Slovenija

Opozicija zahteva ustavno presojo sklepa o nedopustnosti referenduma o SV

Ljubljana, 08. 12. 2020 15.25 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Poslanci Levice, LMŠ, SD in SAB so na ustavno sodišče vložili zahtevo za oceno ustavnosti sklepa o nedopustnosti razpisa referenduma o zakonu o zagotavljanju sredstev za investicije v SV. Predlagajo, naj sodišče zadevo obravnava absolutno prednostno, naj zadrži izvajanje zakona ter razveljavi tako sklep o nedopustnosti referenduma kot sam zakon.

Levica in SD sta 26. novembra v DZ vložili več kot 28.000 podpisov za začetek referendumskih postopkov glede zakona o investicijah v Slovenski vojski (SV) v letih od 2021 so 2026, ki v omenjenem obdobju predvideva 780 milijonov evrov sredstev za vojaške naložbe. DZ je dan zatem potrdil sklep o nedopustnosti referenduma. Ministrstvo za obrambo je predlog sklepa podkrepilo s pravnim mnenjem.

Poslanci Levice, LMŠ, SD in SAB pa so s prvopodpisanim vodjem poslanske skupine Levica Matejem T. Vatovcem danes vložili zahtevo za oceno ustavnosti omenjenega sklepa. Ustavnemu sodišču predlagajo, da ugotovi neustavnost sklepa in ga odpravi. 

Prva alineja drugega odstavka 90. člena ustave določa, da referenduma ni dopustno razpisati o zakonih o nujnih ukrepih za zagotovitev obrambe države, varnosti ali odprave posledic naravnih nesreč. Vlagatelji zahteve pa so prepričani, da sprejeti zakon ni nujne narave. Po ocenah koordinatorja Levice Luke Mesca bo zelo težko utemeljiti nujnost tega zakona. "Ta zakon ni bil sprejet po nujnem postopku, niti ni bil ob tem predložen sklep o nedopustnosti referenduma. Po rednem postopku je bil v obravnavi več kot pet mesecev," je Mesec dejal na današnji novinarski konferenci v DZ.

Obrambni minister Matej Tonin se je za predlog sklepa o nedopustnosti referenduma po njegovem mnenju odločil šele takrat, ko je ugotovil, da lahko zberejo podpise za referendum, in da "za zapravljanje 780 milijonov evrov za vojsko nima podpore javnosti".Prav tako Slovenija trenutno ni v vojni nevarnosti, "pač pa je ogrožena zdravstveno, socialno in gospodarsko", je še ocenil Mesec.

Vlagatelji zahteve za oceno ustavnosti menijo, da je sklep tudi v nasprotju s tretjim členom ustave, ki določa, da ima v Sloveniji oblast ljudstvo, in v nasprotju s 44. členom ustave, ki določa, da ima vsak državljan pravico, da v skladu z zakonom neposredno ali po izvoljenih predstavnikih sodeluje pri upravljanju javnih zadev.

"Tako kot je bila v prejšnji krizi na tnalu likvidnost ali solventnost države in javnih financ, sta tokrat na tnalu demokracija in ustavna ureditev," meni Mesec. Odločitev ustavnega sodišča pričakuje v 30 dneh.

Poslanka LMŠ Tina Heferle je ocenila, da ne gre za zakon, od katerega bi bil odvisen obstoj varnosti in obrambe države, pač pa za navaden zakon o investicijah in državljani bi morali imeti pravico o tem odločati na referendumu. "Da je tej vladi postalo samoumevno prepovedovati referendumsko pobudo, je nevarno in kaže na to, da ima velik problem z demokracijo," je poudarila.

Poslanka SD Meira Hot meni, da smo zadnje mesece priča sistematični razgradnji pravne države. Po njenem mnenju je koalicija s sklepom o nedopustnosti referenduma arbitrarno posegla v nekaj, kar bi moralo biti v demokratičnih državah samoumevno, torej dopustiti ljudem do soodločanja na referendumu. "Koalicija je ustavo prodala za 780 milijonov evrov," meni poslanka.

