Slovenija

'Novi stanovanjski zakon bi moral biti prioriteta tudi nove vlade'

Ljubljana, 02. 02. 2020 08.57 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Novi stanovanjski zakon je nujen za delujočo stanovanjsko politiko in zagotovitev najemnih stanovanj, zato bi moral biti njegov sprejem med ključnimi prioritetami naslednje vlade, menijo na ministrstvu za okolje in prostor. O predlogu so januarja pripravili delovne posvete, za marec pa je predvidena nova javna obravnava.

"Na ministrstvu ocenjujemo, da novi stanovanjski zakon vsebuje rešitve, katerih implementacija je nujna za vzpostavitev delujoče stanovanjske politike in zagotovitev zadostnega števila dostopnih najemnih stanovanj, zato pričakujemo, da bo sprejem novega stanovanjskega zakona med ključnimi prioritetami naslednje vlade," so povedali na ministrstvu za okolje in prostor.

Po analizi pripomb iz javne obravnave osnutka zakona, ki je potekala od sredine oktobra do konca novembra, se je ministrstvo odločilo za izvedbo delovnih posvetov. Namen posvetov, ki so potekali v drugi polovici januarja, je bil podrobneje predstaviti razloge za implementacijo novosti, se seznaniti z utemeljitvami prejetih predlogov ter uskladiti stališča pred posredovanjem predloga zakona v medresorsko usklajevanje.

Kot so v začetku decembra povedali na ministrstvu, so v javni obravnavi prejeli okoli 400 pripomb, od tega približno 300 od fizičnih oseb, preostale pa so bile od pravnih oseb.
Kot so v začetku decembra povedali na ministrstvu, so v javni obravnavi prejeli okoli 400 pripomb, od tega približno 300 od fizičnih oseb, preostale pa so bile od pravnih oseb. FOTO: Shutterstock

"Na osnovi ugotovitev in zaključkov z delovnih posvetov ter ostalih analiziranih pripomb iz javne obravnave bomo na ministrstvu pripravili dopolnjeni osnutek SZ-2, ki bo predmet ponovljene javne obravnave. Ta je bila skupaj z medresorskim usklajevanjem predvidena za marec 2020," so povedali.

O tem, kako bo predlog spremenjen glede na osnutek iz prve javne obravnave, še ne morejo govoriti, ker da se s posameznimi deležniki še usklajujejo.

Kot so v začetku decembra povedali na ministrstvu, so v javni obravnavi prejeli okoli 400 pripomb, od tega približno 300 od fizičnih oseb, preostale pa so bile od pravnih oseb. Pripombe so se nanašale na vse vsebinske sklope osnutka, pri čemer se jih je največ navezovalo na področje upravljanja večstanovanjskih stavb in na delitev obratovalnih stroškov.

Osnutek, kot je bil v javni obravnavi, med drugim predvideva zamenjavo sedanje neprofitne najemnine s stroškovno, ustanovitev javne najemniške službe ter zvišanje omejitve za zadolževanje republiškega in občinskih stanovanjskih skladov za gradnjo stanovanj. Novosti so predvidene tudi glede upravljanja večstanovanjskih stavb, med drugim glede potrebnih soglasij in mandata upravnika stavbe, zakon pa naj bi opredelil tudi pogoje za stanovanjske zadruge.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (54)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

