Slovenija

Nenasitnost trgovcev kriva za podražitve hrane

Ljubljana, 23. 01. 2011 16.05 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Kmet kot prvi člen na poti do kilograma belega hlebca, ki v povprečju stane 1,20 evra, dejansko zasluži 18 centov. Mlinar in pek si jih vzameta 26, trgovec pa za vsak hlebec dobi 76 centov.

Kmet kot prvi člen na poti do kilograma belega hlebca, ki v povprečju stane 1,20 evra, dejansko zasluži 18 centov. Mlinar in pek si jih vzameta 26, trgovec pa za vsak hlebec dobi 76 centov.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (106)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Danijel Fric
15. 02. 2011 13.31
Ja kako bi pa dobičke ustvarjali, da si lahko mane-d-žeratorji razdelijo. Poglejte Jankoviča saj je dobil več nagrad kot plače, ki pa je bila res nizka (15 000 Eur), imel je pa srečo da je lahko ob sobotah in nedeljah bil doma, ko so drugi garali za njegovo rit. Saj potem ni čudno da so cena tam kjer so !!!!!!!
jakac8
04. 02. 2011 00.19
No, pa še to. Pravite, da so pri zelenjavi oderuški...Vsak, ki ima kaj soli v glavi, ve, da na tržnici se kaj gliha, če ste pa toliko radodarni pa kar plačujte drago. Kaj vi, če bi avto prodajali,nebi hoteli za njega čimveč dobit???...in če bi bil kdo neumen toliko dat, je to njegov problem in vi bi se mu prav smejali. Fanje, glihajte malo in če ne bodo morgli prodat, bodo morali itak ceno za solato ali kaj drugega spustit. Sami ministri in strokovnjaki kmetijstva, so kmete-takrat še mene učili, da ceno si moramo znat sami izpogajat čim večjo. Torej, kaj bi radi?? In če ste osli, da toliko plačate ste si sami krivi...in če ste osli, da nasedete, da je bio in zato še dražja, ste še večji osli. Preden, bo pa še kdo o subvencijah kaj pisaril, mi pa naj prosim razloži, na podlagi česa in potem še koliko so na podlagi tega subvencije, ker mi greste prav na jetra, ko nonstop subvencije omenjate..pa še koliko enih tekanj je potrebno po raznih pisarnah, preden kaj dobiš..Marsikateri kmet, bi jih raje poslal k vragu, pa dobil pošteno plačano...to pa kar sedaj počno, je pa samo blatenje kmečkih delovnih rok. Na živce mi gredo tudi novinarji, delajo neke primerjave, o cenah hrane pri nas in po EU. Če že nekaj blebetajo, naj pokažejo vse! Koliko dobi tam kmet, koliko poberejo trgovci in koliko pridelovalci in na kakšen način je pridelano. Noben pa tega ne pove, koliko je naša hrana bolj zdrava od tuje, ker EU namenoma nam postavlja maximalne ''eko''standarde, sami pa čarajo in delajo poskuse z vsemi mogočimi sredstvi...njihova solata, zelje, krompir in vse ostalo se ne more primerjati z našo..tudi s tisto ne, ki ob AC raste. A tega ne bodo nikoli priznali, ker nas slovane imajo za navadne bed..e, ki so nas s pomočjo naših politikov in njim lezenjem v rit prepeljali žejne čez vodo...to mi boste verjeli šele takrat, ko boste imeli samo še tujo hrano za jesti na mizi...tista solata bo lahko na mizi zdržala cel mesec, brez, da bi bila uvela.... Ajaaa, pa če je solata za vas en navaden plevel, ki kar tako sam, brez obdelovanja zraste, pa se sam nabere in pripelje na tržnico, pol vam svetujem, da si jo kar pred blokom ali hišo na zelenici naberete in pol itak okoli solatine cene ne bo problem:-)))...še eden dokaz, da nekateri nimate pojma kako se kaj pridela..še manj pa cenite roke, ki delajo na zemlji in to bo vas še zelo teplo. Nisem veren, a že vera uči, kaj se takim zgodi...no ja, še malo pa bo regrad in si ga boste lahko zastonj nabrali, seveda, če ga sploh znate nabrat in ga poznate...malo bi vam privoščil, da bi ga zamenjali z osatom...bi pol jezik malo manj neumnosti blebetal:-))) Če bi bilo kmetu tako dobro, se jih nebi zadnjih nekaj let toliko odločilo opustit kmetovanje in it v službo...sploh pa tisti, ki imajo kake izobrazbe, saj dobijo v službi v parih mesecih toliko, kot na kmetiji celo leto, pa delajo samo 8ur, pol lahko pa počivajo. Ne zaničujem tiste, ki hodijo v službo, saj sem tudi sam med njimi in vem kako je v tem kapitalizmu...prav zato mi gre še toliko bolj na živce, če delavec tolče po kmetu...skupaj bi morali držat vsi in preprečit, da nas še naprej uničuje ta gnila EU..pa rumenkoti in američani.
