Slovenija

Pred 30 leti je bilo bolje. Res?

Ljubljana, 03. 10. 2016 08.12 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min
Avtor
Danijela Levpušček
Komentarji
281

Svet, v katerem želim živeti. To je tema letošnjega tedna otroka. Kakšen pa je svet najmlajših? Zdi se, da imajo preveč vsega, a hkrati manj svobode kot generacije pred njimi. Spremenilo se je otroštvo, spremenilo se je starševstvo in spremenila se je vzgoja, pravita strokovnjakinji, ki sta odgovarjali na naša vprašanja.

Svet, v katerem želim živeti. To je tema, ki povezuje letošnje dejavnosti v okviru tedna otroka. Na Zvezi prijateljev mladine Slovenije (ZPMS) pravijo, da z njo otroke spodbujajo k razmišljanju o tem, v kakšnem svetu želijo živeti ter kdo in kakšni želijo biti kot odrasli ter na ta način soustvarjati ta svet. Mi pa smo se vprašali, kakšen je otroški svet danes in kako se je spremenil v zadnjih desetletjih.

Oče in sin
Oče in sin FOTO: Thinkstock

"Preprečite smrt otroštva"

Otroci še vedno potrebujejo, kar so odraščajoče osebe vedno potrebovale: pravo hrano (in ne obdelane hitre prehrane), pravo igro (kot nasprotje sedeče, na ekranih temelječe zabave), izkušnje iz prve roke o svetu, v katerem živijo, in redne stike z resničnimi pomembnimi odraslimi v njihovih življenjih. Odprto pismo, objavljeno v Veliki Britaniji
Pred desetimi leti je 110 učiteljev, psihologov, avtorjev strokovnih del o vzgoji otrok in drugih strokovnjakov v odprtem pismu, ki so ga poslali Daily Telegraphu, na britansko vlado naslovilo pretresljiv poziv: Preprečite smrt otroštva! Hitri tempo s tehnologijo prežetega sodobnega življenja uničuje otroke in otroštvo, so zapisali, za najmlajše je to preveč in prehitro. "Otroški možgani se še razvijajo, zato se ne morejo prilagoditi vse hitrejšim tehnološkim in kulturnim spremembam."

"Otroci še vedno potrebujejo, kar so odraščajoče osebe vedno potrebovale: pravo hrano (in ne obdelane hitre prehrane), pravo igro (kot nasprotje sedeče, na ekranih temelječe zabave), izkušnje iz prve roke o svetu, v katerem živijo, in redne stike z resničnimi pomembnimi odraslimi v njihovih življenjih," so zapisali preprosto resnico, na katero prevečkrat pozabimo. In tako otroke silimo v formalno izobrazbo, ko bi se še morali učiti iz izkušenj, ter iz njih delamo male odrasle, ki se "prek elektronskih medijev izpostavljeni vsebinam, ki so še v zelo bližnji preteklosti veljale za neprimerne zanje", so še dodali.  

Zanimalo nas je, kako je s tem v Sloveniji. Ali smo tudi pri nas že pozabili, kaj pomeni biti otrok in svoje najmlajše prehitro porivamo v stresni svet odraslih? Kako se je otroštvo v nekaj generacijah spremenilo? Kako se je temu prilagajala vzgoja? Odgovarjali sta dr. Tina Rutar Leban in dr. Maša Vidmar s Pedagoškega inštituta.

Otroci so manj zunaj, a razloga za preplah še ni 

Čas, ko so otroci vsak prosti trenutek prebili zunaj, je že zdavnaj minil. Otroštvo se spreminja.
Čas, ko so otroci vsak prosti trenutek prebili zunaj, je že zdavnaj minil. Otroštvo se spreminja. FOTO: Thinkstock

Otroštvo se spreminja, danes je drugačno, kot je bilo pred 20 leti, in takrat je bilo otroštvo drugačno, kot pred 40 leti, sta opozorili za začetek. "Otroci preživijo manj časa sami in zunaj, več so v različnih institucijah oziroma v nekih strukturiranih dejavnostih. Kljub temu menim, da situacija v Sloveniji glede tega, koliko časa otroci preživijo zunaj in med vrstniki (brez prisotnosti odraslih) ni (še) zaskrbljujoča," pravita. Podatek, ki je zaskrbljujoč, pa po njunem mnenju najdemo v športno-vzgojnih kartonih; ti pričajo o upadu gibalnih sposobnosti skozi generacije. "Ampak ali so zato krivi obsesivni starši oziroma internet? Situacija ni tako preprosta," sta posvarili pred prehitrimi zaključki.

