Slovenija

Ne le meja, sporna je tudi čebela

Ljubljana, 25. 09. 2009 17.44 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Hrvaška hoče kranjsko čebelo zase. V pristopnih dokumentih jo navaja kot lastno avtohtono vrsto. Treba bo ukrepati, sicer se bo ponovila zgodba z lipicancem, menijo v SLS.

Hrvaška v pristopnih pogajanjih z EU kranjsko čebelo navaja kot svojo avtohtono vrsto.
Hrvaška v pristopnih pogajanjih z EU kranjsko čebelo navaja kot svojo avtohtono vrsto. FOTO: Jani Dolinšek
Kranjska čebela je avtohtona vrsta, ki je skladno s slovenskim pravnim redom zakonsko zaščitena na območju Slovenije. Prav zato je v Sloveniji dovoljena vzreja, reja in promet le s to avtohtono čebeljo vrsto.

Hrvaška je v pristopnih pogajanjih z EU na področju kmetijstva kot pogajalsko izhodišče navedla, da je kranjska čebela njihova avtohtona vrsta, je povedal predsednik SLS Radovan Žerjav. Prepričan je, da bi morala Slovenija proti temu protestirati in odločno ukrepati, drugače se bo zgodilo isto kot pri lipicancih.

Žerjava je navajanja kranjske čebele kot hrvaške avtohtone čebele "zares zbodlo". "Sem zgrožen in brez besed," je pojasnil. Opozoril je, da je Slovenija zaradi premajhne odločnosti lipicanca "na nek način na pol izgubila". "Ali bomo sedaj izgubili tudi kranjsko čebelo?" se je vprašal.

Obenem je zanikal, da bi bila njegova stranka proti vstopu Hrvaške v EU. Smo za čim prejšnji vstop južne sosede v evropsko povezavo. "Vendar brez slovenskega ozemlja, slovenskega morja in brez kranjske čebele," je še dejal.

Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano v odzivu na mnenje Žerjava poudarja, da je Slovenija v dosedanjih pogajanjih s Hrvaško odločno izrazila nestrinjanje z omenjeno navedbo v hrvaških dokumentih. V pogajanjih je bilo doseženo, da je v osnutku skupnega stališča Evropske unije jasno navedeno, da to vprašanje ni del pristopnih pogajanj Hrvaške z EU. S tem so slovenski interesi ustrezno zaščiteni.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (55)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

