Slovenija

Pahor: Priložnosti tokrat ne smemo zamuditi!

Ljubljana, 15. 10. 2009 14.10 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Pahor opozarja, da lahko zamujena priložnost za ureditev spora med Slovenijo in Hrvaško prinese ponovno poslabšanje odnosov, Žerjav pa odgovarja, da gre za hudo zastraševanje ljudi.

Pahor meni, da državi tokratne priložnosti za podpis sporazuma ne smeta izpustiti.
Pahor meni, da državi tokratne priložnosti za podpis sporazuma ne smeta izpustiti. FOTO: Blaž Garbajs

Slovenski premier Borut Pahor je danes na novinarski konferenci po seji vlade opozoril, da če bosta Slovenija in Hrvaška zamudili priložnost za podpis arbitražnega sporazuma o reševanju meje, se bo zelo verjetno začel čas nepredvidljivih posledic, ki bo vplival na poslabšanje položaja v celotni regiji.

Takšne izjave, s katerimi se med ljudi vnaša neutemeljen strah, so popolnoma neodgovorne od predsednika Vlade RS Boruta Pahorja. Predsednik SLS mag. Radovan Žerjav
Na opozorilo se je nemudoma odzval predsednik SLS mag. Radovan Žerjav, ki zahteva sestanek predsednikov vseh parlamentarnih strank, na katerem bi Pahor pojasnil, kaj dejansko stoji za tem predlogom arbitražnega sporazuma. "Če predsednik Vlade RS Borut Pahor zastrašuje ljudi, mora nemudoma pojasniti, kakšne so te škodljive posledice za Slovenijo in njene državljane," še pravi.

SLS zahteva sestanek predsednikov vseh parlamentarnih strank, na katerem bi premier pojasnil, kaj je razlog za izrečeno grožnjo slovenski javnosti.
SLS zahteva sestanek predsednikov vseh parlamentarnih strank, na katerem bi premier pojasnil, kaj je razlog za izrečeno grožnjo slovenski javnosti. FOTO: Jani Dolinšek
Pahor čaka na Kosorjevo

Pahor je povedal, da sam že ima mandat za podpis arbitražnega sporazuma o načinu določanja slovensko-hrvaške meje, medtem ko ga njegova hrvaška kolegica Jadranka Kosor še nima, saj v Zagrebu še niso stekli vsi postopki za to. Slovenija se sicer ne želi mešati v zadeve Hrvaške, kljub temu pa si želi, da bi sporazum čim prej podpisali, je dejal Pahor. "Čim prej, tem bolje," je dodal.

'Za podpis sporazuma se velja potruditi'

Ponovno je izpostavil, da je predlagani sporazum dober za Slovenijo in pravzaprav za obe državi. Če pa bosta Slovenija in Hrvaška zamudili priložnost za podpis tega sporazuma, bo sledilo dolgo obdobje, v katerem bo prišlo do novih incidentov, novega poslabšanja odnosov in poslabšanja situacije v celotni regiji, je opozoril Pahor. Zato se po njegovih besedah "velja potruditi, da pride do tega podpisa".

Žerjav: Gre za zastraševanje slovenske javnosti!

Žerjav se sprašuje, na kakšni osnovi in zakaj naj bi bila Slovenija in njeni ljudje ogroženi v primeru nepodpisa arbitražnega sporazuma o meji s Hrvaško, ki je za Slovenijo dokazano škodljiv in ob tem opozarja, da je podpis ali nepodpis arbitražnega sporazuma popolnoma suverena pravica države Slovenija in te pravice ji nihče ne more vzeti, niti sankcionirati države zaradi ene ali druge odločitve.

Glede vprašanja meje med državama je možen tudi referendum, meni Pahor.
Glede vprašanja meje med državama je možen tudi referendum, meni Pahor. FOTO: Dare Čekeliš

"Slovenski premier naj nemudoma skliče sestanek predsednikov vseh parlamentarnih strank, na katerem bi pojasnil, kaj dejansko stoji za tem predlogom arbitražnega sporazuma in kaj je razlog za to premierovo izrečeno grožnjo slovenski javnosti," poziva predsednik SLS.

