Slovenija

'Ne moremo na splošno kriviti NOB'

Ljubljana, 07. 03. 2009 07.19 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Predsednik DZ Gantar je opozoril, da ne potrebujemo novih ideoloških razkolov. Poudaril pa je, da je pomembno, da se poskuša najti naročnike in storilce teh grozovitih dejanj.

Z Generalne policijske uprave so v torek sporočili, da so v Barbarinem rovu v Hudi Jami na območju Laškega odkrili večje število posmrtnih ostankov – gre za žrtve povojnih pobojev.
Z Generalne policijske uprave so v torek sporočili, da so v Barbarinem rovu v Hudi Jami na območju Laškega odkrili večje število posmrtnih ostankov – gre za žrtve povojnih pobojev. FOTO: Muzej novejše zgodovine Slovenije

Najmanj, kar v tem času potrebujemo, so novi zgodovinski in ideološki konflikti v zvezi z grozljivimi odkritji, je v zvezi s pobudo NSi, da naj se nosilci t. i. zaslug NOB zaradi molčanja o povojnih pobojih odpovejo svojim bonitetam in privilegijem, ob robu prvih Zaresovih snežnih iger na Treh kraljih povedal predsednik državnega zbora Pavel Gantar.

Kot je dejal Gantar, so nova množična grobišča velik opomin, predvsem pa to zahteva skrbno ravnanje in prizadevanje pristojnih organov, da se poskuša odkriti krivce. "Po mojem mnenju ni mogoče kar tako na splošno kriviti NOB za povojne dogodke, pač pa je pomembno, da se poskuša najti krivce in naročnike ter storilce teh grozovitih dejanj," je dejal Gantar.

Na vprašanje, ali bo tudi sam med tistimi, ki si bo šel ogledat najnovejše odkrito grobišče, pa je prvi mož slovenske zakonodajne oblasti dejal, da je ta trenutek najprej čas za to, da svoje opravijo strokovnjaki, sodni izvedenci in drugi, ko pa bo njihovo delo opravljeno, bo najverjetneje prizorišče obiskal tudi sam.

Odkrito grobišče
Odkrito grobišče FOTO: Komisija Vlade RS za reševanje vprašanj prikritih grobišč

Predsednik Zveze borcev Slovenije Janez Stanovnik je po odkritju množičnega grobišča v Barbarinem rovu na območju Laškega za 24ur.com včeraj pojasnil, da za zločini stojijo enote Jugoslovanske armade. ''Partizanska vojska je bila razpuščena marca 1945 in vključena v Jugoslovansko armado. Delovala je pod poveljstvom vrhovnega poveljnika (Josipa Broza Tita, op. a.) in ne več slovenskega glavnega štaba,'' je povedal. Tako se Zveza borcev kot partizanska vojska distancira od povojnih pobojev, ki so bili v kardinalnem nasprotju z vrednotami narodnoosvobodilne borbe. "Ker so bili izvensodni, nezakoniti in zločinski. In mi ta zločin obsojamo,'' je dodal.

Hrvaški poklon žrtvam

V ponedeljek naj bi grobišče obiskala tudi delegacija hrvaške vlade, v kateri bosta notranji minister Tomislav Karamarko in podpredsednica vlade Jadranka Kosor. To je Kosorjeva danes povedala za hrvaški radio in pojasnila, da bo do obiska prišlo v dogovoru s slovensko vlado. Povedala je, da bosta položila cvetje in prižgala sveče ter "tako podala sporočilo, da noben zločin ne sme ostati nekaznovan". Kdo so žrtve, zakopane v rovu Barbara, ni znano, po nekaterih navedbah pa naj bi bili med njimi tudi Hrvati.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (854)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

