Slovenija

Gantar zagotavlja, da ne bodo ukinili nobenega regionalnega zavoda za zdravstveno varstvo

Ljubljana/Novo mesto, 03. 01. 2013 08.42 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Z referendumom o noveli zakona o zdravstveni dejavnosti želijo pobudniki preprečiti centralizacijo zdravstva, ki bi pripeljala do izgube delovnih mest. Minister Gantar poudarja, da ne ukinjajo nobenega regionalnega zavoda za zdravstveno varstvo.

Pobudniki referenduma nasprotujejo centralizaciji zdravstva.
Pobudniki referenduma nasprotujejo centralizaciji zdravstva. FOTO: Thinkstock

Na pobudo državljanov s prvopodpisanim direktorjem Zavoda za zdravstveno varstvo Novo mesto Dušanom Harlanderjem se je začelo zbiranje podpisov za razpis referenduma o noveli zakona o zdravstveni dejavnosti, ki bo trajalo do 6. februarja.

Harlander je razložil, da noveli nasprotujejo, ker menijo, da je škodljiva. V njej vidijo centralizacijo zdravstva. Novela med drugim predvideva združitev območnih zavodov za zdravstveno varstvo in Inštituta za varovanje zdravja RS v dva nova zdravstvena zavoda – Nacionalni inštitut za javno zdravje in Nacionalni laboratorij za zdravje, okolje in hrano.

Harlander pravi, da centralizacija v današnjih časih ni primerna, v tovrstnih slovenskih zavodih pa bi povzročila odpuščanje približno četrtine zaposlenih, zmanjšanje konkurenčnosti med zavodi, znižanje ravni javnega zdravja, vdor tujih in zasebnih zavodov ter razpad dosedanjega sistema, v katerega so posamezni zavodi vložili veliko sredstev in znanja.

Ločevanje javnega zdravstva od tržne dejavnosti

Minister za zdravje Tomaž Gantar je poudaril, da z novelo zakona o zdravstveni dejavnosti ne ukinjajo nobenega regionalnega zavoda za zdravstveno varstvo. "Gre pa za to, da se laboratoriji ne bodo še naprej razvijali v škodo javnega zdravstva. Namen nove ureditve je, da bo laboratorijska mreža racionalna," je dejal Gantar in dodal, da gre za vprašanje vodenja enotne doktrine na področju javnega zdravja, za ločevanje javnega zdravstva od tržne dejavnosti in za racionalnejše delo laboratorijev.

Problem se imenuje Zavod za zdravstveno varstvo Novo mesto

Vzrok za referendumsko pobudo Gantar vidi v Zavodu za zdravstveno varstvo Novo mesto, kjer pretežni delež dela predstavlja tržna, laboratorijska dejavnost. Gantar zato izraža bojazen, da bi v primeru, če bi novomeški zavod še naprej prevzemal laboratorijske programe drugim zavodom za zdravstveno varstvo, to ogrozilo poslovanje drugih zavodov. Z racionalnejšo organizacijo in z manj vodstvenih kadrov na vseh ravneh zavodov je mogoče dobiti nekaj denarja tudi za namen javnega zdravstva, je ocenil.

Tudi Harlander kot primer navaja novomeški zavod, ki od približno petih milijonov evrov na letni ravni s svojo tržno dejavnostjo ustvari približno 3,5 milijona evrov. Posledično se zavod v več kot polovici preživlja sam, po uveljavitvi omenjene novele pa bodo njegovi zaposleni v celoti postali državno breme, je dodal prvopodpisani pobudnik.

