Slovenija

Opozicija vztraja pri uveljavitvi fiskalnega pravila z letom 2015

Ljubljana, 03. 05. 2013 18.37 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Opozicijske stranke pred nedeljskim parlamentarnim vrhom sporočajo, da bodo vztrajale pri vnosu fiskalnega pravila v ustavo in njegovi uveljavitvi leta 2015. Koalicija ga želi namreč prenesti za nekaj let.

V SLS pred nedeljskim parlamentarnim vrhom, na katerem se bodo stranke poskušale dogovoriti o fiskalnem pravilu, vladi posredujejo tri zahteve.

Najprej zahtevajo preložitev ponedeljkove izredne seje DZ o ustavnih spremembah referendumske ureditve, nadalje pa, da na torkovi izredni seji DZ glasuje o zapisu fiskalnega pravila v ustavo z letnico 2015, je povedal predsednik SLS Franc Bogovič. Pričakuje, da se bodo stranke v nedeljo dogovorile tudi o načinu sprejemanja sprememb referendumske ureditve. V SLS se ne morejo znebiti občutka, da želi koalicija "na silo odločati o referendumski ureditvi in vnašati negotovost glede fiskalnega pravila". Podobno menijo tudi v drugih dveh opozicijskih strankah.

V SLS od vlade še zahtevajo, da pripravi konkreten nacionalni reformni program in program stabilnosti 2013. Da ju s konkretnimi ukrepi še ni, po njihovem mnenju vpliva na strmoglavljanje bonitetnih ocen države, to pa na "pregrešno drago zadolževanje, kot ga je izpeljal finančni minister Uroš Čufer z zadnjo izdajo dolarskih obveznic".

Kongres SLS - 2
Kongres SLS - 2 FOTO: Aljoša Kravanja

NSi: Odločanje o fiskalnem pravilu je prioriteta

V NSi podpirajo dogovorjene spremembe referendumske ureditve, a se jim zdi prioritetno odločanje o fiskalnem pravilu. Podpredsednik NSi Aleš Hojs je izpostavil, da bodo vztrajali pri uveljavitvi fiskalnega pravila leta 2015, saj da bi kot stranka sicer izpadli nekredibilno.

Po Hojsovem prepričanju je treba fiskalno pravilo sprejeti takoj, ob čemer je spomnil, da ne gre le za državni proračun, temveč proračune številnih občin. Prenos predloga fiskalnega pravila v ustavo iz tretje faze parlamentarnega postopka na ustavno komisijo, kot to namerava narediti koalicija, pa je po njegovem mnenju glede na obstoječe zakonske norme škandal.

DL: To je tako kot z bolnim zobom – pozneje ga zdravimo, bolj boli

Namestnica vodje poslanske skupine Državljanska lista (DL) Katarina Hočevar je pojasnila, da je prestavitev letnice uveljavitve fiskalnega pravila za DL sprejemljiva zato, ker si želijo dogovora glede te ustavne spremembe. Če pa za fiskalno pravilo ne bo potrebnih 60 glasov poslancev, pri odločanju o njem nima smisla vztrajati. Zavrnitev predloga bi imela po njenem mnenju veliko hujše posledice kot odlog odločanja.

Parlament - 5
Parlament - 5 FOTO: Aljoša Kravanja

Hočevarjeva glede uveljavitev fiskalnega pravila opozarja: "To je tako kot z bolnim zobom – pozneje kot ga boste začeli zdraviti, bolj boleče bo zdravljene". Dodaja, da je treba zadolževanje v nedogled enkrat ustaviti. Rezi v javne finance bodo po njenih besedah boleči, vendar ob tem opozarja, da "imamo v Sloveniji skandinavsko javno porabo in balkansko produktivnost".

Prenos odločanja glede referendumske ureditve pa bi v DL po besedah Hočevarjeve podprli, če bi to pomenilo, da bodo še maja te spremembe sprejeli.

