Slovenija

OZS se navajanje podatkov o alergenih ne zdi smiselno, GZS v tem vidi korak v pravo smer

Ljubljana, 12. 12. 2014 09.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

V OZS obžalujejo odločitev o označevanju živil, ki predvideva jasno navedbo podatkov o alergenih v gostinskih lokalih. Menijo, da evropska uredba za gostince predstavlja dodatno obremenitev. V GZS po drugi strani menijo, da je to korak v smer boljšega informiranja potrošnika.

Hrana
Hrana FOTO: Thinkstock

Nova pravila EU o označevanju živil, ki od sobote dalje med drugim predvidevajo jasno navedbo podatkov o alergenih v gostinskih lokalih, skrbijo tudi slovenske gostince. V OZS odločitev za nov predpis obžalujejo, ob tem pa upajo, da bo vendarle čim manj obremenjujoč in da bodo nadzorniki v začetku gostincem svetovali in pomagali.

V sekciji za gostinstvo in turizem pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS) so poudarili, da evropska uredba za gostince predstavlja dodatno obremenitev, saj bodo za prilagoditev spremembam porabili kar nekaj časa. Prav zato se z njo "nikakor" ne strinjajo.

Poleg tega se jim navajanje podatkov o alergenih ne zdi posebej smiselno, saj da gostje v gostinskih lokalih jedi naročajo po lastni izbiri in presoji. "Ob naročilu jasno povedo, na kaj so alergični, in gostinci upoštevajo njihove želje pri pripravi jedi oziroma pri izboru že pripravljenih jedi," so pojasnili.

V tej luči so izpostavili še, da je delež tistih, ki so alergični ali preobčutljivi na nekatere snovi, zelo majhen.

Organizirali brezplačna izobraževanja

V sekciji so si ne glede na vse pomisleke že od začetka letošnjega leta prizadevali, da bi bila uveljavitev novosti za gostince čim bolj enostavna in da jim ne bi povzročila velikih dodatnih stroškov.

V sodelovanju z območnimi zbornicami so med drugim za svoje člane od septembra do decembra organizirali tudi 15 brezplačnih izobraževanj.

Na tem mestu so spomnili, da mora biti navajanje alergenov v pisnem delu ponudbe gostinskega obrata prisotno na najmanj enem od mest, kjer je predstavljena ponudba jedi - denimo na jedilnem listu, dnevnem meniju, na panoju, plakatu, zaslonu.

Navedba alergena mora biti dobro vidna, nedvoumna, čitljiva, neizbrisna in ne sme biti prekrita z drugim besedilnim ali slikovnim materialom, so še povzeli nova pravila.

Način označevanja alergenov za živila pa po njihovih besedah ni točno določen. Prav zato so pripravili osnutek tabele in ga poslali vsem članom. "Tabelo imajo lahko gostinci na primer na steni ob ceniku, v prilogi enega/dveh jedilnih listov, če to ni mogoče, pa na enem mestu skupaj z jedilnim listom," so navedli.

Natančnejše informacije so na voljo na spletni strani Uprave RS za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin, kjer so navedeni tudi primeri označevanja alergenov v obratih javne prehrane.

Označitev alergenov
Označitev alergenov FOTO: 24ur.com

GZS: To je korak v pravo smer

Pravila glede označevanja živil so korak v pravo smer, smer boljšega informiranja potrošnika, pa ocenjuje Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij, ki deluje pri Gospodarski zbornici Slovenije (GZS). Ob tem pa vendarle opozarja na nejasnosti glede tolmačenja določenih segmentov, zaradi katerih v prihodnje pričakuje nadaljnje modifikacije označb.

Podjetja so vse od objave uredbe EU leta 2011 intenzivno delala na prilagajanju označb in tako porabljala obstoječo embalažo, so danes pojasnili v zbornici. Poudarek novosti vidijo na minimalni velikosti črk in izpostavitvi prisotnosti alergenov v seznamu sestavin, "kar bo vsekakor izboljšalo čitljivost označb".