jakac8
03. 02. 2011 23.38
sitokarsi02.02.2011, 15:41... ....... To se pa kar strinjam glede traktorjev...nisem za baharijo z njimi, ker vemo, da tudi taki obstajajo, a če ima kmet veliko zemlje in če hoče sodobne stroje priklopit, da bo pač več z manj nafte in poskakovanja po tistih brazdah obdelal rabi sodoben traktor...seveda, če ima tam 5 hektarjev zemlje, gre tudi s starejšim manjšim, a za velike površine obdelat ne gre z zaostalimi stroji obdelat. Pravite, da so kmetje krivi, da ne pridelamo dovolj hrane, in vsi ki se kaj spoznamo na pridelavo hrane, vemo da so pri nas kmetije nekonkurenčne...pa niso tukaj toliko krive manjše površine, ampak je bolj kriva zastarela mehanizacija. Primer za tiste, ki nimate pojma o teh stvareh, a hočete bit pametni. Pred 20imi leti smo njive branali s traktorji od 35-60 konjev in krožnimi branami, ki so bile široke kot traktor in si moral po 5x po istem mestu, potem pa še z navadnimi, da si zemljo pripravil za setev, danes se to naredi z enim strojem in samo 2x greš po istem mestu..kar občutno zmanjša porabo goriva, časa in fizičnega napora. Jaz imam vsa vretenca na hrbtu stlačena skupaj zaradi večletnega poskakovanja po brazdah, krtinah z našim IMT-jem-krasen traktor, a povozil ga je čas, še bolj pa ekonomska računica za današnje čase. In če porabiš več časa, več goriva, pa še manjše površine, kako naj bo potem naš kmet konkurenčen evropskemu in se z njim bori za iste ali celo nižje cene??? To niso floskule, kar sem napisal, ampak dejstva, ki jih vi, ki niste nikoli skusili dela na njivi in kmetiji ne vidite, ker pač zavistno vidite samo traktorje. Meni gredo tudi nekateri kmetje, ki imajo velike traktorje za baharijo in nimajo sploh nobenega spoštovanja do zemlje in še česa na živce, a ne morete posploševati- itak pa taki ne bodo dolgo ''kmetovali''...Kot bi jaz rekel, da vsi meščani ste lenuhi in samo poležavate pred tvjem ali pa v pisarnah.. Še en primer: Vsi se npr. strinjate, da naše železnice niso konkurenčne, ker imajo slabe proge, še bolj pa stare vlake-pa mislite, da s kmetijami je kaj drugače. In vi če samo svojo rit peljete na strem vagonu že stokate, kako neudobno je, a najslabši vagon pri nas je pravi luksuz proti malo starejšemu traktorju.