buda78
03. 02. 2020 16.58
aha bojo, itak. Vse za ljudi, tako delajo levi in desni. Ce verjames v barbopapo...😂😂😂😂
tirolec
02. 02. 2020 20.53
+2
V NOBENEM STANOVANJSKEM ZAKONU NE SMEJO BITI VEČ UPRAVNIKI KOT "UPRAVLJALCI STAVB", KAKOR, DA ETAŽNI LASTNIKI-LASTNIKI SVOJIH STANOVANJ IN SKUPNIH PROSTOROV IN PRIPADAJOČIH ZEMLJIŠČ NISO SPOSOSBNI, NITI OPOLNOMOČENI UPRAVLJATI SVOJE LASTNINE....TO KAR PRODAJA MOL JE ENA VELIKA "LAŽ", TAKO KOT DUTB, KI NA VELIKO KRADE VSEM SLOVENČKOM! DO KDAJ BOMO PRENAŠALI TEPTANJE VSEH TREH VEJ OBLASTI???
plotter123
02. 02. 2020 18.38
+2
A SEDAJ BO KAR DRŽAVA OZ PARLAMENT oz Janša in kompanija določali po koliko bodo šla v najem ZASEBNA STANOVANJA ?? Dragi moji PREBERITE SI NAJPREJ USTAVO repubilke slovenije ..tole ni vaša ljubljena kovovo republjik.......
bodi
02. 02. 2020 18.43
+8
hebote Janša a je samo on v tej državi dej se zbud in pojdi k frizerju saj za druzga nimaš glave.
ni_mi_vse_eno
02. 02. 2020 18.10
+4
Dokler se ne bodo sprostili pogoji za pridobitev posojila, ne bo pomagal noben stanovanjski zakon. Dokler stanovanjski sklad gradi luksuzna stanovanja, ki, kot pravi Črtomir Remec: "Gre za stanovanja višjega cenovnega razreda, ki ne izpolnjujejo ekonomskih pogojev za oddajo v najem." Da so stanovanja tako draga je rezultat ponudbe in povpraševanja. Če ponudbe ni, potem je cena višja. Zanimiva je opredelitev sklada: "Stanovanjski sklad Republike Slovenije je javni nepremičninski in finančni sklad, ki kot nacionalno pomembna institucija na raznovrstne načine izpolnjuje stanovanjske potrebe prebivalcev Slovenije. Kot izvajalec nacionalne stanovanjske politike sklad skrbi za uravnoteženo ponudbo primernih stanovanj in lažjo dostopnost do njih." Lažjo dostopnost do stanovanj, jaja, verjemi.
tirolec
02. 02. 2020 20.56
+1
Neprofitna stanovanja dobivajo vsi prošleki in večina jih je na (ć)...Slovenci rojeni, živeči itd...vsi davkoplačevalci Slovenije so dobesedno izbrisano in niti po 10-letnih prošnjah nimajo dovolj točk za tako sobico ali enosobno stanovanje....Sramota!
polikarbonatka
02. 02. 2020 18.08
+8
A ni bilo zadost Jazbinškovih stanovanj.Pri takem številu lastniških stanovanj(70%) dvomim da je kdo brez lastne nepremičnine,če nimajo mladi imajo sigurno starši,naj pomagajo svojim otrokom.Socijalizma je že zdavno nepreklicno konec.
bodi
02. 02. 2020 18.44
+3
buda78
02. 02. 2020 17.19
+4
ma kaksna nova vlada. Vsi skupi ste zanic.
kitzbill
02. 02. 2020 17.08
+24
zidali bajto na svojem, ves material seveda z DDV, vse plačano inplačani davki, tud zidarji , sedaj pa bomo tisti, ki smo takrat si marsikaj prišparali, pa tud si oddtegnili še vsako leto plačevali davek na hišo, mar bi takrat hodili na potovanja in imeli socialna stanovanja . tisti ki dela in je neki ustvaru je vedno tepen. pa LP
EkonomskaSvoboda
02. 02. 2020 16.28
+6
