Slovenija

Pahor: Čas teče in teče

Ljubljana/Zagreb, 05. 01. 2009 16.57 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

Pahor je glede reševanja zapleta zaradi slovenskih zadržkov v pristopnih pogajanjih Hrvaške za vstop v EU spomnil, da pobuda za srečanje s Sanaderjem ostaja, vendar pa čas teče.

Slovenski premier Borut Pahor je v zvezi zadržkov Slovenije pri približevanju Hrvaške EU dejal, da čaka na srečanje s hrvaškim kolegom Ivo Sanaderjem, vendar pa čas teče, pri čemer se z vsakim dnem zmanjšuje možnost za rešitev zapleta še v času češkega predsedstva EU.

Slovenija je na pristopni konferenci Hrvaške z EU 19. decembra uveljavila zadržke pri enajstih poglavjih.
Slovenija je na pristopni konferenci Hrvaške z EU 19. decembra uveljavila zadržke pri enajstih poglavjih. FOTO: Dare Čekeliš

"Vsak dan, ki mine brez reševanja tega problema, pomeni manjšo verjetnost, da bi na prvi pristopni konferenci pod češkim predsedstvom prišlo do rešitve zapleta," je dejal ob robu prireditve na razglasitvi Delove osebnosti leta in dodal, da bo vlada v skladu s sklepi srečanja predsednikov parlamentarnih strank začela s pripravo deklaracije o reševanju odprtih reševanj s Hrvaško.

O odprtih poglavjih pogajanj

Sanader je poziv slovenskega kolega Boruta Pahorja sprejel, a le pod pogojem, če bi bili na njem navzoči predstavniki EU. Enakega mnenja je tudi hrvaški predsednik Stipe Mesić.
Sanader je poziv slovenskega kolega Boruta Pahorja sprejel, a le pod pogojem, če bi bili na njem navzoči predstavniki EU. Enakega mnenja je tudi hrvaški predsednik Stipe Mesić. FOTO: Reuters

Predsedniki parlamentarnih strank so namreč na sestanku 17. decembra sprejeli sklep, da bo vlada pripravila predlog slovenskega stališča o nadaljnji strategiji urejanja odprtih vprašanj med Slovenijo in Hrvaško glede določitve meje med državama. Tega bo nato predložila v obravnavo in sprejem v DZ. Slovenija je na pristopni konferenci Hrvaške z EU 19. decembra uveljavila zadržke pri enajstih poglavjih.

Pri sedmih se je za to odločila, ker Hrvaška po njenem prepričanju v priloženi dokumentaciji posredno ali neposredno prejudicira mejo, pri štirih pa uveljavlja še druge vsebinske zadržke. Hrvaška je tako v pristopnih pogajanjih z EU odprla le eno in zaprla tri poglavja. Če bi bili zadržki Slovenije odpravljeni, pa bi jih odprla največ devet in zaprla pet.

Premier Borut Pahor je spričo zaostrenih odnosov s Hrvaško že takrat naročil slovenskemu veleposlaniku v Zagrebu, naj kabinetu predsednika hrvaške vlade posreduje njegov predlog za čimprejšnje srečanje premierov, na katerem bi po možnosti sodelovala tudi zunanja ministra. Sanader je poziv slovenskega kolega Boruta Pahorja sprejel, a le pod pogojem, če bi bili na njem navzoči predstavniki EU. Enakega mnenja je tudi hrvaški predsednik Stipe Mesić.

Vajgl: Slovenija ima pravico

Slovenci smo vedno bili pomorski narod, poudarja Ivo Vajgl.
Slovenci smo vedno bili pomorski narod, poudarja Ivo Vajgl. FOTO: POP TV

Hrvaški časopis Dnevnik.hr pa je danes poročal, da je predsednik Odbora DZ za zunanjo politiko Ivo Vajgl dejal, da "ima Slovenija pravico do dostopa na odprto morje, to pa je mogoče utemeljiti tudi z vidika mednarodnega prava, če Hrvaška v pogovorih o meji sprejme 'načelo pravičnosti'. Mislim, da je sedaj eden od zgodovinskih trenutkov za slovenski narod, trenutek, v katerem bomo nekaj dobili ali pa izgubili“, povzema Dnevnik.hr po slovenski nacionalni televiziji.

"Srž problema je po mojem mnenju v tem, da smo Slovenci pomorski narod in to smo tudi vedno bili. Pristop na odprto morje je nekaj, na kar imamo 'moralno' pravico. Vsekakor pa moramo tudi dokazati, da imamo do tega pravico na podlagi mednarodnega prava in na osnovi stanja na dan 25. junija 1991," je še dejal.

