Slovenija

Po pokolu treh ovac v bližini Krnice iz narave odvzeli konfliktno volkuljo

Krnica, 18. 09. 2023 10.12 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Pred tednom dni se je v bližini naselja Krnica zgodil nov napad volka. V noči z nedelje na ponedeljek je volkulja napadla ter ubila tri ovce, ki so bile v električni ogradi. Še tri druge ovce so potrebovale oskrbo veterinarja, so nam povedali v Triglavskem narodnem parku, kjer so dodali, da so konfliktno žival že v ponedeljek zjutraj odvzeli iz narave. Ob tem naj bi se le nekaj dni kasneje na območju zgodil še en napad. Kot so nam pojasnili na Zavodu za gozdove je tudi tokrat volk ubil eno ovco.

Civilna iniciativa 71 nam je sporočila, da naj bi se v ponedeljek zjutraj v bližini Krnice, tik pod Pokljuko, zgodil napad štirih volkov, ko jih je zasačil mimoidoči lovec. "Trije so pobegnili, eden pa je bil ustreljen," so nam sporočili.

Zadevo smo preverili tudi pri Triglavskem narodnem parku, kjer so nam potrdili, da je volkulja v noči z nedelje na ponedeljek resnično napadla ovce, ki so bile na pašniku v električni ogradi. Napad se je zgodil "na zgledno varovanem pašniku, ograjenem z visokimi električnimi mrežami, na njem je lastnik uporabil vse razpoložljive ukrepe za dobrobit črede ovac".

"Dogodek se je zgodil zunaj meja Triglavskega narodnega parka, vendar znotraj območja LPN Triglav Bled, s katerim upravlja Javni zavod Triglavski narodni park." - TNP 

V uradni objavi so sporočili, da je naravovarstveni nadzornik Triglavskega narodnega parka, ki opravlja tudi lovsko čuvajsko službo, v ponedeljek zjutraj opravljal redni obhod terena, ko je blizu naselja Krnica opazil, da je na ograjenem pašniku z ovcami nekaj narobe. Kmalu zatem je v znotraj pašnika zaznal volka.

"Skladno z odločbo ministrstva je tako v ponedeljek zjutraj izvedel izredni odvzem konfliktnega volka iz narave," so nam povedali ter ob tem dodali, da zaenkrat nimajo informacij, da bi bilo v napadu udeleženih več volkov. Na Zavodu za gozdove območna enota Bled so nam medtem pojasnili, da sicer na obseg napada, predvidevajo, da je bilo volkov resnično več, a da so v ogradi v ponedeljek zjutraj opazili le enega.

Pokol ovac na Krnici
Pokol ovac na Krnici FOTO: Civilna iniciativa 71

Po podatkih Zavoda za gozdove območne enote Bled je šlo za žival ženskega spola, ki je bila stara približno eno leto in težka 26 kilogramov.  Volkulja je tri ovce v napadu pokončala, še tri pa so bile močno poškodovane in so potrebovale veterinarsko oskrbo, so nam povedali.

Preverili pa smo tudi informacijo, da naj bi se kasneje v tednu na območju zgodil še napad šakala, ki naj bi "sredi vasi" pokončal še eno ovco. V Triglavskem narodnem parku so potrdili, da se je v petek zgodil še en napad, v katerem je bila ubita ena ovca, vendar pa da ne morejo potrditi, ali je za napad kriv šakal.

Na Zavodu za gozdove so nam medtem povedali, da je bil tudi v petkov incident, ki se je zgodil približno kilometer od prvega, vpleten volk in ne šakal. Ob tem so na območni enoti Bled pojasnili, da se utegnejo napadi v prihodnjem obdobju povečati, saj so rejci nedavno v dolino prepeljali večje število ovac. Zaradi večjega števila živali pa bi se lahko posledično povečali tudi napadi zveri. Že sicer pa so povedali, da so v relativno kratkem času na območju zabeležili tri napade volkov.

Volk je sicer predstavnik treh velikih zveri, živečih pri nas (poleg njega še ris in medved), ki sodijo med zavarovane vrste. Pristojno ministrstvo dovoljenje za poseg v populacijo zavarovane vrste izda, če so izpolnjeni trije pogoji: da ni druge zadovoljive možnosti, da se s tem ne ogrozi ugodnega ohranitvenega stanja populacije, izpolnjen pa mora biti še eden od razlogov za odvzem, na primer preprečitev resne škode, zagotavljanje zdravja in varnosti ljudi, zagotavljanje varstva živalske vrste.

