Slovenija

Inšpektorica stoji za odločitvijo: Živali šepajo, so zgrbljene, imajo mastitise

Ljubljana, 20. 11. 2023 11.24 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 8 min
Avtor
Anja Kralj, STA, U.Z.
Komentarji
775

"Ogroženo je bilo življenje živali," za svojo odločitvijo za odvzem 24 glav goveda kmetu pri Krškem, ki je v zadnjih dneh razburkal javnost, stoji inšpektorica Danuša Štiglic, saj da so bile v ogradi skupaj nezdružljive živali, prostor je bil v celoti poplavljen z meteorno vodo, blatom in fekalijami. Živali niso imele nobenega suhega mesta za počitek, bile so brez vode in hrane," našteva. Kmetijsko ministrstvo bo storilo vse v svoji pristojnosti, da se ugotovi ustreznost postopka odvzema, obljublja Šarec, ki začasno opravlja naloge kmetijskega ministra.

Več videovsebin
  • Iz 24UR: Šarec zagotavlja, da bodo primer raziskali
    03:33
    Iz 24UR: Šarec zagotavlja, da bodo primer raziskali
  • Iz 24UR: Primer meče slabo luč na vse živinorejce?
    02:49
    Iz 24UR: Primer meče slabo luč na vse živinorejce?
  • Iz SVETA: Sporen odvzem?
    04:28
    Iz SVETA: Sporen odvzem?
  • Iz SVETA: Politični pritisk?
    01:52
    Iz SVETA: Politični pritisk?

Mnenja o pravilnosti odločitve inšpektorice Danuše Štiglic glede odvzema živali na kmetiji Možgan pri Krškem so razdelila celotno Slovenijo. 

"Zakonodaja na tem področju je jasna – kadar gre za tako pomemben poseg, kot je odvzem, mora biti izpolnjen pogoj, da je žival bodisi življenjsko ogrožena bodisi mučena ali pa da je ogroženo življenje in zdravje ljudi," pojasnjuje Ožbalt Podpečan, vodja Nacionalnega centra za dobrobit živali na Veterinarski fakulteti. 

In ogroženo je bilo življenje živali, tudi danes za svojo odločitvijo stoji inšpektorica, saj da so bile v ogradi skupaj nezdružljive živali – stare krave z rogovi, biki, premlade telice za prepust, teleta ... "Prostor je bil v celoti poplavljen z meteorno vodo, blatom, fekalijami. Živali niso imele popolnoma nobenega suhega mesta za počitek. V hlevu je suhe prostore zasedala različna krama in odpadni motorji, živali so bile brez vode in hrane," je naštela za oddajo Svet. 

Po njenih besedah živali šepajo, nekatere se držijo zgrbljeno, kar lahko kaže na bolečine v notranjih organih ali pa infestacijo s paraziti. Imajo bolezni parkljev, mastitise, vnetje vimen ali pa presušena vimena. Večina goveda je dobila oceno 1 do 2 ali 2 od možnih petih točk, nadaljuje Štigličeva. Le redke boljšo, a nobena ni presegla ocene 3. 

Podpečan je opozoril tudi na to, da se mu zdi inšpekcijski zapisnik nenavadno kratek za tak poseg. 

V tako izjemnih razmerah, ko stranka kriči in grozi in so okoliščine tako težke, je težko pisati zapisnik, pa odgovarja Štigličeva. "Sin je kričal, se pretirano približeval, nagajal, hotel rezati ograjo, da bi živali pobegnile po vasi, strašil živali pri nakladalni rampi za kamion ..."

Prevoz goveda
Prevoz goveda FOTO: Shutterstock

KGZS: Nesorazmeren in nezakonit ukrep 

Kaj konkretno je rejec zagrešil, v inšpekcijskem zapisniku ne piše, prav tako ne, koliko živali je bilo odvzetih. Eno kravo naj bi domov odpeljala kar zaščitnica živali, ki je pri odvzemu sodelovala, je poročal časnik Dnevnik. 

Zato so se začela porajati vprašanja, ali niso morda šli aktivisti za pravice živali s pomočjo države prek pooblastil. KGZS ocenjuje, "da živali res niso bile rejene v povsem optimalnih pogojih, a niso imele nobenih negativnih posledic zaradi take reje. Imele so tudi možnost umakniti se iz blata na pašnike". Prepričani so, da je bil izrečeni ukrep nesorazmeren in nezakonit.  

