Gospodarstvo

Mali delničarji novemu terminalu rekli ne

Ljubljana, 16. 09. 2013 06.51 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Mali delničarji so na skupščini Aerodroma Ljubljana, na kateri država ne sme glasovati, zavrnili 57 milijonov evrov vredno investicijo v nov potniški terminal na brniškem letališču. V Aerodromu so menili, da je investicija potrebna, drugačnega mnenja sta ekonomista.

Adria Airways - 3
Adria Airways - 3 FOTO: Reuters

Delničarji Aerodroma Ljubljana so danes odločali o 57 milijonov evrov vredni investiciji v nov potniški terminal na brniškem letališču.

Mali delničarji so na današnji skupščini, na kateri država ne sme glasovati, zavrnili investicijo v nov potniški terminal na brniškem letališču. Proti je bila velika večina delničarjev z glasovalno pravico.

Država ni smela glasovati

Minister za infrastrukturo in prostor Samo Omerzel je po današnji skupščini Aerodroma Ljubljana, na kateri so mali delničarji zavrnili investicijo v nov potniški terminal, država pa ni smela glasovati, opozoril na pomen glasovalnih pravic večinskega lastnika. "Zame je nedopustno, da večinski lastnik nima glasovalnih pravic," je dejal.

Ekonomista Aleš Groznik in Aleš Vahčič z ljubljanske ekonomske fakultete menita, da brniško letališče novega terminala ne potrebuje. Kot pravita, za to ni utemeljenih potreb. "Projekt je bil zastavljen ob napačnih predpostavkah o rasti potniškega prometa in neupoštevanju dogodkov in investicij v sosednjih državah," je zapisal Groznik.

Agencija za trg vrednostnih papirjev (ATVP) je decembra lani zaradi usklajenega delovanja v Aerodromu Ljubljana prepovedala uresničevati glasovalne pravice državi, Slovenski odškodninski družbi (Sod), Kapitalski družbi (Kad) in Zavarovalnici Triglav. Država si je prizadevala, da bi na skupščini lahko glasovala, a neuspešno.

V Aerodromu prepričani, da je investicija potrebna

V Aerodromu Ljubljana bodo po odločitvi delničarjev, da zavrnejo investicijo v nov potniški terminal na Letališču Jožeta Pučnika, počakali na razplet glede načrtovane privatizacije.

Želijo si takšnega partnerja, ki bo nadaljeval podobno zastavljeno strategijo, vključno z rastjo prometa, je dejal predsednik uprave družbe Zmago Skobir. Skobir to odločitev težko komentira, saj so lastniki tisti, ki odločajo, ali bodo investirali ali ne. "Verjetno so v luči prodaje ocenili, da je nesmiselno investirati. Naše ocene in analize, ki so jih imeli vsi na razpolago, so kazale, da temu ni tako," je dejal.

Na vprašanje, ali je nad odločitvijo delničarjev razočaran, je dejal, da to ni njegov osebni program. "Kot uprava sem dolžen skrbeti za pozitivno poslovanje družbe in njen razvoj," je dejal in dodal, da so investicijo v nov terminal doslej vedno načrtovali v soglasju lastnikov in nadzornih svetov.

Letališče Jožeta Pučnika
Letališče Jožeta Pučnika FOTO: Miro Majcen

Nov terminal je po mnenju Skobirja potreben iz dveh razlogov – tehnološkega in razvojnega. Ker je obstoječi star že več deset let, ne morejo uvesti moderne tehnologije, prostorsko je neprimeren za odpremo potnikov in prtljage, podobne težave pa imajo tudi pri tovornem prometu. Če bi morali v konicah dneva sprejeti večje število letal, bi imeli resne težave pri sprejemu, je še dejal Skobir.

Aerodrom ustvarja dobiček

Aerodrom Ljubljana je v prvem polletju ustvaril več prihodkov in dobička, prek letališča pa je potovalo več potnikov. Prihodki so se na letni ravni zvišali za 1,9 odstotka, na 14,84 milijona evrov, čisti dobiček pa za 50,3 odstotka, na 2,98 milijona evrov, kar je nad načrti.

