Slovenija

Nov primer duhovniške pedofilije

Ljubljana, 20. 10. 2006 10.55 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Ljubljanski policisti so aretirali nekdanjega župnika župnije Kašelj-Zalog, ki so ga iskali z mednarodno tiralico.

Ljubljanski policisti so včeraj popoldne aretirali nekdanjega župnika župnije Kašelj-Zalog Francija Frantarja. Tožilstvo je proti Frantarju že pred več kot petimi leti vložilo obtožbo zaradi kaznivega dejanja spolnega napada na osebo, mlajšo od 15 let in proti njemu sprožilo tudi sodni postopek, poroča časnik Dnevnik.

Policija je za Frantarjem razpisala mednarodno tiralico.
Policija je za Frantarjem razpisala mednarodno tiralico. FOTO: POP TV

Frantarja je leta 2000 ovadila ženska, ki naj bi jo obtoženi leta 1990 in 1991 spolno zlorabljal, ko je bila stara komaj 10 let.

Obtožnica proti Frantarju je postala pravnomočna leta 2002, vendar se duhovnik na sodišču ni nikoli pojavil, saj se je izkazalo, da je pobegnil iz Slovenije. Frantar naj bi zadnja leta živel v Malaviju na jugu Afrike, kjer je pomagal v tamkajšnjem misijonu.

Kazenski zakonik je zaostril pogoje zastaranja in možnosti pregona storilcev kaznivega dejanja, ki spolno napadejo osebe, mlajše od 15 let: Žrtve lahko posiljevalce po novem ovadijo do dopolnjenega 23. leta starosti.
Kazenski zakonik je zaostril pogoje zastaranja in možnosti pregona storilcev kaznivega dejanja, ki spolno napadejo osebe, mlajše od 15 let: Žrtve lahko posiljevalce po novem ovadijo do dopolnjenega 23. leta starosti. FOTO:

Predstavniki slovenske katoliške cerkve so v času njegovega izginotja trdili, da s tem niso imeli nič in da je duhovnik ljubljanske nadškofije v Afriko odšel samovoljno. Za njim je bila razpisana mednarodna tiralica in evropski priporni nalog.

Ljubljanski pomožni škof Anton Jamnik je za časnik potrdil, da je iskani župnik že nekaj časa v Sloveniji in da je sodišče o tem obveščeno. Jamnik je povedal, da so ga spodbudili, naj spoštuje pravila pravne države in sodeluje s sodiščem.

V četrtek je policija na podlagi operativnih podatkov Frantarja prijela in ga prepeljala v preiskovalne zapore na Povšetovi.

V Krškem se sicer danes za zaprtimi vrati nadaljuje sojenje župniku Karlu Joštu iz župnije v Artičah, ki naj bi zlorabil 16 otrok.