Prav je, da se mladim olajša, da nekje začnejo, se nekam preselijo in si začnejo ustvarjati svoje življenje stran od staršev. Zato kot državljan nimam problema s tem, da se dajo sredstva na stran, da se zgradi dodatno število najemniških, dostopnejših stanovanj. Konec koncev, tudi zato plačujem (ne tako majhne) davke. A pustite zasebno lastnino pri miru. Kupil sem jo po tržnih pogojih, vzdržujem jo po tržnih pogojih, sprotne stroške plačujem po tržnih pogojih (kolikor pač rečejo) in zato jo lahko tudi oddajam po tržnih pogojih. Če kdo nima dovolj denarja, je pa to že sociala. In tudi za to ima država rešitve. Komunizma in socializma ne želimo več. Pravljice, da je v socializmu "vsak" prišel do stanovanja so pa samo pravljice. Ker to ni bil "vsak", je pa res, da se je takrat splačalo biti samohranilka, socialni problem, ker si imel prednost. Večina pa je ravno tako morala kupiti stanovanje in se zadolžiti za desetletja.
Moros
02. 02. 2020 17.19
+9
Se popolnoma strinajm z drugim delom napisanega. Nikakor pa se ne strinjam di bi mrali biti mladi kakor koli priviligirani. Kor želi lahko pljune v roke in si ustvari lasten dom z predpogojem da ima prioritete na pravem mestu. To pomeni se odpovedati kakšemu eksotičenmu dopustu, vakoletni menjavi mobilnega telefona, predragim avtomobilom itd.
EkonomskaSvoboda
03. 02. 2020 08.57
+1
Moros, rekel sem "olajša". 5 let si lahko v najvnem neprofitnem, da se postaviš na noge, potem pa na svoje. Je pa res, da za najbolj glasne jamrače z 800 eur vrednimi iphoni v rokah ne bo nikoli dovolj dobro.
SDS_je_poden
02. 02. 2020 14.57
+9
Najprej pravilno je, da se upravnikom malo prireže peruti, ker do sedaj so lepo izkoriščali prav vse, kar se je dalo, tudi provizije so jemali, da je lahko nekdo prišel kaj poravit, uredit. Kot drugo pravite da ni stanovanj. Seveda so, gradijo se nova, kako da ni stanovanj? Aha, seveda, gradijo se nadstandardna stanovanja, ker pač prosti trg baje vse uravnava in uredi. Gradi se točno tisto, kar se proda, ostalo za trg ni zanimivo.
acco98
02. 02. 2020 14.03
+7
Predvolilna tema, xexe
piljan
02. 02. 2020 13.43
-2
Saj bo,samo še malo,pa bo janiz zrihtov.
Stratus007
02. 02. 2020 13.17
+9
Ah kakšna socialna stanovanja neki. Sedaj vsi masovno hodijo v tujino po kredite, ker Banka Slovenije ne želi denarja tistih, ki plačujejo. Raje ga podari tistim, ki jim je potrebno dolg odpisat. Vsi vemo o kom je govor...
Krainerland
02. 02. 2020 12.42
+15
Denarja je dovolj, samo razporediti ga je treba.
Krainerland
02. 02. 2020 12.07
+21
Vladajo nam jugonostalgiki, stanovanj pa še vedno ni..
Nightrider
02. 02. 2020 13.05
+18
KVAJSTABO
02. 02. 2020 14.19
+11
Vse se daa, če se hoče. Je treba delat in tudi šparat. Nekateri bi radi imeli hišo z bazenom, kakšen hud avto v garaži in bili frej po 24 ur na dan.... In v isti sapi udrihali čez državo, zakaj jim vendar ne da stanovanja ali hišo, ker mu itak pripada saj je slo državljan in država mora poskrbeti za vsakega. A ste z lune padli, al kaj???
Brabus
02. 02. 2020 16.25
+5
Kvajstabo, se popolnoma strinjam, vsi bi vse brez malce truda, kar takoj, pa še to je prepozno. Socijala dela na polno,istočasno pa klofuta pridne in delavne ljudi.
Carmenlula
02. 02. 2020 11.43
+28