mina.si
27. 03. 2009 15.52
Borci NOB ,obsojajo zločine !Oni so si namreč , svoje borčevske privilegije priborili !! Kaj se je dogajalo z ljudmi ki so borce , med okupacijo preživljali , pa jim je bilo malo mar !!
antitrust08
15. 03. 2009 13.22
Bravo, bratec3 ! Po TItu povečini pljuvajo mulci, ki sploh niso živeli v Jugoslaviji in gagajo samo to, kar so jih naučili domobranci doma !
NoriKonj
09. 03. 2009 21.05
Alitheking, rosi49 in borovec00, pomislite o čem govorite! Ne obstoja "razlog" za ubiti enega človeka kaj šele 380'000. A ste čist izštekani vsi skupaj? Vsak morilec, posiljevalec, tat in pretepač gredo pred sodnika, Ti ljudje so pa pobili četrt naroda, oropali zasebno premoženje vsem, od trgovca do kmeta, lagali, pretepali, trpinčili in skrunili in vi nimate druge pripombe kot "naj se postavi en spomenik" in pozabi??? Slovenci smo zares na dnu, če je narod tako hlapčevski.
Alen Pregelj
09. 03. 2009 19.51
borovec00 prav imaš. zakaj vsega kriwijo partizane in komuniste...tudi če bi bili oni. werjetno so*bi imeli razlog
rozi49
09. 03. 2009 18.10
Pokopljite okostja in postavite spomenik! To je edino, kar se lahko naredi! Ne brskajte po preteklosti, ker je škoda denarja, ki ga rabimo ZDAJ živeči. Gospod predsednik je imel prav !
krempa
09. 03. 2009 17.36
Vsi samo govorite o pobitih o grozotah, saj so in tega se ne da skriti. Potrebno se je vprašati, kdo pa so ti pobiti ljudje ali so vojaki, civilisti zločinci? Ko bo vse raziskano potem pa navali na komentarje in obsodbe. Pravi partizani se nimajo česa bati, saj so osvobodili domovino.
NoriKonj
09. 03. 2009 17.11
Za vse tiste, ki se pa cmerajo za '"dobrimi starimi časi'", ko je vladal '"el caudillo'" Tito: Japonska, Italija in Nemčija so vojno izgubile, danes so pa leta in desetletja pred nami na vseh področjih, skupaj z zmagovalci. Moja generacija Slovencev je bila oropana za 40 let razvoja in pri privatizaciji tudi za 90 % lastnine, ki so si jo prisvojili sinovi in vnuki vojnih zločincev in njihovih oprod. V tem grmu tiči zajec, pa čeprav drugorazredni, kot pravi naš (?) Predsednik. Zbudite se okradene in oropane sirote, pionirčki z zastavico, 4 ure pod soncem v Verdijevi ulici v Kopru čakajoč na dva Predsednika v odprtem Rolls-Royce-u (Tito in Nasser, Tito in Haile Selasie, Tito in Nehru, itd, itd.) oni, proletarci, pa v Portorožu na razkošnem kosilu, svež kavijar iz Volge, francoski konjak in nage ritke iz Italije.
Prvo Borec
09. 03. 2009 13.07
Naj že nehajo, ker bom kot potomec Napoleona zahteval Ilirske province !!
bratec3
09. 03. 2009 09.49
Lepo bi bilo, če bi vsak , ki komentira napisal, koliko je star. Koliko tu sodelujočih je živelo v času komunizma, Tita, da zdaj vsevprek pljuvate? Se mi zdi, da so nekateri zelo naivni. Jaz se pa strinjam s predsednikom, da na dan žena, praznik vseh žensk ni hotel komentirati o teh usmrtitvah, in res je, da nekateri politiki(predvsem desni) izkoriščajo to temo v politične namene.
Zakon1
09. 03. 2009 08.28
USMILJENJA VREDNI so ki so tule včerajšnji lep sončen dan porabili za prepričevanje prepričanih ali pa za žalitev drugačemislečih. Zanimivo, da pa so taki zgolj novodobni domači izdajalci - profašisti, pronacisti, antičlovekoljubi!!! Le kaj so vam starši hudega storili, da ste taki?
