Slovenija

Ošpice v Sloveniji: pri petih že potrdili bolezen, pri šestih še čakajo izvide

Ljubljana, 27. 11. 2014 21.25 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Nacionalni inštitut za javno zdravje trenutno opazuje 11 bolnikov. Pri petih so bolezen že laboratorijsko potrdili. Vsi so obiskali mednarodno razstavo psov v Šempetru. Največje tveganje za okužbo z virusom ošpic imajo osebe, ki so bile v stiku z bolnikom v času štirih dni pred pojavom izpuščaja in štirih dni po pojavu izpuščaja in proti ošpicam niso zaščitene.

Kdo je najbolj ogrožen?
Kdo je najbolj ogrožen? FOTO: Thinkstock

Nacionalni inštitut za javno zdravje (NIJZ) je bil za zdaj obveščen o enajstih bolnikih, pri katerih je bil postavljen sum na ošpice. Pri petih od teh enajstih so ošpice že laboratorijsko potrjene, so zapisali na spletni strani.

"Vsem bolnikom je skupno, da so obiskali mednarodno razstavo psov v Šempetru, 8. in 9. novembra 2014, na kateri so sodelovali lastniki psov iz 27 držav. Glede na to, da pri nas virus ošpic že dlje časa ne kroži, predvidevamo, da je bila okužba vnešena iz tujine. V okviru epidemiološke preiskave še vedno poteka iskanje in zaščita kontaktov (oseb, ki so bile v tesnem stiku z obolelimi: družinski člani, sodelavci, zdravstveni delavci)," so še zapisali.

Kdo je najbolj ogrožen?

Največje tveganje za okužbo z virusom ošpic imajo osebe, ki so bile v stiku z bolnikom v času štirih dni pred pojavom izpuščaja in štirih dni po pojavu izpuščaja in proti ošpicam niso zaščitene, opozarjajo na inštitutu. "To so osebe, ki proti ošpicam niso bile cepljene ali so bile cepljene nepopolno, le z enim odmerkom, ošpic niso prebolele in so rojene po letu 1960. Te osebe morajo biti cepljene proti ošpicam čim prej, da se okužba prepreči," opozarjajo.

Kaj so sploh ošpice?

Ošpice so akutna, zelo nalezljiva virusna bolezen, za katero je značilna vročina, kašelj, nahod, vnetje veznic in značilen izpuščaj. Ta se pojavi od tretjega do sedmega dneva bolezni najprej na obrazu, nato se razširi po telesu, traja pa 4–7 dni.

Kakšni so možni zapleti?

Zapleti bolezni se lahko kažejo kot vnetje srednjega ušesa, pljučnica, driska in vnetje možganskega tkiva. Smrtni izid bolezni je relativno redek.

Kakšna je inkubacijska doba?

Inkubacijska doba pri ošpicah znaša okoli 10 dni. Bolniki postanejo kužni štiri dni pred pojavom izpuščaja in ostanejo kužni do štiri dni po pojavu izpuščaja.

Kakšne so razmere v Sloveniji?

V Sloveniji je bilo obvezno cepljenje proti ošpicam uvedeno leta 1968. Od leta 1990 so otroci praviloma cepljeni proti ošpicam z dvema odmerkoma cepiva, prvi odmerek prejmejo od dopolnjenih 12 mesecev, drugega pa ob vstopu v šolo.

Na inštitutu pravijo, da Slovenija relativno dobro obvladuje ošpice z visokim deležem cepljenih proti tej bolezni. "Tako se ošpice pri nas več let sploh niso pojavljale, v zadnjih letih pa se je pojavilo nekaj vnesenih primerov ošpic, ki pa niso povzročile večjih izbruhov," pravijo.

Kako naj se zaščitimo?

Edina učinkovita zaščita pred ošpicami je cepljenje, poudarjajo v inštitutu.

Na inštitutu pravijo, da je edina učinkovita zaščita pred ošpicami cepljenje.
Na inštitutu pravijo, da je edina učinkovita zaščita pred ošpicami cepljenje. FOTO: Reuters

Komu priporočajo cepljenje?

Cepljenje proti ošpicam priporočajo vsem, ki ošpic niso preboleli ali niso bili cepljeni z dvema odmerkoma cepiva. Zelo pomembno je, da so pred ošpicami zaščiteni zdravstveni delavci, opozarjajo.