Podpise zbirajo v skladu s predpisi, vse informacije o zbiranju pa so objavili na svoji spletni strani Proti centralizaciji. Med najpomembnejšimi načini zbiranja je Harlander navedel osebni podpis na posebnem obrazcu na upravnih enotah, s pomočjo elektronskega podpisa preko portala javne uprave in podpisovanje v bolnišnicah ter drugih zdravstvenih zavodih.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (56)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

odpisan2x
04. 01. 2013 09.54
zdravstvene domove po očinah bi z lahkoto ukinili,sami sprevodniki,ne znajo ekg prebrat,pravilno slikat,al pa ne vedo kaj to pomeni,ultrazvok je ker nekij,če si res bolan moraš v ljubljano,minili so časi ko smo hodili po bolniške
Uporabnik565636
03. 01. 2013 22.35
+0
Slabsa se nam standard na vsakem koraku. S slabo banko se bomo se bolj zadolzili in bo treba se bolj sparat. Dajmo narest nekaj proti temu, ker to se mi ne zdi vec normalno. Visje cene in nizje place ne gre skupaj.
Uporabnik565636
03. 01. 2013 22.34
+2
Izgube delovnih mest se kazejo za mozne po vsem javnem sektorju. Ne verjamem da je za drzavo dobro, da ima 25% prebivalstva prijavljenega na zavodu, ampak ocitno je stos v tem, da se poceni strosek dela, saj bo dela za vse premalo. Ce bo slo tako naprej je moznost le izselitev ali delo na crno. Upam le, da ne bo prislo do porasta kriminala.
labcon
03. 01. 2013 19.49
+6
Tudi pri nasilnem združevanju šol v razne centre so od začetka govorili, da ne bo odpuščanj (istočasno pa tam kjer vidijo mesta za "prave" ljudi ponekod SŠC-je razdrožujejo..). Danes govorijo o tem, da bodo morali odpustiti 1000 do 2000 šolnikov.....v "nepravih šolah. ZZV-ji + IVZ je čišto prerasporejnje denarja. Tisti (ZZV-ji) ki so se zadnja leta trudilil, da so v plusu bodo sedaj morali pomagati zapufanemu IVz-ju iz rdečih številk. Ker pa v IVZ-ju sedijo nesposobneži , ki še pipete ne znajo uporabljati (vsaka čast REDKIM izjemam) a imajo za dve vrstici naziviv bodo pa čez nekaj mesecev pričeli SIGURNO odpuščati pridne delavce ZZV-jev (ker pač niso v LJ in blizu pravi politični opciji). To govorim iz PRVE roke a nisem uslužbenec ZZV ali IVZ-ja. Po moje bi morali prvo počistiti IVZ nato pa po potrebi ukrepati dalje. Vse to neposredno kaže na dvojna merila trenutne IQ 07 vlade....
seljakseljacina
03. 01. 2013 19.23
+1
kdo je gantar :)
labcon
03. 01. 2013 20.00
+1
Warlock.
03. 01. 2013 19.10
+5
Lahko bi začeli manjšat občine prvo.
AmonGoeth
03. 01. 2013 19.08
+4
Gantar GOTOF SI!
User666
03. 01. 2013 18.29
+13
Malce čudno je napisan. Ko sem spremljal sejo DZ, ko so razpravljal o združevanju, je bilo jasno povedano, da so vsi Zavodi za zdravstveno varstvo proti združitvi, prav tako je proti stroka in občine. Ampak naša vlada gre z glavo skozi zid in poskuša svojo voljo uveljavit. Država hoče združit 9 zavodov, ki poslujejo pozitivno in jih dati pod IVZ (Inštitut za varstvo zdravja), ki pa je lociran, kje drugje kot v Ljubljani, ki pa redno tolče rdeče številke ... in bi s tem dejanjem rešili IVZ.
ROMELS
03. 01. 2013 14.44
+1