Srecko63
02. 02. 2011 19.51
Naša država ni raj za delavce, kmete, ampak je raj za večina javnih uslužbencev, tajkune, politike, lopove, barabe in lenuhe..B R A V O Tudi za trgovce naša država ni dobra. Naša država je trikrat predraga. Mogoče se spomnite "Le čevlje sodi naj kopitar". Ne trgovci ne kmetje ne........ , za blaginjo al za revčino so krivi tisti na vrhu. Tolažimo pa se lahko s tem, da vedno izvolimo najboljše.
sitokarsi
02. 02. 2011 15.41
mkoshi 24.01.2011, 10:51 Kmetom ni bilo še nikoli tako dobro kot zdaj, sam poglejte kakšne traktorje kupujejo in se preseravajo, da ne govorimo koliko subvencij dobijo. Kar pa se trgovcev tiče pa smo krivi potrošniki sami. Največjo krivdo za vse skupaj pa nosi nesposobna vlada, ki živi v razkošju in razmetava z denarjem davkoplačevalcev in sprejema zakone le v svojo korist in korist mafije. ŽIVELO DELO NA ČRNO!!!!!!!!!!!!!!!!! Povsem se strinjam, da je sedanji čas za kmeta precej boljši kot pred leti. sedaj si lahko kupimo nov traktor, KI JE PRECEJ KVALITETNEJŠI IN VARNEJŠI OD TISTIH KI SMO JIH LAHKO (drugih nismo smeli - politika) KUPILI PRED LETI. Nikakor pa se ne strinjam da je nov traktor na kmetiji LUKSUS, RAZKOŠJE, BAHARIJA,....itd. traktor je za kmeta osnovno stredstvo in je v povprečju v Sloveniji vreden cca 30 - 35.000€ (gledano na kmetijah ne na firmah z d.o.o. , d.n.o.,....) in traktor na takšnih kmetijah se "menja" na nekje 20 in več let. Bom pa tako zastavil vprašanje - koliko pa je vreden Vaš avtomobil? in koliko doprinesete k pridelavi hrane z njim, obdelanosti pokrajine,....? in na koliko let pa menjate ta svoj avto (avtomobile)? verjetno nimate doma samo enega? No tudi Slovesnki kmetje nimamo doma samo en traktor- jaz jih imam celo 4. Lahko pa omenim še da je povprečna starost le teh 23let. najstarejši 40let nov pa 5let (je še kot nov). Glede subvencij sem pa takoj -RESNIČNO TAKOJ- zato da jih ukinejo ter vsem kmetom plačajo pridelke/proizvode/storitve po ekonomsko sprejemlivih cenah. Pa bomo vsi zadovoljni!!!! Se pa bojim, da pa bi pri takšni politiki in maržah "posameznikov" bila hrana še prcej dražja. Sicer pa se v Sloveniji prodaja kar precej kmetij in le te so zastonj (glede na parcele, ki jih prodajajo "politiki") Pa veselo kmetovanje Ti/Vam želim.
jakac8
28. 01. 2011 00.20
+1
eschenhof24.01.2011, 12:46 Ne, tudi prej ko je dobil 27 centov še zdaleč ni bil zadovoljen, a je vsaj kak cent več dobil... Tistega takrat nisem odobraval in podpiral, ker sem vedel, da to italijani namenoma delajo, da naše mlekarne zrušijo, saj v EU že nekaj časa potekala borba za trg...zato tudi podpirali tako razpad bivše Yu...isto naredili s sladkorno peso, ki so jo nam prepovedali...to je vse politika evropska zakuhala..seveda s pomočjo naših politikov.. Mene ne moti 1e za liter, ker vem, da to ne gre vse kmetu v žep, ker ima z mlekomatom stroške. Kar se kvalitete mleka v mlekomatu tiče...