Slovenija

Dostava na dom je dostava z vnosom, v drugih primerih boste kupljeno nosili sami

Ljubljana, 13. 08. 2013 11.24 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
N.S./N.Š.K.
Komentarji
33

Ali ste vedeli, da vam mora prodajalec, pri katerem ste kupili pohištvo in se dogovorili za dostavo na dom, le-to dostaviti v stanovanje. A to velja le za dostavo na dom. Večina podjetij se je temu izognila tako, da strankam ponujajo dve možnosti – dostavo do vrat ali dostavo z vnosom.

Ste kdaj v trgovini kupili kos pohištva in se dogovorili, da vam ga bo trgovec dostavil na dom, pa ste nato presenečeno obstali, ker vam ga niso prinesli v stanovanje, ampak so ga pustili pred vrati hiše ali bloka? Tudi to se dogaja, na nas potrošnikih pa je, da smo pozorni, kaj kupujemo oziroma kaj nam prodajalec ponuja.

Preden se dogovorite za prevoz in dostavo, preverite, kaj ponujajo in pod kakšnimi pogoji.
Preden se dogovorite za prevoz in dostavo, preverite, kaj ponujajo in pod kakšnimi pogoji. FOTO: Thinkstock

Preverili smo, ali smo kupci upravičeni, da nam trgovec, pri katerem smo kupili izdelek in plačali dostavo na dom, tega pripelje v stanovanje, ali je dovolj, da ga pusti pred vrati? Glavna tržna inšpektorica Andrejka Grlič pravi, da zakon o varstvu potrošnikov v 42. členu jasno določa, da če se podjetje in potrošnik dogovorita o dostavi na dom ali na drug kraj, je podjetje dolžno, da potrošniku blago dostavi v brezhibnem stanju, v dogovorjeni količini in v dogovorjenem času v potrošnikovo stanovanje in mu hkrati izroči vso pripadajočo dokumentacijo. ''Za dostavo na dom se ne šteje puščanje blaga pred vrati potrošnikovega stanovanja,'' poudarja.

Previdno torej pri terminologiji. Če vam trgovec ponuja dostavo blaga na dom, potem vam mora kupljeno blago prinesti v stanovanje. Da bi se izognili zmedi, so zato nekateri trgovci uvedli svoje izraze. Tako je tudi v Harvey Normanu, kjer imajo strošek dostav specificiran v ceniku, ločijo pa dostavo do vrat in dostavo z vnosom. '' Nikjer ne uporabljajo termina dostava na dom ravno zato, da ne bi prihajalo do nesporazumov, pojasnjujejo. "V obeh variantah je kupec še dodatno seznanjen s pomenom in se odloča po svoji presoji,'' so sporočili iz Harvey Normana. Tržni inšpektorici se to ne zdi zavajujoče. "V kolikor je navedba dostava do vrat in dostava z vnosom jasna povprečnemu potrošniku, potem ni mogoče govoriti o zavajajoči poslovni praksi," odgovarja Grličeva.

Zakon o varstvu potrošnikov določa, da mora podjetje, če se s potrošnikom dogovori za dostavo na dom, izdelke v dogovorjenem času dostaviti v potrošnikovo stanovanje in mu ob tem izročiti tudi vso pripadajočo dokumentacijo. Če prodajalec tega ne stori, ga lahko Tržni inšpektorat kaznuje z globo. Zveza potrošnikov Slovenija

Roman Bizjak, direktor Lesnine, je poudaril, da zakonodaja pri transportu kupljenega pohištva razlikuje dva pojma, in sicer prevoz pohištva ter dostavo pohištva. ''V našem podjetju je jasno, da če se kupcu nudi dostava, to pomeni tako prevoz pohištva na dom ter istočasno vnos pohištva v dotični prostor, kjer bo pohištvo služilo svojemu namenu,'' je pojasnil. Bizjak je še povedal, da pri njih vsem kupcem nudijo prevoz pohištva na dom, kar pomeni, da je njihov prevoznik dolžan pripeljati in razložiti kupljeno blago do vhodnih vrat potrošnika. ''Seveda pa naše podjetje tudi vsakemu kupcu, ne glede na vrsto in obseg kupljenega blaga, nudi dostavo kupljenih artiklov. Kot sem že navedel, je jasno, da v primeru dogovora dostave kupljeno blago kupcu znosimo v objekt, in to največkrat brezplačno, sploh če gre za večje kose (kot je kuhinja),'' je še pojasnil.