Preberite tudi: V BiH se širi preplah zaradi epidemije ošpic, število obolelih namreč iz meseca v mesec narašča. Samo oktobra je zbolelo 170 ljudi, kar je dvakrat več kot mesec prej. Med okuženimi so večinoma otroci in mladostniki, strokovnjaki zato starše pozivajo, naj cepijo svoje otroke.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (140)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Kamomilica
04. 12. 2014 20.56
a se ve ali so med zbolelimi bili tudi ceplejeni???
Apolonija Bobnar
28. 11. 2014 18.51
+1
ma jaz sem mela ošpice leta 1964, pa so rekli, kako fajn, samo da niso norice :)
Goky
28. 11. 2014 14.45
+2
Ošpice moraš imet in prebolet. Po tem pa si OK celo življenje. Če ošpic nimaš v mladosti se ti pozneje pojavljajo razne bolezni.
AnalitikA
28. 11. 2014 11.45
-1
Pogosto zasledim mnenje, da naj starši necepljenih otrok sami plačajo zdravljenje! Po analogiji bi lahko rekel, da naj starši cepljenih otrok sami plačajo zaplete, ki jih lahko povzročijo cepiva. Ali pa, naj si vsi uživalci pretiranih doz sladkorja sami plačajo zdravljenje itn. No seveda, dokler kao (uradno) ni nič povezano s cepljenjem je lahko govoriti. Vseeno pa mi še ni nihče jasno odgovoril in dokazal kako cepljenje vpliva ne samo na trenutno generacijo, ampak tudi na naslednje generacije cepljenih otrok. Naravna imunost se genetsko prenaša iz mame na otroka. Umetna - cepljena imunost pa ... Vedno več je govora o tem, da cepiva zmanjšajo naravno imunost, še posebej naslednjih generacijam. Res ne vem kako preživijo tisti, ki živijo v drugih Evropskih državah, kjer cepljenje ni obvezno. Ko bi se zdravniki z isto vnemo kot to počnejo pri cepljenju zavzemali za bolj zdrav slog življenje. Zakaj ni takšne PR kampanje s strani novinarjev in zdravnikov na področju sladkih pijač, pesticidov, onesnaženih voda, umazanega zraka, hrane, ki ne raste na soncu, hormonsko napumpanih živalih, izumiranja čebel ... Ko bi bil vsak dan en članek o teh stvareh bi se hitro kaj spremenilo. Tako pa ... tu pa tam je že kaj, resno pa se s tem nihče, razen kakšnih čudakov ne ukvarja.
taav
28. 11. 2014 12.57
+6
Glej, razlaganje osnov precepljenosti generacij takim, kot si ti, je čista izguba časa.
AnalitikA
03. 12. 2014 11.10
Žal mi na 24ur brišejo linke do virov, ki govorijo o tem da s cepljenjem počasi izgubljamo naravno imunost. V povprečju pa so necepljeni otroci bolj zdravi kot cepljeni. Nevarnost težkih bolezni seveda obstaja, tega se zavedam. Vendar v 21. st. ostajajo tudi druge rešitve in ne cepljenje celotne populacije. Če začneš enkrat poslušati tudi strokovnjake, ki ne zagovarjajo cepljenja, potem so stvari hitro zelo logične (medtem ko drugi ne dajejo logičnih pojasnil, saj niti točno ne vedo kaj je v cepivih in nočejo objaviti uradnih stranskih učinkov). Ne vidim pa razloga zakaj bi moral enim strokovnjakom apriori bolj verjeti kot drugim. Čeprav je kratkoročno morda lažje cepiti, pa so dolgoročne posledice čez 2 - 3 generacije lahko katastrofalne. In tega ne bo naredila narava, ampak človek.
janezpodre
28. 11. 2014 11.42
+1
Pa, da ne bi zdej ošpičarjev peljal k zdravniku. Ker ste tolk pametn, da jih niste pustil cept, jih še sami pozdravte.
mulacula
28. 11. 2014 11.33
+7
toliko o NECEPLJENJU otrok.......
0100011110111
28. 11. 2014 10.51
+4