če bo inšpekcija delala kot mora bo to dobro mleko...se pa bojim, da vsi inšpektorji ne bodo pošteni in bo kje ... Ja ne vem, če prideš na naš konec po mleko, boš dobil dobro mleko. Sicer, jaz imam doma od naše sivke boljše mleko, ker krmim s suho krmo,velike kmetije, ki imajo pa mlekomate pa krmijo s silažo in jasno ni tako mastno kot naše.To ti bo vsak potrdil, ki se spozna na te reči.. Jaz imam doma eno kravo, zato ko ima naraščaj moram tisti čas kupit mleko..sedaj na mlekomatu ne dobim dosti slabše mleko-manj masto je ravno zaradi krme, kar pa ni problem, saj je ta voda naravna...konec koncu maščoba ni preveč zdrava..seveda, je pa res, če jo hočeš posnet, ne dobiš toliko.. Cenim meščane, ki vedo kaj je domače in to cenijo, a veliko jih ne ceni in so pomagali zrušit kmete. Razumem tudi to, da veliko ljudi nima denarja in kupi tisto najcenejše..in prav najcenejše ni domače..takim je oproščeno, a da to počno tisti, ki imajo dovolj denarja in stiskajo pri hrani, na drugi strani pa potem na počitnicah v tujini ta prišparan denar sipajo na veliko. To mi je pa prav smotano, ker podpirajo tuje oderuhe, domače pa uničujejo. Da je od naših kmetov dražje je logično...Razumi, da ne more biti enaka cena, kot je napr. uvožena iz albanije, makedonije, poljske, če tam so manjši stročki pridelave, ker imajo pač manjši standard..poglej koliko je v nekaterih državah nafta, semena so cenejša, elektrika je cenejša in še in še. Zato je po mojem velika napaka, da so nas vse skupaj zrinili v eu in premešali trge med nami, ker preveč različni smo po živ. standardu... Še o kmetu proti delavcu nekaj. Res je, tudi jaz sem napisal spodaj, da so dobri in slabi kmetje.. Slabih je veliko, je pa tudi še kar nekaj dobrih...žal tistih manjših, ki niso barantači-so prepošteni, se niso znašli in so jih veliki z veliko pomočjo svetovne politike povozili je čedalje manj in to je velika škoda...in ko manj je kmetov, manjša bo konkurenca, dražja bo hrana. Da delavec je vedno na slabšem, kot kmet(govorim za manjše kmete, ki so pošteno delali) se ne strinjam...vsaj, če govorim za po letu 1960..je bil delavec kralj proti kmetu...če nebi bilo tako, potem nebi večina opuščala kmetije in se zaposlila v službi..sploh v zadnjih 10ih letih. Kako naj kmetje pokažejo pravi obraz in ne čutijo užaljenosti, če pa dobijo najmanj..in če bodo morali oni reševat lakoto, bodo bankrotirali.. Prav neumno se je sedaj ozirat na kmete, če na drugi strani trgovci nabavniki večina dobička poberejo. Trgovski oderuhi se prav veselo vam smejijo in si mislijo: Evo, narod smo dobili na svojo stran in sedaj bomo še lažje kradli kmetov in potrošnikov denar..trgovkam pa 590€ na mesec Narod, dajte že enkrat razmišljat z glavo in stopite v bran tistim, ki nekaj pridelajo...če boste pljuvali po kmetih, jih bo še manj in boste še dražjo hrano jedli..pa še zastrupljeno po vrhu vsega.Še ena logika: Če bi bilo kmetu tako lepo v naši deželi kot nekateri pišete, potem jih nebi bilo čedalje manj, ampak čedalje več... Naša država ni raj za delavce, kmete, ampak je raj za večina javnih uslužbencev, tajkune, politike, lopove, barabe in lenuhe..
01xxy
25. 01. 2011 07.23
+1
Tista Marička pa z minimalnim vložkom svoje pameti soli za astronomske denarce pamet Slovencem! Sedaj vemo, zakaj Slovenijo jemlje vrag.