Vajgl je še poudaril, da je problem meje rešljiv in da je na Hrvaškem veliko razumnih politikov, ki prav tako menijo, da je situacijo s pomočjo načela pravičnosti mogoče rešiti.

SLS o meji s Hrvaško

Predsednik SLS Bojan Šrot je danes izrazil zadovoljstvo, da se je slovenska politika poenotila glede urejanja odnosov s Hrvaško in se odločila, da bo v državnem zboru sprejela resolucijo o tem vprašanju. Po Šrotovih besedah je SLS oktobra lani, takoj po državnozborskih volitvah, že tretjič vložila v državni zbor predlog resolucije o urejanju odnosov s Hrvaško. Glede sobotnega pogovora predsednika vlade Boruta Pahorja za časnik Večer, v katerem je izjavil, da sta se on in nekdanji predsednik vlade Janez Janša zavedala pomembnosti in občutljivosti urejanja odnosov s Hrvaško, je Šrot opozoril, da ta Pahorjeva navedba ne drži.

Meni namreč, da SLS že deset let opozarja na nujnost reševanja mejnega vprašanja s Hrvaško in pri tem poudarja dimenzijo tega vprašanja glede na slovenski nacionalni interes. Šrot se je tudi dotaknil izjave predstojnika katedre za mednarodne odnose Milana Brgleza, ki se sprašuje, ali bo Sloveniji uspelo obdržati celovitost Piranskega zaliva glede na to, da na južnem delu tega zaliva Slovenija nima kopenskega ozemlja.

"SLS se bomo ves čas zavzemali, da bo meja potekala tako kot je potekala 25. junija leta 1991", je dejal Šrot.
"SLS se bomo ves čas zavzemali, da bo meja potekala tako kot je potekala 25. junija leta 1991", je dejal Šrot. FOTO: Jani Dolinšek

Predsednik SLS je prepričan, da so izjave Brgleza v direktnem nasprotju z ugotovitvami skupine zgodovinarjev, ki je delala v okviru vladne skupine za rešitev mejnih vprašanj s Hrvaško. "Odpreti bo treba vprašanje določitve meje po kopnem pri katastrskih občinah Kaštel in Savudrija, ki so bile z londonskim memorandumom dodeljene Hrvaški. V SLS se bomo ves čas zavzemali, da bo meja potekala tako kot je potekala 25. junija leta 1991 in takrat je Slovenija imela nesporno suverenost nad Piranskim zalivom," je še dejal Šrot.

Italija ponudila roko Sloveniji in Hrvaški

Italijanski zunanji minister Franco Frattini je poudaril, da Italija lahko posreduje v sporu med Slovenijo in Hrvaško. Italija močno podpira prizadevanja Češke, ki trenutno predseduje Evropski uniji, za posredovanje v sporu med Slovenijo in Hrvaško glede meja. Pri čemer je Frattini prepričan, da pri tem lahko posreduje tudi Italija, zato bo v prihodnjih dneh Pragi tudi formalno ponudil možnost italijanskega prispevka.

Italija ima odlične odnose tako s Slovenijo kot s Hrvaško, pravi Frattini, ki dodaja, da sta na nedavnem prvem srečanju v Bruslju skupaj s premierom Silviom Berlusconijem vprašala novega slovenskega premiera Boruta Pahorja, kaj namerava storiti s Hrvaško. Pahor je po Frattinijevih besedah dejal, da čaka na telefonski klic hrvaškega premiera Iva Sanaderja, če tega klica ne bo, pa ga bo poklical on, saj bo slovensko zadržanje pozitivno in konstruktivno.

Prihodnji teden bo italijanski zunanji minister o tem vprašanju govoril s hrvaškim premierom v Zagrebu, da ne bi bilo več ovir na poti vstopanja Hrvaške v EU. Italija namreč bolje razume slovensko-hrvaški spor, saj se za vprašanjem tridesetih kilometrov meje nahaja preteklost, ki so jo Italijani sami doživeli oziroma ki jo poznajo precej dobro, meni Frattini.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (61)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

