Slovenija

Opozicija za oceno ustavnosti arbitražnega sporazuma

Ljubljana, 02. 08. 2010 16.46 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Poslanci iz vrst opozicijskih SDS, SNS in SLS so vložili zahtevo za oceno ustavnosti ratifikacije arbitražnega sporazuma s Hrvaško. Vztrajajo, da je bil zakon o ratifikaciji sprejet neustavno.

Opozicija se je zavzemala, da bi na referendumu volivci rekli ne.
Opozicija se je zavzemala, da bi na referendumu volivci rekli ne. FOTO: Blaž Garbajs
Poslanke in poslanci treh opozicijskih strank SDS, SNS in SLS so danes vložili zahtevo za oceno ustavnosti zakona o ratifikaciji arbitražnega sporazuma med slovensko in hrvaško vlado.

''Stališče ustavnega sodišča je, da arbitražni sporazum ne določa poteka državnih mej med državama pogodbenicama, temveč gre za akt, katerega namen je vzpostaviti mehanizem za mirno rešitev mejnega spora. To posledično pomeni, da bo razsodba arbitražnega sodišča lahko odstopila od mejne črte med Slovenijo in Hrvaško, kakor je določena v II. razdelku Temeljne ustavne listine. Arbitražni sporazum bo lahko povzročil, zaradi sodbe arbitražnega sodišča, katere implementacija je obvezna, pravno stanje, ki bo v neskladju z ustavo RS ali pa bo Slovenijo silil v kršitev mednarodne pogodbe. Oboje je ustavno nedopustno,'' so danes zapisali v SDS.

Državni zbor bi moral po navedbah SDS tako najprej spremeniti ustavo, šele nato bi lahko sprejel zakon o ratifikaciji arbitražnega sporazuma. Na podlagi tega v SDS ugotavljajo, da ''je bil zakon o ratifikaciji arbitražnega sporazuma sprejet na neustaven način, brez potrebne dvotretjinske večine poslancev, samo z navadno večino''.

Zakon o ratifikaciji arbitražnega sporazuma je po mnenju opozicije neustaven.
Zakon o ratifikaciji arbitražnega sporazuma je po mnenju opozicije neustaven. FOTO: Reuters

''Na tej podlagi poslanke in poslanci ustavnemu sodišču predlagajo, naj ugotovi, da je zakon o ratifikaciji arbitražnega sporazuma v neskladju z Ustavo RS, do svoje končne odločitve pa zadrži njegovo izvrševanje,'' so še zapisali v izjavi za javnost.

Na referendumu o arbitražnem sporazumu junija letos je sicer večina volivk in volivcev novembra lani podpisani sporazum podprla.

'Drugačna presoja ni verjetna'

Rajko Pirnat
Rajko Pirnat FOTO: Kanal A

Profesor na pravni fakulteti v Ljubljani prof. dr. Rajko Pirnat je danes za STA ocenil, da "ni verjetno", da bi ustavno sodišče glede zakona o ratifikaciji arbitražnega sporazuma "presodilo kako drugače", kot je že presodilo o arbitražnem sporazumu, ko je marca ocenilo, da je v skladu z ustavo.

Pirnat, ki sicer ne pozna vsebine zahteve in jo je komentiral glede na vsebino sporočila za javnost, je poudaril, da opozicijski poslanci v zahtevi za ustavno presojo ne navajajo novega argumenta in da ne verjame, da bi se ustavno sodišče postavilo na drugačno stališče, kot se je, ko je presodilo, da je arbitražni sporazum v skladu z ustavo. Vlagatelji zahteve so namreč uporabili argumentacijo, "ki je bila navajana že prej", ustavno sodišče pa ji na noben način ni sledilo že v presoji ustavnosti arbitražnega sporazuma.

"Če bi ta argumentacija veljala, bi bil že sam sporazum neskladen z ustavo," je dodal. Kot je poudaril, je "sam zakon o ratifikaciji vsebinsko prazen", torej opozicijski poslanci po njegovem mnenju z vložitvijo zakona v presojo ustavnemu sodišču "ponovno izpodbijajo ustavnost arbitražnega sporazuma pod firmo, da napadajo zakon".