V Socialnem stanovanju bi lohka bili največ pet let potem pa ven, pet let je dovolj, da se postaviš na noge ? tako nihče niti ne pomisli, da bi kaj prispeval, samo kako bi živel na tuj račun, na tuje žulje, država ki to podpira propade in Slovenija je na dobri poti. Na centru za socialno delo pa naj delijo izdelke durex, priročnike za pot do stanovanja po tržni poti, odgovornost staršev za otroke ? ter jim povedo če so slišali za btisti rek ki ga je izrekel Ameriški predsednik ne se spraševati, kaj lohka država naredi za vas, dejte se enkrat vprašat kaj vi lahko naredite za državo ?..
Ni corone
02. 02. 2020 13.01
+2
oježeš
02. 02. 2020 15.54
+1
Ko bi bili pri nas vodilni v vladi in parlamentu odgovorni do državljanov, ne pa se samo medsebojno sovražili in imeli več opravka med seboj kot z ostalim delom, katerega zahteva njihov položaj, bi bilo to vprašanje čisto vmesno. Glede na to, da jim v vladi ni mar drugega kot kdo bo najbližje koritu in bo zahrbtno izvajal neka dela, ki koristijo le posamezniku ali eni politični stranki ter podtikali nasprotniku dejanja, da bi ga čim bolj osamili in s tem da bi sami pridobili več pripadnikov, vprašanje 'kaj vi lahko naredite za državo', ni vmesno, ker vemo, da naredimo veliko za ljudi, ki vodijo državo, pa ne opravljajo svojega dela kot bi ga morali in za kar so proti delavcu bajno plačani, brez kakršne koli odgovornosti do državljanov.
Brabus
02. 02. 2020 16.27
-2
Common_sense
02. 02. 2020 11.42
+23
Pravijo, da je stanovanje pravica. Hmmm. Jaz sem mislil, da je streha nas glavo clovekova potreba. Pravica pa to ni. In da se jo resiti na razlicne nacine. Vcasih tudi tako, da pac ne stanujes v Ljubljani. Tudi po drugih drzavah ne stanujejo vsi v glavnem mestu, pa gre zivljenje vseeno naprej.
Krainerland
02. 02. 2020 12.08
-7
Krainerland
02. 02. 2020 12.08
-3
Že malo vm iz ljubljane je že lahko precej problematično.
Common_sense
02. 02. 2020 12.34
+15
Celje? Smarje pri Jelsah? Tisoce krajev je. To, da je vsak v centru Ljubljane NI pravica.
oježeš
02. 02. 2020 16.01
+3
Veliko nas ne živi v Ljubljani in si niti ne želimo tega. Kdor si pač želi, naj tam živi, kajti vsak ima pravico, da si izbere svoj dom kjerkoli si pač želi in misli, da to njemu ustreza. Je pa Ljubljana mesto, ki še za predmestje velikih mest v tujini ne bi bila vredna. Ampak, če ponujajo v njej službe, katerih sami prebivalci Ljubljane ne morejo zasesti delovna mesta, je pač treba dobiti ljudi iz okolice ali malo bolj oddaljenih krajev. Sam ne vidim kaj je tukaj narobe razen v tem, da se infrastruktura ne prilagaja potrebam mesta, da imajo ljudje ki so vodilni ali prebivalci preozek pogled na vso situacijo in povzročajo foušijo, ki je pa tako ali tako značilna najbolj za Slovence. Če bi se vsak pol toliko zanimal za sebe kot se za druge, bi vsi lažje živeli, manj bi bili skregani in tudi lažje bi živeli in dihali, ker se ne bi bilo treba ukvarjati s takimi neumnostmi.
Gregi82
02. 02. 2020 11.27
+4
krnekivseskup
02. 02. 2020 11.02
+6
Prioriteto bi morala imeti lustracija.
Cogo
02. 02. 2020 10.59
+30
Naredi jih s svojim denarjem, butelj, potem jih pa daj v najem brezplačno. Vi socialisti bi itak vse počeli s tujim denarjem.
Cogo
02. 02. 2020 10.58
+10
Novi stanovanjski zakon je tako sr..., da ga nova vlada gotovo ne bo sprejela.