nosko1234
07. 01. 2009 23.13
Bravo primorc 100 pametno razmišljaš.
NoExit
06. 01. 2009 14.49
Evropski uniji se zdaj mudi,da bi hrvaška vstopila v eu. samo zato,da bi potem tajkuni iz celotne evrope lahko pokupili njihovo obalo in otoke itd.Zato so pa že vnaprej uvedli zakon o t.i. razlastitvi lastnikov zemljišč.V zagrebu pa tudi že načrtujejo kako bodo z ogromnimi površinami za golf pasli in obirali tajkunsko smetano.Najebal bo pa samo narod,ki jih zdaj pri tem tako naivno podpira! Zato hrvati ..pazite,kaj sejete ker boste to pozneje tudi poželi!
drt960
06. 01. 2009 13.29
Bilo bi mi jako drago da \"rdeča luč\" ostane i da HR ne udje u EU. Zivotni standard u HR je dosta nizak. Ulaskom u EU bi bio jos nizi. Sjetite se sto se je vama desilo kad ste presli na euro, koliko vam je pala kupovna moc EU je dobra za velike kompanije, bankarstvo itd ali je jako losa za obicne ljude. Nedaj Boze ni blizu EU. Samo nas SLO moze od toga spasiti.
NefarNekomisar
06. 01. 2009 12.42
kdo od slovenskih politikov bo imel jajca in se bo nehal skrivati za zgodovinskimi dokumenti, katastri, raznimi zatečenimi stanji, dogovori in ostalimi politikantskimi rabotami in bo JASNO IN GLASNO povedal da SLOVENIJA ZAHTEVA DOSTOP DO ODPRTEGA MORJA NE GLEDE NA KARKOLI. brez dostopa do odprtega morja NI DOSTOPA DO EVROPE in PIKA!!!
drt960
06. 01. 2009 12.10
Pahoru se zuri.??? Doci ce ti tvoj prijatelj Rupel glave. Zao mi je da ne znam Slovenski. Da znam pisao bih vasim jezikom. Pozdrav
hladni_tus
06. 01. 2009 11.42
\"matej962 Sicer nisem pravnik, vendar stvari razumem nekako (posplošeno) takole. Pri načelu pravičnosti naj bi se med drugim upoštevala tudi zgodovinska dejstva kot npr. cona A in B itd. Druače pa zgolj pravno veljavne mednarodne pogodbe, sporazumi itd. Pa mi, prosim vi, z glavo ki jo uporabljate, obrazložite kaj je s tem razumevanjem narobe.\" Problem je v tem, da Slovenija niti ne ve, kaj bi sploh rada ... stanje na dan 25.6.1991 ... ali načelo pravičnosti,... ?
hladni_tus
06. 01. 2009 11.37
Pahor je storil največjo neumnost, kar jo je lahko. Jasno je, da mu je Rupel nastavil past, v katero se je ujel. Problem je, ali se iz te pasti lahko reši...
KARLMARX
06. 01. 2009 09.57
Čas bo tekel tako dolgo dokler bodo Američani imeli interes da Hrvaška ne gre pod krilo Evrope. Mesič je pravilno povedal: to ni problem Ljubljane temveč problem Bruslja. Treba je bilo to izjavo razumeti. Ljudstvo je pa skakalo v luft ko je Pahor naredil potezo ki so jo želeli Američani. Dogovarjanje o meji namreč nima nobene zveze z vstopom Hrvaške v EU.
hornet137
06. 01. 2009 09.05
matej962! Od kod ti pravica da žališ ljudi zaradi njihovih imen in priimkov. Veš, v Sloveniji lahko poveš svoje mnenje, ne da bi te pri tem žalili drugače misleči. Veš, Franjo in Josip sta umrla, vi pa se še naprej obnašate kot da za demokracijo še niste šlišali. Bratsva i jedinstva ni več, da boste lahko jedli boste morali začeti delat ne samo politizirat kot do sedaj, moram pa priznati ,da to zadnje res obvladate, zato pa ima naša vlada probleme z vami, ker ni dovolj pokvarjena. Ko se v Sloveniji nekaj podpiše je to podpisano, pri vas pa se podpiše, da se pridobi na času...barabe pokvarjene.
nemejugat
06. 01. 2009 01.22
..................................................... sodišče katerokoli da je, je potrebno priti z nekimi dejstvi o katerih bi se naj sploh razpravljalo. Kot kaže še ni prišlo do tega da bi sploh lahko stopili pred neki organ. Poleg tega pa ni nikjer rečeno da bi po obravnavi bilo to tudi obvezujoče. Tu pa moramo vedeti da so Hrvati že večkrat dogovorjeno pojedli, tako ni nemogoče da tudi tega nebi. V Hrvaški ni vlada glavni organ temveč sabor, in vlada oziroma Sanader lahko podpiše karkoli če sabor tega ne sprejme je vse ena velika nula.
vincester
06. 01. 2009 00.53
S Hrvati na čelu Sanaderja in Mesića ni možnosti za nobeno pogajanje.
