 11.11
+6
Svetice@popolnoma razumem tvoje pomisleke, saj tudi jaz nisem zato, da človek sam odloči ali bo šel v smrt ali ne. Zato so potrebne varovalke. Sem zato, da človek poda željo, ko izkoristi vse druge možnosti zdravljenja ima mnenje ekspertov in potem poda, reciva temu , željo, zahtevo ali kakor hočeš. To bi morali obravnavati strokovnjaki v medicini, če ti odobrijo, bi potem moralo to obravnavati še sodišče. Ne gre zato, da bi se nekdo spomnil in rekel, da hoče umreti danes ali jutri. Kolikor razumem gospo hoče samo možnost v domovini, da se lahko odloči o svojem življenju, seveda mora razumeti, kaj zahteva in to razumeti pri polni zavesti. No to bi po mojem bil en način, da bi se izognili zlorab je pa res da so to težke odločitve za samega bolnika in svojce, družino.Po mojem bi morali v to odločitev vpeti tudi svojce, vendar odločitev za vložitev te zahteve bi bila na koncu od bolnika. Še enkrat, gre samo za možnost odločitve posameznika, ki je na smrt bolan, brez možnosti izboljšanja stanja.
Uporabnik458403
27. 12. 2019 12.43
-2
Opazujemvas.......ja te razumem, ampak stvari v praksi niso tako enostavne, ker so primeri do primerov tako razlicni....... Recimo banalen primer.... Nekateri se na smrt bojijo zobozdravnika in ne misliti, da se ti nebi raje odlocili za evtanazijo............. Tudi v Sloveniji ni malo takih ljudi, ki mislijo, da so neprestano umazani in si cele dneve umivajo roke......a lahko taki odloci razsodnob ce jim pac nihce ne more dopovedati, da nimajo umazanih rok in da si jih naj ne umivajo............. Da ima nekdo izbiro se pac lepo slisi............ Vprasanje je tudi kdo bo to financiral......... Ze samo razne komisije in vse, ki bi o tem odlocali......... Ce samo pogledava koliko je samomorov v Sloveniji in koliko jih se zeli storiti, pa jim ni uspelab pa tistib ki samo razmisljajo je cifra ze cez 1000 na leto....... Pol se vedno vecji problem odvisnikov od drog, brezdomcev in podobnih......... Ni tako enostavno, kot se slisi ali vidi na prvo zogo
Uporabnik458403
27. 12. 2019 09.47
-4
KAJ PA JE Z TEM MOJIM KOMENTARJEM NAROBE........? Izbrisan komentar: Pri nas je mozno mlado in lepo dekle prepricati, da si odreze roko..... Za evtanazijo pa se bo toliko lazje, ce bo dovoljena............. V ozadju pa denar, dediscina in podobno
trumpet2018
27. 12. 2019 09.55
-1
resnica boli, če imaš drugačno mnenje, je to za njih sovražni govor, oziroma sovražni govor je samo izgovor levakov, da lahko brišejo drugače misleče
akize
27. 12. 2019 09.43
+22
Žalostno, da to ni legalno tudi pri nas. Živali omogočimo mirno pot v smrt, mi pa se mučimo s preležaninami, hiramo in nas filajo s infuzijami dokler končno ne umremo... Zdaj pa naj nekdo reče, da je taka smrt lepa in potrebna? Tisti, ki so nasprotniki pa očitno še niso videli 'živega mrliča'.
Centurion
27. 12. 2019 09.38
-6
Ta članek nima nobene zveze ne z bogom ne z cerkvijo, ker že stoletje živimo v sekularni državi tako da komemtatorji ne bit prebeč zlobni. Zakaj se ne dopušča evtanazije je drugo vprašanje, delček ali celo večina je v farmacetiki in zdravilih. Očitno nas tudi pripravljajo na čase ko bo biti v penzjonu ena velika nadloga, ko ne boš mogel preživeti z bedno penzijo in bo edina rešitev za državo in sebe preprosta in poceni evtanazija. Res daleč smo prišli kot družba, žalostno
Roterdam
27. 12. 2019 09.27
-9
Hudo, da mora človek tako trpeti, da ne vidi drugega izhoda. Nisem pa za promocijo takšnih odločitev.