Nič več "vzgojnih po riti"

Otroštvo se iz generacije v generacijo spreminja, prav tako pa tudi vzgoja in zdi se, da imajo današnji starši zahtevnejšo vlogo kot starši pred njimi.
Otroštvo se iz generacije v generacijo spreminja, prav tako pa tudi vzgoja in zdi se, da imajo današnji starši zahtevnejšo vlogo kot starši pred njimi. FOTO: Thinkstock
Težko je otroku razložiti, zakaj v vrtcu ne sme udariti drugega otroka, ki mu je brez dovoljenja vzel igračo, pri čemer ga doma starši, ko sam enako vedenje izkaže v odnosu do brata, kaznujejo z "eno po riti". Dr. Tina Rutar Leban in dr. Maša Vidmar

"Seveda se vzgoja prilagaja sodobnemu življenju, vzgoja je vedno odraz časa. Jasno je, da je vzgoja v časih pomanjkanja bistveno drugačna kot danes, ko – vsaj v splošnem – ne gre za borbo za preživetje, in se lahko ukvarjamo tudi s psihičnim blagostanjem. Predvsem v vzgoji ni priporočil in receptov," pravita Tina Rutar Leban in Maša Vidmar.

Zato se načini, kako doseči osnoven cilj vzgoje, to je pripraviti otroka na samostojno življenje v družbi, spreminjajo in zdi se, da so starši danes pred težjo nalogo, kot so bili njihovi starši. "Glavna razlika v današnji vzgoji v primerjavi z vzgojo pred 30 leti je predvsem v tem, da starši danes težje napovedujejo, kakšna bo družba takrat, ko bo njihov otrok odrasel. Pred 30 leti se je še zdelo, da se življenje ne bo veliko spremenilo, danes pa se starši zavedajo hitro spreminjajočega življenja in so včasih v dilemi, katere vrednote naj kot prioritetne privzgojijo svojim otrokom. Pred 30 leti je na primer še veljalo, da je izobrazba pomembna, da bodo posamezniki z višjo izobrazbo lažje našli službo kot tisti z nižjo. Danes to ni več pravilo," sta razmišljali sogovornici.

Prav tako se je v treh desetletjih povsem spremenilo stališče do telesnega kaznovanja otrok, do "znamenite vzgojne ene po riti", sta še poudarili. Pred 30 leti je bil tak način kaznovanja otrok družbeno še sprejemljiv, danes ni. "Družba je v teh 30 letih na področju medsebojnega telesnega "obračunavanja" naredila velik razvojni korak naprej v smeri t. i. ničelne tolerance do le-tega. Iz tega je nato nekako naravno izšlo tudi priporočilo (ponekod tudi prepoved) staršem, naj se telesni kazni otrok ("ena po riti") izogibajo ter raje uporabijo druge (netelesne) oblike kazni (npr. odvzem določenih ugodnosti). Če namreč želimo vzgajati ničelno toleranco do telesnega nasilja med ljudmi, potem je nesprejemljivo, da otroke še vedno telesno kaznujemo," opozarjata strokovnjakinji s Pedagoškega inštituta. Za to, da bi telesno kaznovanje dokončno postalo del preteklosti, se aktivno zavzemajo tudi pri ZPMS.

V 90. letih objavljena britanska raziskava je pokazala, da se je v samo eni generaciji prostor okoli doma, kjer so smeli otroci nenadzorovano tekati, zmanjšal za 90 odstotkov!