Če so pri kvaliteti zdravstvenih storitev prikrajšani bolniki je logično,da padejo tudi plače zdravstvenih delavcev. Za slabše delo slabše plačilo.
hillya
03. 01. 2013 14.25
-3
Mislim, da bi z ukinitvijo Zavodov za zdravstveno varstvo pridobili nekaj bolniki, čeprav nisem prav sigurna, kam pa bi se ta prihranek potem kanaliziral. Ti Zavodi obstajajo že od zdavnaj, je pa res, da dikektno v kurativo ne posegajo, ampak bolj v preprečevanje bolezni (če?) laboratoriji, zbiranje in obdelava statističnih podatkov, občasni obiski ZD na terenu itd. Delati na Zavodu je veliko lepše, kot pa v ambulanti, ali bolnišnici, ampak od tega bolniki nimajo skoraj NIČ.
dzo77
03. 01. 2013 14.55
+5
ZAVAROVALNICE MAJU 20 MILIONOV CISTEGA DOBICKA IN SE SO PODRAZALI PREMIJE ZDRAVSTVO JE PA V K...CU RES MAMO DOBRGA MINISTRA IN VLADU HEHHEHEHHEHEEH
maverick00
03. 01. 2013 16.31
+8
Kaj bi pridobili bolniki, če bi ukinili ZZV-je?? K večjemu bi se število bolnikov povečalo na račun povečanja nalezljivih bolezni. A mogoče veš, da ZZV-ji opravljajo preglede pitne vode, kopalne vode, živil itd. in kaj se bi zgodilo, če se tega nebi počelo??
eosss.slo
03. 01. 2013 20.46
+1
maverick00: kaj pa ZZV in IVZ prispeva k zmanjševanju nalezljivih bolezni? A mogoče to, da propagira "zvarke" farmacevtske industrije, ki uspešno skrbi, da jim strank nikoli ne zmanka. Največja izguba za njih je zdrav človek, zato je treba skrbet, da nas je vedno dovolj bolanih... za preglede vode, živil, itd... lahko brez težav poskrbi kak neodvisen laboratorij za 5x manj stroškov!
maverick00
03. 01. 2013 21.03
+1
Potem pa mi povej primer neodvisnega laboratorija v Sloveniji z ISO akraditacijo, ki bo delal mikrobiološke in kemijske preiskave vode
eosss.slo
04. 01. 2013 11.11
+0
maverick00: v SLO je kar nekaj laboratorijev z različnimi akreditacijami, iz glave ne vem, če je kateri akreditiran tudi za mikrobiološke in kemijske preiskave vode, vendar tudi če ga ni, bi najverjetneje dodatna akreditacija ne predstavljala velike težave. ZZV imajo pač monopol na tem področju in trenutno nima smisla, da bi se nek neodvisni laboratorij akreditiral...
I G N O R A N T
03. 01. 2013 14.06
+3
Kolk majo kaj place direktorji?
Netajkun
03. 01. 2013 14.12
+4
Direktorji v teh " decentraliziranih " zdravstvenih zavodih in domovih celo največ . Je pa res , da so " deklice za vse " in da z vsemi podvojenimi funkcijami in dežurstvi delajo celo 25 ur na dan
hillya
03. 01. 2013 14.46
+3
Netajkun
03. 01. 2013 17.39
+1
botjabotja
03. 01. 2013 19.37
+1
Živčec Kalanova je imela 25 urni delovnik...
botjabotja
03. 01. 2013 19.42
Netajkun
03. 01. 2013 14.05
+0
Pa ne teh stvari na referendum , PROSIM . Kako naj se pa mi odločamo , če se še STROKA ne more .
User666
03. 01. 2013 18.32
+4
Stroka je jasno povedala da je proti, prav tako zavodi in občine ... le vlada hoče s to potezo rešit IVZ.
labcon
03. 01. 2013 19.51
+2
Ja, v IVZ-ju so "pravi" ljudje, četudi ne znajo niti pipete držati v rokah....
ivo55
03. 01. 2013 12.56
+8
Mene kot davkoplačevalca predvsem moti zavračanje nižanja stroškov birokracije....kolikor vem Slovenija uradno še nima regij, sicer pa je ta dežela taaaako veeeeeeeeeeeeeeelikaaaaaaaaaaaaaa, da rabi X zavodov, X uradov, X občin, X direktorjev...