Pri GZS so prepričani, da je označevanje alergenov korak v smer boljšega informiranja potrošnika.
Pri GZS so prepričani, da je označevanje alergenov korak v smer boljšega informiranja potrošnika. FOTO: Thinkstock

Poleg tega bodo po njihovih besedah po novem praktično vse označbe predpakiranih živilskih proizvodov vsebovale tudi označbo hranilne vrednosti. Številna podjetja sicer informacije glede energijske vrednosti in vsebnosti hranil na svojih proizvodih zagotavljajo že vrsto let. Dodatno pa bo to zdaj izpostavljeno tudi kot odstotek priporočenih vnosov na prednji strani označbe.

"Dejstvo je, da so nosilci živilske dejavnosti zavezani k zagotavljanju informacij potrošniku na jasen in razumljiv način, da s tem omogočijo končnemu porabniku informirano izbiro," je nova pravila pospremila direktorica zbornice Tatjana Zagorc.

V zbornici pa so opozorili, da iz uredbe izhajajo tudi številne nejasnosti glede tolmačenja določenih segmentov. Podjetja so spremembe po njihovih besedah vpeljala na podlagi najboljšega možnega razumevanja uredbe med različnimi strokovnjaki. Skladno s tem se zavedajo, da bodo, ko bodo na ravni EU dokončno sprejete implementacijske uredbe, potrebne nadaljnje modifikacije označb.

V zbornici so pojasnili še, da so skušali o spremembah preko izobraževanj in posebnega odbora informirati čim več predstavnikov sektorja. Lani so s tem namenom ustanovili tudi Urgenco za označevanje živil.

Nova pravila začnejo veljati v soboto

V soboto bodo sicer začela veljati širša nova pravila EU o označevanju živil, ki bodo potrošnikom zagotovila jasnejše, celovitejše in natančnejše informacije o vsebini živil.

Uredba določa osnovna načela glede označevanja živil in predpisuje konkretnejše zahteve, kot so npr. obvezne informacije o poreklu določenih vrst mesa, jasnejše navedbe o alergenih snoveh ali jasnejše informacije o hranilni vrednosti za večino predpakiranih predelanih živil.

Poleg tega bodo po novem veljale enake zahteve glede označevanja za spletno nakupovanje, prodajo na daljavo ali nakup v trgovini. Nova uredba prinaša tudi jasnejše navedbe glede sestavljenega mesa in rib ter odmrznjenih proizvodov, uvaja pa tudi strožja pravila za preprečevanje zavajajočih praks.
 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (130)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