Žan Peterka 1
24. 01. 2011 20.05
eschenhof 23.01.2011, 23:08 Za tako stanje so v veliki meri odgovorni tudi kmetje sami zaradi njihove neenotnosti in tudi "prepožrtnosti". Kot prvo naj bi njihove zadruge začele opravljati svojo funkcijo, saj bi lahko naredili zadružne trgovine, ki bi bile lahko mnogo cenejše od trgovcev in tudi kmeti bi več potegnili od svojih izdelkov. Je pa res da bi potem kmetje zamenjali trgovce. Samo spomnite se kako je bilo z mlekom. Kmetje so se pritoževali kako malo dobijo (15 ali 17 centov), nato so nekateri prodajali mleko v Italijo in dobili nekaj več kot 20 centov, ko pa so jim dovolili postavljati mlekomate, pa so ti reveži -kmetje takoj začeli odirati delavce in prodajati mleko po 1 Euro (skoraj 8x držaje kot so ga prej prodajali mlekarnam). Če ne bo državne regulative bodo kmetje samo zamenjali trgovce, si ustvarjali dobičke, za ljudi pa ne bo nič ceneje. jaz se pa ne strinjam. a bi kdo kupu za malo manj kot 0.30e vsak dan 200l mleka, kot ga povprečno pridela kmet. pa polnomastnega brez inšpekcijskega pregleda, posnemanja, pakiranja, brez dostave... po mojem mnenju ne. ker cena mleka v mlekomatu je zelo vredu. taki mlekomati stanejo več kot 25.000e. zdej pa odštej dostavo, pregled,elektriko za mlekomat, prostor na katerem mlekomat stoji... ko vse zračunaš (pa še kej se pokvar pri mlekomatu) pa dobiš nek majhen zaslužek. pa da nebi kdo mislu da loh mal vode vmes, da kajti zelo redno jih obiskujejo inšpektorji.
Maxster
24. 01. 2011 15.16
Pa še to s totalno finančno nedisciplino ste v zadnjih 2 letih uničili celotno malo gospodarstvo. Ostali so samo veliki, ti pa zaradi prevelikih apetitov delajo kar hočejo. Rezultati so krepko vidni. Vse se draži. Zakaj že?
Tonček Balonček
24. 01. 2011 14.32
Ta vlada je marže povzdignila v ne bo, pod >Janšo so štruce gledale iz kant za smeti, ko je bil ljublajnski škof msgr, Rode pa tudi trupla. Takoj naj vsi odstopijo in kruh bomo pekli doma, pri lastnih ognjiščih, kot nekoč. Ko en bo še elektrike, bomo zvečer ličkali koruzo in si pripovedlovali zgodbice, kako je bilo nekoč pod Titom, mko ni bilo kave, pšparškov in nylon nogavic.... ljudje so pa kar zginevali in ginevali neznano v kakterih taboriščiš, na tisoče pobitih, danes uživajo v nebesih, mi s epa tukaj borimo za posamezne koščke kruha, za vplačila paketov za wellnes tajske masaže, first minute, pasivne hiše in podobno! Svet je res čuden!
Maxster
24. 01. 2011 13.40
Nikakršen zakon o maržah ,dopinških cenah ,bla, bla, bla ne bo spremenil nič (na boljše),dajte si to dopovedat. Potrebno je preprečit ter sankcionirat vsakršno kartelno dogovarjanje med trgovci samimi in vlado če že hočete.Ko se bo to uredilo bo Konkurenca tista ,ki bo prisilila in uredila trg. Sedaj pa imajo trgovci proste roke,konkurenca,(ki je še premala)namesto da bi izboljševala ponudbo in storitve lepo nekje ob polni mizi med sabo določa cene potrošnikom. Seveda je potem brez težav vse , ne samo kruh povsod dražji,ker so se vsi veliki tako dogovorili. Enako je z gorivom. Petrol kot edini monopolist (95 procentov v državi) nas lepo vsakih 14 dni ob žegnu države nateguje kot elastiko. Če bi zraven Petrola bil še kakšen drug ali več ponudnikov, bi bilo gorivo sigurno cenejše. Sedaj pa Petrol obvladuje 95 procentov trga, in ima prosto pot ob določanju cene. Seveda je popolnoma jasno,zakaj kapital ni pripravljen priti, zakaj je Slo tako neinteresantan za tuje vlagatelje?