Poslanec SAB Marko Bandelli je spomnil na aktualne razmere, povezane z epidemijo. Po njegovih besedah je država popolnoma na kolenih na več področjih, medtem pa se pogovarjajo o ustavni presoji sklepa o nedopustnosti referenduma o vojaških naložbah. "Povejte, kdo je tu nor," je pozval. Bandelli ocenjuje, da morajo o teh vojaških naložbah odločiti državljani.

Matej Tonin in Luka Mesec.
Matej Tonin in Luka Mesec. FOTO: Miro Majcen
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (117)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

silvo.uzmah
09. 12. 2020 08.18
-1
Pa kaj vam na levi še zdaj ni jasno, da vojska mora biti, oblečena oborožena in sita. Začnite se ukvarjat še z čim pametnejšim, brez vojske tudi države ne bo.
Blokiran Drugi Človek
09. 12. 2020 17.46
-1
Kaj vam še ni jasno da nas je samo 2 miljona in da nimamo številk za vojskovanje. V vsakem primeru smo odvisni od drugih...
dol?ela
08. 12. 2020 19.25
+2
v naravnih nesrečah,v pandemiji k jo rabimo je ni,zakaj bi jo rabili in zalagali da hodijo na misije v tujino.drugače pa niti malo ni samooskrbna tko da če že mislimo vojsko imet naj se malo zgledujejo kako je to počela JNA je bila zelo priljubljena pri ljudeh.plus tega je ogromno za ljudi naredla naši pa samo ležijo po kasarnah in denar vlečejo
marker1
08. 12. 2020 18.08
+9
SV bo 100% dobila denar za modernizacijo, pa če se vsi levičarji postavite na trepalnice.
Heretik1
08. 12. 2020 18.08
-3
Zakaj se diktatorska vlada tako boji volje ljudstva?
Xdshagahhs
08. 12. 2020 17.28
-9
Gospod.. Luka Mesec... A lahko prosim pridem do besede....
Xdshagahhs
08. 12. 2020 17.28
-9
area51
08. 12. 2020 17.23
+11
NAROD, KI NE HRANI SVOJE VOJSKE BO PREJ KO SLEJ HRANIL TUJO!!!!!!To si dobro zapomnite....Danes morda velja še bolj, kot za časa juge, ko smo dajali 5% in več bdp za vojsko....danes pa levičarski izdajalci odrekajo temu temelju države in suverenosti še tisti 1%....
area51
08. 12. 2020 17.26
+11
In 5% bdp smo dajali pri 10x nižjem standardu, kot ga uživamo sedaj....
Blokiran Drugi Človek
08. 12. 2020 17.27
-4
Valda da bomo tujo hranili. Kdorkoli okoli nas se odloči zakorakati v našo državo si nas lahko prilasti. Samo 2miljona nas je, ne pozabiti tega
Neen Nedrug
08. 12. 2020 17.28
+0
smo vidli 91 kako so nas pohodli ja... se strinjam s tabo
Blokiran Drugi Človek
08. 12. 2020 17.31
-3
91 zelo huda vojna... Vojska ki ni vedela kaj dela v naših krajih se je obrnila in odšla domov. Res višek vojskovanja
piu
08. 12. 2020 17.31
-4
Kosovo (1,9 mio prebivalcev) je premagalo Srbijo....
Blokiran Drugi Človek
08. 12. 2020 17.33
+1
Neen Nedrug
08. 12. 2020 17.36
+1
tud slovenci se ne bomo sami vojskovali... zato pa smo v NATO... ampak vem, da je to za tebe kvantna fizika in da ne boš razumel
piu
08. 12. 2020 17.36
-4
Srbija je imela Ruse in Kitajce na svoji strani pa jim ni nič pomagalo.....
Blokiran Drugi Človek
08. 12. 2020 17.41
+0
Crash kaj smo dosegli, če smo v obeh primerih odvisni od drugih??? Po besedah area51 hranimo tuje vojake...
Blokiran Drugi Človek
08. 12. 2020 17.42
+3