Ja saj včasih smo meli tudi takele epidemije v vrtcih, pa noben ni še šel po eno dozo cepiva. Ošpice je pač treba prebolet, smrtnost je tako redka, da bi se lahko prej špricane jabolke bali. Ne razumem zakaj zganjate paniko. Mediji pa jim delajo reklamo.
Against
28. 11. 2014 10.26
+9
Dokler boste žrli svinjarijo iz raznih trgovin, ki vam jo prodajajo in prodajo vam svinjarije toliko, da glava boli, v količinah, ki presegajo škodljive snovi v vsakem cepivu, do takrat se nimate kaj oglašati, da pa so cepiva nevarna. Nevarni ste sami sebi. Nevarni ste postali, ko ste se prenehali učiti v Oš, ko ste sprejeli religijo namesto znanosti, vedeževanja, namesto faktov. Nevarni ste nam vsem. AMEN
Lakiluk
28. 11. 2014 10.28
+2
Against
28. 11. 2014 10.31
+0
Lakiluk
28. 11. 2014 10.40
+0
Against
28. 11. 2014 10.44
+6
Hm. Napačno vprašanje zame. Zate pa, kako veš, da je? "veš"bi ti poudaril, da bi najprej premislil, kaj ta beseda pomeni. Še cerkev pravi "verujem v enega bla bla" in ne pravi "verjamem". SSKJ pozna razliko, cerkev pozna razliko. Logika pravi - da dokazuje tisti, ki trdi, da nekaj obstaja. Mi, ki trdimo, da nekaj ne obstaja, imamo lažje delo. Zgolj zanikamo, ker nam ne rabi dokazavit neobstoja, niti ni to mogoče. Ni mogoče, kapiš. Torej ne rabim vedeti. Ko mi ga boš pa pokazal, bom rekel, prav imaš. Vendar te pravljice ne bova videla, razen pod vplivom gobic.
Lakiluk
28. 11. 2014 12.32
slaplanc
28. 11. 2014 10.17
-5
Sam imam otroka, ki je imel hude reakcije na cepljenje, nikoli prej nisem pomislil, da ga ne bi dal cepit, sedaj pa se dajem z zdravniki, državo... in vam lahko povem iz lastnih izkušenj, da se v tej krasni državi ne da kar zmislit, da otrok ne bo cepljen, ker finančno ne preživiš...zaradi kazni seveda, ki ti jih naloži država. Moj otrok je bil cepljen, večkrat, pa ima žal take reakcije, vsakič hujše, da se ga bojim še kdaj cepiti, ker ne vem, kako se bo končalo, zadnje cepljenje je bilo na meji, upajte, da se vašim to ne zgodi, nikoli ne veš. Dokler nimate izkušenj, je otrok z avtizmom oz. s "skurjenimi" možgani od vročine oz. cel revmatičen ..... - od cepljenja seveda!.... skrb staršev...vas se seveda to ne tiče, je samo eden izmed, ko pa to zadene vašega otroka pa na to gledate drugače! In tukaj se gre za pravico odločanja! Vsem vam pa, ki ste pridno cepljeni in imate precepljene otroke, ja kaj za Boga vas pa skrbi in se razburjate in si kradete čas s takimi (za vas) nepomembnimi zadevami kot so ošpice? Saj bodo itak samo necepljeni zboleli za takimi boleznimi, mar ne? ;-) Vi ste imuni....
grim3
28. 11. 2014 10.27
+5
Prav rad bi spoznal zdravnike, ki kljub temu, da ima pacient po vsakem cepljenju "hude reakcije", nadaljujejo s cepljenjem. Ker so ali totalno nesposobni in nimajo kaj biti zdravniki, ali pa pretravaš/si izmišljuješ.
eiffel
28. 11. 2014 10.32
+3
Problem je dokazati, da so "hude reakcije" od cepljenja. Kolikor poslušam starše otrok, ki mislijo, da so zboleli od cepljenja, je problem, da zdravnik trdi, da od cepljenja pa že ne, čeprav so zboleli časovno tik po cepljenju.
Against
28. 11. 2014 10.36
+4
Vendar če vsakič zboli časovno po cepljenju, potem neka korelacija je. Vendar odvisno zakaj zboli -alergija na kaj skupnega cepivom? Vendar - ali to pretehta posledice necepljenja? IMO ne. Starši pa tudi velikokrat potencirajo stvari do neba in ne vidijo nič kot trenutne slabe situacije. Boh ve, koliko nas je sploh živih zaradi cepiv. Podobno kot če antibiotikov ne bi bilo. Bi imeli 10% populacije, ostalo pa po žegnih.