Uporabnik1792403
27. 12. 2019 09.16
+2
Razno razni takozvani ideologi mora vam biti jasno, da življenje ni ideologija. In jasno, da nismo vsi sds ali rkc, ki ne podpiramo evtanazije. Predvsem rkc oz. vatikan je v globalnem smislu, seveda prikrito, levo ideološko usmerjeno....saj gredo z roko v roki z nwo ideologijo.
Rožice cvetijo
27. 12. 2019 08.56
+29
Razgledana ženska.
METKA102
27. 12. 2019 08.48
+17
Admin, prosim, da neumestne, žaljive komentarje izbrišete. Tema res ni primerna za tak 'humor', kot ga nekateri premorejo in še mislijo, da so duhoviti.
Centurion
27. 12. 2019 09.46
-6
A če se vprašaš zakaj si ta gospa sama ne vzame življenja če si tako želi umreti to ke žaljivo?
Abica
27. 12. 2019 14.17
+5
Res neumesna pripomba. Sicer pa se je sama odlocila za Svico, placala pa tudi sama, tako da je vem, zakaj se repencis?
Centurion
27. 12. 2019 14.25
-2
Ker si želi umreti, poguma pa nima da to sama stori. Evo zakaj.
Sentis
27. 12. 2019 08.39
+59
Vsak mora imeti možnost, kako se bo poslovil iz tega sveta. Življenje je tvoje, torej lahko le ti o tem odločaš, seveda dokler si še pri polni zavesti. Če sem na smrt bolan, v bolečinah, nobeno zdravilo ti več ne pomaga, šopajo te z morfijem, jaz pa moram trpeti? Zakaj? Zakaj ne bi mogel dobiti injekcije po kateri bi za vedno zaspal?
Foggloff Tunnekk
27. 12. 2019 08.44
+7
Res je. Jaz bi najraje umrl na moji Juliki...z nasmehom na obrazu :)
Rožice cvetijo
27. 12. 2019 08.58
-28
Sentis...." to je pa ja greh, življenje je božjih rokah,"bog" odloča, kdaj boš zapustil zemljico in šel pod njo!"
Rožice cvetijo
27. 12. 2019 17.04
+1
Žal je bil moj komentar narobe razumljen, bil je sarkazem, glede na to, da cerkev evtanazije ne odobrava@
flojdi
27. 12. 2019 19.18
+1
sj. narekovaji. / evtanazija je za kužkeinmucke. ko mi bo enx odpovedala možnost" samooskrbe" , želim evtanazijo. / proti so verjetno samo prodajalci zdravil , oskrbovalci nepokretnih bi že ne bili smeli biti zraven , ker imajo preveč dela , / veseliti bi se pa morda znali pogrebniki , ( dlje se mi ne da trenutno gruntat
Foggloff Tunnekk
27. 12. 2019 08.38
+26
Čujte, nihče ne sme odločat o mojem življenju razen mene. Jasno?... A bo katoliška cerkev odločala o mojem življenju?...a bo to desnica?...Jok brate, odpade!!!...O mojem življenju odločam sam...jaz Foglof Tunek, ljubitelj šmarnice in lepih žensk. Kapish?
Uporabnik1792403
27. 12. 2019 08.44
-17
Ma ti si bolan. Kaka desnica. A si se ti odločil da si se rodil? Maloumnež
Priap
27. 12. 2019 08.33
+33
Pri nas pa psom in mačkam prihranimo zadnje mučenje, človeka pa pustimo, da ga "Bog" vzame...
trumpet2018
27. 12. 2019 08.32
-49
ženska, kupi si pamet, 2 kili ne bo dovolj, pa strokovno pomoč rabiš, pod nujno
trumpet2018
27. 12. 2019 08.34
-37
evtanazija je pri nas prepovedana, zato je ni treba promovirati, ker bo še več labilnih in nespametnih nasedlo
trumpet2018
27. 12. 2019 08.38
-41
a jutri boste pa splav promovirali? žalostno, kam drvi ta svet, samo še v samouničenje. sama levičarska propaganda
Abica
27. 12. 2019 08.49
+24
Splav pa je legalen tudi v Sloveniji, tako da ni treba posebej "promovirati".
Rožice cvetijo
27. 12. 2019 09.03
+22
trumpet2018, splava ni potrebno promovirati, že dooolgo, več desetletij, se pri nas ženske svobodno odločajo, če bodo otroka donosile ali ne.
trumpet2018
27. 12. 2019 09.45
-9
moški pa seveda pri tem nima nobene besede :)) tipični feministični izpadi.
