Slovenija

Od česa Levica ne bo odstopala? Najtrša pogajanja na področju zdravstva in obrambe

Ljubljana, 03. 05. 2022 06.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
24UR ZVEČER
Komentarji
357

Kakšni bodo obrisi nove koalicije? Kakšen kos vladne pogače si bodo odrezale posamezne stranke? Potencialna ministrska imena so že zakrožila v javnosti, a ključna bodo pogajanja. V njih ima veliko prednost Gibanje Svoboda Roberta Goloba, ki bo zagotovo zahtevalo ključne resorje: zdravstvo, finance, infrastrukturo. A vprašanje ostaja – s katerimi imeni? Koordinator Levice Luka Mesec je med drugim dejal, da pogovori trenutno potekajo dobro, da bi Levica lahko dobila tri resorje ter da bodo kot stranka v novo vlado vstopili konstruktivno.

Več videovsebin
  • Iz 24UR ZVEČER: Luka Mesec pred začetkom pogajanj
    07:42
    Iz 24UR ZVEČER: Luka Mesec pred začetkom pogajanj
  • Iz 24UR ZVEČER: Deljenje vladne pogače
    02:31
    Iz 24UR ZVEČER: Deljenje vladne pogače

Koordinator Levice Luka Mesec je v oddaji 24UR ZVEČER odgovarjal na vprašanja o odstopu, ki ga je ponudil svetu stranke, pa tudi o formiranju nove koalicije. Zaupnico je Mesec dobil, a ne 100-odstotne. Pet članov je bilo proti. Da ga to ni presenetilo, je povedal v oddaji, ter dodal, da bi ga pravzaprav bolj presenetila 100-odstotna podpora: "To pomeni, da bi bilo v stranki nekaj narobe."

"Vendar pa je stranka enotna. Smo urejena stranka, pri nas velja, da je kritika navznoter več kot dobrodošla, stvari je treba razčistiti, vendar ko je odločitev enkrat sprejeta, je treba za njo tudi skupaj stati," je dodal. Stranka bo sicer opravila določene "popravne ukrepe", vendar pa so primarno na vrsti koalicijska pogajanja.

Levici trije resorji, SD štirje?

Na vrsti so konkretni koraki na poti k novi vladi, je pred dnevi napovedal Mesec. "Konkretno se bomo pogovarjali o tem, kdo bo dobil kateri resor," je dejal ter dodal, da si v Levici želijo tudi, da bi čim prej začeli z vsebinskimi pogajanji. "To pomeni, da bomo oblikovali time, najverjetneje trojice, ki bodo variirale glede na temo. O vsaki temi in v vsakem resorju se bomo posebej usklajevali, katere reforme so na določenem področju najbolj bistvene," je pojasnil.

Luka Mesec, Levica
Luka Mesec, Levica FOTO: Damjan Žibert

Razrez resorjev še ni oblikovan, prav danes pa se bodo prvič po volitvah za mizo usedli z Robertom Golobom, s katerim je sicer Mesec v preteklem tednu že večkrat opravil telefonski pogovor. "Za začetek se pogovarjamo o tem, da bi Levica dobila tri resorje, Socialni demokrati pa štiri," je povedal. Kateri resor bo dodeljen kateri stranki, sicer še ni dorečeno, je dodal. "Pričakujem, da bo do začetka naslednjega tedna tudi več znano."

Kako ključno pa je dejstvo, da relativno nova stranka Gibanje Svoboda nima dovoljšnega bazena kadrov? "Pri Robertu Golobu pravzaprav zelo cenim, da je tu zelo odkrit. Ve, da ima novo stranko in da kadra nima na pretek. Glede tega se je tudi pripravljen pogovarjati, kje lahko sodelujemo, kje lahko kdo pomaga. Pogovori gredo za zdaj zelo dobro," odgovarja Mesec.

Ministrstva se bodo pod novim vodstvom tako združevala kot tudi razdruževala, a koordinator Levice meni, da bo na koncu nastalo kakšno ministrstvo več, kot jih imamo sedaj.

'Levica v vlado konstruktivno.' Od česa pa ne bodo odstopali?

