Slovenija

'Osmešili se bomo pred svetom'

Ljubljana, 16. 07. 2009 15.45 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

V Zaresu se sprašujejo, zakaj je tožilstvo v primeru Janše, ki naj bi po poročanju finskega novinarja pri nakupu oklepnikov prejel podkupnino, vložilo zahtevo za preiskavo zoper Berglunda.

Poslanska skupina (PS) Zares je na vrhovno državno tožilstvo naslovila javno vprašanje, kaj je tožilstvo vodilo k temu, da je na sodišče vložilo zahtevo za preiskavo zoper finskega novinarja Magnusa Berglunda, je na novinarski konferenci povedala vodja PS Cveta Zalokar Oražem. V Zaresu menijo, da si primer ne zasluži pregona po uradni dolžnosti.

V Zares menijo, da si primer ne zasluži pregona po uradni dolžnosti, ampak bi moral takratni premier Janša vložiti zasebno tožbo.
V Zares menijo, da si primer ne zasluži pregona po uradni dolžnosti, ampak bi moral takratni premier Janša vložiti zasebno tožbo. FOTO: POP TV

V PS Zares so bili po besedah Zalokar Oražmove presenečeni, ko so zvedeli, da je tožilstvo zoper Berglunda vložilo zahtevo za preiskavo zaradi kaznivega dejanja žaljive obdolžitve. Po njihovem mnenju si namreč primer ne zasluži pregona po uradni dolžnosti, pač pa bi moral namesto tega takratni premier Janez Janša vložiti zasebno tožbo.

Obtožba finskega novinarja, da je Janša pri nakupu oklepnikov 8 x 8 prejel podkupnino, se je namreč po prepričanju Zaresa nanašala na Janeza Janšo kot zasebnika, in ne na Janeza Janšo kot predsednika vlade, kazenski postopek pa se "lahko po uradni dolžnosti uvede le, če je žaljiva obdolžitev storjena zoper državni organ ali uradno osebo". Tudi zato se jim zdi v Zaresu absurdno, da je tožilstvo zadevo prekvalificiralo v zadevo za kazenski pregon.

Za to, da je tožilstvo to storilo, sta bili po njenem sicer odločilna dva "momenta. V primeru, da bi Janša sam sprožil civilno-kazensko tožbo, bi postopek potekal na Finskem, v tem primeru pa bo potekal v Sloveniji. Predvidevamo, da se Janša ne želi soočiti s finskimi organi na finskih tleh," je dejala.

Oražmova: Osmešili se bomo pred mednarodno javnostjo

Prepričana je tudi, da se bomo zaredi zahteve za preiskave "osmešili pred mednarodno javnostjo", ob tem pa se po njenem postavlja tudi "vprašanje, že večkrat izpostavljene funkcije, ki jo je Barbara Brezigar v zgodovini svojega dela že večkrat opravila, to je ščitenja lika in dela Janeza Janše".
Na vprašanje, zakaj so pismo naslovili na generalno državno tožilko Barbaro Brezigar in ne na tožilca, ki vodi zadevo, saj se Brezigarjeva ne sme vtikati v njegovo delo, je Zalokar Oražmova pojasnila, da je Brezigarjeva tista, ki usmerja delo tožilstva. Lahko pa po njenem vprašanje, če bo tako presodila, pošlje tudi tožilcu.

Na vrhovnem državnem tožilstvu so povedali, da javnega vprašanja Zaresa ne bodo komentirali, dokler ga tudi uradno ne prejmejo.
Na vrhovnem državnem tožilstvu so povedali, da javnega vprašanja Zaresa ne bodo komentirali, dokler ga tudi uradno ne prejmejo. FOTO: POP TV

Na vprašanje, ali se v Zaresu ne bojijo očitkov o političnih pritiskih na tožilstvo, na kar je danes v izjavi opozoril tudi premier Borut Pahor, pa je odgovorila, da ima stranka dolžnost opozoriti na to, če tožilstvo v podobnih primerih ravna različno. Po njenem prepričanju namreč tožilstvo ni ukrepalo enako, ko je šlo za izjave glede nekdanjega predsednika Janeza Drnovška in posamezne primere sovražnega govora. Sprememb kazenskega zakonika, ki tožilstvo že od osamosvojitve naprej dajejo pravno podlago za takšne postopke, pa po njenih besedah v Zaresu do zdaj niso predlagali, se bodo pa o tem pogovorili s pravnimi strokovnjaki.

Na koncu je odgovorila še na vprašanje, ali je Brezigarjeva po njenem še lahko državna tožilka. Povedala je, da bo v jeseni v DZ potekala razprava o poročilu o delu tožilstva v preteklem letu, "takrat pa bo tudi primeren trenutek, da ocenimo, ali tožilstvo dela dobro. Če bomo takrat ugotovili, da je temu tako, potem bo lahko Barbara Brezigar zaključila morda tudi svoj mandat," je dejala.

