Slovenija

Ne več na 30, oddajanje sob bi omejili na 60 dni na leto

Portorož, 13. 11. 2024 15.52 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Pozno spomladi je ministrstvo v javnost posredovala osnutek zakona, s katerim bi kratkotrajno oddajanje nepremičnin turistom omejili na največ 30 dni na leto. Po javni obravnavi pa so stroge omejitve vendarle nekoliko omilili. Oddajanje bi dovolili 60 dni na leto, a s soglasjem sosedov. V eno- in dvostanovanjskih stavbah pa kar 150 dni.

Na posvetu, ki ga v Portorožu organizira Zbornica za poslovanje z nepremičninami, je beseda med drugim tekla o regulaciji kratkoročnega oddajanja v turistične namene. Državni sekretar na ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport Matevž Frangež je ob tem dejal, da je javna obravnava zajemala več kot 500 mnenj in intenzivne pogovore z deležniki.

In očitno so ministrstvo prepričali, da je močno zrahljajo predvidene stroge omejitve. Če so še pred pol leta z osnutkom zakona predlagali oddajanje največ 30 dni na leto, pri čemer so dali občinam možnost, da te omejitve omilijo, novi predlog omogoča oddajanje stanovanj v večstanovanjskih stavbah na največ 60 dni v letu, v eno- in dvostanovanjskih stavbah, kjer ima sobodajalec stalno prebivališče, vendar uporablja največ polovico uporabne površine stanovanja, pa lahko stanovanje oddaja do največ 150 dni na leto. 

V posameznem stanovanju je lahko največ šest ležišč, pred tem pa mora lastnik pridobiti 75 odstotkov soglasij ostalih etažnih lastnikov in soglasje vseh mejnih etažnih lastnikov, je še pojasnil Frangež. 

Ljubljana
Ljubljana FOTO: Shutterstock

Frangež je še dejal, da država z regulacijo kratkotrajnega najema ustvarja pogoje za aktivacijo stanovanjskega fonda za trajne učinke bivanja in tudi premik prihrankov v produktivnejše oblike podjetniških naložb. Ob tem je še dodal, da podobnim regulacijam sledijo tudi številne druge evropske države, modernizacija ureditve pa da je nujna, saj trenutno veljavna ureditev sega v leto 1994.

Uroš Buda iz Zavoda Gostoljubnost slovenskih domov, področne turistične organizacije za razvoj zasebnih nastanitev, je predstavljene ukrepe označil za strel v prazno in izrazil presenečenje, da so se na vladi odločili za to smer. Po njegovih besedah ukrepi zadevajo zgolj regulirane ponudnike, ki pa so v manjšini, poleg tega pa jih je označil za neproblematične na stanovanjskem področju.

Davka na nepremičnine v tem mandatu še ne bo

Ob robu dogodka je zbrane nagovorila še državna sekretarka za medgeneracijski dialog in stanovanjsko politiko Nataša Lužar in potrdila, da davka na nepremičnine v tem mandatu še ne bo. "Pripravljajo se izhodišča za obdavčitev premoženja in ker je to večinoma nepremično, se bo obdavčitev nanašala na nepremično premoženje," je povedala in dodala, da v kabinetu predsednika vlade predvidevajo, da bo to pripravljeno do konca letošnjega leta.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (30)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