Da bo Levica trden koalicijski partner, zagotavlja Mesec. "V vlado gremo konstruktivno in z iskrenimi nameni. Na resorjih, ki jih bomo prevzeli, želimo narediti najboljše, kar lahko," je dejal ter dodal, da bodo v ta namen oblikovali najboljše time.

A kako velik trn v peti bi za Levico predstavljalo imenovanje Danijela Bešiča Loredana na mesto zdravstvenega ministra? "Golob je zagotovil, da programa za zdravstvo ne bo pisal Bešič Loredan sam, temveč da so osnove pripravili v Gibanju Svoboda ter da jih bomo na koalicijskih pogajanjih uskladili," je dejal Mesec, ki je ob tem poudaril, da se morajo vsi ministri držati koalicijske pogodbe. "Kar bo pisalo v koalicijski pogodbi, to bo tudi program ministra za zdravje."

Najtrša pogajanja ob tem pričakuje prav na področju zdravstva, pa tudi obrambe: "Nespametno je metati denar za oklepnike, medtem ko imamo draginjo in ko je treba poskrbeti, da ta draginja ljudi ne potegne v revščino." Kot je dejal, Levica podpira regulacijo cen tudi na področju energentov. 

Problematična je medtem tako količina denarja, ki se namenja za obrambo, kot tudi kam gre ta denar. "Kupovanje tujega orožja pomeni le metanje denarja skozi okno. To ne ustvarja nobenega multiplikativnega učinka doma, ne ustvari nobenega delovnega mesta v Sloveniji in tukaj se bo treba dogovoriti, na kakšen način se bomo tega lotili," je stališče predstavil Mesec.

Kaj pa kadri?

"Čim prej je treba zamenjati nastavljene kadre," je jasen sogovornik, ki je sicer poudaril, da tega ne podpira iz revanšizma, temveč ker gre za politično nastavljene kadre. "V te inštitucije so bili postavljeni ne zato, da delajo v dobro države in državljanov, temveč da delajo v interesu vladajoče stranke SDS in njenih satelitov," je dejal.

Levica si, kot je še dodal, želi, da te inštitucije dobijo avtonomijo.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (357)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

