Slovenija

Agresivni pacienti nad zdravnike

Ljubljana, 14. 04. 2008 14.06 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

V zdravniških ambulantah je vse več nasilja. Zdravniki so izpostavljeni tudi spolnemu nadlegovanju ter fizičnemu in verbalnemu nasilju.

Zaradi vse pogostejših oblik agresivnega vedenja in nasilja nad zdravniki in zobozdravniki je Zdravniška zbornica Slovenije izvedla raziskavo o nasilju nad zdravniki. Skušali so pridobiti informacije o oblikah in pogostosti nasilnih dejanj, ki jih izvajajo pacienti in njihovi svojci nad zdravniki.

Po rezultatih raziskave več kot 63 odstotkov zdravnikov meni, da se nasilje nad zdravniki povečuje.
Po rezultatih raziskave več kot 63 odstotkov zdravnikov meni, da se nasilje nad zdravniki povečuje. FOTO: Tomaž Ungar

Med najpogostejše oblike nasilja nad zdravniki sodijo: 83 odstotkov je prepirov, 82 odstotkov nesramnega in nespoštljivega vedenja, žalitve in žaljivi izrazi predstavljajo 58 odstotkov, ustne ali pisne grožnje 49 odstotkov, nadlegovanje in ustrahovanje 42 odstotkov in kazanje žaljivih kretenj 27 odstotkov. Med nasilnimi oblikami so tudi žuganje s pestmi (24 odstotkov), metanje predmetov ( 22 odstotkov) in spolno nadlegovanje z neprimernimi komentarji (16 odstotkov).

Rezultati raziskave so tudi pokazali, da so zaposleni v ambulantah bolj izpostavljeni nasilju kot njihovi kolegi v bolnišnicah. Pri delu v ambulantah so še posebej izpostavljeni zdravniki. Zdravniki so tako bolj izpostavljeni nesramnemu in nespoštljivemu vedenju, žuganju s pestmi, žalitvam ter metanju predmetov. Ženske pa so bolj izpostavljene prepiranju, metanju predmetov, nadlegovanju in zastraševanju ter vizualnemu, fizičnemu spolnemu nadlegovanju.

Na vprašanje, ali je bil pacient kdaj fizično nasilen do zdravnika, je več kot 77 odsotokov vprašanih odgovorilo ne, 22 odstotkov pa je odgovorilo pritrdilno. Na vprašanje, ali so imeli zaradi fizičnega nasilja poškodbe, pa je 20 odstotkov odgovorilo pritrdilno, 80 odstotkov pa nikalno.

Razlike v pričakovanjih

Predsednik odbora za pravno-etična vprašanja pri Zdravniški zbornici Slovenije Žarko Pinter je na novinarski konferenci zbornice pojasnil, da so se za anketo odločili po lanskoletnem umoru zobozdravnice v Zdravstvenem domu Ljubljana. Razhajanja po besedah Pinterja izhajajo iz razlik med pričakovanji bolnika in zdravnikovimi omejitvami, ki mu jih postavljata zakonodaja in sredstva Zavoda za zdravstveno zavarovanje.

Omejena sredstva, ki so na voljo, prinašajo čakalne dobe oz. čas čakanja od dne, ko se bolnik naroči, do dne pregleda v ordinaciji zdravnika, premalo zdravnikov pa pomeni njihovo preobremenjenost in manj časa na voljo za posameznega bolnika, je opozoril Pinter. Vse to pa so glavni razlogi za negativne odzive bolnikov. Dodal je, da bi bilo nujno treba pregledati tudi nasilje nad ostalimi delavci v zdravstvu, saj so na primer sestre "filter pred zadnjo bojno črto, to je zdravnikom" in one verjetno utrpijo še več nasilja.

Več verbalnega nasilja

Tudi verbalnega nasilja ne gre zanemarjati, je ob tem opozorila predsednica odbora za zobozdravstvo pri zbornici Sabina Markoli. "To je posledica razkoraka med pričakovanji in realnimi zmožnostmi", pravi Markolijeva.

