Slovenija

Pirati hujši kot morilci?

Ljubljana, 10. 06. 2009 07.32 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

"Če koga ubijete, lahko dobite od pet do 15 let. Za reprodukcijo filmov, glasbe ipd. pa lahko greste v zapor za osem let," opozarjajo v Piratski stranki Slovenije. Zavzemajo se za spremembo ustave.

Po vse glasnejših pozivih k modernizaciji ustave, ki se jim je pridružil tudi slovenski predsednik Danilo Türk, se rojeva nova ideja za dopolnitev najvišjega pravnega akta v državi.

"Neodvisnost in nedotakljivost interneta ter popolna zasebnost na internetu morata biti zapisana v slovenski ustavi," so prepričani v Piratski stranki Slovenije. Njen ustanovitelj Robert Pal ugotavlja, da ''smo danes vsi pirati. Torej legalizirajmo piratstvo.''

Ustanovitelj Piratske stranke Slovenije Robert Pal se zavzema za ustavno pravico neodvisnosti in nedotakljivosti interneta.
Ustanovitelj Piratske stranke Slovenije Robert Pal se zavzema za ustavno pravico neodvisnosti in nedotakljivosti interneta. FOTO: Reuters
Prepričan sem, da je boj za neodvisnost interneta, kar je tudi glavni cilj Piratske stranke, tudi boj proti korporacijam. Robert Pal

''Če koga ubijete, lahko po novem Kazenskem zakoniku dobite od pet do 15 let. Za nezakonito reprodukcijo filmov, glasbe in podobno pa lahko greste v zapor za osem let. Reprodukcija se seveda pri nalaganju datotek s spleta zgodi avtomatično. Takoj ko shraniš datoteko na računalnik, si jo reproduciral,'' opozarja.

Vsega krive korporacije?

Sprašuje se, kaj nam to pove o vrednosti življenja v primerjavi s pravicami korporacij. ''Korporacije že več let lobirajo v Bruslju za podreditev interneta in kriminalizacijo izmenjave datotek po 'torrent' protokolih 'Peer2Peer'. Dejstvo je, da počasi rušijo naše svoboščine. Piratsko gibanje bo ustvarilo protiutež korporacijskim lobijem. Mednarodnim korporacijam bomo na nivoju lobiranja v Evropskem parlamentu vzeli vetra iz jader. Dosegli bomo, da si ne bodo več drznili vplivati na neodvisnost interneta in da nikoli več ne pomislijo na marginalizacijo oziroma kriminalizacijo piratstva, kot se to dogaja sedaj.''

''Internetni ponudniki ne smejo nikoli pregledovati vsebin brez dovoljenja sodišča. Tako kot poštar ne sme odpirati pošte. Vsebina je nedotakljiva, razen ko sodišče odloči drugače. Zdaj se ves zasebni promet na internetu beleži in shranjuje. Švedska se je uprla vpeljavi Velikega brata in sedaj jo Evropska unija toži,'' je zapisal v sporočilu za javnost. Zapisovanje podatkov spletnega prometa dovoljuje evropska direktiva. ''A žal se zapisujejo tudi drugi pomembni podatki telekomunikacij, na primer mobilna telefonija. Tako za dve leti nazaj lahko pogledajo, kje se je določena oseba gibala, na podlagi prijav in odjav na oziroma z baznih postaj.'' ZDA in Evropska unija naj bi pripravljali zakonodajo, ki bi vladam omogočila pregledovanje trdnih diskov brez odločitve sodišča, zato ''je ogrožena demokracija''.

Kljub vsemu v digitalno prihodnost gleda z optimizmom: ''V digitalni prihodnosti bo uporaba besede 'COPYRIGHT' postala ilegalna, beseda 'COPYLEFT' bo pa postala standard."