DeSUS: Rok naj bo realen

Po mnenju prvaka DeSUS Karla Erjavca mora Slovenija ne glede na izdajo obveznic izvesti reforme, tudi fiskalno pravilo. Opozarja pa, naj za njegovo uveljavitev navedejo v ustavo realen rok. Ne verjame, da lahko javne finance rešijo do leta 2015, zato bi bilo zapisati uveljavitev fiskalnega pravila leta 2015 po njegovem mnenju samomorilsko.

Prvak SDS Janez Janša je z vztrajanjem pri uveljavitvi fiskalnega pravila leta 2015 po Erjavčevem mnenju bolj destruktivna kot konstruktivna opozicija. Meni, da Janša na tem vztraja zato, ker bi uveljavitev fiskalnega pravila leta 2015 pomenila reze, ki jih je nemogoče prenesti, zato bi povzročili nemir, demonstracije. Vlada namreč opozarja na močne reze v javne finance v primeru uveljavitve fiskalnega pravila leta 2015. Erjavec meni, da bi to pomenilo nižje pokojnine, nižje plače v javnem sektorju...

Karl Erjavec
Karl Erjavec FOTO: Miro Majcen

V SLS menijo, da so mehanizmi fiskalnega pravila dovolj fleksibilni, da bodo prilagoditev strukturnega primanjkljaja lahko izvedli postopoma in da ne bo ogrozil gospodarskega okrevanja države.

Hojs ob opozorilih vlade meni, da je znižanje plač v javni upravi mogoče doseči, v ožji državni upravi pa so potrebna tudi odpuščanja. "Strašenje, da bi bilo treba znižati pokojnine, je brezpredmetno," ocenjuje.

Odziva SD še ni, Pozitivna Slovenija se do nedeljskega parlamentarnega vrha ne bo odzivala. Janša je že minuli teden pojasnil, da SDS vztraja pri uveljavitvi fiskalnega pravila z letom 2015 in da morajo o tem odločati pred odločanjem o ustavnih spremembah referendumske ureditve.

"Izdaja obveznic je dokaz, da je treba reforme sprejeti čim prej"

V strankah so se odzvali tudi na izdajo slovenskih obveznic. Po mnenju Bogoviča je "neumnost, da smo obveznice tako na silo prodajali", preden bi sprejeli potrebne ukrepe.

Podobno je tudi Hojs prepričan, da bi bili donosi na obveznice lahko nižji, če bi vlada prej predstavila kredibilen reformni program. Vendar tega po njegovem mnenju še ni storila, zato so, pravi, investitorji kupovali slovenske obveznice izključno zaradi izjemno visokega donosa. "Tako visokih obresti namreč ne dobijo za nobeno državno obveznico, ne italijansko, ne špansko," pravi Hojs.

Po mnenju Hočevarjeve pa je izdaja obveznic le še en dokaz za to, da je treba reforme in ustavne spremembe sprejeti čim prej. Ocenjuje, da smo se zadolžili zelo drago, a da v "nedogled tega ne moremo početi".

