Slovenija

NEK: do radioaktivnih ali drugih vplivov na okolje ni prišlo

Krško, 12. 10. 2013 09.37 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Po izvedeni inšpekciji gorivnih elementov v Nuklearni elektrarni Krško so bile odkrite mehanske poškodbe gorivnih palic na treh gorivnih elementih. Do podobnih netesnosti je prihajalo tudi že v preteklosti. Nevarnih izpustov ni bilo.

NEK
NEK FOTO: Damjan Žibert

Po izvedeni inšpekciji gorivnih elementov v Nuklearni elektrarni Krško so bile odkrite mehanske poškodbe gorivnih palic na treh gorivnih elementih, so sporočili.

Omenjene poškodbe so sicer večje, kot so sprva predvidevali, a zaradi njih ni prišlo do kakšnih radioaktivnih ali drugih vplivov na okolje, je povedal predsednik uprave Neka Stane Rožman.

Pojasnili so, da so med obratovanjem v minulih mesecih izmerili specifične aktivnosti radioaktivnih delcev v primarnem hladilu pod tremi odstotki dovoljene vrednosti, kar je bila indikacija netesnosti posameznih gorivnih palic. Ker so bile te koncentracije daleč pod dopustnimi mejami, se je na podrobnejši pregled in oceno stanja goriva lahko počakalo do remonta.

Podobni dogodki tudi že v preteklosti

''Do podobnih netesnosti je prihajalo tudi že v preteklosti, vendar so bile odkrite manjše poškodbe. Razlogov za take netesnosti je lahko več in se po vsakem remontu ugotavljajo skupaj z dobaviteljem goriva firmo Westinghouse,'' so še navedli v NEK in dodali, da trenutno poteka ultrazvočna inšpekcija vseh gorivnih elementov, ki bodo vrnjeni v reaktor, hkrati pa tudi poteka natančen pregled ostalih konstrukcijskih delov reaktorja, da bi ugotovili vzroke za poškodbe.

NEK
NEK FOTO: Damjan Žibert

Gorivna palica je osnovni gradnik jedrskega goriva v reaktorju. 235 takih palic je sestavljenih v posamezni gorivni element, vseh gorivnih elementov v reaktorju pa je 121. Med letošnjim remontom nameravajo zamenjati 56 takih elementov.