hillya
03. 01. 2013 14.31
+12
Imaš prav. Preko vse mere, se je razbohotila birokracija. UKINIT NAJMANJ 3/4 OBČIN !!! IN VZPODBUJAT GOSPODARSTVO !!! OD RAZBOHOTENE BIROKRACIJE, BOMO SAMO ŠE BOLJ "GOSPODARSKO HUJŠALI".
lnterReflections
03. 01. 2013 12.15
+9
Nič ne bo! Bo Janša spet poslal Petriču kovček z evrčki, pa bodo to zavrnili!
M_teorija
03. 01. 2013 12.41
+4
Človek bi rad videl tisto vago s katero Petrič tehta med členi Ustave in na osnovi tehtanja ugotovi kateri člen ima največjo težo. Zanimiva ta vaga, da da vedno političen sumo sumarum!?
BU?AN
03. 01. 2013 12.59
+3
BU?AN
03. 01. 2013 11.49
+6
..začel sem zbirat podpise za referendum o ukinitvi sindikatov in opozicije.....dodaj glas
lnterReflections
03. 01. 2013 12.16
+4
Jaz pa, da razgalsimo JJ za predsednika republike "bez ograničenja trajanja mandata"
Netajkun
03. 01. 2013 14.00
+4
Kdo pa je ta JJ ? ( mogoče Jadranka Juras , mogoče Jure Jankovič , mogoče je Janez Janšatov )
dzo77
03. 01. 2013 14.58
+1
robinud@volja.net
03. 01. 2013 15.35
Razpustimo parlament in vse odločajmo na (b)leferendumih!!!! Saj mo ja ful pametni. Na vse se spoznamo. Firme pa lahko zapremo, ker bomo ves čas na volitvah in predreferendumskih debatah. Denar pa bo iz nekega magičnega klobuka padel. (ali pa si sposodimo, itak).
indal@
03. 01. 2013 09.28
+21
Obvestilo iz upravne enote! "Bistvo pravne države je spoštovanje predpisov. Namen predpisov v tem konkretnem primeru glede javnih zbiranj je očiten - varovanje življenja in zdravje udeležencev ali drugih oseb oziroma premoženja, javnega prometa in okolja. Njihova kršitev zato lahko predstavlja hudo kršitev pravic in svoboščin prebivalcev naše države. Zato organizatorje pozivamo, da spoštujejo vse veljavne predpise in nemudoma odpravijo kršitve zaradi opustitve dolžne prijave in drugih dolžnih in nujno potrebnih ukrepov ter zagotovijo, da bodo zbiranja organizirana skladno z veljavnimi predpisi." Država se kar precej dela norca iz nas ljudi..."bistvo pravne države je spoštovanje zakonov"!?! V prvi vrsti, ki ne spoštujejo bistva pravne države je naša elita in politika! Da vas ni sram!
godhead
03. 01. 2013 09.36
+5
pravna država velja samo za tiste z rumenimi partijskimi knjižicami
BU?AN
03. 01. 2013 12.08
+1
dzo77
03. 01. 2013 15.02
+1
NENNEENE CE MAS RUMENU KRVATU KOT US SODNIK IN DR.RUPEL HEHHEHEHEH
eosss.slo
03. 01. 2013 09.26
+3
Jao jao, pa saj teh zavodov, inštitutov, itd... je itak preveč, večina se centralizira z namenom zmanjševanja stroškov, oni bi pa spet referendum... naj ga še sami plačajo! Kazalniki zdravja v Sloveniji pa se ne bodo zmanjšali zaradi združitve, ampak zaradi nezdrave prehrane in okolja, v katerem živimo, slabšanja socialnega položaja posameznika, itd...
maverick00
03. 01. 2013 09.27
+7
Mogoče veš kaj delajo ZZV-ji o katerih je govora?
eosss.slo
03. 01. 2013 09.32
+0
hillya
03. 01. 2013 14.43
-5
@maverick00 Bo malo grobo povedano. Preštevajo, rišejo pišejo in seštevajo, delijo, množijo, potencirajo.... in izdajajo podatke o kazalnikih zdravja. V googla vpiši recimo: Zavod za zdravstveno varstvo Ljubljana, ali Koper, ali Nova Gorica, ali....... in boš dobil odgovor !