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (749)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Stjepans
05. 05. 2013 09.27
+3
Mi res nismo normalni! Spori o tkim. fiskalnem pravilu so enostavno izgovor za navzkrižno nagajanje. Vsak normalen človek ve, da mora proračun biti usklajen - tudi moj družinski. Toda: važno je biti proti!
olyca
04. 05. 2013 19.36
+3
Fiskalno pravilo ja, da se vsem funkcionarjem znižajo plače in nadomestila v meje normale, na nivo katerega je sposobno plačevati slovensko gospodarstvo, ne pa tako da še bomo delali samo za te trote, ki trenutno zdaleč ne vedo kaj je kriza, samo nas pripravljajo na njo.
ante-fante
04. 05. 2013 18.49
+2
A SDS še obstaja? Sem mislil, da so jih Cukjatijeve solze za Janezom odplaknile s scene. A se je Ivan Janez morda že spomnil odkod mu 30 jurjev v kešu za nakup avta, da zdaj razpreda o državnem denarju in varčevanju?:)
botjabotja
04. 05. 2013 19.18
+2
24vohomurckov
04. 05. 2013 15.52
+2
...kdaj izide bestseler; tisoč in en način,kako okrasti slovensko rajo??
3.142
04. 05. 2013 20.47
+1
Saj imaš ustavo in slovenske zakone, kaj ti še manjka. Osebno ti pa lahko zadevo razložijo paradajzarji na oblasti.
24vohomurckov
04. 05. 2013 15.50
+0
....a novica o drago prodanih obveznicah je pa poniknila neznanokam? je bil folk premalo navdušen nad genialno potezo finančnega ministra bratovšek-jankovićeve vlade?? ...kaj pa napol zastonj virantove letalske vozovnice....bomo zvedeli kaj več,ali bo obveljala tista,da jih je koristil alan ford.....ups.....oni drugi gregor virant??
VOY-c..pa to ...
04. 05. 2013 11.59
+8
Država mora iz Državnih firm...PIKA Iz naslova AUKN...ki je v lasti države...na leto v proračun nateče 58milj€....vanj pa Davkoplačevalci prek finančnih inekcij vlade letno vlijemo cc. 1miljardo €....pa to ... Lobisti...svetovalne pogodbe...reklame...zgrešene investicije ki so že v štartu obsojene na finančno katastrofo za nas davkoplačevalce....pa to ... Smo edina država na svetu katera Dokapitalizira IGRALNICO HIT...vsi poznamo sistem Igralništva...IGRALNICA NIKOLI NE IZGUBLJA !!! ************* Dragi LOBISTI...SVETOVALCI.....ponudite se na trgu...trg naj vas oceni ter s tem postavi vašo ceno....pa to ... Pa da vas vidim kok boste delal....eni še Slovensko ne govorite...da o Angleščini ne izgubljam besed...pa to ... LAHKO JE PO DRŽAVNIH FIRMAH AFNE GUNCAT...PA RAJO PUFFAT.....PA TO ...
DrugaŠvica
04. 05. 2013 13.25
+1
"Država mora iz Državnih firm...PIKA" - povej to Kitajcem.....
Buena Vita
04. 05. 2013 15.00
+3
kako se naj ponudijo trgu če druzga neznajo kot krasti
prašek
04. 05. 2013 11.14
+4
Fiskalno pravilo imamo že v zakonu, samo treba ga je uporabljati in sankcionirati tiste, ki se tega zakona ne držijo !
prašek
04. 05. 2013 11.15
+0
prašek
04. 05. 2013 11.09
+0
Zakaj pa Janez ni vztrajal pri tem vpisu lani ???? Bilo je rečeno, da bo na ta vpis vezal tudi zaupnico ! Takrat pa ni bil tako pogumen !
botjabotja
04. 05. 2013 19.19
+2
prašek
04. 05. 2013 11.07
+3