Kot je na novinarski konferenci povedal predsednik KGZS Roman Žveglič, so živinorejci razburjeni, pričakujejo, da se z njimi ravna v skladu z zakonom. Nanje se je obrnil rejec iz Krškega, ki mu bodo nudili pravno pomoč. Kot je povedal Žveglič, kmet nima nobene pravne varnosti, ima le zapisnik, nobene odločbe. Nima niti seznama odvzetih živali, potni listi, ki bi morali biti z živalmi pri vsakem premiku, so še vedno na kmetiji, je izpostavil. Poudaril je, da so bile živali blatne, ker je bilo zunaj veliko dežja, in to okoliščino bi po njihovem mnenju inšpekcija morala upoštevati. Iz fotografij je vidno, da so živali v dobrem stanju, da so krave breje in če žival ni dobro oskrbovana, se to ne more zgoditi, pravi Žveglič. Način reje, da je žival celo leto zunaj ob neugodnih vremenskih razmerah, po navadi privede do blata in lahko se zgodi takšna situacija, je pojasnil.   

UVHVVR bo izvedel interni nadzor nad inšpekcijskim postopkom

Uprava RS za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin pa je razloge za odvzem pojasnila takole: "Govedo je bilo ograjeno na malem izpustu, ki je bil zelo blaten, brez dostopa do vode in hrane, brez dostopa do hleva oziroma suhega ležišča. Živali so bile prekrite z blatom in veterinarsko neoskrbovane," so navedli. 

Kakšna je realna slika na kmetiji Možgan, bo po uradno končanem odvzemu živali – to bo predvidoma v sredo – pokazala revizija postopka. Na Upravo RS za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin smo naslovili vprašanja o tem, kdo je sodeloval pri odvzemu, v kakšnem stanju so živali in kje so jih namestili. Odgovorili so nam le, da bodo izvedli interni nadzor nad inšpekcijskem postopkom. "Javnost bo o podrobnostih v zvezi s tem primerom in zaključkih nadzora obveščena po končanih postopkih oz. nadzoru."

Šarec: Storili bomo vse v naši moči za ugotovitev ustreznosti odvzema goveda pri Krškem

Začasni kmetijski minister Marjan Šarec je že včeraj napovedal interni nadzor nad postopkom inšpekcije, danes pa je v odgovoru na poslansko vprašanje Vide Čadonič Špelič (NSi) ponovil, da bo s ciljem, da že takoj na začetku ne pade senca dvoma na izvajanje novele zakona o živalih, odredil interni nadzor nad postopkom odvzema goveda na kmetiji v Leskovcu blizu Krškega. Izpostavil je, da inšpekcijski postopek uradno še ni končan, saj naj bi ga po njegovih informacijah inšpektorica zaključila v sredo. Ko se bo to zgodilo, bodo lahko ukrepali dalje, je dejal.

Minister za obrambo Marjan Šarec
Minister za obrambo Marjan Šarec FOTO: Luka Kotnik

Kot je opozoril, v tej fazi ne more dajati konkretnih izjav, saj "ni stvar v tem, kaj se njemu zdi in kaj misli", ampak je treba spoštovati postopke. Tudi sam namreč zgodbo pozna le iz poročanja medijev.

Več o pravilnosti ravnanja inšpektorice bo tako znano v naslednjih dneh ali tednih, je napovedal. Želijo pa na ministrstvu zadeve razčistiti.

Začasni kmetijski minister je pri tem znova poudaril, da se sam ne postavlja na nobeno stran, in pojasnil, da je inšpekcija neodvisen organ ter da minister nima pravice operativno posegati v same postopke. Če pa se bo izkazalo, da kaj ni bilo v redu, je napovedal nadaljnje korake. "Brez skrbi, storili bomo vse v naši pristojnosti, da se ugotovi, ali je zadeva v redu ali ne," je zagotovil. Kot prioriteto je izpostavil dobrobit živali, najslabše pa bi po njegovem bilo, če bi se zdaj zgodila politizacija primera.