nikhrast
12. 12. 2014 20.01
+1
Eden glavnih problemov je sol, samo poglej problem ki ga ima folk s pritiskom.
Krta?a 21
12. 12. 2014 19.55
+5
Baje da je zadnje čase moderno da si alergičen na gluten pa kakšne eksotične oreške, da se ima ljubljanska gospoda o čem pogovarjat - zaradi njih tudi zakon. Ne vem kako bi ti ljudje preživeli v naravi, če bi bilo treba. Po moje so prvi teden hin...
enrico
13. 12. 2014 13.40
Popolnoma se strinjam... To da je vecina hrane pridobljena na vprasliv nacin diktiran s strani ameri skih multinacionalk to pa ni pomembno...
Nataya
12. 12. 2014 17.24
+3
Največji ALERGEN za obrtnike je OBRTNA zbornica za ostalo gospodarstvo pa Miličeva druščina ( NE ) gospodarska zbornica. Vsi skupaj niso za Slovenijo naredili enega dobrega dela ter na trgu dela zaslužili skupaj enega centa na pošten način..
StopTTIP
12. 12. 2014 14.49
+0
Na "Natural News" imate ravnokar en zanimiv članek : "Ali ste občutljivi na gluten... ali zgolj na roundup" !!!! Morda bi se lahko isto vprašal tudi kak slovenski "alergetik"... namreč... kaj daje vase... da je "občutljiv".......
Ivan janez
12. 12. 2014 14.15
+0
kje so pa jedilni nasveti za sladkorne bolnike to jih prav nič ne zanima pa jih je registriranih preko 120000 na nje je pa vlada pozabila -sladkorna bolezen pride samo od stresnega življenja in to bolezen bodo imeli kmalu polovica slovencev
grim3
12. 12. 2014 14.00
A do nedavno obevzno članstvo v OZS pa ni po nepotrebnem obremenjevalo gostince?
Infraping
12. 12. 2014 12.47
Trinken verboten.
Infraping
12. 12. 2014 12.43
Tale pomen tvojga nicka sn js furu leta 2002. Boš vidu.
nevseverjet
12. 12. 2014 11.54
+10
ko kupujem v trgovini izdelke in prebiram njihovo sestavo, v večini izdelkov, razen v zelenjavi, piše : IZDELEK VSEBUJE sledove SOJE, pa sledove KORUZNEGA ŠKROBA, ali pa sledove ARAŠIDOV. Rabim samo razlago, če je proizvodnja PARADIŽNIKOVE MEZGE, to pomeni je v proizvodnjem obratu prisoten PARADAJZ in SOL, mogoče še sladkor...OD KJE PA SOJA ??? ali pa arašidi ??? Ne rabim odgovora od nikogar !!! Jasno ko beli dan...koruza, soja in arašidi so GSO in jih dodajajo, ker skrbijo za farmacevtski biznis ! Sedaj pa kaj ima to veze z gostinci. Gostinec panira dunajski v MOKI, pomembno !! ne samo enega zrezka, ampak malo več, moka je v prahu, prah pa vemo zelo lahko zaide iz predpasnika v hrano , ki se kuha na štedilniku. Če bi gostinec želel resnično zadostiti tem zakonom, bi moral hrano pripravljati IZOLIRANO ! - v drugem prostoru, po možnosti hermetično zaprtem. Ker kdor ni bil v gostinski kuhinji, mu tudi pod razno ne more bit jasno, kako se "kadi" za kuharji, ko imajo veliko dela... Tako, da hrana v gostinskem obratu ne more biti nikoli brez SLEDOV MOKE !!! VERJEMITE tudi v kliničnem centru vam tega NE MOREJO zagotoviti.
User1063544
12. 12. 2014 13.35
+1
santamaura
12. 12. 2014 11.28
+4
Največji alergen v gostilni je račun. Sedaj se pa sprašujem, zakaj EU ne predpiše, da morajo biti malice, kosila in večerje v gostilnah zastonj. To bi bilo super. Gostje bi bili zadovoljni, gostilničarje, ki ne bi bili zadovoljni pa bi izobrazili na sekciji za gostinstvo in turizem
batom@pinkponk.com
12. 12. 2014 11.45
+5
jaz se pa sprašujem, zakaj EU ne uvede davka na neumnost. Potem se več ne bi splačalo bit "prepameten"...
User1063544
12. 12. 2014 11.56