HARI deloc
03. 05. 2022 21.06
+0
LUKEC PREVEČ PAMETUJEŠ DRŽAVA BREZ LASTNE VOJSKE IN LASTNE OBRAMBE NI DRŽAVA AMPAK NAVADNA PROVINCA ALI REZERVAT POD PROTEKCIJO DRŽAVE KATERI DRŽAVI PO TVOJE PRIPADAMO BEDAK
echa
04. 05. 2022 08.06
-1
saj to je njihov namen - uničiti našo državo Slovenijo, ki jim ni bila nikoli intimna opcija. Še malo, pa bomo spet morali poslušati vse v srbščini... Skoraj ne poznam nobenega južnjaka, ki se je potrudil naučiti slovensko...
Republika Butale
03. 05. 2022 19.13
+3
Zdravstvo in obramba. Verjetno najbolj skorumpirana resorja. Zato tako mamljiva vsem političnim stranem. Pri gospodatstvu in kmetijstvu pa ni posebnega prerivanja za ablast..
Millady
03. 05. 2022 17.12
+2
Luka Mesec je kul 👍
Lenart Čaubi
03. 05. 2022 20.48
-1
inet
03. 05. 2022 15.38
+3
Kdo je zmagal Levica ali Svoboda ?
mmickica
03. 05. 2022 16.00
+5
😅😅😅 Pocasi bos tudi ti spoznal, da je to eno in isto.
silva-d
03. 05. 2022 16.03
+3
Golob je samo novi obraz ostalo je vse isto
Lenart Čaubi
03. 05. 2022 20.35
+2
nikhrast
03. 05. 2022 15.01
-7
Pa zakaj Golob potrebuje Levico, komaj so prišli v parlament pa že rinejo v vlado. Golob lahko sam sestavi vlado, brez drugih strank, seveda če bo pametno vodil vlado. Samo v Sloveniji folk preveč razklan, bicikliranje že konec leta.
mmickica
03. 05. 2022 15.10
+3
Kaj ste pa mislili, tisti, ki ste volili Goloba? Vracamo se v komunisticne case! Tudi Fajonka je SD zapeljala se bolj skrajno levo od Meseceve levice. Bognampomagaj...!
DEEP
03. 05. 2022 12.56
+3
Bo predlagal dvig dodatnega Z. zavarovanja, medtem ko se je klel, da bodo to umaknili. Luka nebo odstopil od nedela, zasigurno, kajti to je ta levim vu genima!
prašek
03. 05. 2022 12.39
+2
Deşna "telegenca" , potolažite se, saj bo ..........☺☺☺☺☺☺
mmickica
03. 05. 2022 15.14
+1
Telegenca ste ta levi, ki mislite, da bo denar za vas kar iz lufta priletel. Ko boste obdavcili kapital, tako kot si to Mesec zamislja, se bodo se slovenske firme izselile, ne de bi se kak tuj kapital privabili. Tako da res ne vem, kje bo vlada jemala za vse javno javno javno...in nic zasebno!?
Lenart Čaubi
03. 05. 2022 20.37
-1
HeavyDxxx
03. 05. 2022 12.17
+1
V bistvu me sploh ne zanima. Nej se golob pa njegovi volilci s tem ukvarjajo. Mel smo operativno vlado, ki je dosegla lepe uspehe ...pa smo rabili spremembo. Evo vam spremembe.🤮
Pati--
03. 05. 2022 11.47
+0
Gospodu Golobu predlagam, da ne podeljuje ministrskih položajev Levici, niti enega in naj Levico popolnoma izloči, namesto nje naj sprejme LMŠ. Levica bo namreč razdirala koalicijo vsakokrat, ko ne bo uspela s svojimi nazadnjaškimi predlogi!
Lenart Čaubi
03. 05. 2022 20.46
SAJ JE PROV NAJ JIH ŠPONA ONI STOJIJO ZA SVOJIM PROGRAMOM
bonkintos
03. 05. 2022 11.31
+1
Levičerski papagaji že leta ponavljajo iste stvari ko pa je treba nekaj spremeniti pa zbežijo od oblasti.
puspan
03. 05. 2022 11.28
-1
Od financ za katere so desetletja garali in ustvarjali.
User300173
03. 05. 2022 11.22
+14
Nekateri bi kar izstopili iz NATO. To ni neko tabornikov združenje, kjer pobereš igrače in greš. Ko si notri moraš tudi sodelovati. Tu ne obstaja, naši vojaki ne bodo šli tam kamor jih NATO "posilja". EU tudi ni debatni krožek in precej pristojnosti prenesli na EU organe. Smo prostovoljno vstopili in plesati moramo kakor večina diktira. Nam to pisalo ali ne, to so dejstva. "Posle jeb. nema kajanja" bi rekel moj bivši južni brat.
abcdefgijklm
03. 05. 2022 11.42
-4
krneki_123
03. 05. 2022 11.17
-1
Kot že ničkolikokrat, ko se pojavi zadetek prašek, rdečkarjem trda prede.🤣🤣🤣
Miro1956
03. 05. 2022 12.55
+1
simonaas
03. 05. 2022 11.14
+4
Luka minister za gospodarstvo🤣🤣🤣
prašek