Vprašalnik za anonimno anketo so z zbornice poslali 5980 slovenskim zdravnikom in zobozdravnikom. Po besedah Pinterja so vrnjenih dobili 2161 vprašalnikov, kar pomeni 36,1-odstotni odziv. V anketi je sodelovalo 74,5 odstotka zdravnikov in 25,1 odstotka zobozdravnikov, med njimi 62,4 odstotka žensk in 37,6 odstotka moških, od tega 68,6 odstotka zaposlenih v javnih zdravstvenih zavodih in 28,2 odstotka zasebnikov.

KOMENTARJI (50)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

gogo27
18. 04. 2008 20.50
+1
Meni se bolj zdi da je zdravniška stroka vse bolj agresivna do pacientov to kar kažejo pacienti v zadnjem času je zgolj rezultat dela zdravnikov katerih ravnanje včasih prav meji na živalsko. Pred kratkim sem bil priča kjer je bolnica zaradi tiskarskega škrata oziroma zaradi nesposobnosti zdravnice dobila pljučnico. Na koncu je zdravnica rekla ups sem se zmotila!!! nebom se začudil če bodo še kje koga odstrelili iz bolnih ljudi se norca delajo.
Kolesarka
17. 04. 2008 22.13
Piarovska poteza zdravnikov.
pahor?ek
15. 04. 2008 09.43
+1
strinjam se z istro1, ko pravi, da so rezultati ponarejeni. To možnost ne moremo izključiti. v zvezi s to raziskavo me zanima, kdo je delal raziskavo in kakšna je bila anketa! Namreč ti podatki so pomembni za javnost, ker se hitro vidi, kaj so želeli doseči. To pa ugotovimo na podlagi vprašanj. Npr. če želimo nekoga diskreditirati, ne bomo postavili vprašanja: Ali je xy dober?, temveč, Ali je xy slab?. Primer mogoče ni najboljši, ampak hotel sem prikazati, da že z izbiro besed lahko marsikaj dosežemo. To pa je manipulacija! Nič čudnega se mi ne bi zdelo, da v ozadju delujeta z roko v roki Fides in Zdravniška zbornica Slovenije. Samo počakajmo še malo in se bo pokazalo, ali zgornje predpostavke držijo.
istra1
15. 04. 2008 08.39
+1
nufi predlagam vam, da naj vaša žena ostane doma in naj pospravlja stanovanje ker tako "malo zasluži" se ji verjetno ne izplača hoditi v službo. Na njeno mesto bo prišla nova oseba, ki ji 580€ niti ni tako malo. Prvič ne verjamem raziskavi, ki jo je naročila Zdravniška zbornica. Mislim, da so rezultati ponarejeni. Drugič, če pride do konflikta med zdravnikom im pacientom je dosti krat iniciator ravno zdravnik z svojim arogantnim vedenjem in nesramnostjo, ker misli da je bog v belem. Ne govorim na pamet, ker sem bil kar nekaj krat počaščen z nesramnim vedenjem zdravnikov. Samo za primer: naročen si pri zdravniku ob 8h, prideš za vsak slučaj že ob 7.30 in čakaš, čakaš. Tvoj zdravnik se pa enostavno sprehaja po Kliničnem centru in nabira kondicijo. Če imaš srečo prideš na vrsto okrog 12h in poveš zdravniku, da si malo predolgo čakal. Reakcija kot, da bi ga polil z mrzlo vodo. Moja želja in verjetno vseh ostalih je, da bi zdravniki delali korektno in bi bilo negodovanja s strani pacientov bistveno manj. Mislim, da je ta raziskava za lase privlečena ravno zdaj ko so pogajanja z ministrom Virantom. Bravo Virant!
nufi
15. 04. 2008 00.47
O, brigada, lepo si se razpisal. Ampak razumel pa pisanja nisi. Sicer ne vem, kje ti garaš in se izčrpavaš, povedal si koliko zaslužiš, zanima pa me, koliko misliš, da jaz zaslužim, da si tako prizadet in jezen. Pa še to me zanima, koliko bi se ti zdelo prav, da me plačajo za mesec službe.