+6
Če bi EU uvedel davek na neumnost bi Bruselj lahko takoj zaprli.... :) Sami sebi pa že ne bodo davka dajali....
santamaura
12. 12. 2014 11.58
+1
Tak davek bi povzročil tako inflacijo, da bi morali v trgovino prinesti 5 kil evrov za kilo kruha
batom@pinkponk.com
12. 12. 2014 12.02
+2
bi se pa rešili takih in podobnih komentarjev, to je pa tudi nekaj :-)
batom@pinkponk.com
12. 12. 2014 11.27
+2
smešno je, da se nealergiki protivijo nečemu, kar se jih sploh ne tiče in ne bo spremenilo njihovega načina prehranjevanja niti za 1 mm... Le čevlje sodi naj kopitar?
luckyss..
12. 12. 2014 11.35
+1
Niti slučajno seveda nisi pomislil da obstajajo tudi ljudje, ki jih ne briga le lastna rit...
crtomir2
12. 12. 2014 11.37
+1
Problem je v tem, da ti zagovarjaš samo določene ljudi z alergijami, za one z ekstremnimi si kar določil, da jedo samo doma.
crtomir2
12. 12. 2014 11.39
+1
Verjetno si alergičen na jagode in se ti ne da razmišljati katera jed jih vsebuje pa ti je lažje če bo to pisalo. In še vedno boš natakarja glasno opozarjal na svojo alergijo.
batom@pinkponk.com
12. 12. 2014 11.41
:-) nisem jih določil, sem pa sklepal (na podlagi primerov ljudi s takimi težavami, ki jih poznam), da se enostanovno ne upajo tvegati in že a priori iz varnosti raje jedo doma.
batom@pinkponk.com
12. 12. 2014 11.44
+3
pa saj v bistvu ni problema, kot sem že drugje zapisal, tržne zakonitosti (povpraševanje in ponudba) bodo naredila svoje, ljudje bodo hodili tja, kjer bodo imeli občutek, da je zanje bolje poskrbljeno, to je vse. Še vedno bodo taki, ki jim bo popolnoma vseeno in oni drugi. Katerih bo več in kaj bo prevladalo, bo pokazal čas.
crtomir2
12. 12. 2014 11.44
+1
Kot alergik imaš na izbiro, da živi polno življenje z majčkenimi prilagoditvami, ali pa se zabarikadiraš doma v strahu kaj vse se ti v zunanjem svetu lahko zgodi. Odločitev je tvoja.
batom@pinkponk.com
12. 12. 2014 11.45
+0
crtomir2
12. 12. 2014 11.50
+1
Preberi si o kombinirani alergiji potem pa se mi javi.
crtomir2
12. 12. 2014 11.54
Prilagoditev je tudi, da s seboj nosiš prvo pomoč v obliki svinčnika z dozo adrenalina.
batom@pinkponk.com
12. 12. 2014 12.09
-1
in vse to zato, ker se gostincu nekaj ne da poštimat...
crtomir2
12. 12. 2014 12.11
+3
batom@pinkponk.com Ne zato, ampak zato ker nikoli ne veš na katere sestavine, ki jih bo dal skupaj se bo tvoje telo odzvalo. To se ti lahko zgodi tudi doma, pri dedku ali pa sosedi.
crtomir2
12. 12. 2014 12.12
+2
Lahko bo hrana čisto ok pa te bo pijača katero boš pil zraven hotela poslati na oni svet. :-)
batom@pinkponk.com
12. 12. 2014 12.15
ok, na tak način debati ni konca... byebye
luckyss..
12. 12. 2014 11.15
+5
Na koncu bo tako, da bo pameten gostinec v izogib tožbam preprosto odkljukal vse alergene na spisku in bo imel mir....Tistih nekaj "zahtevnih" gostov bo verjetno zlahka pogrešal...;)
batom@pinkponk.com
12. 12. 2014 11.21
+1
no, kar... zakonitost povpraševanja in ponudbe bo naredila svoje, bomo videli čez kako leto ali dve, kdo bo obstal in kdo ne.
Krta?a 21
12. 12. 2014 19.51
nevseverjet
12. 12. 2014 11.12
+14