Gorivna palica je kovinska cevka premera okoli enega centimetra. V njo so zložene tabletke iz urana. Če taka palica ne tesni dobro ali je poškodovana, radioaktivne snovi uhajajo v vodo primarnega kroga. To vodo se med obratovanjem stalno čisti skozi posebne filtre, tako da ni nepotrebnih izpustov radioaktivnosti v sekundarni krog in naprej v okolje, so še zapisali na spletni strani.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (139)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Tonček Balonček
13. 10. 2013 01.58
-2
Te palice so popokale še za časa Janševe vlade menda!
JosipBrozDrugi
13. 10. 2013 01.45
-2
grozljivo je kako smo lahkoverni. rožman ni prepričljiv. nekaj prikriva oziroma mora prikrivati. če ne bi ga odpustili.
JosipBrozDrugi
13. 10. 2013 01.43
-4
Tkite, onesnažena voda/para gre v zrak, ki ga vdihavamo... lol)
Tkite
13. 10. 2013 02.38
+6
Ne bo držalo. Primarni sistem, je zaprt sistem. In tudi če ta spusti, je v Nek reaktorska zgradba, če hočeš se lahko imenuje tudi containment ali zadrževalni hram, ki zadrži morebitne izpuste. :)
tali?ni tom
12. 10. 2013 20.27
-3
če mal pušča nič ne škodi! po černobilu so začele puncam prsi rast kot nore! pa gob , gob je takrat ko je sevanje da dol padeš!
jankolino
12. 10. 2013 20.48
-1
Bite rad videl če bi jo vsaki dan gledal iz hiše kako bi govoril , tako vsaj misliš da se te ne tiče in se lahko šališ na ta račun . Odrasti
Karletto
12. 10. 2013 20.05
prispevek se ujema z reklamo na začetku - "fantje to je zmagovalna kombinacija!"
ageless
12. 10. 2013 19.39
-2
A tud te palce ze delajo na kitajskem? Po moznosti iz plastike ..
big brother
12. 10. 2013 18.54
-11
KJE SO DOKAZI, DA NI PRIŠLO DO NEGATIVNIH VPLIVOV NA OKOLJE IN LJUDI...?? POP TV, PROSIM ZAHTEVAJTE PREDLOŽITEV DOKAZOV
damjannoo
12. 10. 2013 19.39
-2
Tkite
12. 10. 2013 20.35
+3
Haha. Če je len, in ne zna uporabljat internetnih iskalnikov, potem je pa tako..
qitq
12. 10. 2013 20.44
+6
Kakšne dokaze bi rabil? Če ne verjameš izjavam nuklearke, drzavne sluzbe za jedrsko varnost, in sploh nikomur, si pač kupiš dozimeter, pa si sevanje izmeriš sam. Zadeva stane par 100 eurov.
Tkite
12. 10. 2013 20.51
+3
Točno tako. Sicer so pa itak merilne postaje po Sloveniji, z dnevnimi odčitavanji in dnevnimi poročili na strani URSJV-ja.
Tonček Balonček
13. 10. 2013 01.57
+0
Dokazi so samo posredni ali pa so bili dobljeni protizakonito!
emona123
12. 10. 2013 18.35
-6
NEK: do radioaktivnih ali drugih vplivov na okolje ni prišlo --------------------------------------------------------------------------------- vedno ste lagali in zavajali in to kar naprej .
damjannoo
12. 10. 2013 19.40
+6
Prav rad bi videl te dokaze o laganju. Lahko prosim dokazes?
tsrpci
12. 10. 2013 20.23
+0
nincy..
12. 10. 2013 17.59
+15
Ojooooj kok paničerte eni... Živim v Krškem. In nimam nobenih posledic al karkoli že eni pišete. več sevanja in teh piz...je vse drugje več kot pa tu !!
big brother
12. 10. 2013 18.54
-6
tomahawk
12. 10. 2013 16.56
+1
men se zdi da bi priznal če bi pršlo ja. lovska lovska je ta.
ZakoniZdravja
12. 10. 2013 16.43
+3
Glede na to da naš režim dovoljuje prodajo GSO je vprasanje kaj za njih pomeni nevarni ispust
exaglikojot
12. 10. 2013 16.59
+2
In kakšno povezavo ima vse to eno z drugim? Si samo še eden, ki rad nekaj posplošuje...
Kozole
12. 10. 2013 16.42
+20
FOLK! ka paničarte?? vsi neki nakladate, da bo pršlo tut pr nas do česa podobnega kot v Černobilu al pa Fukušimi.. Prvič: Preberte kako poročilo, zakaj je prišlo do nesreč na teh dveh krajih. Drugič: NEK je manj škodljiva za okolje kot TEŠ ter ostale termo-elektrarne; raje bi zaprli kakšno tisto. Tretjič: Več sevanja je okoli UKC Ljubljana ter Maribor kot pa okoli NEK (razen mogoče v času remonta - 2 tedna?).. Če pa slučajno pride do česa, se pa itak ne smemo Slovenci sekirat - sej nas nebo več :)..
janez1321
12. 10. 2013 17.27
+6
Itak nas Slovencev ni veliko je več j.bratov pa,če prav je jedrska varna elektrarna in zaradi nje ni nobenega viška sevanja sa več sevanja je že marsi kje več naravnega,kdor tega ne ve naj se pozanima pri ARHIOLOGIH!!!
Tkite
12. 10. 2013 16.07
+20