Poslanka Čadonič Špeličeva, tudi nekdanja direktorica Uprave RS za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin, je sicer dejala, da jo je zmotil postopek na osnovi ustne odločbe in to na začetku celo brez pristojnosti prizadetega kmeta. Pod vprašaj je tako postavila pravilnost postopka in pravno podlago zanj. Moti jo tudi, da so na podlagi pričevanj pri odvzemu sodelovali predstavniki nevladnih organizacij. Obregnila se je še ob kratek zapisnik inšpektorice, ki da nima nobenega elementa, na podlagi katerega bi lahko izrekla odločbo o odvzemu.

Niti ene številke 24 odvzetih glav goveda inšpektorica ni napisala v zapisnik, je dejala Čadonič Špeličeva, zato "z vso odgovornostjo" trdi, da se je v trenutku, ko so živali odpeljali s travnika, izgubila sled za njimi, medtem ko so njihovi potni listi še pri lastniku.

Društvo za zaščito konj: Nismo sodelovali pri odvzemu živali

Na kritike, da so šli aktivisti za pravice živali prek pooblastil, pa so se odzvali v Društvu za zaščito konj, kjer pojasnjujejo, da sami niso sodelovali pri odvzemu živali. Kot so poudarili, zaradi napačnih informacij dobivajo tudi grožnje, da jih bodo prijavili na Policijo. V sporočilu za javnost so zapisali: "Omenjeno je bilo tudi, da je pri odvzemu sodelovalo tudi društvo oz. naša predsednica, kar sploh ni res, saj do trenutka odvzema v društvu za to sploh nihče ni vedel, društvo pa tudi ni podalo prijave."  

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Pojasnili so še, da je na dan odvzema z njimi stopila v stik inšpekcija s prošnjo, ali bi jim lahko s seznama kmetij, kjer imajo vnesene kmetije, ki so izkazale interes za sprejem inšpekcijsko odvzetih živali, posredovali podatke, kar so tudi storili: "S temi kmetijami je ta dan kontaktirala inšpekcija in se sama dogovarjala, kdo in koliko živali lahko sprejme. Za eno govedo pa smo ponudili začasno nastanitev tudi v društvu. Osebno menim, da je bil odvzem živali upravičen in postopek korekten, saj je že lastnik živali medijem sam povedal, da je bil v preteklosti že večkrat obravnavan."  Kot je v sporočilu za javnost še zapisala predsednica društva za zaščito konj Natalija Nedeljko, je presenečena nad tem, da se KGZ in vodja odbora za kmetijstvo, ga. Vida Čadonič Špelič, nista o tem pozanimala tudi pri inšpekciji, ampak so vsi enostransko poslušali navedbe lastnika.

Dodali so, da so s strani bralcev prejeli tudi nekaj fotografij živali in stanja na kmetiji, iz katerih je, kot trdijo, razvidno, da so bile živali omejene, da niso imele dostopa do travnika, niti dostopa do hleva, in da so živele v globokih fekalijah, ki povzročajo gnitje parkljev in kože, bolezni dihal, driske, da o telitvah v takšnem okolju ne govorimo, so sklenili.

Državni svetniki: Živali je treba vrniti lastniku in mu plačati ustrezno odškodnino

Na zahtevo državnih svetnikov Antona Medveda, sicer predsednika Sindikata kmetov Slovenije, v katerem so se na odvzem krav prav tako ostro odzvali, in Branka Tomažiča, ki v državnem svetu predstavlja KGZS, je popoldne potekala izredna seje komisije DS za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano.

Državni svetniki so ocenili, da so bile v postopku kršene temeljne človekove pravice in svoboščine, zagotovljene v ustavi, pa tudi zakona o inšpekcijskem nadzoru in o živinoreji – živali so bile namreč razseljene na različne lokacije in niso bile nameščene v prehodni hlev skupaj ali v karanteno, so po seji komisije sporočili iz državnega sveta.

V komisiji posledično menijo, da je treba živali vrniti lastniku in mu plačati ustrezno odškodnino. "Kmetijstvo je treba spodbujati, ne pa zatirati, saj bomo lahko le na ta način zagotovili zadostno stopnjo samooskrbe in s tem prehranske varnosti, drugače bomo odvisni od uvoza hrane vprašljive kakovosti ter zaraščenosti podeželja," so poudarili.