Če bi bila gostinec, bi definitivno na en velik pano napisala: "Pri nas kuhamo hrano, ki jo kupimo v trgovini in vsa hrana vsebuje polno strupov in alergeneov. Zelenjavo imamo svojo, ki jo pridelujemo na naraven način, vendar je v zraku in v vodi/dežju toliko strupov, da ne moremo garantirati za neoporečnost ! Poleg tega sosed prideluje gensko / hibridno spremenjene kulture, od zelenjave , sadja pa do nenaravnih - gensko spremenjenih cvetlic in zato lahko vsebuje naša rastlinska hrana tudi živalske organizme, oziramo je okužena z živalskimi geni, ki se prenašajo po zraku. V naši kuhinji uporabljamo, po zakonu določeno, rosfrei posodo, kjer pri visokih temperaturah v stiku z različnimi živili pride do neznanih kemičnih reakcij. Za vso posodo, ki jo uporabljamo, ne moremo garantirati, da je neoporečna, ker je v glavnem narejena iz oporečnih snovi, to je plastika in razni premazi, laki.... Po zakonu moramo uporabljati čistila in razkužila, za katere je že dolgo znano, da povzročajo alergijo in povzročajo neravnovesje med bakterijami in s tem je okužba hrane še bolj izpostavljena..... V našem lokalu se prehranjijete na lastno odgovornost." Pa dober tek. Sem šla v trgovino z BIO izdelki in sem trgovke spraševala, če je ta BIO hrana tudi brez GSO in mi tega niso znale odgovoriti. Spraševala sem za koruzne kosmiče, ki so bili proizvedeni v tujini. Pa še ena cvetka : KAKO BOJO TO IZVAJALI V BOLNICAH, VRTCIH IN ŠOLAH
User1063544
12. 12. 2014 11.15
+7
BRAVO +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
kleopatra-1
12. 12. 2014 11.15
+10
se popolnoma strinjam. Za označbe, ki jih predpisujejo birokrati EU, ki še nikoli zunanjega sveta od blizu niso videli, bi morali gostinci pravzaprav zaposliti strokovnjake za prehrano. Ni mi jasno, kako lahko drugače gostinci te zadeve, ki niti strokovnjakom niso čisto jasne, izvedejo.
kleopatra-1
12. 12. 2014 11.31
+5
... in če gremo še dalje - naj se ti "strokovnjaki" v EU raje vprašajo, zakaj je kar naenkrat v zadnjih 20-ih letih toliko alergij in preobčutljivosti?! Pred tem je bil alergik 1 na tisoč. Naj raje prepovedo proizvodnjo nepotrebnih čistil in spornih cepiv in kozmetike pa še marsičesa drugega in dovolijo ljudem živeti z naravo.
batom@pinkponk.com
12. 12. 2014 11.32
-1
napiši, to je za nas goste znak, da se ti fučka za nas in bomo šli drugam
Haloze Slo
12. 12. 2014 11.09
+2
Prav je tako, bomo vsaj izvedeli da je telečji zrezek iz svinjine. Nekateri kuharji se javno hvalijo (na tem portalu) kako pretentajo goste, da pa s tem koga lahko spravijo na drugi svet jih pa ni briga. Ja popovci začnite pri vaših šovih!
User1063544
12. 12. 2014 11.11
+2
Hehehe... bi pa se smejal če bi se kateri pri Binetu spenil.... Ne vem kako bi takrat odreagirali in odgovarjali...
Haloze Slo
12. 12. 2014 11.23
reakcija na svinjsko je drugačna, mine 2 dni do prvih znakov, pa zato težave trajajo veliko dlje.
dinamitek
12. 12. 2014 11.08
+1
pa bo s5 vzrok da bojo lahko podražl hrano,ker bo treba mal popravt listke z meniji
User1063544
12. 12. 2014 10.53
+7
Ne razumem zakaj alergiki sami ne postanete gostinci? Glede na to da imate takšno malo izbiro morate biti pravi kulinarično čarovniki in prekašate vse. Pa ustanovite mrežo alergogostiln kjer boste vsi brezskrbno jedli... Isto je kot z protikadilskim zakonom... Ker se notri kadi, smrdi in je škodljivo so kadilci zunaj, ko pa je poletje in so kadilci zunaj pa vam tudi gre v nos ker vam smrdi in vas moti. Odprite gostilno in vržite gor tablo da se na območju lokala ne kadi in konec...
batom@pinkponk.com