Možen tudi referendum

Spomnil je, da je v Sloveniji možen tudi referendum glede tega vprašanja, v obeh državah pa je v nekem trenutku potrebna dvotretjinska večina v parlamentu – na Hrvaškem že za ratifikacijo arbitražnega sporazuma, v Sloveniji pa za vstop Hrvaške v EU. "Če želita državi urediti to vprašanje, morata pokazati vso privrženost njegovemu reševanju," je še dejal. "Zdaj imamo to priložnost," je še ponovil.

 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (25)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

M-teorija
16. 10. 2009 09.52
Klasik 15.10.2009, 21:20 Če bolje razmislim. Tudi mi smo šli v EU ne da bi bilo rešeno dvostransko vprašanje z Avstrijo glede ADP. Vsaj "S" sosedje se sprenevedajo in nam na priznavajo, da nismo kot novo nastala država upravičena naslednica tega sporarazuma oziroma pravic, ki izhajajo iz nje. Podobna zgodba velja za Čehe. Torej za vstop države v EU ni nujno, da imata državi rešena vsa mejna vprašanja. Tako, da je ena varianta, da ne podpišemo sporazuma. Vprašanje pa je če bomo kaj s tem pridobili. Če ne bo to potem enako kot bi imeli parcelo na Marsu. Če se komu kaj sanja, kaj je pa bilo nekaj govora o tem da hrvatje razmišljajo o slovenski manjšini na hrvaškem. Mogoče je pa to v ozadju. Če kdo kaj več ve mu bom hvaležen.
M-teorija
16. 10. 2009 09.21
est 15.10.2009, 15:04 Saj ne da se ne bi strinjal, kar si napisal, vse drži. Vendarje Pahor je govoril predvsem o tem, da je sedaj tisti trenutek, ko imamo mi aduta v rokavu. Trenutek, ko so hrvatje bolj kot mi v časovni stiski in pod večjimi pritiski, da morajo popustiti. Tak trenutek, vstop in pristajanje članice kandidatke za vsop v EU je samo eden. Popravnega izpita ni. Bolj je vprašanje, če bomo tega "Škisa" dobro izkoristili. Kot sem že rekel si je Pahor naložil veliko breme in odgovornost. Samo upam, da ima prav, ko pravi, da ima on prav.
Buena Vita
15. 10. 2009 23.33
DEJTE SE ZMIGAT ,IN POJDITE PODPISAT PODPORO REFERENDUMU
Uporabnik113189
15. 10. 2009 21.27
Če Pahorja skrbijo slabi odnosi, za tolažbo lahko rečemo, da bodo hrvate imeli slabe odnose z vsemi sosednjimi državami, ker so ozemlje ukradli in bodo vsi svoje prej ali slej zahtevali nazaj. Samo da se pojavi prva priložnost. Ne bomo edini nekoč v prihodnosti bo še zanimivo. Odnosi pa bodo enkart boljši enkrat slabši kot vedno.
Uporabnik113189
15. 10. 2009 21.20
Politika je * to vemo že dolgo. Pahor nima veliko izbire in se odloča v mejah mogočega, ker ima v ozadju silovit pritisk velikih. Isto velja za Jadranko. Nikakor pa to ne obvezuje nas državljanov, da se uklonimo raznim pritiskom na naše vlade iz nekih centrov moči. Violjo vseh državljanov morajo spoštovati tudi zastopniki velesil zato je o takšnih odločitva nujen plebiscit ali referendum. Zaradi mene gre lahko hrvaška v EU. Smo pač izgubili eno bitko, ne pa vojne. S podpisom sporazuma in dokončno določitvijo meje nekje v Piranskem zalivu pa smo izgubili vse. Slovenci smo vstopili v skupno