Obregnili so se tudi ob delovanje nevladnih organizacij in nadzor nad njimi, posebej na področju zbiranja donacij, pri tem pa podčrtali, da bi morale te organizacije osveščati in motivirati lastnike živali na način, da bi se zagotavljala dobrobit živali.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (775)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Uporabnik1628213
24. 11. 2023 12.00
Lastnik je bil že opomnjen, zaradi neprimernih razmer, tudi tisti, ki slabo vidijo, lahko ocenijo, da so živali, podhranjene in v slabem stanju. Pomembno je, da se med seboj bijeta desna in leva stran, kaj bo z ubogimi živalmi pa sploh ne. Še posebej optimističen pa je kmečki sindikalist, ki bi zagotovo potreboval dobrega okulista ( biti mora politično nevtralen). V SlovenijI se kravam godi najlepše na svetu, tudi, če so mrtve med živimi in morajo, zaradi lakote jesti plastiko, ali pa če umrejo od lakote in zanemarjenosti privezane na verigo. Seveda ne gre vseh kmetov metati v isti koš, zato moramo dobiti živalsko policijo, da najde tiste brezvestne.
Caseino123
23. 11. 2023 08.59
+2
No vsekakor krave so bile daleč od primernega okolja (čeprav slike varajo, lahko je slikala zgolj blato in zgolj del hleva). AMPAAAK, v takem primeru mora lastnik najprej napake odpravit, a inšpektorica je že PRED PREGLEDOM imela krave prodane??? Društvo ki pa bo denar dobilo pa za povrh še svojo kravico? Neverjetno
Caseino123
23. 11. 2023 08.54
+1
A društvo za zaščito konj pa si je lahko izbralo svojo kravico, kljub temu, da bo denar od pobranih krav (cca 30.000-40.000€) šel v njihove roke po poplačanih stroškov - no inšpektorica trdi, da po poplačanih stroških ne bo ostalo NIČ? Torej nekdo v tej situaciji pospravi ogromno denarja ali pa inšpektorica laže
vezuv_
23. 11. 2023 18.57
+4
mislim, da bo inšpektorcso stalo službo - močno upam v to.
Mucamacaticataca
24. 11. 2023 10.33
+1
Tu se je šlo izključno za lopovščino in krajo. Živali so izključno predmet pohlepa nekih zblojencev, ki so preko noči dobili moč in so pijani od oblasti. Pogoji res niso bili idealni, a živali so v dobri kondiciji saj v nasprotnem ne bi bilo zainteresiranih kupcev, ki so, mimogrede navadni judeži, ki se nadajo okoristiti s tujo nesrečo. Razno nakladanje o mastitisih in zgrbljenjem so navadne laži, saj se gre o kravah dojiljah, ki se jih ne molze. Mleko posesajo izključno teleta. In, če bi bile tako prizadete, jih ne bi lovili po pašniku celo dopoldne.
main
22. 11. 2023 09.41
+0
Krave zaprte v štalo so dobile nagrado Naj hlev. Te v naravnem okolju pa so bile odvzete.....
Caseino123
23. 11. 2023 08.56
No, glede na to da imajo tiste krave ogrevano vodo, klimo, luči modrega in rdečega spektra , ter pazi KLIMO in vlažilec zraka, misliš, da za eno odprtini za izpust teh krav pa je lastniku zmanjkalo denarja?
vezuv_
23. 11. 2023 18.58
+1
main - pa ne boš verjel, tudi tiste mukice so bile umazane in od kravjega dreka - sem vidla na eni sliki. Niso pa bile blatne.
murate
21. 11. 2023 21.35
+4
Prikazuje se ves čas samo resnico inšpektorice, zato trdim da laže in zlorablja svoj položaj,zakaj pa morda ne bomo nikoli izvedeli .Vse skp smrdi do neba
vezuv_
23. 11. 2023 19.16
+1
ja govori, da so ležale v blatu, na sliki stojijo.
Perivnik
21. 11. 2023 21.16
+4