To pa ne pomeni, da jih moramo ves čas in za vsako ceno varovati pred življenjem. Pogosto slišimo, da starši preveč pazijo na svoje otroke in da jim s tem delajo več škode kot koristi. Namesto, da bi jih spodbujali, da raziskujejo in doživljajo, se učijo iz izkušenj in se morda kdaj tudi poškodujejo ter tako razvijajo svoj odnos do okolja in ljudi, jih ves čas varujejo in jim dihajo za ovratnik, ne vedoč, da s tem otroštvu postavljamo preveč ozke meje, ki uničujejo vsako kreativnost.

Tina Rutar Leban in Maša Vidmar pa svarita tudi pred sicer dobronamernim varovanjem pred tegobami in pritiski odraslih. "Starši, ki želijo svoje otroke v otroštvu in mladostništvu za vsako ceno obvarovati vseh skrbi, težkih trenutkov, težkih odločitev, itd. s tem otrokom povzročijo veliko škode. Namen otroštva in mladostništva je priprava na življenje, zato se morajo v tem obdobju srečati tudi s kakšnimi težjimi, bolečimi izkušnjami, saj so le-te del življenja," pravita. "Seveda je naloga staršev in vseh odraslih v družbi, da te težke in boleče izkušnje prilagodijo otrokovi starosti in sposobnosti razumevanja (če je to seveda mogoče) ter jim stojijo ob strani in jim nudijo ustrezno podporo, ko jih doživljajo in predelujejo."