Gre za argumentacijo, da je arbitražni sporazum že sam po sebi v neskladju z ustavo, ker bi odločitev arbitražnega sodišča lahko bila drugačna, kot je interpretacija temeljne ustavne listine glede razmejitvene črte na morju, je Pirnat povzel argumentacijo opozicije. Ob tem je poudaril, da "ustavno sodišče temu ni sledilo, izrazito je reklo nasprotno – arbitražni sporazum je samo postopek, način reševanja spora, nič vsebinskega ne odloča o tem, kje bo potekala meja, in zato tudi ni mogoče reči, da je neskladen z ustavo".

Poudaril je še, da se ustavno sodišče že v svojem junijskem mnenju ni postavilo na stališče, da je treba prej spremeniti ustavo, "ker niti v samem arbitražnem sporazumu niti v zakonu o ratifikaciji sporazuma, ki je vsebinsko prazen, ni ničesar, kar bi bilo v neskladju z ustavo".

Da bi lahko bila odločitev arbitražnega sodišča taka, da bo zahtevala spremembo ustave, pa je drugo vprašanje, je dodal in poudaril, da to še ne pomeni, da sam arbitražni sporazum ni v skladu z ustavo.

Pojasnil je še, da "sama vložitev zadeve na ustavno sodišče ne zadrži izvršitve zakona" – torej lahko slovenska in hrvaška vlada kljub temu izmenjata diplomatski noti, s čimer bo sporazum postal tudi mednarodnopravno obvezujoč za obe državi. Zakon o ratifikaciji sporazuma je namreč ravno minulo soboto vstopil v veljavo tudi v Sloveniji, tako da bi vladi noti lahko izmenjali.
 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (35)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