Kot so danes prek spletnih strani Ljubljanske borze ločeno sporočili iz družbe, se pozitivni trendi na področju prometa nadaljujejo tudi v poletnih mesecih. Od januarja do konca avgusta so oskrbeli 860.000 potnikov, kar je sedem odstotkov več kot v enakem lanskem obdobju in pet odstotkov več od načrtov.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (58)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

JE-BI-GA
24. 09. 2013 08.06
+1
če že ustvarjajo dobiček pa naj začno davkoplačevacem vračati denar, ki so ga pokradli preko dokapitalizacij. Glede investicije v novi terminal pa je samo ponovitev pesmi T6, pranje in kraja denarja saj je vsaka investicija v Sloveniji 10 x ali večkrat dražja kot pa predvidevajo predračuni itd. Tu se pa potem izkažejo sposobnosti stroke in dolgoprstnikov.................
quantum
18. 09. 2013 19.29
+3
Prvič; na stališča profesorjev LJ EF ne dam kaj veliko. a) Kreirali so javno mnenje, politiko, ... skratka; kaj več od veliko tretjerazredne teorije od njih ni bilo videti. Poglejte znanega profesorja EF, ... bil je minister, nadziral Adrijo, pripeljali so jo še v večji obup, .... EF je pridelala veliko teoretikov žal vse brez kakšnih koli realnih izkušenj v gopodarstvu. Drugič; to državo že od njenega nastanka spremlja hohštaplerija. Gradilo se je na veliko, če se je le dalo moderno in v steklu. Seveda se je za vse fino zapufalo, na način, o temu bomo skrbeli potem. Na približno tak način ste slovenci gradili in zapufali državo do današnega stanja. Problem slovencev je, da bi se najprej radi fino imeli, potem pa to počasi odplačevali. A žal, je realnost drugačna. Še par stvari o letališču. Slovenija je za letalski promet nezanimivo tržišče, zato na teh tleh kaj resnega ni za početi. Slovenci radi pozabljate na nacionalni interes ter na za državo strateško pomembna podjetja. Transportna panoga za resno državo vsekakor to mora biti. Slovenija je žal daleč od neke resnosti. Aerodrom in Adrijo bi morali upravljat kot z druzinsko srebrnino. Morda Aerodrom veliko bolje kot Adrija, ki je bila vsa ta leta leglo bleferjev in političnih nastavljencev. Skobirju sicer ne očitam slabega vodenja Aerodroma vendar je absoluten hohštapler. Če je v Evropi kdo naredil resen biznis z letališčem, ga je ta usmeril v za regijo zanimiv hub, LJU pa je daleč od tega. Samo poglejte nekaj letališč po evropi, katera so s pomočjo nekaterih prevoznikov zrasla dobesedno iz kurnikov. V LJU pa imate "push back" in "tunele", ... sedaj bi še nov terminal? Za 2 miljona potnikov? Zmago ne razume, da pač LJU ni ZRH ali GVA kjer si to lahko privoščijo. Svetujem mu da svoje velestrokovnjake odpelje (seveda z avtobusom, ker letalske povezave z italijo kljub ene najpomembnejših partneric slovenije ne premorejo) na ekskurzijo na OLB ali pa TPS, PMO, in ostala tretjerazredna letališča ki v pol leta naredijo več prometa kot LJU in niti približno ne zganjajo take panike, ker bi jih ENAC enostavno zaprl, tako kot bo to storli z RMI. Skratka. Kakšen potniški terminal v teh časih, ter investicijo v 60mio!!! Da o fantaziranju policaja direktorja portoroškega letališča ter o nebluozah mariborskega ne zgubljam besed. Slovenci, zresnite se že enkrat.
pomi666
17. 09. 2013 08.53
+11