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (43)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Lakom
10. 06. 2009 18.22
Pravzaprav je minimalna kazen za umor 6 mesecev po zakonu, vse kar je nad tem, je pa odvisno od okoliščin in načina umora. Poznam osebo, ki je zaradi piratstva odsedela 2 leti pogojno kazen. Korporacije naj odj......mislim, kot da bi prepovedal avtoceste, ker se po njih lahko pelje tudi ukraden avto. Naj se spomnijo nov model plačevanja avtorskih pravic in čao. meni je prav vseeno, če bi oni radi videli da kupim cd/dvd/....ker jim tak način dela paše in so ga navajeni od začetka 20. stoletja oz. od takrat ko so začel serijsko prodajat plošče....jaz sem stranka and i want it NOW!
HELL0
10. 06. 2009 17.56
Stitch bi rad imel chip v tazadnji oz. ne razume, da ga bo tako voljan tudi dobil
OPOI
10. 06. 2009 17.51
"raj plačuj če neki nekomu drpneš, ne pa tle pametvat o nekih neomejenih svoboščinah. get a job." Saj plačujemo ob vsakem nakupu bilokateregakoli medija / naprave na katerega lahko shraniš podatke - celi papirja.
Foen
10. 06. 2009 17.50
aja.... pa a res morte dripeci vsako stvar, k se pojav v tujini, kopirat. da vas ne bo piratska stranka s švedske še za krajo ideje tožila.
Foen
10. 06. 2009 17.48
raj plačuj če neki nekomu drpneš, ne pa tle pametvat o nekih neomejenih svoboščinah. get a job.
HELL0
10. 06. 2009 17.46
To je pa res nesprejemljivo, da bi kdo brez odobritve sodisca komu brskal po kompu, ali nadziral njegovo surfanje po netu, posiljanje e-majlov, postov, in ne vem kaj se vse ! Vsekakor dobijo moj glas na volitvah, ce kdaj kandidirajo. Iz SWE stranke je ze bil ta mesec eden izvoljen v EU parlament in s takimi norimi zamislimi EU-ja jih bo kmalu doooostiii vec, od vsepovsod.
OPOI
10. 06. 2009 15.43
"Ja, davek na prazne medije, tudi zelo zanimiva tema, ker tole je bilo uvedeno za neko "kompenzacijo piratiranja", zdaj se pa SEVEDA o tem ne govori nič več sploh....heh." Ja to so uvedli, da bi kradli denar še tistim, ki uporabljajo medije za arhiv svojih avtorskih del recimo fotografij. In recimo jaz ko dosti slikam z fotoaparatom Canon EOS 1Ds in mi fotke zavzamejo zelo dosti zaradi 21 megapixlov prabim tudi dosti prostora na disku in medijih. Za vsako svojo avtorsko sliko moram potem plačat: madoni, elton johnu, slovenskim glasbenikom i n še komu na račun mojih svojih avtorskih del. Na SAZASU so lepo poveadli, da tista nadomestila oz. denar katerega dobijo od radijev, praznih medijev, frizerstev, gostiln .. itd itd gre vsem umetnikom na svetu in ne samo slovenskim. Torej so tudi vsi umetniki na svetu pirati, saj SLUŽIJO na mojih avtorskih delih.
nosferatu
10. 06. 2009 15.37
POP - točno tako. Aja btw: v rubriki glasba (ali domača scena?) boste našli krasen primer, da vedno več ljudi - tudi izvajalcev samih - razmišlja vedno bolj napredno. Govorim namreč o bandu Tribute 2 Love in njihovemu "bootleg" projektu - prav fajn so to naredili :)
Pticja_Grapa
10. 06. 2009 15.33
Ja, davek na prazne medije, tudi zelo zanimiva tema, ker tole je bilo uvedeno za neko "kompenzacijo piratiranja", zdaj se pa SEVEDA o tem ne govori nič več sploh....heh.
OPOI
10. 06. 2009 15.01
Tisto kar pa je posneto iz televizije pa je že tako in tako miljonkrat preplačano, saj morajo tv postaje plačati 1000x več denarja, da lahko sploh oddajajo. Torej vse kaj se posname iz tvja pa plača že sama tv ali pa ljudje iz RTV prispevkov in DAVKA NA PRAZNE MEDIJE !. In tako to spet ni kraja - ker je že plačano.
OPOI
10. 06. 2009 14.56