  • 19
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 18
  • 20

KOMENTARJI (146)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Miran Petek
20. 09. 2023 14.31
+3
A niso en čas nazaj doličeni “tulili”, kako je treba ovce na planinah v ograje da bo mir… evo vam teleta poklana v ogradi, pametnjakovi 🤦‍♂️
Queen13666
26. 09. 2023 09.44
-1
G. Petek saj ne morem verjeti da ima nekdo res IQ na nivoju bacila.
Wolfman
18. 09. 2023 19.05
-9
To ni noben odvzem, to je umor!
SREBRNIBREG.
18. 09. 2023 19.13
+7
Niknames
18. 09. 2023 15.54
-8
Konfliktno lahko ravna samo človek, kajti žival naj bi imela manjšo vlogo v piramidni shemi življenja, vsaj tako nas " osveščajo " moralni dezorientiranci.
PREDSIGNAL69
23. 09. 2023 11.14
+2
flojdi
18. 09. 2023 15.23
+3
Velike ribe v morju naj kar napadajo koga tiste vrste..ki jim pobira njihov futr
tekač
18. 09. 2023 14.52
+7
Kakšen pa je nekonfliktni volk..?
flojdi
18. 09. 2023 15.24
+6
Tami22
18. 09. 2023 14.34
-7
A se znamo v nasi Sloveniji se kaj drugega igrati kot desni proti levim in obratno???Grozno se mi zdi kako primitivna druzba “smo”.Glede volkulje pa…sram nas je lahko kaj delamo z naravo.Potem se pa cudimo vsem poplavam ipd ki nam jih narava vrne v drugi obliki
Smuuki
18. 09. 2023 14.43
+3
Povejte kaj po vaše bi bilo prav. Kakršna koli pravila morajo veljati za vse tako mesto kot podeželje. Za vse enako. Ne pozabite da so podgane,nutrije,srnjad,jelenjad,volkovi,šakali,medvedje vsi živali. Vse rade živijo. Kakršna koli pravila ampak za vse enaka. Z veseljem bom prebral vaše mnenje.
Perivnik
18. 09. 2023 15.23
+4
smuuki - pa muhe in ose in sršeni in komarji, ... vse pustimo živeti. Pustimo tude vse invazivne tuje vrste, ... Bomo kmalu videli, kako bomo živeli, če seveda sploh še bomo.
flojdi
18. 09. 2023 16.07
+3
.tuje vrste vnasajo le ljudje ! ..tako kitajske ose..zajce..nutrije. .grandulifero..tisto strupeno rumeno..skratka..ljudje so tisti , ki
flojdi
18. 09. 2023 16.09
+6
Smuuki
18. 09. 2023 17.24
+4
Točno to sem imel v mislih kar pišete vi. Slovenci imamo en dober pregovor na to temo. Če ne bi konj drli in ne bi ljudje mrli bi svet podrli. Preprosto tako je in ne vem zakaj se je tako težko soočit z resnico
Smuuki
18. 09. 2023 14.27
+3
Prvo kot prvo. Meščani se ukvarjajte z nutrijami in podganami, podeželju pa prepustite problematiko zveri in divjadi. Vsi bomo imeli dovolj dela. Zdaj ko se vsak na vse spozna in deli brezplačne nasvete vidimo kaj imamo Eno mineštro in pat pozicijo. Nihče ne more nič. Ko se dogovorimo to bo problem obvladan. Sicer bomo primorani na podeželju ustanoviti vno za zaščito glodalcev v urbanih okoljih in nagajati tudi vam. Ko vas bodo podgane dovolj ogrožale se bomo vsedli in dogovorili kdo je za kaj pristojen. Za začetek se vzdržite brezplačnih nasvetov na to temo za katere ni nihče prosil
Smuuki
18. 09. 2023 14.38
+4
Problem je nedvomno tu in ga je treba rešit.
Smuuki
18. 09. 2023 14.56
+5
Nekaj ne morem razumeti, da vi tega ne razumete. Bolj ko nam nagajate bolj vas mrzimo ker drugače ne more biti. Ko bi drug drugemu prisluhnili bi živeli v slogi. Zdaj pa namerno zlorabljate argument moči. Namenoma zatirate šibkejše in se naslajate. V takih razmerah se sovraštvo pojavi samo od sebe