VPslo
15. 11. 2024 08.35
+1
Pravijo tudi "V večstanovanjskih stavbah bodo stanovanja lahko oddajale le fizične osebe." Jaz mislim, da bi šli lahko še pol koraka dlje in se že sedaj prepovejo vsi pravni subjekti, ki imajo stalne naslove na stanovanjskih objektih, in tudi vsi poslovni objektiv v večstanovanjskih hišah (razne trgovinice in lokali v pritličjih, itd...). Tako, da zadeva ni selektvna in da ima dejansko en merljiv efekt.
Trapon
14. 11. 2024 17.38
+1
SOCIALISTIĆNO!!!! V prostotržnem gospodarstvu ti lahko s svojim imetjem počneš kar želiš. Lahko ga celo podariš!! Levaki bi pa omejevali!!! Zato ker so sami omejeni in nesposobni se prodati na trgu!!!!
zelen
14. 11. 2024 13.48
evropske direktive nekaj podobnega je snoval že počivalšek
Smuuki
14. 11. 2024 11.51
+2
Vi kar pišite omejitve. Veljake bodo natanko leto in pol. Ko odidete levaki s scene se te zakone iznuči in napiše nove.
Smuuki
14. 11. 2024 11.48
+1
Omejimo še uporabo avta na enako število dni. Ta ukrep je butast in pika. Čemu in komu sme kdo omejevat lastninsko pravico nad svojim imetjem? To je možno samo pri nesposobnih levičarjih. Sami niso spodobni ničesar ustvarit drugim bi pa omejevali. Ta predlog je protiustaven. V ustavi je jasno napisano kako je z imetjem.
TapravGorenc85
14. 11. 2024 11.52
User2490957
14. 11. 2024 10.26
+0
Bom svoj objekt, ki je namenjen kratkoročne mu oddajanju spremenil v verski objekt za kratkoročno oddajanje. Morda mi še davka ne bo potrebno plačati. Loleki
JohannDoe
14. 11. 2024 10.16
+0
@gorenc "noben lastnikom stanovanj je odreka oddajanja" -------- Kako noben? Če je model spodaj ravno to napisal, da bi prepovedal. Pa ti tudi pod različnimi posti. Nekje si celo napisal, da bi morali lastniki oddajat tud unim, ki ne plačujejo ne najemnine ne stroškov, ne šparajo opreme, ampak jo uničujejo (ker zakaj pa je ne bi, če ni njihova) in nočejo ven, ker jih totalno sfaljen zakon ščiti tudi, ko jih po nobeni logiki ne bi smel. Po tvoji logiki si lahko edino bodisi na strani tistih, ki izkoriščajo in tistih, ki jim oddajajo. In ti si na strani prvih. Da pa lahko človek kaj zasluži s tistim, kar ima, če mu okoliščine to omogočajo, pa ti gre očitno v nos. Bolje po tvoje oddajat zastonj nekomu, ki ti uničuje in noče ven ali pa prodat vse skupaj. Ko bo veljal kak normalen zakon glede najemnih razmerij in pravic in dolžnosti, potem bo tudi dolgoročnih oddajanj več. Ker trenutno moraš bit res ušlatan da se greš dolgoročno in tvegaš probleme z najemniki, ki jih v praksi ni malo, ko jih enkrat imaš se jih pa ne moreš nikakor rešit.
TapravGorenc85
14. 11. 2024 10.37
+0
NOBEN tu ne govori, da ne smeš oddajati, težava pa je v oddajanju zgolj v turistične namene! Kje točno sem napisal, da se oddaja tistim, ki ne plačujejo in uničujejo? Prosim, ne govori bedarij. Ja, vem, da lahko najemodajalec dobi tudi podnajemnika, ki ni ravno idealen, ampak teh je malo. In strinjam se, da bi morala država tudi to zakonsko urediti, ne pa da ščiti določene manjšine, kot tudi mlade družine, ki izkoriščajo trenutni zakon. In ne, sam nisem v najemu, pač pa sem lastnik nepremičnine v kateri sem. In ne, ne gre mi "v nos" to, da nekdo služi na račun oddajanja stanovanja, celo privoščim jim. Samo ne pa, da na ta račun trpi trenutno stanovanjsko stanje v Sloveniji.
Smuuki
14. 11. 2024 11.50
A ti kdo lahko reče da smeš avto uporabljat samo za v službo? Z njim lahko počneš kar hočeš. Sam si si ga kupil in sam ga vzdržuješ. S stanovanjem je isto
Kislarepa20
14. 11. 2024 10.09
+1
zanimivo brezglavo socialistično razmišlenje levakov, ki niti okusili niso vpliv socializma in komunizma bivše jugoslavij. Zagovarjajo da se postavlajo na stran delavcev, hkrati pa le te dodatno obdavčujejo in jim manjšajo težko prigaran dobiček. sami pa sebi nakazujejo na tisoče evrov in vsak vikend preživijo v drugi državi...
Masai_Mara
14. 11. 2024 09.35
+1