12. 12. 2014 11.02
+3
ne razumem teh ljudi, ki niso alergiki, da jih moti nekaj, kar njihovega načina prehranjevanja ne bo spremenilo. Seznam, priložen jedilniku, ni namenjen njim, zato ga lahko ignorirajo, nekaterim bo pa prišel zelo prav. Zakaj se vtikuješ v nekaj, kar se te sploh ne tiče???
luckyss..
12. 12. 2014 11.08
+5
Batom..saj to trobim že pol ure - Seznam ne bo vseboval vseh alergenov in tudi gostincem se bo prikradla napaka, ker pač niso ustrezno izobraženi v tej smeri...Torej bo več nesrečnih primerov zaradi lažnega občutka varnosti !!
User1063544
12. 12. 2014 11.09
+5
Zato se vtikujem ker je njihov svet tudi moj svet, vtikujem se zato ker se vedno najde neka posebnost kjer je potrebno nekomur posebaj ugajati, vtikam se zato ker tudi jaz hodim v gostilne, sami imamo (družina) gostilno in sam vem kaj pomenijo te odredbe; kazenska odgovornost kuharja. Vtikujem se zato ker nabava materiala ni VEDNO pri enem dobavitelju in tudi ta nima vedno ene in iste robe in tudi sam ne more zagotavljati točnosti o vsebnosti te hrane.. Vtikujem sem ker so alergiki po novem analfabeti nesposobni komuniciranja in je zanje potreben poseben tretma obveščanja da ker tudi če jim bo pisalo kaj je ali ni v hrani bodo vsi sposra...ni pri naročanju in bodo še vedno povdarjali o njihovih težavah.. In vtikujem se zato ker je ta odredba BREZVEZNA in za gostinca predstavlja samo strošek. Oprosti zaradi sarkazma ampak eni pač takšni smo...
Haloze Slo
12. 12. 2014 11.12
-1
@PonovnoRojen, alergija se razvije lahko z leti. Saj še nisi nič zamudil mogoče se boš tudi ti lahko izobrazil čez kakšno leto!
User1063544
12. 12. 2014 11.15
+4
Mogoče... če bom verjami mi, še vedno bom na strani gostincev..
Haloze Slo
12. 12. 2014 11.15
+0
Pa kaj še vi gostinci spet nekaj bunite, ko naročim določeno pico brez šunke in salam jo takšno tudi dobim, za isto ceno. Še nikoli ni bil problem.
luckyss..
12. 12. 2014 11.19
+2
Večji problem je če jo naročiš brez testa...
batom@pinkponk.com
12. 12. 2014 11.19
+2
lucky, navedel si bistveno stvar: "gostincem se bo prikradla napaka, ker pač niso ustrezno izobraženi v tej smeri" - gostinci bi morali biti ustrezno izobraženi, morda ne lastnik, definitivno pa kuhar ali šef kuhinje. Od tu naprej se nimamo več kaj pogovarjati. To je tako, kot da bi mehanik vlil v avto olivno olje, ker je olje pač olje in on v tej smeri pač ni izobražen. A to kupiš?
crtomir2
12. 12. 2014 11.20
+2
stari- Res je razvije se lahko z leti, vendar pa boš kot alergik kljub temu imel lažen občutek varnosti če bo zraven pisalo kaj vse vsebuje. Kje pa piše, da se mi ne bo alergija razvila ravno pri tistem kosilu v gostilni. Že spodaj sem napisal o navzkrižni alergiji pri kateri nikoli ne moreš vedeti kaj te je poslalo v bolnico. Kaj pa ti alergiki? Poglej o svoji bolezni se lahko izobraziš in največ kar sam lahko storiš za sebe je da ne živiš v strahu ampak preprosto živiš in ne obremenjuješ drugih.
luckyss..
12. 12. 2014 11.22
+1
Batom - torej se bodo po novem kuharji vpisovali na medicino..lepo..za Butale...
batom@pinkponk.com
12. 12. 2014 11.25
+0
joj no :-) kaj misliš, da se kuharji ne učijo prav nič o sestavinah in živilih kot takih??? Ne pretiravat za prazen nič... Dovolj je en predmet, šola je 4-letna, kje je tu problem? Sem pa tudi skor ziher, da kaj podobnega itak že imajo...