Globin
15. 04. 2008 00.02
@mac4_m: v bistvu ti to ZZZS določi (so posebna točkovanja ki določajo koliko zdravil, preiskav itd. lahko na leto narediš). Pri zdravnikih s konecesijo pa je stanje še slabše, saj dobijo denar s katerim lahko razpolagajo - in potem, normalno, šparajo - v škodo pacientov. Zato je način stimulacije, predlagan s strani ZZZS, slab za paciente, saj vzpodbuja "šparanje" - kar ni prav - seveda se ne sme razmetavati s sredstvi, samo ne moreš pa prihraniti na račun pacientov.
mac4_m
14. 04. 2008 23.34
zdravniki delajo predvsem na tem, da bi čimveč prišparali, se pravi predpisali čimmanj zdravil, specialističnih pregledov. Zato so posebej stimulirani. Ne vsem, ma večini je hipokratova prisega in etika čisto nekaj tujega. Za napake (tudi zaradi šparanja), ki terjajo tudi življenja nihče ne odgovarja. Trenutno je v državi revščina in zato pač ne zaslužijo višjih plač..oziroma jih zaslužimo vsi. Če bo gospodarstvo zmoglo več potem pač lahko tudi njim povišamo, prej pa pač ne gre pa če bi še tako radi...
killi-123@hotmail.com
14. 04. 2008 23.20
Nihče ne zanika pravice po višji plači,toda denar bolnikov ostaja v zavarovalnicah, ter ZZZS,kjer si delijo na ta račun visoke dobičke. Ko se bodo te stvari uredile, boste verjetno tudi vi bolj nagrajeni. Kako ne razumete,da gospodarstvo ne dohaja potreb javnega sektorja.
Globin
14. 04. 2008 22.15
@brigada: no comment... Ne tvoja plača, ki je res nizka in sočustvujem s tabo... Ampak ti je mogoče padlo na pamet da si nima časa čistit svojega stanovanja, ker v bolnici preždi 300 ur na mesec? Stvar je v tem, da ti govoriš da si on ne zasluži višje plače, ker je ti nimaš, hkrati pa nič ne poveš kaj si po poklicu in izobrazbi (o.p.).
brigada
14. 04. 2008 21.36
Bravo nufi. Pojma nimaš. Zelo veliko si lahko privoščiš z svojo plačo. Od čistilke,mizarja in tako naprej. Res si ubogi,se mi kr smiliš. Moraš se izobraževati in delati in plačevati čistilko. Ja tudi jaz rešujem ljudi in življenja, žena ima plačo okoli 580 € in mora zelo težko delati, moja plača pa je z vsemi dodatki malo čez 700€. Imam dva otroka ki sta osnovnošolca, katerima moram vsak mesec plačevati za to in ono v šoli. Z tem denarjem plačam komaj položnice in kaj naj rečem otrokoma ko imasta željo po kakšni igrački:,na otroka tu imasta. Ampak ker sta še zelo mala ne vesta da si jaz utrgam od ust samo zato da lahko ona dva imasta tisto igračko. Z to plačo pa naj si še privoščim kakšno čistilko ali mizarja. Da o mehaniku ne govorim,imam samo en avto pa še tega komaj vzdržujem. Tako nufi kar spremljaj te izjave in si zamisli nad svojim pisanje. Imaš vsega preveč in zato bi ti bilo treba dati mojo plačo in bi videli kako bi komaj preživel ne da plačuješ še čistilke. ščisti si sam stanovanje ,sam si popravi mizo ali omaro in nehaj samo nergati. Loti se svojega dela pa bo. Ker pa imaš verjetno zelo lepo plačo ,da si to privoščiš sem proti povišanju palč za takšne kot si ti.
Tinchy20
14. 04. 2008 21.21
jao jao kam plujemo sam jamrajo nasilje je povsod ne sam v bolnicah je tudi v solah pa v raznih tovarnah najbolj da vsem dohtarjam dajo se pistole al pa osebnega varnostnika aja al pa visje place da se navjo tko ogrozene pocutl