?ebula
27. 12. 2019 13.57
+1
Tebe bi verjetno marsikdo zastojn pospravil!
?ebula
27. 12. 2019 13.58
+1
Tebe bi verjetno marsikdo zastonj pospravil!
Abica
27. 12. 2019 14.19
+5
Trumpet, ko bos sam nosec, pa bos lahko sam odlocil. Do tedaj pa pazi, kam deponiras svoj reproduktivni material.
Davidoff297
27. 12. 2019 08.16
-47
Žalostno je to, da se po takih ljudeh, ki se "zavestno" odločijo, da končajo življenje hoče na prefinjen način uzakoniti evtanazijo, ki pomeni SMRT IZ USMILJENJA. To je spet eden izmed poskusov le-tega. Ampak, ker očitno enim v Sloveniji denar še ni problem se pač tako lahko odločijo, jaz sem PROTI takim načinom. Rad živim in, ko bo prišel tisti dan, bo pač prišel... Lahko danes ali pa čez toliko in toliko let. Živim tako, kot da je današnji dan zadnji; umirjeno in, da se z ljudmi razumem in se nimam česa bati, ko bo pač bo...
Abica
27. 12. 2019 08.22
+55
To je seveda povsem egoisticen zapis, kjer poudarjas sebe in nima nobene zveze z namenom clanka. JAZ rad zivim. Ja, vecina nas rada. Tudi ta gospa rada zivi. Ve pa, kam jo bo pripeljala njena bolezen in za takrat je pripravljena.
Trend01
27. 12. 2019 08.35
+41
@Davidoff - obstaja življenje, in obstaja "življenje". Ogromna razlika. Le dojeti je treba. Parkinsova bolezen, hude oblike demence, rak, strašne bakterijske okužbe... Na svet nisi prišel, ker si želel. Si pač prišel. Življenja, službe, in sploh zdravja - nisi sam kovač. Sploh zdravja. Če te že celo življenje nekdo vodi, komandira, "zdravi"; imejmo vsaj toliko razumevanja, da posamezniku omogočimo smrt, ki si jo žali. Seveda govorim o neozdravljivo bolnih. Pojdite 1x v KC. Na nevrološki oddelek, ORL, onkološki inštitut, itd. itd. Vse vam bo takoj jasno. Človek naj ima vsaj pravico izbire "kulturne, mehke" smrti.
Rožice cvetijo
27. 12. 2019 09.09
+14
DAVIDOFF297, Smrt iz usmiljenja....usmiljenje je cerkveni izraz....ostali pravimo temu PAMET. Po vaše bi moral bolan človek do smrti trpeti, potem pa se pojavi "bog" in iz usmiljenja "dovoli" smrt. ?????? .
Rožice cvetijo
27. 12. 2019 09.11
+1
Večina ne živi,kot,da je današnji dan zadnji, temveč za lepo prihodnost. Obvezen zdravniški pregled.
Queen4
27. 12. 2019 16.31
Menim da je to čisto nepotreben komentar. Gospa se je zavestno odločila za evtanazijo in prav je, da se to pove na glas saj ne razumem zakaj bi to bilo potrebno skrivat. Tukaj ne gre za promoviranje evtanazije. Ko berem vaš komentar vidim da je v Sloveniji veliko "razgledanih" ljudi, ki še vedno menijo da je to tabu tema. Mislim, da bi se vsak lahko sam odločil kako bo umrl, saj je to NJEGOVO življenje. Tudi vaše mišljenje spoštujem kako želite umreti, vendar me zanima če bi si še vedno tako zelo želeli živeti z neznosnimi bolečinami in trpljenjem vsaki dan ob misli da je bolezen neozdravljiva in veste da vam nič ne bo pomagalo.
Uporabnik1792403
27. 12. 2019 07.54
-57
Evtanazija je samo pofinjen izraz za samomor. Seveda ne podpiramo tega. In tudi ne služenja lobijev na še eni umazani tržni niši. Totalno zavajanje ljudi.
Foggloff Tunnekk
27. 12. 2019 08.06
+24
Nimaš pojma...si očitno desnosučno usmerjen, pod vplivom RKC.