No, pa naj vas malo izobrazim, ker se zmeraj pošteno nasmejem, ko berem vaše določene komentarje, ki na žalost bazirajo na jalovem znanju in so daleč od poznavanja določene stroke. Proizvajanje jedrske energije, je pač ena izmed teh stvari. Gorivni element je v reaktorski sredici izpostavljen kroženju primarnega hladila okoli 9kubičnih metrov na sekundo. Da vam olajšam predstavo. In takšne minimalne poškodbe goriva so predvidene kot normalen dogodek med obratovanjem. V članku lepo piše, da so bile vrednosti izpusta v primarno hladilo nižje od dovoljenih. Torej, se takšni dogodki predvidevajo. Inšpekcija goriva s pomočjo ultrazvoka, pa je normalen postopek, ki se izvaja v Nek med vsakim polnjenjem sredice. Kar se tiče prejetih doz sevanja, kateremu so delavci NEK izpostavljeni je zakonsko omejena na 20msv letno. V Nek je ta vrednost še dodatno znižana na 10msv letno. Lahko tudi več, vendar v zaporedju petih let, ta doza ne sme presegati 50msv. Lahko si preberete kakšen članek o tem, kakšnim vrednostim sevanja smo ljudje izpostavljeni v vsakdanjem življenju, kot zanimivost. In še ena kost za glodat. V celotni zgodovini jedrske industrije tako elektro, kot jedrskih poskusov(bombe) kot bolezni, je na svetu umrlo manj ljudi, kot pa v vseh rudnikih po svetu, ki so bili namenjeni TERMO elektrarnam. Ups, še nekaj. (Nimam nič proti hidro elektrarnam - celo podpiram jih...no ja pustimo zdaj uničenje celotne struge) Samo hladilni sistem v NEK torej hladilni stolpi, ki pomagajo hladiti savsko vodo, da ta ne presega (delta T - 3 stopinje celzija) pokurijo toliko energije, kot jo proizvede "eden Savski mlinček" :) Upam, da sem razrešil nekaj vaših dvomov. V globjo stroko se pa res ne mislim spuščati, ker je nesmiselno. Lp
_BUTO_
12. 10. 2013 16.46
-13
Kaj pa odpadki iz nukleark,tudi neškodljivi, ane? Pozabi in pusti globjo stroko zase.
Tkite
12. 10. 2013 16.50
+9
Preden začnema debato mi najprej povej, kaj je zate odpadek? Verjetno misliš na NSRAO ? Ali na izrabljeno gorivo ? ;)
exaglikojot
12. 10. 2013 16.58
+10
Ko si mu postavil konkretno vprašanje, pa je takoj odbutal... Tkite, težko na konec prideš z današnjo mularijo, mislijo, da so pametni, v bistvu pa pojma nimajo...
Tkite
12. 10. 2013 17.02
+10
Mnjah...žalostno je, da imamo v Sloveniji toliko neizobraženih ljudi (ki jih ne obsojam) na tem področju (vsaj osnovna osveščenost) ob dejstvu, da nas že 30 let spremlja uspešno delujoča NEK.
_BUTO_
12. 10. 2013 17.06
_BUTO_
12. 10. 2013 17.08
-3
Če menite da ni škodljivo si ga naročite domov vam ga bodo z veseljem izdobavili glede na to da se odlagališč vsi izogibajo
exaglikojot
12. 10. 2013 17.15
+7
_BUTO_, ko pa ti za pisanje butastih komentarjev po internetu, uporabljaš elektriko iz NEK, pa je vse ok?
_BUTO_
12. 10. 2013 17.19
-12
Vse naprednejše države počasi razmišlajo o opustitvi nukleark, glede na večino komentarjev smo pač žal na balkanu kjer rabi človek malo več časa da dojame neko stvar.
exaglikojot
12. 10. 2013 17.24
+8
Katere so to vse naprednejše države? Daj se malo izobrazi, po svetu je trenutno nekaj čez 400 elektrarn, v gradnji pa še okoli 50. In ti pol praviš, da se bo tovrstna energija opustila. Povej mi prosim, kako misliš nadomestiti izpad električne energije iz NEK, če je sedaj na željo tebe in tebi mislečih, ustavimo? Kaj sploh veš, kolikšen je delež električne energije iz NEK v celotni slovenski proizvodnji električne energije? Raje sem na Balkanu z lastno jedrsko elektrarno, kot pa, da mi katera od tvojih naprednih držav, izpadlo elektriko, prodaja nekaj krat dražje.
Tkite
12. 10. 2013 17.37
+7
Buto, spet ti moram razlagat stvari, ki bi jih lahko vedel. Izrabljeno gorivo, ostaja na elektrarni v bazenu za izrabljeno gorivo. Problem je Nsrao, ki ga nobeden noce. To so pa rokavice, razne prevleke, smole, obleke, filtri, ki sluzijo za vzdrzevalna dela. (Slavni sodi nastanejo potem iz njih) Nov element si pa kamot narocim, in tudi upam spat zraven niega, ker ni radiološko aktiven. Bi ga pa tezko narocil, ker stane 1M$ koliko jih je v sredici? Aja 121:) Razmislja se res o nadomesitvi. Ampak ni jim se ratalo razviti tehnologije, ki bi nadomestila nenadomestljivo Nuklearno energijo. Vse osalo neznanu
_BUTO_
12. 10. 2013 17.45
-5
Exaglikojot- se strinjam, alternativa npr vetrnice niso poceni, tudi uvoz el. energije ni poceni, ni pa treba prodajat špricanih hrušk za bio!
_BUTO_
12. 10. 2013 17.51
-4