496344
12. 12. 2014 10.46
+2
A se ni o tem govorilo ze pred leti?Da bo to postalo obvezno?
batom@pinkponk.com
12. 12. 2014 10.46
-2
ne vem, no. A je to res tako težko? Koliko stroškov pa lahko to prinese? Potrebuješ urejevalnik besedil, recepte jedi, ki jih ponujaš (kar bi itak že moral imeti) in za vsako jed na meniju pač navedeš sestavine, ki so na spisku alergenov. To se naredi v nekaj urah, seznam pa se priloži jedilniku. Zdi se, da je našim podjetnikom vse ultra težko (tudi plačevanje davkov)...
batom@pinkponk.com
12. 12. 2014 10.49
+4
jah, spet minusi, argumentov pa ni... Še enkrat vprašam, zakaj je to težko narediti? Mogoče se ljudem brez alergij zdi nesmiselno, ampak tistim z alergijami pa nikakor ne.
luckyss..
12. 12. 2014 10.50
+3
Težko je zaradi tega, ker bo kar naenkrat x gostov, ki se bodo držali za vrat in težko dihali....so pač drugi časi, včasih so s sabo nosili polža za v solato (seveda za brezplačno kosilo:))
NotMe
12. 12. 2014 10.53
+5
argumente imaš spodaj. Vsak kuhar ima svoj recept, poleg tega pa se ne sme uporabljati niti ista posoda in pribor! A naj imajo brezjajčno kuhinjo, brezglutensko kuhinjo, brezarašidno? Pri znancih, kjer imajo hudo alergičnega otroka ne uporabljajo ne jajc, ne mleka, ne svinjine, niti za ostale člane družine ne (če se že znajde kje jajce, je to le trdo kuhano, da se ja ne more nič napacat v obrok ta malega)
batom@pinkponk.com
12. 12. 2014 10.53
+3
mah ne vem no... bolj se mi zdi, da bo to kuharje prisililo, da se dejansko držijo sestavin pri receptih in bo hrana bolj "standardizirana". V vsakem primeru je prav, da človek ve, kaj naroči in da potem dejansko tudi dobi, kar je naročil, ne pa nek hokuspokus. In verjetno to gostincem ne paše, ampak paše pa gostom in gost je kralj, vsaj naj bi bil...
batom@pinkponk.com
12. 12. 2014 10.56
+2
itak se bo za vsako možno stvar na svetu našel kdo, ki bo proti, ne glede na to, za kaj gre. Bolj mi to jamranje kaže na neprilagodljivost naših podjetnikov/gostincev... In tu vidim nekonkurenčnost napram kakšni drugi državi, ne v višini plač in davkov...
NotMe
12. 12. 2014 10.43
+8
Neumnost. Problem je, da so alergije lahko tako hude, da zadošča že uporaba istega kuhinjskega orodja v dveh loncih, pa pride do reakcije. Poleg tega se hitro zgodi, da kuhar popravlja redko juho z moko ali jajci, nič takega, vsakemu se zgodi, le da doma lahko juho mirno pustimo povret še petnajst minut, v gostilni pa je po petih minutah jok in stok, kje je moja juha. Žal je tako, ampak če imaš alergijo se pač ogibaš hrane, ki jo pripravlja drugi, pa to ni diskriminacija ampak le kmečka pamet! Če pa že ješ zunaj, se sproti pozanimaš, kaj in kako, po mojih izkušnjah je, če kelnar ni vedel, na vprašanja odgovoril sam kuhar, pa še fajn se mu je zdelo. A naj še torte nehajo strežt, da ne delajo luštov diabetikom in alkohol, da ne bo nabasanih gostov? Samo upam, da ne bo to označevanje podlaga za tožbo, ker bo kuhar Pepe uporabil isto vilico za mešanje motovilca z jajci in motovilca z fižolom!
luckyss..
12. 12. 2014 10.46
+2
batom@pinkponk.com
12. 12. 2014 10.58
-1
to so ekstremni primeri in taki ljudje ziher ne jedo po restavracijah, ker jim je jasno, da takih pogojev, kot jih imajo doma, nihče ne bo zagotavljal.
crtomir2
12. 12. 2014 11.31
+1