Smuuki
18. 09. 2023 14.57
+4
V sovraštvu bomo trpeli vsi ne samo martretirani
Perivnik
18. 09. 2023 15.25
+0
smuuki - ali se ni v Nemčiji v začetku prejšnjega stoletja tako začelo, z Dolfijem?
Smuuki
18. 09. 2023 17.28
+4
Pri nas prav to počnemo kar je počel dolfi. Arijska rasa pri nemcih levosučni pri nas. Vsi ostali smo manjvredni. V naprej izločeni to pa res vsak dan znova gledamo v praksi. Vsi ku tulimo v ta rog smo izobčenci. To je počel dolfi. Prav imate
Smuuki
18. 09. 2023 17.29
+1
ce.ce.
18. 09. 2023 14.14
-3
v vsakem primeru bi klavno končale
zajfa
18. 09. 2023 14.02
+3
Volkuljo odvzamejo, volka ubijejo. Še tukaj čakamo kvotice ...
mcmuser
18. 09. 2023 13.55
+11
Kaj je to "konfliktna volkulja"? Taka ki se spravlja na ovce? Al zakaj je konfliktna? Kakšna je potem nekonfliktna volkulja? Vegetarjanka? Veganka?
JohannDoe
18. 09. 2023 13.56
+7
cefre
18. 09. 2023 14.50
+5
Gotovo je bila šolana v parlamentu, ha, ha, ha.
Perivnik
18. 09. 2023 13.49
+4
Velika večina komentarjev nastrojena proti kmetom. Jah, večina jih je desničarjev in volijo desno politično opcijo. Kot kažejo nekateri kontradiktorni komentarji (imam rad volkove in ovce, oboje, ne maram pa kmetov) gre res samo za svoraštvo nekoga, ki je svoboden, ki ima zdravo pamet in logiko.
JohannDoe
18. 09. 2023 13.52
+5
Kot smo se že večkrat lahko prepričali, je tudi precej kmetov, ki niso desničarji in ne marajo JJ. To, da jih mestni kavč levičarji enako ne marajo, je pač folklora teh krajev.
The Bill
18. 09. 2023 13.48
+3
Nekateri komentatorji ste pa res paradajzarji :D Želite naravo, hočete naravo ampak nočete ovc? Če ne bi bilo ovc oziroma rejcev drobnice, potem tudi marsikaterega travnika v visokogorju ne bi bilo. Če ne bi bilo dovolj travnikov, ne bi bilo niti dovolj žuželk, čebelj ipd. In kaj bi bilo potem? No, bilo bi pa dovolj volkov in gozdov. Res super. Bravo. V nek blok v Ljubljano pa zaide kača (niti ne strupena) pa je treba u luft vržt 4 postaje policistov - s tem ste naredil veliko več škode naravi, ker so policisti pokurl nafto, onesnaževali zrak po nepotrebnem itd itd. Najlaži je bit pametn, pa govort čez poštene kmečke ljudi. Pa lep dan še naprej.
JohannDoe
18. 09. 2023 13.55
+1
Nekateri bi radi oboje. In najbrž bomo to tudi imeli. Zato pa se bo treba menit in zmenit, ne samo tolčt po mizi kdo bo meni rekel to pa ono...
JohannDoe
18. 09. 2023 13.47
+6
Volčji trop je družina, sestavljena iz dveh staršev, ki trop vodita, ter njunih potomcev. Če so ustrelili vodilno volkuljo, so s tem trop oslabili, lahko pa tudi razpade. Ošibljen ali razpadli trop si potem precej težje ulovi gozdne živali za hrano in se veliko raje polašča enostavnega plena, ki mu je nastavljen na razpolago. Zato nam statistika za pretekla leta govori, da je letom s povečanim odstrelom praviloma vedno sledilo leto s povečanimi napadi na drobnico in škodami. Matematika ni vedno tako preprosta kot se izračuna v gostilni. Treba je včasih vseeno vključiti še koga, ki se na volkove razume po izobrazbeni in karierni poti. In take imamo v Sloveniji, samo prevečkrat bi radi s kmečko matematiko rešili vse probleme fizike.
