Slovenija

SD en mandat, Han priznal poraz koalicije

Ljubljana, 09. 06. 2024 22.43 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Po več kot 95 odstotkov preštetih glasih kaže, da bo stranka SD dobila enega evropskega poslanca, kar je bil po besedah predsednika SD Matjaža Hana njihov realen cilj. Ne glede na izid ima SD za ponedeljek sklicano predsedstvo stranke, Han je še pred končnimi uradnimi rezultati priznal, da je koalicija, ki se ji obetajo trije mandati, na teh evropskih volitvah doživela poraz.

Več videovsebin
  • Odzivi ob koncu volitev v štabu SD
    02:50
    Odzivi ob koncu volitev v štabu SD
  • Prvi odzivi iz štaba stranke SD
    01:49
    Prvi odzivi iz štaba stranke SD

"Počakali bomo do uradnih rezultatov, kot kažejo trendi, je SD lahko zadovoljen, saj smo dobili enega poslanca - Matjaža Nemca," je malo pred 1. uro zjutraj povedal Han in priznal, da je koalicija doživela poraz. "Koalicija je naredila slab rezultat. SD smo glede na državnozborske volitve rezultat glede na odstotke popravili in lahko smo zadovoljni." 

Kot je še dejal Han, jih do naslednjih državnozborskih volitev čaka veliko dela. Vzroke za slab rezultat koalicije še ni želel komentirati, saj da bodo potrebne analize. "Če dobijo tri koalicijske stranke tri poslance, je to slab rezultat," je dodal in ocenil, da je bila kampanja skromna, a vsebinsko močna. Za preteklo delo se zahvalil poslancu Milanu Brglezu in volivcem, ki so jim namenili glas. 

Podpredsednika SD Luka Goršek in Andreja Katič sta po prvih delnih neuradnih izidih referendumov za medije dejala, da v SD niso zagovarjali hkratne izvedbe evropskih volitev in referendumov. Goršek meni, da bi morala koalicija čim prej pripraviti zakonsko podlago za uvedbo preferenčnega glasu in uporabo konoplje v medicinske namene.

Goršek je ocenil, da volivci niso imeli dovolj informacij o referendumskih vprašanjih glede omejene rabe konoplje za osebno rabo in pomoči pri prostovoljnem končanju življenja. "Dejstvo pa je, da so to res taka vprašanja, ki si zaslužijo, da se jim posvetimo," je dejal. Po njegovih besedah je treba počakati na končne rezultate referendumov.

"Evropske teme so tako pomembne, da bi si želeli, da bi se posvetili samo temu, ampak se pa strinjam s tem, da je najcenejše za Slovenijo, za državo, da to izvede vse skupaj," je o hkratni izvedbi evropskih volitev in referendumov dejala Katič.

Ministrica za zunanje in evropske zadeve iz vrst SD Tanja Fajon je dejala, da ni bila med tistimi, ki bi si res želeli referendumov hkrati z volitvami. "Zdi se mi, da so evropske volitve toliko pomembne, da bi se morali ljudje res posvetiti evropskim temam in odločati o tem, v kakšni Evropi si želimo živeti. Teme, ki so bile na referendumu, so zahtevne za ljudi," je poudarila. Čeprav rezultati referendumov niso zavezujoči, bo treba zelo dobro pripraviti zakone in slediti volji volivcev, je poudarila.

Matjaž Nemec, sicer dosedanji poslanec S&D, je v odzivu na prve projekcije nove sestave Evropskega parlamenta dejal, da je Evropska ljudska stranka (EPP) v zadnjem mandatu Evropskega parlamenta že znala sodelovati z ekstremno desnico. "Želel bi si, da se ne bomo zbudili v novo jutro, ko bodo evropski liberalci s pomočjo velike podpore iz Slovenije jeziček na tehtnici, da bomo dobili prvič v zgodovini sodelovanje z ekstremno desnico," je poudaril.

Meni, da bi morala Evropa predvsem ohraniti moč v svoji raznolikosti in razumevanju, da jo je treba krepiti. "Kdor koli misli, da se bo s slabenjem Evrope posamezna država okrepila, se krepko moti. Globalni svet se izrazito spreminja in posamezna država članica v konkurenci s Kitajsko, z Rusijo, z Ameriko, z Indijo bo zelo težko konkurirala. Le močna Evropa pomeni tudi močno Slovenijo," je dejal Nemec.