TABLETKAR NE IZMIKAJ SE ODGOVORU SPET A JE KOSOVO SAMO DOSEGLI ZMAGO MAD SRVIJO ALI Z POMOČJO?
Neen Nedrug
08. 12. 2020 17.43
-3
preberi si še 1x zadnji stavek v mojem prejšnjem komentarju...
Blokiran Drugi Človek
08. 12. 2020 17.46
+2
Crash... Jaz sem se kvantno fiziko za razliko od tebe učil in jo razumem. Ti pa nočeš razumeti enostavne logike.
enakostzavse
08. 12. 2020 17.20
-8
Pa ne bojte se. Kupljeno orožje itak ne bo prišlo do Slo. Se bo prej izgubilo na madarskem, bosni in srbiji. Pa pr plenkoviču seveda. Kar se Janezek nauči, ivan-janez zna.
Neen Nedrug
08. 12. 2020 17.29
+3
😮😮😮😮😮 a spet ma kučko prste vmes????
sonofabitch
08. 12. 2020 17.19
+5
Itak se ljudje ne bodo zavedali kako pomembna je vojska dokler je ne bodo potrebovali. Samo potem bo prepozno. Vojske ne moreš opremit in izurit v enem dnevu ali mesecu.
piu
08. 12. 2020 17.19
+2
Lewaki so tudi Yugoslavijo zlahka uničili, saj je gospoarstvo temeljilo na zadolževaju in ne na zdravi ekonomiji............Če bi Yugosavijo zdgradili na zdravih ekonomskih temeljih in zasluženem denarju je tudi nebi tako zlahka uničevali v vojnah......
Blokiran Drugi Človek
08. 12. 2020 17.21
-8
A ti si že ugotovil kdo nas napda, da potrebujemo vojsko al si prezaposlen z alkoholom in cigareti?
piu
08. 12. 2020 17.29
+5
Lewak, katera država v EU je tako brezvezna in tvojega razmišljanja, da nima vojske?
sonofabitch
08. 12. 2020 17.30
+5
Še ne dolgo nazaj nas je JNA, pred tem nam je grozila invazija Sovjetske zveze, ko sta se sprla Tito in Stalin. Še pred tem so nas Nemci, Avstrici, Italjani, Madžari pa vse to niti 100let nazaj, da ne naštevam dalje.
Neen Nedrug
08. 12. 2020 17.31
+3
po tvoji logiki bi morali gasilci kupovat opremo šele ko so poklicani na intervencijo?!? ker v gasilskih domovih ne potrebujejo cistern da stojijo v garažah.... res zelo svobodno razmišljaš....
Blokiran Drugi Človek
08. 12. 2020 17.36
-2
Tabletkar a se ti mogoče spoznaš na številke in splošno logiko da z našo populacijo ne prispevamo k vojskovanju nič? Aja tablete so ti mozak scvrle in misliš da bomo k rambo 1 proti 1000 zmagali...
Blokiran Drugi Človek
08. 12. 2020 17.39
-2
Crash kaj imajo gasilci veze z vojsko in kdaj sem kdarkoli omenil gasilce? Obračanje besed nima smisla ker vojska ni enaka gasilcen. Dobra ti je logika
sonofabitch
08. 12. 2020 17.43
+2
Očitno so bli tudi partizani tabletkarji so se spravili na 1000x močnejše sile.
Neen Nedrug
08. 12. 2020 17.44
-3
logika ti je ista... zakaj bi nekdo nekaj kupoval, kar v tem trenutku ne potrebuje?!?
Blokiran Drugi Človek
08. 12. 2020 17.45
+2
Partizani so imeli nekaj za kar so se borili. Slovenci imamo pa samo razklano državo...
Blokiran Drugi Človek
08. 12. 2020 17.48
+0
Crash ne omenjaj logiko ker je sam ne razumeš, besed pa ne moreš v nedogled obračati
enakostzavse
08. 12. 2020 17.17
-7
lopov tvito kupuje orožje za njegovo gardo, se opravičujem, VARDO.
area51
08. 12. 2020 17.19
+10
Apostol1
08. 12. 2020 17.16
-8