mac4_m
14. 04. 2008 20.30
čefurji in cigani so z nasiljem najprej izpraznili mesta. Ker nihče več ne hodi po mestih ponoči (ko si upajo napadat posameznik) so začeli hodit po ambulantah, ker so pogruntali, da so tam ponavadi samo redki dežurni, ki nimajo kam pobegniti.. Policija pa nič...
nufi
14. 04. 2008 19.57
Zabavna je mentaliteta ljudi, ki mislijo, da nas oni vzdržujejo, da jih mi zajedamo in kaj vse lahko od nas zahtevajo. Jaz sem diplomiral in hodim v službo in pričakujem plačo. Najrajši tako kot gospod, ki mi je prejšnji teden popravil mojo kripo ali pa tolikšno, kot jo je zaslužil mizar, ki mi je delal eno omaro zadnjič. Zadnjič se mi je pritožila gospa, ki nam enkrat na mesec pride pospravit, da ji malo plačam, da imajo druge že več, pa čeprav ji dam 7 EURO/uro. Jo ni nič zanimalo, da imam jaz tudi samo toliko. Ko tole gledam, se skoz izobražujem. torej jaz vzdržujem čistilko, pa mizarja in mehanika, pa prodajalke, uradnike, pa uslužbenke Mure, ki so še zaposlene z državno pomočjo, ker jih je podprla država, pa kmete, ki sem jim dal za subvencije. Sem pa res faca. Zdej saj vem, da se mi mora moj sosed kmet klanjati, ker sem mu jaz sofinanciral kmetijo in mu jo bom spet moral, čeprav mi še ni nobene usluge naredu. Me je pa zadnjič nadrl, ko sem nabiral regrat na njegovem travniku. Da ni moje, je rekel, naj kar doma pobiram, če imam kej. No, se nisem spomnil, da bi ga prijazno opomnil, da mi je to pravzaprav dolžan in naj bo prijaznejši do mene. Bom še bral vaše komentarje, so kar zanimivi. Pa privat bom tudi šel, čim prej tem bolje.
genius78
14. 04. 2008 19.45
gost81 imaš hudičevo prav tudi sam opravljam ta poklic reševalca!!!!!!!!!!
victoriosus
14. 04. 2008 19.35
Če je vse tako zelo narobe in so zdravniki vsi tako nesposobni, ne hodit k zdravniku! Skrajšali boste čakalne vrste, zdravniki bodo pod manjšim pritiskom, vzeli si bodo lahko več časa za vsakega pacienta, in itak v 80% primerov je balasta v ZD. Nekaj pa pozabljate: vi hodite k zdravniku, ne pa obratno. Če grem k odvetniku, arhitektu,..., ga poslušam, spoštujem in ubogam, ker v tem področju ve več kot jaz, SAJ ZATO SEM K NJEMU ŠEL. Isto je pri zdravniku. Če ga pa zajebavate, ste agresivni in nespoštljivi, bo tudi on popenil, in bo mogoče koga po krivici nadrl. S tako rajo ni čudno, da smo v zdravstvu vedno v defenzivi.
populus
14. 04. 2008 19.18
DNApolimeraza dal sem samo primerjavo kajti sam najbrž veš da je to samo pesek v oči!sem namerno naštel nekaj poklicev v katerem tudi ljudje z veliko nižjo izobrazbo rešujejo življenja (kar je največja vrednota in mislim da se boš vsaj to strinjal)IN DOBESEDNO TVEGAJO SVOJA ŽIVLJENJA!SICER PA JE V DELU BIL OBJAVLJEN ČLANEK NAJVIŠJIH PLAČ V JAVNEM SEKTORJU (MISLIM SAMO IZPLAČANE V ZDRAVSTVO)IN ŽAL NEKATERE DOSEGAJO LETNI PRORAČUN DRUŽINSKE PLAČE! strinjam pa se s teboj da naj se v zdravstvo denar porazdeli po kategorijah in uspešnosti !!! namerno sem prej z člankom izval nekoga iz ZDRAVNIŠKIH vrst ker sem dobro vedel in tudi predvideval odziv! dejstvo je da je to human poklic in ga v