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (281)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ooResnicA
04. 10. 2016 08.17
-3
Vlada je lani največ denarja, ki ga od OECD prejme za razvojno pomembne projekte, namenila za migrante. bit.ly/2dLSghL pic.twitter.com/Hy9P7tdiyW 12:57 PM - 3 Oct 2016
bertoolin
03. 10. 2016 22.57
+2
Kakšna Juga!? A je tako težko priznati, da je bilo v celotni Evropi občutno boljše!?!?
bertoolin
03. 10. 2016 22.18
-1
V bistvu brezvezen članek...svet gre naprej in nazaj se ne bomo več vrnili...
regrat29
03. 10. 2016 22.13
+9
Ne vem, ker še nisem bla na svetu. Sem pa ziher, da sem mela lepše otroštvo kot ga imajo današnji otroci.
ONniON
03. 10. 2016 21.55
-2
avstrija je zgodovinsko visoko zapufana kot še nikdar
Bover
03. 10. 2016 22.15
+5
Danska Avstrija Canada,USA mislim da so te ene najboljsih drzav za kakovostno zivlenje,zraven bi se dodal kaksne Skandinavske drzave pa se Avstralijo,saj se strinjas ceprav ni prav po tvojem okusu pa vendar se moras sprijaznit z statistiko.
ONniON
03. 10. 2016 21.24
+0
stopnja tveganja revščine se je nedvomno povečala najbolj po osamosvojitvi na 14,5 %
felix58
03. 10. 2016 21.23
+12
seveda je bilo boljše, saj sem pa bil trideset let mlajši
ooResnicA
03. 10. 2016 21.17
-4
V Sloveniji živimo v pravljičnem svetu. V svetu “dobrih” in “moralnih” levih vlad in “fašističnih desničarskih manijakov, ki preprodajajo oklepnike.” V svetu uravnoteženega proračuna (pri 760 milijonih primanjkljaja). V državi z najboljšo vojsko (čeprav nimajo niti za strelivo) in v državi z najnižjo brezposelnostjo (kljub temu da na desetine tisočev mladih beži iz države). Se sprašujete, zakaj je tako? Zaradi medijev, seveda. Če si sposodim izraz, so imeli slovenski mediji 25 let na 50 let podlage časa, da se naučijo manipulirati družbeno klimo. In to počnejo neprestano. Ne gre toliko za soočanje stališč kot za ustvarjanje mnenja (opinion making). Ustvarjalci mnenja – medijski in politični – pa so v demagogiji (težko rečemo, da živimo v demokraciji) najbolje plačani in cenjeni posamezniki.
dostojevski II
03. 10. 2016 21.32
-2
Lahko bi napisal v enem stavku. Ne nasedajte, berite, glejte, samo Demokracijo, Reporter in Novo TV.
štrekeljc
03. 10. 2016 20.47
+15
Seveda je bilo takrat bolje. JJ je še v Titovo Jajce romal in ni delal zdrah med Slovenci.
srebrnibreg
03. 10. 2016 21.11
+10
Pa ponosen je bil na rdečo zvezdo in trobojnico pod katero je ves vshičen korakal.
terra luna
03. 10. 2016 22.43
-2
srebrni do kdaj dons delaš? zelo si priden delavec
puspan
03. 10. 2016 20.39
-1
Vsi se prepiramo, kdaj, kje in pod kom je bilo bolje. Imam predlog, ki je izvedljiv in za vsakega dober. Meje so odprte, potni list ima vsakdo, zato pot pod noge in vsakdo se lahko ustavi tam, kjer bo najbolje. Pa veliko uspehov in veselja vam želim.
felix58
03. 10. 2016 21.18
+4
dostojevski II
03. 10. 2016 21.26
+6
puspan...Malo si pomešal. Vprašanje ni, kje je danes bolje. Temveč ali je bilo v Sloveniji boljše pred 30 leti ali danes. Tvoje beganje po svetu ni odgovor na vprašanje iz članka.
puspan
03. 10. 2016 21.55
+0
No potem ti bom pa odkrito tudi odgovoril. Zaenkrat nikamor, to pa še ne pomeni, da bom tu ostal. Kapitalizem mi je poklonil lepo pokojnino, delati mi ni bilo treba skoraj nič, ker zgoraj omenjeni sistem da toliko, kolikor si zaslužiš in prislužiš, nič man in nič več. Res pa je, da sem pred tem moral 43,5 let najprej jaz dajati, preden sem sedaj v vlogi prejemnika, tako je pač v življenju in nič drugače. Tudi jaz bi velikokrat lahko pojamral, a sem raje vedno stisnil zobe in hvala bogu se mi vse to danes bogato vrača. Če mi bo še zdravje služilo, sem lahko kar zadovoljen. Ker imam časa sedaj na pretek, zelo rad prebiram komentarje nekaterih, kjer že vnaprej lahko sklepam, da jih čaka nič kaj prijeten jutri le, da ne bo pomote, tega jutri, ki ga omenjam, si kreirajo v veliki večini sami, brez krivde tretjega.