KOMENTARJI (25)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Rijad Proši?
22. 10. 2006 09.21
fedepotocnik- bravo uganil si , imaš prav.
d*vil
22. 10. 2006 08.03
Ja na Nizozemskem obstaja taka stranka, ki pa sicer šteje le 2 člana (predsednik neki upravnik stranke) vendar ni v parlamentu. Žalostno. G.Potočnik toliko sovražnosti,naklonjenosti kretenizma in debilnosti, do žaljenja pričakuješ samo od grozne osebe kot ste vi. Še tako grd *bosanec* mora biti lepši kot fede
Oybl
22. 10. 2006 04.08
In vsi, ki si upajo kaj rect cez cerkev so komunisti....
fedepotocnik@gmail.com
22. 10. 2006 01.05
rijo27, ti govoriš, da niso vsi duhovniki pedofili, ampak da so vsi pedofili duhovniki. Jaz pa pravim, da niso vsi muslimani teroristi, ampak so vsi teroristi muslimani. In ti si en grdi bosanec ki spada v to skupino. Lp ostalim.
cakalnica3
20. 10. 2006 18.41
Ja2rise. Meni ni zal za moje razmišljanje. Na srečo je tako, da bi mi bilo kljub vsemu žal, če bi tebe kdo po nedolžnem obsodil pedofilije. Tudi takšne variante mogoče in resnične. Groza pa me je bilo pred časom, ko sem bral o stranki, ki naj bi podpirala pedofilijo in naj bi jo ustanovili na Nizozemskem. Če je le kakšen procent tistega res, kar je bilo zapisano ... Adijo pamet in normalni ljudje!
MisterM
20. 10. 2006 16.38
ja2rise: Čeprav se strinjam z vsemi obsodbami pedofilije in obtožbami katoliške cerkve (poglejte si npr. BBCjev dokumentarec Sex crimes and the Vatican), mislim, da bi precej drugače razmišljal(a), če bi tebe po nedolžnem obtožili pedofilije.
ja2rise@email.si
20. 10. 2006 16.25
cakalnica3: bolje da 1000000000000 pedofilov po nedolžnem obtožijo, kot pa da je eden pravi oproščen. Ne verjamem, da je če te po medijih "vlačijo" huje, kot če te kot otroka zlorabijo. Žal mi je za tvoje razmišljanje....
draaster
20. 10. 2006 16.24
Oprostite, ampak... V prvi vrsti ga serje država z nežnim kaznovanjem težkih kriminalcev. Če se ne motim, veljajo drugod spolni zločini za težek zločin, sploh pedofilija.Kako lahko tak zločin sploh zastara? Kaj je pri nas drugače? Se nam mar smilijo, ker so starčki? Stari pedofili, ki so bili včasih mladi pedofili! Žrtve živijo s tem do konca življenja...
cakalnica3
20. 10. 2006 16.08
Bosuti! Strinjam se s tabo, da to niso "napadi" na Cerkev in prav tako s tem, da so te zadeve še slabše (če se temu lahko tako reče), če jih počne kakšen župnik. Malo bi pa popazil, kaj kje preberem. Vemo, kaj vse lahko preberemo. In morda bi bilo dobro še kje drugje prebrati, kaj "podpira" papež, pa čeprav kakšno stvar zapiše kakšna ugledna angleška medijska hiša. Tudi "veliki" se lahko motijo.
cakalnica3
20. 10. 2006 16.02
Draga Natasa. Poznam primer, ko je bil kdo od duhovnikov obtožen pedofilije in se ga je omenjalo po medijih (verjetno si lahko predstavljaš, da to pusti hude posledice), nazadnje pa se je ugotovilo, da je cela stvar samo konstrukt kakšne najstnice ... In v zadevi, ki jo poznam, nadrejeni niso niti najmanj ovirali dela sodišča! Drugace pa mi gre na !živce" posploševanje. To je tako, kot bi rekli, da ker so pred nekaj šolami v Ljubljani najstniki izsiljevali kolege, to delajo povsod in se od strahu vsi tresemo, ker gre kakšen otrok še v šolo.
anzi_mahackala
20. 10. 2006 15.29
rijo27: prav mas. Ja so. Mene kr srat prtisne ko gledam kak starsi veselo tle k nam ko mamo novo stavbo v kateri so duhovniki otroke tja spilat pa jih tam tud puscajo. Nihce ne more vedet kaj jim delajo.
gelion1101@yahoo.com
20. 10. 2006 15.08
bosuti: če je bil človek pogojno obsojen, je bil obsojen in ne oproščen. Ti dve stvari sta različni. Torej mu je bila krivda dokazana. Zakaj pa je dobil pogojno kazen, je pa drugo vprašanje, ki ga je treba nasloviti na sodnika, ki mu jo je določil. Pogojna kazen pomeni, da obsojeni v času pogojne kazni ne sme ponoviti kaznivega dejanja, za katerega je bil obsojen, sicer bo kazen izvršena. Mogoče je sodnik ocenil, da obsojeni dejanja ne bo ponovil. Kar pa je pri večini spolnih nadlegovalcev malo verjetno...