1. Ljubljansko letališče je en navaden kurnik. V kurnike nihče ne leti rad in takih letališč se letalske družbe izogibajo. 2. Najprej moraš letališče imeti, vključno s terminalom, šele nato lahko pričakuješ večji promet in ne obratno. Hrvati, Avstrijci, Italijani, Nemci, to dejstvo dobro vedo, zato gradijo, kot celo ugatovljata slavna 'ekonomista'. 3. Pri nas pa se zopet upošteva 'mnenje', torej mnenje iz jutranje kavice dveh 'ekonomistov' ekonomske fakultete, ki nimajo blage veze z realnostjo in poslom. Nimajo potrebe saj se na državni plači dokaj lagodno greje ritko. 4. Ekonomisti, ki v osnovi zavračajo investicijo in kredit, niso ekonomisti. Investiranje in posojanje denarja je pač osnova ekonomije. Ekonomisti Ekonomske fakultete niso nikoli napovedali pravilno še čisto nič in že glede na to dejstoa bi bilo potrebno narediti kontra. 5. Država, ki jo upravlja mnenje ulice ni država in si zasluži bankrot in glad. Tako tudi bo. 6. V tej državi ne bo nikoli nič, dokler je bo vodil kader Ekonomske fakultete v Ljubljani. Podreti fakulteto do temeljev in zgraditi terminal.
Turgensis
17. 09. 2013 22.06
+2
Zelo jasno je bilo povedano, da za tem mnenjem ne stoji Ekonomska fakulteta, to je mnenje profesorja, ki je tudi zaposlen na ekonomski fakulteti, študijo pa je naredil v privatnem času!
pomi666
18. 09. 2013 14.32
+0
V privatnem času!? Neverjetno, koliko je sprenevedanja v tej državi.
Der Thomas
19. 09. 2013 14.55
+2
Ja investicija je pošteno zanimiva, samo če pogledate čisti dobiček iz poslovanja ugotovite da glavnice za najeti kredit ne morejo odplačati v 10 letih, pri tem izvzamemo obresti... Torej dolgoročno nerentabilno. Razmišljati je potrebno da jo znižajo vsaj za 20 mio kar bi bila realna cena.
zemljemerec
17. 09. 2013 07.01
+9
V tem prispevku so navedeni vsi razlogi zakaj država drvi v bankrot. Visoki državni uradniki bi državljane še malo zakreditirali, predno prodajo še zadnjo lastnino vseh....in tako peljejo že 23 let celotno gospodarsko...zakockali so vse panoge...kredit in razprodaja sta odvisna od višine provizij. Čestitam volilcem, demokracija je prava priložnost za vašo kosmato dušo.
AndrejPaTo
16. 09. 2013 23.24
+9
Če nimaš rasti potnikov za koga bi potem gradil. Če nimaš stabilnega lastnika, ampak državo ki te mora prodat ker je brez denarja, čigav denar bi potem zapravljal? Ko se pa to dvoje reši potem pa naj gradijo, kdor pač bo lastnik.
sunflower88
16. 09. 2013 17.21
+20
katastrofa...hrvati gradijo nov terminal, avstrijci pospešeno delajo na tem, benetke nas prehitevajo....mi bomo pač počakali da odidejo še tisti, ki letijo k nam...zgolj v vednost...ko se pogovarjamo z velikimi letalskimi družbami - in ni jih tako malo, ti najprej povprašajo, če imamo dovolj prostora v terminalu - in tako je naš odgovor ne, sedežev v terminalu je ravno toliko, kot je potnikov na malo večjem letalu...okoli 300. In terminal ni prazen ampak nabito poln, turistov je ogromno...škoda za našo zaplankanost, lahko bi živeli od turizma, terminal bi ustvarjal nova delovna mesta, imeli bi večjo možnost pridobitve drugih - konkurenčnih letalskih družb (kar bi pomenilo tudi cenejše letalske karte, boljše povezave) itd... aja pa mogoče bi lahko dojeli da AERODROM NI ADRIA!!!
piko112
16. 09. 2013 23.13
+3
To je napredek kar pa ne pride v poštev za našo državo preveč lepo živimo, je pa mogoče problem ker so prej preveč kradli in so bili vsi projekti preplačani
zemljemerec
17. 09. 2013 07.05
+3
za Slovenskega prebivalca je državna lastnina preveč draga, ker se vsako leto menjajo na vrhu samo člani strank in provizije, nagade, krediti.Narod plačuje samo dolgove.