prvi meri izvaja človek!!!!sam dobro veš kako potekajo dežurstva in efektivne ure in neefektivne ure in kako nasploh poteka taka stvar! res je da so ljudje zelo osveščeni oz bodo zmeraj bolj in tudi prav je tako!!! v ambulantah se gneča povečuje čakalne vrste so dolge in potem prideš še pred dohtarja in ti reče da ima plačne zate samo pet minut!!!halo!pa obrnimo situacijo pa naj dohtar za spremembo čaka in gleda kako mimu vrste hodijo vip pacijenti???ima da se ti utrga! prav pa imaš glede ZZZS .DENAR JIM OSTAJA BOLNIKI ČAKAJO ,NAJVIŠJII TAM SI DELIJO NAGRADE ! RES PA JE DA ZDRAVNIKI BOSTE ŠE VEDNO UTRUJENI IN NIČ MAJN NE BOSTE DELALI TUD KO BOSTE DOSEGLI SVOJIH 30 %.TOREJ SE GRE SAMO ZA DENAR IN NIČ DRUGEGA RES JE DA SE ZGODI NASILJE NAD ZDRAVSTVENIM OSEBJEM AMPAK TI POVEM DA JE 50 %ZATO KRIV ZDRAVNIK Z SVOJIMI IZJAVAMI! (NEKAJ %PA ALKOHOLIZIRANI BOLNIKI OZ TISTI KI SO POD VPLIVOM PREPOVEDANIH SUBSTANC ALI PA ZARADI SAME PATOLOGIJE POŠKODBE ALI BOLEZNI!!!!!) VEŠ KO SAM POSTANEŠ BOLNIK VERJETNO GLEDAŠ IZ DRUGEGA ZORNEGA KOTA IN JA RES JE DA SE BO TA SISTEM TAKO ALI TAKO PORUŠIL KER DENARJA ENOSTAVNO NI!! RES BI BILO ZANIMIVO SLIŠATI ANKETO BOLNIKOV O NASILJU NAD NJIMI IN VERJEMI PRIŠLI BI DO KATASTROFALNEGA ZAKLJUČKA! SE PA STRINJAM S TEBOJ GLEDE PEDIATRIČNE KLINIKE!moderno ni vedno najboljše in res bi kakšen magnet bil bolj potreben kot tista stekla !!žalostno vendar resnično!!! NAJ ŠE DODAM ZDRAVNIK Z DIPLOMO ŠE NI ZDRAVNIK.ČLOVEK ZDRAVNIK Z DIPLOMO JE BLIŽJI TISTEMU TA PRAVEMU KI MU LAHKO REČEMO ZDRAVNIK. TUKAJ LAHKO DEBATIRAMO KOLK HOČEMO PA SITUACIJE NE BOMO REŠILI MI!NAJBOLŠE PA JE ČE JE OGROŽENOST ZDRAVNIKOV TAKO VISOKA KOT JE PRIKAZANO POTEM BO TAKO ALI TAKO V VSAKI AMBULANTI SEDEL VARNOSTNIK ,BOLNIK ALI PA POŠKODOVANEC PA JE BOLJE DA IMA S SEBOJ KAR TRI ,MALO ZA ŠALO MALO ZA RES!!
nikita99
14. 04. 2008 19.15
Koliko berem, vsi imate prav po svoje. Če kdo pošteno dela, naj bo pošteno plačan. Samo analiza stroškov študija in delavke z njeno plačo in (domnevnim) zaslužkom, dokler študenti študirajo. Meni se zdi da sem spregledal stroške te delavke za stanovanje in stroške, kateri so ( dokaj ) večji od 30 €, ko za študenta ( če se prav spomnim je toliko napisano). Da še dodamo neobdavčeno delo prek študentskih servisov, katero odjema delo delavcem, lahko bi to delo delali tisti z zavoda za zaposlovanje ( seveda država bi morala ABSOLUTNO nagraditi DOBRE študente z štipendijami). Saj študent mora misliti na študij ( seveda tudi na zabave-to je najlepše pri tem), a ne da se status vleče da se lahko dela preko študenta... Kar se tiče očitka o dolžini študija-drži, treba je plačat po stopnji izobrazbe- torej po vrsti ovrednotit koliko stane 1 stopnja izobrazbe in to je to. Pa naj se odločijo kaj bojo študirali. Mogoče bomo imeli dobre strokovnjake na vseh področjih. Samo to je itak utopija... Danes gredo študirat tisto v čem je denar ( logično ) in zagotovljena služba ( spet logično). In potem smo spet na začetku, imamo slabe zdravnike, kateri gledajo samo na plačo, saj za to so študirali, imamo sodnike kateri se pripravljajo na stavko ( če lahko zdravniki.lahko oni tudi...), imamo takšne notarje da