Brezigarjeva: Gre za oceno tožilca

Pri zahtevi za preiskavo zoper finskega novinarja Magnusa Berglunda gre za oceno tožilca, da gre za kaznivi dejanji žaljive obdolžitve, je povedala generalna državna tožilka Barbara Brezigar. Kot je pojasnila, je zdaj na sodišču, da se odloči, ali je zahteva utemeljena ali ne. Če bo preiskava uvedena, bo po njenih besedah potrebno zaslišanje obdolženca in izvedba vseh drugih morebitnih dokazov. Nato bo zadeva zaključena in vrnjena nazaj tožilstvu, ki se bo odločilo, ali bo na podlagi preiskave vložil obtožnico ali ne, je pojasnila.

V zvezi z izjavami novinarja Berglunda, objavljenimi v današnjem Dnevniku, je dejala, da je na podlagi teh izjav in drugih indicev prepričana, da zaplet zaradi finske note članicam OECD ni bil rezultat finskih ugotovitev, ampak rezultat posredovanja iz Slovenije. Finska nota je lahko le rezultat poskusa diskreditacije državnega tožilstva, je poudarila. Berglund je za omenjeni časnik sicer med drugim povedal: "Pomembno je vedeti, da me preganja tožilstvo, ki ga vodi Barbara Brezigar, ki je v zadnjih letih dala od sebe najboljše, kar zmore, da bi zavarovala Janeza Janšo."

Brezigarjeva je povedala, da je proti tistemu, kar se je zgodilo na sestanku delovne skupine OECD, protestirala in o problemu obvestila predsednika vlade Boruta Pahorja in ministra za pravosodje Aleša Zalarja. Ocenila je namreč, da gre za žalitev države in da morata biti s tem seznanjena. "To je bila naša interna komunikacija," je zatrdila. Nota je bila po njenih besedah označena z oznako "confidential" (zaupno). "Kako in zakaj je prišlo v javnost, boste morali vprašati koga drugega," je dejala.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (47)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