daf3
16. 09. 2013 17.02
+5
Ko tole berem se mi zdi kot da berem pripovedko o butalcih
hinko.murovec@siol.net
16. 09. 2013 16.50
+1
Pa ste resnično postali precej B*U*T*A*S*T*I čistuni. No leporečje ne bo tudi z največjo cenzuro zvišalo vrednosti Slovenije - njenih političnih poštenjakov, etike, morale ITD. Nima pa smisla tu pisat, ste hujši od vsake tercjalke.
hinko.murovec@siol.net
16. 09. 2013 16.48
+4
Hmm , in kaj rabimo še en terminal ? Teh 2 miljona oziroma 1.600.000 revežev , ki jih je država izmolzla do konca bo pobegnilo ven peš saj nimajo za avionske karte. V Slovenijo razem mafije, ki prihaja s svoji avioni na počitnice v najbolj varen kraj na Svetu ( nihče ne preganja resničnih lopovov ) ne rabijo veliko posla s terminalom. Za preostalih , 400.000 ki so izropali Slovenijo pa je sedanji dovolj velik.
Mare61
16. 09. 2013 19.11
+2
Hinko, tudi zaradi takih, ki tako razmišljajo kot ti, Je Slovenija tam kot je. Sicer pa pravkar poslušam, da niso povedali niti enega razloga zakaj proti...
Turgensis
16. 09. 2013 22.47
+0
Hinko, socializem je že zdavnaj propadel, tako da če računaš na domači trg si obsojen na propad! Poglej trenutno najbolj uspešno letališče, je v Dubaju, pa domači potniki ne predstavljajo niti 1% prometa! Za uspeh potrebuješ tujce!
pomi666
17. 09. 2013 08.59
ti pa res ne rabiš terminala. traktorji namreč še ne letijo.
Ana Hleb
16. 09. 2013 16.46
+6
Če imajo dovolj posla, lahko zaradi mene zgradijo še 20 terminalov. Če.....
zemljemerec
17. 09. 2013 07.21
+5
najprej naj poplačajo stare kredite...predno najamejo novega
Oktipusy
16. 09. 2013 15.58
+1
Jaz sem za to da ga zgradijo, itak ga bodo zidal avstrici, čez čas bodo pa itak aerodrom in adrio kupili tujci mi se bomo pa hvalil kolk mamo lepo letališče...
Žane12
16. 09. 2013 15.57
+9
Se strinjam. Tako kot bi gradili emoniko ki je za trenutno situacijo ne rabimo. Na ŽP v Ljubljani je edino gužva ko grejo ljudje delat in iz dela drugače je pa sama praznina. Živim pa čez cesto. Raje prekinimo zgraditev đamije.
nik500
16. 09. 2013 16.43
+5
Žan z zadnjim stavko se povsem strinjam. Đamija ni nujno potreben objekt.
pomi666
17. 09. 2013 09.04
+1
Niti emonika, niti ŽP niti terminal niti đamija nista vajin problem. sploh pa đamija ne saj jo financirajo arabci. in kdo sta vidva da bosta govorila kaj je nujno.
Debely
16. 09. 2013 15.57
-6
Klošarska država. Nekateri bi se najraje preselili v 18.stoletje Tepci.
ecnarf
16. 09. 2013 15.46
+9
namesto džamije zgradit potniški terminal
Ataaufbix
16. 09. 2013 15.40
+25
Pa se bo visoka živina pri koritu spet pod nosom obrisala za provizije!
Mrho
16. 09. 2013 15.18
+11
Seveda da če so sposobni sami proizvest taki profit da si sami lahko zgradijo nov terminal, ne pa na pleča davkoplačevalskega denarja. Dokler bodo delali - naj zivotarijo...
Slovenec-slovencu=pes
16. 09. 2013 15.42
+4
Ti si članek prebral v celoti al samo naslov in podnaslov. Za lažje razumevanje:"Aerodrom Ljubljana bi predvidoma 55,3 odstotka vrednosti projekta financiral iz lastnih sredstev, 23,5 odstotka iz nepovratnih evropskih sredstev, ki so že zagotovljena, preostalih 21,2 odstotka vrednosti projekta pa z bančnimi posojili." Kje ti tu vidiš davkoplačevalski denar!
fb_2017
16. 09. 2013 15.09
+18
naj ne norijo z novim terminalom, naj najprej napolnjio starega, ki je večinoma prazen