batom@pinkponk.com To pomeni, da zagovarjaš samo določen del ljudi z alergijami, verjetno takšne z lažjimi kot jih imaš sam.
Ivan janez
12. 12. 2014 14.26
v večjih restavracijah bi morali imeti tudi jedilne liste hrane z zmanjšano vrednostjo ogljikovih hidratov na to so pa pozabili
mmik1803
12. 12. 2014 10.36
+13
Hm, če bi nekateri, ki imate take in drugačne komentarje probali na lastni koži, kaj lahko alergen povzroči alergiku ali pa imeli koga bližnjega, mogoče otroka, ki je hud alergik, bi najbrž drugače razmišljali in pisali...p.s. jajca so živilo, so pa na žalost za nekatere tudi alergen...tako, kot mleko, vsa žita, ki vsebujejo gluten itd... Verjemite, da vsak alergik, si bi želel, da bi lahko normalno jedel vso hrano in ne izpadel v množici, kot PROBLEM!
MR-1919
12. 12. 2014 10.39
+3
luckyss..
12. 12. 2014 10.41
+2
Zaradi tega zakona bo več nesrečnih primerov kot do sedaj ! To pa zaradi tega ker na listi ne bo vseh alergenov, pa tudi nekateri se bodo "prikradli" mimo liste - gost pa bo naivno mislil da je varen...
Frejtonarca
12. 12. 2014 10.42
-1
Tistemu gostincu ki je izjavil da jim bo ta uredba full časa uzela...bi jest čez raufnk ene par hrušk betona nabrizgu...tko do prve plate ...pa to ...
NotMe
12. 12. 2014 10.46
+6
Mmk, smo probali na lastni koži in prav zato NE VERJAMEM nobenemu kuharju in napisu!
User1063544
12. 12. 2014 10.48
-6
mmik1803: Mi je zelo žal, ampak če si alergik, ti MI NISMO KRIVI, Če če če če če..... Kaj Če bi za alergike bila hrana dražja za ca 30%? Kaj ČE bi se gostincem dala pravica da alergikom ne potrebujejo servirati hrane itd.... ???? Če je pravica zate potem naj bo pravica tudi za druge... In potem bo volk sit in koza cela... In ena lista ne bo tebe prepričala da ti ne boš dodatno povdaril ob naročilu hrane da si alergičen.... In očitno ker si danes tukaj pomeni da je tudi brez liste šlo skozi jel???
crtomir2
12. 12. 2014 10.53
+4
Poglej, dobro poznam alergije, žal. vendar, če si alergičen na gluten, jajca, mleko itd se izobraziš katera hrana vsebuje te sestavine in potem tega ne ješ. Če pa imaš navzkrižno alergijo nikoli ne moreš vedeti kaj je povzročilo, da si pristal v bolnici zaradi anifaliktičnega šoka.
Petpedika
12. 12. 2014 10.56
+1
luckyss: Nihče med prikrajšanimi ni naivnež in vsak točno ve česa se mora izogibati. Prav tako pa nihče nima neposrednega vedenja, kaj mu je postreženo.
mmik1803
12. 12. 2014 11.11
+1
PonovnoRojen: alergik je moj otrok in ne jaz....in nobeden ni rekel, da je za to kdo kriv, pozdravljam pa predpise, ki bodo alergikom olajšali izbiro hrane v gostinskih lokalih (kljub temu, da bom vsakič ob naročilu hrane, še enkrat poudarila česa moj otrok ne sme)! Drugače pa imamo tudi sami gostilno oz moj partner in nam ne bo težko in niti hudo urediti jedilne liste, da bodo bolj prijazni alergikom.
User1063544
12. 12. 2014 11.18
+1
mmik1803: Torej še par takšnih kot je tvoj partner in je problem rešen.... Predvidevam da je otrok redno in preventivno cepljen? Poznam par ljudi pri katerih so otroci razvili alergije po določenih tretmanih... Toliko o tem kako si sami krojimo okolje v katerem živimo...
mmik1803
12. 12. 2014 14.10
PonovnoRojen: ne vem kakšne veze ima redno in preventivno cepljenje otrok v tej debati, ampak ok....Otrok pa ni redno cepljen, tako, da tvoja predvidevanja so napačna...Zakaj ni, pa je druga zgodba