»Prvak SDS Janez Janša je z vztrajanjem pri uveljavitvi fiskalnega pravila leta 2015 po Erjavčevem mnenju bolj destruktivna kot konstruktivna opozicija. Meni, da Janša na tem vztraja zato, ker bi uveljavitev fiskalnega pravila leta 2015 pomenila reze, ki jih je nemogoče prenesti, zato bi povzročili nemir, demonstracije. Vlada namreč opozarja na močne reze v javne finance v primeru uveljavitve fiskalnega pravila leta 2015. Erjavec meni, da bi to pomenilo nižje pokojnine, nižje plače v javnem sektorju...« Pa ne da je Karli začel uporabljati možgane ????? Svoje namreč !
wolfterier
04. 05. 2013 23.02
+1
Ta je pa hujša od tiste,da bo zrihtal 1000E penzije.Ehjavec,ehja....
prašek
04. 05. 2013 11.06
-2
En zelo lep, ☼ sončen dan želim vsem skupaj. Dober dan tudi adminu !
El Koronito
04. 05. 2013 11.15
+1
El Koronito
04. 05. 2013 11.03
+5
Namen zapisa pravila v ustavo je jasen - omejitev referendumskih pravic v zvezi s fiskalno politiko. Počasi a zanesljivo nas zategujejo z vseh strani...
gregor1222
04. 05. 2013 11.10
+1
El Koronito
04. 05. 2013 11.14
+1
-3
Eh....levi še zmeraj talasajo o tem fiskalnem pravilu, kaj se ga pa tako bojite? Sem zasledil "genijalce", ki so omenili Francoze, kaj vam ni jasno, da greste primerjati Slovenijo in Francijo? Mar je fičko isto kot BMW? Edino oba imata 4 kolesa to je pa tudi vsa podobnost...
El Koronito
04. 05. 2013 11.05
+3
Sveti se mi zdi al - odkar imaš ta grozljiv avatar, si bolj goreč zagovornik desnice ? Pozdravljen.
-3
El Koronito
04. 05. 2013 11.06
+5
hmmm ... zdi se mi, da si bil prej bolj nevtralen.
-1
Ne morem reči, nevtralen, sem bil vedno bolj desni...
El Koronito
04. 05. 2013 11.13
+3
Ok. Potem pa razloži, zakaj si zagovornik janševizma. Vprašal sem jih že veliko, a nihče ni odgovoril, ker po vsej verjetnosti prikrivajo prave razloge. Zate vem, da boš napisal resnico.
-1
nightfly, to se strinjam, tudi, ko podpišete pogodbo o npr. uporabi telekomunikacijskih poti, se zavezujete k plačevanju v roku, mar ne dobivate opominov?
El Koronito
04. 05. 2013 11.22
+1
Recimo, če bi bila štajerka fer, bi napisala, da dela kot računovodkinja v lokalnem odboru SDS - sa... torej je direktni prejemnik njihovih sredstev.
-3
-3
Niet, sem zagovornik JJ, ker je oprostie dini naš politik, ki je sposoben, ne mi prosim s tem 04-08....kaj je pa levica počela?
El Koronito
04. 05. 2013 11.26
+1
OK. Potem ne bo problem navesti nekaj njegovih dosežkov.
-2
Niet, nič se ne izmikam, samo povem dejstva...
El Koronito
04. 05. 2013 11.28
+2
El Koronito
04. 05. 2013 11.29
+2
Pa ne me narobe razumet ... zame so nesposobni vsi, ker samo lažejo in kradejo. Ne vidim razloga, zaradi katerega bi moral izpostaviti januza ljubljenega.
-3
Niet, konec 80h je poskrbel, da je TO dobila oborožitev, nato saj se spomniš "stavke" komunalnih delavcev in ko so Avstrijci "pobirali odpadke", nato predsedovanje EU, uvedba evra, Bajuk najboljši financ minister leta...
El Koronito
04. 05. 2013 11.34
+2
Recimo, jaz ti iz rokava stresem 20 razlogov, zakaj je slab.
-1
Niet, verjamem, ne trdim,da je brezmadežen, vendar oprosti Milči, ma ogromno masla na glavi, levica je naredila veliko večjo škodo....
El Koronito
04. 05. 2013 11.39
+2
Ok, moj namen ni neka brezplodna razprava ... vsak ima pravico, do svojega mišljenja. Zanima me samo eno vprašanje - a si, na kakršen koli način deležen dohodka, službe ali drugih oblik privilegijev, ker simpatiziraš (ali pa si član) sds ?