RayManzarek
03. 10. 2016 22.25
+3
@puspan: OK, veliko imaš prav! Je pa razlika, če si delal večino časa v YU in le nekaj v SLO in si šel v penzijo. Primer je moj foter, moji strici. Foter je delal 23 let v YU, 4 leta v SLO, zbolel in 8 let ni delal in potem oddelal do penzije. Kot upokojen avtomehanik/ključavničar ima v novodobni SLO cca. 556 EUR penzije. Najstarejši stric je šel v pokoj l. 97. Enako delo in izobrazba, penzija cca. 890 EUR!!!!??? Vmesna strica pa sta delal v AT, oba avtomehanika. En ima cca. 1200, drugi cca. 1300 EUR penzije (oba sta delala v AT 36 let). No tukaj pa je razlika. Jaz imam 21 let del.dobe, zaslužek pa povprečen, dolžina del.časa nadpovprečna, itd... in moja penzija bo, če sploh bo, cca. 550 EUR glede na današnje stanje. Bravo boljše življenje v novodobni SLO!
RayManzarek
03. 10. 2016 22.28
+3
1. res ti privoščim zaslužen pokoj in zasluženo penzijo!!!! Da ne bo pomote!!! Je pa res, da si je lahko fotrova oz. tvoja generacija nepremičnino kupila/zgradila 10x lažje kot moja, ne glede na dejstvo, da smo se v AT vozili po kavo, čokolado, pral.prašek. + za nas (mlajše) ni bilo Jazbinškovega zakona, ..... Demos je že vedel, kaj in kako bo usmeril barko SLO. Žal.
puspan
04. 10. 2016 08.39
Ray, sinoči sem si vzel čas in ti napisal dolg odgovor, vendar je žal Admin napravil svoje. Ker si eden od redkih, ali celo edini, s katerim je razgovor smiseln, ti bom ob priliki podal nekaj zadev in svojih iskušenj, ki so me spremljale v življenju. Mogoče si iz tega izluščiš vsaj nekaj, ki bi ti lahko vsaj malo pomagalo, da omiliš, ali celo izboljšaš pot, ki si jo zastavil. Te pa popolnoma razumem, da ti ni lahko. Pa lep pozdrav, ker moram pod nujno v Ljubljano.
Uporabnik113089
03. 10. 2016 19.37
-1
LDS paštetarji so glavni krivci za 25. letno stagnacijo Slovenije v vseh pogledih. Sanjali smo drugo Švico, zbudili smo se v drugi Gruziji...
srebrnibreg
03. 10. 2016 20.27
+5
Nikakršen lds ni kriv za stagnacijo ampak DEMOS-ovi paštetarji kateri so spisali zakone za krajo in uničenje našega gospodarstva. To pa zato, ker jih je motila socialistična ureditev podjetij in so na hitro vse po njihovem dovolili privatizirati po domače pokrasti. Rezultat te odločitve je pa vsem znan.
štrekeljc
03. 10. 2016 20.52
+4
Hiša je tako trdna, kot so trdni njeni temelj. In temelje za Slovenijo je postavljal Demos. Precej majavi so.
Brus123
03. 10. 2016 20.52
+3
VSI, ki so bili na slovenskem prestolu po t.i. osamosvojitvi, so KRIVI za stanje v katerem je trenutno Slovenija zdaj. BREZ IZJEME!!!
srebrnibreg
03. 10. 2016 21.09
+4
brus- tudi to je res vendar kot je napisal štrekeljc v temeljih se začne graditi.
Draža
03. 10. 2016 19.29
+7
Lepo se je živelo samo v Jugi vse do leta 1991,od takrat samo navzdol,slovenija je ena propadla država,še begunci je ne marajo,pamteni.
nikhrast
03. 10. 2016 20.10
-7
Slovenija je izjema, še vedno plava v socializmu.
bertoolin
03. 10. 2016 19.17
+3
In kaj nas mladino to danes briga!?! Objavite raje, kaj boste naredili za boljši jutri...
srebrnibreg
03. 10. 2016 20.21
+10
Kaj pa, če bi ti kaj naredil za boljši jutri ne pa, da se nekdo drugi skrbi za tvoji r! t.
puspan
03. 10. 2016 20.34
+1
ShokTherapy
03. 10. 2016 20.42
+2
bertoolin poglej kako produktiven je srebrni, vsak dan po 24 ur na dan dežura na tem portalu