civitasstain@gmail.com
09. 03. 2009 08.12
1-Kar se je izven vojaških operacij delal, je zame zločin. Sploh pa po vojni v Jugoslaviji 2-Zgodovino piše zmagovalec, saj v svoji državi. 3-V Jugoslaviji je bila v 2.svetovni vojni državljanska vojna. 4-Zavezniki so že med 2. svetovno vojno zasledovale svoje politične cilje na račun drugih bedakov:"Kjer se prepirata dva tretji dobiček ima"......
ZMEDEK
09. 03. 2009 06.38
Zakaj se nekaterim zdijo primerni tudi komentarji stila;As ti tud v lukno padu, je najbolj primerno molčati?
nemejugat
09. 03. 2009 01.24
Glejte, vsak človek ima dobre in slabe lastnosti, tako tudi jaz in tudi Tito. V marsičem se je Tito dokazal, marsikoga brez njega in njegovih pomočnikov danes tu nebi pisalo, marsikdo je v času SFRJ živel bolje kot bi sicer ali kot si je s svojim delom sploh zaslužil.....seveda pa so se dogajale tudi svinjarije, marsikdo bi lahko živel še bolje če ga nebi bilo.....
nemejugat
09. 03. 2009 01.17
Jaz nisem strokovnjak s tega področja, sem politično neopredeljen in nikakor nisem pristaš pobijanja. Glede na vso polemiko kdo so ti tu notri umrli za sedaj še ne vemo, zato je toliko težje karkoli komentirati. Predlagam da se do pojasnila zadržite komentarjev kaj lahko so ti čisto zgrešeni. Ponavljam nisem pristaš pobojev, toda če dovolite bi zastavil eno vprašanje: Če so to res bili zajeti domobranci in ustaši je lahko nekdo ravno od teh pobil vaše stare starše ali prastarše, kaj na to porečete??? p.s. Po ustnih izročilih naj bi bili tam baje tudi otroci, ne ve se še, zato predlagam da se počaka ekspertize.
RADO62
09. 03. 2009 01.05
Nihče ne more zanikati dejstva, da je bil tito diktator in eden največjih zločincev vseh časov. Če bi kdo danes poskušal narediti 1% grozot, kijih je storil kriminalec tito bi seveda končal v zaporu ali bil ubit. Kdor je tako brez ponosa, da je pripravljen odpuščati kriminalcu titu, ker so mu oprali možgane s lažjo češ, da se je v komunizmu dobro živelo je seveda enak zavedenim nemcem, ki so bili pripravljeni svobodo zamenjati za hitlerja....
R57
09. 03. 2009 00.42
nefretete 09.03.2009, 00:32 0 R57 09.03.2009, 00:27 Saj mi nisi odgovoril. Si slišal za Klaro Zetkin? Zakaj je pomembna? Rodila se je 1oo let pred mano, vodila tretjo internacionalo, nasprotovala Stalinu in verjetno tudi pobojjem, ki jih je uprizarjal, kakor kasneje tidi njegovi učenci pri nas. pei nas !
nefretete
09. 03. 2009 00.32
R57 09.03.2009, 00:27 Saj mi nisi odgovoril. Si slišal za Klaro Zetkin? Zakaj je pomembna?
nefretete
09. 03. 2009 00.31
Radek, So to navsezadnje sploh ljudje...??? heh Kakšni pa so ljudje, katerih politiko ti zagovarjaš? Nehaj že prosim s komunizmom, pa s posploševanji.
nefretete
09. 03. 2009 00.29
RADO62 09.03.2009, 00:26 Ko že govoriš o človeški spodobnosti se lahko spet vrnemo na izhodišče - kdo je bil izdajalec slovenskega naroda? Kakšni so zločini teh izdajalcev? Zakaj načenjaš eno in isto, ko pa vsi vemo kdo je izdajalec?
R57
09. 03. 2009 00.27
Mu že svetovalci pišejo primeren govor. En dan, da se ga nauuči in ga zjamra slovenski javnosti pa bo. Danes pa res ni bil pripravljen ???