Tale inšpektorica je res "stroka od stroke". Ni bila na terenu pred tem, krave je mogoče gledala od daleč (nič ne omenja, da je bila tam), pa ve, da imajo mastitis???? Da ima krava mastitis, se opazi pri molži. Te krave so molzni telički. So telički povedali, da imajo mame mastitis????
minnaema@yahoo.com
21. 11. 2023 20.54
+3
Glede KRAV na pašniku & v dežju in blatu - o tem vsem naj odloča velika skupina veterinarjev v kakšnem zdravstvenem stanju so žvali -ali bo o tem odločala NE-stroka...itd
Smuuki
21. 11. 2023 19.24
+6
Po zakonodaji se brejih krav ki so breje več kot 6 mesecev ne sme prevažati. Po zakonu se pašne živine ne sme vezati.
bmwgs
21. 11. 2023 18.38
+5
Vsaka žival mora imeti v ušesih številko brez potnega lista ne sme nikamor izven svojega terena , čeprav so bile krave blatne niso bile slabo rejene , ta inšpektorica je naredila zelo veliko napak , tudi tele zraven ,ko se imajo za neke zagovornike živali so jih z vrvjo vlačili na kamion ,prosto pašno govedo se ne veže na vrv po zakonu dobrobit živali , nič ne vedo ampak mislijo ,da imajo oblast v rokah in lahko udrihajo po bogem kmetu. Upam, da se bo našel kdo strokovnjak ,da bo kmetu pomagal.
vezuv_
23. 11. 2023 19.01
+2
kakšen odličen pravnik, ki dobro pozna zakonodajo, tudi zakone izven kmetijske dejavnosti, kot je npr. ZUP in KZ ter ZKP. Kmet pa se naj pritoži tudi varuhu človekovih pravic.
Smuuki
21. 11. 2023 16.54
+5
Mene pa zanima kako je stroka inšpektorica lahko odpeljala živino brez potnih listov brez najave premika živine iz enega na drugo gospodarstvo. To kar bi morala nadzirati sama krši. Kako so napisali papirje za transport brez navedbe ušesnih številk. Zapisnik brez navedbe ušesnih številk. Zdaj ko poseduje potne liste za živino lastnik jih ima drugi lastnik na črno in je pregon po črki zakona nujen.
Podpornik kmeta
21. 11. 2023 11.59
+7
Gospa inšpektrica obtožuje kmetovega sina da je oviral postopek. Na posnetkih je jasno vidno, da se ni nihče obnašal nasilno z izjemo nalagalcev, ki so živino na silo nalagali na kamijon.
son?ek11
21. 11. 2023 08.25
-12
Kot smo slišali na tv, ni bilo nevladnikov, oni niso ničesar prijavili, to je bilo samo zavajanje tistih, ki podpirajo, da živina živi v nevzdržnih razmerah
zvoneti
21. 11. 2023 08.28
+14
Pejte raje malo na sonce, ker pišete neumnosti. Kaj pa je počela tista zblojena aktivistka na odvzemu, še kravo si je odpeljala domov in vse to objavila javno, pa kaj je z vami ali ste prisebni?????? Po zakonu nebi smela biti niti blizu zasebne lastnine.
zvoneti
21. 11. 2023 08.22
+14
Družina Možgan je zavrnila tudi trditve, da bi preprečevala veterinarske preglede, saj so imeli v zadnjem mesecu kar tri takšne preglede. Ali mi lahko razložite podporniki nezakonitega odvzema, če so po vašem mnenju trije veterinarski obiski v zadnjem mesecu (to je normalno, ker je toliko brejih krav) zanemarljivo dejstvo. Zakaj niso podali nobene prijave, ali opozorila, da je z živino kakrkoli narobe, kje so zapisniki????? TUKAJ IMATE KOPIRAN ZAPIS KOLEGA VETERINARJA: O "aktivistki" ne bom izgubljal besed, ker si ne zasluži nič drugega, kot eno pošteno okrog ušes in kanček pameti za povrh!Gospe inšpektorici pa samo tole: vi ste s svojim nezakonitim nastopaštvom in postopanjem, ki žali veterinarsko stroko, zreli za odstranitev iz službe, ki jo opravljate. Pa tudi kakšno kazen bi si zaslužili. Slovenski veterinarji se vas upravičeno lahko sramujemo in žal mi je, toda od prejšnjega torka naprej, se vam kot kolegici veterinarki popolnoma odpovedujem.