0100011110111
28. 11. 2014 10.53
+4
MiniCAK točno tak! Starši dandanes potencirajo strah do vesolja! Včasih smo meli tudi reakcije na cepljenje, pa smo še zdaj tu! Sicer pa za hude bolezni bolje bit cepljen, drugače boste starši v 21. stoletje vrnili bolezni iz srednjega veka! Za ošpice pa drugače ne rabite paničarit.
grumf
28. 11. 2014 11.14
+2
Eno vprašanje, je tu kdo, ki je zaradi necepljenja že dobil kazen? Veliko se govori o tem, samo da bi nekdo rekel; dobil sem položnico, kazen za xxx Eur, tega še nisem zasledil. je kdo?
Vsi1vzdevki1so1zasedeni
28. 11. 2014 11.33
Ja, so dobilvali položnice in to lahko čisto enostavno zaslediš na Googlu, če le probaš.
grumf
28. 11. 2014 12.06
hmm. sem pogledal in ne najdem primera iz zadnjih let.. Mi lahko pomagaš prosim, rad bi videl dejsnki primer, ko je nekdo moral plačati za svojo odločitev za ne-cepljenje otroka. Pa ne me narobe razumeti; sem za prostovoljno cepljenje, moji otroci so cepljeni.
mvlm1
28. 11. 2014 09.51
+23
Za tiste otroke, ki niso cepljeni, naj plačajo starši zdravljenje iz lastnega žepa. Drugače pa se je preveč razpasla ta kampanja proti cepljenju. Še malo, pa se bodo začele pojavljati bolezni, ki jih ni že 100 let.Potem bo šlo pa spet za zaroto farmacije..
MakaloncaXY
28. 11. 2014 10.03
+4
cepljenje je obvezno z razlogom, zdaj pa nas sami nosijo svoje posledice.
Lakiluk
28. 11. 2014 09.47
+2
Ne hodit na razne razstave domačih živali in tam božat vse povprek, ker so tako cort.
571
28. 11. 2014 09.22
+30
Ali so bili otroci, ki so zboleli za ošpicami v Sloveniji ceplejni ali ne? Kaj ni to najpomembnejše vprašanje od kar nas filate s članki o škodljivosti cepiv. Torej še enkrat ALI SO BILI OBOLELI OTROCI CEPLJENI ALI NE???? Se bo našel novinar, ki bo pripravljen izbrskati odgovor?
FCL
28. 11. 2014 11.31
-2
Ne bo, ker ne sme...niti ene študije o škodljivosti cepiv ni na celem svetu, toliko o tem.
Grenkosned
28. 11. 2014 09.12
+17
Cepljenje ni nekaj, kar se tiče posameznika, ampak celotnega populacije, zato mora biti cepljene OBVEZNO ! Samo na ta način se lahko vzdržuje kolektivna imunost, ki ščiti tiste, ki se zaradi slabega imunskega sistema ne morejo cepiti in tudi ščiti pred tem, da se nalezljive otroške bolezni ne morejo ponovno razširiti! Pa nehajte že filozofirati o možnosti izbire, saj to vodi v pogubo!
grim3
28. 11. 2014 09.20
+19
Jah ne... Starši pa ja najbolje vedo, kaj je najboljše za njihove sončke! Ko gre za njihove sončke, so vsi strokovnjaki za vse! Za druge sončke jih pa boli k*...
grumf
28. 11. 2014 09.24
-1
pač.. naj bo prostovoljno. Tisti, ki je cepljen je tako ali tako zaščiten.. Grem pa stavit, da bo država kriva, ko se bodo potem začele vračati določene bolezni. Mogoče celo kaki tujci, sigurno bodo priročen krivec..
PredsednikPepe
28. 11. 2014 09.29
+4
Tisti, ki o bili cepljeni, ne bodo zboleli. Vprašal bi strokovnjaka iz Kopra (menda se piše Pretnar?), ki odločno nasprotuje cepljenju, in tiste starše, ki prav tako nočejo, da se cepijo njihovi otroci, če so pripravljeni prevzeti odgovornost za morebitno epidemijo. Pa še to: tisti strokovnjak iz Kopra je napovedoval, da bodo tisti, ki so se cepili proti novi gripi, po šestih mesecih čutili resne posledice cepljenja. Se je kdo vprašal, kakšen strokovnjak je to, vkljub njegovim visokim akademskim nazivom? Se je kdo vprašal, če se starši, ki ne dovolijo cepljenja svojih otrok, zavedajo tudi svojih dolžnosti, ne samosvojih pravic?