Ministrica za zunanje in evropske zadeve iz vrst SD Tanja Fajon pa je ocenila, da je bilo vzpon desnice za pričakovati, denimo v Avstriji, pa tudi v Franciji. To očitno kaže na neko nezadovoljstvo z aktualno politiko, ki očitno v marsikateri državi ne zna prepričati, je bila kritična Fajonova.

Ocenila je, da so evropske vrednote na preizkušnji, tudi v luči vojne v Ukrajini, ko mir in stabilnost nista samoumevna. "Želim si, da imel Evropski parlament stabilno zmerno večino, ki bo lahko usmerjala to varno prihodnost z demokracijo, s temeljnimi vrednotami in predvsem, da bodo ljudje lahko živeli umirjeno, varno in dostojanstveno," je dejala Fajonova.

Na današnjih evropskih volitvah je glede na prvo projekcijo slavila EPP, ki naj bi imela po novem 181 evropskih poslancev, sledijo socialisti (S&D) s 135 in liberalci (Renew) z 82. Za prvimi tremi skupinami naj bi se zvrstili skrajno desni politični skupini ECR in ID z 71 in 62 evropskimi poslanci.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (82)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

komarec
10. 06. 2024 21.55
SD je imela v zadnjem času kar nekaj težav v svojih vrstah. Storili so tudi nekaj napak zaradi katerih so zgubili veliko volivcev. Samo upati je, da so se iz tega kaj naučili. Bili so močna stranka in z nekaj slabimi potezami so to stranko pripeljali na rob parlamenta. Treba je povprašati svoje volivce kaj so delali narobe in le tako lahko popravijo napake in svoj ugled.
son?ek11
10. 06. 2024 15.24
+1
Ha, Han je žal ena ritka, ki bo takoj počepnite, če bi janez tako želel!! Sd že dolgo igra trojanskega konja v koaliciji,tako kot smc v Šarcevi vladi!! Saj Šarec ni vrgel puške v koruzo,kot to radi ponavljajo v sds in nsi!! Izdal jih je pocivalsek s smc,,ki se je potem priključila sds- ju!! Han je na isti poti!!
komarec
10. 06. 2024 21.57
Lahko, da imaš prav je a skrajni čas da začnejo dihati s svojimi volivci. Ta zgled lahko vidijo pri SDS.
gr?arica
10. 06. 2024 14.33
+2
No jaz bi rekel , da sno porazenec ni volilci. Zopet smo nasedli na Jansa in Antijansa. Dejansko bistvene razlike kar se tice EU ni med SdS , SD ali Svobodo. Bolj v odtenkih kot pa dejansko. Kar pa se Vesne tice.....ja je ustrezala osebnim interesom Prebelica in ta je to spretno izkoristil. V bistvu pa bodo vsi nasi EU poslanici iste koalicije v EU ki nas je ze sedaj pripeljala kjer smo. Torej nobene bistvene razlike. Vse ostalo pa je samo se unovcevanje manipulacijanz rezultati za potrebe notranje politike in ne z politiko v EU.
Grma53
10. 06. 2024 14.29
+2
SD se je sama ustrelila v koleno, ker je dala na prvo mesto "limonco" z močnim glasom, a slabim IQ-jem
konc
10. 06. 2024 13.15
+0
Ta Fajonka naj spoka dol v Palestino. Saj ji pomenijo več od lastnega naroda.
komarec
10. 06. 2024 13.10
+2
Ni svoboda zmagala na volitvah s tako večino ker imajo ljudje radi Goloba, ampak za to ker velika večina ljudi ne prenaša več Janše. Kar se tiče pa teh volitev je tako, prisotnost 31% volilne udeležbe pove da imajo ljudje dovolj te pokvarjene politike tako leve kot desne.
Grma53
10. 06. 2024 14.31
+2
Za Svobodo so glasovali le tisti, ki potrebujejo drogo in so zato dvignili riti s kavča in prišli na volišča.
komarec
10. 06. 2024 13.02
+4