mamilko01
28. 09. 2009 19.31
Ta prv so bli ocvirki, zdej čebela, pol bo omara... Čebela ni od nikogar je samo insekt, vsi si kr neki lastijo. Čebeli je lih vseen čigava je, sam teli politiki nimajo kej za delat.
maneno48
28. 09. 2009 12.33
Jezek_MF_010 12:26 ja ježki pa ene 3 leta za njimi !!!!!!!!!!!!!!!!
Jezek_MF_010
28. 09. 2009 12.26
Jest sm letos sam 2 čebeli vidu, pa še ti 2 na čeladi ... ne vem zkaj tak halo okoli čebel, ker bojo itak v roku dveh let izumrle ...
maneno48
28. 09. 2009 12.16
apaurin 12:48 kaj pufe, to bomo že plačal, "politike, politike" naj vzamejo !!!!!!!!!!!!!!!!!!
maneno48
28. 09. 2009 12.13
točnke blaončke 09:36 me prov zanima kje imajo hrvatje alpe ???
vinadap
28. 09. 2009 09.41
mimobeznik - in čigava je kranjska klobasa ?
enadiaspora
27. 09. 2009 16.15
Kranjske čebele na hrvaškem pojdite na referendum en dan ste dela proste.
apaurin
27. 09. 2009 12.48
A zdaj pa še čebele, al kaj? Če je vse naše slovensko tako imenitno, naj pa še naše pufe poberejo :S
Buena Vita
26. 09. 2009 16.30
JAAAAA KER SAMO TROTI VEDO KJE IMAJO ČEBELE LUKNJO
mimobeznik
26. 09. 2009 15.46
@ odyn 26.09.2009, 00:43 1 Avtohtona vrsta? To pač pomeni, da je kranjska čebela domorodna tudi na Hrvaškem in da jo hočejo tudi oni pri sebi zaščititi... ...Avtohtona vrsta pomeni, da ni bila prinešena od drugod. In ja, verjetno so na Hrvaškem originalno doma enake čebele kot pri nas. ------- Ne bo držalo. Mogoče je postala domorodna v časovnem obdobju, vendar pa ni tam nastala ampak JE bila prinešena od drugod. Drugi vidik so pa recimo Posavski gonič, ki je bil prvič zaveden v rodovno knjigo v Sloveniji, vzrejan v Sloveniji, selekcijoniran v pasmo v Sloveniji. Pa so nam to pasmo v kinološki mednarodni zvezi vzeli Hrvatje. Takratni poslanec LDS in današnji predsednik Državnega Sveta je bil takrat tudi v vodstvu Kinološke Zveze Slovenije (če ne celo predsednik???)- mednarodni sodnik. Pa ni nič naredil. Enako je bilo z istrskim goničem. Istra je resda danes hrvaška, vendar je bila v preteklosti drugje in bi jo komot zahtevala Avstrija al pa Italija al pa kdorkoli. Istrskega goniča so vzrejali, selekcijonirali vodili rodovno knjigo v današnji Sloveniji, Slovenci. Kar se kinologije tiče je dolgo let znotraj Jugoslavije bil sedež Kinološke zveze v Ljubljani. Slovenci smo delali kinologijo, ker so bili ostali sto let za časom. Danes smo nikjer. Ker so se naši kinološki sodniki prodali, ker je kinolog lahko vsak ki nima službe, pa se vleče na "neko poznavanje psov" itd. Ker so po domače v gosposki šport zaradi nevem katerih razlogov spustili zadnjega hlapca ki so ga mogli. Ker namesto investiranja v hobi vsi samo gledajo kje je profit. Enako z Lipicancem. TO JE AVSTRIJSKA PASMA. Avstrijci so jo naredili na svojem teritoriju z mešanjem pasem. Avstrijski rejci so sparili konje, vodili rodovno knjigo na svojem teritoriju. Kraševci so bili hlevarji. V lipici je bil samo glavni vzrejni hlev na začetku, potem so pa še par jih naredili in po 1.sv vojni prenesli v Avstrijo. Tudi Kranjska čebela je v bistvu Avstrijska.... Elan je pa slovenski. Al pa morda tudi Jugoslovanski. V bistvu je vse diskutabilno, samo časovni zamik je treba pogledat. Se pa strinjam da avtohtonost ali domorodnost ne zanika in ne nasprotuje trenutne državne tvorbe na katere ozemlju je neka vzgojena vrsta nastala.
Tonček Balonček
26. 09. 2009 13.41
Nihče nam ne bo kradel čebel! Naj ti Hrvatje vzamejo trote, pa na Žerjava naj ne pozabijo, mi ga ne potrebujemo!
HomoHominiLupus
26. 09. 2009 11.02
Bodo sedaj hrvaški troti oplojevali naše čebele?
rene19
26. 09. 2009 10.16
Zadnji čas je da slovenci pokažemo kaj smo nakupli na finskem:patrije,če bi blo po moje hrvaške ne bi bilo več na ozemlju,ker bi jo razbili ko *****.
vinadap
26. 09. 2009 10.05
Kdo je lopov in goljuf,se že dolgo časa ve. Nekoč bodo celo dejali,da je Slovenija Hrvaška. Zadnji čas je,da jim damo vetra,enkrat za vselej.
Tonček Balonček
26. 09. 2009 09.36
Pravzaprav smo vsi skupaj le alpski Hrvatje, razen Prekmurcev, ti so itak napol Madžari, z Žerjavom vred. Pa kaj ima ta tip s Kranjci! Kako je možno, da je Slovenska ljudska stranka na svoje čelo postavila tega političnega klovna. Ne pomagajo mu niti nova očala! Je Plemeniti dobil konkurenta pri kvasenju neumnosti? Če je tako, mu bo jemal glasove in bomo namesto ene stranke komikov na naslednjih volitvah imeli z malo sreče dve s po par poslanci!
nevseverjet
26. 09. 2009 09.05
vodnar_xy se MMMOOOČČČNNNOOO strinjam.lp
nevseverjet
26. 09. 2009 09.03
hrvatje so nas zmerjali s KRANJSKIMI janezi, imamo kranjsko klobaso, časopis kranjska čbelica...A zdej je pa njihova kranjska čebela.....to je pa res že bedasto
Horst
26. 09. 2009 09.00
Se mogoče kdo spomni kako je bilo s pasmo psov imenovano Istrski gonič?
hubbabubba
26. 09. 2009 08.39
Sam pihajo v žerjavico in podpihujejo z bedarijami, da bi raja pozabila na resnične probleme... vrjetno se zdj v saborju režijo do onemoglosti in cepajo po tleh, ko smo zapeli na eno tako bedarijo... mone
Odyn
26. 09. 2009 00.43
Avtohtona vrsta? To pač pomeni, da je kranjska čebela domorodna tudi na Hrvaškem in da jo hočejo tudi oni pri sebi zaščititi. S čimer ni čisto nič narobe. S tem se meje zaščitenosti kranjske čebele razširijo proti jugu, kar pomeni, da je med našimi čebelami in čebelami drugih pasem vsaj na jugu toliko širše tamponsko območje. Mi lahko to samo pozdravimo. "Kranjska čebela, tudi kranjska sivka (znanstveno ime Apis mellifera carnica), je avtohtona čebelja pasma, ki je nastala na območju Slovenije. Najdemo jo sicer tudi na ozemlju širše Koroške in Štajerske (tudi v Avstriji), na Madžarskem, v Romuniji, Hrvaški, Bosni in Hercegovini, Srbiji ter ponekod drugod. Trenutno je druga najbolj razširjena čebelja pasma na svetu, ki se veliko uporablja v čebelarstvu." (iz wikipedie) Avtohtona vrsta pomeni, da ni bila prinešena od drugod. In ja, verjetno so na Hrvaškem originalno doma enake čebele kot pri nas.