Na svetu je okoli 23 držav , ki nimajo vojske ali pa imajo nekakšno bolj kot ne simbolično vojsko . Katere so te države si poiščite sami in v bistvu gre bolj kot ne manjđe države edino Kostarika je večja in tudi Slovenija ne potrebuje vojske in enako tudi ne NATA , to je vse skupaj bolj kot ne pesek v oči državljanom , da se lahko zapravlja denar , oziroma se na ta način koruptivno krade . trenutno bijemo boj s korono in to sila neuspešno in v enaki meri bi neuspešno bili boj s katerokoli vojaško silo na svetu. Enostravno smo premajhni, Se pa strinjam s tistimi , ki so mnenja , da Evropska unija potrebuje vojsko , ne pa da nas Amerika vpleta v svoje osvajalne vojne kakor jim ustreza.
ježko
08. 12. 2020 17.10
+5
Ne zelim da bi se v sloveniji zgodilo to kar se je v avstriji ampak dokler se ne bo bodo nekateri zal tako razmisljali. Zal!!!!
ježko
08. 12. 2020 17.07
+15
44. Clen ustave c " v sloveniji ima oblast ljudstvo" zakaj pa potem g.Mesečnik kuje nacrte o neki KUL vladi z mandatarjem ki ga NI izvolilo ljudstvo. Stvari dela kot pravi MESEČNIK.
area51
08. 12. 2020 17.08
+6
Zbere se nekaj počenih mandelcev, ki ravno nimajo pametnejšega dela in se gredo ljudstvo....
Mladen Mladen
08. 12. 2020 17.20
+0
Če ima ljudstvo oblast zakaj imamo policijsko uro???Se nismo ubijalci pa zakaj ne sprosstijo mej pa prehajanja občin???Janšo spravite dol,ker ne more zapornik ,ki je bil obsojen vodit državo in se opravičujem g.JANŠA pravila zaposlovanja so pač takšna,ste bili obsojeni in preveč vas je od zgoraj.Kaj vvam vojska pomeni??Vaši ljudje vojak me sestreljuje .
area51
08. 12. 2020 17.06
+5
Pokojni zelo znani in cenjeni doktor Rugelj, ki je bil bolj kot ne nekdaj levičar, se obrača v grobu, ko vidi kaj je nastalo danes iz slovenskih levičarjev...Človek, ki je celo življenje zagovarjal trdo delo, ki je imel mislim, da več kot 55 ali celo 60 let aktivne let delovne dobe, bil je partizan, delal je po 15-16 ur na dan, ki je zagovarjal špartansko vzgojo in disciplino, strogo redno telesno aktivnost, normalno zdravo in pogosto spolnost med moškim in žensko, (njegov odnos do homo in podobnega ne bom opisal, da ne bom brisan) skromnost, nepogoltnost, tradicionalno družino, kjer je moški gospodar, in vodja družine in otrok, žena pa podpornica njegovega življenjskega in poklicnega poslanstva, trdo vzgojo otrok, bi bil danes po današnjih merilih označen za trdega orto desnčarja, verjetno kar fashota....Zagovarjal je vse ravno nasprotno od sedanjega povprečnega polenjenega zaležanega levičarja, ki so po večini skriti v JS, kjer se dela na lagano, ali sploh ne, brez odgovornosti, zaprti v svojih stanovanjih, brez redne telesne aktivnosti, razen posedanja in ubijanja časa po kafičih, zagovarjajo neke čudne spolne prakse, mavrična gibanja in podobno, ne najdeš jih med podjetniki in obrtniki, kjer je nujno trdo delo, znanje in sposobnost, zažrti so v neke nevladne organizacije, ki niso drugo kot parazitska jedra, ki zažirajo delovne ljudi, vse to vidiš na bicikl festivalih vsak petek, in kjer jih narod vedno bolj označuje za parazite vseh vrst...Kako propadajo ti levičarji skozi čas ne moreš verjet....Berite malo njegove knjige, vam bodo šli lasje pokonci, kam so levi prepeljali družbo....
pekoči paradižnik