Tkite, hramba v bazenu NEK je predvidena do njenega zaprtja se mi zdi da bo to svinjarijo treba nato nekam zakopat, mislim da bi tudi ti lahko to vedel.
Tkite
12. 10. 2013 18.01
+3
Me veseli, da se vsaj pri eni temi prišla na isto knjigo, če že ne isto stran knjige. Veliko je zaprtih elektrarn, pa je gorivo se kar tam. Naceloma zivljenska doba elektrarne traja do takrat, dokler je prostora za izrabljeno go
exaglikojot
12. 10. 2013 20.00
+7
@BUTO: V krogu 500 kilometrov okoli Slovenije je 18 jedrskih elektrarn, v krogu 1000 kilometrov okoli Slovenije, pa kar 84 jedrskih elektrarn. Zaprtje NEK te tako ne reši ničesar, saj morebitna nesreča v kateri od teh, nesreča kot recimo v Černobilu ali Fukošimi, bo prav tako imela vpliv na prebivalce Slovenije. Sprijazniti se moramo z tem, da Slovenija nima druge alternative jedrski energiji. Malo več kot 40% vse proizvedene električne energije v Sloveniji, prihaja iz NEK. To ne moremo nadomestiti ne s sončnimi elektrarnami, ne z vetrnicami, ne z hidroelektrarnami, pa če bi si vsi mi to še tako želeli. Uvoz pa je sprva vedno ugoden, te pač navlečejo, potem pa te z tem lahko izsiljujejo pri katerih drugih odločitvah. Država mora biti energijsko kar se da samozadostna. In ob pravilnem rokovanju, rednih remontih in servisih, je NEK varen in pika.
Tkite
12. 10. 2013 20.45
+3
Wooha! Vsaj še eden dorasel debati na nekem spodobnem nivoju, in ne na nivoju peskovnika, kot ostali. Pa še treba je povdariti, da gre polovica proizvedene energije v NEK na Hrvaško, zaradi lastništva 50/50. Da je nek varen? Seveda je! Nobeden pa tega ne bo mogel nikoli zagotoviti. Verjetnost, da je 100% varna, je enaka ali pa celo večja, kot zaupati šoferju Taxi-ja ali avtobusa, da vas bo pripeljal varno na cilj:) Nesreče so se in se bodo dogajale vedno.
HouseBeatz
12. 10. 2013 16.05
+13
Itak, zdej bo vsak "pepi" pisal kak je nuklearka škodliva, da bo enega dneva vse v zrak vrgl... Ljudje, če boste komentiral take bedarije, dejte se prvo informirat o nuklearni tehnlogiji, pa ne bluzite brezveze. e rečejo zastonj; Danes je biti težko bedak, ker je konkrenca velika
Tkite
12. 10. 2013 16.22
+6
Aureus
12. 10. 2013 18.41
+5
Ma saj to je problem v Sloveniji, da vsak, ki prebere 2 članka na internetu (pa še to ponavadi dvomljievga izvora), misli, da je postal strokovnjak za določeno področje (cepiva, GMO, jedrska energija, ipd.) potem pa širi strah in negativno propagando v verižnih mejlih in komentarjih pod novicami. Kak malo bolj zagnan pa ustanovi še kakšno budasto iniciativo...
jmartin
12. 10. 2013 15.53
-3
ja seveda....glih povedal boste ali je kaj ušlo.........
galop
12. 10. 2013 14.48
+0
Američani prodajajo bofl od gorivnih palic ,za nas bodo dobre
big brother
12. 10. 2013 14.38
-20
Dejstvo je, da nuklearna dobro plačuje ljudi in jim pere možgane ravno zaradi tega, da se ne zavedajo posledic, ki jih ljudje, ki tam delajo vsakodnevno dobivajo. Če pravte, da je nuklearna čista energija, nevem zakaj potem ne piše zdravilišče gor in zakaj majo bonificiran staž in dobijo 1500 eur neto plače, od tega je 700 eur plača, 800 eur pa so vsi dodatki z sevanjem vred. Jaz še nisem vidu v nobenem neškodljivem poslu za ljudi in okolico bonificiranga staža. Ajde raja to mi razložte
exaglikojot
12. 10. 2013 14.53
+10
Imaš kakšne dokaze za to kar si napisal ali spet samo otresaš goflo?
Tkite
12. 10. 2013 16.23
+8
Exaglikojot, bo bolj tadrugo, kot taprvo :)
exaglikojot
12. 10. 2013 16.56
+5
Se popolnoma strinjam, v tej temi ni počel nič drugo, kot samo otresal goflo...
JANZELJ
12. 10. 2013 14.08
-3
GSO+ chemtrails+ moderna cepiva= Zmaga! Za koga le? Hmmmmm....
113113
12. 10. 2013 14.07
+8
Zanimivo je to, da vsi ki mislimo pametno dobivamo minuse na kubik!?
AkenBosch
12. 10. 2013 20.51
Še dobro, da se imajo tadrugi tudi za pametne in tako še niso pogruntali, koga misliš ;)
VolkBrenin
12. 10. 2013 13.56
+0
zdej saj vem zakaj sem letos tam okol mabral toliko gob...pa same lepe...hehheee...kostanj je tud lepo obrodil...fino...kar naj "seva"....pravzaprav, kaj in koliko pa seva...??'....tabletke so že lani talal tam okoli....amapak samo mlajšim od 45.let.....Nihče pa recimo ne omenja belinke, šentjakob/podgorica ...kjer se rodi večkratnik prizadetih otrok proti osatli sloveniji ..ali pa recimo v krški kotlini...le zakaj ? ker je tam štefan s svojim mini reaktorčkom , al kako...???