Le malo trgovcev se zave, da sta dostava in vnos pohištva v stanovanje dobra poslovna praksa, še posebej če je brezplačna oziroma je del cene izdelka.
Le malo trgovcev se zave, da sta dostava in vnos pohištva v stanovanje dobra poslovna praksa, še posebej če je brezplačna oziroma je del cene izdelka. FOTO: Thinkstock

Iz Rutarja so sporočili, da za dostavo in montažo kupljenega blaga v njihovih centrih sodelujejo z zunanjimi pogodbenimi sodelavci. Da ne bi prihajalo do zmede, ima njihov cenik zunanjih izvajalcev za dostavo in montažo tri kategorije – dostavo do vrat, dostavo in vnos v stanovanje ter dostavo in montažo. "Naše stranke so seznanjene z vsemi pogoji in cenami, na podlagi katerih se že pri samem nakupu pohištva same odločijo," pravijo v Rutarju.

Na inšpektoratu ob tem dodajajo, da je na nas kupcih, da se dobro pozanimamo o tem, kakšno dostavo trgovci ponujajo, za koliko denarja in pod kakšnimi pogoji. Če boste plačali samo prevoz, potem boste morali kupljeno v stanovanje prenesti sami. Če pa ste plačali dostavo na dom, potem se to razume kot dostava z vnosom.

Na tržnem inšpektoratu potrošnikom svetujejo, naj bodo pozorni na vsebino oglasov o dostavi s strani podjetij, saj se mnogi skušajo zakonski določbi izogniti.

Podobno je tudi s spletnimi trgovinami. Iz podjetja Mimovrste.com so sporočili, da njihove izdelke dostavlja Pošta Slovenije, ki jih dostavi pred vrata stanovanja in ne v določen prostor. ''Za dostavo v stanovanje ni možnega doplačila razen ustni dogovor ob dostavi s poštarjem,'' je povedal Toni Ćosić. A bodite pozorni. Tudi v primerih spletnih prodajaln velja ista zakonodaja. Če oglašuje prodajalec brezplačno dostavo na dom, potem vam mora kupljeno blago dostaviti v stanovanje, pa četudi to zanj izvajajo pogodbena podjetja, opozarjajo na tržnem inšpektoratu.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (33)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