08. 12. 2020 17.13
+3
Škoda da ni več Ruglja,... si ostal brez obravnave, pa si jo zelo potreben.
enakostzavse
08. 12. 2020 17.13
-4
area51
08. 12. 2020 17.17
+0
Daj ne se..i...Ravno še enkrat prebiram njegovo knjigo Pot samouresničevanja (L2000), res škoda, da ga ni, kake vam bi jih napel zdegeneriranim levičarjem...PREBERI SI!!!!.seveda, vi bi rekli, da se mu je zmešalo ali ga označili za fashota...
marker1
08. 12. 2020 17.53
-1
Vse kar je napisano o dr. Ruglju drži. Ni se pa razumel z dr. Slavkom Ziherlom, tudi levičarjem iz LDS, glede pristopa zdravljenja zasvojenosti. Dr. Ruglja sem večkrat srečal po gorah, ko je vodil svojo skupine odvisnikov.
Skunk Works
08. 12. 2020 17.02
+4
Kakorkoli je že bila JLA v bivši jugi, vsi so morali služit, in če bi sedaj imeli nekaj takega, bi to v letu in pol služenja iz teh poženščenih prdecov iz levice, naredilo resne može in moške, koristne družbi, in svojim bodočim ženam, bili bi resni očetje svojim otrokom, bili bi koristni člani družbe, in nikoli jim ne bi na pamet prišlo pokati take nebuloze naokoli in v javnost...in na nek način bi imeli dosti bolj zdravo družbo...
lusma00
08. 12. 2020 17.04
-7
Skunk...vsi ki smo bili v vojski vemo kaj to pomeni,vemo pa tudi vsi da ko jansa vlaga v vojsko krade ko pes...ze veckrat videno in slisano
area51
08. 12. 2020 17.07
+4
A res? Zakaj ne podaš ovadbe na tožilstvo, če imaš dokaze? To je tvoja dolžnost. Ne čakaj....
Blokiran Drugi Človek
08. 12. 2020 17.09
-3
Area51 a ima veze dokazi ali ne, janša se itak ne bo pokazal na sodišču... problemi z nabiralnikom p te scene
area51
08. 12. 2020 17.11
+3
Preveč gledate rtv pa studio shiity, pa vam je malo skurilo podstrešje....
Blokiran Drugi Človek
08. 12. 2020 17.13
-2
Aha enako bi lahko za vas rekel. Samo zamenjajte besedo rtv z novo24😉
marker1
08. 12. 2020 18.02
+0
Včasih pri dekletih nisi imel možnosti, če nisi bil sposoben za vojsko. Vsi, tudi mamičini fantki smo se pri vojakih naučili reda, premagovanja fizičnih in psihičnih naporov, tudi pranja oblačil in discipline. Služenje v JLA je bila nek proces iz otroštva v odraslost. Če pogledam Mesca si ne predstavljam, kako bi on nosil mitraljez. Sama pomehkužena bitja so današnji fantki.
anatomija
08. 12. 2020 17.01
-2
janša je že šel v Izrael , da kupi rožje ki ubija tiste ki ga uporablja. Kje so sedaj tisti topovi , ki jih je Janša kupil v Izraelu in so na Počeku ubijali vojaške obveznosti . Janša ne bo kupil kvalitete . Pomembna je debelina kuverte
Neen Nedrug
08. 12. 2020 17.16
-1
tisti topovi, ki so v resnici havbice, še vedno streljajo po počku... uporabljajo jih pa Postonjski artilerijci....
marker1
08. 12. 2020 18.04
-2
Ne zavajaj, ker ni res. Te topove, pravzaprav havbice sta kupila Kacin in Kučan.
pekoči paradižnik
08. 12. 2020 16.57
-6
Podporo tej potezi opozicije je izrazilo več kot 28.000 državljanov, zavednih državljanov. Naprej Levica.......
piu
08. 12. 2020 16.43
+7
Spomnimo, da so za ćasa lewih vlad s pomočjo Borata, vojsko pripeljali do tega, da so hodili raztrgani in luknjastto obutvijo.........prava sramota in izdajstvo