gledajo samo na denar, ne pa na stranke... Lahko bi še pa još našteval... Se opravičujem vsem tistim katere sem pozabil :-) Seveda obstajajo številne izjeme-čudoviti zdravniki, kateri ti nešteto krat pomagajo ( saj to so zdravniki v srcu ), odvetnike, policaje, medicinske sestre, učitelje, uradnike, delavce, avtomehanike, serviserje ( kateri celo pozdravijo ko pridejo v stanovanje)... Samo ne gre mi v glavo da eni lahko izsiljujejo s stavkami, ker dobro vedo da jim bojo oblastniki pred volitvami ugodili, saj če boš ljudstvu pred volitvami podražil prevoze, povečal čakalne vrste ( zaradi stavke ), podaljšal šolo otrokom...ne bo novega mandata, pa bo korito šlo k drugi garnituri...
anzi_mahackala
14. 04. 2008 19.11
pancreas: prav imas. Se podpisem. Sicer bi pa bli treba enga mahnat pocas. Dolgo nisem bil pri zdravniku, vendar pa kaj se to dogaja kar sem dozivel v zadnjem mescu ni normalno. Imel sem poskodbo in nihce niti natancno ne ve kaj bi lahko bilo. Zdravnica pa odgovori "ja bi lahko bilo..." LAHKO? Kaksna beseda je to?' Drugic pridem in se pogovarja po telefonu na veliko in jo cakam pred vrati. Potem ji recem, da to ni normalno, da ni nic vendar se kr boli. Je rekla tako pac je in mi napisala napotnico za terapije na katere tudi pridem in me tudi tam grdo odslovijo, da nimam kaj iskat pri njih preden prsta ne zrihtam. Vse z mirnimi zivci in lepo vprasam sestro kaj je narobe, da je taksno nezainteresirano zdravstvo. Gre se namrec za pacienta, ki ga skrbi kaj bo s to poskodobo cez par let. Mogoce pa bodo kaksne vecje tezave, ki se ne bodo mogle pozdravit in kdo bo potem odgovarjal? Da pa ne bom govoril o vedenju nekaterih sester, ki se obnasajo kot, da so v baru ne pa v zdravstvenem domu. Mogoce tudi sami veste za kje gre saj se veliko pancientov mora kregat. In zadnjic pride oce z otrokom, ki ima nenormalno visoko temperaturo in ga druga zdravnica noce vzeti in zaheva, da je otrok samoplacnik(oce namrec). Zato oce pobere otroka in oddide drugam in jim zabije, da si naj na vrata napise privatna samoplacniska ambulanta. Sestri pa za to nic mar. Torej zdravstveni dom Celje...pa pove prav vse.
Globin
14. 04. 2008 18.38
Francek62: če nisi razumel da je bila to samo primerjava, potem si se sam dovolj dobro opisal - o.p. pahorček: imaš prav, čeprav - proračun je pomoje dovolj velik (slabih 8% - čeprav je vsako leto za cca. 0,1% nižji), težava je v tem da se ga preveč porazgubi. Vsakič ko grem mimo nove pediatrične klinike se vprašam, če je bilo res potrebno vso tisto steklo in podobne zadeve gor navesit - ja, zgleda zelo moderno, samo raje bi npr. ene dva MRIja kupili. Tudi za plače ga je dovolj, če bi se denar razdelil kot je treba - sej povprečna plača je zelo visoka, samo začetna pa tusi precej nizka - tako da se človek vpraša kdo to povprečje dviguje:p In nenazadnje ZZZS - če se tukaj ne bo nič spremenilo, potem bo res treba privatizirat vse skupaj, ker tole ne gre nikamor (barabe požrešne ozkoglede - šparajo tam, kjer ne bi smeli in obratno - ne gledajo par let naprej itd.).
Francek62
14. 04. 2008 18.25
E, vidiš, to pa je razlika med pametnimi (zdravniki) in glupimi; glupi si jermen menjamo sami....