bosuti@yahoo.com
20. 10. 2006 14.38
Ja, res, kar pravi natasa. Grozljivo, ko sem pred nekaj dnevi prebral, da je bil oproščen nekdo, ki je bil polnoleten in spolno nadlegoval 15 letno dekle. Ne moreš verjet, zato, ker je bilo to prvič, so ga oprostili oz. pogojno obsodili. Pa kakšna so naša sodišča, to je neverjetno. In podobne zadeve bereš vsak dan. Ne vem ali so roboti, ali so gnili ali se gredo samo papirno pravico. Kje je morala, skrb za otroke, skrb za žrtve? Posiljevalci se sprehajajo po cesti in pri 150 prekršku ga končno zaprejo ipd. Več jih skrbijo obtoženi, kot žrtve.
mc_burek@email.si
20. 10. 2006 14.06
zanimivo jew, da očitno v muslimanskem svetu ni pedofilije in nadlegovanja, ker je tam legalno da se otroci poročijo oz. majo odnose že pred 13. letom, in je to čisto nekaj normalnega
natasa.oblak@gmail.com
20. 10. 2006 13.46
Pozdravljeni, očitno še nihče med vami ni doživel spolnega nasilja nad seboj. Se sploh zavedate, kakšne posledice pusti človeku? Kako se sovražiš? In ne upaš nikomur povedati, da ne bodo jezni nate? Sploh ko si otrok? In ko imaš nekoč svojega, kako se treseš poleg partnerja, ki ga previja, ki ga pestuje, ko v vsakem njegovem gibu vidiš nevarnost? Postavite se v kožo teh ljudi. A vseeno... Predvsem bi tu izpostavila naše izvršilne in sodne organe, ki so do žrtve velikokrat neprijazni, imaš občutek, kot da si ti storilec. Ja, duhovniki ga serjejo, ker imajo čudovito priložnost.. Kaj pa šole, vrtci, ali še huje.. DOMA? Žal mi je, ko berem vaše komentarje, češ da smo proti katoliški veri pa to, daleč od tega, ampak ... zamerim jim to, ker nič ne ukrenejo, ko pride do razkritja, ampak ga še branijo. So naši otroci res tako malo vredni? In vsak starš, katerega otrok je bil žrtev nasilja, se strinja z menoj, da so kazni premile.. skratka, sram me je, da živim v državi, kjer za krajo kruha dobim več zapora kot za posilstvo nedolžnega otroka. Pa lep dan. Nataša
bosuti@yahoo.com
20. 10. 2006 13.35
Res je, da so pedofili povsod, ne samo med duhovniki. Razlika pa je v tem, da se Cerkev razglaša kot vrhunec etike, morale in vse naokrog uči druge o moralnih vrednotah. Svoje primere pa na vsak način želi skriti, utišati. To pa je sprenevedanje. In na žalost smo prebrali, da je to podpiral celo sedanji papež. Pa ne spet odgovarjati s tem, da je to napad na Cerkev, kot ponavadi, ko se pojavi kakšna kritična misel. Pedofilija je nekaj najbolj sprevrženega in če to počne duhovnik, še toliko bolj.
Uporabnik113189
20. 10. 2006 13.08
Hmm, še en župnik..To je pa preveč. POP TV bo treba disciplinirat in bolj *uravnotežit*.
svobodnjak@email.si
20. 10. 2006 13.07
Črni panter, rijo27 ima popolnoma prav. Pedofilska nagnenja so pri duhovnikih veliko bolj prisotna. Kar sprijazni se s to resnico. Tudi v katoliških družinah je veliko več spolnih zlorab zaradi tabuizacije spolnosti. RKC je nesporno leglo pedofilije. Poleg tega je škof Jamnik še lagal, ko je trdil, da se je osumljenec sam javil sodišču. Novinarji so Jamnikove navedbe postavili na laž. Res me raz**** ta potuhnjena farška lažnivost in sprenevedanje!! Zanima me tudi, kdaj se bodo tožilstvo in sodstvo ter policija zganili in končno spravili za zapahe ******, ki je tudi osumljenec?
?rni panter 1
20. 10. 2006 12.57
@ rijo27. Ma ne ga srat no. Kaj so vsi pedofili duhovniki? Si ti malo mimo? Ti se ne bojiš pedofilov, ampak katoličanstva,...Pedofili si zaslužijo kazen, naj bojo kdorkoli, če jim pri skrivanju kdo pomaga, si zasluži kazen tudi on. Pap TV pa se itak boji Cerkve kot hudič križa, pa naj kdo reče da je neodvisen in predvsem nepristranski medij. Taki mediji ne obstajajo.
cakalnica3
20. 10. 2006 12.27
Dragi rijo27! Upam, da ne misliš resno to kar pišeš. Če je to res tvoje mnenje ... Hm. ...mi je žal zate!