Vsi ki nimajo registrirane dejavnosti za oddajo sob ne bi smeli le teh oddajati kratkoročno. Pogoj za registracijo pa bi moral biti da ima tio dejavnost lahko le tisti, ki ima za oddajo najmanj 10 stanovanj v svoji lasti. Tako bi stopili na prste vsem špekulantom, ki s kratkoročnim oddajanjem dvigujejo ceno nepremičnin kar se tiče dolgoročnih najemov.
JohannDoe
14. 11. 2024 09.56
-2
Absolutno. S stanovanji naj služijo svoj kruh samo tisti z miljoni, tajkuni in korporacije. Ostalim pa podedovana in kupljena stanovanja pobrat pa jih naterat v fabrike delat. Kolikor lahko pomete v desetih minutah, ostalo pa za tekoči trak.
brabusednet
14. 11. 2024 09.22
+0
Zaradi takih bedarij,ki jih počne ta vlada je treba v naslednji vse zbrisat.Z privat lastnino mora lastnik upravljat po lastni volji.Če to oddaja in služi naj plača ne spemenljiv davek in basta.Ne pa,da ti vsaka politika,diktira kaj in kako upravljaš z lastnino.To ni po zakonu o človekovih pravic sem prepričan.A ni konec diktature enoumja.Da imamo pravno državo,ki je lastnina sveta.
User2490957
14. 11. 2024 09.19
+5
Nihče me nebo prisilil, da dam svojo nepremičnino v najem "družini", ki potem ne plačuje najemnine, izsiljuje za ceno, ker jih po zakonu ne smeš vreči na cesto. Raje imam prazno, kot pa težave, škodo,....
TapravGorenc85
14. 11. 2024 09.21
-5
User2490957
14. 11. 2024 09.24
+5
Ni varjente. To je naložba za boljše življenje. Če te kaj moti si pa sam postavi svojo hišo. To pa ne???
Rožice že odcvetajo
14. 11. 2024 09.48
+2
TapravGorenc85
14. 11. 2024 10.05
-2
Kaj pri mojem komentarju ni logično? Če neprimičnine ne uporabljaš in je ne želiš dati nekomu v najem, jo pač prodaš.
JohannDoe
14. 11. 2024 10.06
+1
@gorenc On "naj proda", ti pa namesto jamranja zgradi ali kupi svojo hišo pa jo potem namesto njega oddajaj zastonj onim, ki ne plačujejo in ne šparajo, "ker itak ni njihovo". Če nočeš, pa jo še ti prodaj.
Smuuki
14. 11. 2024 11.52
Sam bom prodal takrat ko se bom jaz za to odločil nikakor pa ne po nareku levakov.
Robert Dorfer
14. 11. 2024 08.56
-4
Oddaja stanovanj turistom po mojem mnenju bi prepovedal v celoti, saj zato so hoteli/moteli! Zelo je teško državljanom najet stanovanja ki pa na nepremicnine skoraj 90% oddaj pise samo do 31.5.**** zlasti v regiji obalno-kraška! Mislim res, čemu sploh potem hoteli/moteli?!
JohannDoe
14. 11. 2024 09.05
-5
Tako je. Naj samo hoteli služijo. Ostali pa naj grejo v fabrike delat al neki.
Robert Dorfer
14. 11. 2024 09.11
-1
Ostali bodo imali naše državljane! Saj res ne rabiš bit high IQ da tega veš! Če pa misliš da bodo zaslužili tistih 2 meseca za celo leto, potem nič čudnega da so cene stanovanja šli v maloro, ki za navadne državljane so nesprejemljive! Plača 1000-1200€, cena najemnine 1400€!
TapravGorenc85
14. 11. 2024 09.26
-2
Robert Dorfer: Kar nekaj stanovanj se v sezoni oddaja tudi po 200eur in več na dan. In v 60. dneh je to 12.000 eur - kar lepa številka, sploh če pomisliš, da večina od tega sploh ne plača davka, ker ne prijavijo. Se pa strinjam s tvojim prvim komentarjem, za turiste so hoteli, moteli in apartmajske hiše. Se pravi nastanitve, ki so v štartu mišljene za goste in se namenjene zgolj temu.
JohannDoe
14. 11. 2024 09.49
+0
@gorenc To je seveda nepojmljivo, da nekdo, ki je podedoval stanovanje, recimo, ali pa ga kupil, kaj s te zasluži. Služijo naj uni, ki imajo miljone, tajkuni pa korporacije. Ostalim pa pobrat pa jih v fabrike naterat.
TapravGorenc85
14. 11. 2024 10.00
+0
JohannDoe, noben lastnikom stanovanj je odreka oddajanja. Težava je v oddajanju zgolj v turistične namene in je tako to stanovanje večino leta prazno.
zmerni pesimist
14. 11. 2024 08.08
+8
Ja volitve se bližajo
avgust.
13. 11. 2024 21.57
+10
Ta vlada je še vsako stvar kasneje ali preklicala, ali ublažila ali pa sprejetega ni začela uveljavljati. Ena sama izguba časa in denarja s to vlado na naše vse večje stroške in čedalje bolj prazne denarnice.
medŠihtom
13. 11. 2024 21.46
+14
a če prekonvertiraš hišo v hotel penzjon ali verski objekt pa jo lahko odadajaš celo leto? al kaj se to pravi da ti neki pajaci takole omejujejo svobodno ekonomijo ?