jursonb
03. 08. 2010 12.49
srebrnibreg 03.08.2010, 12:06 Tudi ti imaš prav! JJ in Pahor zapravljata Slovensko ozemlje! Jelinčič ke še edini vredu in nevtralen!
srebrnibreg
03. 08. 2010 12.06
To ozemlje smo mi izgubili leta 91 po zaslugi JJ, ko je umaknil naše vojake s tistega ozemlja. Še zanimivost kako eni za kraje krivijo levake, ko pa izveš zgodovino največjih kradljivcev premoženja pa vidiš, da so v glavnem vsi drugi zraven le levih je najmanj.
jursonb
03. 08. 2010 11.52
Tonček Balonček 03.08.2010, 08:44 Tako je. Čim več se mora nas SLovencev zbrati na J meji. Pokažimo jim, da smo ENOTNI! Jelinčič za predsednika! Mi Korošci bomo že vedli kako pa kaj! Ala Tonček?
Ferdo Crni
03. 08. 2010 11.23
Važno je da imamo štadion a ne Tonček. Bravo Jankovič
Tonček Balonček
03. 08. 2010 08.44
Ne damo sloevnske zemlje, bravo Janša, Žerjuav, Podobnik in ostali domoljub, ki so toliko dobrega že napravili in še bodo! Hvaal našemu junaku Jorasu, da strada, on bo prva žrtev, ki bo padla na anše južne meje, še več jih bo, gremo fantje! Večji kot bomo, bolj bomo ponosni! Vsaqk meter je pomemben!
strogoff
03. 08. 2010 08.43
škrlatna marazma _ _ _ _ _ _
Buena Vita
03. 08. 2010 07.22
SAINTJOŽEV TAKRAT KO BODO LEVAKI ZAČELI DELAT,NE SAMO KRAST IN UNIČEVAT PUSTI STAT,KER NE NAŠTEJEM TAKOJ ZRAVEN VSEGA KRIMINALA KI GA LEVICA ABSORBIRA IN VSILJUJE SVETU
HIPOKRATKA
02. 08. 2010 23.32
Končno! Bravo opozicija!
saintjozef
02. 08. 2010 23.19
@prehlad , ko se bodo desni vsaj slovenskega pravopisa naučili.
roque_allegro
02. 08. 2010 23.16
Pomota, niso nas hrvati prevaral... prevarala nas je naša lastna vlada... mene je iz dna srca sram, da imamo take ljudi na čelu države...
Dolenjc3
02. 08. 2010 22.57
Zdaj je itak prepozno, hrvati so nas spet natehnili po zaslugi naših politikov. Uradno bodo dobili ozemlje, ki so ga okupirali in NLB bo obilno poplačala hrvaške varčevalce - obenem se bo obrisala pod nosom za dane kredite hrvaškim podjetjem in posameznikom. Pa kaj so nam hrvatje podtaknili tega Pahorja? Po koncu mandata naj se kar preseli v svoj vikend na hrvaškem, saj spada tja!
prehlad
02. 08. 2010 22.32
KDAJ SE BODO ZBUDILI ZASLEPLJENI LJUDJE KATERI VSTRAJNO POTPIRAJO NESPOSOBNO VLADAVINO KOMUNAJZARSKE ELITNE VLADAVINE .
Uroš Palhartinger
02. 08. 2010 22.18
Še v tedniku Mladina, sicer glasilu stranke Zares, sem zasledil članek, da se je arbitražni sporazum začel amatersko... Pahorjev slovenski arbiter, naj bi bil ustavni sodnik Ernest Petrič. Mladina navaja, da je bil g. Petrič Pahorjev mentor pri diplomski nalogi, ter da je g. Petrič kot ustavni sodnik o arbitražnem sporazumu nekoč že odločal. Hrvatje ga imajo zato z vso pravico izločiti iz arbitražne komisije, saj ne more biti nepristranski... Tokrat se strinjam z Mladino, amaterske poteze amaterske vlade. Katastrofalni rezultati dvoletne vladavine pa so vidne na vsakem koraku, podjetja propadajo kot po tekočem traku, brezposelnost je vse večja, vlada se pa ukvarja le sama s sabo, Pahor pa le razmišlja in razmišlja, kriza ni pomembna, skozi parlametarno sito je potrebno spraviti izbrisane, pa družinski zakonik, priznati Kosovo, Slovenijo prodati Arabcem, kam spraviti dve Pahorjevi kameli, kam privezati vojaško topnjačo Triglav... Kar strah me je kaj vse še bodo zavozili v preostalih dveh letih, kolikor jim je ostalo do naslednjih volitev...
akt4you
02. 08. 2010 22.06
Veliko besed ta nič ali tresla se je gora, rodila se je miš.
iliški
02. 08. 2010 22.01
Tako besedičenje g.Pirnat ne pristoji nobenemu pravnemu strokovnjaku ,ki ima jaca.Nazadne se bo zgodilo,da je največji strokovnjak g.Jelenčič
prc
02. 08. 2010 21.59
opozicija meša drek...tam kjer ga ni, ga pa naredi...
nash.fido
02. 08. 2010 21.54
titovka "tako se je pač ljudstvo odločilo, in sedaj že enkrat nehajte s temi zdrahami!!!!!!" A no zakaj pa ste levičarji proti referendumu o homoseksualno usmerjenih. A nima tudi o tem ljudstvo pravice, da odloči.
saintjozef
02. 08. 2010 21.48
TAKI VELEUMI niso bili sposobni rešit s Hrvaško NIČ, razen naredit nekaj zdrah za svojo politično korist.
Buena Vita
02. 08. 2010 21.43
BOGATARIT OPOZICIJA NIČ NE PLJUVA NA VOLJO NARODA,, SAMO NAX PRSTE IZDAJALCEM IN UNIČEVALCEM TER LAŽNIVCEM JE TREBA STOPITI,KER KMALU NE BOMO ZRAVEN PAHORJA IMELI NIČESAR,IB
zssb
02. 08. 2010 21.36
ne vem za koga je dobrih 20 % prebivalstva večina res dajte raje premislit preden komentirate, sploh pa bi morala biti odločitev take pomembnosti izglasovana vsaj z 66 % pri vsaj 50 % udeležbi vseh volilnih upravičencev