labcon
03. 01. 2013 19.54
+1
Saj takšne eosss.slo rabi SDS za obkroževanje "pravih" odgovorov....
maverick00
03. 01. 2013 09.12
+16
Tukaj se ne gre za bolnišnice ampak za Zavode za zdravstveno varstvo. V ZZV-jih se ne zdravi ljudi ampak se na podlagi pogodb opravlja delo na področju preventive v zdravstvu (pregled živilskih objektov, merjenje hrupa, vzorčenje in laboratorijski pregled hrane, živila, vode itd.) Stranke morajo storitve plačati in s tem denarjem se ZZV-ji financirajo. Sami ZZV-ji imajo po večini toliko letnega dobička, da niso v rdečih številkah. Na drugi strani pa Inštitut za javno zdravje izvaja večinoma samo birokratske zadeve in se zato financira s strani države. Sedaj pa bi radi združili ZZV-je in IVZ. In kaj mislite kaj se bo zgodilo s financami? ZZV-jem bodo jemali dobičke, da se bo pokrivala izguba na IVZ, ki jo ustvarja ljubljanska birokracija.
maverick00
03. 01. 2013 09.13
+10
Še ta podatek: IVZ naredi na leto približno 1 milijon evrov izgube.
eosss.slo
03. 01. 2013 09.57
+6
Podatek o izgubi IVZ je precej zanimiv, glede na to, da farmacevtski lobiji vlagajo ogromne količine denarja v propagiranje svojih "zvarkov" in IVZ jim pri tem zvesto pomaga kot poslušen kuža... seveda pa je res, da ni za pričakovati, da bi ta sredstva prikazali v svojem poslovnem izidu, to bi bilo preveč očitno...
Bojan-F
03. 01. 2013 09.08
+22
Iz socilaizma smo privlekli dva absolutno dobra podsistema: zdravstvo in šolstvo. ... mnogo truda se vlaga, da se ju razsuje.
malena1133
03. 01. 2013 13.44
+1
robinud@volja.net
03. 01. 2013 15.37
+1
ja, imamo najboljše šolstvo na svetu. Zdravstvo prav tako. Ljudje iz tujine derejo k nam na izobraževanje in zdravljenje. Potem pa se zbudiš...
23345
04. 01. 2013 13.15
ROBINUD IMAMO ODLIČNE SPECIALISTE , ODLIČNE PROFESORJE. TAKO JE KOT PRAVI BOJAN-F, IZ SOCIALIZMA SMO SE NORČEVALI, KER SMO IMELI VSE, SEDAJ SE PA RES TRUDIJO NEKATERI DA POPOLNOMA VSE UNIČIJO. TUDI TO JE NALOGA MAJERJA, SLOVENČKI CRKNITE, OSTALI BODO SAMO TISTI SLOVENČKI , KATERI STE NA NAŠI STRANI. NE SKRBITE, ZA VAS BO ATA JANEZ POSKRBEL
Terezinka
03. 01. 2013 09.06
+15
Spet nek zakon, ki posega v sfero sociale, ki je sprejet brez resne študije in posledic. Naši vrli prevaranti iz državnega zbora sprejmejo nekaj kot da je to ne pomembna stvar. zanima me, če so se sploh vprašali kaj izgubimo in kaj dobimo s takim zakonom. Sigurno dobimo neka pomembna nova delovna mesta za odpisane politike, ki jim ni mesta v realni sferi in brcnemo v rit nekaj tistih, ki niso pravi. Kaj pa mi mali Zombiji izgubimo, ko postane drugačno jih nič ne briga. Oni niso tisti, ki bi od javnega zdravstva kaj rabili. Oni so priviligirana kasta z vezami in poznanstvi. Zanje so vrata odprta tudi, ko je kriza. Oni bodo itak povsod prvi, ker so oni.
Bojan-F
03. 01. 2013 09.10
+4
Test na "fiskalnost" pri glasovalcih za novelo bi bil pozitiven.
23345
04. 01. 2013 13.16
TEREZINKA, LE GDAJ SI BOŠ ZAPOMNILA, DA BO V SLOVENIJI TAKO, KOT SI ZAMISLI MAJER. ČE JE PRAV , ALI NE, SPLOH NI VAŽNO, VAŽNO DA TO ZRASE NA ČELAVI GLAVI MAJERJA