sunflower88
16. 09. 2013 17.22
+4
žal ni prazen...poka po šivih, ampak ti si verjetno vsak dan tam...
fb_2017
16. 09. 2013 18.32
+0
@sunflower, pač še en preserator, ki se je nadejal, da bo kaj dobil od korita pri gradnji novega terminala
sunflower88
16. 09. 2013 18.58
+2
sam res...kopam se v denarju, pravzaprav ga imam toliko, da bi lahko financirala nov terminal...fb_2017 vidi se, da že dolgo nisi bil na letališču... sem ti povedala samo dejstvo...aja pa še eno...2 letalski družbi sta se odrekli sodelovanju z aerodromom, ker smo premajhni za število potnikov, ki bi jih oni prepeljali...mogoče vidim dlje kot ti...nova delovna mesta, večjo konkurenčnost...p.s. pa nimam nobene zveze z letališčem...razen kadar letim iz njega
Turgensis
16. 09. 2013 22.45
+3
Ne moreš pritegnit potnikov, če konkurenca ponuja več. najprej moraš ponudit vsaj toliko kot ponuja konkurenca, potem pa se lahko ukvarjaš z razlogi, zakaj ni potnikov. Brnik je premajhen, 1 trgovina in 1 gostila v terminalu res nista dovolj, potniki nimajo kaj početi, ko čakajo na let! Ljubljanska železniška postaja nudi več kot brnik in na takšen način ne moremo pričakovati povečanega števila potnikov!
Dzuro_
16. 09. 2013 12.59
+22
1. Adria NI Aerodrom!!! 2. Nov terminal je potreben! Zakaj? Ali vložiti 50 Mio Eur in dobiti nov terminal, od tega 15 Mio Eur nepovratnih evropskih sredstev, ali pa vložiti 20 Mio Eur lastnih sredstev in obnoviti trenuten terminal, ker je v razpadajočem stanju in star 40 let!? 3. Letališča nas eden za drugim prehitevajo, in ne mi bi še stagnirali, še bi čakali vlak. A se še nismo naučil, da če ne investiraš ne profitiraš. Mi pa nebi investiral nič, dobiček bi imeli pa skos večji. 4. Tako ali tako pa je glavni razlog proti investiciji razni SOD, delničarji ker jih skrbi za njihove vsakoletne dividende. Zgleda jim pogled ne seže tako deleč, da bodo morda z to investicijo čez 2, 3 leta dividende višje kot bi bile sicer.
macro
16. 09. 2013 15.09
-1
In kdo bo prišel k nam?? In s čem bomo mi šli?
Glauca
16. 09. 2013 15.27
+14
bi blo bolj pomembno ta trenutek povezati letališče z železnico naprimer... ker smo pomojem eni redkih, ki imajo povezave tako na dnu, da se nam vzhodna evropa smeji.
extradeluxe
16. 09. 2013 15.45
+3
poleti naprimer ni dovolj letov, kolikor smo potniki pripravljeni leteti. Za pozimi pa nimam podatka. Sicer pa zagotovo ima Brnik svojo tržno nišo in bi se dalo kar nekaj denarja pobrat. Jaz bi šel v širitev in posodobitev.
extradeluxe
16. 09. 2013 15.46
+1
Sej gradbenike že imamo, Zidar, Guberac, Mišič in podobni so že na preži.
rko
16. 09. 2013 11.49
-10
prodajte že to letališče, Adria najbol nekonkurenčno podjetje ki obstaja... slabših cen pa še ne! DOVOLJ JE BILO VAŠE KORUPCIJE
Antonov225
16. 09. 2013 13.00
+17
Turgensis
16. 09. 2013 14.55
-1
Adria ni podjtje, o katerem je tukaj govora, drugače pa ima veliko ugodnejše cene kot njena konkurenca. Croatia airlines, Austrian airlines, Lufthansa, Swiss,... imajo veliko dražje vozovnice, primerjaj in nato komentiraj! Ryanair in easy jet ne prideta v poštev za primerjavo, saj gre pri nizkocenovcih za nekaj čisto drugačnega!
sunflower88
16. 09. 2013 17.25
+11
adria je letalska družba...aerodrom je pa letališče...popolnoma ločeni podjetji, tako kot bi rekel, da sta luka koper in perutnina ptuj eno in isto
Padra
16. 09. 2013 11.00
+3
obvezno novega...................mamo velik dnara........