piu
08. 12. 2020 16.44
+6
zdaj, ko so zaradi njihovega zanemarjanja potrebne investicije, se upirajo
Blokiran Drugi Človek
08. 12. 2020 16.45
-1
piu
08. 12. 2020 16.52
-3
Blokiran Drugi Človek
08. 12. 2020 16.53
+2
Blokiran Drugi Človek
08. 12. 2020 17.02
-1
Se mi je zdelo da nimaš pojma in čakaš da si nekdo izmisli namesto tebe
piu
08. 12. 2020 17.11
-1
Poanta je v temu, da bi lewaki imeli razsuto vojsko.......
piu
08. 12. 2020 17.13
-1
Lewak ti sigurno ne znaš vzdrževati lastne hiše? Sicer je to pvsem razumljivo saj jo nisi ti plačal ampak si jo podedoval.....
Blokiran Drugi Človek
08. 12. 2020 17.16
-2
Izmikanju odgovora pove marsikaj ampl te bom vprašal še enkrat, mogoče ti bo uspelo razumeti... PRED KOM SE BRANIMO DA POTREBUJEMO VOJSKO?
Neen Nedrug
08. 12. 2020 17.18
-6
pred kom pa se je branila sfrj? vsemogočna država? strah in trepet vzhoda in zahoda?
Blokiran Drugi Človek
08. 12. 2020 17.20
-1
In kako ti veš da sem levak? Ker se ne strinjam z vami? Patetično obtoževanje... Pametujete o vzdrževanju a vi niste sposobni vzdrževati lastnih možganov. Če bi jih ne bi obsojali oseb ki jih ne poznate. Srečno kekec
piu
08. 12. 2020 17.24
+0
Lewak, ti boš razumel odgovor, ko se bo tvoja hiša podrla.......in takrat bo prepozno
Blokiran Drugi Človek
08. 12. 2020 17.26
+1
Crash... drugačni časi... s takimi potezami ostajamo v preteklosti, medtem ko se svet premika naprej. Ampak kaj p drugega pričakovati od konzervativne politične opcije, ki jo vodi bivši komunist🤔
Blokiran Drugi Človek
08. 12. 2020 17.28
+0
Piu... ne mešaj alkohola in tablet. Lahko ti zelo škoduje oz. škodovalo ti je že
piu
08. 12. 2020 17.29
-1
Blokiran Drugi Človek
08. 12. 2020 17.30
+1
Aja pa razmisli malo kdo nas napda da rabimo vojsko, če ti še ni uspelo. Izmikanje odogovoru ti gre dobro od rok ampak jaz nisem isti kot ti da pozabim hitro
Neen Nedrug
08. 12. 2020 17.33
-1
aaaa pozabu da v nevem mileniju ni več vojn ali drugačnih groženj.... oprosti
Pan1
08. 12. 2020 16.41
+11
Nimaš vojske, nimaš države. Tako enostavno, je to. Nosijo simbole bivše države. Yuga, je dala za oborožitev ogromno denarja. In danes, so ti biseri proti. Razumi, če lahko.
Blokiran Drugi Človek
08. 12. 2020 16.48
-3
Lahko razumemo. Slovencev nas je premalo da bi se streljali. Kdorkoli okoli nas se odloči nas napasti nimamo številk da se branimo. Tako da rezultat je isti z vojsko ali brez nje. Razlika bi bila samo v žrtvah
Blokiran Drugi Človek
08. 12. 2020 16.59
-1
Očitno imate nekateri samomorilska nagnjenja če vam ni všeč resnica in vztrajate pri vojski
Neen Nedrug
08. 12. 2020 17.19
-1
ja smo vidli leta 18, 45 in 91.... slovenčki smo luzerji, ki popušimo vsako vojno a ne?
Blokiran Drugi Človek
08. 12. 2020 17.24
+1
Če vi temu kar je bilo leta 91 rečete vojna potem sploh ne potrebujemo vojske
Neen Nedrug
08. 12. 2020 17.33
-2
ti vem, da si mel veselico, kjer se ga je pilo v kleti 10 dni.... to res ni vojna ja
Realni
08. 12. 2020 16.38
+11
Radi bi vodili državo, pa ne spostujejo lastne vojske. Če uporabim njihove besede, to že meji na izdajo države. In dajte vojski denar.