srebrnibreg
13. 08. 2013 14.37
+2
Pa menda ni kdo tako bolan, da bi zastonj nosil recimo v 5 nadstropje eno spalnico v bloku v katerem še sam komaj greš po stopnicah in hodniku tako je ozko. Da o nametani krami v hodnikih ploh ne govorimo.
Ramzess
13. 08. 2013 15.26
+1
Tak blok mora imeti dvigalo, menda zakon predpisuje od koliko nadstropij dalje mora biti dvigalo v stavbi.
srebrnibreg
13. 08. 2013 17.24
+5
Od 5 naprej. Potem se pa lahko začne druga težava, da stanovalci ne dovolijo voziti tovora.
adminisrat0r
13. 08. 2013 14.33
+4
in potem pride en pet kil pariške mulo za volanom, ki komaj škatlo vrže ven iz kamiona, sedaj pa bo on nesel 50kg paket v četrti štuk? tako robo še dva norca komaj neseva, ne pa ti dostavljalci
sLoVeNeC123123
13. 08. 2013 20.51
comment123
13. 08. 2013 12.47
+8
KUPUJTE SAMO TAM, KJER VAM BODO NUDILI VSE USLUGE, DOSTAVO NA DOM IN MONTAŽO. KUPCI SAMI SE LAHKO ODLOČAJO!
tantadruj1
13. 08. 2013 13.31
+2
meni se tak voziček za tako trgovino zdi osnovno sredstvo. tako kot kombi. zanimivo, da pa lahko tak voziček na tri kolesa, ki gre po stopnicah z pritiskom na dva gumba, lahko sam kupiš v prosti prodaji.. a ni noro? kaj se grejo... v enem dnevu bi ga odplačali.
tantadruj1
13. 08. 2013 12.08
+16
veste kaj, če Harvey Norman nima denarja za tak "voziček", kot ga imajo pri mimovrste, s katerim kar lepo greš s pralnim strojem po stopnicah in dostaviš stranki vse, potem se ne splača pri njih nič kupovat. mi je prav žal.
JLA01
13. 08. 2013 12.13
+9
Se popolnoma strinjam. Pri merkurju je ista stvar. 2 tedna nazaj sem kupil pralni stroj v merkurju z brezplačno dostavo do doma. Po stopnicah se pa znajdi.
sanao
13. 08. 2013 12.38
+1
ja logo, da se po stopnicah moraš sam znajt, ali pa plačaj pa ti ga bodo spravili v stanovanje
razocarani
13. 08. 2013 12.59
+1
zato pa gre tako slabo merkurju .sef je v zaporu a firma deluje po starem .. kupcev je vsak dan manj in da kaj prodajo bi se morali prodajalci veliko bolj potruditi . se vedno vlada pri vecini socialisticna miselnost .. tu je ce ces ali pa nic . danes je toliko vsega na prodaj samo denarja je vedno manj .
adminisrat0r
13. 08. 2013 15.19
+3
naj kar majo 3x višjo maržo kot konkurenca čez mejo, jaz v sloveniji ne kupim ničesar več
Neda Maruši?
13. 08. 2013 12.06
+30
Rutarjevi šoferji za dostavo na dom imajo vsi bolečine v križu,preverjeno.
comment123
13. 08. 2013 12.46
+11
razocarani
13. 08. 2013 13.00
+3
to pa je druga sran tega biznisa.. spet je hakeljcek v vodstvu ....
JANZELJ
21. 01. 2014 14.48
+2
Rutar nikoli več in pika! Zopet zbriši, upam da ti plačajo:)))
G8J
13. 08. 2013 12.00
+4
Še Madžarska in Ukrajina to bolje poznata, pri nas pa lolekom računajo da je joj
Materhorn
13. 08. 2013 11.58
+18
Jaz sem moral v Harvey Normanu in v Rutarju plačati dostavo na dom pa še posebej plačati vnos v stanovanje.
sanao
13. 08. 2013 12.39
+6
tako je prav, kdo pa bo takšna bremena nosil za hvala lepa
razocarani
13. 08. 2013 13.04
+4
jaz se herveya izogibam na kilometre .same slabe -porazne izkusnje . res tuje podjetje pa tako bedno poslovanje . pripeljali so mi napacno pohistvo .nazaj sem ga sam pripeljal in novo vzel in spet peljal domov a vse sem placal . pa se z tehniko sem tudi imel tezave . a opravicilo bedno nevredno trgovca...
SLOJok3r
13. 08. 2013 11.56
+17
Pa cela panika, taprav dec ze samo iz prijaznosti zagrab tisto pa nese par metrov naprej...
Northwest
13. 08. 2013 12.27
+14
Ja se strinjam po eni strani po drugi se pa cudimo kako mocan dec zeli pri 50.v invalidsko penzijo jer se zjutraj ne mora vstati z postelje zaradi totalno izrabljenih medvretencnih hiskov v hrbtenici...
razocarani
13. 08. 2013 13.07
+2
saj obstaja cudo tehnike za prevazanje po stopnicah brez muke .a ce firma tega ne pozna ali noce poznati je pa tezava ..danes pa se res ne bi smelo tezkih tovorov nositi rocno... tudi v luki imajo pripomocke in komtenerjev ne prekladajo rocno ..
Northwest
13. 08. 2013 13.29
+1
In kako bos neko kotno sedezno garnituro v bloku prevazal po stopnicah v 5. nadstropje ker ni dvigal(starejsi bloki) in taka sedezna se ne da razstavit na velikost cigaretnih skatlic...
Ramzess
13. 08. 2013 15.30
+1
santamaura
13. 08. 2013 11.47
+44
Na Kredarici se jim že smeji, saj bodo pri Harvey Normanu naročili dostavo z vnosom
revanšist
13. 08. 2013 12.00
+5
pri Harvey Normanu jim bodo z nasmeškom rekli "NE" sodelujem z nimi in stvari poznam,če pa bodo tam gori uslugo vseeno zahtevali bo pa cena temu primerna
santamaura
13. 08. 2013 12.07
+8
To je pa tako kot tista fora, da če fleka na srajci nimaš, ti pomaga Ariel, če ga pa imaš, si pa lahko sam pri sebi prijazno misliš, da si pač butelj