grim3
28. 11. 2014 09.29
+6
Ne, tisti ki je cepljen ni tako ali tako zaščiten. Ker cepljenje ni 100% zaščita. Dajte si že izbiti te bedarije iz glave. In ne govorit, da to trdijo zdravniki/farmacevti, ker to preprosto ni res. Noben proizvajalec cepiv ne trdi, da so njihova 100% zanesljiva. To trdi kvečjemu kakšen zdravnik, ki nima pojma (pa še to dvomim).
grumf
28. 11. 2014 09.34
-2
ok no, govorimo o razliki med cepljenjem in ne-cepljenjem. za 100% zaščite pa ja, vsak debi ve...
grim3
28. 11. 2014 09.39
-1
Torej, če je cepivo 99% zanesljivo, je to 1 izmed 100 otrok, ki je bil cepljen pa ni zaščiten. Kaj če ravno ta otrok potem zboli in ima hude zaplete zaradi bolezni. Morda celo umre zaradi komplikacij. Si pripravljen prevzeti odgovornost?
grumf
28. 11. 2014 09.41
hahahahah, kak kretenizem je zdej tole? Jest prevzemam odgovornost za svoja dejanja in odločitve. Če bi vsak naredil samo to - bi bilo vse ok.
grim3
28. 11. 2014 10.00
+1
Kakšen kretenizem? Ker sem te vprašal o hipotetični, a verjetni situaciji? Svašta...
grumf
28. 11. 2014 11.04
-1
kretenizem je tole vprašnje glede odgovornosti;
METKA102
28. 11. 2014 09.01
+14
Če že pišete o tem, napišite, ali so bili ti bolniki cepljeni ali ne, ker sicer je vsa debata brezpredmetna. Le ugibanje.
Sara Rebek
28. 11. 2014 09.00
+2
Odspodaj je nekdo Slovenijo primerjal z Afriko. Češ tam so otroci bolni ker niso cepljeni. Za božjo voljo primerjajte se z eu kje cepljenje ni obvezno in so higienske razmere podobne. Mogoče slišite, da se tam govori o epidemijah in iz tega dela medijski cirkus? Sprašujem se ali vsi tisti, ki govorijo o tem, da so zboleli necepljeni ne znajo misliti s svojo glavo. To nikjer ne piše. Zna biti ravno obratno.
don_samo
28. 11. 2014 08.55
+0
uh, če pride to v parlament bo vlada padla, dobesedno!
nnnnnnnnnnn
28. 11. 2014 08.38
+17
Konec Ebole, čas za ošpice
mismotu
28. 11. 2014 08.35
-4
Pa kaj se sekirate z ošpicami. Mi, ki smo malo starejši, smo jih vsi preboleli in smo še vedno zdravi in živi. To s cepljenjem pa: Uvedba prostovoljnega cepljenja in konec. Farmacija nam itak vse vsiljuje in prodaja, samo, da služijo. Otrok je moj in jaz odločam do njegovega 18. leta, kaj in kako bo cepljen. Tisti pa, ki se bojite, ne skrbeti. Če boste vašega otroka cepili, bo itak zaščiten pred tistimi, ki niso cepljeni.
caspera1
28. 11. 2014 08.42
-5
Se strinjam, vsak po svoji vesti in pameti.
grim3
28. 11. 2014 08.50
+14
Tole razmišljanje "Otrok je moj in jaz odločam do njegovega 18. leta" je pa totalno mimo. Kot da govoriš o psu.
blokirani
28. 11. 2014 08.52
+3
MršPizda
28. 11. 2014 11.44
-1
Kakšno prostovoljno cepljenje, a si ti prfuknen? Cepljenje mora biti obvezno! HALO? Kolektivna imunost pa te fore? Če ne mislte cepit svojih otrok se čimprej izselte v Afriko, skratka daleč stran od mene in mojih bližnjih!
sranjeodproplus
28. 11. 2014 08.22
+3
farmacevtska propaganda...
mismotu
28. 11. 2014 08.30
+0
JugoslavLjubi?
28. 11. 2014 08.20
+6
Ošpice dobijo tisti, ki kaj ušpičijo, v Sloveniji se zato pričakuje epidemija ošpic z epicentrom na Šubičevi.