A ste sposobni v SD dobro analizirati kje ste storili največje napake? Stvar je enostavna, odgovore dobite pri vaših nekdanjih volivcih, ki so vam pokazali sredinec zaradi nekaterih neumnosti, ki ste jih storili. Vem, tistim, ki ste pri koritu se sladko h e be za ljudi, a bumerang se rad vrne. Vam se je že vrnil in še se bo, za to ker ste zgubili zaupanje pri ljudeh.
frenk707
10. 06. 2024 12.51
+1
O porazu koalicije lahko govori vodja koalicije, nikakor pa ne vodja edine stranke, ki je na teh volitvah dosegla manj kot na prejšnjih.
Smuuki
10. 06. 2024 16.52
Vem da peče frenky. Če se boš preveč sekiral se pojavi latrina in diareja. 😀😀😀😀😀
zajebant1
10. 06. 2024 12.11
+3
Sramota levih strank
Natorinkica
10. 06. 2024 12.06
+4
Han vodja najbolj kriminalne, koruptivne, diktatorske sekte GOTOFI ste. Tanja Fajon od spredaj In Milan Kučan od zadaj je dovolj potisne sile ta na smetišče zgodovine. Sploh Kučan, direktor porodnišnice novih frisov.
komarec
10. 06. 2024 13.05
+1
Natorinka o kriminalnih, diktatorskih sektah ne bi zgubljal besed. O novih obrazih pa tako, ko zgubiš zaupanje v stare boš pripeljal nove. Pri nekaterih so na oblasti mumije.
BUONcaffee
10. 06. 2024 11.19
+7
Prav je da se Golob zgleduje po Macronu in naredi predčasne volitve. Verjamem, da se trudi in si želi državo peljati na bolje, vendar temu ni kos.
ZIPPO
10. 06. 2024 11.14
+8
Volilci SD-ja razložite NARODU kako imate sploh obraz voliti stranko SD po vsem kar so pokazali v zadnjih letih???? SRAMOTA!!!!
gr?arica
10. 06. 2024 14.35
Sicer se z tem strinjam bi pa enako vprasal tudi volilce SdS. No ja....pa tudi vse vmes ni neke velike razlike oziroma je ni. Rezultat je enak....nategnejo nas al levi al pa desni.
Ejga-Tega
10. 06. 2024 11.10
+4
Kaj se je toliko časa štelo glasove? A je spet malo prirejeno vse skupaj?
radar
10. 06. 2024 11.08
+7
Tanja je sigurno ponosna na rezultat....
borjac
10. 06. 2024 11.00
+7
Han je izjavil, da so izidi poraz koalicije, so pa res izbrali pravega liderja v SD , no pa poglejmo, Svoboda je imela 2 poslanca in je dobila 2 poslanca, Levica ni imela poslanca, in ga tudi sedaj nima, Hanov SD je imel 2 poslanca sedaj ima samo 1 poslanca, če je kdo doživel poraz da je doživela stranka SD z cagavim vodjo, ki je bil na Kongresu postavljen samo zato da zaščiti vse svinjarije Žiberta in mafije SD-ja.
klempas666
10. 06. 2024 10.51
+12
upam da se koalicija po porazu zgledovala po Francozih...
expost
10. 06. 2024 11.05
-2
Zakaj že? Iz ene krize v drugo? SDS ima stabilno bazo 20-30% volilnega telesa in razen velike koalicije ne more sestaviti drugačne (desno sredinske) vlade. 70-80% volivcev ne podpira SDS. To so dejstva. Na nacionalnih volitvah gre za druge teme (in relacije) in SDS rabi v DZ imeti vsaj še dve močni stranki (vsaj NSi, SLS), da bi prišlo do minimalnega preboja. Če bi bila udeležba 60% in več, SDS itak povozijo druge stranke.
Andrej Lon?ar3
10. 06. 2024 10.50
+8
Noben mandat za SD,če si nebi prigoljufali Gregorčičevih glasov....
Ivan Kostanjšek
10. 06. 2024 10.46
+7
A niso v Svobodi zadovoljni z rezultatom?
komarec
10. 06. 2024 10.38
+9
Naredite analizo za kaj je stranka izgubila toliko volilnega telesa v par letih. Med ljudi in jih povprašat za kaj? Dobili boste jasen odgovor. Delate vse sorte anket, pa naredite še to.
komarec
10. 06. 2024 10.29
+4
Formula za uspešnost je enostavna kot pasulj, svoje volivce moraš spoštovati in jim ne smeš obračati hrbta. Ta stranka je največ izgubila s tem, ko se je postavila na stran Ukrajine.
joco99
10. 06. 2024 10.43
+0
to piše prorus ki bi ga bilo treba zapreti
komarec
10. 06. 2024 13.11
+2