matej962
05. 01. 2009 23.58
Za sodišče so veljavni in izključno presojajo po pravih ne pa po ponarejenimi knjigami. Vseeno mi manjka odgovor zakaj se toliko časa izogibamo sodišču in arbitraži. naj oni presodijo kaj so veljavni kaj ponarejeni dokumenti, ali pa mogoče raje verjamemo g. Jorasu in Marjanu Nespodobniku.
qki
05. 01. 2009 23.43
slovenija je z tisto blokado končno enkrat pokazala svoj jaz... vedno se je podrejala... politiki kažejo odločnost.. ne morm verjet :D whatever... edine zakonite in previlne (NE PONAREJENE) zemljiške knjige levega brega dragonje, ki so stare že več kot 100 let in spada jasno k sloveniji.... to kaj so si hrvati prisvojili .. so si prisvojili z ponarejenimi zemljiškimi knjigami, ki niso bog ve kaj stare in veljavne v resnici. to naši politiki dobro vejo.. samo majo pač nekateri koristi, ki jih prejemajo od hrvatov (vikendi, itd) ...
quantum
05. 01. 2009 23.36
Tud tebi čas teče Pahor. In to prav počasi lepo, tako kot vsem ostalim.
matej962
05. 01. 2009 22.48
Getafix; Oprostite nisem hotel vas žaliti, samo opozarjam na dejstvo, da nas politiki poskušajo prevesti žejne preko vode. Če bi fakti bili tako močni sploh se nebi do sedaj čakalo in poskušalo nekaj izsiljevati. Stvar je tako preprosta komisije naj definirajo sporne točke zmenita se za arbitražo in se spor hitro konča. Vprašanje je seveda komu to ne ustreza. Predstojnik ljubljanske univerze za mednarodno pravo g. Brglez je med ta prvimi ukazal na pravo stanje spora pa je razglašen za največjega izdajalca in Neslovenca. Očitno je torej, da do sedaj ni nobeden resen pravnik in strokovnjak imel jajca razjasniti za kaj se gre in smo hočeš-nočeš bili prisiljeni poslušati razlage farmacevtov ala Zgago Plesnivi Jelinčićć.
NefarNekomisar
05. 01. 2009 22.42
če bi igral pahor poker bi bil zaradi takih izjav že oguljen do kože. če me ne bo poklical bom pa jaz njega. daj ne ga srat. očitno imaju purgerji res močno diplomacijo.
Getafix
05. 01. 2009 22.04
matej962 Sicer nisem pravnik, vendar stvari razumem nekako (posplošeno) takole. Pri načelu pravičnosti naj bi se med drugim upoštevala tudi zgodovinska dejstva kot npr. cona A in B itd. Druače pa zgolj pravno veljavne mednarodne pogodbe, sporazumi itd. Pa mi, prosim vi, z glavo ki jo uporabljate, obrazložite kaj je s tem razumevanjem narobe.
matej962
05. 01. 2009 21.56
Hrvaška uradna politika se ni nikoli bala nobenega sodišča. Oni na tem inzistiirajo že vrsto let. Ne rabijo nič kaj ni njihovo vse kaj je sporno naj gre na arbitražo, malce prosim pomislite kdo se boji i izogiba arbitraži in beži od nje kot hudič od križa. Ko si to razčistite pa bo bistveno bolj jasno koliko je ura.
matej962
05. 01. 2009 21.48
Getafix 05.01.2009, 21:39 0 mani2105.01.2009, 19:390 Ako imate dokaze onda idemo na arbitražu u čemu je problem? ------------------------- Če mislite da imate prav, in da je pravica na vaši strani, potem zakaj se bojite načela pravičnosti??? In zakaj se ne upate presojat celo mejo, ne zgolj tisto na morju? Če imate prav, kot trdiš, potem se nimate česa bati na sodišču. A ni tako? ________________________ Kaj je to načelo pravičnosti, če se gre na sod ne mislite menda, da jih mi učimo kako naj sodijo. Takšne sodnike bi bilo dobo v tem primeru pripeljati na naša vrhunska sodišča na nekajletno prakso pa bi mogoče naučili in sodili pravično. Kaj smo bolj pametni kot sodniki? Pravica je lahko samo ena ne obstaja pravična in nepravična sodba. Prosim uporabljajte svojo glavo. Hvala
Getafix
05. 01. 2009 21.39
mani2105.01.2009, 19:390 Ako imate dokaze onda idemo na arbitražu u čemu je problem? ------------------------- Če mislite da imate prav, in da je pravica na vaši strani, potem zakaj se bojite načela pravičnosti??? In zakaj se ne upate presojat celo mejo, ne zgolj tisto na morju? Če imate prav, kot trdiš, potem se nimate česa bati na sodišču. A ni tako?