Triera
24. 01. 2011 13.05
Če Radičeva ni sposobna omejit marž trgovcev z zakonom, naj odstopi. Drugač pa dam laufarju desetko za komentar.
eschenhof
24. 01. 2011 12.56
Veš spoštovani Jakac 8, žal kmetje narod odirajo kjer le morejo. Poglej si na trgu stojnice mladih kmetov ki prodajajo zelenjavo s kmetij. Razen zeljaric prosto odirajo občane. Solato ki raste kot plevel (tako je z rukolo in motovilcem), zasolijo cene do neba. Solata stane več kot kilogram mesa. Ali je to normalno ali je to odiranje. Potem pa so ljudje primorani odhajati v razne nekvalitetne markete. Torej na kmetih je, da pokažejo kako so solidarni z ljudmi v sedanji krizi in naj najprej znižajo cene na tržnicah pa bodo videli kako se jim bo povečala klientela in dobiček.
eschenhof
24. 01. 2011 12.46
Jakac 8 niso problem mlekomati in zaslužek kmeta 1 EUR, temveč ti želim prikazati da kmet čim ima možnost, zadevo podraži do plafona. Če je bil prej več kot zadovoljen s ceno 27 centov, ki so mu jih plačevali Italijani, sedaj takoj ko ima mlekomate poveča ceno na 1 EUR (torej po tvoje mora zaradi nabave mlekomata tega takoj dobiti povrnjenega v enem letu). Delal za mleko pa je tako takrat kot sedaj, ko ima mlekomate. Pa še to. Zakaj je cena v mlekomatih na Goriškem lahko 80 centov v Ljubljani od Misa pa 1 EUR. In še nekaj čeprav nam govorijo kako pristno domače mleko je to pa vam povem, da je to mleko podobno kot iz mlekarn krepko posneto. Smo še meščani, ki vemo kaj je pravo mleko, ne pa posneta malo bolje obarvana tekočina kot v mlekarnah. Če ne verjamete naredite kislo mleko boste videli kakšna je smetana iz mlekomatov in kakšna od mleka izpod krave. Sicer pa kmet ni nikoli podpiral delavca ali bil z njim solidarn, kajti kmet nikoli ni bil lačen, delavec pa pogosto saj v cvetličnih lončkih ne moraš pridelovati hrano. Naj kmetje ob sedanji krizi pokažejo svoj obraz pa bomo videli kakšen je in ne le užaljenost da dobijo trgovci več. Če bi bilo obratno jih nebi nič skrbelo za ljudi, samo da bi oni zaslužili.
exequor
24. 01. 2011 12.34
žalostno.... pol pa tv-klub gledaš, se pa sam še bl živceraš, ko poslušaš nesposobne babe, ki nekaj tolmačijo po svoje... R.I.P republika sLOVEnija! 500 let nastajanja, bo 20 let nesposobnega vladanja uničilo!
_________
24. 01. 2011 12.20
Kruh je VEDNO stal 0.60€ na KILOGRAM in tako je že LETA. Če kupiš NAREZANEGA pa stane 1.00€ na KILOGRAM. Vse ostalo je vaše zabito PRE SE RA VA NJE. Sedaj pa se pritožujte še naprej, da je vaše preseravanje postalo dražje. Zadavite se z vašim presranim precenjenim kruhom, zabiteži. Meni se kruh ni še nikoli podražil, dampinška cena se drži v vseh trgovinah na isti točki že dolga leta in dobro vedo da bomo pametni enostavno za zmeraj ŠLI DRUGAM če podražijo za en sam cent.
kolcamož
24. 01. 2011 12.12
kmetje ne prodajat robe v trgovine, sami začnite prodajat po domovih, garantiran uspeh, ne rabimo posrednikov in trgovcev.....mi je čist vseen a je roba zložena na policah al pa pr kmetu v šupi na tleh......
korintos1
24. 01. 2011 12.05
cokos Bimbo, kako boš pa 14 dni živel? Saj oni to vedo, zato so pa neranljivi.
cencha
24. 01. 2011 12.00
A ni čudno, da se vse podraži ravno v času razprodaj tekstila? Da potem lahko lažno inflacijo prikazujejo.
cencha
24. 01. 2011 12.00
A ni čudno, da se vse podraži ravno v času razprodaj tekstila? Da potem lahko lažno inflacijo prikazujejo.