+0
Niet, ti to resno?? Hehehehe moja služba je plod mojega izobraževanja, dela in znanja, lahko rečem, da svoje področje obvladam pri svojih 36 letih imam točno 16 let delovne dobe, ob delu sem študiral in doštudiral....
El Koronito
04. 05. 2013 11.48
+4
Sveti - prave levice pri nas, kajti če bi bila, bi jaz bil njen prvi član. Če pa misliš, na naslednike socializma iz ex yu - kučan, stanovnik, jankovič &co, gre pa za takratnje oblastnike, ki so se hoteli obdržati na oblasti, dokler jih ni januz s svojimi argentinskimi pajdaši zrušil. Od takrat naprej opazujemo to nenehno pehanje za oblast in s tem povezano krajo vsega, kar so pošteni ljudje ustvarili do l. 1991.
-1
To se strinjam s teboj, samo zopet omenjaš to Argentino, veš kaj mi je najbolj hecno pri zagriženih komunistih? Zakaj so hodili delati v Nemčijo? Zakaj ne v SZ, Kubo, Čehoslovaško...zakaj so kupovali nemške marke in ne Rubljev? Glede Argentinskih slovencev, priporočam ti, da glede WW2, preberš kakšno knjigo, ki ni politično okužena, recimo od kakšenga Angleža, Francoza itd...
El Koronito
04. 05. 2013 11.52
+2
Torej, lahko mirno rečeš, da NE. Ne mi zamerit, ker sem preveč radoveden... preučujem fenomen janševizma in redko najdem izobraženega, duhovitega in prijaznega sogovornika.
-1
-1
El Koronito
04. 05. 2013 11.56
+1
Eh ... iz čisto praktičnih razlogov. Boljše plače, stabilna valuta, poznavanje jezika ... Pa tudi geografska lega je ugodnejša.
+0
No vidiš, samo so hodili delati k nekomu, čigar jezik so smrtno sovražili...totalni absurd, se strinjaš?
-1
Ej 30min, pridem nazaj, sem pri bratrancu na Madžarskem...
El Koronito
04. 05. 2013 12.03
+1
Mah ... lahko bi debatirala celo večnost... Dej raje prever, če res drži, da nosijo rdeče spodnjice .... in uživaj.
+0
Niet, včeraj so me to vprašali, v nekaterih predelih je to še običaj:)
ROMELS
04. 05. 2013 10.42
+1
Kako vam ni jasno, da ta levi že od nekdaj eksistirajo samo na račun davkov in zadolževanja in ne od dela in inovacij.
Kaktus111
04. 05. 2013 10.47
+1
Kako ti ni jasno , da cela Yuga ( 22 mio. prebivalcev ) ni imela tolk pufa kot ga ima slovenija ( 2 mio. prebivalcev ) + vse rasprodano .. pa taku ...
El Koronito
04. 05. 2013 10.55
+1
Kako ni jasno tebi, da zaradi levo desnih zaho.jencev, ne moremo vzpostaviti državljanskega nadzora nad našimi oblastniki ?
Stjepans
05. 05. 2013 09.36
+1
Apolon13: sedanja Slovenija je mnogo bolj "zapufana" kot prej cela SFRJ.
3.142
04. 05. 2013 10.40
-2
Tipični komunajzarji. Pufali bi se do konca svoje vladavine. Potem naj špara kdo drug.
kawboy
04. 05. 2013 10.55
+1
Ne šparamo ampak plačujemo vsi drugi in ne tisti, ki so krivi zato, da se ne bi zadolževali več kot ustvarimo.
El Koronito
04. 05. 2013 10.58
+0
A ti si tud iz valič-zverove valilnice domobranske zalege ?
zek
04. 05. 2013 09.34
+1