Tukaj sploh ne gre za krajo ampak za posojanje. Če si nekdo vzame iz interneta film / glasbo je to glasbo / film mogel prvo nekdo kupit v trgovini, da jo je lahko dal na internet. Torej po tej logiki ko nekdo nekaj kupi je zadeva KUPLJENA in ne UKRADENA torej jo lahko tisti samo posodi širši množici !
bre11
10. 06. 2009 13.36
to je edina svoboda v kapitalisticnem svetu se zavedate tega
bre11
10. 06. 2009 13.34
ziveli pirati
Pticja_Grapa
10. 06. 2009 13.29
Glasba in film - to je pač art in valda, da bom stvar pred morebitnim nakupom tudi "preizkusil". Kje ste pa še videli koga, ki bi npr. slike kupoval zgolj na podlagi opisov, propagandnih sporočil... LOL? Morš bit pa res kr orto zabit, da kaj takega storiš.
nosferatu
10. 06. 2009 13.16
+1
@JanZiska: "Kašna je razlika med krajo DVDja v Big Bangu in snemanju iz interneta?" Naj ti odgovorim s hipotetično situacijo. En tvoj prijatelj si kupi zanimivo knjigo, ki zanima tudi tebe in še 5 vajinih skupnih znancev. Ker je knjiga samo ena, vas pa 6, se zmenite (zato da ne bo treba vsakemu izmed vas kupit svoje knjige), da gre lastnik knjige le-to fotokopirat in potem to fotokopijo da dalje. Seveda si bo vsak interesent, ki bo dobil to kopijo, naredil svojo kopijo, zato da jo bo lahko v miru prebral in da bodo drugi čim hitreje dobili enako priložnost. Posledice so seveda "katastrofalne": nekje v Ameriki bo avtor knjige na svoj bančni račun dobil 60 centov manj, kakor bi sicer - česar pa ne bo niti opazil, saj se bo njegova knjiga še naprej dobro in obilno prodajala (Glej npr. Harryja Potterja, The Secret, Da Vincijeva Šifra itd). Poleg tega je DVD materialna proizvedena dobrina s tiskano ovojnico ter plastično škatlo, isti DVD na internetu je le kup enk in ničel. Kako pa ukradeš enke in ničle iz omrežja, pa jaz tudi ne vem ;)
frako
10. 06. 2009 12.08
nevem no če bi proizvajalci špilou filmou muske malo raziskal koliko njihove robe je "ukradene" pod piratstvom pomoje v primerjavi s količino prodane ne bi dosegli več kot 5 % koliko denarja pa porabijo zaq reklamiranje svojih produktou, pa koliko reklame jim piratstvo prinese bi mogl pa malo raziskat pa bi kmalu prišli do spoznanja da zadeva ni tko huda kokr zgleda. seveda morajo tudi upoštevati da večina ljudi ki si ogleda feilm ali posluša musko ki jo je downlodal če ne bi imel druge možnosti kot plačilo je ne bi kupil kar pomeni da dejansko podjetja v tej indstriji izgubljajo manj denarja kot si mislijo. če bi cene prduktov zmanjšale na neko realno ceno bi jim tudi prodaja zrasla
alterego
10. 06. 2009 12.07
škoda, da naši gusarji niso kandidirali na zadnjih volitvah, bi jih volil
Lykos
10. 06. 2009 12.06
WE ARE THE PIRATES...vladamo svetu... ;P
smajli000
10. 06. 2009 11.47
Osebno ne bi nikoli nič presnel z neta, če bi bile cene za recimo filme in glasbo normalne in če bi obstajali delujoči servisi, kot je iTunes kjer bi lahko brez problema presnel karkoli in si poslušal ali pogledal zadevo kadarkoli se meni zaljubi. Normalna cena= 1 eur na mp3 in pa morda 3 eur za film. Mislim, da je cena poštena, ker dokler imajo nekateri milijonske plače za to da se pokažejo parkrat v 2 urnem filmu je zagotovo še maneverskega prostora. Glede bendov - koncertirajte, naredite dober šov pa plačam tistih 30, 40 eur za vstopnico za fajni večer, pa boste tam not dobil razliko.
Kritik19
10. 06. 2009 11.43
JanZiska - piratstvo je najboljša reklama avtorjev in nikakor kraja. Zato, da če ne bo piratstva, bo polovica raznih umetnikov, glasbenikov, igralcev propadla saj vsakemu z kančkom pameti še na pamet ne pride, da bi si ogledal predstavo ali koncert nekakšnih anonimnežev pa naj bodo še tako dobri.