-qp-
17. 07. 2009 09.54
Očitno je nekoga ZARES strah, da bi prišla resnica o aferi Patria na dan...
sottozero
17. 07. 2009 08.22
HOČEMO RESNICO ! IN TO V CELOTI ! PA NAJ BO KAKRŠNAKOLI ŽE !
sottozero
17. 07. 2009 08.22
Sedanja koalicija je KLJUČNO prednost dobila z zadevo PATRIA. Tudi sam sem bil za "poraz" prejšnje koalicije. In DOKAZALI NISO NIČ. Zadeva je šla po volitvah POD PREPROGO. Sedaj pa želimo od TE KOALICIJE, da RAZIŠČE zadevo. Kar se tiče ZARES, se bomo res (smo se že) osmešili. ULTRA LOPOV vodi stranko, ki "se reklamira za delavsko, socialno & ljudsko"...zastopa pa interes KAPITALA... ...še posebno g. Golobiča in njegovih pajdašev.
VolilecSI
16. 07. 2009 23.47
Uuu, kako je debela zaresovka zaskrbljena, hahaha
RADO62
16. 07. 2009 22.34
'Osmešili se bomo pred svetom'??? Osmešili ste se, ko ste lansirali to lažno afero dragi zaresovci... Skupaj z gospodom Cviklom in par predanimi novinarji ste zgradili konstrukt zato, da bi se maščevali, ker je bila sistemska tehnika izločena iz razpisa in ste tako bili prikrajšani za mastne provizije.... heh
RADO62
16. 07. 2009 22.07
Zares jih je strah, da bo resnica pricurljala na dan... Mislim, da je že čas, da nekdo s prstom pokaže na krivce te izmišljene afere, ki je omogočila zmago SD-ja na volitvah... Tokrat je čas, da nekdo zares odgovarja za izrečene laži in podkupnine, ki so bile dane finskemu odvisniku Berglundu za katerega se v zadnjih časih govori, da se mu je finančno stanje zelo izboljšalo.... heh
nightangel
16. 07. 2009 22.00
@Balonček ne zagovarjaj več teh rdečkarjev,saj vemo,da si rdeč z dušo in telesom!
Sladkamaja86
16. 07. 2009 21.43
še prav ima, zares se bodo osmešili
matjazr7
16. 07. 2009 19.41
Ja, Tonček Balonček, vsem nam je jasno kako v Sloveniji delujejo stvari. Leta 2004 je narod glasoval proti Ropu in je prišel Janša na oblast, 2008 je glasoval proti Janši, pa je prišel Pahor na oblast. Leta 2012 pa bo narod glasoval proti Pahorju, pa bo prišel kdo drug na oblast. Seveda če bodo še sploh volitve, če do takrat še ne bo imenovan kak dosmrtni predsednik. Pardon doživljenski predsednik. Tako delujejo stvari pri nas in tako je. Je zelo malo tistih volilcev, ki zaupajo neki stranki, večina se odloča po kriteriju "vse, samo tega pa ne". NSi in SLS sta pa zabluzili in zato nista prišli do boljšega rezultata. Bajuka so pač mediji ožigosali kot najslabšega možnega finančnega ministra, čeprav je bil pravi genijalec v primerjavi s sedanjim Križaničem, SLS je pa vodil tajkunov brat. Halo? A take misliš, da bo kdo volil, če imaš na voljo brezmadežne in nove kandidate, kot so Pahor, Kresalova in Golobič? :)
Marija Krebs
16. 07. 2009 19.35
Do maja 2012 bo pa menda ja znano vse glede Patrie.
LEGIOETRANGERE
16. 07. 2009 19.19
Ultra zares lopovi še naprej lažejo javnosti. Očitno so globoko vpleteni v afero Patria. In ko niso dobili denarja sodaj zganjajo bedastoče.
Tonček Balonček
16. 07. 2009 19.06
Vsi vemo, da imata Janša in Vizjak pripravljene ukrepe, skupaj z bajukom bi premagali to krizo, zdaj pa imamo, kar smo volili. Ampak v življenju vedno pride kazen božja, če ne poslušamo dušnih pastitrev in ne zaupamo župnikom! Spet s eje izkazalo, kako prav imajo, kadar govorijo pri pridigah!
Tonček Balonček
16. 07. 2009 18.53
Kaj res nikomur ni jasno, da je an volitvah Janša dobil nekoliko več odstotkov samo na račun propada in uničenja NSi-ja ter par procentov na rovaš Ljudske stranke, vs eskupaj pa je bilo seveda daleč premalo, osmešil bi se in izdal svoje volilce, če bi s ežel koalicijo z jelinčičem, malikovalcem Titovega kipa na svojem vrtu in gorečega apologeta partizanov ter NOB, pravnomočno obsojenega zaradi ropanja skralne umetniške slovenske kulturne premične dediščine! A tako koalicijo naj bi imeli? Sorry, to je golo dejstvo, štejejo pa le dejstva. Vse afere s patrijami, Slovenski itedniki, "zreditev" plačnega sistema in 100 EUR po glavi upokojencev, ki so jih prejeli teden pred vabilom na volitve , toplidijaški obroki in vinjetami so kaplja v to politično mlako.
manco-capac
16. 07. 2009 18.49
Jaz pa se strinjam z ugotovitvami g. Berglunda.
CezDrnInStrn
16. 07. 2009 18.48
Ahahaha....kakor so pred volitvami mahali s papirji in dokazi, bi moral JJ sedet že nekaj časa! Ampak če nimaš NIČ, narediš NIČ! Oražem...bodi vesela, da si še en mandat v parlamentu !
matjazr7
16. 07. 2009 18.47
Če mene kdo vpraša, si Berglund ni zaslužil tožbe, temveč bi ga moral kak Sovin ostrostrelec odrešiti muk. To da je žalil Slovenijo, je še najmanjša stvar. Huje je, da smo po njegovi zaslugi dobili najslabšo možno vlado za te razmere, kot so sedaj in da bomo po njihovi zaslugi Slovenci ostali še brez tisto malega, kar nam bo sedanja kriza pustila. Cveti Oražem bi moral nekdo povedati, da ji že na obrazu piše, da laže in škoda sape, ki jo porabi za nakladanje. Njen predsednik je pa še nekajkrat hujši tič. Pri teh kvazi levičarjih je že v njihovih izjavah jasno, da se na smrt bojijo Urškinega novopečenega soproga in da bodo naredili vse, da ga popljuvajo. Kar pa zadeva patrij. Vsi vzvodi oblasti so v vaših rokah, gospoda, nihče vam ne bo mogel nič, če jutri začne polovica zaposlenih delati na zbiranju dokazov o Janševi krivdi, bodo vsaj kaj delali, a vas je strah, da ne boste našli nič in da bo še tisti polovici vaših volilcev, s katerimi vas druži strah pred Janšo, jasno, da je vse skupaj navadna nategavščina starih partijskih mačkov ali pa, da je tipček bolj pameten, kot vi vsi skupaj. Sem pa že lani rekel, da je Janša imel srečo, da ni zmagal na volitvah. Tako lahko sedaj njegovi pametujejo, čeprav bi bili v istem dreku, tudi če bi bil on predsednik. Je pa res, da bi bilo bolj zabavno, saj bi verjetno stari mački, s svojo marioneto Semoličem, vsak teden organizirali kakšno množično stavko.
Milan Koleznik
16. 07. 2009 18.29
gospa Oražmova osmešili ste se tudi zaradi Golobiča,a tam ne šteje.
tron3
16. 07. 2009 18.26
Se strinjam da primer ne zasluži pregona po uradni dolžnosti, ampak Gregor Golubič in kompanija, to pa je pozabla povedat
Leandra
16. 07. 2009 17.54
Slovenski pravosodni sistem sestavljen iz umsko retardiranih ljudi, ki...strokovnoio delavcem pokaže Fakiča...LDS - ovski hijeni pa odmeri 400 000 Evrov odpravnine kaže na kriminalno državo in sodbe v imenu LDS - a in kakšne umobolnice.. Kaj drugega od takšnih, ki trdijo, da je demokracija in pravna država odvisna od njihovih plač tako ni za pričakovati.. Še zbor po Nosu je bolje izgledal..
Boštjan Bukova Drva
16. 07. 2009 17.36
ZARES so mi izbrisali komentar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1