Žal pač tako negre več od leta 2008 ko je naš dolg znašal 22% BDP se je po četrtkovi novi zadolžitvi povzpel na 61% -- Torej v pičlih 5 letih smo dolg povečali za 200% ---- Nevem pa,če vsi sploh veste kaj natančno prinaša fiskalno pravilo --- Da nebom preveč dolg vam razložim le nekaj BISTVENEGA -- Fiskalno pravilo OMOGOČA TUDI IZJEMO pri zadolževanju , KI NE POMENI KRŠITVE USTAVNEGA FISKALNEGA PRAVILA -- V Primeru naravnih katstrof in za odpravljenje posledic NI OMEJITVE -- V Primeru nenadnega poslabšanja razmer v gospodarstvu na globalni ravni kot smo mu bili priča 2009 NI OMEJITEV --- Za financiranje projektov,ki so vitalnega pomena za državo in njeno gospodarstvo NI OMEJITEV ----- V glavnem fiskalno pravilo pomeni konec zadolževanja za tekoče poslovanje proračuna (poenostavljeno povedano) ---- NE 2015 TO BI LAHKO SPREJELI ŽE LANI IN OBRESTI PRI ZADOLŽEVNJU BI BILE TA TEDEN NA NAŠE OBVEZNICE POD 4% IN SAMO PRI OBRESTIH BI PRIHRANILI NEKAJ 100 MILJONOV,KI BI JIH LAHKO PAMETNO PORABILI (vendar za to rabiš pametne politike)
Kaktus111
04. 05. 2013 10.38
+2
zek : Za to že imamo zakon !!! Samo za to rabiš poštene politike ....!!!!!
kawboy
04. 05. 2013 10.43
+2
Zakaj se ga pa potem sprejema, če ni omejitev?
sinhron
04. 05. 2013 09.13
-1
Janša in njegovi sateliti v opoziciji je toliko konstruktiven dejavnik , kot neboleč trn v očesu ! Vedno izrabljajo tiste sporne, nedorečene in neusklajene teme za diskvalifikacijo pozicije . Vsa dosedanja zakonodaja , kiso jo sprejeli v Janševi vladi pa je nezakonita in proti ustavna in mora sedanja vlada plačevati napake Janše , Šušteršiča in ostalih nesposobnih ministrov .
Nowotny
04. 05. 2013 09.36
+4
zek
04. 05. 2013 09.54
+4
Kolega prav stemi ukrepi,ki jih je sprejela prejšnja vlada bo morla ta vlada nadlevati SICER PRIDE TROJKA -- Ti pa še kar naprej živi v iluziji kako ima ta vlada nek bolši program --- Ta vlada je prišla na oblast brez vizije in programa (edini program je napolniti lastne žepe)
Stjepans
05. 05. 2013 09.41
+1
Ta vlada je prišla "na oblast" ker smo se hoteli znebiti Janše in to je uspelo! Vse ostalo je sporedno!
doncesar
04. 05. 2013 08.25
+1
RDEČI KMERI, ZARADI VAS SE MORA TO VPISATI V USTAVO. POTEM PA KO BOSTE TO KRŠILI, VSE POSPRAVITI V AREST. KAPIŠ
Kaktus111
04. 05. 2013 09.08
+3
mirsad miro muhar
04. 05. 2013 08.07
+3
ne pomaga nič če eni imajo visok IQ,primerljiv z genijem,če pa im je karakter na nivoju NULE
zaniwars
04. 05. 2013 08.40
+2
mirsad miro muhar
04. 05. 2013 09.16
Netajkun
04. 05. 2013 08.07
+2
Ustanovljeno naj bi bilo Državno gradbeno podjetje ! ( da ostaneta delo in denar DOMA ) Slovenci v vrsto , delo bo in solidne redne plače .
VOY-c..pa to ...
04. 05. 2013 07.49
+6
Država mora iz Državnih firm...PIKA Iz naslova AUKN...ki je v lasti države...na leto v proračun nateče 58milj€....vanj pa Davkoplačevalci prek finančnih inekcij vlade letno vlijemo cc. 1miljardo €....pa to ... Lobisti...svetovalne pogodbe...reklame...zgrešene investicije ki so že v štartu obsojene na finančno katastrofo za nas davkoplačevalce....pa to ... Smo edina država na svetu katera Dokapitalizira IGRALNICO HIT...vsi poznamo sistem Igralništva...IGRALNICA NIKOLI NE IZGUBLJA !!! ************* Dragi LOBISTI...SVETOVALCI.....ponudite se na trgu...trg naj vas oceni ter s tem postavi vašo ceno....pa to ... Pa da vas vidim kok boste delal....eni še Slovensko ne govorite...da o Angleščini ne izgubljam besed...pa to ... LAHKO JE PO DRŽAVNIH FIRMAH AFNE GUNCAT...PA RAJO PUFFAT.....PA TO ...