srebrnibreg
03. 10. 2016 20.43
+2
Shok- prepričan sem, da si svečkar, ker tako lepo lažeš o drugih.
ShokTherapy
03. 10. 2016 20.46
+0
srebrni kaj je to svečkar? tisto kar ti tiščiš v zadnično? in mar ni res da si tu zaposlen?
ONniON
03. 10. 2016 18.28
+5
spominjam se ko je slovenija bila ena izmed držav z najnižjim deležem revščine ohhhhhhhhhhh...........
nikhrast
03. 10. 2016 20.08
-4
Ja takrat smo bili vsi reveži, prav imaš.
ONniON
03. 10. 2016 18.13
+4
takšna prihodnost kot se nakazuje sploh z pretirano uporabo tehnologij ne pelje nikamor v boljši jutri, ljudje so posledično manj družabni in aktivni, vse v merah normale, tudi stopnja tveganja revščine je v sloveniji najvišja po osamosvojitvi
Mr.
03. 10. 2016 16.57
+30
Bilo je bolje za vse!!! Ekonomija je vsaj za Slovenijo bila dobra zadolženost 20 mio Juge je bilo cca 25 milijard dolarjev a sedaj je več kot 30 milijard na 2 mio Slovencev. Ljudje životarijo in so lačni da o otrocih ne govorim!! Kapitalizem je dober samo za tajkune in grabežljivce delavna sila pa je izkoriščena in osramočena v dno duše.
Castrum
03. 10. 2016 17.48
-15
Netajkun
03. 10. 2016 17.58
-3
V stari Jugoslaviji je bilo še boljše . . takrat smo bili zadolženi samo kakšnih 500 mio ˘$ , da ne omenjamo 19 stoletja , ko sploh nismo bili zadolženi !
Nightyfly
03. 10. 2016 18.01
-1
natajkun ........... hahaha , koliko pa smo bili zapufani kot dunajski konjusniki, takrat pod Avstrijci ,torej 19 stoletje kot pravite ? Nam je Franz vse senkal ?
Castrum
03. 10. 2016 18.10
+5
Nightfly...kljub slabim stvarem, ki jih je "rajnka Avstrija" prizadejala vsem Slovencem Čehom in Slovakom, je vseeno pohvalen razvoj šolstva in izobraževanja nasploh v tem času - saj verjetno veš, da je bila prva Univerza v Slovenskem jeziku ustanovljena v Gradcu leta 1811, Da o časopisih v slovenskem jeziku v 19.stol. niti ne govorim, pa o lirikih itd. Ni bil idealen Dunaj do malih narodov, daleč od tega - je bil pa za tiste krute čase v 19.stol. bolj toleranten do malih narodov kot ostale aristokracije po Evropi.
[Frikenstein]
03. 10. 2016 18.59
+5
ljudje životarijo? hm..a na životarjenje misliš kot na vsak večer polne gostilne, po 3 ali 4 avte pri vsakih hišah al pa vsakoletne dolge vrste pred trgovinami ko ven pride novi iphone? ja. res nam gre slabo.
Die einemaister
03. 10. 2016 21.06
+1
komunjara 1
03. 10. 2016 16.37
-14
Za otroke že ne pa za starše zlata leta so bila 70. v 80ih so se začeli pojavljati raznorazni eksperimenti saumpravnega socializma ki so državo gnali iz krize v katastrofo in propad
Nightyfly
03. 10. 2016 17.56
+7
komunjara ,,,,, verjel ali ne , koncem 70-ih sem bil na Svedskem . Takrat so Svedi ze zelo na siroko zaceli vpeljevati samoupravljanje v svoj gospodarski sistem . , in to -kjerkoli je nacin upravljanja to dopuscal . Lahko se seveda prepricate . Veliko sem kot student takrat hodil okoli .Veliko so mi prijatelji tam gor pokazali in povedali . Toda nekaj je treba povedati .kar vi niste .Ni krivo samoupravljanje , ce vi veste kaj samoupravljanje sploh je . Vazno je tisto kar zadeva raven samozavedanja ljudi ,ki s takim sistemom upravljajo . Samoupravljanje ne pomeni ,da lahko ljudje jemljejo in kradejo kot se jim zahoce .To je ugonobilo zeljo oblasti , da ljudem predajo v upravljanje fabrike , stem pa tudi omejijo lopovscine in korupcijo v taistih . Svedi gredo naprej , po letu 91 pa je opcija v Sloveniji ,ki je prisla na oblast sesula se tisto kar je bilo uspesno in delovalo .Danes je kot pac je . Vse je se vedno od NARODA - ali bo dopuscal to ,ali kaj spremenil .Pika .
Castrum
03. 10. 2016 18.13
-3