državo SHS leta 1918 s celotno Istro. Nič ne pomeni ugovarjanje da nismo bili takrat država. Mogoče so danes hrvati v prednosti, ker so ozemlje zasedli in tam naselili svoje. To še ne pomeni da se slovenci s tem lahko strinjamo. NE BOMO SE NIKOLI. Nihče nima pravice podpisati, da se odpovedujemo Istri. Zaradi mene imajo lahko politike ene in druge strani odnose kakršen pač imajo. Mogoče Pahor upa ali celo pozna nekakšno ozadje o katerem ne more vsega pojasniti javnosti..Niti to ni noben argument, ker bo potem v zgodovini obveljalo kot nekakšna prevara in zgodba se bo nadaljevala. Torej podpisa o tem, da se odpovedujemo Istri ne sme biti. To je zagotovo kaznivo dejanje.
vn900
15. 10. 2009 21.12
jaz nič več ne štekam
zuper
15. 10. 2009 20.54
pahor je nesposoben, sam JJ je pa še huj
ArmedUprising
15. 10. 2009 20.49
IPIMDOPO 15.10.2009, 20:360 ArmedUprising, Res je. Odločili smo se za EU - torej (vsaj po moje) za relativno poceni delovno silo tistim, ki so delili naše ozemlje. Zdaj pa bodi pameten... Da te popravim, ste se odločili jest sem bil prot EU. Drugič sem pametn ker vem kam pes taco moli. Tretjič, meni ni vseeno za našo državo in narod kakor je nekaterim. Tako da se prizadevam za zaustvite te nesposobne vlade, ki škoduje narodu in državi.
ekskluziv.scena
15. 10. 2009 20.36
ArmedUprising, Res je. Odločili smo se za EU - torej (vsaj po moje) za relativno poceni delovno silo tistim, ki so delili naše ozemlje. Zdaj pa bodi pameten...
undertakerslo
15. 10. 2009 20.32
Sem mislila, da je skeč Jurija Zrnca o meji pri Domžalah in življenju na premici bil samo skeč. G.Pahor, čas je za ODSTOP.
zuper
15. 10. 2009 20.28
kaj to sploh pomeni..."za podpis se velja potruditi"... kaj za vraga to sploh pomeni?
ArmedUprising
15. 10. 2009 20.15
IPIMDOPO 15.10.2009, 20:13 Kdaj ga pa nismo?
ekskluziv.scena
15. 10. 2009 20.13
Od kod vam podatek, da bomo izgubili ozemlje? Katero ozemlje bomo izgubili?
ArmedUprising
15. 10. 2009 20.12
eset Zelo lepo napisano,in se popolnoma strinjam! Zelonujno potrebujemo novga Rudolfa Maistera
areyou
15. 10. 2009 19.59
moje mnenje je DA NAS JE VEČINA SITIH TEH IGRIC, KDO RESI TA SPOR DOBI MOJ GLAS IN GLASOVE OSTALIH 200000 LJUDI OB MEJI.
bnam 2707
15. 10. 2009 18.49
Podpis takega akta je veleizdaja in nič drugega! Če bo ta vlada in njen predsednik podpisak ta akt,ga bomo obtožili veleizdaje skupaj z tistimi,ki bodo glasovali za podpis tega nizkega in sramotnega sporazuma. Vlda naj raje odstopi,kot pa poklekne pred izsiljevalci z vseh koncev EU!
bnam 2707
15. 10. 2009 18.44
eset: v celoti se strinjam z tvojim postom.
8JASMIN
15. 10. 2009 17.27
ŽBOGAR BODI RAJŠI TIHO, DA NEBOŠ V ISTEM LONCU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
8JASMIN
15. 10. 2009 17.25
PAHOR JE ŠE SAMO ZA ČEVLJE ČISTIT-MOGOČE ŠE TO NE DOBER- IZDAJALECCCCCCCCCCCCCC
Braveheart
15. 10. 2009 17.22
Ja hitro jim dajmo zemljo in morje, da bodo hrvatje srečni! Da bo Hrvaška še bolj srečna jim dajmo koridor do Triglava!