03. 05. 2022 11.08
+9
Pravi užitek je prebirati desne komentarje ☺☺☺😂😂☺☺
bonkintos
03. 05. 2022 11.35
+1
PRASKO..Si že pisal za desne pa ti je demenca spremenila koordinate...SAJ BO PRAŠEK RDEČO ZVEZDO NA GLAVO PA NA PROTESTE ...SAM KOT ZGLEDA TI BODO ZAČASNO ODVZELI TO VESELJE.
Lenart Čaubi
03. 05. 2022 20.41
Saj kaj pametnega čuješ ti verjamem ,da imaš že poln kufer Meščevega nakladanja
User300173
03. 05. 2022 11.08
+6
SV potrebujemo kakor tudi strokoven in odgovoren kader. Je kadrovska zasedba primerna za naše razmere? Imamo visokih castnikov za veliko večjo vojsko? Koncept obrambe države temelji zgolj na zavezništvu v NATO, ali pa je tudi širša teritorialna vseljudska obramba? Kje so te smernice dejansko prisotne ali pa le na papirju? Koliko predstavlja masa plač v proračunu SV? Imam občutek, da je SV podjetje, katero zaposluje po domače, pričakovani rezultati pa"pridem malo kasneje". SV potrebuje oklepnike, bodo to kolesniki ali goseničarji pa je stvar strategije.
User300173
03. 05. 2022 10.59
+6
Levica mora najprej zagotoviti, da se bodo držali v okviru dogovorjenega in vzdržali nespametni izjav in hujskanje. Postati kredibilen sogovornik.
ksenak2
03. 05. 2022 11.21
+2
Kordiš jim je s svojimi teorijami naredil veliko škodo! Iz zvestega levičarskega kroga mlajših volilcev iz moje okolice je Levici večina obrnila hrbet prav zaradi njegove vehemence in izsiljevanje prisilnega cepljenja ipd prisil, česar pa ljudje ne marajo.
Miro1956
03. 05. 2022 12.57
-1
No vsaj lagati ni potrebno nikoli Levica ni zagovarjala obveznega cepljenja je pa za cepljenje a nikoli niso zapisali pred besedo cepljenje obnezno.
Luther
03. 05. 2022 10.52
+11
Vsi, ki serjete po Luki Mescu, bi lahko spoznali kako omikan in precizen v je svojih izvajanjih. Tak način bi morali imeti tudi SDSovi poslanci. Oni so v svojih izvajanjih vedno žaljivi in pokroviteljski.
piu
03. 05. 2022 10.55
-10
vidva z Lukecom ne štekata, kaj pomeni izvajati.........jezikanje ni izvajanje
Miro1956
03. 05. 2022 12.58
-2
Lenart Čaubi
03. 05. 2022 20.39
+1
SAJ je bil Castro tudi olikan ljudje so pa hiral od lakote
Levcekk
03. 05. 2022 10.48
+2
To bomo še videli koliko se bo Levica držala svojih obljub.
Luther
03. 05. 2022 10.54
+0
Levica se je vedno držala svojih obljub in zavez. To je bil tudi razlog, da so odstopili podporo Šarcu. Šarec enostavno ni izpeljal zavez in programa, ki so ga sklenili z Levico tako rekoč niti v eni točki. Pa lep dan vam želim.
vlahov
03. 05. 2022 10.46
+2
Kaka demagogija ... Oklepniki niso povezani , da je 50% ljudi v državi revežev. Pa jih naredite v Mariboru ali Celju ... 2 % BDP je treba dat za NATO . In kako Zmanjšati revščino ? Dvig minimalne plače ... Na 1200 neto in za tem se bo vse uredilo samo po sebi .... Tok je to enostavno - 1200e . Ne pe neki gore dole oklepniki ... B.V. Dvig minimalca .To je to.
piu
03. 05. 2022 10.48
+7
ukiniti socialko, potem boji šli delat in bojo nad pragom revščine......
piu
03. 05. 2022 10.49
-1
in ostalo bo še vsaj za en oklepnik več ......
User2127030
03. 05. 2022 10.57
-3
cirenij
03. 05. 2022 11.02
+11
piu.....v tem imaš prav. Socialko naj preverjajo in jo DOBIJO res potrebni. In ko pride delavec od dol, naj za njim pride družina, ko jo lahko preskrbuje. In ne da visijo na naši sociali. Saj ti delavci so ubogi, njihovi vodje jih izkoriščajo ampak njihove ženičke pa............
kogo1
03. 05. 2022 16.40
Nimaš prav, ukinit minimalca , saj je to samo pesek v oči v dobro fursa in firm , zasluš 3000evečkov , si na minimalcu, smetano pobere firma , penzoja pa je ubogih 620 eurov ,10 let sem imel nadpovprečno plačoker sem delal v tujini, vseskozi za minimalca .