BBcc
21. 11. 2023 09.16
+7
Ko bi kdo videli govedo na vecino kmetijah, ko bik ne more do hrane ali vode, ce drugi bik ne prestopi. Samo da bi bik vec tehtal. Ce so krave lahko dostopale do pasnika so imele veliko bolj optimalne pogoje za rejo, kot vecina goveda v hlevu. Ureditvena odlocba, da se krmisce sanira. Stvar resena.
zvoneti
21. 11. 2023 09.32
+6
Ja, se strinjam, najprej ogled in zapisnik z jasnimi navodili kaj je potrebno popraviti, drugi ogled in ugotovitev z zapiniskom o stanju, če stvari niso sanirane, pa končna odločba o odvzemu. Vse lepo po zakonu in predpisih, ne pa rop zasebne lastnine pri belem dnevu brez kakršnega koli uradnega dokumenta, ki tak hud poseg dovoljuje. Pa saj nismo banana republika, kdo pa bo izvrševal karkoli po zakonu če ne uradniki in država?
Perivnik
21. 11. 2023 21.19
+2
zvoneti - očitno so lewaki in svobodnjaki našo demokratično državo spremenila v banana republiko???? Jih funkcionira kraja???
Rafael Kramar
21. 11. 2023 08.15
+8
Blokarska levica cela v luftu, ker je blato na kravi fuj!? Čakam šok, ko izvejo, kako jajce nastane...
Bubba
21. 11. 2023 08.14
-5
Takšno stanje v hlevu in na mestu kjer se krave zadržujejo te krave je neznosno in kriminalno zanemarjeno. Odvzem je 100% utemeljen. To naj bo v poduk drugim podobno zanemarjenim hlevom oz. kmetijam z živalmi.
Resnica v obraz
21. 11. 2023 08.08
+12
če so pa tako milo gledale in mukale Neeee ME PUSTITI TUKAJ, PRAVI UMSKO RETARDIRANA AKTIVISTKA.
PIERREBRICE
20. 11. 2023 21.59
-4
Skratka, šarec bo ugotovil, da je inšpektorica opravila delo tako kot se spodobi. Janšisti pa v jok.
E.Nigma
20. 11. 2023 21.57
+1
Se popolnoma strinjam z levimi, te srne so res v žalostnem stanju. Sploh pa kr so jim rogove obrezali. Sploh ne veš katero je srna in katero srnjak. Sploh pa ker se iz slik dobro vidi da gre za hibride. Mešanje dveh sort. Mislim belo rjava sorta. Pa halooooo? Pa saj to ni yorkßir, ki je ves beli pa z kratko dlako. Pol pa se čudimo, da so država in lovci za odstrel teh živali.
E.Nigma
20. 11. 2023 21.59
-1
_endrug
20. 11. 2023 21.54
+3
So sploh živali važne? Opozicija meni, da slabše ko je v Sloveniji, bolje je za njih. In s tropom internetnih hujskačev mislijo, da bodo prišli na oblast? Ne, ker narod voli proti Janši, proti SDSu. Šarec pa nesposoben in pade na poceni trike. Namesto, da bi ustavil gonjo proti inšpektorjem.
nick73
20. 11. 2023 21.59
+11
Verjetno še nisi doživel situacije, ko se inšpektor grdo zlaže, da upraviči svojo službo. Inšpektorica je odredila odvzem privatne lastnine mimo zakona, to je vse. Da je kmet nemaren, se verjetno vsi strinjamo.
Jerry321
20. 11. 2023 21.53
+4
Če je stanje teh ubogih krav dopustno potem inšpekcije sploh ne potrebujemo KER JE VSE DOPUSTNO! To je sramota, da se tole zagovarja!
_Heisenberg_
20. 11. 2023 21.56
+6
SDS troli zagovarjajo ker je levica za ta zakon.Nikoli vec ne volim SDS.
Jerry321
20. 11. 2023 21.58
+6
Jah sej vem. To lahko zagovarjajo le človeške smeti…
Rafael Kramar
21. 11. 2023 08.12
+5
Vidva brihtolarja, živinoreja in stanovanjski cucki nimajo nič skupnega...
Perivnik
21. 11. 2023 21.22
+0
_Heisenberg_ - saj ga tudi nikoli še nisi, tako kot jaz nikoli lewakov nisem in ne bom!!!