Bla, bla Nightfly....Švedi so poskusno uvajali samoupravljanje v tržni sistem !!!! Halo! Razlika z Jugo 500% !
puspan
03. 10. 2016 20.41
+1
Nightfly, zakaj pa se ta tako opevani sistem ni nikjer obnesel?
Shyni
03. 10. 2016 16.29
+4
Otroštvo je najlepši del življenje, saj takrat nimaš skrbi ne obremenjuješ se s svetom v katerem živiš, ko pa začneš hodit v šolo se vse spremeni, v tvoje življenje pride mnogo skrbi, pojavijo se telefoni, družabna omrežja...nekaj podobnega pa doživiš ko imaš sam otroke, želiš si da bi imeli tako srečno otroštvo kot ga imaš sam zato skušam otroka navdušiti da sta čim več zunaj, že sedaj ko sta majhna saj se nato navadijo in počnejo tudi po tem ko zrastejo
macro
03. 10. 2016 18.46
+0
, v tvoje življenje pride mnogo skrbi, pojavijo se telefoni, družabna omrežja... ??? Kolk si star 27?
Shyni
03. 10. 2016 21.35
+1
Castrum
03. 10. 2016 16.29
-3
Naravnost neumno je govoriti o primerjavi med socializmom in kapitalizmom v smislu kvalitete življenja v obdobju zadnjih 40 let. Ko smo mi v Jugi flikali družinski proračun iz meseca v mesec na vse možne (nelegalne) načine, so Italijani živeli ( no, vsaj velika večina) bogato in precej potrošno. Tudi v devetdesetih so bili še superiorni naspram nam. Danes? Danes so , več ali manj ista pašta. Oboji smo bolj bogati kot takrat in hkrati bolj nezadovoljni.......
bu?e24 1
03. 10. 2016 16.54
+2
Kako to js sm slisu da si lahk placu use poloznce pa se piu si ga po cele dneve pa je se ostal
Paskakvali
03. 10. 2016 17.05
+6
Hehe......buče24.........če si imel kolikor toliko spodobno službo je bilo res tako.Če si pa znal še izkoristiti slabosti sistema je bilo pa že kar malo kičasto.........razni čeki .....malo mešetarjenja z markami ....itd.....
Die einemaister
03. 10. 2016 21.04
+1
ROMELS
03. 10. 2016 16.16
+15
Še enkrat: Pred 40- imi je bilo bolje, pred 30- imi leti pa že veliko slabše.
Castrum
03. 10. 2016 16.24
-1
Ma, če vprašaš Italijane bodo povedali popolnoma isto !
Paskakvali
03. 10. 2016 16.25
+8
80 so bila zlata leta.......lahko vi svečkarji trobite kar hočete.......tisti ,ki jih je živel jih ima v lepem spominu!
Castrum
03. 10. 2016 16.34
-3
Paskakvali, moja pokojna nona je rekla, da ji je bilo najbolje pod rajnko Italijo. Ma nona, zakaj? Zato, ker sem bila mlada! In tako je verjetno s tabo, takrat si bil najstnik in ti je bilo lepo. Gledano z vidika urejenosti družbe, države, sociale in zdravstva so bila osemdeseta leta katastrofa nad katastrofami. Če ne drugače se vidi to danes v pokojninski blagajni !
Paskakvali
03. 10. 2016 16.42
+0
Ne ravno najstnik pa tudi ostalo ne drži......ma si ti siguren ,da si živel ta leta v Sloveniji ?
Paskakvali
03. 10. 2016 16.43
+10
Pokojninska blagajna je bila oropana......a ne s strani SFRJ .......naša novodobna država jo je oropala.....
Die einemaister
03. 10. 2016 16.46
+3
pokoninska blagajna nima veze z 80, ampak z konc 90 oz začtka 2000, natančneje ko se je Janša odločil naredit tajkune, ki so uničli use firme in izropali pokojninsko blagajno, tako d ne bluzi od 80, ker takrat je blo ogromno firm
Paskakvali
03. 10. 2016 16.49
+10
Zdravstvo je bilo na svetovno zavidljivem nivoju.......namesto kurative se je izvajala predvsem preventiva na vseh področjih.Vsa večja podjetja so imela svoje zdravnike .......Poleg JNA je edino še zdravstvo v SFRJ imelo prktično neomejen proračun.In najbolj smešna stvar........vse je bilo za ljudstvo zastonj!
bu?e24 1
03. 10. 2016 16.57
+0
Zdej mas tud zrak zastojn no se nek cajta bo sam ne doug
Castrum
03. 10. 2016 17.47
-3
Die einemaister
03. 10. 2016 21.02
+0
ne sodi drugih po sebi, tvoj je na nivoju austrolipitka