deltex
18. 09. 2023 13.41
+3
Aja, pa venomer beremo o napadih medvedov, volkov, risov, nutrij ... pa dajmo enkrat vse odvzet iz narave, pa bo ljubi mir....
JohannDoe
18. 09. 2023 13.48
+0
JohannDoe
18. 09. 2023 13.50
+1
"Odvzem" vseh nutrij kot invazivne vrste, pa nam predpisuje evropska direktiva.
deltex
18. 09. 2023 13.39
+8
No, volkuljo so ubili, niso jo odvzeli iz narave, ne vem, zakaj je treba stvari olepševati. Ker potem napišite tudi, da je volkulja iz narave odvzela 5 ovac...
JohannDoe
18. 09. 2023 13.41
-1
"Odvzem" je kakršnakoli smrt, število "odvzetih" živali iz narave vključuje vse, ki jih tam ni več, vključno s tistimi, ki jih povozijo avtomobili ipd. Odlov je pa pač odlov.
pojtrarara
18. 09. 2023 13.27
+5
konfliktno volkuljo... neverjetno kaj vse preberemo
mmickica
18. 09. 2023 13.08
+13
Naslednjič še napišite, da je bivši mož iz hiše odvzel svojo bivšo partnerko...
Abica
18. 09. 2023 14.33
+2
devlon
18. 09. 2023 13.07
+9
in kam so jo dali, ko so jo preselili, ko so jo odvzeli iz narave?
krava_teka_teka
18. 09. 2023 13.11
+12
SREBRNIBREG.
18. 09. 2023 13.16
+2
ce.ce.
18. 09. 2023 14.17
+0
Blue Dream
18. 09. 2023 12.55
-7
Jaz menim da mora država končno urediti to področje in dati prprioriteto divjim živalim pred živinorejo(biznisom). Mislim da je to prihodnost
Franci123
18. 09. 2023 13.01
+13
In prioriteto naravi pred betonom...zravnat bloke v mestu in posejat rožice
Blue Dream
18. 09. 2023 13.10
-1
ravno obratno. ljudje bodo živeli centralizirano v mestih, narava pa bo za vsa bitja. Nismo sami in sobivamo še s številnimi drugimi na tem planetu ki imajo enako pravico živti
Blue Dream
18. 09. 2023 13.10
+1
SREBRNIBREG.
18. 09. 2023 13.18
+0
Plavi- s tem, da tako grozna rad imaš živali celo bolj kot človeka bi se lahko šel v bazene za vzgojo krokodilov kam v Ameriko kopat.
Blue Dream
18. 09. 2023 13.20
-1
Perivnik
18. 09. 2023 13.36
+5
Franci123 - se močno strinjam. Prav tako avtoceste in železnice in asfaltne ceste, ... pa smo že v srednjem veku, ha, ha, ha, ... dobr nam gre. Pa pol manj ljudi bo.
Perivnik
18. 09. 2023 13.36
+6
Blu Dream - kaj boste pa jedli scentralizirani v mestih?????
KamGremo
18. 09. 2023 13.37
+4
Blue Dream
18. 09. 2023 13.50
-3
pač tako bo ljudje bomo bivali centralizirano in v višino(stolpnice). Pač svetovno prebivalstvo močno narašča in ljudje so postali invazivni napram drugim vrstam
ce.ce.
18. 09. 2023 14.18
+0
Wolfman
18. 09. 2023 12.42
+2
Evo k tako radi posegate v lepšo naravo! Za danes so ženapovedani dvigi hudournikov in manjših rek!!!
asdfghjklč
18. 09. 2023 13.15
+5
Posegajo ali posegamo? Dokler koristiš doma elektriko, leseno pohištvo in kar koli iz lesa, lahko vedno rečeš "Posegamo". Glih toliko si kriv kot oni, ki podirajo drevesa, da ti lahko kupuješ lopate, metle, mize, omare itd ...
Perivnik
18. 09. 2023 13.38
+1
Wolfman - v kolikor bi bil sprejet tisti Zakon o vodah, za katerega je Nika poskrbela, da ni bil, bi bilo v tem času lahko zgrajenih že mnogo nasipov, predvsem pa očiščenih potočnih in rečnih strug. Je treba delat z glavo in strateško, ne samo za svoj marketing.
Buča hokaido
20. 09. 2023 17.58